Snap best dat dergelijke onderzoeken voor veel mensen aantrekkelijk zijn om hun racisme van een wetenschappelijk sausje te voorzien.quote:Op maandag 22 maart 2021 17:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is geen werk dat primair over iq handelt maar de relatie tussen iq en BNP onderzoekt.
Vanhanen is een politicoloog en dat hele boekje is broddelwerk. Ik heb het een keer op een regenachtige woensdagmiddag in de universiteitsbibliotheek doorgebladerd. De onnozelaars hebben wat iq-onderzoeken bij elkaar geharkt (de datasets voor Turkije Marokko en Suriname zijn onder andere samengesteld uit iq-tests onder migrantengemeenschappen in Nederland), vervolgens worden uit die cijfers de cijfers van buurlanden geinfereerd.
Ze veronderstellen dat iq correleert met hersengrootte en dat hersenen die in noordelijke gebieden zijn geevolueerd harder zijn gegroeid dan hersenen die in zuidelijke gebieden een ontwikkeling hebben doorgemaakt.
Ze stellen dat Oost-Aziaten ondanks hun intelligentie arm zijn omdat onder verkeerde leiders te lijden hebben. Afrikanen hebben daarentegen verkeerde leiders omdat ze dom zijn.
Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).quote:Op maandag 22 maart 2021 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.
[..]
Het draait om homogeniteit in de fundament van een identiteit. Dit fundament kan etniciteit, een religie of een ideologie zijn. Zolang de fundament homogeen is, dan zijn verschillen in secundaire zaken geen issue. Je kan dus bv een groep fanatieke marxisten hebben (die divers kunnen zijn in ras), maar dus homogeen zijn in de fundament van hun identiteit waar t voor hun om draait.quote:Op maandag 22 maart 2021 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:Als verschillende "rassen" opgroeien in dezelfde omgeving, in dezelfde sociale klasse, dan zijn er nauwelijks problemen.
Ik heb het nergens over evolutie of hersengroottequote:Op maandag 22 maart 2021 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verband evolutie -> hersengrootte -> IQ is pure rassenleer.
Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.quote:Dat hun onderzoek (geheel terecht!) flink bekritiseerd (lees: met de grond gelijk wordt gemaakt) wordt door experts in het vakgebied is dan ook niet zo heel relevant zeker?
De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.quote:Laten we eerst maar eens beginnen bij de basis: dat zo'n onderzoek een gedegen opzet heeft en dat de conclusies logisch volgen uit de data. Daar gaat het nu al mis.
Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.quote:Op maandag 22 maart 2021 17:33 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik heb het over succesvolle gemeenschappen die gelukkig leven. Dat zijn homogene gemeenschappen. Jij gaat mij niet wijs maken dat hoe meer divers hoe leuker het samen leven zal zijn.
Landen hebben geen iq.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft
Omdat veel niet-westerse landen er niet zoveel nut in zien om hun inwoners westerse IQ testen af te gaan nemen? Wij doen hier ook geen toetsen uit Zuid-Amerika.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over evolutie of hersengrootte
[..]
Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.
[..]
De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.
Er is natuurlijk wel een reden waarom schedelmeterij in verschillende varianten al ruim 75 jaar niet erg populair meer is. Overigens kwam er ook toen al niks uit zodra de onderzoeken kritisch bekeken werden.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede, maar er zijn weinig (of geen?) experts die eigenlijk uitgebreider onderzoek er naar hebben gedaan voor zover ik weet. Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen we grote verschillen hebben per land als het gaat om lengte, gewicht, huidskleur, levensverwachting, maar dan om één of andere reden elk land hetzelfde IQ heeft.
[..]
De vraag is waarom is dat nooit gedaan? Misschien zijn ze toch bang voor de uitslag... of voornamelijk de reacties op de uitslag.
[..]
Onzin, maar had weinig anders van jou verwacht.
Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.quote:[..]
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.quote:Op maandag 22 maart 2021 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
We leven in een vrij land... maar we mogen niet maar na 21:00 buiten lopen, verplicht mondkapjes dragen binnen en mogen niet zomaar op bezoek bij familie en vrienden. Als die regels ontnomen kunnen worden op basis van de volksgezondheid waarom zouden ze dat niet kunnen doen voor obesitas?
Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is gewoon moderne schedelmeterij. En enkel populair onder rechts-radicale dwazen (zoals Baudet en Freek Jansen).
Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.
[..]
Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.
Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Een straat met eensgezinden/soortgenoten zal resulteren in cohesie, harmonie, vertrouwen, samenwerking enz.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij beweert iets. Toon maar aan. Even los gezien van het feit dat termen als 'succesvol' en 'gelukkig' hopeloos subjectief zijn; ik vind dat nogal een boude bewering die je hier maakt.
Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook welquote:Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.
[..]
Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.
Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.quote:
Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?quote:Op maandag 22 maart 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vat slechts de redenatie samen van het werk waarvan jij geneigd bent te geloven dat er een kern van waarheid in zit.
[..]
Er is vooral een sterke correlatie tussen leefomstandigheden en IQ. Die mensen in Afrika zijn niet intrinsiek dommer, maar lager geleid G.
Beetje onnozel om ze dan een IQ-test (die overigens vooral meet hoe goed je in het westers schoolsysteem presteert) onder de neus te schuiven en quasi-verbaasd te reageren wanneer daar een laag gemiddeld resultaat uit voortkomt hè.
Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).quote:Op maandag 22 maart 2021 18:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je alle fastfoodrestaurants, snackbars en al het ongezond eten in de supermarkt verbieden? Mensen met obesitas verplicht laten opnemen en dan op dieet zetten? Of hun huis dichttimmeren zodat ze geen eten meer kunnen kopen.
Jammer dat je niet met de oplossing zelf komt, aangezien veel overheden wereldwijd daar nog steeds naar opzoek zijn. Ook omdat de wereldbevolking gemiddeld steeds dikker wordt, is het wel handig om te weten hoe we dit kunnen stoppen.
Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?quote:Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.
[..]
Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Er is niet zoiets als 'het Afrikaanse ras'. Nederlanders waren trouwens tot niet zo heel lang geleden zo'n beetje het kleinste volk van Europa.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
quote:Op maandag 22 maart 2021 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb het nergens over rassenleer, maar over verschillen in het gemiddelde IQ per land.
quote:Op maandag 22 maart 2021 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Er verschijnen geregeld op zeer gerenommeerde sites artikelen over dit soort aangelegenheden. Laten we nu niet doen alsof IQ en nationaliteit een compleet taboeonderwerp is, want dat is het niet. Dus volgens jouw redenatie is Forbes dus een website voor rechts radicale dwazen.
Aandoenlijke poging, maar hier trapt niemand inquote:Op maandag 22 maart 2021 18:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de relatie leggen tussen IQ en ras / huidskleur inderdaad taboe en voorbehouden aan rechts-radicale dwazen. Maar dat jij je in allerlei bochten wringt snap ik ook wel.
Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zie jij werkelijk een 'Afrikaans ras'?
Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zwart ras dan? Geen idee, ik zag ze een tijdje terug nog met bordjes zwaaien en demonstreren dus ik ga er vanuit dat ze dat deden voor hun ras.
Heb je het artikel ook zelf gelezen? Het verwijst naar een ander document waarin je kunt lezen hoe het nationale IQ is bepaald.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, het Westerse schoolsysteem. De gehele top vijf van landen die het hoogst scoren omtrent IQ bevinden zich in Azië.
Ja, en vervolgens komen er 20 westerse landen. Je snapt prima ik bedoel.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:25 schreef Dejannn het volgende:
Nogmaals, ik zie graag dat mensen minder dik worden, maar ik zou niet weten hoe dit aan te pakken. (Het enige wat ik kan doen is zorgen dat ik zelf geen obesitas krijg.) En jij komt zelf ook niet met een oplossing.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh slim van je hoor, je hebt me te pakken op een semantisch foutje. En je krijgt nog een like van die dwaas ook, wees er trots op.
[..]
[..]
Ik wil dat niet, net zo min als ik de huidige corona maatregelen wil. Maar je gaat er 100% zeker mensenlevens mee redden en druk op de ziekenhuizen mee verminderen (vooral op de lange termijn dan).
Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?quote:Op maandag 22 maart 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar stond black, maar daar stond niet 'the black race'.
Maar dit stelt niemand.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Als iedereen gemiddeld gezien even slim zou zijn
Wat definieert het Afrikaanse ras?quote:dan is het dus duidelijk dat Afrikanen het beste ras zijn. Ze zijn namelijk wel gemiddeld fysiek sterker. Of zouden Afrikanen die opgroeien in Azië dan ook automatisch kleiner en dunner worden?
Nee, dat is een sociologische classificatie op basis van huidskleur.quote:Op maandag 22 maart 2021 18:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wel black lives, of black people. Hoe noem je zoiets dan? Dat is toch een raciale classificatie op basis van huidskleur?
Wat natuurlijk een tamelijk domme vergelijking is. Natuurlijk zijn mensen in minder ontwikkelde landen volgens westerse maatstaven minder intelligent. Het heeft volstrekt niets te zeggen over iemands potentie a.d.h.v. afkomst.quote:Op maandag 22 maart 2021 17:37 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
Oh maar daar is geen tegenstrijdigheid. Taylor erkent ook dat er vele intellectuele zwarte mensen zijn. We hebben het over gemiddelden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |