Dat komt omdat er zoveel positieve testen zijn, dat we zo hoog zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa >100.000 testen. Geen wonder dat we zo hoog zitten.
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.425
Totaal: 1.186.987 (+7.375 ivm -50 corr.)
Perc. positief 15 mrt - 17 mrt: 7,4%
Opgenomen: 237
Huidig: 1.462 (+26)
Opgenomen op IC: 46
Huidig: 579 (+15)
Overleden: 46
Totaal: 16.244
https://twitter.com/mzelst/status/1372914694831357953
Ik sta dus nog steeds op NUL he. Nondeju, als ik deze hele covid crisis doorkom door gewoon geen enkele keer een test te hoeven doen dan.... dan.....quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Testen is bijna een nationale sport geworden.
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.htmlquote:Realitycheck
Over mogelijke aanpassingen van de maatregelen zei Van Ark dat het van belang is om "perspectief te houden". Maar ze benadrukte dat wel de clausule geldt "als het kan". Ze noemde zichzelf een optimistisch mens, maar ze zei ook dat er een "realitycheck" moet komen: "Ik was vorige week in een ziekenhuis in Veldhoven om op de intensive care met verpleegkundigen te praten. Achter me gingen de piepjes af. Dat is wel de realiteit en er lagen ook dertigers in het ziekenhuis."
Toename van het aantal opnames is meer het potentiële probleem dan het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Denk dat er dus "gewoon" meer getest is. Verklaart ook het crashen van de telefoonlijn en de afspraken-website.
We zouden allemaal allang door een pijpje ademen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zo is dat Haags. Waar zouden we zonder zijn? Code zwart!
Dat percentage loopt wel altijd een paar dagen achter.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Discombobulate het volgende:
7,4% positief, niet heel anders dan gisteren. Of die dag daarvoor. En daarvoor.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier ook maar iemand blij mee is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Vreemd zo'n enorme stijging. Maar de politici zullen blij zijn, kunnen ze ons nog langer kort houden.
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.425
Perc. positief 15 mrt - 17 mrt: 7,4%
Gisteren 84.000 tests vandaag 100.000 tests.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:17 schreef Nattekat het volgende:
1254 op één dag is ook wel echt belachelijk veel
Is dit een woensdagpiek?
Cherry picking noemt men dat ook wel in de statistiek.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.html
Wanneer is er een persconferentie?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.
Waarom is dit nieuws, een persconferentie???
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een daklok gaan invoeren behalve vooe mensen met honden.
En wat als er 4 weken geleden 100k mensen getest werden. Denk je dat het aantal besmettingen 4 weken geleden beïnvloed zou hebben?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat komt omdat er zoveel positieve testen zijn, dat we zo hoog zitten.
Het enige wat wel met redelijke zekerheid gezegd kan worden is dat het naar boven gaat, maar die stijging is bij lange na niet zo enorm. Normaalgesproken zou dat percentage juist moeten dalen als je meer gaat testen, omdat er ook meer gezonde mensen bij zouden zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gisteren 84.000 tests vandaag 100.000 tests.
1.250 van 16.000 is exact 7,8% wat overeenkomt met het % aantal positieve.
Totale onzin dus. Je vind meer mensen die positief zijn naarmate je meer test. Hier hebben we het bewijs.
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De media: het gaat de verkeerde kant op, code zwart, allemaal paniek, help
Let maar op
Hoe kom je hier precies op 99k uit?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
99.000 mensen getest dus. 4x zoveel als in jan/Feb, toen bij dit percentage positief nog sprake zou zijn geweest van 1990 besmettingen.
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een dagklok gaan invoeren behalve voor mensen met honden.
Met die flinke winst van D66 vind ik het in algemene zin momenteel wel lekker gaan eigenlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.
Gommers vanavond bij Jinek, Osterhaus bij Op1, en Kuipers bij Nieuwsuur (waarom zit dat liedje van Lubach nu weer in mijn hoofd)quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De media: het gaat de verkeerde kant op, code zwart, allemaal paniek, help
Let maar op
Dat kunnen we dus nooit weten. Dat is het hele punt met dat nietszeggende percentage.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En wat als er 4 weken geleden 100k mensen getest werden. Denk je dat het aantal besmettingen 4 weken geleden beïnvloed zou hebben?
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het gaat wel lekker, wil je zeggen.
Doe maar even uithuilen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.
Sinds de allemachtige stijging van testen is het aantal besmettingen niet met hetzelfde % omhoog gegaan, dus het gaat gewoon prima.
2 weken terug waren er 50 a 60.000 tests op een dag met 5.000 besmettingen, nu zijn het er 100.000 tests met 7.400.
Zo ken ik er nog wel een paar.
Ferd, je bent een LUL!!
Aantal besmettingen deel je door het percentage positievenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe kom je hier precies op 99k uit?
True that!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opDoormiddel van vaccinaties en op natuurlijke manier.
Een eerste prik. Bij sommige vaccins duurt het wel even voordat je de tweede prik krijgt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-organisatoren.html
Enige is dat we asymptomatische mensen er beter uit halen. Wat betreft de ziekenhuisbezetting heeft het geen invloed, die mensen die naar het ziekenhuis zouden moeten die komen daar toch wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
Totale onzin dus. Je vind meer mensen die positief zijn naarmate je meer test. Hier hebben we het bewijs.
Ook hier nul keer getestquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik sta dus nog steeds op NUL he. Nondeju, als ik deze hele covid crisis doorkom door gewoon geen enkele keer een test te hoeven doen dan.... dan.....
Ja niks waarschijnlijk.... maar dan vind ik mezelf wel stoer, oke?
Dat het aantal besmettingen weer stijgend is, is een zekerheid. Echter vertekend de boel mijn inziens wel behoorlijk met het opgelopen aantal testen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat kunnen we dus nooit weten. Dat is het hele punt met dat nietszeggende percentage.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier ook maar iemand blij mee is.
Werkelijk denken dat het kabinet zit te circlejerken op lockdowns en maatregelenDan heb je wel echt een heel erg vertroebeld wereldbeeld. Lijkt me vermoeiend om steeds overal het slechte in te zien zeg.
Dat zou ze zelf dondersgoed moeten weten. Laten we alsjeblieft rationeel blijven mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Cherry picking noemt men dat ook wel in de statistiek.
Hoezo dit? Is gewoon waarheid als een koe wat daar staat. Niks sarcastisch aan.quote:
Er zijn hele volksstammen die zich ondanks klachten niet laten testen, of dit gewoon lekker makkelijk op woensdagmiddag doen omdat ze dan toch thuis met de kids zitten. Jij en ik weten dat je direct een afspraak moet maken, maar er zijn mensen die het als een makkelijk in te plannen tandartsafspraak zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon geen goede cijfers dus. Als het aantal besmetting puur opliep door het aantal testen zou je dus nu mensen besmet zien die anders niet zichtbaar waren.
Echter mist dan de verklaring waarom ook de opname cijfers in de ziekenhuizen oplopen.
Daarnaast zijn er al redelijk wat mensen gevaccineerd, ook dat zou een drukkend effect moeten hebben.
Het loopt heel licht op, en wellicht dat ze dan eens prioriteit geven aan het vaccineren, de AZ vaccinaties worden pas volgende week weer hervat, man man man, we hebben 3 miljoen mensen zonder werk, zet die desnoods in om die mensen op te halen en die spuit te zetten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon geen goede cijfers dus. Als het aantal besmetting puur opliep door het aantal testen zou je dus nu mensen besmet zien die anders niet zichtbaar waren.
Echter mist dan de verklaring waarom ook de opname cijfers in de ziekenhuizen oplopen.
Daarnaast zijn er al redelijk wat mensen gevaccineerd, ook dat zou een drukkend effect moeten hebben.
Als je meer mensen zonder klachten gaat testen is het logisch dat het percentage daalt. De steekproef is heel anders dan wanneer je alleen mensen met symptomen test. Dit omrekenen wat je doet slaat dus net zo hard nergens op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien gaan ze er volgende week 200.000 testen, en zijn er 15.000 positief, dan moeten we misschien ook een dagklok gaan invoeren behalve voor mensen met honden.
Kijk naar de opnames in de ziekenhuizen man..quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pleur op ferd, er zijn dus gewoon 100.000 mensen getest. Dat is 16.000 meer dan de afgelopen dagen. Zo kan ik ook wel angst aanjagen en dan zeggen dat de besmettingen de spuigaten uit lopen.
Sinds de allemachtige stijging van testen is het aantal besmettingen niet met hetzelfde % omhoog gegaan, dus het gaat gewoon prima.
2 weken terug waren er 50 a 60.000 tests op een dag met 5.000 besmettingen, nu zijn het er 100.000 tests met 7.400.
Zo ken ik er nog wel een paar.
Ferd, je bent een LUL!!
Ja dat bedoel ikquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal besmettingen deel je door het percentage positieven
Daarna heb je 1% van het totale aantal tests, dan doe je dat keer 100 omdat 100% gelijk staat aan alles.
Schelden op Ferd is makkelijker. Gooi er wat uitroeptekens bij en het feestje is compleet. BEWIJS!!!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk naar de opnames in de ziekenhuizen man..
Groepsimmuniteit here we comequote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken, we bouwen nu ongeveer twee keer zo snel immuniteit opDoormiddel van vaccinaties en op natuurlijke manier.
Klopt. Zeker als politici contextloos te pas en te onpas met het aantal positieven rondsmijten om angst in te boezemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
We moeten gewoon kappen met testen, dan zijn er ook geen positieve tests meer en kan alles gewoon open.
Kleine denkfout die je hier maakt is dat mensen zonder klachten ook niet extra getest wordenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je meer mensen zonder klachten gaat testen is het logisch dat het percentage daalt. De steekproef is heel anders dan wanneer je alleen mensen met symptt test. Dit omrekenen wat je doet slaat dus net zo hard nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |