Het is sowieso gewoon heel erg slecht leiderschap als je jezelf als de grote redder van de crisis neerzet. Jij hebt er zelf helemaal geen verstand van met je geschiedenis studie, dus doe niet alsof en maak anderen niets wijs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]
Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de sportschool van @:Noek kan wel wat langer dicht omdat het wel mooi is geweest met de solidariteit.
Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet voor niets dat iemand als Hugo de Jonge regelmatig subtiel laat vallen dat mensen die demonstreren/zich niet aan alle maatregelen houden niet ''deugen''. Je zorgt er dan echt voor dat je onbewust een tweedeling binnen de samenleving creëert. De ''deugers'' en de ''wappies''. Beiden nogal respectloos.
[..]
Als samenleving vinden we dat blijkbaar prima. Ik hoor mensen om me heen best wel wat klagen over de beperkingen, maar toch stemden ze uit gewoonte toch gewoon weer op de huidige partijen. Prima hoor, maar ga dan ook niet klagen over de maatregelen.
Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het slechte weer van vorige week zie je als het al een factor is nu nog niet terug in de cijfers.
Dat is inderdaad wat je zegt. Schijt aan iedereen, het is wel mooi geweest met de solidariteit. Ten opzichte van wie eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Schijt aan Noek.
Gelukkig weet @:Noek zelf wel hoe ik het bedoel.
Net als "de oudjes" waar we het voor doen, "de jeugd" die zich niet aan de maatregelen houd en de "dikke 50+er" die op de IC ligt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon reserveren als je postzegels wilt kopen en niet zeuren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan ook inmiddels wel stellen dat die hele debiele 'lockdown' hier niet werkt. Ook kan je het inmiddels ook niet meer verder verstrengen. Dus kan je het beter gewoon losgooien. Draagvlak is inmiddels ook aan het afbrokkelen met grote stappen.
Het is gewoon af.
Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1,5 week nu, dus het moment dat je het terug zal gaan zien. En nog los daarvan; meer mensen zullen zich laten testen, omdat zo'n verkoudheid ook makkelijk opgelopen is.
Oh ik niet, dat laat ik liever aan iemand met een blauw kleurtje over.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar denk je die vergelijking hier te kunnen maken dan?
Dan masseren wij ferd alvast in voor grootschalige rellen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd masseert ons vast voor de dagklok.
Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Persoonlijk vind ik vergelijkingen met Adolf Hitler dan weer wat dom, maar dat is hier allemaal geen probleem.
Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vergelijking maakte ik om aan te tonen waar we als maatschappij nu naartoe gaan. Aan kant één heb je de mensen die als een trouw hondje achter de leiders aan lopen en het voor hun opnemen, en aan kant B heb je de groep die voor zichzelf kan nadenken en gewoon gezonde kritiek uit. Toch wordt kant B keihard aangevallen door kant A, en dat wordt steeds erger naarmate groep B groter wordt.
Er is ook nog groep C, daadwerkelijke wappies, en daar wil niemand bij horen uiteraard. Dus het is lekker makkelijk punten scoren om B en C op een hoop te gooien om ze monddood te maken.
Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet doorquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus kun je het nu nog niet zien en is je argument dus waardeloos.
Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goeiemorgen, dat slechte weer is alweer 2 weken geleden begonnen. Toen kwam de eerste van de twee stormen deze kant op. In mijn hoofd klopte het, maar ik had die fout niet door
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je vergeet de allergrootste groep: de 90% van het volk dat gewoon ergens tussen A en B zit. Laat zo'n rare Hitler-vergelijking gewoon weg, slaat helemaal nergens op.
Nee, dat is nog langer geleden. Sinds ik weer kan sporten, is het geen moment mooi weer geweest.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, vorige week donderdag. Het weekend daarvoor zat ik nog heerlijk op het terras. had ik nog heerlijk op het terras kunnen zitten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemmaquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
Treffentquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen 90%. Je hebt mensen die kritisch zijn en je hebt mensen die trouw zijn. Kritische mensen kunnen nog steeds voor de maatregelen zijn. Mij gaat het over het blind achter de grote leiders aan lopen en de enorme polarisatie wat dat als gevolg heeft. En ja, dan maak ik die vergelijking, want dat is enorm treffent en veel mensen snappen in grote lijnen wat daar ooit gebeurd is. Betekent dat dat het niet precies hetzelfde gaat? Nee, tuurlijk niet, dat is gewoon weer een aanname die je doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |