Jeejjj! We like feestjesquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hier dus een half taartje eten voor de halfverjaardag!![]()
Je moet elke mogelijkheid tot een feestje met beide handen aangrijpen toch?
Kun je Zusje aan de OP toevoegen? 6 novemberquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's!
En Baby J, 5 febquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's!
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.quote:Op donderdag 4 maart 2021 00:05 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij gaat het goed met m'n zoon. 's morgens als ik kolf ligt hij naast mij te chillen in bed. En 's avonds wieg ik hem in slaap. Verder regel ik vaak flesjes de laatste voeding 's avonds en als hij vervolgens 's nachts nog gaat spoken, dan haal ik hem er gewoon uit. Hij slaapt beter en tegenwoordig eindigt het ook vaak naast mij in bed. Dus dat helpt. En dan voel ik me minder ontaard.
Ik werk nu van 08:00 tot minstens 22:00 's avonds. En dan niet het soort werken van 's avonds even een mailtje checken maar gewoon non-stop achter die laptop. In de weekenden ook zeker 4 tot 6 uur aan het werk per dag. Volgens m'n man ben ik echt best vaak chagrijnig (en ik ben echt geen humeurig type). Ik besefte vandaag dat ik de afgelopen 3 weken niet één keer mijn huis verlaten heb, met uitzondering van 3 uitstapjes.. naar kantoor. Dus ik heb dit geëscaleerd. Ik ken niemand die zo stressbestendig is als ikzelf, maar dit houdt niemand lang vol.
Ik wil gewoon lekker tijd doorbrengen met deze leukerd:
[ afbeelding ]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar)![]()
. Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Vervelend.. dus het is niet beter geworden. Het probleem is dat ze voor jou geen 'uitzondering' willen maken. Ze zijn bang dat meerdere mensen dan op ideeën komen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jeejjj! We like feestjes![]()
Wat betreft werk, ik werk lang niet zoveel als Seven, maar ik ervaar wel wat stress. Afgelopen dinsdag weer een gesprek gehad met het management over mijn beschikbaarheid en dat het te weinig is voor het aantal uur wat ik wil werken.bIk lever nu wekelijks 10 (jawel, 10!) vakantie uren in omdat de planner me niet in kan plannen. Kwestie aan OR voorgelegd en volgens hem heb ik gewoon een goede beschikbaarheid maargoed.
Ik ben het gedoe een beetje zat aan het worden en heb maar aangegeven dat ik de andere dagen A. ook naar de gastouder kan brengen, mits ik een vast rooster krijg. Dat staat ook immers in ons CAO. Ene helft van het management vindt dat maar moeilijk, want als er iemand vakantie heeft moet die dienst worden opgevuld blabla. Ik zou best incidenteel van mijn vaste dagen af kunnen wijken, maar dit is toch niet mijn probleem?
Verder wil ik ouderschapsverlof opnemen, maar blijkbaar heeft mijn management dat nog nooit voor iemand aangevraagd, want ze snappen het gewoon niet. Over twee weken hebben we een vervolggesprek wat er verder moet gaan gebeuren. Mogelijk ga ik naar een ander filiaal.
Dusja, minder werk maar wel een hoop gedoe
Verder heeft A. een hele fijne gastouder. Ik krijg geregeld foto's toegestuurd met een blije A. erop.
Ik merk dat ik er ook wel een beetje onzeker van word. Dat hij het leuker vindt dan thuis ofzo. Vast nergens op gegrond, maar toch.
Oh Hilmo.. huilen tijdens teamvergadering is ook niet bestquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloosdat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed
Mickey gaat ook als een speer, hè?quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:
[..]
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.
Die foto in die Bumbo![]()
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in![]()
dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!
[..]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!
Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij doorgelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band
![]()
Speelkleed van tinylove vindt hij ook helemaal geweldig
Ik heb geen drogerquote:Op vrijdag 5 maart 2021 08:53 schreef Donna het volgende:
In de droger op koud programma met een stel tennisballen?
Wil je J. in het lijstje zetten? Geboren op 13 januari!quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Buren of vrienden vragen of je hun droger even kunt gebruiken? De tennisballentip is wel de makkelijkste.quote:
Is het nu wel gelukt met je verlof?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:58 schreef Gogo83 het volgende:
Wat balen van al de werkperikelen. Ook hier wat gedoe, maar meer omdat ik na mijn verlof niet meer terugkom. Vanwege een lange opzegtermijn had ik ouderschapsverlof aangevraagd, maar volgens een Miep van HR kan dat niet fulltime. Dikke onzin, maar zie het maar eens geregeld te krijgen.
J. is onrustig de laatste dagen, heel vermoeiend. Ik ben allergisch voor Oei, ik groei, maar het lijkt toch verdacht veel op een sprongetje (voor het woord alleen al).
Hannah mag op 2-2. Maar ik kom echt niet aangehaakt met twee kinderen, dus ik vermoed meer voor de sier.quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Nog niet. Leidinggevende en ik zijn nu overeengekomen dat ik niet meer ga werken en hij is nu aan het uitzoeken hoe we dat het beste administratief kunnen afhandelen. Ik ga me er niet druk om maken (probeer ik althans).quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Is het nu wel gelukt met je verlof?
Ik vind Oei ik groei ook maar zo zo, vooral die immense lijst met vaardigheden bij iedere sprong. Je zou van minder nog onzeker worden. Maar de data van de sprongetjes kloppen hier wel altijd ongeveer.
In Duitsland heet het overigens Oje ich wachse
Ach wat sneuquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloosdat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed
Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzijquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw 6 maanden alweer NJ! Wat gaat de tijd snel. En zeker een goede reden voor een taartje.
Sun wat enorm vervelend die situatie op je werk. Soms snap je niet waarom mensen niet gewoon even een beetje mee kunnen denken ipv maar te blijven zeggen hoe lastig en moeilijk het is. Is toch wel iets waar je samen uit zou moeten kunnen komen zou je denken.
Hilmo wat eng! Zo’n zware piepende ademhaling lijkt me ook heel eng ja. Hoe gaat het nu?
De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar)![]()
. Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaanquote:Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:
[..]
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.
Die foto in die Bumbo![]()
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in![]()
dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!
[..]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!
Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij doorgelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band
![]()
Speelkleed van tinylove vindt hij ook helemaal geweldig
Op schoot nemenquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuldquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzijIk ben ook wel benieuwd of ze met 6 maanden echt al zo zelfstandig kunnen zitten! Welke stoel heb jij?
[..]
Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaanOok aapie rolt meer bij opa en oma dan thuis, alhoewel hij nu ook wel losgaat. En hij kan op de een of andere manier ook op zijn rug een kwartslag draaien, ik vind hem dan in zijn bedje 90 graden gedraaid
![]()
Aapie heeft net zijn eerste proefhapje gehad, banaan! Ik supertrots natuurlijk maar hij wist niet wat hij ermee aanmoest, het bleef gewoon in zijn mond liggenEven gefopt met een leeg flesje zodat hij het doorslikte maar ook bij de tweede hap bleef het weer gewoon liggen
Er is dus nog wel wat werk aan de winkel! Hoe ging dat bij jullie?
Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Op schoot nemen![]()
Noud (mijn middelste) was al wel toe aan eten maar kon nog niet zitten. De meeste baby's kunnen dat met zes maanden overigens echt nog niet, dus je baby is geen uitzondering verder.
Omdat Noud zo'n veelvraat bleek hebben we die op gegeven moment wel "gestut" met opgerolde handdoekenmaar dat mag ik hier eigenlijk niet hardop zeggen want dan komt de opvoedpolizei me lynchen
De antilop is van nogal glad kunststof. Antislip-matje erin of kind met blote benen maakt het glijden een stuk minder.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:51 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuld.
Soberso is dat de beste tip: kind gewoon naakt in de kinderstoel. Kan ie na het eten linea recta het bad in en hoef je niet eerst de met broccolipulp besmeurde shirts over het hoofd te trekkenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 15:09 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
De antilop is van nogal glad kunststof. Antislip-matje erin of kind met blote benen maakt het glijden een stuk minder.
Ja maar echt! Maar qua tandjes enzo niet hoor, die voel ik totaal niet. Qua rollen heel gemiddeld.quote:
Herkenbaar +1000. Eind van de middag is vooral een drama. Zusje wil niet slapen, Bas is moe en hangry. En dan belt man dat hij in de file staat of zoquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Gogo83 het volgende:
Pffff, ik kan niet wachten op de tijd dat er wat regelmaat en Jettes dutjes gaat zitten en dat ze die gewoon in bed doet. De dagen met baby en peuter zijn echt niet leuk, in ieder geval niet als man werkt. Slaapt J. net lekker, krijgt T. een peuterbui en is baby dus weer wakker. Met als gevolg een oververmoeide baby en een gefrustreerde peuter (want zo'n krijsend zusje waardoor er niet veel kan is ook gewoon vervelend. Volgende week maar eens kijken of het met draagzak beter gaat. Ben gesloopt nu!
Ja precies dit he.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:24 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Herkenbaar +1000. Eind van de middag is vooral een drama. Zusje wil niet slapen, Bas is moe en hangry. En dan belt man dat hij in de file staat of zo
Zooo herkenbaar helaas.. kan nu ook echt niet de moeder zijn die ik wil zijn voor m’n kinderen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Gogo83 het volgende:
Pffff, ik kan niet wachten op de tijd dat er wat regelmaat en Jettes dutjes gaat zitten en dat ze die gewoon in bed doet. De dagen met baby en peuter zijn echt niet leuk, in ieder geval niet als man werkt. Slaapt J. net lekker, krijgt T. een peuterbui en is baby dus weer wakker. Met als gevolg een oververmoeide baby en een gefrustreerde peuter (want zo'n krijsend zusje waardoor er niet veel kan is ook gewoon vervelend. Volgende week maar eens kijken of het met draagzak beter gaat. Ben gesloopt nu!
Dit. Echt helemaal dit.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zooo herkenbaar helaas.. kan nu ook echt niet de moeder zijn die ik wil zijn voor m’n kinderen.
Ik belde man om 17.30 hoe laat ie thuis zou komen. Ik was net onder gespuugd en had twee zeuren de kinderen op de achtergrond... Man vroeg of ie friet moest halen en dat maakte mijn avond een beetje goed, niet hoeven koken was echt heel fijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:24 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Herkenbaar +1000. Eind van de middag is vooral een drama. Zusje wil niet slapen, Bas is moe en hangry. En dan belt man dat hij in de file staat of zo
Volgens mij is Timo een van de oudste van de oudste kinderen, hij wordt bijna vier. Op zich is hij heel zelfstandig, maar hij zit nu ook in die periode dat hij enorm toe is aan school en wat spanning voelt voor de komende wendagen enzo. Ik weet van Timo nog dat ie rond 12 weken wat beter in zijn eigen bed ging slapen overdag, kan niet wachten tot Jette zover is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje jongens wat pittig. Hebben jullie vooral een jonger kindje als oudste dan? Die van mij is 6,5 en dat valt me ontzettend mee. soms denk ik stiekem aan een derde en dan van hup snel erachteraan (onderschat dat zooooo) maar dat is denk ik zoveel anders. Zo'n dreumes/peuter die dan van die buien heeft enzo.
Die van ons bungelt ook nog in de IKEA antilop hoor haha ondanks kussen en met 6 maand zag dat wiebelende koppie er niet uit . Denk ook om het kinnetje. Ik trok shirt een keer uit en hoofdje kletste zo de tafel op met de kinoverkomt je ook nooit meer daarna haha. Doen nu vaker eten in romper. Had ook al aardbei vlek in broek. Maar ja dan telkens alles uitdoen is ook zoiets... Misschien wel trui en broek voortaan. Al kan sperziebonen enzo prima met kleren. Zit wel snel in nekplooi, hou die goed droog want dat gaat hier al vaak fout..
Hier gaat alles weer goed. Het was wel heel toevallig na aardbei eten, man gelooft niet dat dat kan maar je weet het niet. Maar nu is alles zo goed als normaal.
NJ toch lekker vroeg gaan slapen, heel verstandig.
Ik hoor over de antilop vooral verhalen van mensen die over die poten struikelenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:51 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuld.
Super leuk dat rollen! Y deed het gisteren ook en ik heb het op film gezet. Ze heeft het ooit een keertje eerder gedaan maar daarna heel lang niet meer. En hier ook alleen van buik naar rug, niet andersom. Van rug naar buik blijft het banaanstand ja.
Lekker die banaan! Verder geen tips want Y heeft nog niets gehad haha.
[..]
Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken?Dat ze gewoon wat rechterop zitten zeg maar? Ach Noud heeft er verder niets aan overhouden toch
. En anders gaan we het mooi op schoot proberen inderdaad.
Deze tip ga ik zeker onthoudenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 15:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Soberso is dat de beste tip: kind gewoon naakt in de kinderstoel. Kan ie na het eten linea recta het bad in en hoef je niet eerst de met broccolipulp besmeurde shirts over het hoofd te trekken
Scheelt ook veel was![]()
Dit lijkt me behoorlijk frustrerend! Je kunt je kindje ook niet goed uitleggen dat zusje moet slapen en je daarom stil moet zijn. Ik heb hier verder ook geen advies voor behalve dat ik hoop dat het beter wordtquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Gogo83 het volgende:
Slaap lekker! Dat jij nog niet finaal bent ingestort is echt een wonderquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Verder ga ik linea recta naar bed. Er zijn zowaar twee kinderen stil, dus ik binnen 10 tellen ook denk ik.![]()
Volgens de fitbit slaap ik gemiddelde nu bijna 2 uur per nacht 'goed', dus die gaan we even binnen hengelen!
Aardbei is absoluut iets waar een kind allergisch voor kan zijnquote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje jongens wat pittig. Hebben jullie vooral een jonger kindje als oudste dan? Die van mij is 6,5 en dat valt me ontzettend mee. soms denk ik stiekem aan een derde en dan van hup snel erachteraan (onderschat dat zooooo) maar dat is denk ik zoveel anders. Zo'n dreumes/peuter die dan van die buien heeft enzo.
Die van ons bungelt ook nog in de IKEA antilop hoor haha ondanks kussen en met 6 maand zag dat wiebelende koppie er niet uit . Denk ook om het kinnetje. Ik trok shirt een keer uit en hoofdje kletste zo de tafel op met de kinoverkomt je ook nooit meer daarna haha. Doen nu vaker eten in romper. Had ook al aardbei vlek in broek. Maar ja dan telkens alles uitdoen is ook zoiets... Misschien wel trui en broek voortaan. Al kan sperziebonen enzo prima met kleren. Zit wel snel in nekplooi, hou die goed droog want dat gaat hier al vaak fout..
Hier gaat alles weer goed. Het was wel heel toevallig na aardbei eten, man gelooft niet dat dat kan maar je weet het niet. Maar nu is alles zo goed als normaal.
NJ toch lekker vroeg gaan slapen, heel verstandig.
Aapie krijgt nu nog 5 flessen per dag, maar hij slaapt dus ook al 12 uur aan 1 stuk door. We geven hem nu flessen van rond de 200ml, een beetje afhankelijk van wat ik kolf. Soms iets minder maar nooit meer dan 200ml/180+6quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me super lastig om een peuter/kleuter en baby te hebben en je aandacht zo te moeten verdelen. Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat je tekort schiet, maar je kunt jezelf niet in tweeën delen he! Meer dan je best kun je niet doen!
Iets anders: op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Even voor mijn beeldvorming, ik weet dat dat heel erg verschilt per baby.
5 (thuis) of 6 (opvangdag) van 150. Ze drinkt bijna geen fles leeg, laat best veel staan dus om er genoeg in te krijgen dan maar zo haha. Ze is nu ruim 3.5 maanden oud.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders: op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Even voor mijn beeldvorming, ik weet dat dat heel erg verschilt per baby.
Hier nog steeds flesjes van 150ml. En volgens mij zitten we op 7 flesjes per etmaal.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Nahh, super dat dat deze keer wel goed gaat!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Voedingen; hier globaal 5 - 9 voedingen op een dag.
En... ze geeft dus al een half jaar borstvoeding!![]()
![]()
Na alle ellende met de oudste nooit verwacht dat dit zou lukken!
6,5 week.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 10:46 schreef Lemijn het volgende:
Hoe oud was J toen, Gogo? En had je de behoefte om iets met je zoon samen te gaan doen eigenlijk al eerder? Ik probeer me voor te bereiden op hoe die balans straks werkt. Kan niet natuurlijk, maar toch...
Ohhh NJ!quote:
Zo, is dat even lekkerquote:
Heerlijk Sun!quote:Op zondag 7 maart 2021 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo, is dat even lekkerBij ons scheelde het een uurtje, 7 uur naar bed en 5:15 wakker. Hij lag nog te party'en in bed, dus ik heb het nog wat kunnen rekken naar 6 uur. Toen een fles en nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik kan hem nu zo weg leggen
Dat was een maand geleden nog ondenkbaar.
NJ, wat een snoezig meiske![]()
quote:
Ook heerlijk, haha.quote:Op zondag 7 maart 2021 05:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kijk eens aan, wat een prachtige dame! Hoe was de taart?
Wat fijn!quote:Op zondag 7 maart 2021 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo, is dat even lekkerBij ons scheelde het een uurtje, 7 uur naar bed en 5:15 wakker. Hij lag nog te party'en in bed, dus ik heb het nog wat kunnen rekken naar 6 uur. Toen een fles en nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik kan hem nu zo weg leggen
Dat was een maand geleden nog ondenkbaar.
NJ, wat een snoezig meiske![]()
Nee, niks gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt, maar we hebben een mooi begin. Hier is het een kwestie van haarfijn aanvoelen wanneer het bedtijd is. Is hij nog niet moe genoeg of al een klein beetje oververmoeid, dan kunnen we het shaken.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:35 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wat fijn!![]()
Heb je iets anders gedaan of is hij er 'overheen gegroeid'?
Als het maar soms lukt, kan je iig even bijkomen. Meneer heeft heel specifiek naar bed tijdsvak dusquote:Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, niks gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt, maar we hebben een mooi begin. Hier is het een kwestie van haarfijn aanvoelen wanneer het bedtijd is. Is hij nog niet moe genoeg of al een klein beetje oververmoeid, dan kunnen we het shaken.
Ja, klopt! Afgelopen vrijdag hadden we een uitschieter, hij sliep ruim 2 uur in zijn bed. Normaal is het echt maar 1 cyclus. Maar net lukte het ook weer niet en nu ligt hij te slapen in zijn box.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef tpopml het volgende:
[..]
Als het maar soms lukt, kan je iig even bijkomen. Meneer heeft heel specifiek naar bed tijdsvak dusen dan kan je hem in zijn ledikantje wegleggen en dan valt hij weg?
Ja dat is hier ondertussen ook al een aantal keer gebeurd, zelfs de hond liep er gisteren tegenaanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoor over de antilop vooral verhalen van mensen die over die poten struikelenIk loop al regelmatig tegen deuren, stoelen etc aan dus voor ons een andere stoel
Kan me voorstellen dat een kussentje ook ervoor zorgt dat ze er niet uit glijden
Aapie krijgt nu nog 5 flessen per dag, maar hij slaapt dus ook al 12 uur aan 1 stuk door. We geven hem nu flessen van rond de 200ml, een beetje afhankelijk van wat ik kolf. Soms iets minder maar nooit meer dan 200ml/180+6
Edit: even in mijn app gekeken waar ik de voedingen bij houdt, hij krijgt af en toe nog een zesde fles als hij 's nachts toch wakker wordt. Dat gebeurt soms een paar nachten en dan weer een paar nachten niet (zoals de laatste paar nachten, zul je zien dat hij vannacht weer wakker wordt)
Hoe zitten jullie met luiers? Ik verschoon meestal na een voeding dus we zitten nog maar op zo'n 5 luiers op een dag.
Apart is dat hè, dat je je dat gewoon echt niet meer kunt herinneren?! Mijn oudste is nog niet eens 2,5 en ik weet heel veel al niet meer, waarvan man dan zegt oh maar dat deed Bas ook.quote:Op zondag 7 maart 2021 16:43 schreef Hilmo het volgende:
We zijn hier nu met 7 maanden op de 2-3-4 techniek. Eigenlijk automatisch al Maar letten er ook meer op. Na wakker worden sochtends , 2 uur wakker. Dan slapen. Dan daarna 3 uur wakker en slapen en daarna vier uur wakker tot de avond dut. Aan de borst valt hij vaak wel dan even in slaap tussendoor. Dus twee slaapjes nog maar en dat is redelijk gemiddeld voor deze leeftijd. Man herkende dit feilloos van oudste, grappig, ik weet daar niets meer van. Vanochtend at hij veel peer die man vasthield want te glibberig, daarna stuk gekookt ei en vanavond kijken of hij witlof wil.
Morgen weer wandelen met hem en mijn moederzin in. Maar goed inpakken want het is weer volop winter zo koud
Hiet is 4 uur wakker echt de max. Daarna gaat hij dreinen. Hoe geef jij het ei? Gewoon helemaal? Wil dat ook gaan proberenquote:Op zondag 7 maart 2021 16:43 schreef Hilmo het volgende:
We zijn hier nu met 7 maanden op de 2-3-4 techniek. Eigenlijk automatisch al Maar letten er ook meer op. Na wakker worden sochtends , 2 uur wakker. Dan slapen. Dan daarna 3 uur wakker en slapen en daarna vier uur wakker tot de avond dut. Aan de borst valt hij vaak wel dan even in slaap tussendoor. Dus twee slaapjes nog maar en dat is redelijk gemiddeld voor deze leeftijd. Man herkende dit feilloos van oudste, grappig, ik weet daar niets meer van. Vanochtend at hij veel peer die man vasthield want te glibberig, daarna stuk gekookt ei en vanavond kijken of hij witlof wil.
Morgen weer wandelen met hem en mijn moederzin in. Maar goed inpakken want het is weer volop winter zo koud
Ja ik! M’n vriendinnen zijn dr ook zo enthousiast over!quote:Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef tpopml het volgende:
Had iemand hier het nou over de num num lepel? Ik heb het gisteren voor het eerst geprobeerd (durf geen Rapley vooralsnog...), maar wat een hit was dat zeg. Met een normale lepel ging er nagenoeg niets in, maar deze lepel pakt hij zelf, het wordt deels doorgeslikt en deels komt het er weer uit en als laatste is het heerlijk om zijn tandvlees mee te poetsen. Hij werd zelfs boos als ik er een nieuw hapje op wilde doen
![]()
Ik wil deze ook kopenquote:Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef tpopml het volgende:
Had iemand hier het nou over de num num lepel? Ik heb het gisteren voor het eerst geprobeerd (durf geen Rapley vooralsnog...), maar wat een hit was dat zeg. Met een normale lepel ging er nagenoeg niets in, maar deze lepel pakt hij zelf, het wordt deels doorgeslikt en deels komt het er weer uit en als laatste is het heerlijk om zijn tandvlees mee te poetsen. Hij werd zelfs boos als ik er een nieuw hapje op wilde doen
![]()
Haaaah, hier ook grote sprongen. Leuk om te zien hè? Begint Bubbles ook enorm te knijpen?quote:Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat dat zo goed werkt Hilmo! Hoelang duren die slaapjes dan ongeveer? En die 4u wakker houdt ie goed vol?
Bubbles begint wat meer kleur te krijgen, grappig om te zien. Is vooral goed te zien in de nekplooien![]()
. Merk sowieso dat het snel gaat hier opeens. Veel kletsen, veel rollen, constant beentjes in de lucht.. zo’n verschil met 2 maanden geleden!
Haahh, wat leuke kop heeft hij toch!quote:Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hiet is 4 uur wakker echt de max. Daarna gaat hij dreinen. Hoe geef jij het ei? Gewoon helemaal? Wil dat ook gaan proberen
Leuk is dat het @:Smart_Ass, al die ontwikkelingenOok heel bijzonder om te zien hoe snel zoiets gaat. Van een hulpeloos hoopje baby naar flink gegroeide baby's die zelf dingen kunnen in een paar maanden tijd. Ook de sociale ontwikkeling is zo leuk om te zien.
Sinds dat hij naar de gastouder gaat kan hij beter overweg met andere mensen dan ons. Bij mijn vader was hij vaak huilerig. Vandaag een hele leuke foto gemaakt!
[ afbeelding ]
Oh dat knijpen ja! Dat is zo pijnlijk! Ongelooflijk wat een kracht er al in die kleine handjes zit. En aan haar trekken is hier prachtig. Ook zo pijnlijkquote:Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haaaah, hier ook grote sprongen. Leuk om te zien hè? Begint Bubbles ook enorm te knijpen?
Inderdaad. Ik ben al genoeg haren verlorenquote:Op zondag 7 maart 2021 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh dat knijpen ja! Dat is zo pijnlijk! Ongelooflijk wat een kracht er al in die kleine handjes zit. En aan haar trekken is hier prachtig. Ook zo pijnlijk
Super leuk inderdaadquote:Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hiet is 4 uur wakker echt de max. Daarna gaat hij dreinen. Hoe geef jij het ei? Gewoon helemaal? Wil dat ook gaan proberen
Leuk is dat het @:Smart_Ass, al die ontwikkelingenOok heel bijzonder om te zien hoe snel zoiets gaat. Van een hulpeloos hoopje baby naar flink gegroeide baby's die zelf dingen kunnen in een paar maanden tijd. Ook de sociale ontwikkeling is zo leuk om te zien.
Sinds dat hij naar de gastouder gaat kan hij beter overweg met andere mensen dan ons. Bij mijn vader was hij vaak huilerig. Vandaag een hele leuke foto gemaakt!
[ afbeelding ]
Ja! Knijpen en krabben, vooral tijdens het voeden!quote:Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haaaah, hier ook grote sprongen. Leuk om te zien hè? Begint Bubbles ook enorm te knijpen?
Zulke kleintjes maken er vaak een potje vanquote:Op maandag 8 maart 2021 00:02 schreef Bienelientjee het volgende:
Derde avond met onze "nieuwe" avond routine. Hij ligt nu al 40 minuten in zijn bedje. KLAARWAKKER, want het was nog geen 11 uur natuurlijk!Maar gek genoeg is hij blij en tevreden en......stil?
