Ja ok misschien zitten je eigen donderwolken je in de weg maar storm Evert was er vorige week donderdag en in het weekend volgde er nog eentje.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is nog langer geleden. Sinds ik weer kan sporten, is het geen moment mooi weer geweest.
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:28 schreef Cynicio het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma
Het zegt misschien iets over de toon waarmee je spreekt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.
Worden nog gemaakt door een moderator ook.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
Nederlanders zijn kennelijk niet de enigen die de regels overtreden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Op BNO lees je ook alleen maar.. "the biggest one-day increase since", vooral binnen Europa. Niet echt goed..
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zegt misschien iets over de toon waarmee je spreekt.
Dan zou je iets over de leeftijden moeten weten, maar ik gok dat het openen van de scholen er iets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
7400Hoe dan? Wij willen kroegopen.gif en geen avondklok.
Mag je ook de beperkingen zat zijn maar wel begrijpen waarom ze er zijn of past dat niet in je wereldbeeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.
Er zit veel meer achter mensen die het niet met jou eens zijn dan alleen onderbuik en complete onzin. Als je dat niet snapt, dan kom je voor mij dus in die groep A terecht en ben je verantwoordelijk voor de groeiende tweedeling.
Volgens mij is het aantal tests ook gigantisch gestegen, maar ik kan zo snel niet vinden waar dat staat. Nog niet alle hoop opgeven, het is weer prachtig weerquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben fel tegen een vaccinatieplicht, doet het ook leuk in discussies.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoort mijn toon op basis van tekst? Dat is toch wel behoorlijk knap. Je gokt alleen verkeerd, omdat ik tot nu toe goed heb nagedacht over hoe ik al mijn posts zou verwoorden. Niet iedereen die tegen jou in gaat is meteen iemand die vanuit de onderbuik redeneert. Iemand die een keertje het verboden woord uitspreekt is nog niet meteen iemand die dat doet om een punt te maken die nergens op slaat.
Er zit veel meer achter mensen die het niet met jou eens zijn dan alleen onderbuik en complete onzin. Als je dat niet snapt, dan kom je voor mij dus in die groep A terecht en ben je verantwoordelijk voor de groeiende tweedeling.
Nog heel even volhouden!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Als ik gewoon tegen iemand zeg dat ik tegen de avondklok ben gaat diegene me niet voor complotwappie uitmaken hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zien we morgen alweer terug in de cijfers.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aantal tests ook gigantisch gestegen, maar ik kan zo snel niet vinden waar dat staat. Nog niet alle hoop opgeven, het is weer prachtig weer
sowieso het voor z'n beurt praten van Ferd is gewoon vervelend, verpest toch het dagcijfer momentje hierquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:38 schreef jcdragon het volgende:
Mwah, het gaat een beetje om de manier van discussiëren. Er zijn genoeg fatsoenlijke argumenten om tegen de avondklok te zijn, maar negen van de tien keer hoor ik alleen maar een spervuur aan veredelde scheldkanonnades.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen ben ik niet de persoon die dat doet, waant bijna iedereen hoort voor mij wel in groep B. Het zijn de mensen die de coronamaatregelen nog net niet als een religie verdedigen en de critici verketteren waar ik op doel. Ik heb me al vaak genoeg enorm moeten verdedigen omdat ik bijvoorbeeld tegen de avondklok ben, want die mensen zien meteen een complotwappie voor zich.
Straks zijn het er gewoon 'maar' 5000 en zijn we met z'n allen geferdquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
sowieso het voor z'n beurt praten van Ferd is gewoon vervelend, verpest toch het dagcijfer momentje hier
Geeft niks, hoor. Ik blijf wel solidair dicht om de wereld te redden en jullie oma's.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de sportschool van @:Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.
Zoals ik net al zei; je kan ook de maatregelen steunen, maar nog steeds met een kritische blik naar beleid kijken. Ik ageer al de hele tijd tegen die groeiende tweedeling, denk je nou echt dat ik daar dan vrolijk aan mee doe? Mijn punt is dat mensen zoals ik - die zien dat er soms echt behoorlijk gedraaid wordt met cijfers en dat mensen om onzinnige redenen bang worden gemaakt (zonder avondklok gaan we naar code zwart!!!!1!1!11!) - om hun mening meteen als complotwappie worden bestempeld door een kleine groep schreeuwers die alles van de leiders blind aannemen en als de enige echte waarheid zien. Waag het niet om ze in twijfel te trekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Mag je ook de beperkingen zat zijn maar wel begrijpen waarom ze er zijn of past dat niet in je wereldbeeld?
Je komt inderdaad wel over als iemand die heel kalm zijn mening ventileert.quote:
Dat is dus die derde groep, daadwerkelijke wappies die enkel tegen alles aan kunnen schoppen, soms zelfs letterlijk. De groep waar niemand bij wil horen, maar ook de groep waar normale critici zonder pardon in worden geparkeerd in discussies. Dan krijg je vanzelf wel dat die critici hun mond voortaan gewoon dicht houden, en dat alleen die wappies over blijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:48 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mwah, het gaat een beetje om de manier van discussiëren. Er zijn genoeg fatsoenlijke argumenten om tegen de avondklok te zijn, maar negen van de tien keer hoor ik alleen maar een spervuur aan veredelde scheldkanonnades.
Ach verkiezingen zijn net weer voorbij ze kunnen de Lockdown weer gaan verzwaren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd of dat klopt. @:Mammietje leest het straks hier.
