SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
En als het opeens vandaag -3.000 is kun je weer niet sturen 'omdat het maar dagcijfers zijn'.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik blijf het absurd vinden hoe die Pipo's cijfers zonder context zo maar klakkeloos vergelijken met elkaar en zulke verstrekkende conclusies uit trekken![]()
Hij is niet vies van een beetje drama he?quote:
Zoals zo vaak zit GS er gewoon weer spot on op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof het niet ongemakkelijk genoeg is dat de informatie over de gevolgen van het beleid (VAN HET KABINET) wordt bijgehouden door het RIVM dat onder verantwoordelijkheid VAN HET KABINET valt, wordt die informatie nu ook nog ingezet om uw mening te manipuleren. Terwijl Marino en zijn makkers braaf de RIVM Open Data server aan het F5'en zijn, lekte Ferd Grapperhaus alvast dat er vandaag 7400 geregistreerde besmettingen bij zijn gekomen. Dat is op zichzelf een vrij hoog aantal, maar het wordt door deze minister nu lekker contextloos in de ether geslingerd en door alle media lekker contextloos overgetikt. En dat, terwijl het aantal besmettingen net als het percentage positief drie dagen lang juist weer een beetje meeviel, na de oplierende stijging in de periode daarvoor. Maar het punt is vooral: deze cijfers zijn van ons allemaal, niet van het kabinet. Een informatievoorziening die afhankelijk is van de vraag of een minister met een microfoon onder zijn neus zin heeft om de mensen toevallig een beetje bang te maken, past bij een bananenrepubliek. Maar ja. Dat past dus bij Nederland.GeenStijl
Met de kanttekening dat het echt verschrikkelijk weer is geweest vorige week, waardoor mensen meer binnen zullen hebben gezeten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige week hadden we van maandag tot en met vrijdag 988 nieuwe ziekenhuisopnames en 185 nieuwe IC opnames.
Deze week hebben we van maandag tot en met vrijdag 1038 nieuwe ziekenhuisopnames en 195 nieuwe IC opnames.
50 ziekenhuisopnames en 10 IC opnames meer.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals zo vaak zit GS er gewoon weer spot on op.
Dat zal het zijn. Opgelost!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat het echt verschrikkelijk weer is geweest vorige week, waardoor mensen meer binnen zullen hebben gezeten.
Oneindige corona....quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige week hadden we van maandag tot en met vrijdag 988 nieuwe ziekenhuisopnames en 185 nieuwe IC opnames.
Deze week hebben we van maandag tot en met vrijdag 1038 nieuwe ziekenhuisopnames en 195 nieuwe IC opnames.
Nee nee, Yorick is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven. Komt in datzelfde zwarte gat terecht na Corona, waar ook Gommers, Kuipers, van Dissel en Timen gaan in zullen vallenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij is niet vies van een beetje drama he?
Maar goed.. al die cijfers elke dag is gelul in de marge. Een never ending plateau.
Prikken is de enige uitweg.
Dus de sportschool van @Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt allemaal door de schaatspiek![]()
Maar inderdaad logisch dat het wat stijgt als er A. meer tests gedaan worden (ook mensen die hooikoorts klachten hebben bv), B, steeds meer mensen gewoon hun leven weer oppakken. Steeds minder mensen die afspraken afzeggen vanwege Corona. We zien hier ook weer steeds meer mensen. Op een gegeven moment is het mooi geweest met die solidariteit.
Dit moet indruk maken of zo?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen al die foto deed mij lachen
Dat is een stijging en dat was ook de trend, echter het RIVM model voorspelt dat we over 11 dagen 1500 mensen met Corona op de IC hebben, kortom niets aan de hand.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
Niets opgelost, maar doen alsof er geen externe invloeden zijn die de cijfers omhoog of omlaag kunnen drukken is ook gewoon dom. Je mag pas van een trend spreken als het is uitgesloten dat het een een eenmalige oorzaak heeft.quote:
Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En er zijn nog steeds mensen die anderen die er echt helemaal niks meer van geloven als complotwappie wegzetten. Gewoon blind achter je leiders aan lopen, want hun technische studies maken hun verstandig
Leuk leermiddel voor mensen die niet snappen hoe een Hitler ooit straffeloos aan het roer kon komen. Maak mensen bang voor een gemeenschappelijk gevaar, en gebruik de angst voor je eigen gewin.
Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als het opeens vandaag -3.000 is kun je weer niet sturen 'omdat het maar dagcijfers zijn'.
Zo blijven we limbo'en.
Komt geen einde aan zo door dat eindeloze gerek van de politiek. Rot op man.
Beetje fotoshoppen met een kale muur en meetlat er achter.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen al die foto deed mij lachen
Als het aan Ferd ligt gaan we dat halen hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een stijging en dat was ook de trend, echter het RIVM model voorspelt dat we over 11 dagen 1500 mensen met Corona op de IC hebben, kortom niets aan de hand.
Het slechte weer van vorige week zie je als het al een factor is nu nog niet terug in de cijfers.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niets opgelost, maar doen alsof er geen externe invloeden zijn die de cijfers omhoog of omlaag kunnen drukken is ook gewoon dom. Je mag pas van een trend spreken als het is uitgesloten dat het een een eenmalige oorzaak heeft.
Het is sowieso gewoon heel erg slecht leiderschap als je jezelf als de grote redder van de crisis neerzet. Jij hebt er zelf helemaal geen verstand van met je geschiedenis studie, dus doe niet alsof en maak anderen niets wijs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]
Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de sportschool van @:Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.
Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]
Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het slechte weer van vorige week zie je als het al een factor is nu nog niet terug in de cijfers.
Dat is inderdaad wat je zegt. Schijt aan iedereen, het is wel mooi geweest met de solidariteit. Ten opzichte van wie eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.
Gelukkig weet @:Noek zelf wel hoe ik het bedoel.
Net als "de oudjes" waar we het voor doen, "de jeugd" die zich niet aan de maatregelen houd en de "dikke 50+er" die op de IC ligt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon reserveren als je postzegels wilt kopen en niet zeuren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.
Het is gewoon af.
Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.
Oh ik niet, dat laat ik liever aan iemand met een blauw kleurtje over.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?
Dan masseren wij ferd alvast in voor grootschalige rellen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd masseert ons vast voor de dagklok.
Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.
Er is ook nog groep C, daadwerkelijke wappies, en daar wil niemand bij horen uiteraard. Dus het is lekker makkelijk punten scoren om B en C op een hoop te gooien om ze monddood te maken.
Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet doorquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.
Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet door
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.
Nee, dat is nog langer geleden. Sinds ik weer kan sporten, is het geen moment mooi weer geweest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemmaquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
Treffentquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
Yeah, that ain't happening.quote:
Ja ok misschien zitten je eigen donderwolken je in de weg maar storm Evert was er vorige week donderdag en in het weekend volgde er nog eentje.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is nog langer geleden. Sinds ik weer kan sporten, is het geen moment mooi weer geweest.
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:28 schreef Cynicio het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma
Het zegt misschien iets over de toon waarmee je spreekt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.
Worden nog gemaakt door een moderator ook.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Nederlanders zijn kennelijk niet de enigen die de regels overtreden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Op BNO lees je ook alleen maar.. "the biggest one-day increase since", vooral binnen Europa. Niet echt goed..
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zegt misschien iets over de toon waarmee je spreekt.
Dan zou je iets over de leeftijden moeten weten, maar ik gok dat het openen van de scholen er iets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
7400Hoe dan? Wij willen kroegopen.gif en geen avondklok.
Mag je ook de beperkingen zat zijn maar wel begrijpen waarom ze er zijn of past dat niet in je wereldbeeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.
Er zit veel meer achter mensen die het niet met jou eens zijn dan alleen onderbuik en complete onzin. Als je dat niet snapt, dan kom je voor mij dus in die groep A terecht en ben je verantwoordelijk voor de groeiende tweedeling.
Volgens mij is het aantal tests ook gigantisch gestegen, maar ik kan zo snel niet vinden waar dat staat. Nog niet alle hoop opgeven, het is weer prachtig weerquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben fel tegen een vaccinatieplicht, doet het ook leuk in discussies.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.
Er zit veel meer achter mensen die het niet met jou eens zijn dan alleen onderbuik en complete onzin. Als je dat niet snapt, dan kom je voor mij dus in die groep A terecht en ben je verantwoordelijk voor de groeiende tweedeling.
Nog heel even volhouden!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Als ik gewoon tegen iemand zeg dat ik tegen de avondklok ben gaat diegene me niet voor complotwappie uitmaken hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zien we morgen alweer terug in de cijfers.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal tests ook gigantisch gestegen, maar ik kan zo snel niet vinden waar dat staat. Nog niet alle hoop opgeven, het is weer prachtig weer
sowieso het voor z'n beurt praten van Ferd is gewoon vervelend, verpest toch het dagcijfer momentje hierquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Mwah, het gaat een beetje om de manier van discussiëren. Er zijn genoeg fatsoenlijke argumenten om tegen de avondklok te zijn, maar negen van de tien keer hoor ik alleen maar een spervuur aan veredelde scheldkanonnades.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.
Straks zijn het er gewoon 'maar' 5000 en zijn we met z'n allen geferdquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
sowieso het voor z'n beurt praten van Ferd is gewoon vervelend, verpest toch het dagcijfer momentje hier
Geeft niks, hoor. Ik blijf wel solidair dicht om de wereld te redden en jullie oma's.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de sportschool van @:Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.
Zoals ik net al zei; je kan ook de maatregelen steunen, maar nog steeds met een kritische blik naar beleid kijken. Ik ageer al de hele tijd tegen die groeiende tweedeling, denk je nou echt dat ik daar dan vrolijk aan mee doe? Mijn punt is dat mensen zoals ik - die zien dat er soms echt behoorlijk gedraaid wordt met cijfers en dat mensen om onzinnige redenen bang worden gemaakt (zonder avondklok gaan we naar code zwart!!!!1!1!11!) - om hun mening meteen als complotwappie worden bestempeld door een kleine groep schreeuwers die alles van de leiders blind aannemen en als de enige echte waarheid zien. Waag het niet om ze in twijfel te trekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Mag je ook de beperkingen zat zijn maar wel begrijpen waarom ze er zijn of past dat niet in je wereldbeeld?
Je komt inderdaad wel over als iemand die heel kalm zijn mening ventileert.quote:
Dat is dus die derde groep, daadwerkelijke wappies die enkel tegen alles aan kunnen schoppen, soms zelfs letterlijk. De groep waar niemand bij wil horen, maar ook de groep waar normale critici zonder pardon in worden geparkeerd in discussies. Dan krijg je vanzelf wel dat die critici hun mond voortaan gewoon dicht houden, en dat alleen die wappies over blijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:48 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mwah, het gaat een beetje om de manier van discussiëren. Er zijn genoeg fatsoenlijke argumenten om tegen de avondklok te zijn, maar negen van de tien keer hoor ik alleen maar een spervuur aan veredelde scheldkanonnades.
Ach verkiezingen zijn net weer voorbij ze kunnen de Lockdown weer gaan verzwaren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd of dat klopt. @:Mammietje leest het straks hier.
Het RIVM is druk bezig om de cijfers kloppend te krijgen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei; je kan ook de maatregelen steunen, maar nog steeds met een kritische blik naar beleid kijken. Ik ageer al de hele tijd tegen die groeiende tweedeling, denk je nou echt dat ik daar dan vrolijk aan mee doe? Mijn punt is dat mensen zoals ik - die zien dat er soms echt behoorlijk gedraaid wordt met cijfers en dat mensen om onzinnige redenen bang worden gemaakt (zonder avondklok gaan we naar code zwart!!!!1!1!11!) - om hun mening meteen als complotwappie worden bestempeld door een kleine groep schreeuwers die alles van de leiders blind aannemen en als de enige echte waarheid zien. Waag het niet om ze in twijfel te trekken.
Daarom maakte ik ook die vergelijking net; Hitler wist dat je maar een klein groepje fanatici nodig hebt om de rest ook aan jouw kant te krijgen, en heeft dit op een gigantische schaal toegepast. Verdeel en heers. Het is niet voor niets dat er heel veel onderzoek is gedaan naar die tijd.
Ik doe aan louter driedeling zaaien. Wappies, maatregel fanatici, en de 95%quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Document1 het volgende:
[..]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het RIVM is druk bezig om de cijfers kloppend te krijgen.
Ik heb al vaak genoeg tegen mensen gezegd dat ik tegen de avondklok ben en daarbij ook mijn argumentatie gegeven en ik ben nog nooit voor wappie uitgemaakt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus die derde groep, daadwerkelijke wappies die enkel tegen alles aan kunnen schoppen, soms zelfs letterlijk. De groep waar niemand bij wil horen, maar ook de groep waar normale critici zonder pardon in worden geparkeerd in discussies. Dan krijg je vanzelf wel dat die critici hun mond voortaan gewoon dicht houden, en dat alleen die wappies over blijven.
Ik zeg toch niet dat iedereen die voor een avondklok is zo reageert?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik heb al vaak genoeg tegen mensen gezegd dat ik tegen de avondklok ben en daarbij ook mijn argumentatie gegeven en ik ben nog nooit voor wappie uitgemaakt.
Godverdomme nouquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Document1 het volgende:
[..]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.
Of het is gewoon een geniale troll van Ferd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Zou wel opvallend zijn als het percentage nog steeds 7,2% is, terwijl we 7500 besmettingen hebben. Dan zou het aantal testen wat is afgenomen toch over de 90.000 zijn gegaan?
Er zullen vast heel erg veel mensen verkouden zijn geworden door die eindeloze stroom regen van de afgelopen anderhalve week, dus die laten zich ook vaker testen. Kan heel goed.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Zou wel opvallend zijn als het percentage nog steeds 7,2% is, terwijl we 7500 besmettingen hebben. Dan zou het aantal testen wat is afgenomen toch over de 90.000 zijn gegaan?
Vind ik een goede zaakquote:Het kabinet komt organisaties tegemoet als hun evenementen in de tweede helft van dit jaar vanwege coronamaatregelen niet kunnen doorgaan. Ze krijgen 80 procent van de gemaakte kosten terug als gift en ontvangen de rest als lening. Dat laat staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) aan NU.nl weten.
Keijzer en minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) hebben de details van de regeling vrijdag naar de Tweede Kamer gestuurd.
Organisaties uit de sport- en entertainmentbranche vragen al sinds eind vorig jaar om een garantiefonds, zodat ze zonder grote risico's kunnen beginnen met het voorbereiden van evenementen die in de zomer en het najaar plaatsvinden. Met deze regeling kunnen zij dus van start.
De regeling geldt voor festivals, concerten, sportevenementen en zakelijke evenementen in Nederland die gepland staan tussen 1 juli en 31 december 2021. De regel geldt niet voor organisaties die dit jaar voor het eerst een evenement opzetten.
Met het geld worden de kosten die organisaties maken voor bijvoorbeeld logistiek, veiligheid en personeel gedekt als het festival niet doorgaat. De regeling geldt niet voor het betalen van gages aan buitenlandse artiesten.
Eerder geplande evenementen kunnen worden verschoven naar een datum vanaf juli 2021 om ook aanspraak te kunnen maken op de regeling. In totaal is er 385 miljoen euro voor de regeling gereserveerd.
Ferd trollt niet, daar heeft ie de conditie niet voor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is gewoon een geniale troll van Ferd.
Die scheiss Johann de Junge auch.quote:
Dan zijn er vermoedelijk zo'n 98.000 mensen getest, waarvan 91.000 negatief a 60 euro per test.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Red_85 het volgende:
lekte Ferd Grapperhaus alvast dat er vandaag 7400 geregistreerde besmettingen bij zijn gekomen
Het kloppend hart nu van de coronacrisis.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:04 schreef Za het volgende:
, en loopt het gros een dag later alweer buiten.
Ferd lach ik sowieso uit, daar heb ik geen cijfers voor nodigquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
Gaan we Ferd uitlachen of gaan we kortademig worden van schrik en doodsangst?
Ik mag toch hopen dat Ferdje die cijfers rechtstreeks van het rivm heeft?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
RIVM heeft volgens mij al bevestigt dat Ferd gelijk heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
*ploft naast Zipportal neer en wacht rustig af...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Dan zijn er in 1 dag 30.000 extra personen getest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Oh er zijn gewoon meer mensen getest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
RIVM heeft volgens mij al bevestigt dat Ferd gelijk heeft.
Ben zelf meer benieuwd naar percentage positieve testen. Die grote stijging zegt niet zoveel als dat percentage stabiel blijft/daalt. Dan zijn er gewoon meer mensen getest.
In mijn kleine team van zo'n 9 man is me deze week opgevallen dat twee gozers, beide ook met flink gezin aan kleine kinderen (een heeft 3 kids, de ander zelfs 4) verkouden achter hun computer op Teams zaten. De rest van het team is kinderloos en was ook niet verkouden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:09 schreef Za het volgende:
[..]
Dan zijn er in 1 dag 30.000 extra personen getest.
Wellicht de woensdagmiddag piek, nu kinderen massaal naar de teststraten gaan.
Verkouden betekend nog niet meteen dat diegene covid-19 heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In mijn kleine team van zo'n 9 man is me deze week opgevallen dat twee gozers, beide ook met flink gezin aan kleine kinderen (een heeft 3 kids, de ander zelfs 4) verkouden achter hun computer op Teams zaten. De rest van het team is kinderloos en was ook niet verkouden.
Toeval?
[ afbeelding ]
En of Urk nogsteeds niet stijgtquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:10 schreef Oliver23 het volgende:
Benieuwd welke steden het zijn die behoorlijk zijn gestegen in die 7500 besmettingen
Neen, maar ze hadden zich wel beide laten testen, en ik refereerde meer aan het hoge aantal testen nu icm kinderen....quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verkouden betekend nog niet meteen dat diegene covid-19 heeft.
Ik ben afgelopen jaar iets van vijf keer stevig verkouden geweest kort nadat mijn zoon het was, dus dat zegt niet zoveel. 5x negatief getest overigens.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In mijn kleine team van zo'n 9 man is me deze week opgevallen dat twee gozers, beide ook met flink gezin aan kleine kinderen (een heeft 3 kids, de ander zelfs 4) verkouden achter hun computer op Teams zaten. De rest van het team is kinderloos en was ook niet verkouden.
Toeval?
[ afbeelding ]
2x ?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Je bent standaard 2x per jaar verkouden als je een kind hebt,
Cijfers van gisteren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:10 schreef Oliver23 het volgende:
Benieuwd welke steden het zijn die behoorlijk zijn gestegen in die 7500 besmettingen
Suïcidaal, bedoel je.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Je bent standaard 2x per jaar verkouden als je een kind hebt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Verkoudheid is een ontsteking van het slijmvlies in de neus, de bijholten en de keel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neen, maar ze hadden zich wel beide laten testen, en ik refereerde meer aan het hoge aantal testen nu icm kinderen....
Nee geen toeval:quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Toeval?
[ afbeelding ]
ik zal de moeder van rivm es opkloppenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het RIVM is druk bezig om de cijfers kloppend te krijgen.
Raak je eindelijk eens een vrouw aanquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik zal de moeder van rivm es opkloppen
Van september tot december en van maart tot juni jaquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Niet te stijf he.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik zal de moeder van rivm es opkloppen
Vrij relevant als meer dan 80 pct asymptomatisch is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh er zijn gewoon meer mensen getest.
Laten we niet meer testen, hebben we ook geen besmettingen meer.
GRAPPERHAUSEDquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Nou Ferd, nog bedankt voor de spoiler he.
Testen is bijna een nationale sport geworden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa >100.000 testen. Geen wonder dat we zo hoog zitten.
Ja inderdaad. Denk dat er dus "gewoon" meer getest is. Verklaart ook het crashen van de telefoonlijn en de afspraken-website.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Discombobulate het volgende:
7,4% positief, niet heel anders dan gisteren. Of die dag daarvoor. En daarvoor.
Niet heel schokkend dus, percentage positieve testen een lichte stijging, maar that's it. Maar echt goed nieuws is het ook niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.425
Totaal: 1.186.987 (+7.375 ivm -50 corr.)
Perc. positief 15 mrt - 17 mrt: 7,4%
Opgenomen: 237
Huidig: 1.462 (+26)
Opgenomen op IC: 46
Huidig: 579 (+15)
Overleden: 46
Totaal: 16.244
https://twitter.com/mzelst/status/1372914694831357953
Dat was vroeger het type dat op de verjaardagsuitnodigingen zette 'we zeggen niet wat we gaan doen maar je moet wel je zwemspullen meenemen'.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Nou Ferd, nog bedankt voor de spoiler he.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Van NU.
[..]
Vind ik een goede zaak![]()
Al moeten we er sowieso rekening mee houden dat het wel evenementen zijn met hoogstwaarschijnlijk minder gasten (helemaal omdat jongeren pas als laatste aan de beurt zijn voor vaccinaties, dus als een vaccinatie noodzakelijk is..), dus is zo'n evenement dan nog winstgevend? Dan mag het doorgaan, maar dan krijgen ze dus niks vergoed. Ook al komen er veel minder mensen dan normaal. Hopelijk bedenken ze daar ook nog wat voor.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-organisatoren.htmlquote:Het kabinet verwacht dat er vanaf die datum meer mogelijk is, al blijft het onzeker. Naar verwachting is in juli iedereen vanaf 18 jaar ingeënt of heeft een eerste prik gehad.
Zo is dat Haags. Waar zouden we zonder zijn? Code zwart!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, je ziet duidelijk dat die avondklok zijn werk doet.
De media: het gaat de verkeerde kant op, code zwart, allemaal paniek, helpquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat komt omdat er zoveel positieve testen zijn, dat we zo hoog zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Totaal: 1.186.987 (+7.375 ivm -50 corr.)
Opgenomen: 237
Huidig: 1.462 (+26)
Opgenomen op IC: 46
Huidig: 579 (+15)
Overleden: 46
Totaal: 16.244
https://twitter.com/mzelst/status/1372914694831357953
Ik sta dus nog steeds op NUL he. Nondeju, als ik deze hele covid crisis doorkom door gewoon geen enkele keer een test te hoeven doen dan.... dan.....quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Testen is bijna een nationale sport geworden.
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.htmlquote:Realitycheck
Over mogelijke aanpassingen van de maatregelen zei Van Ark dat het van belang is om "perspectief te houden". Maar ze benadrukte dat wel de clausule geldt "als het kan". Ze noemde zichzelf een optimistisch mens, maar ze zei ook dat er een "realitycheck" moet komen: "Ik was vorige week in een ziekenhuis in Veldhoven om op de intensive care met verpleegkundigen te praten. Achter me gingen de piepjes af. Dat is wel de realiteit en er lagen ook dertigers in het ziekenhuis."
Toename van het aantal opnames is meer het potentiële probleem dan het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Denk dat er dus "gewoon" meer getest is. Verklaart ook het crashen van de telefoonlijn en de afspraken-website.
We zouden allemaal allang door een pijpje ademen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo is dat Haags. Waar zouden we zonder zijn? Code zwart!
Dat percentage loopt wel altijd een paar dagen achter.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Discombobulate het volgende:
7,4% positief, niet heel anders dan gisteren. Of die dag daarvoor. En daarvoor.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier ook maar iemand blij mee is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Vreemd zo'n enorme stijging. Maar de politici zullen blij zijn, kunnen ze ons nog langer kort houden.
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Gisteren 84.000 tests vandaag 100.000 tests.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Nattekat het volgende:
1254 op één dag is ook wel echt belachelijk veel
Is dit een woensdagpiek?
Cherry picking noemt men dat ook wel in de statistiek.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.html
Wanneer is er een persconferentie?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.
Waarom is dit nieuws, een persconferentie???
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een daklok gaan invoeren behalve vooe mensen met honden.
En wat als er 4 weken geleden 100k mensen getest werden. Denk je dat het aantal besmettingen 4 weken geleden beïnvloed zou hebben?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat komt omdat er zoveel positieve testen zijn, dat we zo hoog zitten.
Het enige wat wel met redelijke zekerheid gezegd kan worden is dat het naar boven gaat, maar die stijging is bij lange na niet zo enorm. Normaalgesproken zou dat percentage juist moeten dalen als je meer gaat testen, omdat er ook meer gezonde mensen bij zouden zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gisteren 84.000 tests vandaag 100.000 tests.
1.250 van 16.000 is exact 7,8% wat overeenkomt met het % aantal positieve.
Totale onzin dus. Je vind meer mensen die positief zijn naarmate je meer test. Hier hebben we het bewijs.
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De media: het gaat de verkeerde kant op, code zwart, allemaal paniek, help
Let maar op
Hoe kom je hier precies op 99k uit?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een dagklok gaan invoeren behalve voor mensen met honden.
Met die flinke winst van D66 vind ik het in algemene zin momenteel wel lekker gaan eigenlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.
Gommers vanavond bij Jinek, Osterhaus bij Op1, en Kuipers bij Nieuwsuur (waarom zit dat liedje van Lubach nu weer in mijn hoofd)quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De media: het gaat de verkeerde kant op, code zwart, allemaal paniek, help
Let maar op
Dat kunnen we dus nooit weten. Dat is het hele punt met dat nietszeggende percentage.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En wat als er 4 weken geleden 100k mensen getest werden. Denk je dat het aantal besmettingen 4 weken geleden beïnvloed zou hebben?
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.
Doe maar even uithuilen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.
Sinds de allemachtige stijging van testen is het aantal besmettingen niet met hetzelfde % omhoog gegaan, dus het gaat gewoon prima.
2 weken terug waren er 50 a 60.000 tests op een dag met 5.000 besmettingen, nu zijn het er 100.000 tests met 7.400.
Zo ken ik er nog wel een paar.
Ferd, je bent een LUL!!
Aantal besmettingen deel je door het percentage positievenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe kom je hier precies op 99k uit?
True that!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opDoormiddel van vaccinaties en op natuurlijke manier.
Een eerste prik. Bij sommige vaccins duurt het wel even voordat je de tweede prik krijgt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-organisatoren.html
Enige is dat we asymptomatische mensen er beter uit halen. Wat betreft de ziekenhuisbezetting heeft het geen invloed, die mensen die naar het ziekenhuis zouden moeten die komen daar toch wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
Totale onzin dus. Je vind meer mensen die positief zijn naarmate je meer test. Hier hebben we het bewijs.
Ook hier nul keer getestquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik sta dus nog steeds op NUL he. Nondeju, als ik deze hele covid crisis doorkom door gewoon geen enkele keer een test te hoeven doen dan.... dan.....
Ja niks waarschijnlijk.... maar dan vind ik mezelf wel stoer, oke?
Dat het aantal besmettingen weer stijgend is, is een zekerheid. Echter vertekend de boel mijn inziens wel behoorlijk met het opgelopen aantal testen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat kunnen we dus nooit weten. Dat is het hele punt met dat nietszeggende percentage.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier ook maar iemand blij mee is.
Werkelijk denken dat het kabinet zit te circlejerken op lockdowns en maatregelenDan heb je wel echt een heel erg vertroebeld wereldbeeld. Lijkt me vermoeiend om steeds overal het slechte in te zien zeg.
Dat zou ze zelf dondersgoed moeten weten. Laten we alsjeblieft rationeel blijven mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Cherry picking noemt men dat ook wel in de statistiek.
Hoezo dit? Is gewoon waarheid als een koe wat daar staat. Niks sarcastisch aan.quote:
Er zijn hele volksstammen die zich ondanks klachten niet laten testen, of dit gewoon lekker makkelijk op woensdagmiddag doen omdat ze dan toch thuis met de kids zitten. Jij en ik weten dat je direct een afspraak moet maken, maar er zijn mensen die het als een makkelijk in te plannen tandartsafspraak zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon geen goede cijfers dus. Als het aantal besmetting puur opliep door het aantal testen zou je dus nu mensen besmet zien die anders niet zichtbaar waren.
Echter mist dan de verklaring waarom ook de opname cijfers in de ziekenhuizen oplopen.
Daarnaast zijn er al redelijk wat mensen gevaccineerd, ook dat zou een drukkend effect moeten hebben.
Het loopt heel licht op, en wellicht dat ze dan eens prioriteit geven aan het vaccineren, de AZ vaccinaties worden pas volgende week weer hervat, man man man, we hebben 3 miljoen mensen zonder werk, zet die desnoods in om die mensen op te halen en die spuit te zetten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon geen goede cijfers dus. Als het aantal besmetting puur opliep door het aantal testen zou je dus nu mensen besmet zien die anders niet zichtbaar waren.
Echter mist dan de verklaring waarom ook de opname cijfers in de ziekenhuizen oplopen.
Daarnaast zijn er al redelijk wat mensen gevaccineerd, ook dat zou een drukkend effect moeten hebben.
Als je meer mensen zonder klachten gaat testen is het logisch dat het percentage daalt. De steekproef is heel anders dan wanneer je alleen mensen met symptomen test. Dit omrekenen wat je doet slaat dus net zo hard nergens op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een dagklok gaan invoeren behalve voor mensen met honden.
Kijk naar de opnames in de ziekenhuizen man..quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.
Sinds de allemachtige stijging van testen is het aantal besmettingen niet met hetzelfde % omhoog gegaan, dus het gaat gewoon prima.
2 weken terug waren er 50 a 60.000 tests op een dag met 5.000 besmettingen, nu zijn het er 100.000 tests met 7.400.
Ferd, je bent een LUL!!
Ja dat bedoel ikquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal besmettingen deel je door het percentage positieven
Daarna heb je 1% van het totale aantal tests, dan doe je dat keer 100 omdat 100% gelijk staat aan alles.
Schelden op Ferd is makkelijker. Gooi er wat uitroeptekens bij en het feestje is compleet. BEWIJS!!!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk naar de opnames in de ziekenhuizen man..
Groepsimmuniteit here we comequote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opDoormiddel van vaccinaties en op natuurlijke manier.
Klopt. Zeker als politici contextloos te pas en te onpas met het aantal positieven rondsmijten om angst in te boezemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
We moeten gewoon kappen met testen, dan zijn er ook geen positieve tests meer en kan alles gewoon open.
Kleine denkfout die je hier maakt is dat mensen zonder klachten ook niet extra getest wordenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je meer mensen zonder klachten gaat testen is het logisch dat het percentage daalt. De steekproef is heel anders dan wanneer je alleen mensen met symptt test. Dit omrekenen wat je doet slaat dus net zo hard nergens op.
Ik heb dankzij Corona inmiddels wel een hele gym gebouwd op zolder.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
Het gaat volgens verwachting nog steeds kut.
Iedereen kan lullen wat die wil maar met deze cijfers raken we alleen maar verder van huis.
Volgens mij ben je hier iets op het spoor!!!!!!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Zeker als politici contextloos te pas en te onpas met het aantal positieven rondsmijten om angst in te boezemen.
Niks gaat boven buiten zwemmen met 5 graden te midden in een lentestormquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb dankzij Corona inmiddels wel een hele gym gebouwd op zolder.![]()
Het kan in de komende 2 maanden hopelijk hard gaan met de vaccins (en daarmee besmettingen en opnames). Maar April- Juni worden echt nog flink doorbikkelen qua maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
Het gaat volgens verwachting nog steeds kut.
Iedereen kan lullen wat die wil maar met deze cijfers raken we alleen maar verder van huis.
quote:Hoe het aantal doden zich ontwikkelt, hangt mede af van het aantal besmettingen in verpleeghuizen. Er zijn nu 277 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 309.
Of er anders naar kijken, 92,6 procent is negatief!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
We moeten gewoon kappen met testen, dan zijn er ook geen positieve tests meer en kan alles gewoon open.
Maken die straks ergens weer een foutje, kan er mooi weer geroepen worden dat het schandalig is dat die mensen daarvoor ingezet zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het loopt heel licht op, en wellicht dat ze dan eens prioriteit geven aan het vaccineren, de AZ vaccinaties worden pas volgende week weer hervat, man man man, we hebben 3 miljoen mensen zonder werk, zet die desnoods in om die mensen op te halen en die spuit te zetten.
Nee nee dat maakt allemaal niks uit, meer testen is meer besmet maar dat zegt helemaal niks ofzo.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gains!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik in mijn schuurquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
47 gemeentes met 2-4 besmettingen
74 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ah, dit ken ik ergens van. Zo waren ook 92% van de BLM protesten vreedzaamquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Of er anders naar kijken, 92,6 procent is negatief!
100.337 getest
7.425 (7,4%) positief
92.912 (92,6%) negatief
Ik sta ook op nul hoor. Nog geen enkele keer een klacht gehad waarvan ik dacht, dit is niet in de haak. En ook niet opgeroepen voor BCO of andere positieve personen in mijn omgeving.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik sta dus nog steeds op NUL he. Nondeju, als ik deze hele covid crisis doorkom door gewoon geen enkele keer een test te hoeven doen dan.... dan.....
Ja niks waarschijnlijk.... maar dan vind ik mezelf wel stoer, oke?
Is dat zo? Maar dan nog slaan die vergelijkingen nergens op. Als er nu veel meer mensen zich laten testen vanwege meer pollen in de lucht dan is de steekproef ook compleet anders. Die percentages zeggen wel iets, maar zeker niet zoveel dat je t kunt gaan omrekenen naar januariquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kleine denkfout die je hier maakt is dat mensen zonder klachten ook niet extra getest worden
Nou, ik ken er toch een aantal die er een sport van maken om zo vaak mogelijk getest te worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kleine denkfout die je hier maakt is dat mensen zonder klachten ook niet extra getest worden
Ik ga met de missus al sinds december iedere zondagochtend zwemmen in de lokale zwemplas.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks gaat boven buiten zwemmen met 5 graden te midden in een lentestorm
De overheid heeft het gewoon zwaar verkloot met het veel te strak houden van alles. En ja, als dit door zet, dan is er niet heel erg veel ruimte meer. De scholen kunnen weer dicht, maar dat is het wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:27 schreef Confetti het volgende:
Waar ik vooral voor vrees is dat de gereedschapskist leeg is wat betreft het gereedschap dat zij erin hebben gegooid.
We weten dat de overheid nog genoeg (juridische) middelen heeft om harder op te treden maar ten koste van wat?
Laten we maar hopen dat het lente-effect snel intreedt want de koek is op.
Ik concentreer mij even op de minister van justitie die even contextloos een getal de wereld in schreeuwt, terwijl er een grote aanwijsbare reden is voor de groei in gevonden besmettingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He lijkt wel een groot idiotencircus, letterlijke quote:quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
Ferd, je bent een LUL!!
Zou het niet een beetje van beide kunnen zijn?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Zwansen het volgende:
Vraag aan de mensen die het aantal besmettingen bagataliseren; Er wordt misschien ook wel veel meer getest omdat het virus gewoon veel meer verspreid wordt en we echt op de verkeerde weg zijn. Misschien zijn er dus echt meer besmettingen dan een paar weken geleden en het ligt niet alleen aan het simpelweg meer testen?
Ik mis namelijk een beetje de nuance.
Oh I stand corrected.quote:
Ook onder het ijs?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ga met de missus al sinds december iedere zondagochtend zwemmen in de lokale zwemplas.
Fiery but negative testingsquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, dit ken ik ergens van. Zo waren ook 92% van de BLM protesten vreedzaam. Heerlijk
![]()
Ahhh.. die zal de correctie gepakt hebben.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Hoe kom je op 99k als 7,4% 7425 is.
7425 / 7,4 * 100 = 100.337
Huh? Het kabinet wil ons toch tot 2024 binnen houden?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een postief bericht te posten die niet cynisch is
Niemand gelooft dat dit echt zal gebeurenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is nou echt niet zo dat er duizenden mensen extra getest zijn omdat dat zo geregeld was, die laten zich gewoon testen omdat ze klachten hadden. Dat dit allemaal op woensdag is gebeurd, is ook wel redelijk verdacht.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar dan nog slaan die vergelijkingen nergens op. Als er nu veel meer mensen zich laten testen vanwege meer pollen in de lucht dan is de steekproef ook compleet anders. Die percentages zeggen wel iets, maar zeker niet zoveel dat je t kunt gaan omrekenen naar januari
Als de zorg een beetje ontlast is doet het er helemaal niet meer toe of we 10k besmettingen per dag hebben. Maar denk niet dat de overheid zo denkt aangezien hun dystopische no-covid ideologie.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:28 schreef Scjvb het volgende:
Verpleeghuizen laten tenminste een dalende lijn zien. Hoe meer prikken gezet en kwetsbaren zijn ingeënt hoe beter, ongeacht de cijfers.
[..]
Christus, ik ga zelfs naar de EO jongerendag als het kan. Beetje raven en God zag dat t goed was.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat heb ik geprobeerd, maar het ijs was zo dun dat je er zonder problemen weer doorheen beukte.quote:
In plaats dat er een journalist gewoon even door gaat vragen ook.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
He lijkt wel een groot idiotencircus, letterlijke quote:
,Ik word er wel vrij, ik zou bijna zeggen, kortademig van”, zegt Grapperhaus over de nieuwste cijfers.
https://www.dvhn.nl/extra(...)op-114-26726481.html
Dit soort uitspraken en vertekende beelden drijft alleen maar meer mensen tot waanzin, morgen 130.000 bij de teststraten, waarvan 123.000 met slechts een loopneus a 60 euro pp.
En dan nog het deel dat positief tests, een gevaarlijke variant vreest en zich meldt bij een eerste hulp.
Dit hele gedoe drijft mensen de ziekenhuizen in en ontlast de zorg geenzins.
Ja, juist. Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou het niet een beetje van beide kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:28 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 19-03-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 7425
Gemeentes met +10 besmettingen:
389 Amsterdam
348 Rotterdam
221 's-Gravenhage
108 Zaanstad
108 Utrecht
100 Tilburg
92 Haarlemmermeer
82 Haarlem
82 's-Hertogenbosch
77 Almere
74 Groningen
73 Apeldoorn
72 Dordrecht
71 Capelle aan den IJssel
68 Zoetermeer
66 Oss
65 Amersfoort
65 Alphen aan den Rijn
63 Meierijstad
61 Edam-Volendam
61 Eindhoven
57 Nissewaard
56 Nijmegen
53 Hoeksche Waard
53 PurmerendZwolle weer omlaag. Dat jojoot om de dag heen en weer. Morgen dik over de 80 schat ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
9 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
47 gemeentes met 2-4 besmettingen
74 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
En dus doe je hetzelfde als Grapperhaus door je puur op die cijfers te storten? Kijk naar het complete plaatje en je ziet dat het nog helemaal niet zo best gaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik concentreer mij even op de minister van justitie die even contextloos een getal de wereld in schreeuwt, terwijl er een grote aanwijsbare reden is voor de groei in gevonden besmettingen.
De tests die van dag tot dag opeens met 20% gestegen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het complete plaatje is dat we al maanden maar een beetje zitten aan te modderen rond n=1, en dat we nu voor het eerst in lange tijd richting een n>1 gaan in de weekcijfers. Wat natuurlijk direct in de lijn der verwachting lag met het openen van de scholen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dus doe je hetzelfde als Grapperhaus door je puur op die cijfers te storten? Kijk naar het complete plaatje en je ziet dat het nog helemaal niet zo best gaat.
Wel een hoger dan gemiddelde kans om uit principe niet-gevaccineerde mensen tegen te komen. Dan liever bingo in het bejaardentehuis. Is ook een hoop Jezus te vinden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Christus, ik ga zelfs naar de EO jongerendag als het kan. Beetje raven en God zag dat t goed was.
Ligt er maar net aan wanneer ze klaar zijn met het verplichte inenten van het vaccin *kuch 5g nanochip kuch*.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh? Het kabinet wil ons toch tot 2024 binnen houden?
"Als men begint bij het beluisteren van de housemuziekquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Christus, ik ga zelfs naar de EO jongerendag als het kan. Beetje raven en God zag dat t goed was.
Verdacht omdat?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nou echt niet zo dat er duizenden mensen extra getest zijn omdat dat zo geregeld was, die laten zich gewoon testen omdat ze klachten hadden. Dat dit allemaal op woensdag is gebeurd, is ook wel redelijk verdacht.
Dus?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kinderen zitten thuis op woensdagmiddag.
Dat is wel een goede samenvatting van dit topicquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
Maar het gaat niet om de besmettingen of zieken, het gaat om de ziekenhuizen en IC's, de reden waarom we nu met alle maatregelen zitten is omdat die vol dreigden te raken, het RIVM model voorspelde 1500 mensen op de IC volgende week, we zitten nu ongeveer op een derde zonder noemenswaardige stijging, het lijkt wel of 95% van Nederland dit totaal niet schijnt te weten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:29 schreef Zwansen het volgende:
Vraag aan de mensen die het aantal besmettingen bagataliseren; Er wordt misschien ook wel veel meer getest omdat het virus gewoon veel meer verspreid wordt en we echt op de verkeerde weg zijn. Misschien zijn er dus echt meer besmettingen dan een paar weken geleden en het ligt niet alleen aan het simpelweg meer testen?
Ik mis namelijk een beetje de nuance.
Denk nou even heel goed na. Waarom zouden kinderen massaal getest worden als ze vrij zijn?quote:
Nee dat klopt. Alleen als je zegt dat 'het niet zo best gaat in de ziekenhuizen' heb je gelijk. Als je je als minister puur gaat concentreren en benauwd worden bij 'eEn MeGaStiJgInG' terwijl je er toch een grote verklaring voor hebt en die gewoon niet even zegt, ben je met andere dingen bezig. Angst zaaien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dus doe je hetzelfde als Grapperhaus door je puur op die cijfers te storten? Kijk naar het complete plaatje en je ziet dat het nog helemaal niet zo best gaat.
Al is een N van 1,14 wel ineens heel fors danquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het complete plaatje is dat we al maanden maar een beetje zitten aan te modderen rond n=1, en dat we nu voor het eerst in lange tijd richting een n>1 gaan in de weekcijfers. Wat natuurlijk direct in de lijn der verwachting lag met het openen van de scholen.
Leg het me maar uit dat scheelt vast tijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk nou even heel goed na. Waarom zouden kinderen massaal getest worden als ze vrij zijn?
Ik weet het!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk nou even heel goed na. Waarom zouden kinderen massaal getest worden als ze vrij zijn?
Je ziet zelf toch dat er meer getest wordt nu? Dan is het logisch dat je meer positieven vind.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee nee, Red_85 heeft BEWIJS!!!!!!!!!!!
De geest is zwak, de overheid schreeuwt GEVAARLIJKER DODELIJKER VARIANTEN!! en oudere eenzame of angstige mensen maken zichzelf compleet gek.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus als we de testcapaciteit vergroten naar 17 miljoen hebben we de dag erop groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Alleen als je zegt dat 'het niet zo best gaat in de ziekenhuizen' heb je gelijk. Als je je als minister puur gaat concentreren en benauwd worden bij 'eEn MeGaStiJgInG' terwijl je er toch een grote verklaring voor hebt en die gewoon niet even zegt, ben je met andere dingen bezig. Angst zaaien.
Hij moet gewoon zijn mond houden. Of geef dan het complete plaatje. Het is heel simpel hoor:
'We zien nog steeds geen daling in de ziekenhuizen, en daar gaat het gewoon nog niet goed. Maar wat we doen is het vinden van meer besmette mensen en daardoor hebben we over de afgelopen 2 weken de testcapaciteit verdubbeld. We testen nu 100.000 mensen op een dag en hebben daardoor sinds gisteren nu ook 7400 positieve geteste gevonden die nu in quarantaine moeten.'
Zo simpel is het leven jordi. Geen gelul, geen angst zaaien. Gewoon laakbaar en volksverlakkerij.
OEH EXPONENTIONELE GROEI, KLINKT HEEL GEVAARLIJK.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Al is een N van 1,14 wel ineens heel fors dan
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik weet het!
Omdat ze anders op school zaten.
Kerel, je hebt echt een probleem denk ik. Ik wens je sterkte de komende tijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo simpel is het leven jordi. Geen gelul, geen angst zaaien. Gewoon laakbaar en volksverlakkerij.
Dit. Laten we alsjeblieft rationeel blijven. En opschieten met vaccineren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om de besmettingen of zieken, het gaat om de ziekenhuizen en IC's, de reden waarom we nu met alle maatregelen zitten is omdat die vol dreigden te raken, het RIVM model voorspelde 1500 mensen op de IC volgende week, we zitten nu ongeveer op een derde zonder noemenswaardige stijging, het lijkt wel of 95% van Nederland dit totaal niet schijnt te weten.
In plaats van kijken naar dagcijfers, moet je kijken naar weekcijfers of misschien zelfs tweeweekelijkse cijfers. Dit zegt echt letterlijk niets.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Al is een N van 1,14 wel ineens heel fors dan
Behalve al die scholen die tegenwoordig met een continurooster werken. En dat zijn er nogal wat. Oh en de kinderen die zich op woensdag laten testen zitten al minimaal vanaf dinsdag thuis omdat ze met klachten niet naar school mogen.quote:
quote:

Euh, nee. Je test meer, dus vind je er meer. Je steekproefgrote wordt vergroot.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kerel, je hebt echt een probleem denk ik. Ik wens je sterkte de komende tijd.
Toch niet kortademig he?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:35 schreef Jason22 het volgende:
7400?! Ik moest even diep ademhalen toen ik dat las.
Zo lang onze beleidsmakers dit beeld blijven schetsen van dat het aantal positieve test het allerbelangrijkste is in het coronabeleid, gaat dat ook nooit gebeuren. Geef de onwetende Nederlander niet de schuld, geef de schuld aan hen die de onwetende Nederlander goed horen te informeren. De media doet hier ook net zo hard aan mee, want slecht nieuws scoort natuurlijk vele malen beter.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om de besmettingen of zieken, het gaat om de ziekenhuizen en IC's, de reden waarom we nu met alle maatregelen zitten is omdat die vol dreigden te raken, het RIVM model voorspelde 1500 mensen op de IC volgende week, we zitten nu ongeveer op een derde zonder noemenswaardige stijging, het lijkt wel of 95% van Nederland dit totaal niet schijnt te weten.
Of zie het zo: Ferd bereid ons vast voor op GEEN verdere versoepelingen dinsdag, want dat is de keiharde realiteit. Kunt wel alles goed proberen te praten: meer testen, lager % positief, maar pas als het in de ziekenhuizen effect zou hebben kun je praten over versoepelingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Euh, nee. Je test meer, dus vind je er meer. Je steekproefgrote wordt vergroot.
Wat ferd deed vanmiddag was gewoon kansloos. Van 84.000 naar 100.000 tests gegaan en daarna een hoger besmettingcijfer noemen. Terwijl je de context even weg laat.
Media over de zeik, mensen over de ziek, pushberichten. Maar er is gewoon meer getest.
Heb dat even door.
Denk gewoon zelf eens na man.quote:
Je gaat er veel te veel van uit dat iedereen zich braaf aan alle regels houdt. Mensen zijn stronteigenwijs. En basischolen zijn in bijna heel Nederland dicht op woensdagmiddag, ook met continurooster.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Behalve al die scholen die tegenwoordig met een continurooster werken. En dat zijn er nogal wat. Oh en de kinderen die zich op woensdag laten testen zitten al minimaal vanaf dinsdag thuis omdat ze met klachten niet naar school mogen.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Zolang het ook het allerbelangrijkste cijfer is (nog), het is namelijk het enige cijfer waarmee je ook maar iets van een voorspelling kan doen qua toekomstige last in de zorg, gaat dat ook zo blijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang onze beleidsmakers dit beeld blijven schetsen van dat het aantal positieve test het allerbelangrijkste is in het coronabeleid, gaat dat ook nooit gebeuren. Geef de onwetende Nederlander niet de schuld, geef de schuld aan hen die de onwetende Nederlander goed horen te informeren. De media doet hier ook net zo hard aan mee, want slecht nieuws scoort natuurlijk vele malen beter.
Ja ze negeerden net ook gewoon het goede nieuws over de evenementen, de stiekeme gluiperds.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang onze beleidsmakers dit beeld blijven schetsen van dat het aantal positieve test het allerbelangrijkste is in het coronabeleid, gaat dat ook nooit gebeuren. Geef de onwetende Nederlander niet de schuld, geef de schuld aan hen die de onwetende Nederlander goed horen te informeren. De media doet hier ook net zo hard aan mee, want slecht nieuws scoort natuurlijk vele malen beter.
Niet vreemd, de onafhankelijke pers is in Nederland langzaam opgeslokt, hebben ze een grote mond over Ruslandquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker, het kan als basis worden gebruikt, maar je kan niet meer zeggen dat 7000 besmettingen nu code zwart is, omdat dat 2 maanden geleden zo was. Er is geen voorspelbare link meer tussen het aantal besmettingen en de IC, het enige wat vast staat is dat we nu een veel hoger aantal besmettingen per dag aan kunnen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zolang het ook het allerbelangrijkste cijfer is (nog), het is namelijk het enige cijfer waarmee je ook maar iets van een voorspelling kan doen qua toekomstige last in de zorg, gaat dat ook zo blijven.
Moet je nagaan hoe veel mensen dat niet weten of doorhebben... Zo zit je echt in een angstpsychose die de media en het kabinet creëren onder het volk. Speciale NOS uitzending 'cijfertjes duiden' zou wel goed zijn, stukje statistiek erbij.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je: besmettingen > opnames > doden. Kan er nog 100 miljoen miljard keer getest worden, de druk op de zorg zal zo niet heel snel afnemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk gewoon zelf eens na man.
Het gaat in de ziekenhuizen nog niet top nee, maar als ministers met veel hogere getallen gaan gooien zonder context, dan moet je even bij jezelf even kritisch gaan nadenken.
Oe mooie anekdote hierover: de kinderen van mijn zusje zitten op een school waar een kleine groep niet werkende en op school zeer actieve moeders nu al meer dan 8 jaar voor het continurooster gaat liggen. Nu met Corona kan de school niet anders dan een continurooster te hanteren om het aantal contactmomenten te beperken en heeft de zwijgende meerderheid eindelijk geroken aan het gemak ervan. School gaat niet meer terug naar die achterhaalde onzin met een middagpauze. De dames gaan maar een andere dagbesteding vinden dan hun eigen kroost.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Behalve al die scholen die tegenwoordig met een continurooster werken. En dat zijn er nogal wat. Oh en de kinderen die zich op woensdag laten testen zitten al minimaal vanaf dinsdag thuis omdat ze met klachten niet naar school mogen.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Zelfs dat kan je nu nog niet stellen. Over een week of 2 weet je pas of de nu fors stijgende besmettingen ook gaan zorgen voor een stijging op de ic of niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker, het kan als basis worden gebruikt, maar je kan niet meer zeggen dat 7000 besmettingen nu code zwart is, omdat dat 2 maanden geleden zo was. Er is geen voorspelbare link meer tussen het aantal besmettingen en de IC, het enige wat vast staat is dat we nu een veel hoger aantal besmettingen per dag aan kunnen.
Die act van je blijft ook maar door gaan hé, complimenten voor de discipline om het zo lang vol te houden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ze negeerden net ook gewoon het goede nieuws over de evenementen, de stiekeme gluiperds.
Mwoh, het is ook een kwestie van zelf kunnen onthouden, redeneren en logisch deduceren. Gezien hoeveel mensen zichzelf als hoogopgeleid kwalificeren is het ronduit teleurstellend om te zien hoe weinig er blijft hangen en hoe slecht mensen onderscheid kunnen maken tussen sensatiekoppen en een goed, onderbouwd artikel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De cijfers van vandaag zeggen helemaal niks. Pas als je over 7 of zelfs lieer 14 dagen een trend ziet, kan je pas conclusies trekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zelfs dat kan je nu nog niet stellen. Over een week of 2 weet je pas of de nu fors stijgende besmettingen ook gaan zorgen voor een stijging op de ic of niet.
Ja inderdaad. Dat is de juiste context van even die 7.400 positieve tests spuien zonder context dat er nu 100.000 tests geweest zijn. Ff lekker op de angst inspelen en zeggen tegen ons dat we die versoepelingen uit onze kop kunnen zetten. Lekker langer rekken tot er meer mensen gevaccineerd zijn. Dat is inderdaad wat ferdje zegt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of zie het zo: Ferd bereid ons vast voor op GEEN verdere versoepelingen dinsdag, want dat is de keiharde realiteit. Kunt wel alles goed proberen te praten: meer testen, lager % positief, maar pas als het in de ziekenhuizen effect zou hebben kun je praten over versoepelingen.
Bedankt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die act van je blijft ook maar door gaan hé, complimenten voor de discipline om het zo lang vol te houden.
VVD en D66 zijn na 4 jaar liegen, bedriegen en het uitkleden van onderwijs en zorg de grootste twee partijen geworden omdat hun campagne focuste op het neerzetten van een sterke leider. Ik zou de gemiddelde Nederlander niet zo heel erg hoog in schatten op dat gebied als ik jou wasquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, het is ook een kwestie van zelf kunnen onthouden, redeneren en logisch deduceren. Gezien hoeveel mensen zichzelf als hoogopgeleid kwalificeren is het ronduit teleurstellend om te zien hoe weinig er blijft hangen en hoe slecht mensen onderscheid kunnen maken tussen sensatiekoppen en een goed, onderbouwd artikel.
De trend is nu een licht dalende stijging.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De cijfers van vandaag zeggen helemaal niks. Pas als je over 7 of zelfs lieer 14 dagen een trend ziet, kan je pas conclusies trekken.
Niet alle besmettingen worden opnames. Als het plateau doorzet waar we al weeeeeeeeken opzitten wordt het % opnames na besmettingen ook alleen maar lager.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je: besmettingen > opnames > doden. Kan er nog 100 miljoen miljard keer getest worden, de druk op de zorg zal zo niet heel snel afnemen.
Maar verder doe je niet aan tweedelingen maken hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
VVD en D66 zijn na 4 jaar liegen, bedriegen en het uitkleden van onderwijs en zorg de grootste twee partijen geworden omdat hun campagne focuste op het neerzetten van een sterke leider. Ik zou de gemiddelde Nederlander niet zo heel erg hoog in schatten op dat gebied als ik jou was
Exact.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
VVD en D66 zijn na 4 jaar liegen, bedriegen en het uitkleden van onderwijs en zorg de grootste twee partijen geworden omdat hun campagne focuste op het neerzetten van een sterke leider. Ik zou de gemiddelde Nederlander niet zo heel erg hoog in schatten op dat gebied als ik jou was
Het is maar wat je wilt horen. Je zit nogal in de complet / angst aanzaaien hoek. Ik zie gewoon een minister die realistisch is en niet om de feiten heendraait: er is geen ruimte voor versoepelingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat is de juiste context van even die 7.400 positieve tests spuien zonder context dat er nu 100.000 tests geweest zijn. Ff lekker op de angst inspelen en zeggen tegen ons dat we die versoepelingen uit onze kop kunnen zetten. Lekker langer rekken tot er meer mensen gevaccineerd zijn. Dat is inderdaad wat ferdje zegt.
Komt heel dom over, want als er straks 2.500 positieven zijn per dag is het dagcijfer opeens niks meer waard. Laat hem blijven bij waar het echt om draait, ziekenhuizen. Dit is puur angst zaaien van een minister, daar moet hij zich vanaf houden. Daarom is het een lul.
Snap dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |