abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:17:18 #26
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198587513
Vorige week vrijdag: 576 corona patiënten op de IC, deze vrijdag 579

Vorige week vrijdag: 1.334 corona patiënten op verpleegafdelingen, deze vrijdag 1.462
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:17:23 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587515
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]

Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Het is sowieso gewoon heel erg slecht leiderschap als je jezelf als de grote redder van de crisis neerzet. Jij hebt er zelf helemaal geen verstand van met je geschiedenis studie, dus doe niet alsof en maak anderen niets wijs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198587520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus de sportschool van @:Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.
Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.

Gelukkig weet @Noek zelf wel hoe ik het bedoel.
pi_198587522
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:18:14 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198587530
quote:

[..]

Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]

Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.

Het is gewoon af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198587536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:18:40 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587540
quote:

[..]

Het slechte weer van vorige week zie je als het al een factor is nu nog niet terug in de cijfers.
1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198587541
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.

Gelukkig weet @:Noek zelf wel hoe ik het bedoel.
Dat is inderdaad wat je zegt. Schijt aan iedereen, het is wel mooi geweest met de solidariteit. Ten opzichte van wie eigenlijk?
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:19:02 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198587546
quote:

[..]

Net als "de oudjes" waar we het voor doen, "de jeugd" die zich niet aan de maatregelen houd en de "dikke 50+er" die op de IC ligt.

Verdeel en heers, iedereen doet mee _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:19:13 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198587550
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.

Het is gewoon af.
Gewoon reserveren als je postzegels wilt kopen en niet zeuren.
pi_198587552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.
Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.
In Southern Sun
pi_198587564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?
Oh ik niet, dat laat ik liever aan iemand met een blauw kleurtje over.
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:21:01 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198587573
Ferd masseert ons vast voor de dagklok.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:21:39 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198587582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd masseert ons vast voor de dagklok.
Dan masseren wij ferd alvast in voor grootschalige rellen.

Ga eerst maar eens voorkomen dat mensen na de avondklok lekker blijven afspreken. Gewoon omdat de kroegen niet open zijn en het veel te lang duurt allemaal. Of te wel, doe eens aan handhaven van de huidige set maatregelen, wat je niet doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:21:54 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587585
quote:
Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.

Er is ook nog groep C, daadwerkelijke wappies, en daar wil niemand bij horen uiteraard. Dus het is lekker makkelijk punten scoren om B en C op een hoop te gooien om ze monddood te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198587612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.

Er is ook nog groep C, daadwerkelijke wappies, en daar wil niemand bij horen uiteraard. Dus het is lekker makkelijk punten scoren om B en C op een hoop te gooien om ze monddood te maken.
Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:23:57 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.
Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet door :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198587648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet door :')
Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.
In Southern Sun
pi_198587672
Is het percentage positieve tests eigenlijk ook gestegen? Dat zegt meer dan aantal besmettingen.

Ik hoop maar niet dat onze Haagse demissionaire baasjes volgende week weer zwaardere maatregelen gaan bedenken zoals kinderopvang weer dicht.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:27:45 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 14:28:43 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198587692
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.
Nee, dat is nog langer geleden. Sinds ik weer kan sporten, is het geen moment mooi weer geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198587694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma
pi_198587699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Treffent :').

Het is niet zo zwartwit. De allergrootste groep van Nederland loopt niet blind achter grote leiders aan en is niet mega-kritisch op alles wat die grote leiders doen.

En iemand die wel even aanneemt dat de cijfers mede gestegen zijn door slecht weer dat al dan niet 1/2/geen weken terug was mag wel wat dimmen over aannames.
In Southern Sun
pi_198587710
Kroegen open over twee weken *G*
  vrijdag 19 maart 2021 @ 14:30:52 #50
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198587725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 14:29 schreef Houtenbeen het volgende:
Kroegen open over twee weken *G*
Yeah, that ain't happening.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')