SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
Dat laatste verwachtte ik nietquote:Op zondag 28 maart 2021 23:50 schreef BobW het volgende:
Heerlijke aflevering
Bij de Belgen maakt de Mol mij eigenlijk stuk minder uit, ik geniet vooral van de leuke opdrachten en hoe ze met elkaar omgaan. Daarom jammer dat er twee naar huis moesten
Betaalmuurquote:Op zondag 28 maart 2021 12:48 schreef usagi414 het volgende:
Uit deze breinen ontspruiten de waanzinnige proeven in ‘De Mol’: “Ik heb nu al stress voor volgend jaar”
Kijkje achter de schermen bij de makers.
[..]
Zeker, de opdrachten zijn heel goed uitgedacht. Inderdaad een diepere laag, maar wel heel makkelijk in de opzet waardoor het ook goed te volgen is. Vaak is een opdracht in verschillende stukken ingedeeld, met heel duidelijke uitleg per onderdeel. Dat werkt zoveel beter op tv dan de NL variant, waar vaak een langdradige uitleg komt en je daarna een half uur naar ruziënde mensen kijkt die zelf ook niet snappen wat ze aan t doen zijnquote:Op maandag 29 maart 2021 00:27 schreef Tijn het volgende:
Echt elke opdracht is raak in deze serieTuurlijk was die bunker een indrukwekkende climax, maar ook de wijn die berg afdragen en de piano/zwembad-opdracht waren echt goed. Zelfs een opdracht die op het eerste gezicht misschien wat suffig lijkt, heeft in De Mol een diepere laag die het altijd interessant maakt.
Ja, ik stoor me er mateloos aan dat het bij WIDM vaak totaal niet duidelijk is wat überhaupt de bedoeling is. De makers lijken te denken dat het spannende TV oplevert als iedereen een beetje chaotisch door elkaar rent. Maar als je niet weet waar het om gaat, is er geen bal aan als kijker.quote:Op maandag 29 maart 2021 00:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zeker, de opdrachten zijn heel goed uitgedacht. Inderdaad een diepere laag, maar wel heel makkelijk in de opzet waardoor het ook goed te volgen is. Vaak is een opdracht in verschillende stukken ingedeeld, met heel duidelijke uitleg per onderdeel. Dat werkt zoveel beter op tv dan de NL variant, waar vaak een langdradige uitleg komt en je daarna een half uur naar ruziënde mensen kijkt die zelf ook niet snappen wat ze aan t doen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're Fucking Out, I'm Fucking In
Dan had deze laatste opdracht ook niet zo makkelijk gekund.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:44 schreef Maartel het volgende:
Ik ga Samira meer in de gaten houden. Erg sturend.. dingen als 'lieg jij maar!' en 'nee dat gaan we de anderen niet vertellen'. En de enige die nog in t spel is uit de kamer waar vorige week de naam van Noah werd gevonden, wat voor de cliffhanger toch wel prettig was..
Voor deze laatste opdracht was vorige week vooral van belang dat de afvaller gered werd.quote:Op maandag 29 maart 2021 00:54 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dan had deze laatste opdracht ook niet zo makkelijk gekund.
Maar goed, wie weet hoeveel scenario's ze vooraf bedenken die uiteindelijk niet uitkomen.
Ze hadden nog steeds kunnen inzetten op dat er bij de groep die op de rode knop zou drukken er niemand hoefde te vertrekken. Nog steeds genoeg reden om op de knop te drukken. Enige verschil is dat er dan in de andere groep er maar een ipv twee zou vertrekken.quote:Op maandag 29 maart 2021 00:54 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dan had deze laatste opdracht ook niet zo makkelijk gekund.
Maar goed, wie weet hoeveel scenario's ze vooraf bedenken die uiteindelijk niet uitkomen.
Had gekund maar ik denk dat de laatste opdracht vorige week wel zo ontworpen was dat dat ze (met hulp van de mol) heel makkelijk konden garanderen dat iedereen door was zonder kijkersbedrogquote:Op maandag 29 maart 2021 01:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hadden nog steeds kunnen inzetten op dat er bij de groep die op de rode knop zou drukken er niemand hoefde te vertrekken. Nog steeds genoeg reden om op de knop te drukken. Enige verschil is dat er dan in de andere groep er maar een ipv twee zou vertrekken.
quote:Op maandag 29 maart 2021 00:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Betaalmuur. Kun je de hele tekst plaatsen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Da's pech, kloten wegquote:Op maandag 29 maart 2021 08:06 schreef VKV het volgende:
Ik zou niet op m'n gemak zitten op zo'n elaminatiestoel met een soort bom eronder trouwens haha.
Haha ja ik dacht misschien wordt bij een rood scherm wel de stoel van de desbetreffende deelnemer opgeblazen. Je weet het nooit met die plottwists in deze serie.quote:
Zou er niet alleen écht zo'n bom onder de linkerhelft hebben gelegen en dat het verliezende team naar de rechterdeur geleid is?quote:Op maandag 29 maart 2021 08:06 schreef VKV het volgende:
Ik zou niet op m'n gemak zitten op zo'n elaminatiestoel met een soort bom eronder trouwens haha.
Ja wel eens, maar ik vind het wel des De Mol om even keihard te laten zien hoe hard het spel is. Daar hou ik tov de Nederlandse editie echt heel erg van.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:15 schreef Moira het volgende:
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat hier ook al vroeg een eliminatie is waar je 40% of zelfs 50% kans hebt (als de mol in je groep zat) om naar huis te gaan.
quote:Sadisten en pestkoppen
Een mens zou kunnen denken dat de bedenkers van De Mol sadisten en pestkoppen zijn. Of toch op z’n minst mensen die zich verkneukelen bij het lijden van mensen. Het tegendeel is waar, zeggen de breinen. “Je wil natuurlijk wel spanningen creëren, tussen kiezen voor jezelf of de groep”, zegt Christoph. “Dat is essentieel in het spel. Maar: we willen op het einde van de dag geen ruzie in de groep.”
Jeroen: “Zoals nu, met Jens die na de eerste proef moest achterblijven, vragen we ons ook af of het niet té hard is. Maar het blijft een spél. Je bent nooit zeker wat er kan gebeuren en dat brengt zo’n heftige emoties mee die deelnemers ook willen ervaren en kijkers willen zien.”
Mee eens inderdaad, de spanning was echt voelbaar toen duidelijk werd welke groep geen eliminatie zou krijgen.....quote:Op maandag 29 maart 2021 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja wel eens, maar ik vind het wel des De Mol om even keihard te laten zien hoe hard het spel is. Daar hou ik tov de Nederlandse editie echt heel erg van.
Ik vond dit idd ook wel een opvallend stuk minder vervelend dan wanneer iets vergelijkbaars bij de Nederlandse gebeurtquote:Op maandag 29 maart 2021 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja wel eens, maar ik vind het wel des De Mol om even keihard te laten zien hoe hard het spel is. Daar hou ik tov de Nederlandse editie echt heel erg van.
Precies. Zolang het spel echt gespeeld wordt, kan het mij niet hard genoeg zijn. Maar ik heb totaal geen behoefte om naar een toneelstukje te kijken.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:32 schreef Legoblokje het volgende:
Ik kan idd wel begrijpen dat mensen deze eliminatie misschien te hard vinden, dat gevoel had ik eerst ook een beetje. Maar wat ik dan weer wel goed vond is dat beide teams gelijke kansen hadden en uiteindelijk ook hetzelfde van plan waren.
In tegenstelling tot die trein-executie van het NL-seizoen waar je al praktisch een vrijstelling had door de halve pot leeg te trekken, en er vervolgens een kandidaat moest vertrekken die én de pot niet wilde plunderen én gewoon goed zat, of de dubbele executie op Elba waarbij Tygo en Nikkie sowieso wel vrijgesteld gingen worden, want dat ontsnappen was volledig gescript.
Ik vond het seizoen in Vietnam qua mol minder, maar die groep: Joeri en Kaatquote:Op maandag 29 maart 2021 11:31 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vond dit idd ook wel een opvallend stuk minder vervelend dan wanneer iets vergelijkbaars bij de Nederlandse gebeurt
Ook als hier een saaie mol met matige molacties is vind ik het seizoen nog steeds geweldig
Toch wilde hij dat laatste nog bijstellen nadat hij de echte wijn met lychee smaak geproefd had, maar Jasmien hield dat toen tegen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:00 schreef Joosie200 het volgende:
En opzichtig lychee en citroen verwisselen bij de wijnproeverij.
Philipp zat toch wel op je juiste spoort met de lychee en citroen. Het waren juist Kevin en Jasmien die niet met hem meegingen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik vond het seizoen in Vietnam qua mol minder, maar die groep: Joeri en KaatAllez hoe moeilijk kan het zijn: dipsaus is klaar. Drie woorden
Net zo'n klassieker als: Marc Marie is kritisch. En doof ook!
Na deze aflevering blijf ik bij Lottiepoes. Maar ik neem Phillip nu ook mee in de verdenkingen. Ideale positie met mollen bij het piano spelen (zodat de carpool vrienden geen geld verdienden) Voorkennis droppen bij de escaperoom in de bunker. En opzichtig lychee en citroen verwisselen bij de wijnproeverij.
Het kan mij niet hard genoeg zijn. Mensen doen bewust mee aan het spel, en je weet bij voorbaat dat je af kan vallen. Het is niet dat je afvalt omdat je kleur haar niet bevalt, je valt af als je de test als slechtste maakt. Elke optie om een test te omzeilen of manipuleren is geoorloofd, mits binnen de regels. Vrijstellingen, pasvragen of zoals gisteren een vrijstelling voor een deel van de groep, het hoort er allemaal bij.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:32 schreef Legoblokje het volgende:
Ik kan idd wel begrijpen dat mensen deze eliminatie misschien te hard vinden, dat gevoel had ik eerst ook een beetje.
Later pas, hij zei bij de citroen gelijk dat het lychee was, daar gingen ze in mee. En later zei hij dat hij toch twijfeldequote:Op maandag 29 maart 2021 12:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Philipp zat toch wel op je juiste spoort met de lychee en citroen. Het waren juist Kevin en Jasmien die niet met hem meegingen.
Maar het was toch vooral Jasmien die niet meer van die foute indeling wilde terugkomen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:33 schreef Moira het volgende:
[..]
Later pas, hij zei bij de citroen gelijk dat het lychee was, daar gingen ze in mee. En later zei hij dat hij toch twijfelde
Ja juist omdat ‘per ongelukke’ foutjes van kandidaten en ‘expresse’ foutjes van de mol op het oog hetzelfde lijken, is het juist mooi als ze die erin houdenquote:Op maandag 29 maart 2021 13:58 schreef lylastich het volgende:
Ik schrijf phillip nog niet af als mol omdat zijn verspreking zo overduidelijk in beeld was, ik herinner me nog de aflevering van de nederlandse mol waarin klaas die tafel verschoof, duidelijk in beeld. ik dacht toen nog, nee dat laten ze nooit zo duidelijk in beeld zien de molacties. dus wel
Ik hoor Jon van Eerden ook nog zo zeggen dat hij de Mol isquote:Op maandag 29 maart 2021 13:58 schreef lylastich het volgende:
Ik schrijf phillip nog niet af als mol omdat zijn verspreking zo overduidelijk in beeld was, ik herinner me nog de aflevering van de nederlandse mol waarin klaas die tafel verschoof, duidelijk in beeld. ik dacht toen nog, nee dat laten ze nooit zo duidelijk in beeld zien de molacties. dus wel
Oh wauw, ik snap hem nu pasquote:Op maandag 29 maart 2021 14:02 schreef lylastich het volgende:
hoe kom je erop carpool letterlijk......
Ik vind het verdacht dat ze niet wilde liegen aan de telefoon. Waarom zou je zo krampachtig over willen komen als iemand die de waarheid spreekt? Een echte kandidaat kan het toch geen bal schelen om de rest voor de gek te houden als je daarmee zelf voordeel behaalt, zou je denken.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:02 schreef GwaiLow het volgende:
Dus moet Samina de mol zijn. Geen twijfel mogelijk!
Irritant is hij wel ja. Vorig jaar had je Bart in die rol, en hoewel die het een stuk extremer was, paste het hem wel beter. Sowieso vind ik de groep er niet persé uitspringen dit jaar, het lijkt allemaal nogal op elkaar of zo. Kevin vond ik daarin wel een uitzondering, maar ja.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:42 schreef KennyPowers het volgende:
Sven lijkt me wel iemand die gewoon zo is
Extreem irritant als ik hem in het echt zou kennen, maar voor het programma vind ik hem wel grappig.
hoe???quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
2 eruit in een aflevering vroeg in spel vind ik wel flink. Gok dan bijna erop dat er eentje terug mag komen volgende aflevering?
quote:
quote:
Nee, ze kregen allebei een rood scherm te zien, toch? Dan lig je er sowieso uit, als ik het goed heb begrepen. Die jongen die er na de eerste aflevering uit moest heeft geen rood scherm gezien. Zou hem nog eerder ergens terug verwachten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
2 eruit in een aflevering vroeg in spel vind ik wel flink. Gok dan bijna erop dat er eentje terug mag komen volgende aflevering?
Ik verwacht eigenlijk dat ze daarbij bewust geen scherm hebben laten zien aangezien je dan Noah al als mol af kan strepen (de mol krijgt nooit een rood scherm)quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:42 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nee, ze kregen allebei een rood scherm te zien, toch? Dan lig je er sowieso uit, als ik het goed heb begrepen. Die jongen die er na de eerste aflevering uit moest heeft geen rood scherm gezien. Zou hem nog eerder ergens terug verwachten.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:45 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat ze daarbij bewust geen scherm hebben laten zien aangezien je dan Noah al als mol af kan strepen (de mol krijgt nooit een rood scherm)
De pipi van Gillesquote:
Oh die ga ik vast nog wel eens kijken, vind die GDC zo'n leuke ventquote:
Ja, rond half tien komt hij online.quote:Op zondag 4 april 2021 19:41 schreef Fascination het volgende:
Heb de eerste twee afleveringen gezien en wil de rest van het seizoen blijven volgen. Kijken jullie de aflevering direct zodra hij beschikbaar is?
Voor het slapen, waardoor ik maandag moe ben.quote:Op zondag 4 april 2021 19:41 schreef Fascination het volgende:
Heb de eerste twee afleveringen gezien en wil de rest van het seizoen blijven volgen. Kijken jullie de aflevering direct zodra hij beschikbaar is?
Voelt ook wel heftig dat iemand echt direct weg moet lopen zonder afscheid te nemen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 22:30 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, die intense rouwstemming altijd bij de eliminaties bij de Vlaamse Mol
Zeker, maar die dingen daarna ook. "Hij was altijd zo goedlachs", over iemand die ze een paar dagen kenden en die - vooral dat - gewoon naar huis gaat ipv dood isquote:Op zondag 4 april 2021 21:02 schreef Steve het volgende:
[..]
Voelt ook wel heftig dat iemand echt direct weg moet lopen zonder afscheid te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |