abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198547150
Niet mijn OP:

Wat is dat toch voor een achterlijke, door inmiddels velen aangenomen overtuiging dat Forum voor Democratie (de naam alleen al...) te scharen zou zijn onder de noemer 'extreem rechts'?
Ik vind wel zo ontzettend smerig, om op deze te voorkomen dat mensen zich 'daar nooit mee zullen willen associëren' en zo dus mensen ervan weg te houden op deze partij te stemmen of er voor uit te komen en sympathie te voelen voor deze partij. Pure geestelijke manipulatie, en tevens echt verschrikkelijk onterecht.
Hoe vaak ik ook op dit forum wel niet mensen met die term zie smijten, en dit moeiteloos in één adem noemen met de FvD, vind ik echt volkomen idioot.

Want, extreem-rechts is namelijk een heel duidelijk gedefinieerd begrip:

'Extreemrechts, ook wel uiterst rechts, ultrarechts, radicaal(-)rechts of rechts-radicaal, zijn diverse verzamelnamen voor politieke overtuigingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum. Het is rechtser dan standaard of gematigd rechts en kenmerkt zich in het bijzonder door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.[4]

De term wordt gebruikt om fascisme en het nazisme te omschrijven[5] en omvat het hedendaagse neofascisme, neonazisme, alt-right, blanke superioriteit[6] en andere ideologieën of organisaties met ultranationalistische, chauvinistische, xenofobe, racistische, of reactionaire standpunten.[7] Deze kunnen leiden tot onderdrukking, geweld, gedwongen culturele assimilatie, etnische zuivering, en zelfs genocide tegen groepen mensen op basis van hun veronderstelde inferioriteit, of van een vermeende bedreiging voor de inheemse etnische groep,[8][9] natie, staat,[10] godsdienst, cultuur of ultraconservatieve traditionele sociale instellingen.[11]'

Lees meer op: https://nl.wikipedia.org/(...)0politiek%20spectrum.

Vervolgens dan het partijprogramma van Forum voor Democratie:

https://www.fvd.nl/standpunten

Hoe kan men in godsnaam dan nog volhouden aan deze term in relatie tot FvD?

Conclusie: laat je niet manipuleren! Want meer dan dat is het niet. Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!

Extreem rechts is en blijft:

En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.

En dit zijn forum voor democratie aanhangers:

FvD is niet extreem-rechts, maar gewóón rechts!

Ik wil dit dus nooit meer lezen of voorbij zien komen hier, want dan krijg je de link van dit topic om je oren geslagen. :Y
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198547170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Die 1,37% is een hard gegeven en je kunt wel degelijk in grote lijnen aangeven wie er grotere kans heeft dood te gaan.
Ja in grote lijnen. Ik noemde al 70 plussers en zij die een zwakke gezondheid hebben
En dat zijn meer dan 3 miljoen mensen Misschien wel 3,4 miljoen
60- tot 70 jarigen vrezen ook ..
Dat zijn 1.9 miljoen mensen erbij en Baudet maar lullen: die hebben niks te vrezen
  woensdag 17 maart 2021 @ 13:18:09 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198547233
Beetje suf om met dat percentage te gaan strooien en dan zeggen "ja maar bij de griep is de CFR vergelijkbaar". Ja, dat kan zo zijn maar tegen influenza hebben we veel meer (natuurlijke) immuniteit waardoor veel minder mensen besmet raken en ziek worden.
Huilen dan.
pi_198547239
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Niet mijn OP:

Maakt dat uit dan.. :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_198547315
quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:18 schreef Isdatzo het volgende:
Beetje suf om met dat percentage te gaan strooien en dan zeggen "ja maar bij de griep is de CFR vergelijkbaar". Ja, dat kan zo zijn maar tegen influenza hebben we veel meer (natuurlijke) immuniteit waardoor veel minder mensen besmet raken en ziek worden.
En dan ook nog 'een stevige griep'. De griep is de griep, alleen kan hij bij sommige mensen ernstiger uitpakken.

Het maakt de vergelijking steeds krommer.
pi_198547324
Het punt bij de FvD is.. dat het nu eenmaal wel extreem rechtse mensen aantrekt..

want hoe je het nu wendt of keert, ook zij hebben stemrecht

Dat kan je de FvD niet aanrekenen.

De FvD neemt zelfs maatregelen, door het lidmaatschap van hen te ontnemen.

Kortom, je moet een partij niet veroordelen als het gaat om de mensen die het aantrekt.

Ik beoordeel de partij hoe zij het afgelopen 4 jaar keihard gewerkt hebben voor Nederland.
Baudet, Hiddema en van Haga hebben echt goed werk verricht.

De FvD heeft ook een geweldig verkiezingsprogramma die heel veel raakvlakken heeft (en had) met de mainstream partijen. Referenda was van D66, beschermen van de boeren was CDA, steun in de rug voor het MKB en ondernemers van VVD, etc etc etc etc!
pi_198547381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:24 schreef Viesdik het volgende:
t punt bij de FvD is.. dat het nu eenmaal wel extreem rechtse mensen aantrekt..

want hoe je het nu wendt of keert, ook zij hebben stemrecht

Dat kan je de FvD niet aanrekenen.

Kortom, je moet een partij niet veroordelen als het gaat om de mensen die het aantrekt.

Ik beoordeel de partij hoe zij het afgelopen 4 jaar keihard gewerkt hebben voor Nederland.
Baudet, Hiddema en van Haga hebben echt goed werk verricht.

De FvD heeft ook een geweldig verkiezingsprogramma die heel veel raakvlakken heeft (en had) met de mainstream partijen. Referenda was van D66, beschermen van de boeren was CDA, steun in de rug voor het MKB en ondernemers van VVD, etc etc etc etc!
^O^ :Y
Eens kijken
pi_198547390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat is kul inderdaad. Maar de uitspraak waar ik het over heb is gewoon correct.
En ook dat ligt lastiger.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die 1,37% is een hard gegeven en je kunt wel degelijk in grote lijnen aangeven wie er grotere kans heeft dood te gaan.
Je weet van te voren niet wie er dood gaat aan corona. De risicogroep moet dus groter getrokken worden. Daarbij zijn er dus ook mensen die ernstig ziek worden, naar het ziekenhuis moeten, op de IC belanden en er nog lang last van zullen hebben. Echter gaan deze mensen er niet dood aan. Ook zij moeten meegenomen worden.

Als je alle ouderen en mensen met onderliggend lijden, zoals astma en overgewicht meeneemt, heb je het al snel over 5 tot 7 miljoen mensen. Dat is een enorme groep, en je kunt dus niet zomaar stellen dat het wel meevalt.
pi_198547430
quote:
Van hoeveel mensen is eigenlijk het lidmaatschap ontnomen?
  Redactie Games woensdag 17 maart 2021 @ 13:32:21 #10
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198547462
Ik weet niet hoor, maar een partij die extreemrechtse lullen aantrekt en actief bejubeld worden door de partijleider en het hoofd van de jeugdafdeling zou ik héél snel van wegrennen als je zelf niet extreemrechts was. Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden als fatsoenlijk rechts persoon?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 17 maart 2021 @ 13:32:36 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198547464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan ook nog 'een stevige griep'. De griep is de griep, alleen kan hij bij sommige mensen ernstiger uitpakken.

Het maakt de vergelijking steeds krommer.
Mja, de ene variant van influenza is de andere niet. Maar dat is het punt ook niet.. het gaat erom dat feiten zonder de juiste context gewoon waardeloos zijn. Nu heeft Baudet sowieso een geheel eigen kijk op feiten, maar wanneer hij voor de verandering daadwerkelijk de juiste cijfertjes te pakken heeft plaatst hij ze in een context die nergens op slaat.

Heel vermoeiend.
Huilen dan.
pi_198547526
quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mja, de ene variant van influenza is de andere niet. Maar dat is het punt ook niet.. het gaat erom dat feiten zonder de juiste context gewoon waardeloos zijn. Nu heeft Baudet sowieso een geheel eigen kijk op feiten, maar wanneer hij voor de verandering daadwerkelijk de juiste cijfertjes te pakken heeft plaatst hij ze in een context die nergens op slaat.

Heel vermoeiend.
Eens. En wat het ook zo vermoeiend maakt, is dat hij van het ene onzinverhaal naar het andere onzinverhaal gaat. Vaak zit er ook iets van waarheid in, wat het ontkrachten zo lastig maakt. En ondertussen heeft Baudet alweer nieuwe onzin afgevuurd op de kiezers.

Een klein voorbeeldje. Gisteren zei Baudet bij zijn karavaan dat De Jonge bij het jeugdjournaal gezegd heeft dat alle pappa's en mamma's kunnen sterven aan corona.

Hugo de Jonge zei in werkelijkheid dat anders alle pappa's en mamma's ziek worden. Nog steeds een onhandige uitspraak. Maar hij had het niet over doodgaan.
https://www.dagelijksesta(...)papas-en-mamas-ziek/
pi_198547739
quote:
Over die geroyeerde leden van 2020 zei Baudet op het beruchte mislukte groepsbindingsetentje dit
quote:
op 18 maart halen we ze allemaal weer terug
https://bnr-binary-extern(...)cki+Pouw-Verweij.pdf
Dus voor de show schoon schip maken en de trash op 18 maart na de verkiezingen terughalen
pi_198547836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ook dat ligt lastiger.
[..]

Je weet van te voren niet wie er dood gaat aan corona.
Dat geldt voor iedere ziekte. Wat we wel weten is dat de kans dat je niet dood gaat aanzienlijk groter is dan dat je wel dood gaat.

quote:
De risicogroep moet dus groter getrokken worden.
Dat hoeft helemaal niet. We zien nu al dat jongeren nauwelijks ziek worden en dat de sterfgevallen voornamelijk 70 plussers zijn met onderliggend lijden[/quote] Daarbij zijn er dus ook mensen die ernstig ziek worden, naar het ziekenhuis moeten, op de IC belanden en er nog lang last van zullen hebben. Echter gaan deze mensen er niet dood aan. Ook zij moeten meegenomen worden.[/quote]

Ja maar daar hebben we geen feiten van dus dat mag je hier niet bespreken.
quote:
Als je alle ouderen en mensen met onderliggend lijden, zoals astma en overgewicht meeneemt, heb je het al snel over 5 tot 7 miljoen mensen. Dat is een enorme groep, en je kunt dus niet zomaar stellen dat het wel meevalt.
En toch blijkt maar 1,37% van de mensen die het krijgt te overlijden. Dus we kunnen ook 17 miljoen mensen tot risicogroep bombarderen, het sterftecijfer blijft slechts 1,37%.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198547915
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En toch blijkt maar 1,37% van de mensen die het krijgt te overlijden. Dus we kunnen ook 17 miljoen mensen tot risicogroep bombarderen, het sterftecijfer blijft slechts 1,37%.
Dus gewoon precies de mensen die sterven beschermen en de rest open.

Alles open, stem FVD :+
  woensdag 17 maart 2021 @ 14:05:50 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198547923
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En toch blijkt maar 1,37% van de mensen die het krijgt te overlijden.
Ja. En bij griep zijn dat er een stuk minder. Dus appels en peren.
Huilen dan.
pi_198547938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus gewoon precies de mensen die sterven beschermen en de rest open.

Alles open, stem FVD :+
Je weet van tevoren niet wie sterft maar je zou er wel over na kunnen denken om bepaalde groepen te beschermen en andere groepen vrij te laten.

Dat doen we nu ook al. Vandaar dat de basisscholen open zijn en de universiteiten niet.
pi_198547957
quote:
En dus liegt Baudet. Het is geen kleine specifieke groep.
Miljoenen mensen vrezen corona. Voor henzelf, voor hun familie, kennissen
Jullie bagatelliseren.

En nog eens 1.37 % van 17,4 miljoen mensen in Nederland is 230.000
Dat is een massaslachting
pi_198547972
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dus liegt Baudet. Het is geen kleine specifieke groep.
Miljoenen mensen vrezen corona. Voor henzelf, voor hun familie, kennissen
Jullie bagatelliseren.
1,37% is een kleine groep.

Dan kun je met zijn allen bang gaan zitten zijn, dat verandert niks aan het feit dat de kans dat je er aan overlijdt bijzonder klein is.
  woensdag 17 maart 2021 @ 14:20:42 #20
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198548087
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan kun je met zijn allen bang gaan zitten zijn, dat verandert niks aan het feit dat de kans dat je er aan overlijdt bijzonder klein is.
Het aantal mensen wat er aan zou overlijden is niet de reden dat er maatregelen worden getroffen. Hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden?
pi_198548146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Over die geroyeerde leden van 2020 zei Baudet op het beruchte mislukte groepsbindingsetentje dit
[..]

https://bnr-binary-extern(...)cki+Pouw-Verweij.pdf
Dus voor de show schoon schip maken en de trash op 18 maart na de verkiezingen terughalen
Prima dat jij je bevestiging en goedkeuring haalt middels kersenplukken.. als dat je ziel aait.. prima toch?
Maar ik kan niks ergers bedenken dan het leed en de doden die het gevolg zijn van het beleid van Rutte en de Jonge! NIETS!!!!!
pi_198548181
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:57 schreef Maharski het volgende:

Interessant. Dus mensen die het niet met jou eens zijn moeten monddood worden gemaakt? Dat is nimmer de oplossing, vrijheid van meningsuiting één van de meest belangrijke dingen die er is, en dat moet ook gelden voor mensen waar je het niet mee eens bent.

En ik begrijp ergens wel waarom je dit nu post, maar je moet hier echt boven proberen te staan. Omslaan in dit soort rare visies is echt geen oplossing ;). Probeer altijd het goede voorbeeld te geven, ook al heb je het idee dat jouw mening niet gerespecteerd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2021 14:54:01 ]
  woensdag 17 maart 2021 @ 14:48:39 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198548433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 13:57 schreef Maharski het volgende:

Kijk daar komt de ware FvD'er naar boven. Gefeliciteerd, nou begrijp je eindelijk waarom we jouw partij fascistisch en extreem-rechts noemen.

Overigens willen wij jou (of Baudet) niet opsluiten hoor. Jullie spuiten je bruine poep maar in het rond. Vrijheid van meningsuiting en zo. Jullie mogen zelfs in het parlement. Maar geheel terecht is er een politiek kordon rondom jouw beweging en vergelijkbare organisaties. Zodra jullie een absolute meerderheid halen mogen jullie je vieze plannetjes uitvoeren, dat duurt vast nog wel even.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2021 14:53:51 ]
pi_198548476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:25 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Prima dat jij je bevestiging en goedkeuring haalt middels kersenplukken.
Passender is googleplukken....of verwoorden als: achtergrondinformatie zoeken over het bedrog met die royementen
Jij begon er zelf over.
pi_198548571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je weet van tevoren niet wie sterft maar je zou er wel over na kunnen denken om bepaalde groepen te beschermen en andere groepen vrij te laten.
Kwetsbaren afschermen heeft in geen enkel land gewerkt. Kwetsbaren hebben namelijk vaak ook gewoon werk. Daarbij hebben ze ook familie en vrienden en hebben ze ook zorg nodig (van mantelzorgers of zorgpersoneel).

quote:
Dat doen we nu ook al. Vandaar dat de basisscholen open zijn en de universiteiten niet.
De universiteiten zijn nu niet dicht om studenten en personeel te beschermen, maar om het algehele besmettingsaantal zo laag mogelijk te dichten.
pi_198548574
quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant. Dus mensen die het niet met jou eens zijn moeten monddood worden gemaakt? Dat is nimmer de oplossing, vrijheid van meningsuiting één van de meest belangrijke dingen die er is, en dat moet ook gelden voor mensen waar je het niet mee eens bent.

En ik begrijp ergens wel waarom je dit nu post, maar je moet hier echt boven proberen te staan. Omslaan in dit soort rare visies is echt geen oplossing ;). Probeer altijd het goede voorbeeld te geven, ook al heb je het idee dat jouw mening niet gerespecteerd wordt.
Die visie is bepaald niet zeldzaam bij de FvD, leider Baudet vond het nodig om te benadrukken dat hij geen processen tegen politici wilde organiseren omdat hij geen herhaling van de Nurenberg processen wilde. Wat toch wel de indruk wekt dat die gedachte leeft bij de FvD stemmer. De vraag daarover was geplant bij diverse bijeenkomsten van de FvD.

https://nos.nl/artikel/23(...)m-leider-baudet.html
pi_198548577
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen kleine groep. Dat wil je graag denken.
Kop in het zand, follow the leader
Nog eens: 1.37% overlijdens is 230.000 doden in Nederland
Als er geen vaccins zijn en alle beschermingen terstond opgeheven worden, zoals Baudet wil.
Hij noemt dat : Vrijheid...
Misschien zijn vrijheid als arrogante jongere man. Niet mijn vrijheid.... ik moet nog meer uitkijken dan , nog minder bewegingsvrijheid met zijn egocentrisch plan. Zo ook 5 miljoen anderen met een verhoogd risico
pi_198548703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Passender is googleplukken....of verwoorden als: achtergrondinformatie zoeken over het bedrog met die royementen
Jij begon er zelf over.
die termen ken ik niet, ga het ook niet opzoeken
pi_198549242
quote:
10s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het aantal mensen wat er aan zou overlijden is niet de reden dat er maatregelen worden getroffen. Hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden?
Dat zegt ook niemand. Dat is hier helemaal de discussie niet.
pi_198549253
Baudet is zelf jong, voor hem is corona minder gevaarlijk dan de meeste kamerleden die al aardig op leeftijd zijn. Hen begrijp ik ook.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198549273
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kwetsbaren afschermen heeft in geen enkel land gewerkt. Kwetsbaren hebben namelijk vaak ook gewoon werk. Daarbij hebben ze ook familie en vrienden en hebben ze ook zorg nodig (van mantelzorgers of zorgpersoneel).
[..]

De universiteiten zijn nu niet dicht om studenten en personeel te beschermen, maar om het algehele besmettingsaantal zo laag mogelijk te dichten.
Ja dan is de vraag dus wat erger is: dood gaan op je 80e of failliet op je 40e.

Daar kun je echt nog wel even over discussiëren.
pi_198549294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is geen kleine groep. Dat wil je graag denken.
Kop in het zand, follow the leader
Nog eens: 1.37% overlijdens is 230.000 doden in Nederland
Als er geen vaccins zijn en alle beschermingen terstond opgeheven worden, zoals Baudet wil.
Hij noemt dat : Vrijheid...
Misschien zijn vrijheid als arrogante jongere man. Niet mijn vrijheid.... ik moet nog meer uitkijken dan , nog minder bewegingsvrijheid met zijn egocentrisch plan. Zo ook 5 miljoen anderen met een verhoogd risico
We kunnen nog dagen discussiëren of 1,37% een kleine groep is of een grote groep. Daar gaan we niet uit komen, ik vind het een kleine groep. Het is in ieder geval een minderheid.
pi_198549311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die visie is bepaald niet zeldzaam bij de FvD, leider Baudet vond het nodig om te benadrukken dat hij geen processen tegen politici wilde organiseren omdat hij geen herhaling van de Nurenberg processen wilde. Wat toch wel de indruk wekt dat die gedachte leeft bij de FvD stemmer. De vraag daarover was geplant bij diverse bijeenkomsten van de FvD.

https://nos.nl/artikel/23(...)m-leider-baudet.html
Dit voorval had ik inderdaad meegekregen. Of dit blijk geeft dat deze gedachte leeft bij de gemiddelde FvD stemmer weet ik niet. Volgens mij was dit meer één van zijn eigen vreemde uitspraken.

Wat heb je trouwens aangepast in mijn post? Daar stond toch niets vreemds in volgens mij, maar je hebt em wel zitten editen zie ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2021 15:50:48 ]
pi_198549316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dan is de vraag dus wat erger is: dood gaan op je 80e of failliet op je 40e.

Daar kun je echt nog wel even over discussiëren.
Als je bijna 10 gezonde levensjaren verliest en dus eerder sterft (een gemiddelde tachtiger haalt nog bijna de 90). Lijkt me dat erger dan failliet gaan.
pi_198549425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:08 schreef Viesdik het volgende:
achtergrondinformatie zoeken over het bedrog met die royementen
dit is toch wel te begrijpen: achtergrondinformatie zoeken over het bedrog met die royementen
pi_198549486
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We kunnen nog dagen discussiëren of 1,37% een kleine groep is of een grote groep. Daar gaan we niet uit komen, ik vind het een kleine groep. Het is in ieder geval een minderheid.
230.000 doden met de plannen van Baudet ?
Dat is geen kleine groep
2,4 miljoen 70 plussers die corona te vrezen hebben
1.9 miljoen tussen 60 en 70 jaar die zeker wel corona vrezen
1 miljoen ofzo mensen 60 min met zwakke gezondheid?

En dat is een kleine groep volgens Baudet |:(
pi_198549562
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je bijna 10 gezonde levensjaren verliest en dus eerder sterft (een gemiddelde tachtiger haalt nog bijna de 90). Lijkt me dat erger dan failliet gaan.
Ja maar daar zijn geen feiten van bekend dus dat mogen we niet bespreken ben ik door de moderatie op gewezen. Daar zijn te weinig cijfers over bekend. Vandaar dat ik terugval op het enige harde covid cijfer: de mortaliteit.
pi_198549971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar daar zijn geen feiten van bekend dus dat mogen we niet bespreken ben ik door de moderatie op gewezen. Daar zijn te weinig cijfers over bekend. Vandaar dat ik terugval op het enige harde covid cijfer: de mortaliteit.
Het is sowieso een valse tegenstelling. Als we corona los laten gaan, doet dat natuurlijk ook wat met de economie. Ziekenhuizen die overstromen. Mensen die bang worden. Mensen die overlijden...
  woensdag 17 maart 2021 @ 17:52:09 #39
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198551177
quote:

[..]

Dat geldt voor iedere ziekte. Wat we wel weten is dat de kans dat je niet dood gaat aanzienlijk groter is dan dat je wel dood gaat.
[..]

Dat hoeft helemaal niet. We zien nu al dat jongeren nauwelijks ziek worden en dat de sterfgevallen voornamelijk 70 plussers zijn met onderliggend lijden
Daarbij zijn er dus ook mensen die ernstig ziek worden, naar het ziekenhuis moeten, op de IC belanden en er nog lang last van zullen hebben. Echter gaan deze mensen er niet dood aan. Ook zij moeten meegenomen worden.[/quote]

Ja maar daar hebben we geen feiten van dus dat mag je hier niet bespreken.
[..]

[/quote]
Dit is overigens ook geen zinnige stelling, want als 10% van die groep niet overlijdt maar ook aan de beademing moet of moet worden opgenomen heb je ook een behoorlijk probleem.
pi_198551844
quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit voorval had ik inderdaad meegekregen. Of dit blijk geeft dat deze gedachte leeft bij de gemiddelde FvD stemmer weet ik niet. Volgens mij was dit meer één van zijn eigen vreemde uitspraken.

Wat heb je trouwens aangepast in mijn post? Daar stond toch niets vreemds in volgens mij, maar je hebt em wel zitten editen zie ik ;)
Ik heb jouw post niet aangepast. De post waar je op reageerde wel.
pi_198553371
quote:
Vijf groepen patiënten met een medisch risico krijgen deze of volgende week een uitnodiging voor een coronavaccinatie. Het gaat om vier groepen patiënten van wie het afweersysteem niet goed werkt. Ook mensen met een neurologische aandoening waardoor de ademhaling is aangetast krijgen een uitnodiging. Zij hebben een extra groot risico om ernstig ziek te worden of te overlijden door COVID-19. De patiënten ontvangen de uitnodiging via het ziekenhuis waar zij onder behandeling staan. Het gaat om ongeveer honderdduizend mensen. Zij worden gevaccineerd met het vaccin van Moderna.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ccinatie-uitnodiging

FVD-wappies: het is maar een specifiek klein groepje deze 100.000 mensen
Baudet geeft af op het vaccineren.... wat is het partijstandpunt?
Wil Baudet dat de overheid deze groep vaccinatie aanbiedt ? En moeten zij het doen, volgens hem.
pi_198553424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/nieuw(...)ccinatie-uitnodiging

FVD-wappies: het is maar een specifiek klein groepje deze 100.000 mensen
Baudet geeft af op het vaccineren.... wat is het partijstandpunt?
Als alle zwakkeren gevaccineerd zijn kunnen we weer een beetje normaal gaan doen met z'n allen. Ongeveer 2 miljoen mensen. Straks krijg je een crisis die niet eens meer te vergelijken is met deze crisis. Die komt er ook gegarandeerd.
  woensdag 17 maart 2021 @ 19:48:53 #44
403588 mcmlxiv
pi_198553554
Vaccineren en nog eens vaccineren. Makkelijk zat. En rond de zomer praten we dan eindelijk ook eens over andere onderwerpen.
pi_198553583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:43 schreef 1991 het volgende:

[..]

Als alle zwakkeren gevaccineerd zijn kunnen we weer een beetje normaal gaan doen met z'n allen. Ongeveer 2 miljoen mensen. Straks krijg je een crisis die niet eens meer te vergelijken is met deze crisis. Die komt er ook gegarandeerd.
Je kunt niet precies bepalen wie wel en wie niet erg ziek wordt. Een gezond iemand van 40, die sport kan ook zwaar ziek worden , met maandenlange nasleep. Terwijl hij/zij vooraf niet wordt gezien als van een risicogroep
2 miljoen mensen? Wat denk je van 5 miljoen met een verhoogd risico en die andere 12 miljoen moet ook liever uitkijken. Dus lockdowns, mondkapjes, afstand houden zal nog een tijd lang nodig zijn. En iedereen moet gevaccineerd willen worden
pi_198553648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt niet precies bepalen wie wel en wie niet erg ziek wordt. Een gezond iemand van 40, die sport kan ook zwaar ziek worden , met maandenlange nasleep. Terwijl hij/zij vooraf niet wordt gezien als van een risicogroep
2 miljoen mensen? Wat denk je van 5 miljoen met een verhoogd risico en die andere 12 miljoen moet ook liever uitkijken. Dus lockdowns, mondkapjes, afstand houden zal nog een tijd lang nodig zijn. En iedereen moet gevaccineerd willen worden
Ik moet helemaal niks. Ik moet ademen en zelfs dat is niet verplicht. Enge opmerking beste man.
pi_198553685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een gezond iemand kan ook nog 100 andere ziektes krijgen, wat een flut argumentatie. In de statistieken kun je allang zien dat gezonde jonge mensen nauwelijks kans hebben op zwarte symptomen en al helemaal nauwelijks kans hebben om te overlijden. Dat is in de verste verte niet waard om lockdowns, mondkapjes en afstand houden voor in te voeren. Voor de zwakkere bejaarden is er wat meer risico dus als die zich allemaal laten prikken is er niks meer aan de hand.
Facts don't care about your feelings
pi_198554105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een gezond iemand kan ook nog 100 andere ziektes krijgen, wat een flut argumentatie.
Klopt... nog 100 andere ziektes. Maar ook corona en dat is nu actueel
Niks flut dit te constateren... of je wil perse niet weten dat ook gezonde mensen zwaar ziek kunnen worden

quote:
In de statistieken kun je allang zien dat gezonde jonge mensen nauwelijks kans hebben op zwarte symptomen en al helemaal nauwelijks kans hebben om te overlijden.
Die kans is er zeer zeker wel, veel minder dan ouderen, maar wat jij doet is bagatelliseren, de kop in het zand steken wbt de risico's voor wat we zien als gezonde mensen.
quote:
Dat is in de verste verte niet waard om lockdowns, mondkapjes en afstand houden voor in te voeren. Voor de zwakkere bejaarden is er wat meer risico dus als die zich allemaal laten prikken is er niks meer aan de hand.
Ja... als 60plussers en minder gezonde mensen gevaccineerd zijn dan is het al heel wat beter, maar dan rest nog dat vaccins niet 100 % veilig zijn en men niet weet hoe lang het werkt.
Daarom moet iedereen afweerstoffen hebben en zo lang dat te weinig is ... moet men maatregelen nemen, lockdowns, afstand houden, mondkapjes
Het gaat om het wegdringen van het virus en dat kan niet als veel mensen doorgaan met zichzelf en anderen besmetten Zij maken het voor iedereen onveilig,
pi_198554236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:52 schreef 1991 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Ik moet ademen en zelfs dat is niet verplicht. Enge opmerking beste man.
Iedereen moet ademenen.... dus jij moet dat ook.
Ik schreef uitkijken en gevaccineerd willen worden.
Voor jezelf en voor de veiligheid van anderen.
Jij leeft niet alleen. Ben jij besmet dan kun je door besmetting het leven van anderen negatief bepalen.
pi_198554284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Iedereen moet ademenen.... dus jij moet dat ook.
Ik schreef uitkijken en gevaccineerd willen worden.
Voor jezelf en voor de veiligheid van anderen.
Jij leeft niet alleen. Ben jij besmet dan kun je door besmetting het leven van anderen negatief bepalen.
Dan nog is ademen een vrijwillige keuze en dat moet vaccineren ook zijn.

Bij trialfase 2/3 en 'voorlopige goedkeuring' wacht ik nog wel even. Gelukkig kan je mensen alleen indirect verplichten zich te vaccineren, nog wel tenminste.
pi_198554354
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt... nog 100 andere ziektes. Maar ook corona en dat is nu actueel
Niks flut dit te constateren... of je wil perse niet weten dat ook gezonde mensen zwaar ziek kunnen worden
Kanker is nog steeds actueel. Obesitas is actueler dan ooit. Toch worden daar bijna geen maatregelen voor genomen. Het staat totaal niet in proportie. Doe maar een obesitas paspoort: dikke mensen mogen niet meer de McDonalds in. Kijken hoe het halve land op z'n kop staat. Maar met corona kan het wel...

quote:
Die kans is er zeer zeker wel, veel minder dan ouderen, maar wat jij doet is bagatelliseren, de kop in het zand steken wbt de risico's voor wat we zien als gezonde mensen.
Nee wat jij doet is overdrijven.

quote:
Ja... als 60plussers en minder gezonde mensen gevaccineerd zijn dan is het al heel wat beter, maar dan rest nog dat vaccins niet 100 % veilig zijn en men niet weet hoe lang het werkt.
Daarom moet iedereen afweerstoffen hebben en zo lang dat te weinig is ... moet men maatregelen nemen, lockdowns, afstand houden, mondkapjes
Het gaat om het wegdringen van het virus en dat kan niet als veel mensen doorgaan met zichzelf en anderen besmetten Zij maken het voor iedereen onveilig,
Dat gaat juist wel als iedereen elkaar besmet. Afweerstoffen krijg je maar op twee manieren: het virus krijgen, of je laten vaccineren. Gezonde mensen door met het normale leven en elkaar besmetten, zwakkeren vaccineren en zoveel mogelijk thuisblijven.
pi_198554695
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kanker is nog steeds actueel. Obesitas is actueler dan ooit. Toch worden daar bijna geen maatregelen voor genomen. Het staat totaal niet in proportie. Doe maar een obesitas paspoort: dikke mensen mogen niet meer de McDonalds in. Kijken hoe het halve land op z'n kop staat. Maar met corona kan het wel...
Zwaarlijvigheid is geen besmettelijke ziekte.
pi_198554731
quote:

Dat gaat juist wel als iedereen elkaar besmet. Afweerstoffen krijg je maar op twee manieren: het virus krijgen, of je laten vaccineren. Gezonde mensen door met het normale leven en elkaar besmetten, zwakkeren vaccineren en zoveel mogelijk thuisblijven.
Mensen die gezond zijn, medisch gezien, voor eigen gevoel, kunnen ook zwaar getroffen worden.
Het idee van gezond = bestand tegen corona, klopt niet. Dat is wishfulthinking
Ook de voor het oog gezonde mensen moeten zich laten vaccineren en de maatregelen nemen.
En veel mensen kunnen om redenen niet thuisblijven...en met een politiek van veel besmetten voor afweerstoffen moeten zij dus toch kiezen zich te bewegen tussen die onveilige mensen waar men volop het virus verspreidt, zoals FvD wil. Wat eigenlijk strontegoistisch is van hun
pi_198555037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwaarlijvigheid is geen besmettelijke ziekte.
Jawel, hoe meer mensen dik worden, des te meer het geaccepteerd wordt. En waarom zijn alleen besmettelijke ziektes van belang dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen die gezond zijn, medisch gezien, voor eigen gevoel, kunnen ook zwaar getroffen worden.
Het idee van gezond = bestand tegen corona, klopt niet. Dat is wishfulthinking
Ook de voor het oog gezonde mensen moeten zich laten vaccineren en de maatregelen nemen.
Natuurlijk ben je niet bestand tegen corona als je gezond bent, net als je ook niet bestand bent tegen kanker, of diabetes... maar gezond zijn (en jong zijn) vergroot je overlevingskansen wel. Aanzienlijk zelfs, bij virussen als influenza en corona.

quote:
En veel mensen kunnen om redenen niet thuisblijven...en met een politiek van veel besmetten voor afweerstoffen moeten zij dus toch kiezen zich te bewegen tussen die onveilige mensen waar men volop het virus verspreidt, zoals FvD wil. Wat eigenlijk strontegoistisch is van hun
Nee het is strontegoistisch van dat kleine groepje mensen dat iedereen zich maar moet aanpassen aan hun. Houd afstand, zet je masker op (of twee) en ga alleen op pad als het strikt noodzakelijk is. Kans dat je corona krijgt is dan nihil, zeker als je een degelijk masker draagt. Maar ja, blijkbaar is dat teveel gevraagd dus sluit kinderen maar een jaar op en verbied mensen om naar buiten te gaan na 21:00 :Z

[ Bericht 60% gewijzigd door YoshiBignose op 17-03-2021 20:54:30 ]
pi_198560884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee het is strontegoistisch van dat kleine groepje mensen dat iedereen zich maar moet aanpassen aan hun.
Precies FvD is een klein strontegoistisch groepje., die de samenleving onveilig maakt door covidbesmettingen te promoten.
Je weet toch dat de meerderheid van de bevolking strenge coronamaatregels will
10 tot 14 miljoen. Dat is geen klein groepje.
  woensdag 17 maart 2021 @ 23:48:10 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198561617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

Nee het is strontegoistisch van dat kleine groepje mensen dat iedereen zich maar moet aanpassen aan hun.
Van de mensen die niet tot een risicogroep behoren, dat zijn er zo'n 10 miljoen, komt 0.2-0.5% in het ziekenhuis terecht na een coronabesmetting.

Over hoeveel mensen hebben we het dan? Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? Wat kost dat de maatschappij? En dan hebben we het alleen over (relatief) jonge en gezonde mensen en vergeten we voor het gemak even de ouderen en/of kwetsbaren.
Huilen dan.
  donderdag 18 maart 2021 @ 01:06:31 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198562825
quote:
Joh. Hoe zou dat nou komen? :')
pi_198564986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Precies FvD is een klein strontegoistisch groepje., die de samenleving onveilig maakt door covidbesmettingen te promoten.
Je weet toch dat de meerderheid van de bevolking strenge coronamaatregels will
10 tot 14 miljoen. Dat is geen klein groepje.
Ik weet niet namens welke mensen die 10 tot 14 miljoen spreken maar dat slaat nergens op. Als ik in m'n eigen omgeving kijk zijn de meeste mensen er klaar mee of houden zich niet strikt aan alle regels. En dan heb ik het niet over 18 jarigen ofzo. Ik was van het weekend bij twee bejaarden langs en die schudde zelfs m'n hand. Nou was dat toevallig wel in Hoorn, waar nu zo'n beetje de grootste corona haard is dus dat kan een reden hebben :')

quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 23:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Van de mensen die niet tot een risicogroep behoren, dat zijn er zo'n 10 miljoen, komt 0.2-0.5% in het ziekenhuis terecht na een coronabesmetting.

Over hoeveel mensen hebben we het dan? Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? Wat kost dat de maatschappij? En dan hebben we het alleen over (relatief) jonge en gezonde mensen en vergeten we voor het gemak even de ouderen en/of kwetsbaren.
Ik zeg ook niet dat er totaal geen maatregelen nodig waren, maar we zijn nu een jaar verder hé en veel mensen hebben corona al gehad of het lichaam heeft er nauwelijks op gereageerd. Vorig jaar februari toen het nieuws over corona begon (en het RIVM nog zei dit is niets bijzonders) had ik allang een gasmasker, doos FFP3 maskers en noodvoer gekocht. Heb genoeg boeken en films gezien om te weten dat bij een ernstig virus we complete chaos gaan krijgen en dan zorg ik wel voor dat ik me beter voorbereid dan de rest. Maar.... na een paar weken was al duidelijk dat het ging om een wat ergere variant van de griep dus toen had het beleid allang aangepast kunnen worden.

quote:
10s.gif Op donderdag 18 maart 2021 01:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Joh. Hoe zou dat nou komen? :')
Ik ben maar een simpel mens. Leg me het eens uit... misschien leer ik nog een keer wat hier.
pi_198565210
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:

Ik ben maar een simpel mens. Leg me het eens uit... misschien leer ik nog een keer wat hier.
Kanker en obesitas zijn niet besmettelijk, slimmerd.

Toch bijzonder dat dat nog steeds moet worden uitgelegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198565905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 08:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kanker en obesitas zijn niet besmettelijk, slimmerd.

Toch bijzonder dat dat nog steeds moet worden uitgelegd.
Wat maakt het uit dat een ziekte besmettelijk is? Dus buikgriep, influenza en legionella zijn erger dan kanker of obesitas in jouw ogen?
pi_198565984
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat maakt het uit dat een ziekte besmettelijk is? Dus buikgriep, influenza en legionella zijn erger dan kanker of obesitas in jouw ogen?
Kom op, doe een beetje je best. Corona is niet alleen (zeer) besmettelijk, mensen belanden er ook in grote getale door in het ziekenhuis.

En anderhalve meter afstand houden van kankerpatiënten en dikke mensen maakt geen enkel verschil voor de verspreiding van deze aandoeningen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198566099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op, doe een beetje je best. Corona is niet alleen (zeer) besmettelijk, mensen belanden er ook in grote getale door in het ziekenhuis.

En anderhalve meter afstand houden van kankerpatiënten en dikke mensen maakt geen enkel verschil voor de verspreiding van deze aandoeningen.
Welk punt probeer je nou te maken? Zijn argument was dat gezonde mensen ook corona kunnen krijgen... en dat klopt. Maar gezonde mensen kunnen heel veel ziektes en aandoeningen krijgen. Je accepteert dat omdat de kans klein is. Net als dikke mensen accepteren dat ze eerder dood kunnen gaan door overgewicht. Waarom moet dat bij corona zoveel anders zijn? Ik accepteer dat ik dood kan gaan aan corona of ernstig ziek kan worden als ik naar de statistieken kijk. Wil je dat niet riskeren dan kun je daar maatregelen tegen nemen (mondkap, quarantaine, vaccinatie) simpel zat en niets egoïstisch aan.

Als we het over egoïsme gaan hebben kan ik diezelfde argumenten ook gebruiken voor rokers, zuiplappen en dikzakken. Die zorgen ook dat het drukker is in ziekenhuizen, terwijl die tijd besteed kan worden aan onschuldige kindertjes met hartafwijkingen.
  donderdag 18 maart 2021 @ 09:45:16 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198566133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er totaal geen maatregelen nodig waren, maar we zijn nu een jaar verder hé en veel mensen hebben corona al gehad of het lichaam heeft er nauwelijks op gereageerd. Vorig jaar februari toen het nieuws over corona begon (en het RIVM nog zei dit is niets bijzonders) had ik allang een gasmasker, doos FFP3 maskers en noodvoer gekocht. Heb genoeg boeken en films gezien om te weten dat bij een ernstig virus we complete chaos gaan krijgen en dan zorg ik wel voor dat ik me beter voorbereid dan de rest. Maar.... na een paar weken was al duidelijk dat het ging om een wat ergere variant van de griep dus toen had het beleid allang aangepast kunnen worden.
En nu concreet?
Huilen dan.
pi_198566654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Welk punt probeer je nou te maken? Zijn argument was dat gezonde mensen ook corona kunnen krijgen... en dat klopt. Maar gezonde mensen kunnen heel veel ziektes en aandoeningen krijgen. Je accepteert dat omdat de kans klein is. Net als dikke mensen accepteren dat ze eerder dood kunnen gaan door overgewicht. Waarom moet dat bij corona zoveel anders zijn? Ik accepteer dat ik dood kan gaan aan corona of ernstig ziek kan worden als ik naar de statistieken kijk. Wil je dat niet riskeren dan kun je daar maatregelen tegen nemen (mondkap, quarantaine, vaccinatie) simpel zat en niets egoïstisch aan.

Als we het over egoïsme gaan hebben kan ik diezelfde argumenten ook gebruiken voor rokers, zuiplappen en dikzakken. Die zorgen ook dat het drukker is in ziekenhuizen, terwijl die tijd besteed kan worden aan onschuldige kindertjes met hartafwijkingen.
Tegen kanker doen we ook van alles, bijvoorbeeld anti-rook maatregelen en campagnes, de strijd tegen fijnstof en regulering tegen kankerverwekkende stoffen als asbest.
pi_198566977
Theo Hiddema stemde op Freek Jansen
twitter

Freek Jansen, die in reactie op racistische apps juist de klokkenluiders uit de JFVD zette
Freek Jansen, die de holocaust relativeert en in toespraken refereert aan de omvolkingstheorie en clown world
Freek Jansen, die het etentje van Baudet met Jared Taylor regelde

Theo Hiddema, die vond dat zijn reputatie werd geschonden door degenen die racistische appjes verstuurden
Theo Hiddema, die door Jansen werd voorgelogen bij de aanstelling van Ruben Hermse als fractiemedewerker
Theo Hiddema, die genoeg had van racistische drek

Hoeveel zou Theo betaald krijgen als bliksemafleider?
pi_198567021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Theo Hiddema stemde op Freek Jansen
[ twitter ]

Freek Jansen, die in reactie op racistische apps juist de klokkenluiders uit de JFVD zette
Freek Jansen, die de holocaust relativeert en in toespraken refereert aan de omvolkingstheorie en clown world

Theo Hiddema, die vond dat zijn reputatie werd geschonden door degenen die racistische appjes verstuurden
Theo Hiddema, die door Jansen werd voorgelogen bij de aanstelling van Ruben Hermse als fractiemedewerker
Theo Hiddema, die genoeg had van racistische drek

Hoeveel zou Theo betaald krijgen als bliksemafleider?
Zou me niks verbazen als iemand anders het Twitter account van Hiddema gebruikt in zijn naam.

Overigens gaat dit wel 4 jaar lang een topshow worden met allerlei in en extern gedoe bij het FvD. Nu al genieten :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 18 maart 2021 @ 14:57:25 #67
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198571188
Zodra de coronacrisis voorbij is, heeft FvD geen bestaansrecht meer.
  donderdag 18 maart 2021 @ 15:01:50 #68
403588 mcmlxiv
pi_198571292
Baudet wil regeren! De idioot denkt dat 5% verdwaasde Nederlanders voldoende is om serieus genomen te worden. Het blijft een vermakelijke clown. "We dachten zelfs dat we 76 zetels gingen halen. Je hoopt natuurlijk altijd op meer."

Thierry zijn uitkering is weer een poosje veiliggesteld, veel meer niet.
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:08:43 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198572560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 14:57 schreef Subw00fer het volgende:
Zodra de coronacrisis voorbij is, heeft FvD geen bestaansrecht meer.
Nederlanders zijn schofterig genoeg om die stelling te logenstraffen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198592062
quote:
Met deze mannen (en één vrouw) gaat Thierry Baudet de Tweede Kamer in

[...]

De meest controversiële nieuwkomer in de Kamer is de nummer zeven, Frederik (Freek) Jansen, voorzitter van de jongerenafdeling van Forum. Bij de grote partijruzie in de herfst vormden antisemitische en nazi-uitlatingen in de appgroepen van de jongeren de steen des aanstoots. Van Baudet werd geëist dat hij afstand nam van Jansen, maar dat weigerde hij. In februari onthulde Elsevier nieuwe racistische en homofobe appjes, ditmaal van Baudet zelf en andere kandidaat-Kamerleden, zoals ook nummer zes Gideon van Meijeren. [...]

Hekkensluiter nummer acht is partij-ideoloog Pepijn van Houwelingen. [...] NRC onthulde in 2016 dat hij onder het pseudoniem Vossius in 2010 een essayistisch boek schreef. Daarin keert de hoofdpersoon zich vol walging af van de verzwakte EU, en spreekt bewonderend over het derde rijk van Hitler omdat het – ‘hoe grotesk ook’ – veel vitaliteit en kracht losmaakte. Van Houwelingen zelf noemde het een ‘ideeënroman’, waarin hij ‘de grenzen van het toelaatbare’ onderzocht.
Mein Kampf was in feite ook een ideeënroman. Benieuwd op welke manieren deze onbekommerde mensenkinderen de grenzen van het toelaatbare de komende vier jaar nog meer gaan onderzoeken.
pi_198629851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:42 schreef spinazieruiker het volgende:[quote]
aan de omvolkingstheorie
En wat is precies het probleem daarmee? Er is toch duidelijk sprake van omvolking in alle westerse landen....

quote:
En wat is er dan met Jared Taylor? Hij is niet eens blanke supremacist...
pi_198631303
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef BookFreak het volgende:

En wat is er dan met Jared Taylor? Hij is niet eens blanke supremacist...
Niet ?
Wikipedia vind van wel
quote:
Samuel Jared Taylor (Kobe, 15 september 1951) is een Amerikaans publicist en activist van extreemrechtse signatuur, die opvattingen over raszuiverheid en vrijwillige segregatie van rassen propageert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jared_Taylor
pi_198631879
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet ?
Wikipedia vind van wel
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jared_Taylor
Ik ken zn werk redelijk goed. Hij is zegt dat bevolkingsgroepen van elkaar verschillen en dat het beste is dat ze hun eigen territorium hebben en over hun eigen mensen moeten gaan. Dus geen domineren of koloniseren. Wat is het probleem?
pi_198631881
Baudet is tegen vaccinatie voor zijn persoontje, maar is FvD tegen het vaccinatiebeleid van de overheid ?
Is het partijstandpunt dat het helemaal fout is en moet worden afgeschaft of keurt men onderdelen niet goed?
pi_198631897
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik ken zn werk redelijk goed. Hij is zegt dat bevolkingsgroepen van elkaar verschillen en dat het beste is dat ze hun eigen territorium hebben en over hun eigen mensen moeten gaan. Dus geen domineren of koloniseren. Wat is het probleem?
Het probleem zou kunnen zijn dat jij het eens bent met zijn racisme.
pi_198631963
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het probleem zou kunnen zijn dat jij het eens bent met zijn racisme.
Vertel, wijs maar het racisme aan. Doe je best.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:51:58 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198632005
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:48 schreef BookFreak het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:41 schreef BookFreak het volgende:
Hij is zegt dat bevolkingsgroepen van elkaar verschillen en dat het beste is dat ze hun eigen territorium hebben en over hun eigen mensen moeten gaan.
Bingo.
pi_198632029
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:51 schreef VoMy het volgende:
Bingo.
Hmmm....ik kan toch echt hier nergens vinden waar andere bevolkingsgroepen slechter behandeld worden dan anderen.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:55:23 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198632037
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Hmmm....ik kan toch echt hier nergens vinden waar andere bevolkingsgroepen slechter behandeld worden dan anderen.
Wat jij zegt is ook niet hetzelfde als racisme. Dat jij het niet herkent, wil niet zeggen dat het er niet is.
pi_198632050
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat jij zegt is ook niet hetzelfde als racisme. Dat jij het niet herkent, wil niet zeggen dat het er niet is.
Nou vertel eens, waar is het probleem, help ons even.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:05:33 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198632188
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nou vertel eens, waar is het probleem, help ons even.
Ja, je kunt leuk uit de hoogte doen, maar het de zin die je net neerpende is overduidelijk op racistische leest gestoeld. Je wil het niet zien, dus ik kan zeggen wat ik wil, maar aangezien je met oogkleppen op je kop in het zand hebt gestoken, ben je verspilde moeite.
Help jezelf.
pi_198632198
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, je kunt leuk uit de hoogte doen, maar het de zin die je net neerpende is overduidelijk op racistische leest gestoeld. Je wil het niet zien, dus ik kan zeggen wat ik wil, maar aangezien je met oogkleppen op je kop in het zand hebt gestoken, ben je verspilde moeite.
Help jezelf.
Precies, heel slim heb je je eruit geluld. Daaag.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:11:26 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198632273
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:06 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Precies, heel slim heb je je eruit geluld. Daaag.
:') Waarom racisten altijd denken dat iedereen wel even voor ze aan de slag gaat zodat zij het vervolgens kunnen negeren :')
pi_198632313
Hey, dit topic bestaat nog steeds! Zijn jullie al klaar voor de zeer zwaar fascistoïde partij die zij aan zij met de mensen is tegen het fascistische regime dat alle opstanden meedogenloos neerslaat overal?
Eens kijken
pi_198632432
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:48 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Jij wil van niks weten. De onschuld spelen.
pi_198632468
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wil van niks weten. De onschuld spelen.
Is dat alles wat je in huis hebt? Kom nou eens met bewijzen joh, wees een man. Beetje beweringen roepen zonder bewijzen is flauw en laf. Kom met bewijzen of zwijg.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:28:46 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198632509
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:24 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Is dat alles wat je in huis hebt? Kom nou eens met bewijzen joh, wees een man. Beetje beweringen roepen zonder bewijzen is flauw en laf. Kom met bewijzen of zwijg.
Je hebt zelf de bewijzen aangedragen.
pi_198632540
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je hebt zelf de bewijzen aangedragen.
Met jou was ik al klaar, dont waste my time.
pi_198632561
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:24 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Voorstander zijn dat mensen in de westerse samenleving naar ras gescheiden moeten wonen, zo min mogelijk relaties aangaan met niet van het eigen ras , is racisme.
Vind jij dat dus niet racisme ?
pi_198632607
Jullie zijn af en toe echt lachwekkend.
Eens kijken
  maandag 22 maart 2021 @ 12:37:51 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198632625
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En wat is precies het probleem daarmee? Er is toch duidelijk sprake van omvolking in alle westerse landen....
Ja, is er sprake van een vooropgezet plan van de (linkse?) elite om moslims binnen te halen met als doel de vernietiging van de Europese beschaving of cultuur?
Huilen dan.
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 12:46:21 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198632712
"Leugenachtig" en "wereldvreemd" zijn inderdaad betere vernoemingen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198632990
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, is er sprake van een vooropgezet plan van de (linkse?) elite om moslims binnen te halen met als doel de vernietiging van de Europese beschaving of cultuur?
Van vooropgezette plannen kun je niet spreken, doorslaan in dergelijke complottheorieën is oprecht een beetje eng naar mijn mening. Maar er zijn wel bepaalde (regressief linkse) tendensen te merken, dat moet ook zeker kunnen worden benadrukt.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:15:48 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198633033
Maar gelukkig hebben we jou nog om dat te benadrukken.
Huilen dan.
pi_198633647
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voorstander zijn dat mensen in de westerse samenleving naar ras gescheiden moeten wonen, zo min mogelijk relaties aangaan met niet van het eigen ras , is racisme.
Vind jij dat dus niet racisme ?
Is dit het BIJ1 topic?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198633674
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dit het BIJ1 topic?
Nee.
pi_198634068
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dit het BIJ1 topic?
FvD topic. Het onderwerp is Jared Taylor, die met Baudet en Janssen dineerde en de bewering is nu dat de man geen racist is.
pi_198634091
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD topic. Het onderwerp is Jared Taylor, die met Baudet en Janssen dineerde en de bewering is nu dat de man geen racist is.
Het is blijkbaar verboden om Jared Taylor te verdedigen hier aangezien mijn comments constant verwijderd worden.
pi_198634223
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik probeer het nog maar eens. Is nigeria niet van de nigerianen? Is het niet gewoon logisch dat nigerianen niet-nigerianen weren van bv een nigeriaans paspoort?
  maandag 22 maart 2021 @ 14:56:24 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198634331
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Feit is dat er nu al talloze bevolkingsgroepen hier wonen en leven. Die gaan niet meer weg.
Het heeft ook helemaal geen donder te maken met de uitspraak van Jared Taylor, dus ga er maar verder niet op in. Deze man komt met een duidelijke aanwijzing dat Taylor een racist is, ontkent het vervolgens, en vervormd het om de boel nog te redden daarna in deze bespottelijke vraag - die niets te maken heeft met wat Taylor zei.
pi_198634335
quote:

[..]

Hoe wil je obesitas tegengaan? We leven in een vrij land. Geen dictatuur waar de overheid bepaalt wat je wel of niet mag eten.

En er zijn echt wel campagnes geweest tegen overgewicht, maar zolang mensen er geen probleem mee hebben, kun je op een gegeven moment weinig doen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198634382
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Feit is dat er nu al talloze bevolkingsgroepen hier wonen en leven. Die gaan niet meer weg.
En kan je ook onderbouwen waarom dan niet? Dank
  maandag 22 maart 2021 @ 15:01:12 #103
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198634413
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En kan je ook onderbouwen waarom dan niet?
Waarom dan niet? :D Die mensen hebben net zoveel recht om hier te wonen als jij en ik. Tenzij je toe wilt werken naar een samenleving waarin de treinen richting het zuiden of oosten weer worden ingezet. Maar dat lijkt me sterk, aangezien je net nog verkondigde geen racist te zijn.
pi_198634429
quote:
15s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe wil je obesitas tegengaan? We leven in een vrij land. Geen dictatuur waar de overheid bepaalt wat je wel of niet mag eten.

En er zijn echt wel campagnes geweest tegen overgewicht, maar zolang mensen er geen probleem mee hebben, kun je op een gegeven moment weinig doen.
We leven in een vrij land... maar we mogen niet maar na 21:00 buiten lopen, verplicht mondkapjes dragen binnen en mogen niet zomaar op bezoek bij familie en vrienden. Als die regels ontnomen kunnen worden op basis van de volksgezondheid waarom zouden ze dat niet kunnen doen voor obesitas?
  maandag 22 maart 2021 @ 15:02:55 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198634443
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

We leven in een vrij land... maar we mogen niet maar na 21:00 buiten lopen, verplicht mondkapjes dragen binnen en mogen niet zomaar op bezoek bij familie en vrienden. Als die regels ontnomen kunnen worden op basis van de volksgezondheid waarom zouden ze dat niet kunnen doen voor obesitas?
Omdat obesitas niet besmettelijk is. Mijn god.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:05:36 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198634490
quote:
maar we mogen niet maar na 21:00 buiten lopen, verplicht mondkapjes dragen binnen en mogen niet zomaar op bezoek bij familie en vrienden.
Rechts rijden, met 180 per uur, met alcohol op, mag ook allemaal niet. Net zoals je geen drugslab in je tuin mag beginnen, geen autobanden mag verbranden, geen wapens mag kopen.
quote:
Als die regels ontnomen kunnen worden op basis van de volksgezondheid waarom zouden ze dat niet kunnen doen voor obesitas?
In zekere zin zijn er ook regels om obesitas tegen te gaan en zijn er ook partijen voor om meer aanscherpingen op dit vlak in te voeren. Het geval wil dat obesitats hoofdzakelijk de hebber van obesitas raakt, zonder over te slaan op de omgeving. Corona is besmettelijk, dat is het verschil.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:06:22 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198634503
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Jij zei hier "nee" op, ok waarom niet? Waarom moet nigeria verplicht gedeeld worden met niet-nigerianen?
'Nigerianen' bestaan niet, en het heeft ook niets met bevolkingsgroepen te maken. Ga je racisme ajb nu maar ergens anders uitoefenen.
pi_198634731
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Rechts rijden, met 180 per uur, met alcohol op, mag ook allemaal niet. Net zoals je geen drugslab in je tuin mag beginnen, geen autobanden mag verbranden, geen wapens mag kopen.
[..]

In zekere zin zijn er ook regels om obesitas tegen te gaan en zijn er ook partijen voor om meer aanscherpingen op dit vlak in te voeren. Het geval wil dat obesitats hoofdzakelijk de hebber van obesitas raakt, zonder over te slaan op de omgeving. Corona is besmettelijk, dat is het verschil.
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Omdat obesitas niet besmettelijk is. Mijn god.
Nogmaals, wat maakt het uit of iets besmettelijk is? Influenza en HIV zijn ook besmettelijk en daar leven we al 100en jaren mee. Wanneer is de afweging gerechtvaardigd dat er bepaalde wetten en regels aangepast moeten worden? Dat gebeurt wanneer de volksgezondheid in de problemen komt, of zoals eigenlijk bij corona eerder het geval is, de gezondheidszorg. Dat is toch een afweging die je maakt op basis van cijfers en statistiek? Hoeveel mensen denk je dat er indirect door obesitas in het ziekenhuis liggen? Of longkanker door roken? Als je je thuis opsluit, twee mondkapjes op doet en afstand houdt dan krijg je geen corona, simpel zat. Als je gezond eet en evenveel kcal verbruikt als dat je binnenkrijgt word je niet dik, simpel zat. Hebben andere mensen niets mee te maken. Alhoewel ik vind dat obesitas zeker wel indirect besmettelijk is. Dik zijn wordt steeds meer geaccepteerd en normaal gevonden.
pi_198634739
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:12 schreef Poem_ het volgende:

Geen idee, ik ben niet bekend met de wetgeving van Nigeria.
Beste vriend, de wetgeving van nigeria is niet relevant. Ik gaf je alleen een scenario. Ik heb een "Nee" van je gekregen, toen een indrecte "Ja", en nu zeg je "Geen idee".

quote:
In Europa kan dat in ieder geval niet. En terecht ook.
Hoezo kan dat terecht in Europa niet? Waarom moeten Europeanen verplicht niet-Europeanen accepteren in hun land????
pi_198634859
Ontopic svp

Over Jared Taylor
quote:
In the journal in 2005, he stated, "Blacks and whites are different. When blacks are left entirely to their own devices, Western civilization – any kind of civilization – disappears."
https://en.wikipedia.org/wiki/Jared_Taylor

Vind ik wel van racistische snit, deze mening
  maandag 22 maart 2021 @ 15:27:47 #111
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198634860
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:26 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik heb het niet over afspraken en wetgeving van landen. Ik heb het over je persoonlijke mening. Waarom is het terecht??
Omdat het bijvoorbeeld humaan en vrij normaal is om mensen op te vangen die hun leven niet zeker zijn.
pi_198635034
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ontopic svp

Over Jared Taylor
[..]

Vind ik wel van racistische snit, deze mening
Als je niet bekend met zijn werk dan begrijp ik wel waarom je schrikt. Maar hij is heel duidelijk, het komt erop neer dat groepen in gemiddelden verschillen zijn. Zwarte mensen hebben volgens onderzoek gemiddeld een veel lager IQ dan anderen. Aziaten hoger weer dan blanken. Het punt wat hij wil maken is dat zwarte mensen niet zo succesvol zullen zijn als andere volkeren vanwege die gemiddelden in IQ. Zwarte mensen scoren gemiddele wel hoger in bv fysieke aspect.

Dat zijn gewoon wetenschappelijk cijfers, daar moet je niet emotioneel over gaan doen.
pi_198635137
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als je niet bekend met zijn werk dan begrijp ik wel waarom je schrikt. Maar hij is heel duidelijk, het komt erop neer dat groepen in gemiddelden verschillen zijn. Zwarte mensen hebben volgens onderzoek gemiddeld een veel lager IQ dan anderen. Aziaten hoger weer dan blanken. Het punt wat hij wil maken is dat zwarte mensen niet zo succesvol zullen zijn als andere volkeren vanwege die gemiddelden in IQ. Zwarte mensen scoren gemiddele wel hoger in bv fysieke aspect.

Dat zijn gewoon wetenschappelijk cijfers, daar moet je niet emotioneel over gaan doen.
Zwaaien met die IQ -cijfers om genetische mindere intelligentie te bewijzen van een heel ras is racistisch.
Taylor beweert dat zwarte mensen elke vorm van beschaving zou doen verdwijnen.
Is racistische bewering nr 2
pi_198635242
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zwaaien met die IQ -cijfers om genetische mindere intelligentie te bewijzen van een heel ras is racistisch.
Nee hoor dat zijn feiten (de eerste opmerking dan). Net als de gemiddelde Aziaat kleiner is dan een Afrikaan. Zo'n opmerking heeft niets met racisme te maken... tenzij het natuurlijk niet waar is. En ik denk persoonlijk dat er geen (noemenswaardige) IQ verschillen zijn tussen verschillende rassen. De reden dat Afrika bijv. een lager gemiddeld IQ zou hebben dan Azië is eerder omdat ze minder de kans krijgen om hun hersens te gebruiken. Als je een IQ test in een land als Amerika zou doen en daar verschillende "rassen" zou gaan vergelijken op hun gemiddelde IQ dan denk ik dat de verschillen verwaarloosbaar zijn. Zeker als je meeneemt dat zelfs binnen een bepaald "ras" de verschillen ontzettend groot zijn tussen specifieke gevallen.
pi_198635250
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En weer een racistje in de dop wat met Lynn en Vanhanen aan komt zetten.

Dat zijn geen wetenschappelijke cijfers, dat is bij elkaar geraapt prutswerk.

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Zomaar een puntje van kritiek;

"Some criticisms have focused on the limited number of studies upon which the book is based. The IQ figures are based on 3 different studies for 17 nations, two studies for 30 nations, and one study for 34 nations. There were actual tests for IQ in the case of 81 countries out of the 185 countries studied. For 104 nations there were no IQ studies at all and IQ was estimated based on the average IQ of surrounding nations.[2] The limited number of participants in some studies as well as outdated data has also been criticized. A test of 108 9- to 15-year-olds in Barbados, of 50 13- to 16-year-olds in Colombia, of 104 5- to 17-year-olds in Ecuador, of 129 6- to 12-year-olds in Egypt, and of 48 10- to 14-year-olds in Equatorial Guinea, all were taken as measures of national IQ."

[ Bericht 12% gewijzigd door probeer op 22-03-2021 16:02:04 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_198635253
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:44 schreef Poem_ het volgende:

Is immigratie vanuit westerse landen een probleem? Of vooral vanuit arabische landen?
Allebei is een probleem. De Nederlander is de baas in Nederland, dat is zijn land. En geen Hongaar of Arabier. En zo is ook de Hongaar de baas in Hongarije. En geen Nederlander of Arabier. Enz.
pi_198635271
quote:

[..]

Die IQ cijfers komen allemaal uit (werk wat verder gaat op) IQ and the Wealth of Nations van Lynn en Vanhanen. Er is eerder in deze reeks al uitgelegd waarom dat vals prutswerk is, en niets meer met wetenschap te maken heeft.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:54:47 #118
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198635274
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:53 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Allebei is een probleem. De Nederlander is de baas in Nederland, dat is zijn land. En geen Hongaar of Arabier. En zo is ook de Hongaar de baas in Hongarije. En geen Nederlander of Arabier. Enz.
Een Marokkaan is de baas in Rotterdam. En in Arnhem. Kijk maar uit, over 10 jaar lopen er nog veel meer Marokkaanse bestuurders rond.
pi_198635314
quote:

[..]

Nee, jij wil koste wat kost niks weten van bepaalde waarheden die blijkbaar pijn doen. Relax maar hoor, sjonge jonge. Hij zegt ook dat er zwarte mensen zijn die slimmer dan hem zijn. Rustig maar.

quote:
Nee, van hoge moderne technische vorm van beschaving.
pi_198635338
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee hoor dat zijn feiten (de eerste opmerking dan). Net als de gemiddelde Aziaat kleiner is dan een Afrikaan. Zo'n opmerking heeft niets met racisme te maken... tenzij het natuurlijk niet waar is.
Uitslagen van IQ-tests bewijzen niet dat een bepaald ras meer of minder 'slim' is, in genetische zin.
DNA-onderzoekers hebben niks gevonden aan dna-bewijs
Zwaaien met die test is populair bij de racisten. Dat is een feit Hun dna-opvatting is arrogantie, Geen feit
Hitler deed dat niet in dat boek van hem. Hij stelde dat Japanners niet op eigen kracht de wetenschap en technologie verder kan ontwikkelen.
_O-
pi_198635346
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee hoor dat zijn feiten (de eerste opmerking dan). Net als de gemiddelde Aziaat kleiner is dan een Afrikaan. Zo'n opmerking heeft niets met racisme te maken...
Willen ze niet horen. Als je zegt dat "Aziaten gemiddeld zullen falen in de NBA basketball competitie"....oooeee racist!
pi_198635373
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:00 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Willen ze niet horen. Als je zegt dat "Aziaten gemiddeld zullen falen in de NBA basketball competitie"....oooeee racist!
Nee, jij grijpt gewoon pseudo-wetenschap aan om je racistische drek te spuien. En niets gaat je van het tegendeel overtuigen, omdat je een racist bent.
pi_198635387
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:58 schreef BookFreak het volgende:

Nee, van hoge moderne technische vorm van beschaving.
Taylor had het over 'any kind of civilization'
quote:
In the journal in 2005, he stated, "Blacks and whites are different. When blacks are left entirely to their own devices, Western civilization – any kind of civilization – disappears."

Daarmee valt hij terug op het eeuwenoude racistisch standpunt van : ze kennen niks zelf, ze zijn dom, ze zijn onbeschaamde wilden, een soort dieren.
pi_198635391
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:00 schreef Bluesdude het volgende:

Uitslagen van IQ-tests bewijzen niet dat een bepaald ras meer of minder 'slim' is, in genetische zin.

Waarom niet?
pi_198635463
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

Daarmee valt hij terug op het eeuwenoude racistisch standpunt van : ze kennen niks zelf, ze zijn dom, ze zijn onbeschaamde wilden, een soort dieren.
Nee, hij bedoeld duidelijk over hogere vorm van civilization. Want algemeen civilization heb je gewoon in afrika altijd al. Alleen ik weet van de vele lezingen dat hij bedoeld geavanceerde civilization.

De mens heeft btw sinds dag 1 in homogene gemeenschappen geleefd. Het heeft altijd gewerkt. Het is slim om dit concept niet te veranderen.
  maandag 22 maart 2021 @ 16:12:03 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198635485
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:58 schreef BookFreak het volgende:
Nee, jij wil koste wat kost niks weten van bepaalde waarheden die blijkbaar pijn doen. Relax maar hoor, sjonge jonge. Hij zegt ook dat er zwarte mensen zijn die slimmer dan hem zijn. Rustig maar.
Met waarheden heeft dat weinig te maken. Er bestaan al überhaupt geen 'rassen'.
  maandag 22 maart 2021 @ 16:12:43 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198635494
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat rassen niet bestaan.
pi_198635527
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Omdat rassen niet bestaan.
Ik ben het met je eens dat het menselijke ras inderdaad één ras is. Maar goed, desondanks zijn er toch wel kleine verschillen onderling. Niet zo groot als bijv. honden dus ik zou ook niet spreken van verschillende rassen, maar ja, dat doen we nou eenmaal wel. En het wil ook niet zeggen dat je helemaal geen onderzoeken er naar kan doen toch? Er zijn ook onderzoeken naar gemiddelde lengte per land, gemiddeld inkomen, hoe gelukkig men is, hoeveel kinderen er per vrouw geboren worden etc. Waarom zou dan een IQ test ineens onmogelijk of zelfs racistisch zijn?
pi_198635541
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het menselijke ras inderdaad één ras is. Maar goed, desondanks zijn er toch wel kleine verschillen onderling. Niet zo groot als bijv. honden dus ik zou ook niet spreken van verschillende rassen, maar ja, dat doen we nou eenmaal wel. En het wil ook niet zeggen dat je helemaal geen onderzoeken er naar kan doen toch? Er zijn ook onderzoeken naar gemiddelde lengte per land, gemiddeld inkomen, hoe gelukkig men is, hoeveel kinderen er per vrouw geboren worden etc. Waarom zou dan een IQ test ineens onmogelijk of zelfs racistisch zijn?
We?

De moderne wetenschappelijke wereld iig niet. Hooguit etniciteit.
pi_198635566
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

We?

De moderne wetenschappelijke wereld iig niet. Hooguit etniciteit.
Ga maar beetje op social media kijken hoe vaak het woord "racisme" wordt genoemd. Dan hebben we het toch over rassen? Als er per definitie geen verschillende rassen zouden bestaan dan heeft het woord racist ook geen betekenis.
pi_198635661
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga maar beetje op social media kijken hoe vaak het woord "racisme" wordt genoemd. Dan hebben we het toch over rassen?
Ahzo. Ja, die mensen hebben het over rassen.

quote:
Als er per definitie geen verschillende rassen zouden bestaan dan heeft het woord racist ook geen betekenis.
Niet per definitie. De menselijke soort kan op basis van genetische opmaak gewoon niet correct ingedeeld worden in rassen. We zijn in dat opzicht een enorme mengelmoes. Zelfs als je daarbij alleen naar iets als huidskleur zou kijken, zijn er groepen mensen binnen huidskleur X, die genetisch gezien veel meer overeenkomsten hebben met groepen mensen van huidskleur Y, dan met andere groepen van huidskleur X.

En racisme heeft betekenis. Racisten maken onderscheid op basis van onwetenschappelijke theorieën mbt rassen en de mens.

Dat is een beetje als zeggen 'dat god niet zou bestaan, en dus het woord religie geen betekenis heeft'.
  maandag 22 maart 2021 @ 16:35:07 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198635779
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:00 schreef BookFreak het volgende:

[..]

huh?

Dit slaat echt als een lul op een drumstel. Wat is je eigen iq?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198635855
Ok, het verzandt nu in 1 groot schedelmeet topic. Wat een rare argumentatie wordt er hier ingebracht zeg. Alsof cultuur en afkomst een soort in graniet gebeiteld onveranderlijk iets is. Wat een ten hemeltergende hoeveelheid kortzichtigheid zeg :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_198636054
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:10 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nee, hij bedoeld duidelijk over hogere vorm van civilization. Want algemeen civilization heb je gewoon in afrika altijd al. Alleen ik weet van de vele lezingen dat hij bedoeld geavanceerde civilization.

De mens heeft btw sinds dag 1 in homogene gemeenschappen geleefd. Het heeft altijd gewerkt. Het is slim om dit concept niet te veranderen.
Niet om te pesten btw, maar dit is historisch bewezen incorrect.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_198636197
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niet om te pesten btw, maar dit is historisch bewezen incorrect.
Oh, jij beweert dat gemeenschappen altijd divers waren in de fundament van de identiteit???
  maandag 22 maart 2021 @ 17:07:38 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198636293
Om de uitspraak dat Taylor niet racistisch is kracht bij te zetten aan komen zetten met pseudowetenschappelijke rassenleer. Hmmm.

Interessante manier van je eigen ruiten ingooien.
Huilen dan.
  maandag 22 maart 2021 @ 17:13:15 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198636357
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:01 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Oh, jij beweert dat gemeenschappen altijd divers waren in de fundament van de identiteit???
Je bent bekend met het Tarim bassin?

De steden op de grenzen van het Romeinse rijk en de Germaanse wereld?

Modern Brazilie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198636410
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je bent bekend met het Tarim bassin?

De steden aan de grenzen van het Romeinse rijk en de Germaanse wereld?

Modern Brazilie?
Je versterkt alleen maar mijn punt. Brazilië is btw the ultieme sh*thole op aarde waar je echt niet wil wonen.
  maandag 22 maart 2021 @ 17:19:00 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198636428
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:17 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je versterkt alleen maar mijn punt. Brazilië is btw the ultieme sh*thole op aarde waar je echt niet wil wonen.
_O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198636518
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:01 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik zou wel eerst even je eigen beweringen gestaafd willen zien met archeologisch onderbouwde feiten.
pi_198636582
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:10 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je bent aan het doofpotten

Ook als hij bedoelde "hogere vorm van beschaving" dan is het nog steeds racistisch
De black guy Barack Obama was van een hoger beschavingsniveau dan die white dude Trump

quote:
De mens heeft btw sinds dag 1 in homogene gemeenschappen geleefd.
Ook in gemengde gemeenschappen. Nederland sinds de 16e eeuw
Amerika ...ook al 400 jaar bijna
pi_198636585
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zou wel eerst even je eigen beweringen gestaafd willen zien met archeologisch onderbouwde feiten.
Ik heb het over succesvolle gemeenschappen die gelukkig leven. Dat zijn homogene gemeenschappen. Jij gaat mij niet wijs maken dat hoe meer divers hoe leuker het samen leven zal zijn.
pi_198636629
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent aan het doofpotten

Ook als hij bedoelde "hogere vorm van beschaving" dan is het nog steeds racistisch
De black guy Barack Obama was van een hoger beschavingsniveau dan die white dude Trump
[..]

Oh maar daar is geen tegenstrijdigheid. Taylor erkent ook dat er vele intellectuele zwarte mensen zijn. We hebben het over gemiddelden

quote:
Ook in gemengde gemeenschappen. Nederland sinds de 16e eeuw
Amerika ...ook al 400 jaar bijna
Nee hoor, gesegregeerd.
  maandag 22 maart 2021 @ 17:37:49 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198636639
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:33 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik heb het over succesvolle gemeenschappen die gelukkig leven. Dat zijn homogene gemeenschappen. Jij gaat mij niet wijs maken dat hoe meer divers hoe leuker het samen leven zal zijn.
Op Urk is het een feestje? Weet je trouwens wat Katwijkse ziekte is?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198636712
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:07 schreef Isdatzo het volgende:
Om de uitspraak dat Taylor niet racistisch is kracht bij te zetten aan komen zetten met pseudowetenschappelijke rassenleer. Hmmm.

Interessante manier van je eigen ruiten ingooien.
Mwah dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. We kunnen zelf niet alles weten en daarom zijn we voor een groot deel afhankelijk van onderzoeken. Er zijn zat onderzoeken die we gebruiken die misschien niet helemaal correct zijn, of die weer een compleet ander beeld geven als het onderzocht wordt door een ander team (bovendien zijn onderzoeken natuurlijk heel gemakkelijk te manipuleren). Toch baseren we heel veel van onze beredeneringen op onderzoeken. Kijk naar de onderzoeken die bijv. het RIVM of ministeries doen die achteraf van geen kant blijken te kloppen.

Als twee redelijk gerenommeerde psychologen (het zijn geen totale kwakzalvers zonder diploma in ieder geval, maar ik ken ze verder niet) dan een onderzoek doen over IQ-verschillen in verschillende landen dan ben ik best geneigd te zeggen dat er ergens een kern van waarheid in het onderzoek zit. En ik vind ook niet dat je iemand meteen racist kan labelen die dat onderzoek gelooft. Net zoals iemand geen racist hoeft te zijn op basis van zijn politieke voorkeur. Als je dat wel vindt dan doe je precies hetzelfde, namelijk een hele groep mensen in een hokje stoppen op basis van vooroordelen.

quote:

Ik denk dat culturele verschillen en taalbarrières de voornaamste reden zijn dat de multiculturele maatschappij niet helemaal werkt. Als verschillende "rassen" opgroeien in dezelfde omgeving, in dezelfde sociale klasse, dan zijn er nauwelijks problemen.

Maar ik snap wel dat Hitler bang was voor z'n Arische ras. Uiteindelijk verliezen die het genetisch gewoon van Afrikanen of Aziaten. Gen van bruine ogen en donker haar is dominant (uitzonderingen daargelaten). Dus uiteindelijk worden we allemaal steeds donkerder.

[ Bericht 24% gewijzigd door YoshiBignose op 22-03-2021 17:51:38 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 17:50:36 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198636810
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mwah dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. We kunnen zelf niet alles weten en daarom zijn we voor een groot deel afhankelijk van onderzoeken. Er zijn zat onderzoeken die we gebruiken die misschien niet helemaal correct zijn, of die weer een compleet ander beeld geven als het onderzocht wordt door een ander team (bovendien zijn onderzoeken natuurlijk heel gemakkelijk te manipuleren). Toch baseren we heel veel van onze beredeneringen op onderzoeken. Kijk naar de onderzoeken die bijv. het RIVM of ministeries doen die achteraf van geen kant blijken te kloppen.
Hoe is dit een argument om te blijven geloven in inmiddels al lang en breed achterhaalde en weerlegde theorieën als rassenleer?
quote:
Als twee redelijk gerenommeerde psychologen (het zijn geen totale kwakzalvers zonder diploma in ieder geval, maar ik ken ze verder niet) dan een onderzoek doen over IQ-verschillen in verschillende landen dan ben ik best geneigd te zeggen dat er ergens een kern van waarheid in het onderzoek zit.

Je kent ze niet en je kent hun werk niet, maar je bent wel geneigd te geloven dat er een kern van waarheid in hun werk zit. Juist ja.
quote:
En ik vind ook niet dat je iemand meteen racist kan labelen die dat onderzoek gelooft. Net zoals iemand geen racist hoeft te zijn op basis van zijn politieke voorkeur. Als je dat wel vindt dan doe je precies hetzelfde, namelijk een hele groep mensen in een hokje stoppen op basis van vooroordelen.
Nee. Op basis van feiten, argumenten en logica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isdatzo op 22-03-2021 18:01:47 ]
Huilen dan.
  maandag 22 maart 2021 @ 17:52:28 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198636833
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als twee redelijk gerenommeerde psychologen (het zijn geen totale kwakzalvers zonder diploma in ieder geval, maar ik ken ze verder niet) dan een onderzoek doen over IQ-verschillen in verschillende landen dan ben ik best geneigd te zeggen dat er ergens een kern van waarheid in het onderzoek zit. En ik vind ook niet dat je iemand meteen racist kan labelen die dat onderzoek gelooft. Net zoals iemand geen racist hoeft te zijn op basis van zijn politieke voorkeur. Als je dat wel vindt dan doe je precies hetzelfde, namelijk een hele groep mensen in een hokje stoppen op basis van vooroordelen.
Het is geen werk dat primair over iq handelt maar de relatie tussen iq en BNP onderzoekt.

Vanhanen is een politicoloog en dat hele boekje is broddelwerk. Ik heb het een keer op een regenachtige woensdagmiddag in de universiteitsbibliotheek doorgebladerd. De onnozelaars hebben wat iq-onderzoeken bij elkaar geharkt (de datasets voor Turkije Marokko en Suriname zijn onder andere samengesteld uit iq-tests onder migrantengemeenschappen in Nederland), vervolgens worden uit die cijfers de cijfers van buurlanden geinfereerd.

Ze veronderstellen dat iq correleert met hersengrootte en dat hersenen die in noordelijke gebieden zijn geevolueerd harder zijn gegroeid dan hersenen die in zuidelijke gebieden een ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Ze stellen dat Oost-Aziaten ondanks hun intelligentie arm zijn omdat onder verkeerde leiders te lijden hebben. Afrikanen hebben daarentegen verkeerde leiders omdat ze dom zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 22-03-2021 17:58:03 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198636867
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe is dit een argument om te blijven geloven in inmiddels al lang en breed achterhaalde en weerlegde theorieën als rassenleer?
Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.

quote:
Je kent ze niet en je kent hun werk niet, maar je bent wel geneigd te geloven dat er een kern van waarheid in hun werk zit. Juist ja.

Jij kent alle onderzoekers van het RIVM of WHO over corona? Vast niet, maar toch ben je geneigd ze te geloven aangezien ze als het goed is verstand hebben van die zaken. Meer dan jezelf.

quote:
Nee. Op basis van feiten, argumenten en logica.
Ja... maar wanneer is iets een feit? Bij 1 onderzoek? Bij 10 onderzoeken? Bij 100 onderzoeken?
  maandag 22 maart 2021 @ 18:01:17 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198636966
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.

Het verband evolutie -> hersengrootte -> IQ is pure rassenleer.

quote:
[..]

Jij kent alle onderzoekers van het RIVM of WHO over corona? Vast niet, maar toch ben je geneigd ze te geloven aangezien ze als het goed is verstand hebben van die zaken. Meer dan jezelf.
Dat hun onderzoek (geheel terecht!) flink bekritiseerd wordt (lees: met de grond gelijk wordt gemaakt) door experts in het vakgebied is dan ook niet zo heel relevant zeker?

quote:
[..]

Ja... maar wanneer is iets een feit? Bij 1 onderzoek? Bij 10 onderzoeken? Bij 100 onderzoeken?
Laten we eerst maar eens beginnen bij de basis: dat zo'n onderzoek een gedegen opzet heeft en dat de conclusies logisch volgen uit de data. Daar gaat het nu al mis.
Huilen dan.
pi_198637026
quote:

[..]

quote:
The figure for Ethiopia is derived from a sample of 250, 15-year-old immigrants to Israel.
250 kinderen, zijn die representatief voor 110 miljoen mensen?

quote:
The figure for Nigeria is from a sample of 86 adult men [red. arbeiders met geen of weinig scholing] and one of 375, 6–13-year olds.
Sample size van 461 mensen (die geen van allen de middelbare school afgemaakt hebben). Nigeria heeft 196 miljoen inwoners.

quote:
The figure for Sierra Leone from a sample of 22, 23-year-old skilled workers & one of 60 adults.
82 mensen onderzocht, en dan uitspraken durven maken over het gemiddelde IQ van 7,6 miljoen mensen.

Zou jij zeggen dat de onderzoekspopulaties daar 1) groot genoeg en 2) representatief zijn?

quote:
For 104 of the 185 nations, no studies were available. In those cases, the authors have used an estimated value by taking averages of the IQs of neighboring or comparable nations.
Schattingen zijn in ieder geval geen feiten.

En meer dan de helft van dat onderzoek is een schatting.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 22-03-2021 18:12:36 ]
pi_198637029
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is geen werk dat primair over iq handelt maar de relatie tussen iq en BNP onderzoekt.

Vanhanen is een politicoloog en dat hele boekje is broddelwerk. Ik heb het een keer op een regenachtige woensdagmiddag in de universiteitsbibliotheek doorgebladerd. De onnozelaars hebben wat iq-onderzoeken bij elkaar geharkt (de datasets voor Turkije Marokko en Suriname zijn onder andere samengesteld uit iq-tests onder migrantengemeenschappen in Nederland), vervolgens worden uit die cijfers de cijfers van buurlanden geinfereerd.

Ze veronderstellen dat iq correleert met hersengrootte en dat hersenen die in noordelijke gebieden zijn geevolueerd harder zijn gegroeid dan hersenen die in zuidelijke gebieden een ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Ze stellen dat Oost-Aziaten ondanks hun intelligentie arm zijn omdat onder verkeerde leiders te lijden hebben. Afrikanen hebben daarentegen verkeerde leiders omdat ze dom zijn.
Snap best dat dergelijke onderzoeken voor veel mensen aantrekkelijk zijn om hun racisme van een wetenschappelijk sausje te voorzien.
pi_198637047
quote:

[..]

[..]
Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
pi_198637052
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:Als verschillende "rassen" opgroeien in dezelfde omgeving, in dezelfde sociale klasse, dan zijn er nauwelijks problemen.
Het draait om homogeniteit in de fundament van een identiteit. Dit fundament kan etniciteit, een religie of een ideologie zijn. Zolang de fundament homogeen is, dan zijn verschillen in secundaire zaken geen issue. Je kan dus bv een groep fanatieke marxisten hebben (die divers kunnen zijn in ras), maar dus homogeen zijn in de fundament van hun identiteit waar t voor hun om draait.
pi_198637082
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het verband evolutie -> hersengrootte -> IQ is pure rassenleer.
Ik heb het nergens over evolutie of hersengrootte :')

quote:
Dat hun onderzoek (geheel terecht!) flink bekritiseerd (lees: met de grond gelijk wordt gemaakt) wordt door experts in het vakgebied is dan ook niet zo heel relevant zeker?

Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.

quote:
Laten we eerst maar eens beginnen bij de basis: dat zo'n onderzoek een gedegen opzet heeft en dat de conclusies logisch volgen uit de data. Daar gaat het nu al mis.
De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.

quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.
pi_198637100
quote:

[..]

Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:09:52 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637101
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft
Landen hebben geen iq.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637121
quote:

[..]

[..]

Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.
[..]

De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.
Omdat veel niet-westerse landen er niet zoveel nut in zien om hun inwoners westerse IQ testen af te gaan nemen? Wij doen hier ook geen toetsen uit Zuid-Amerika.
pi_198637145
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.
Er is natuurlijk wel een reden waarom schedelmeterij in verschillende varianten al ruim 75 jaar niet erg populair meer is. Overigens kwam er ook toen al niks uit zodra de onderzoeken kritisch bekeken werden.

Maar blijf het gerust verdedigen. In de bubbel van figuren als Baudet en Freek Jansen blijft het ookmvast populair.
pi_198637187
Vraag me trouwens wel af waarom nog geen enkele politicus Baudet ooit gecalled heeft op die onderzoeken van 'm.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:16:51 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637199
quote:

[..]

Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.

quote:
[..]

[..]

Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.

Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Huilen dan.
pi_198637205
quote:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.
Jammer dat je niet met de oplossing zelf komt, aangezien veel overheden wereldwijd daar nog steeds naar opzoek zijn. Ook omdat de wereldbevolking gemiddeld steeds dikker wordt, is het wel handig om te weten hoe we dit kunnen stoppen.
pi_198637379
quote:

[..]

Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.
[..]

Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.

Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 18:26:45 ]
pi_198637399
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.
Een straat met eensgezinden/soortgenoten zal resulteren in cohesie, harmonie, vertrouwen, samenwerking enz.

Een super diverse straat zal resulteren naar een low trust society. Kijk maar naar grote steden.

Het is geen rocket science. Birds of a feather flock together.
pi_198637446
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.
[..]

Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.
Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook wel :s).
pi_198637498
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Landen hebben geen iq.
Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.
Jammer dat je niet met de oplossing zelf komt, aangezien veel overheden wereldwijd daar nog steeds naar opzoek zijn. Ook omdat de wereldbevolking gemiddeld steeds dikker wordt, is het wel handig om te weten hoe we dit kunnen stoppen.
Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).
pi_198637552
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.
[..]

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?
  maandag 22 maart 2021 @ 18:35:52 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637573
quote:
Er is niet zoiets als 'het Afrikaanse ras'. Nederlanders waren trouwens tot niet zo heel lang geleden zo'n beetje het kleinste volk van Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637583
quote:
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook wel :s).
Aandoenlijke poging, maar hier trapt niemand in ;).
pi_198637601
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?
Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:39:41 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637637
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.
Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637654
quote:

[..]

[..]

Heb je het artikel ook zelf gelezen? Het verwijst naar een ander document waarin je kunt lezen hoe het nationale IQ is bepaald.
https://lesacreduprintemp(...)nd-tatu-vanhanen.pdf

Het zijn meer dan 500 pagina’s, maar als ik het zo doorneem is het wel interessant.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:42:40 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637690
quote:

Ja, en vervolgens komen er 20 westerse landen. Je snapt prima ik bedoel.
Huilen dan.
pi_198637705
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).
Nogmaals, ik zie graag dat mensen minder dik worden, maar ik zou niet weten hoe dit aan te pakken. (Het enige wat ik kan doen is zorgen dat ik zelf geen obesitas krijg.) En jij komt zelf ook niet met een oplossing.
pi_198637709
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.
Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?
  maandag 22 maart 2021 @ 18:44:50 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637727
quote:

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn
Maar dit stelt niemand.
quote:
dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Wat definieert het Afrikaanse ras?
Huilen dan.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:44:54 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637728
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?
Nee, dat is een sociologische classificatie op basis van huidskleur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637994
Kunnen we weer ontopic of kan dit gewoon dicht nu?

Er zijn een flink aantal posts de kliko in gegaan, daar kunnen er best nog meer bij, verder, als je claims maakt dan dien je te onderbouwen dan wel te bewijzen, dit is niet het Forum voor Democratie, tenslotte

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 19:01:57 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 19:31:41 #178
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198638540
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:37 schreef BookFreak het volgende:

[..]

[..]

Oh maar daar is geen tegenstrijdigheid. Taylor erkent ook dat er vele intellectuele zwarte mensen zijn. We hebben het over gemiddelden
Wat natuurlijk een tamelijk domme vergelijking is. Natuurlijk zijn mensen in minder ontwikkelde landen volgens westerse maatstaven minder intelligent. Het heeft volstrekt niets te zeggen over iemands potentie a.d.h.v. afkomst.

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')