Het RIVM is druk bezig om de cijfers kloppend te krijgen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei; je kan ook de maatregelen steunen, maar nog steeds met een kritische blik naar beleid kijken. Ik ageer al de hele tijd tegen die groeiende tweedeling, denk je nou echt dat ik daar dan vrolijk aan mee doe? Mijn punt is dat mensen zoals ik - die zien dat er soms echt behoorlijk gedraaid wordt met cijfers en dat mensen om onzinnige redenen bang worden gemaakt (zonder avondklok gaan we naar code zwart!!!!1!1!11!) - om hun mening meteen als complotwappie worden bestempeld door een kleine groep schreeuwers die alles van de leiders blind aannemen en als de enige echte waarheid zien. Waag het niet om ze in twijfel te trekken.
Daarom maakte ik ook die vergelijking net; Hitler wist dat je maar een klein groepje fanatici nodig hebt om de rest ook aan jouw kant te krijgen, en heeft dit op een gigantische schaal toegepast. Verdeel en heers. Het is niet voor niets dat er heel veel onderzoek is gedaan naar die tijd.
Ik doe aan louter driedeling zaaien. Wappies, maatregel fanatici, en de 95%quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Document1 het volgende:
[..]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het RIVM is druk bezig om de cijfers kloppend te krijgen.
Ik heb al vaak genoeg tegen mensen gezegd dat ik tegen de avondklok ben en daarbij ook mijn argumentatie gegeven en ik ben nog nooit voor wappie uitgemaakt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus die derde groep, daadwerkelijke wappies die enkel tegen alles aan kunnen schoppen, soms zelfs letterlijk. De groep waar niemand bij wil horen, maar ook de groep waar normale critici zonder pardon in worden geparkeerd in discussies. Dan krijg je vanzelf wel dat die critici hun mond voortaan gewoon dicht houden, en dat alleen die wappies over blijven.
Ik zeg toch niet dat iedereen die voor een avondklok is zo reageert?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik heb al vaak genoeg tegen mensen gezegd dat ik tegen de avondklok ben en daarbij ook mijn argumentatie gegeven en ik ben nog nooit voor wappie uitgemaakt.
Godverdomme nouquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:56 schreef Document1 het volgende:
[..]
Maar voor mijn gevoel doe je precies waar je de rest van beschuldigd, tweedeling zaaien. Het is ook gewoon kut, we zitten in een situatie waar niemand ooit op gerekend had. Ik wil een biertje happen in de kroeg.
Of het is gewoon een geniale troll van Ferd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Zou wel opvallend zijn als het percentage nog steeds 7,2% is, terwijl we 7500 besmettingen hebben. Dan zou het aantal testen wat is afgenomen toch over de 90.000 zijn gegaan?
Er zullen vast heel erg veel mensen verkouden zijn geworden door die eindeloze stroom regen van de afgelopen anderhalve week, dus die laten zich ook vaker testen. Kan heel goed.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Zou wel opvallend zijn als het percentage nog steeds 7,2% is, terwijl we 7500 besmettingen hebben. Dan zou het aantal testen wat is afgenomen toch over de 90.000 zijn gegaan?
Vind ik een goede zaakquote:Het kabinet komt organisaties tegemoet als hun evenementen in de tweede helft van dit jaar vanwege coronamaatregelen niet kunnen doorgaan. Ze krijgen 80 procent van de gemaakte kosten terug als gift en ontvangen de rest als lening. Dat laat staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) aan NU.nl weten.
Keijzer en minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) hebben de details van de regeling vrijdag naar de Tweede Kamer gestuurd.
Organisaties uit de sport- en entertainmentbranche vragen al sinds eind vorig jaar om een garantiefonds, zodat ze zonder grote risico's kunnen beginnen met het voorbereiden van evenementen die in de zomer en het najaar plaatsvinden. Met deze regeling kunnen zij dus van start.
De regeling geldt voor festivals, concerten, sportevenementen en zakelijke evenementen in Nederland die gepland staan tussen 1 juli en 31 december 2021. De regel geldt niet voor organisaties die dit jaar voor het eerst een evenement opzetten.
Met het geld worden de kosten die organisaties maken voor bijvoorbeeld logistiek, veiligheid en personeel gedekt als het festival niet doorgaat. De regeling geldt niet voor het betalen van gages aan buitenlandse artiesten.
Eerder geplande evenementen kunnen worden verschoven naar een datum vanaf juli 2021 om ook aanspraak te kunnen maken op de regeling. In totaal is er 385 miljoen euro voor de regeling gereserveerd.
Ferd trollt niet, daar heeft ie de conditie niet voor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is gewoon een geniale troll van Ferd.
Die scheiss Johann de Junge auch.quote:
Dan zijn er vermoedelijk zo'n 98.000 mensen getest, waarvan 91.000 negatief a 60 euro per test.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:11 schreef Red_85 het volgende:
lekte Ferd Grapperhaus alvast dat er vandaag 7400 geregistreerde besmettingen bij zijn gekomen
Het kloppend hart nu van de coronacrisis.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:04 schreef Za het volgende:
, en loopt het gros een dag later alweer buiten.
Ferd lach ik sowieso uit, daar heb ik geen cijfers voor nodigquote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
Gaan we Ferd uitlachen of gaan we kortademig worden van schrik en doodsangst?
Ik mag toch hopen dat Ferdje die cijfers rechtstreeks van het rivm heeft?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
RIVM heeft volgens mij al bevestigt dat Ferd gelijk heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:05 schreef Noek het volgende:
SpannOnd, jongens.
*ploft naast Zipportal neer en wacht rustig af...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:51 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Dan zijn er in 1 dag 30.000 extra personen getest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |