abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198637029
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is geen werk dat primair over iq handelt maar de relatie tussen iq en BNP onderzoekt.

Vanhanen is een politicoloog en dat hele boekje is broddelwerk. Ik heb het een keer op een regenachtige woensdagmiddag in de universiteitsbibliotheek doorgebladerd. De onnozelaars hebben wat iq-onderzoeken bij elkaar geharkt (de datasets voor Turkije Marokko en Suriname zijn onder andere samengesteld uit iq-tests onder migrantengemeenschappen in Nederland), vervolgens worden uit die cijfers de cijfers van buurlanden geinfereerd.

Ze veronderstellen dat iq correleert met hersengrootte en dat hersenen die in noordelijke gebieden zijn geevolueerd harder zijn gegroeid dan hersenen die in zuidelijke gebieden een ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Ze stellen dat Oost-Aziaten ondanks hun intelligentie arm zijn omdat onder verkeerde leiders te lijden hebben. Afrikanen hebben daarentegen verkeerde leiders omdat ze dom zijn.
Snap best dat dergelijke onderzoeken voor veel mensen aantrekkelijk zijn om hun racisme van een wetenschappelijk sausje te voorzien.
pi_198637047
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.
[..]
Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
pi_198637052
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:Als verschillende "rassen" opgroeien in dezelfde omgeving, in dezelfde sociale klasse, dan zijn er nauwelijks problemen.
Het draait om homogeniteit in de fundament van een identiteit. Dit fundament kan etniciteit, een religie of een ideologie zijn. Zolang de fundament homogeen is, dan zijn verschillen in secundaire zaken geen issue. Je kan dus bv een groep fanatieke marxisten hebben (die divers kunnen zijn in ras), maar dus homogeen zijn in de fundament van hun identiteit waar t voor hun om draait.
pi_198637082
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het verband evolutie -> hersengrootte -> IQ is pure rassenleer.
Ik heb het nergens over evolutie of hersengrootte :')

quote:
Dat hun onderzoek (geheel terecht!) flink bekritiseerd (lees: met de grond gelijk wordt gemaakt) wordt door experts in het vakgebied is dan ook niet zo heel relevant zeker?

Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.

quote:
Laten we eerst maar eens beginnen bij de basis: dat zo'n onderzoek een gedegen opzet heeft en dat de conclusies logisch volgen uit de data. Daar gaat het nu al mis.
De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.

quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.
Facts don't care about your feelings
pi_198637100
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:33 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik heb het over succesvolle gemeenschappen die gelukkig leven. Dat zijn homogene gemeenschappen. Jij gaat mij niet wijs maken dat hoe meer divers hoe leuker het samen leven zal zijn.
Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:09:52 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637101
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft
Landen hebben geen iq.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198637121
quote:

[..]

[..]

Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.
[..]

De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.
Omdat veel niet-westerse landen er niet zoveel nut in zien om hun inwoners westerse IQ testen af te gaan nemen? Wij doen hier ook geen toetsen uit Zuid-Amerika.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198637145
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.
Er is natuurlijk wel een reden waarom schedelmeterij in verschillende varianten al ruim 75 jaar niet erg populair meer is. Overigens kwam er ook toen al niks uit zodra de onderzoeken kritisch bekeken werden.

Maar blijf het gerust verdedigen. In de bubbel van figuren als Baudet en Freek Jansen blijft het ookmvast populair.
pi_198637187
Vraag me trouwens wel af waarom nog geen enkele politicus Baudet ooit gecalled heeft op die onderzoeken van 'm.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 22 maart 2021 @ 18:16:51 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637199
quote:

[..]

Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.

quote:
[..]

[..]

Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.

Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Huilen dan.
pi_198637205
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

We leven in een vrij land... maar we mogen niet maar na 21:00 buiten lopen, verplicht mondkapjes dragen binnen en mogen niet zomaar op bezoek bij familie en vrienden. Als die regels ontnomen kunnen worden op basis van de volksgezondheid waarom zouden ze dat niet kunnen doen voor obesitas?
Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.
Jammer dat je niet met de oplossing zelf komt, aangezien veel overheden wereldwijd daar nog steeds naar opzoek zijn. Ook omdat de wereldbevolking gemiddeld steeds dikker wordt, is het wel handig om te weten hoe we dit kunnen stoppen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198637379
quote:

[..]

Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.
[..]

Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.

Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 18:26:45 ]
pi_198637399
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.
Een straat met eensgezinden/soortgenoten zal resulteren in cohesie, harmonie, vertrouwen, samenwerking enz.

Een super diverse straat zal resulteren naar een low trust society. Kijk maar naar grote steden.

Het is geen rocket science. Birds of a feather flock together.
pi_198637446
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.
[..]

Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.
Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook wel :s).
pi_198637498
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Landen hebben geen iq.
Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?

quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.
Jammer dat je niet met de oplossing zelf komt, aangezien veel overheden wereldwijd daar nog steeds naar opzoek zijn. Ook omdat de wereldbevolking gemiddeld steeds dikker wordt, is het wel handig om te weten hoe we dit kunnen stoppen.
Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).
pi_198637552
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.
[..]

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?
  maandag 22 maart 2021 @ 18:35:52 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637573
quote:
Er is niet zoiets als 'het Afrikaanse ras'. Nederlanders waren trouwens tot niet zo heel lang geleden zo'n beetje het kleinste volk van Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637583
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook wel :s).
Aandoenlijke poging, maar hier trapt niemand in ;).
pi_198637601
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?
Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:39:41 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637637
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.
Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637654
quote:

[..]

[..]

Heb je het artikel ook zelf gelezen? Het verwijst naar een ander document waarin je kunt lezen hoe het nationale IQ is bepaald.
https://lesacreduprintemp(...)nd-tatu-vanhanen.pdf

Het zijn meer dan 500 pagina’s, maar als ik het zo doorneem is het wel interessant.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:42:40 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637690
quote:

Ja, en vervolgens komen er 20 westerse landen. Je snapt prima ik bedoel.
Huilen dan.
pi_198637705
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).
Nogmaals, ik zie graag dat mensen minder dik worden, maar ik zou niet weten hoe dit aan te pakken. (Het enige wat ik kan doen is zorgen dat ik zelf geen obesitas krijg.) En jij komt zelf ook niet met een oplossing.
pi_198637709
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.
Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?
  maandag 22 maart 2021 @ 18:44:50 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198637727
quote:

Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn
Maar dit stelt niemand.
quote:
dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Wat definieert het Afrikaanse ras?
Huilen dan.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:44:54 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198637728
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?
Nee, dat is een sociologische classificatie op basis van huidskleur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198637994
Kunnen we weer ontopic of kan dit gewoon dicht nu?

Er zijn een flink aantal posts de kliko in gegaan, daar kunnen er best nog meer bij, verder, als je claims maakt dan dien je te onderbouwen dan wel te bewijzen, dit is niet het Forum voor Democratie, tenslotte

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 19:01:57 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 19:31:41 #178
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198638540
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:37 schreef BookFreak het volgende:

[..]

[..]

Oh maar daar is geen tegenstrijdigheid. Taylor erkent ook dat er vele intellectuele zwarte mensen zijn. We hebben het over gemiddelden
Wat natuurlijk een tamelijk domme vergelijking is. Natuurlijk zijn mensen in minder ontwikkelde landen volgens westerse maatstaven minder intelligent. Het heeft volstrekt niets te zeggen over iemands potentie a.d.h.v. afkomst.

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')