Hij ligt wat tevreden geluidjes te maken, maar huilt helemaal niet? WTF?
En nu is het hier 11 uur....en zo te zien is hij in slaap gevallen?
Wel een verschil met vanmiddag trouwens. Meneer was stront chagerijnig van 12 tot 4 uur. Hij wou ECHT NIET slapen. Wat we ook probeerden. Hij was dood moe, maar weigerde te slapen. En huilen dat ie deed. En sliep vanaf 4 uur ineens 3 UUR lang!
Goud kreeg gisteren voor het eerst zijn voet in zijn mondquote:Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat dat zo goed werkt Hilmo! Hoelang duren die slaapjes dan ongeveer? En die 4u wakker houdt ie goed vol?
Bubbles begint wat meer kleur te krijgen, grappig om te zien. Is vooral goed te zien in de nekplooien![]()
. Merk sowieso dat het snel gaat hier opeens. Veel kletsen, veel rollen, constant beentjes in de lucht.. zo’n verschil met 2 maanden geleden!
Haha, dat belooft nog watquote:Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Seven Ik vind het verbazing wekkend en zo interessant hoe hij al drie dagen "wacht" tot 11 uur en dan pas magisch in slaap valt!Alhoewel de vorige twee avonden dat gepaard ging met huilen en gisteravond wachtte hij geduldig en stil tot 11 uur, haha!
Grappig wat voor patronen je kan ontdekken als je ergens op focust!
Vervelend is wel hoeveel hij ineens beweegt al in zijn slaap. Sinds een paar dagen doet hij dat. Meerdere keren moeten wij hem weer recht leggen want hij wurmt zichzelf telkens diagonaal in de snuzpod.![]()
Vannacht vond ik hem zelfs met zijn hoofd tegen de zijkant en voetjes in de linksonder hoek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar maakt dat uit eigenlijk? Bubbles beweegt ook heel veel in haar bed en we vinden haar vanaf dat ze 2 maanden oud is ofzo ook vaak diagonaal of overdwars terug in bed (met hoofd en voeten tegen de zijkant). Maar dat kan weinig kwaad lijkt me toch? Zijn wel direct gestopt met inbakeren toen.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Vervelend is wel hoeveel hij ineens beweegt al in zijn slaap. Sinds een paar dagen doet hij dat. Meerdere keren moeten wij hem weer recht leggen want hij wurmt zichzelf telkens diagonaal in de snuzpod.![]()
Vannacht vond ik hem zelfs met zijn hoofd tegen de zijkant en voetjes in de linksonder hoek!
Ah wat leuk! Mijlpaal! Geloof niet dat Bubbles dat op dit moment lukt maar wie weet komt het nog. Zelfde met newborn kuipje! Ik deed haar gisteren in bad en ze leek er niet meer zo fijn in te liggen en wilde rechterop gaan zitten haha. Ik heb het gevoel dat ik trouwens al heel lang geen foto meer heb gezien van Goud! Ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet, ze veranderen echt veel die kleintjes!quote:Op maandag 8 maart 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Goud kreeg gisteren voor het eerst zijn voet in zijn mond
Hij ging ook rechtop zitten in zijn newborn kuipje. Ik wil helemaal niet dat dat hulpeloze er af gaat, mijn baby![]()
![]()
[..]
Haha, dat belooft nog wat
De mijne ligt nu, na vijf maanden, nog steeds stil in de snuzpod. Ik hoef de zijkant niet eens dicht te ritsen en het bedje staat niet aan ons bed verankerd![]()
Het zal wel niet lang meer duren denk ik, maar ik verbaas me er echt over. Zijn grote broer en zus lagen al-tijd overdwars in bed![]()
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef 1inamelon het volgende:
Dat ontzwangeren hè, dat gaat ook met ups en downs toch? Zusje is nu 4 maanden en ik zit qua energieniveau echt in een dip. Mijn huid en haren zijn vet, ik ben labiel.Ahh wat naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar ja, ik geloof ook dat het met ups & downs gaat hoor. Slaap je dus ook slecht? Bij mij zijn de downs eigenlijk altijd voor een deel te verklaren door slaapgebrek
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar maakt dat uit eigenlijk? Bubbles beweegt ook heel veel in haar bed en we vinden haar vanaf dat ze 2 maanden oud is ofzo ook vaak diagonaal of overdwars terug in bed (met hoofd en voeten tegen de zijkant). Maar dat kan weinig kwaad lijkt me toch? Zijn wel direct gestopt met inbakeren toen.
[..]
Ah wat leuk! Mijlpaal! Geloof niet dat Bubbles dat op dit moment lukt maar wie weet komt het nog. Zelfde met newborn kuipje! Ik deed haar gisteren in bad en ze leek er niet meer zo fijn in te liggen en wilde rechterop gaan zitten haha. Ik heb het gevoel dat ik trouwens al heel lang geen foto meer heb gezien van Goud! Ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet, ze veranderen echt veel die kleintjes!
[..]
Ahh wat naar. Maar ja, ik geloof ook dat het met ups & downs gaat hoor. Slaap je dus ook slecht? Bij mij zijn de downs eigenlijk altijd voor een deel te verklaren door slaapgebrek
.
Ik slaap vooral onrustig. De late fles is rond een uur of 23:00 en de eerstvolgende fles doet mijn man. Qua hoeveelheid slaap zou het genoeg moeten zijn maar ik ben niet uitgerust.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De antibiotica heeft deels zijn werk gedaan maar ik ben echt nog totaal niet fit![]()
quote:Op maandag 8 maart 2021 16:21 schreef 1inamelon het volgende:
Ik hoop het.Is het niet ook dat je het vergelijkt met wat je nu voor Bas voelt? Want die ken je al heel wat langer en heb je al heel wat langer om je heen. Ik ben zelf echt geen babymens, dus hoewel ik Hannah niet meer weg kan denken uit ons leven, is het gevoel voor haar (nog) niet te vergelijken met Dirk. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ze is immers ons prachtige cadeautje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En verder zou ik de combinatie niet fit, moe en corona ook niet uitsluiten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
Ja dit zou best eens kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:54 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Is het niet ook dat je het vergelijkt met wat je nu voor Bas voelt? Want die ken je al heel wat langer en heb je al heel wat langer om je heen. Ik ben zelf echt geen babymens, dus hoewel ik Hannah niet meer weg kan denken uit ons leven, is het gevoel voor haar (nog) niet te vergelijken met Dirk. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ze is immers ons prachtige cadeautje.![]()
En verder zou ik de combinatie niet fit, moe en corona ook niet uitsluiten.
Ik hoop het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het.Ik herken dit gevoel heel goed, maar ik denk ook dat het voor een groot deel is wat @Nanuke zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voelde me ook zo bij Z. Natuurlijk, ik hield meteen onvoorwaardelijk van haar. Maar ik voelde ook dat ik een hele andere band heb/had met Uras.
Z. is nu 14 weken oud en nu voelt het allemaal hetzelfde.
Geef het tijd.Maar bespreek het ook vooral!
Protège moi de mes désirs.
Ochtend slaap duurt drie kwartier tot een uur. Middagslaap afhankelijk van of oudste niet door het huis heen schreeuwtquote:Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Z. krijgt een nieuwe FOK!naam. Zielie. Zo noemt U. haar en na 3 maanden blijft de naam hangen.
Zielie doet het super goed. Ze draait van buik naar rug, en vanochtend kwam ik er achter dat ze ook van rug naar buik draait.Beentjes gaan hier ook de hele tijd de lucht in, ze is nog steeds een enorme kletskous en ze vindt het ontzettend leuk om interactie te hebben. Verder is ze van het vasthouden, knijpen en haren trekken. En het liefst bewonderd ze de wereld staand.
Oja, tegenwoordig gaat ze door het leven met staartjes.![]()
Ik merk dat U. het ook steeds leuker begint te vinden. Hij speelt nu al zo leuk met haar, en zij lacht de hele tijd naar hem. Heerlijk.
Met mij gaat het post partum wat minder. De zwangerschapskilo’s willen nog niet gaan en m’n haar valt wel heel erg uit. Over twee weken ga ik weer vol aan de bak. Hoop dat ik tot dan nog even bij kan slapen.
[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 10-03-2021 10:25:07 ]Protège moi de mes désirs.
Hangbuik, checkquote:Op maandag 8 maart 2021 19:39 schreef Smart_ass het volgende:
Hier ook gigantische haaruitval, de kilo’s zijn er voor het grootste gedeelte af maar het hangbuikje nog niet.
Wat ik echt moeilijk vond, was dat je een patroon ontdekt, en dat het vervolgens weer helemaal anders ging binnen no time. Na 6 weken begon er iets van een beetje lijn in te zitten die hij dan vol kon houden, en na 3 maanden vond ik het pas een beetje makkelijker worden. Maar als ik je posts zo lees, dan krijg ik de indruk dat jij je er heel makkelijk aan over kunt geven. Constateren en meebuigen. Ik kon dat niet, de autist in mijn vond het gebrek aan structuur niet te overzienquote:Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Seven Ik vind het verbazing wekkend en zo interessant hoe hij al drie dagen "wacht" tot 11 uur en dan pas magisch in slaap valt!Alhoewel de vorige twee avonden dat gepaard ging met huilen en gisteravond wachtte hij geduldig en stil tot 11 uur, haha!
Dat ontzwangeren hè, dat gaat ook met ups en downs toch? Zusje is nu 4 maanden en ik zit qua energieniveau echt in een dip. Mijn huid en haren zijn vet, ik ben labiel.Heyyyyyy.. is helemaal niet gek, hoor. Je bent echt niet de enige moeder met een kind die er soms ff helemaal doorheen zit. En als je er doorheen zit, dan is het ook niet genieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even praktisch advies, mogelijk heb je er geen flikker aan maar OK: ga even bij jezelf na waarom je er doorheen zit en probeer dat aan te pakken. Ik voel me ook met enige regelmaat mentaal echt behoorlijk aan de grond en dan is er vaak wel een praktische oplossing waardoor het niet meer zo ver doorslaat. Om 10:00 beginnen met werken. Of 1 nacht per week op de logeerkamer. Of 1 keer minder kolven. Telkens kleine aanpassingen waardoor ik net genoeg druk verlicht om er niet knetter doorheen te zitten.
Je bent niet gek of raar. Je bent gewoon een heldin die het even moeilijk heeft
.
Ik hoop het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
je bent niet ontaard, je staat gewoon onder druk. Wees mild voor jezelf xx
Resistance is futile.
Zat ik ook aan te denken! Daar kijk ik al een jaar naar uit in ieder gevalquote:Op maandag 8 maart 2021 23:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik hoop dat de zwembaden weer open gaan! Babyzwemmen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het nog echt even hectisch, ben blij dat Y weer 2 dagen naar de opvang gaat, want man man man, merk dat ze die prikkels gewoon nodig heeft anders hebben we bambam van de flintstones in tha house. Ze is echt wel een onwijs trotse grote zus trouwens
Tot nu toe is Beer wel echt een mega chille baby, vindt het allemaal gescheten. Ik bereid me overigens nog wel voor op dat het opeens om kan gaan slaan
[ Bericht 12% gewijzigd door Framblij89 op 09-03-2021 09:07:24 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons gaat het maar matig. Poffertje moet ik nog steeds veel bij me pakken want ze moppert een hoop in plaats van spelen. En mijn peuter doet helaas waar peuters berucht om zijn. Mijn batterij krijg ik niet opgeladen en ik voel bijna altijd dat ik last heb van spanning.
Leuke naam @D.U.M.A.N
Wij noemen haar altijd nog Nia van Thomas de trein. De namen die Banaan aan zichzelf geeft wisselen per moment maar zij is bijna altijd Nia.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:54 schreef monsterd. het volgende:
(...)
Ik heb babynieuws trouwens
We gaan de komende dagen eerst weer op krachten komen, daarna zal ik weer meelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Gefeliciteerd mosterd!! Weer een vers baby'tje in dit topic! Dan voel ik mij hier al met een oud baby'tje (had ik ook toen ik hier kwam, dacht ik jeetje hapjes enzo ver van mijn bed show en knip in de vingers en hup het is zover)quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:57 schreef monsterd. het volgende:
Hi allemaal, ik meld mij
Even de cross post uit de zwangerschapsreeks
[..]
We gaan de komende dagen eerst weer op krachten komen, daarna zal ik weer meelezen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:47 schreef Hilmo het volgende:
En recente foto's van vanavond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:57 schreef monsterd. het volgende:
Hi allemaal, ik meld mij
[..]
We gaan de komende dagen eerst weer op krachten komen, daarna zal ik weer meelezen.
Congrats!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:57 schreef monsterd. het volgende:
Hi allemaal, ik meld mij
[..]
Is dat zo? Volgens mij is het wel normaal met 4,5 maandquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, aapie is behoorlijk vlot met rollen dan
Een half jaar borstvoeding is absoluut iets om trots op te zijnquote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Voedingen; hier globaal 5 - 9 voedingen op een dag.
En... ze geeft dus al een half jaar borstvoeding!![]()
![]()
Na alle ellende met de oudste nooit verwacht dat dit zou lukken!
Dat lijkt me super spannend! Ik ga nu al regelmatig ‘s nachts kijken of alles goed gaatquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:16 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft zojuist het buikslapen ontdekt... waarschijnlijk ga ik de komende nachten met enige regelmaat zijn ademhaling checken.
Yes, eindelijk een goede doorslaap te pakkenquote:
Ik moest lachen om de hondquote:Op zondag 7 maart 2021 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dat is hier ondertussen ook al een aantal keer gebeurd, zelfs de hond liep er gisteren tegenaan. Benieuwd hoevaak dit gaat gebeuren voordat mijn vriend roept weg met dat ding haha. Voor welke kinderstoel zijn jullie nou uiteindelijk gegaan?
Oke, wij zitten hier nu op 5/6 voedingen per 24u dus dat komt redelijk overeen met de rest van wat ik hier lees. Hoeveel ze precies binnen krijgt weet ik alleen niet maar dat zal vast ook vergelijkbaar zijn. Wat luiers betreft.. ik denk rond de 6 per 24u gemiddeld. Ik verschoon haar na elk slaapje.
Handig is dat zo’n leidraad! Aapie valt na 2 uur wakker eigenlijk al in slaap dus we houden dat nu heel strikt aan. 2 uur wakker en dan weer naar bed. Meestal slaapt hij dan ongeveer een uurtje. Niet super lang maar hij slaapt nu ‘s nachts 11 uur aan een stuk. Om 8 uur ‘s avonds valt hij steevast in slaap en dan rond een uur of 7 wordt hij wakker. We hebben dus niks te klagen!quote:Op zondag 7 maart 2021 16:43 schreef Hilmo het volgende:
Wat grappig dat je het vooral in de nekplooien zietquote:Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Wat heeft ie toch een heerlijk koppiequote:Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aapie heeft het knijpen ook ontdektquote:Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk om die patronen te ontdekken ja! Maar het kan ook zo weer veranderen. Zo viel Aapie een tijdje om klokslag 12 uur in slaap. Dat werd op een gegeven moment 11 uur en nu is het standaard 8 uur. Ik heb het idee dat hij nu aardig een vast ritme heeft maar wie weet verandert het ook weerquote:Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat ontzwangeren hè, dat gaat ook met ups en downs toch? Zusje is nu 4 maanden en ik zit qua energieniveau echt in een dip. Mijn huid en haren zijn vet, ik ben labiel.Deze momenten heeft iedereen, onderschat echt die hormonen niet! Maar als het aan blijft houden toch eens een afspraak maken bij de huisartsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Zieliequote:Op maandag 8 maart 2021 18:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Z. krijgt een nieuwe FOK!naam. Zielie. Zo noemt U. haar en na 3 maanden blijft de naam hangen.
Zielie doet het super goed. Ze draait van buik naar rug, en vanochtend kwam ik er achter dat ze ook van rug naar buik draait.Beentjes gaan hier ook de hele tijd de lucht in, ze is nog steeds een enorme kletskous en ze vindt het ontzettend leuk om interactie te hebben. Verder is ze van het vasthouden, knijpen en haren trekken. En het liefst bewonderd ze de wereld staand.
Oja, tegenwoordig gaat ze door het leven met staartjes.![]()
Ik merk dat U. het ook steeds leuker begint te vinden. Hij speelt nu al zo leuk met haar, en zij lacht de hele tijd naar hem. Heerlijk.
Met mij gaat het post partum wat minder. De zwangerschapskilo’s willen nog niet gaan en m’n haar valt wel heel erg uit. Over twee weken ga ik weer vol aan de bak. Hoop dat ik tot dan nog even bij kan slapen.
Ja dat lijkt me ook zo leuk!! Het is me alleen niet helemaal duidelijk of alleen de zwemlessen nu weer mogen of ook baby zwemmen?quote:Op maandag 8 maart 2021 23:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik hoop dat de zwembaden weer open gaan! Babyzwemmen!
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:02 schreef Framblij89 het volgende:
1inamelonI feel you.
Babyfotodinsdag?
Wat leuk om weer zo’n kleintje te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het nog echt even hectisch, ben blij dat Y weer 2 dagen naar de opvang gaat, want man man man, merk dat ze die prikkels gewoon nodig heeft anders hebben we bambam van de flintstones in tha house. Ze is echt wel een onwijs trotse grote zus trouwens
Tot nu toe is Beer wel echt een mega chille baby, vindt het allemaal gescheten. Ik bereid me overigens nog wel voor op dat het opeens om kan gaan slaan![]()
Fijn dat alles goed gaat!
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:50 schreef PKM het volgende:
Wat een schattig poffertje is het, ondanks dat ze veel moppertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons gaat het maar matig. Poffertje moet ik nog steeds veel bij me pakken want ze moppert een hoop in plaats van spelen. En mijn peuter doet helaas waar peuters berucht om zijn. Mijn batterij krijg ik niet opgeladen en ik voel bijna altijd dat ik last heb van spanning.
Leuke naam @:D.U.M.A.N
Wij noemen haar altijd nog Nia van Thomas de trein. De namen die Banaan aan zichzelf geeft wisselen per moment maar zij is bijna altijd Nia.
Ah je altijd zo vrolijke meisje chagrijnig! Lijkt me ook maar niks zo’n kiesquote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:42 schreef QuattroF het volgende:
@:1inamelon wat rot dat je je zo voelt! Geef het wat tijd en wees niet te streng voor jezelf.
Hier is het de laatste dagen drama. Frum krijgt een kies, en ze is niet te genieten. Normaal een hele blije baby, nu vooral een bozig meisje. Ze wil niks, slapen gaat moeilijk, eten ook, en ze is echt pittig en humeurig. Natuurlijk probeer ik daarnaast het huishouden draaiende te houden, en ik ben onwijs druk aan het solliciteren. Veel gesprekken en sollicitatiebrieven schrijven. Ik ben kapot.. Aanstaand weekend gaat ze voor het eerst logeren. Ik ben eraan toe. En ze kan staan, en af en toe zet ze een stapje. Maar nog zeker niet los.spannend om te solliciteren! Hopelijk dit weekend wat rust
Gefeliciteerd! Ga eerst inderdaad maar rustig bijkomen voordat je hier aan komt haken. Lekker genieten van je verse babyquote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:57 schreef monsterd. het volgende:
Hi allemaal, ik meld mij
[..]
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:47 schreef Hilmo het volgende:
En recente foto's van vanavond:Wat is het toch een heerlijke beer met die wangetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook benieuwd naar een recente foto van Goud!quote:
Behalve mijn vermoeidheid gaat hier alles goed. Aapie is een vrolijk ventje, mits hij op tijd zijn fles krijgt en om de 2 uur een tukkieProefhapjes snapt hij nog niet zo goed dus dat heb ik even voor een paar dagen gepauzeerd. Vandaag heb ik zelf appelmoes gemaakt, dat ga ik morgen aanbieden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Iets totaal anders: reageren jullie baby's op geur? Ik las laatst dat het leuk is om nu van alles aan je kindje te laten ruiken maar ik heb zelf nog nooit gemerkt dat aapie iets ruikt. Ik sla daar wel een beetje op aan omdat mijn vader niet kan ruiken en dit wellicht erfelijk is (geen idee).26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
@MaJo Baby J is nog maar 4,5 week, maar ik deed het toevallig voor de gein dit weekend eens. En hij reageerde wel degelijk! Ik had vanille en vinegarVanille bracht hem aan het staren, rustig, oogjes open, bijna verraste blik, vinegar trok hij een neus vleugeltje op, haha!
Vannacht was hij 90° graden gedraaid, hij past niet eens op die manier, gek kereltje!
Manlief wou gisteravond niet luisteren. Baby J was duidelijk moe. Alle tekenen, maar manlief bleef hem maar stimuleren tot het punt dat Baby J begon te huilen en honger tekenen liet zien. Dus hij wou er een fles in gooien. Ik zo: hij heeft net gegeten. Hij is moe! Niet hongerig. Maar nee, manlief stond erop. Binnen 5 slokjes sliep Baby J. I told you so.....!![]()
![]()
Sorry, geen foto's meer van mijn kinderen online
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.disclaimer![]()
Ah, bah, dat is schrikken! Hopelijk niet op een negatieve toon?quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.Protège moi de mes désirs.![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.jemig. Dan ga ik dat ook maar niet meer doen helaas. Ben er wel terughoudend mee maar dat vind ik wat een eng idee.
Trouwens dat ritme van 2-3-4 wat ik aanhoud als wakkertijden wordt aangeraden vanaf 7 maanden. Even voordat newborns dit gaan toepassen![]()
![]()
Naja, schrikken. Kijk, ik zet zelf dingen online natuurlijk, maar dat er ook best grote groepen onbekenden / lurkers in deze topics lezen, dat gaat al snel in een soort blinde hoek zitten. Vooral een reality check dus. En ik was altijd al behoorlijk scheutig met dingen delen, dus als je alles bij elkaar optelt staat er gewoon veel te veel informatie over mij / ons onlinequote:Op woensdag 10 maart 2021 10:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ah, bah, dat is schrikken! Hopelijk niet op een negatieve toon?
Geeft niets, kan ik nu ook niet meer terugdraaien, maar is wel reden om wat minder online te zijn en ook wat minder te delen
disclaimer![]()
Wel goed dat je dit deelt!quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Naja, schrikken. Kijk, ik zet zelf dingen online natuurlijk, maar dat er ook best grote groepen onbekenden / lurkers in deze topics lezen, dat gaat al snel in een soort blinde hoek zitten. Vooral een reality check dus. En ik was altijd al behoorlijk scheutig met dingen delen, dus als je alles bij elkaar optelt staat er gewoon veel te veel informatie over mij / ons online
Geeft niets, kan ik nu ook niet meer terugdraaien, maar is wel reden om wat minder online te zijn en ook wat minder te delen![]()
Ik zal dan ook wat meer geuren aan gaan bieden. Laats wel aan een aromapotje met jasmijn laten ruiken en toen gingen zijn neusvleugels wel open. Dat hoeft overigens niks te zeggen, het kan ook gewoon de neus prikkelen zonder dat hij iets ruikt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 08:59 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Baby J is nog maar 4,5 week, maar ik deed het toevallig voor de gein dit weekend eens. En hij reageerde wel degelijk! Ik had vanille en vinegarVanille bracht hem aan het staren, rustig, oogjes open, bijna verraste blik, vinegar trok hij een neus vleugeltje op, haha!
Vannacht was hij 90° graden gedraaid, hij past niet eens op die manier, gek kereltje!
Manlief wou gisteravond niet luisteren. Baby J was duidelijk moe. Alle tekenen, maar manlief bleef hem maar stimuleren tot het punt dat Baby J begon te huilen en honger tekenen liet zien. Dus hij wou er een fles in gooien. Ik zo: hij heeft net gegeten. Hij is moe! Niet hongerig. Maar nee, manlief stond erop. Binnen 5 slokjes sliep Baby J. I told you so.....!
J is wel snel met draaien! Aapie ligt vaak ook een kwartslag gedraaid maar dat doet hij pas sinds kort. Overigens kon dat in zijn wiegje ook niet qua ruimte dus wie weet had hij het anders ook al eerder gedaan dan in zijn grote jongens bedHet is ook iets waar je niet echt over nadenkt he? Het is dat mijn vader niet kan ruiken, anders had ik er ook niet bij stilgestaan dat dit een optie was denk ikquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:05 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo Frum wordt over 3 weken 1, maar ik heb nog niet duidelijk gezien dat ze echt op geur reageert hoor. Dat zal inmiddels wel maar het is me nooit zo opgevallen.
@:Bien Haha dat gaat hier ook vaak zo. Heeel herkenbaar.Dat snap ik heel goed dat je er dan mee stoptquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.Ik denk er ook wel eens over na dat iedereen natuurlijk hier mee kan lezen/kijken. En ik snap dat je ervan schrikt! Maar het hoeft niet per se negatief te zijn toch? Misschien dat deze user het gewoon leuk vindt om ons te volgen en er helemaal geen kwade bedoelingen mee heeft.
Overigens schrok ik ook een keer toen een vriendin (uit het 'echte leven') bleek mee te lezen in het AZWBNZMG en dus alles wist. Ik ben altijd heel open over alles maar dat voelde toch wel als een schending van mijn privacy ofzo. Vooral omdat ik het niet wist denk ik. Maar goed, het is een openbaar forum dus dan kunnen dit soort dingen gebeuren natuurlijk.
Ik weet even niet zo goed wat ik met de proefhapjes aan moet. Zojuist voor de derde keer een proefhapje aangeboden, ditmaal gepureerde appel. Het eerste hapje kwam er meteen weer uit met een grote golf melk. De hapjes daarna gingen er wel in maar echt leuk vindt ie het niet. Is dit nu een kwestie van gewoon doorgaan of toch even nog een tijdje wachten? Aapie is vandaag 4,5 maand.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Proefhapjes zijn niet verplicht en als jij denkt dat je kindje er nog niet klaar voor is, dan kun je gerust nog 1,5 maand ofzo wachten. Volg wat dat betreft gerust je gevoel
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ik weet niet zo goed of dit er ook bij hoort, kan me ook voorstellen dat het eerst even wennen is. Maar misschien ben ik gewoon te vroeg en is hij er nog niet klaar voor. Hoe weet je sowieso of ze er klaar voor zijn en hoe "hoort" het dan te gaan?quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:12 schreef Tink89 het volgende:
Proefhapjes zijn niet verplicht en als jij denkt dat je kindje er nog niet klaar voor is, dan kun je gerust nog 1,5 maand ofzo wachten. Volg wat dat betreft gerust je gevoel26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Mijn persoonlijke ervaring is dat prulleke bij een maand of vijf ging zitten smakken als wij eten hadden. De lepel met eten was echter echt helemaal niet interessant voor dr neus bij de eerste pogingen, dus toen heb ik het twee weken later ofzo weer geprobeerd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of dit er ook bij hoort, kan me ook voorstellen dat het eerst even wennen is. Maar misschien ben ik gewoon te vroeg en is hij er nog niet klaar voor. Hoe weet je sowieso of ze er klaar voor zijn en hoe "hoort" het dan te gaan?
Maar da's voor elk kindje en elke ouder anders. Ik heb iig maar gewoon een keer geprobeerd of ze het leuk en interessant vond. En toen dat niet zo bleek te zijn, was het ook prima.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Wat mij betreft moeten ze het zelf willen eten. Zodra je het er in moet proppen / forceren zijn ze er nog niet aan toe.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of dit er ook bij hoort, kan me ook voorstellen dat het eerst even wennen is. Maar misschien ben ik gewoon te vroeg en is hij er nog niet klaar voor. Hoe weet je sowieso of ze er klaar voor zijn en hoe "hoort" het dan te gaan?
Ik liet Goud van de week aan een stuk peer knagen. Hij bleef happen en meer willen. Helaas kan hij totaal nog niet zitten, dus hij zal toch nog wat geduld moeten hebben
disclaimer![]()
En ik heb mijn afwegingen zorgvuldig gemaakt, geen zorgenhet is gewoon mooi geweest. Ik wil best eens een foto delen, maar dan wel via pm ofzo
disclaimer![]()
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
![]()
@MaJo Daarom maakte ik mij ook beetje mama zorgen.Qua bewegen in zijn bedje. Wil hem niet 's nachts ineens vinden met zijn gezicht tegen de zijkant. Maar hij is erg sterk qua lichaams bewegingen. Met tummy time kan hij soms nu al een paar keer achter elkaar hoofd links en rechtsom tillen!
![]()
@Smart_ass Ik deed de eerste twee weken bewust zijn hoofdje telkens draaien tijdens zijn slaap. Als hij 's nachts wakker werd hoofd naar rechts, legde ik hem terug hoofd naar links. Maar hij draait zijn hoofd nu heel vaak zelf links en rechtsom (hij beweegt een HOOP in zijn slaap!), dus ben er nu niet zo bang meer voor! En overdag ook niet te lang op zijn rug laten terwijl hij plat ligt of in stoeltjes ligt.![]()
Ja ik denk dat ik misschien de tijd dat ze overdag op haar rug in de box lig wat moet beperken. Ze slaapt de ene keer met haar hoofd naar links en dan weer met haat hoofd naar rechts en wisselt dat redelijk af wanneer ze slaapt dus wat dat betreft merk ik verder geen voorkeurshouding ofzo.![]()
Heeft ze wel een afplatting dan? Want zo lang dat niet het geval is maakt het niet uit. Ze gaat dat niet nu ineens nog ontwikkelen als dat er niet al was. Schedel wordt steeds harderquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik denk dat ik misschien de tijd dat ze overdag op haar rug in de box lig wat moet beperken. Ze slaapt de ene keer met haar hoofd naar links en dan weer met haat hoofd naar rechts en wisselt dat redelijk af wanneer ze slaapt dus wat dat betreft merk ik verder geen voorkeurshouding ofzo.
Praktisch alle baby's liggen veel plat en maar een klein gedeelte van de baby's krijgt een schedelafwijking.disclaimer![]()
Ja daar twijfel ik dus een beetje aan, is wat lastig te zien door haar haren. Maar ik vind het er wel een beetje plat uit zien. Zal straks mijn vriend eens vragen maar ik weet nu al dat ie gaat zeggen dat hij niets ziet en dat ik me aan stel. Maar inderdaad, ik hoop dat als het nu niet al afgeplat is dat het dan ook niet meer komt.
![]()
Hij kijkt wel heel geïnteresseerd als wij eten maar zelf lijkt hij nog niet te snappen wat hij ermee moet. Ik laat er ook bewust steeds een paar dagen tussen zitten, ik denk dat we dan nu maar even wachten tot hij 2 weken is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat prulleke bij een maand of vijf ging zitten smakken als wij eten hadden. De lepel met eten was echter echt helemaal niet interessant voor dr neus bij de eerste pogingen, dus toen heb ik het twee weken later ofzo weer geprobeerd.
Maar da's voor elk kindje en elke ouder anders. Ik heb iig maar gewoon een keer geprobeerd of ze het leuk en interessant vond. En toen dat niet zo bleek te zijn, was het ook prima.
Ik heb een hele batch appelmoes gemaakt die ik wilde invriezen maar ik zie dat we geen ijsblokjesvorm hebben. Net even bij de supermarkt gekeken en die had het ook nietAndere tips om het in te vriezen? Ook zo zonde om het weg te moeten gooien.
Ik ben sowieso niet van het proppen nee, hij moet het wel willen. Maar ja hoe weet je datquote:Op woensdag 10 maart 2021 12:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze het zelf willen eten. Zodra je het er in moet proppen / forceren zijn ze er nog niet aan toe.
Ik liet Goud van de week aan een stuk peer knagen. Hij bleef happen en meer willen. Helaas kan hij totaal nog niet zitten, dus hij zal toch nog wat geduld moeten hebbenIk wil uiteindelijk ook zoveel mogelijk rapley doen (alleen niet bij mijn ouders en opvang) dus dan is het ook wat duidelijker of ie het wil of niet
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logoquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
Heeft het bedje een dichte zijkant? Ik heb zelf om die reden altijd een open wiegje gehad (met spijlen) zodat hij sowieso vrij kan ademen als hij naar de zijkant zou verplaatsen. Ik denk wel zodra ze hun hoofdje een beetje op kunnen tillen dat dit wel goed komt maar ik snap je angstquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:46 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Daarom maakte ik mij ook beetje mama zorgen.Qua bewegen in zijn bedje. Wil hem niet 's nachts ineens vinden met zijn gezicht tegen de zijkant. Maar hij is erg sterk qua lichaams bewegingen. Met tummy time kan hij soms nu al een paar keer achter elkaar hoofd links en rechtsom tillen!
![]()
@:Smart_ass Ik deed de eerste twee weken bewust zijn hoofdje telkens draaien tijdens zijn slaap. Als hij 's nachts wakker werd hoofd naar rechts, legde ik hem terug hoofd naar links. Maar hij draait zijn hoofd nu heel vaak zelf links en rechtsom (hij beweegt een HOOP in zijn slaap!), dus ben er nu niet zo bang meer voor! En overdag ook niet te lang op zijn rug laten terwijl hij plat ligt of in stoeltjes ligt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Wij gebruiken een Snuzpod! Dus een paar cm stof maar daarboven zit een net. Dus in principe is hij heel veilig! Maar nieuwe mama amakt zich altijd beetje zorgen, haha!![]()
@MaJo: ijsblokjeszakjes?K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!![]()
![]()
Bovendien wordt er echt wel nagedacht over de veiligheid van een bedje, anders zouden ze niet in de markt zijn lijkt mequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij gebruiken een Snuzpod! Dus een paar cm stof maar daarboven zit een net. Dus in principe is hij heel veilig! Maar nieuwe mama amakt zich altijd beetje zorgen, haha!Maar inderdaad, de zorgen horen bij het moederschap
Awquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Super leuk wel dat je op iedereen blijft reageren ook!![]()
Wilde ik toch even gezegd hebben.Het is eerlijk gezegd wel een van de redenen dat ik niet zo vaak post omdat ik op iedereen wil reageren, en daar moet ik wel even voor gaan zitten
Die hebben we inderdaad maar ik denk dat de appelmoes te dik is om het makkelijk erin te krijgen. Mijzelf kennende wordt dat een enorme kliederbendequote:Knapperdquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]Je vergeet ook bijna dat ze echt nog kleintjes zijn he! Jij hebt natuurlijk grote S. nog als vergelijkingsmateriaal maar soms dicht ik mijn baby bijna grote kindereigenschappen toe
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:33 schreef Framblij89 het volgende:
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Awww blij koppiequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]![]()
Ik ben toch altijd een beetje jaloers op ouders die zulke fotogenieke kinderen hebben (en dit topic staat bol van baby's die er altijd weer prachtig op staan).Resistance is futile.![]()
Even in spoilerHet is ook gewoon best vaak kut, laten we even heel eerlijk zijn. Baby's, peuters: de werkelijkheid is dat het gewoon geen roze wolk is. Er zijn leuke momenten maar het is gewoon ook knetter moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus: je bent niet gek, je bent niet de enige, je bent geen aansteller, en het is nu kut maar er is ook hulp gelukkig.
Je kunt je kinderen geen groter plezier doen dan op tijd aan de bel trekken. Zeker als je een postnatale depressie hebt of daar tegenaan zit. En dat is niets om je voor te schamen.Resistance is futile.![]()
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
![]()
@Framblij89 Wat naar dat je je zo voelt, maar zoals al gezegd: het is ook zwaar en die koters halen soms al het bloed onder je nagels vandaan als je gewoon goed in je vel zit, laat staan als je je zo voelt. Dus hoewel ik je schuldgevoel helemaal begrijp, is het echt niet nodig. Geen ouder is perfect, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Is er ruimte dat je af en toe wat tijd voor jezelf kan nemen? Verder hoop ik dat de hulp snel op gang komt en je e.e.a. kunt gaan verwerken. Knuffel!![]()
![]()
Ik lees hier nog altijd mee en ik zie toch veel meiden die het moeilijk hebben. Tijdens mijn PND training was een van de eerste dingen die ons werd verteld, dat we onze schidlklier moesten laten testen op postpartum thyreoïditis. Dit kan vanaf 6 weken pp geloof ik en heeft exact dezelfde symptomen als PND en is met medicatie goed op te lossen. Ca. 7% van moeders heeft hier onbewust mee te maken en stom genoeg is er niemand die erop wijst dat dit eigenlijk een standaard screening zou moeten zijn.
Misschien helpt het een van jullie.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.![]()
@Framblij89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer om Poffertje toch weer eens in bed te leggen. Hand erop, handje vasthouden, liedjes zingen, voorlezen, pinken, alles.
Wel zonder tranen. Bij haar dan. Want peuter komt licht aandoen, hardop praten, echt de grens opzoeken. En hij huilt dan zo een kwartier (bij mijn man) dat hij de kamer niet meer in mag.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik upload foto’s altijd via imagebb en dan kun je kiezen dat de foto automatisch verwijdert na een paar uur, een paar dagen, etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 07:52 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.![]()
Helemaal vergeten hierop te reageren! Een Mercedes logo haha! Ik ga het voor de zekerheid ook maar eens navragen als we weer gaan eind deze maand. Zal waarschijnlijk wel goed komen inderdaad, als het al zo plat is als ik denk, misschien valt dat ook wel weer mee. Wel geruststellend in elk geval!quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logo
[..]![]()
@Framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
Protège moi de mes désirs.![]()
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
![]()
![]()
100% ditquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
![]()
![]()
Zucht, slapen overdag in bed is simpelweg onacceptabel volgens Baby J. Elke tien min wordt ie wakker. Maar onder strikt toezicht slapen op de (leer, dus ook koude) bank, ipv op mama liggen, is volledig acceptabel! Wie snapt babies? Ik niet, haha!
(en nee, ik zit ten alle tijden nu naast hem en doe niets anders!)![]()
Ik denk dat we dit weekend maar gaan beginnen met de hapjes, ik kan niet meer wachten. Kijk die spekarmpjes dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik maak haar normaal altijd vast trouwens hoor.
![]()
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whut? Colin staat altijd super cute op de fotoquote:Op woensdag 10 maart 2021 23:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww blij koppie![]()
Ik ben toch altijd een beetje jaloers op ouders die zulke fotogenieke kinderen hebben (en dit topic staat bol van baby's die er altijd weer prachtig op staan).Goeie tipquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:29 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lees hier nog altijd mee en ik zie toch veel meiden die het moeilijk hebben. Tijdens mijn PND training was een van de eerste dingen die ons werd verteld, dat we onze schidlklier moesten laten testen op postpartum thyreoïditis. Dit kan vanaf 6 weken pp geloof ik en heeft exact dezelfde symptomen als PND en is met medicatie goed op te lossen. Ca. 7% van moeders heeft hier onbewust mee te maken en stom genoeg is er niemand die erop wijst dat dit eigenlijk een standaard screening zou moeten zijn.
Misschien helpt het een van jullie.Ik heb zelf geen psychische klachten maar ben wel erg vermoeid, morgen gaan ze prikken op ijzertekort. Ik zal eens vragen of ze dit ook meteen mee kunnen nemen!
quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:04 schreef PKM het volgende:
@:Framblij89Hopelijk gaat het bij jou ook snel weer beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer om Poffertje toch weer eens in bed te leggen. Hand erop, handje vasthouden, liedjes zingen, voorlezen, pinken, alles.
Wel zonder tranen. Bij haar dan. Want peuter komt licht aandoen, hardop praten, echt de grens opzoeken. En hij huilt dan zo een kwartier (bij mijn man) dat hij de kamer niet meer in mag.Lastig lijkt me dat hoor die dramatische peuters
Zeker navragen! Ik las laatst ook ergens dat het op jonge leeftijd ook nog teruggedraaid kan worden door het dragen van een soort helmpjes, dus het kan ook weer gefikst worden. Maar zeker goed om even op te lettenquote:Op donderdag 11 maart 2021 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Helemaal vergeten hierop te reageren! Een Mercedes logo haha! Ik ga het voor de zekerheid ook maar eens navragen als we weer gaan eind deze maand. Zal waarschijnlijk wel goed komen inderdaad, als het al zo plat is als ik denk, misschien valt dat ook wel weer mee. Wel geruststellend in elk geval!Baby's zijn aparte wezensquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, slapen overdag in bed is simpelweg onacceptabel volgens Baby J. Elke tien min wordt ie wakker. Maar onder strikt toezicht slapen op de (leer, dus ook koude) bank, ipv op mama liggen, is volledig acceptabel! Wie snapt babies? Ik niet, haha!
(en nee, ik zit ten alle tijden nu naast hem en doe niets anders!)Ik heb nu pas met 4,5 maand ook echt de gebruiksaanwijzing van aapie door. Bij max 2 uur wakker leg ik hem op bed en dan slaapt ie binnen 5 minuten
En dat terwijl ik ook wel 1,5 uur boven hem heb gehangen om hem in slaap te krijgen
![]()
Hij is sowieso erg moe vandaag, steeds na 1/1,5 uur begon hij te piepen en dan weet ik dat het bedtijd is. Hij ligt er nu sinds 20u weer in, ik ben benieuwd of hij nog wakker wordt vandaag.quote:Op donderdag 11 maart 2021 21:44 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk dat we dit weekend maar gaan beginnen met de hapjes, ik kan niet meer wachten. Kijk die spekarmpjes dan.
Te schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik maak haar normaal altijd vast trouwens hoor.
Ik ben benieuwd wat ze van de hapjes gaat vinden!
- foto's weer weg-
[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 02-04-2021 23:09:35 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Wauw wat knap dat Aapie zelf zijn fles al vasthoudt! Hoe lang is hij nu? Hij ziet er lang uit!
Die helmpjes zie ik weleens vaker voorbij komen, vind ik er altijd een beetje sneu uitzien. Maar inderdaad fijn om te weten dat er iets aan te doen is haha.
![]()
Het vasthouden lukt niet heel lang want hij trekt de fles voortdurend naar benedenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat knap dat Aapie zelf zijn fles al vasthoudt! Hoe lang is hij nu? Hij ziet er lang uit!
Die helmpjes zie ik weleens vaker voorbij komen, vind ik er altijd een beetje sneu uitzien. Maar inderdaad fijn om te weten dat er iets aan te doen is haha.
maar een paar seconden gaat het goed
![]()
Hij is nu 66cm (eigen meting), volgens mij is dat vrij lang voor zijn termijn.
Volgens mij heeft hij ook best grote voeten! Ik zag dat een schoenmaat tussen 16-18 hoort bij 4-9 maanden en hij heeft nu maat 17. We hadden een paar schattige slofjes gekregen die in het begin veel te groot waren maar nu past hij ze al niet meer
Gezien onze lengtes (ik 1,83 en man 1,90) viel het ook wel te verwachtenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:24 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wauw! Groeit super dus! Grote voeten is dan in ieder geval wel in verhouding.
Hoe lang is bubbles? En bijna een half jaar alweer joh
Aapie
Dat huispak is moeilijk te negeren. Lekker toch
.
@MaJo hij haalt Colin bijna in. Die was gisteren bij cb, 69cm, 8,2kg, paar injecties waar hij weinig last van had. Hij is weer goedgekeurd.
Knappe kerel heb je daar
Resistance is futile.![]()
Jullie zijn lief, echtmet tranen in m’n ogen zitten lezen.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:55 schreef 1inamelon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dankjewelquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:08 schreef Gogo83 het volgende:
@:framblij89 Wat naar dat je je zo voelt, maar zoals al gezegd: het is ook zwaar en die koters halen soms al het bloed onder je nagels vandaan als je gewoon goed in je vel zit, laat staan als je je zo voelt. Dus hoewel ik je schuldgevoel helemaal begrijp, is het echt niet nodig. Geen ouder is perfect, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Is er ruimte dat je af en toe wat tijd voor jezelf kan nemen? Verder hoop ik dat de hulp snel op gang komt en je e.e.a. kunt gaan verwerken. Knuffel!écht tijd voor mezelf zit er helaas nog niet echt in, maar moet dat wel meer gaan doen, maar ook dát geeft weer schuldgevoel, hoe stom ook.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:04 schreef PKM het volgende:
@:Framblij89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal waar. En aan de bel trekken doe ik zekerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote]Op woensdag 10 maart 2021 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is ook gewoon best vaak kut, laten we even heel eerlijk zijn. Baby's, peuters: de werkelijkheid is dat het gewoon geen roze wolk is. Er zijn leuke momenten maar het is gewoon ook knetter moeilijk.
Dus: je bent niet gek, je bent niet de enige, je bent geen aansteller, en het is nu kut maar er is ook hulp gelukkig.
Je kunt je kinderen geen groter plezier doen dan op tijd aan de bel trekken. Zeker als je een postnatale depressie hebt of daar tegenaan zit. En dat is niets om je voor te schamen.![]()
[/quote]
@MaJo
Ja ik zat bij m’n oudste ook in een postnatale depressie, dus gelukkig kan ik het wel mede daardoor sneller herkennen en op tijd aan de bel trekken.![]()
Thanks iedereen, nogmaals. Dit doet me echt goed
Quoten op mobiel gaat ook weer lekker zie ik![]()
![]()
Is inderdaad geen complete verrassingquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gezien onze lengtes (ik 1,83 en man 1,90) viel het ook wel te verwachten
Hoe lang is bubbles? En bijna een half jaar alweer joh.
Ik heb geen idee. Ze is voor het laatst gemeten toen ze 4 maanden was en toen was ze 64 cm. We gaan het eind deze maand zien, dan is ze alweer een half jaar ja! Tijd vliegt he! Maar op een gegeven moment gaat de groei wel op een iets minder hard tempo dan de eerste paar maanden denk ik toch?
![]()
@MaJo: wat een leukerd is Aapie toch! En ik ben ook team huispak hoor!
@Seven: ik vind Collin eigenlijk ook gewoon heel fotogeniek.
@Framblij89: tijd voor mezelf was bij mij in die eerste weken vooral af en toe een dutje doen zonder baby, uitgebreid douchen of een rondje wandelen. Het hoeft niet groot te zijn, maar ook van een half uurtje alleen kan je al enorm opladen.
Ik ben even trots en ik negeer de fokwet: sinds anderhalve week slaapt J vanaf een uur of 7 boven in haar bedje en dat gaat supergoed! We maken haar rond 22.30/23.00 wakker voor een voeding en dan meldt ze zich meestal tussen 3 en 4 nog een keer. Nu liet ze er nog wat langer tussen zitten, ze werd pas om 5 uur wakker! Ik voel me herboren na 5 uur ononderbroken slapen!![]()
![]()
Hij is bijna altijd vrolijk of niet? Heerlijk om te zienquote:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Vaak welquote:Op vrijdag 12 maart 2021 06:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij is bijna altijd vrolijk of niet? Heerlijk om te zien
quote:![]()
Wat een vrolijkerd, heerlijk! Altijd een big smile.
En Aapie is ook altijd zo vrolijkIk hou van lachende baby’s.
Bubbles, die handjes.
[ Bericht 9% gewijzigd door arvensis op 12-03-2021 10:13:44 ]Protège moi de mes désirs.![]()
Zielie heeft vannacht een update gehad en draait nu iedere keer naar d’r buik wanneer ze ligt. Deed ze al wel langer, maar niet in deze frequentie. En de frustratie die er bij komt...
Zat er misschien een nieuwe chip in de vaccinatie die ze woensdag heeft gekregen?![]()
Ze is inmiddels ook 6750 gr en 65 cm met morgen 15 weken.Protège moi de mes désirs.![]()
Leuke update @D.U.M.A.N
Poffertje kan rollen maar doet het niet. Ze kan best een kwartier op haar buik, heel erg rechtop, maar probeert dan niet opzij te komen.
Foto voor de leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Uiteraard, anders zouden ze op hun vierde verjaardag 2 meter lang zijnquote:Op vrijdag 12 maart 2021 01:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Is inderdaad geen complete verrassing.
Ik heb geen idee. Ze is voor het laatst gemeten toen ze 4 maanden was en toen was ze 64 cm. We gaan het eind deze maand zien, dan is ze alweer een half jaar ja! Tijd vliegt he! Maar op een gegeven moment gaat de groei wel op een iets minder hard tempo dan de eerste paar maanden denk ik toch?
Baby's steken hun energie de eerste maanden voornamelijk in groeien. De hersenen vooral, maar de rest groeit ook mee. Die groei hebben ze nodig voor hun ontwikkeling. Als ze een paar maanden oud zijn gaan ze steeds meer energie in ontwikkelen steken. Mentaal en fysiek. En dus neemt de snelheid van de groei ook af.disclaimer![]()
Verder wil ik alle worstelende moeders een hart onder de riem steken. Ik herken erg veel van de periode nadat mijn tweede werd geboren. Ze zeggen wel eens dat het krijgen van een kindje levensveranderend is, dat klopt, maar het krijgen van een twééde kindje, dat wordt nog wel eens onderschat.
De roze wolk is vaak veel kleiner, het is veel harder werken. Ik had het romantische beeld in mijn hoofd van die eerste kraamtijd, dat tutten met je kindje, de hele dag volledige focus en aandacht voor je baby, en eigenlijk achteraf gezien nog best veel tijd voor jezelf.
Met een tweede, ha, not so much. Dan sta je echt 20 uur per dag in de zorgstand en heb je het idee dat er helemaal niks meer van jezelf over is. En dat haalt vaak best een slechte kant van jezelf naar boven. Oh, wat heb ik gehuild in die periode. Ik zag ook echt geen licht meer aan het eind van de tunnel, het voelde echt alsof mijn leven voorbij was en ik altijd alleen nog maar in dienst zou staan van anderen.
Bewaak jezelf en je mentale gezondheid. DOE DINGEN IN JE EENTJE! Al is het maar naar de supermarkt. Het is echt heel belangrijk om dat vast te houden. En echt, ik beloof iedereen dat het over gaat, dat het beter wordt, dat er steeds meer lucht komt, en dat je leven weer net zo leuk wordt als voorheen.
Het zal niet op heel korte termijn zijn, dus hou vol, maar het gebeurt. Verder, dikke knuffels.
disclaimer![]()
En nog een slotnoot:
Je bent geen slechte moeder als je soms een keer schreeuwt.
Je bent geen slechte moeder als je het soms helemaal niet leuk vindt.
Je bent geen slechte moeder als je soms even tijd voor jezelf pakt.
Je bent geen slechte moeder als je je baby van 4 weken op de bank laat slapen. Je mag zelfs gewoon naar de wc lopen dan![]()
En je steeds verantwoorden voor alles hier is ook helemaal niet nodig
We zijn allemaal goede, lieve moeders, het middelpunt van de wereld van onze kindjes. In goede en minder goede tijden, altijd.
/SQ out
Oh, ps, de foto's worden allemaal geblokkeerd op mijn werklaptop, dus die hartjes houden jullie tegoed
disclaimer![]()
Wijze woorden.
@PKM Wat een liefie! Ze houdt zich mooi recht op idd.
Zielie kan eigenlijk ook van buik naar rug, maar ze doet het nu niet.
Doen ze expres, zodat wij denken dat ze ons nodig nodig hebben.
Laatste dagen wat teveel gedaan denk ik. Heb geen zorg bubbel meer met schoonouders, dus doe alles nu alleen als manlief werkt. Teveel geduwd als ik buiten wandel met de wandelwagen en baby en Engelse heuvels, haha! En Baby J tillen en beetje huishouden wat ik doe.
Ze krijgen neefje (11) ochtends namelijk op bezoek en brengen hem naar school nu die in de UK weer open zijn. Dus voor de veiligheid heb ik de zorg bubbel gestopt. Maar nou is mijn onderbuik beetje pijnlijk en gevoelig weer rond de keizersnede.
Dus lekker relaxen vandaag.Heel veel baby knuffels. Kan mij ff niet schelen dat ie prins heerlijk op mij slaapt ipv in bed.
Bagel besteld, koffie binnen handbereik. Greys Anatomy. Station 19. Netflix. Life is good![]()
Wijze woorden SQ en met een pandemie in the mix is het helemaal allemaal niet vreemd als het even k.ut gaat.
A. is volgende week 4 maanden, gaat alweer snel. Ze heeft overdag een strak schema (zelf gedaan) en doet het super, 's nachts zit er (helaas) nog niet echt logica in wanneer ze komt, maar ook dat gaat steeds beter.
Vanavond gaat ze voor het eerst logeren!
Draaien doet ze nog niet. Nouja, niet omdraaien. Ze draait zeg maar wel rondjes met haar benen. Als haar benen naar onderen liggen op het speelkleed, dan vind ik die later aan de rechterkant.![]()
Ze heeft al een paar dagen veel dunne poepluiers, rode wangen en kwijl, dus misschien zit er ook wel een tandje aan te komen!![]()
Mijne ook niet hoor. Die steekt zijn energie nog steeds voornamelijk in zijn speknekquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef Peejtur het volgende:
Onze jongste is 20,5 week maar draait nog helemaal niet
disclaimer![]()
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:48 schreef SQ het volgende:
En nog een slotnoot:
Je bent geen slechte moeder als je soms een keer schreeuwt.
Je bent geen slechte moeder als je het soms helemaal niet leuk vindt.
Je bent geen slechte moeder als je soms even tijd voor jezelf pakt.
Je bent geen slechte moeder als je je baby van 4 weken op de bank laat slapen. Je mag zelfs gewoon naar de wc lopen dan![]()
En je steeds verantwoorden voor alles hier is ook helemaal niet nodig
We zijn allemaal goede, lieve moeders, het middelpunt van de wereld van onze kindjes. In goede en minder goede tijden, altijd.
/SQ out
Oh, ps, de foto's worden allemaal geblokkeerd op mijn werklaptop, dus die hartjes houden jullie tegoed![]()
![]()
Oh, wat vrije tijd is me zo heilig. A. slaapt overdag vrij weinig(maar snachts prima). Ik heb momenteel elke donderdag opvang tot half 4 en ik ben nu tijdelijk om 12 uur klaar die dag. In die uurtjes kom ik echt helemaal bij. Ik doe dingen waar ik normaal niet zo veel tijd voor heb aka huishouden. Na die uurtjes alleen kan ik alles weer aan![]()
![]()
Ik heb gister toen m’n man thuiskwam van werk de kinderen bij hem gedumpt en ben in bad gegaan.
In de tussentijd heeft hij gegeten, de was gedaan en met de kinderen gespeeld. HOE DAN?!
Straks ga ik ook even naar de supermarkt. Boodschappen doen zou eigenlijk geen “me time” moeten zijn, maar ach.Protège moi de mes désirs.![]()
nou ja, als je verder nergens heen mag is dat wel het beste uitstapje van de weekquote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb gister toen m’n man thuiskwam van werk de kinderen bij hem gedumpt en ben in bad gegaan.
In de tussentijd heeft hij gegeten, de was gedaan en met de kinderen gespeeld. HOE DAN?!
Straks ga ik ook even naar de supermarkt. Boodschappen doen zou eigenlijk geen “me time” moeten zijn, maar ach.![]()
Wij werken ook nog eens allebei 4 dagen in de week thuis, wij mogen niet eens naar ons werk. Dus elke keer als ik in de supermarkt kom is een een soort feestje
disclaimer![]()
Ja, in deze coronatijd wel natuurlijk. Maar bij U. was m’n enige “me-time” vaak ook boodschappen doen... voor m’n eigen welzijn moet ik echt iets meer tijd voor mezelf nemen.Protège moi de mes désirs.![]()
Dat zou dan idd niet verkeerd zijn Duman! Al is het maar een wandelingetje alleen ofzo. Ik was afgelopen woensdag in de hemel beland, man was met beide kinderen naar zijn ouders toe. Dat was heerlijk!!!![]()
Het stomme is zelfs dat ik gewoon aangekleed ben maar het koud had dus daarom mijn badjas weer aan hadquote:Op donderdag 11 maart 2021 23:13 schreef Seven. het volgende:
Aapie
Dat huispak is moeilijk te negeren. Lekker toch
.
@:MaJo hij haalt Colin bijna in. Die was gisteren bij cb, 69cm, 8,2kg, paar injecties waar hij weinig last van had. Hij is weer goedgekeurd.
Knappe kerel heb je daar![]()
![]()
Aapie heeft over 2,5 week de volgende afspraak/prikjes bij het CB, ik ben benieuwd naar de officiële stats! Fijn dat alles goed was
ThanksWat is het toch een blijerdquote:Ik vind hun tong zo fascinerend, er zit echt zo'n geultje in waar de speen/tepel mooi past. Überhaupt de drinktechniek vind ik gaaf om naar te kijken
En als ze huilen, hoe die tong dan trilt. Ik vind het fascinerend
quote:Op donderdag 11 maart 2021 23:21 schreef Framblij89 het volgende:
Jullie zijn lief, echtmet tranen in m’n ogen zitten lezen.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]@:MaJoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
dankjewelécht tijd voor mezelf zit er helaas nog niet echt in, maar moet dat wel meer gaan doen, maar ook dát geeft weer schuldgevoel, hoe stom ook.
[..]
Helemaal waar. En aan de bel trekken doe ik zeker![]()
Ja ik zat bij m’n oudste ook in een postnatale depressie, dus gelukkig kan ik het wel mede daardoor sneller herkennen en op tijd aan de bel trekken.![]()
Thanks iedereen, nogmaals. Dit doet me echt goed
Quoten op mobiel gaat ook weer lekker zie ik![]()
[/quote]
Je hart luchten kan ook al heel veel schelen. En het uitspreken is sowieso de eerste stap. Veel sterkteDat zijn nette slaaptijden voor haar leeftijd! Een paar uur ononderbroken slapen doet een mens inderdaad goedquote:Op vrijdag 12 maart 2021 05:10 schreef Gogo83 het volgende:
@:Majo: wat een leukerd is Aapie toch! En ik ben ook team huispak hoor!
@:Seven: ik vind Collin eigenlijk ook gewoon heel fotogeniek.
@:framblij89: tijd voor mezelf was bij mij in die eerste weken vooral af en toe een dutje doen zonder baby, uitgebreid douchen of een rondje wandelen. Het hoeft niet groot te zijn, maar ook van een half uurtje alleen kan je al enorm opladen.
Ik ben even trots en ik negeer de fokwet: sinds anderhalve week slaapt J vanaf een uur of 7 boven in haar bedje en dat gaat supergoed! We maken haar rond 22.30/23.00 wakker voor een voeding en dan meldt ze zich meestal tussen 3 en 4 nog een keer. Nu liet ze er nog wat langer tussen zitten, ze werd pas om 5 uur wakker! Ik voel me herboren na 5 uur ononderbroken slapen!Aapie is 90% vrolijk en 10% dramatisch. Er lijkt ook geen middenweg te zijn bij hemquote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]![]()
Wat een vrolijkerd, heerlijk! Altijd een big smile.
En Aapie is ook altijd zo vrolijkIk hou van lachende baby’s.
Bubbles, die handjes.
Knap hoor dat ze al van rug naar buik draait, snelle!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie heeft vannacht een update gehad en draait nu iedere keer naar d’r buik wanneer ze ligt. Deed ze al wel langer, maar niet in deze frequentie. En de frustratie die er bij komt...
Zat er misschien een nieuwe chip in de vaccinatie die ze woensdag heeft gekregen?![]()
Ze is inmiddels ook 6750 gr en 65 cm met morgen 15 weken.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:29 schreef PKM het volgende:
Leuke update @:D.U.M.A.N
Poffertje kan rollen maar doet het niet. Ze kan best een kwartier op haar buik, heel erg rechtop, maar probeert dan niet opzij te komen.
Foto voor de leukTe cuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aapie kan ook minutenlang zo liggen zonder te rollen maar een andere keer rolt ie meteen als ik hem op zijn buik leg. Geen peil op te trekken
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Uiteraard, anders zouden ze op hun vierde verjaardag 2 meter lang zijn
Baby's steken hun energie de eerste maanden voornamelijk in groeien. De hersenen vooral, maar de rest groeit ook mee. Die groei hebben ze nodig voor hun ontwikkeling. Als ze een paar maanden oud zijn gaan ze steeds meer energie in ontwikkelen steken. Mentaal en fysiek. En dus neemt de snelheid van de groei ook af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mooie rake woordenWel rustig aan doen hoor! Zo'n wond is niet niks. Ik had echt weken na de bevalling ook dat ik opeens kapot kon zijn als ik wat teveel had gedaan. Bouw het zo rustig mogelijk op, zeker als je een keizersnede hebt gehad!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Laatste dagen wat teveel gedaan denk ik. Heb geen zorg bubbel meer met schoonouders, dus doe alles nu alleen als manlief werkt. Teveel geduwd als ik buiten wandel met de wandelwagen en baby en Engelse heuvels, haha! En Baby J tillen en beetje huishouden wat ik doe.
Ze krijgen neefje (11) ochtends namelijk op bezoek en brengen hem naar school nu die in de UK weer open zijn. Dus voor de veiligheid heb ik de zorg bubbel gestopt. Maar nou is mijn onderbuik beetje pijnlijk en gevoelig weer rond de keizersnede.
Dus lekker relaxen vandaag.Heel veel baby knuffels. Kan mij ff niet schelen dat ie prins heerlijk op mij slaapt ipv in bed.
Bagel besteld, koffie binnen handbereik. Greys Anatomy. Station 19. Netflix. Life is goodElke baby volgt zijn eigen tempo. Zo kan aapie niet van rug naar buik maar wel van buik naar rug. Zielie van Duman kan blijkbaar al van buik naar rug en zo kan die van jou nog niet rollen. Als ie voor zijn eerste maar gaat rollen komt het ongetwijfeld goedquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef Peejtur het volgende:
Onze jongste is 20,5 week maar draait nog helemaal nietDat kwartslag draaien doet aapie inderdaad ookquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:31 schreef Donna het volgende:
Wijze woorden SQ en met een pandemie in the mix is het helemaal allemaal niet vreemd als het even k.ut gaat.
A. is volgende week 4 maanden, gaat alweer snel. Ze heeft overdag een strak schema (zelf gedaan) en doet het super, 's nachts zit er (helaas) nog niet echt logica in wanneer ze komt, maar ook dat gaat steeds beter.
Vanavond gaat ze voor het eerst logeren!
Draaien doet ze nog niet. Nouja, niet omdraaien. Ze draait zeg maar wel rondjes met haar benen. Als haar benen naar onderen liggen op het speelkleed, dan vind ik die later aan de rechterkant.![]()
Ze heeft al een paar dagen veel dunne poepluiers, rode wangen en kwijl, dus misschien zit er ook wel een tandje aan te komen!Leg je hem neer, loop je even weg en dan ligt ie 90 graden gedraaid. In bed doet hij dit ook waardoor hij soms klem ligt in zijn bedje
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijne ook niet hoor. Die steekt zijn energie nog steeds voornamelijk in zijn speknek
+1 op vrije tijd! Ik douche momenteel veeeeel langer dan vroeger, echt even een tijdje voor mezelf. Vroeger vond ik douchen puur functioneel maar nu kan ik er minutenlang doelloos onder staan
Aapie heeft ook weer iets nieuws: kauwen op de speen van zijn flesHij neemt een paar slokken en vervolgens kauwt hij op de speen. Hierdoor duurt de fles geven drie keer zo lang
Even een vraagje voor degenen die bv geven: geven jullie ijzersupplementen aan je baby? Ik lees verschillende dingen. Sommige websites zeggen dat als je exclusief bv geeft je baby genoeg ijzer binnen krijgt tot 6 maanden, en je daarna dus vast voedsel kunt gaan aanbieden met voldoende ijzer (ik lees ook veel over cereal met extra ijzer). Andere websites zeggen dat moedermelk maar tot 4 maanden genoeg ijzer bevat en dat je dus tussen 4 maanden en tot ze genoeg ijzer via vaste voeding binnen krijgen supplementen zou moeten geven.. weet niet zo goed wat wijsheid is nu. Bubbles is bijna 5,5e maand en heeft nog geen ijzer supplementen gehad en ik wil dit weekend gaan beginnen met vast voedsel.. denk maar direct aan de spinazie dan?![]()
![]()
Ligt er volgens mij een beetje aan of er sprake was van laat afnavelen. Colin heeft nog bijna een half uur aan de navelstreng vastgezeten, waardoor al dat bloed met enorm ijzergehalte bij hem terecht gekomen is. Dus als ze gewacht hebben tot de navelstreng niet meer blauw was, dan heeft Bubbles dat allemaal meegekregen. Als ze nou je direct hebben doorgeknipt, dan heeft ze mogelijk niet alles meegekregen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraagje voor degenen die bv geven: geven jullie ijzersupplementen aan je baby? Ik lees verschillende dingen. Sommige websites zeggen dat als je exclusief bv geeft je baby genoeg ijzer binnen krijgt tot 6 maanden, en je daarna dus vast voedsel kunt gaan aanbieden met voldoende ijzer (ik lees ook veel over cereal met extra ijzer). Andere websites zeggen dat moedermelk maar tot 4 maanden genoeg ijzer bevat en dat je dus tussen 4 maanden en tot ze genoeg ijzer via vaste voeding binnen krijgen supplementen zou moeten geven.. weet niet zo goed wat wijsheid is nu. Bubbles is bijna 5,5e maand en heeft nog geen ijzer supplementen gehad en ik wil dit weekend gaan beginnen met vast voedsel.. denk maar direct aan de spinazie dan?
30% van het bloed gaat tijdens de bevalling terug naar de placenta opdat baby beter door het geboortekanaal past. Als ze een minuutje wachten met navelstreng doorknippen, dan krijgt je baby al heel veel bloed terug. Wachten ze tot de hele navelstreng wit geworden is, dan heeft je baby de maximale voordelen gehad. Maar OK, een baby die bijvoorbeeld medische hulp nodig heeft, is meer gebaat bij doorknippen en ingrijpen natuurlijk.
On opvolgmelk zit dus meer ijzer om dit te ondervangen. Maar je kunt ook gewoon 1x per week broccoli en zalm geven of zo, en dan hoef je geen ijzersupplementen te geven. Spinazie weet ik zo niet of dat met 6 maanden al kan. Ik dacht zelf flinke stronk broccoli om mee te beginnen. Asperge uit de oven vond hij in ieder geval prima. Leuke tijden dit, dat experimenteren met eten is echt superleuk.
Bij een keizersnede wordt er meestal wel binnen de minuut afgenaveld. Met goede reden overigens, maar rustig uitkloppen is er dan niet bij.disclaimer![]()
Ah oke, dat klinkt allemaal heel logisch! Ik ben er vrij zeker van dat haar navelstreng direct is doorgeknipt dus wat dat betreft zal ze niet veel extra ijzer hebben meegekregen. Spinazie was het eerste dat in me opkwam toen ik aan ijzer dacht, lijkt me inderdaad niet per se makkelijk eten om mee te beginnen nee, haha. Dan maar ander voeding met veel ijzer!![]()
Moet je je voorstellen dat ze bij Goudje nog ff rustig lieten uitkloppenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:17 schreef SQ het volgende:
Bij een keizersnede wordt er meestal wel binnen de minuut afgenaveld. Met goede reden overigens, maar rustig uitkloppen is er dan niet bij.. Prioriteiten..
Was weinig doorheen gekomen denk ik, met die knoop die hij er al in had gelegdquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat ze bij Goudje nog ff rustig lieten uitkloppen. Prioriteiten..
disclaimer![]()
Dan is het helemaal geen slecht idee om daar extra aandacht aan te bestedenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke, dat klinkt allemaal heel logisch! Ik ben er vrij zeker van dat haar navelstreng direct is doorgeknipt dus wat dat betreft zal ze niet veel extra ijzer hebben meegekregen. Spinazie was het eerste dat in me opkwam toen ik aan ijzer dacht, lijkt me inderdaad niet per se makkelijk eten om mee te beginnen nee, haha. Dan maar ander voeding met veel ijzer!. Ik heb een schema op de koelkast met voedsel vs geschikt vanaf welke maand.
Idd.. doodeng als je er achteraf over nadenkt. Jouw instinct was echt wel feilloos. Eindbaasquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Was weinig doorheen gekomen denk ik, met die knoop die hij er al in had gelegd
Dacht ik ook al aan jaquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Was weinig doorheen gekomen denk ik, met die knoop die hij er al in had gelegd. Geef jij Goud extra ijzer of gewoon vast voedsel met veel ijzer?
![]()
Draaien?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef Peejtur het volgende:
Onze jongste is 20,5 week maar draait nog helemaal niet
Deze hier is nu goed 6 maanden plus en interesseert zich volgens mij niet voor omrollen.![]()
Er begint nu een soort crunch te komen, meer niet.![]()
![]()
Euh... Nee.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraagje voor degenen die bv geven: geven jullie ijzersupplementen aan je baby? Ik lees verschillende dingen. Sommige websites zeggen dat als je exclusief bv geeft je baby genoeg ijzer binnen krijgt tot 6 maanden, en je daarna dus vast voedsel kunt gaan aanbieden met voldoende ijzer (ik lees ook veel over cereal met extra ijzer). Andere websites zeggen dat moedermelk maar tot 4 maanden genoeg ijzer bevat en dat je dus tussen 4 maanden en tot ze genoeg ijzer via vaste voeding binnen krijgen supplementen zou moeten geven.. weet niet zo goed wat wijsheid is nu. Bubbles is bijna 5,5e maand en heeft nog geen ijzer supplementen gehad en ik wil dit weekend gaan beginnen met vast voedsel.. denk maar direct aan de spinazie dan?Ik ga even lezen hoe-wat-waar dan.
Of ja, niet mijn borstvoeding, want ja, man. Maar m'n vriendin geeft dus wel nog steeds borstvoeding.![]()
Geen van beiden eigenlijkquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan ja. Geef jij Goud extra ijzer of gewoon vast voedsel met veel ijzer?
![]()
Vast voedsel zijn we nog niet mee begonnen omdat ik rapley wil doen en hij nog niet bepaald kan zitten
disclaimer![]()
Er is in Nederland toch ook helemaal geen advies om je baby los ijzer te geven? Dus dat lijkt me geenwaard?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Oef. Ik had er niet eens van gehoord om je baby ijzer te geven. Ik geef vitamine D en de rest zit wel in FV/vast voedsel denk ik zo.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:31 schreef Lemijn het volgende:
Er is in Nederland toch ook helemaal geen advies om je baby los ijzer te geven? Dus dat lijkt me geenwaard?
![]()
Ik ben er niet eens van op de hoogte, dat zegt al genoegquote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:31 schreef Lemijn het volgende:
Naja, het jong krijgt toch wel gemiddeld om de dag zijn vitamine d, en verder oogt ie bijzonder gezond, dus ik geloof het ook wel
disclaimer![]()
Volgens mij ook geen speciale richtlijnen in NL, mogelijk ook omdat opvolgmelk al extra ijzer bevat. Ik let er voor mezelf wel op, broccoli en spinazie eten we echt wel elke week. Dus voor Colin let ik er ook wel op.Resistance is futile.![]()
Toch is het wel opvallend dat in de opvolgmelk wel extra ijzer zit en er verder geen advies voor is. Lijkt me niet zonder reden zo te zijn.
De vitamine D krijgt aapie trouw elke dag. Het flesje staat bij alle kolfspullen/flessen dus ik denk er wel elke dag aan om het te geven. Ik doe de druppels gewoon in zijn fles
Ohh ja sorry het was ook niet bedoeld om angst aan te praten ofzo he! Ik las het toevallig op de website van het cdc, maargoed ik doe het dus zelf ook niet. Vitamine D druppels doe ik dagelijks over ‘t algemeen, hoewel ik ook weleens een dagje vergeet.
![]()
Amerikanen eten waarschijnlijk sowieso te weinig (ijzerrijke) groenten, waarschijnlijk vandaar het advies.
![]()
Het werkt in ieder geval als een dijk als marketing. Typ ‘ijzer baby’ op google en de derde hit is van Nutricia. Dan kom je bij een zeer makkelijk leesbaar artikel met 2 grafiekjes waaruit blijkt dat je vooral dreumesmelk moet geven, want dat is de belangrijkste bron van ijzer en vitamine D. Alles voor je kindje met zijn groeiende hersentjes. Wat meedenkend van ze he?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 22:24 schreef MaJo het volgende:
Toch is het wel opvallend dat in de opvolgmelk wel extra ijzer zit en er verder geen advies voor is. Lijkt me niet zonder reden zo te zijn..
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Als je toch flesvoeding geeft is overstappen naar nummer 2 als het mag wel handig. Er zit dus meer ijzer in en nr. 2 mag in de aanbieding! Dus goed voor je portemonnee. Alles daarna is onzin. 😅![]()
Gemiste kans op ijzersterke marketingquote:Op zaterdag 13 maart 2021 03:07 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Het werkt in ieder geval als een dijk als marketing. Typ ‘ijzer baby’ op google en de derde hit is van Nutricia. Dan kom je bij een zeer makkelijk leesbaar artikel met 2 grafiekjes waaruit blijkt dat je vooral dreumesmelk moet geven, want dat is de belangrijkste bron van ijzer en vitamine D. Alles voor je kindje met zijn groeiende hersentjes. Wat meedenkend van ze he?.
![]()
![]()
Ook wel interessant:
https://www.npostart.nl/k(...)5-02-2021/KN_1725001
Aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over flesvoeding en de diverse opvolg/dreumes/peutervarianten.![]()
Ik had begrepen dat alles na 1 pure marketing is?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 07:59 schreef Donna het volgende:
Als je toch flesvoeding geeft is overstappen naar nummer 2 als het mag wel handig. Er zit dus meer ijzer in en nr. 2 mag in de aanbieding! Dus goed voor je portemonnee. Alles daarna is onzin. 😅
Verder vind ik nutrilon zwaar overrated. Wij geven HiPP omdat daar geen toegevoegde suiker in zit, maar als je dat niet erg vindt kun je voor de rest alles met een gerust hart geven.![]()
Als het verder hetzelfde is, maar nr2 wel in de aanbieding mag ben je dief van je eigen portemonnee als je nr1 blijft geven. Etos huismerk is bijv. vaak in de aanbieding.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat alles na 1 pure marketing is?
Alles daarna is idd ook verder hetzelfde en pure marketing en met smaakjes etc.![]()
In mijn Jumboquote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Ook wel interessant:
https://www.npostart.nl/k(...)5-02-2021/KN_1725001
Aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over flesvoeding en de diverse opvolg/dreumes/peutervarianten.![]()
![]()
Maar als je die marketing even weglaat, er is blijkbaar wel een reden waarom die ijzer in de opvolgmelk zit denk ik? In ieder geval goed om op te letten. Ook voor mezelf trouwens want ik heb een tekortquote:Op zaterdag 13 maart 2021 03:07 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Het werkt in ieder geval als een dijk als marketing. Typ ‘ijzer baby’ op google en de derde hit is van Nutricia. Dan kom je bij een zeer makkelijk leesbaar artikel met 2 grafiekjes waaruit blijkt dat je vooral dreumesmelk moet geven, want dat is de belangrijkste bron van ijzer en vitamine D. Alles voor je kindje met zijn groeiende hersentjes. Wat meedenkend van ze he?.
quote:Wij gaven ook HiPP maar na de uitzending van Keuringsdienst van Waarde zijn we overgestapt op huismerk van Kruidvat. Ik vraag me af of HiPP dan ook daadwerkelijk verschilt van de rest en of dat ook geen pure marketing isquote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat alles na 1 pure marketing is?
Verder vind ik nutrilon zwaar overrated. Wij geven HiPP omdat daar geen toegevoegde suiker in zit, maar als je dat niet erg vindt kun je voor de rest alles met een gerust hart geven.
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.![]()
Nee hoor. Goud heeft ook periodes gehad waarin hij 8 kakluiers per dag maakte. Soms wel 3 in een uurquote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:01 schreef Gogo83 het volgende:
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.
disclaimer![]()
@MaJo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.![]()
A heeft dat ook sinds woensdag. Het is ook dun. Ze poepte voorheen ook niet elke dag.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:01 schreef Gogo83 het volgende:
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.
Ze heeft soms ook rode wangen en kwijl aanvallen. Ik denk dat er een tandje aan zit te komen. Verder is ze ook vrolijk en blij.
Als ze goed drinken en goed plassen ook en blij is zou me geen zorgen maken.![]()
Wij zijn voor Albert Heijn biologisch gegaan. Ik had gelezen dat het moeilijk is te komen aan biologisch goedgekeurde hulpstoffen, dus die worden niet onnodig in het poeder gestopt. Verder hanteren we idd wat de aflevering van keuringsdienst van waarde aangeeft. Maargoed ik heb tot nu toe 5 dagen ervaren en onze zoon doet het tot nu toe goed op deze voeding.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.
En het feit dat het biologisch is an sich maakt ons niets uit. Overweeg straks als hij ouder is het ook gewoon te houden bij nummer 1 en niet over te gaan op 2,3.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Toen ik research deed naar verschillende merken fv, waren er een hoop mensen ook positief over AH biologisch.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wij zijn voor Albert Heijn biologisch gegaan. Ik had gelezen dat het moeilijk is te komen aan biologisch goedgekeurde hulpstoffen, dus die worden niet onnodig in het poeder gestopt. Verder hanteren we idd wat de aflevering van keuringsdienst van waarde aangeeft. Maargoed ik heb tot nu toe 5 dagen ervaren en onze zoon doet het tot nu toe goed op deze voeding.
En het feit dat het biologisch is an sich maakt ons niets uit. Overweeg straks als hij ouder is het ook gewoon te houden bij nummer 1 en niet over te gaan op 2,3.
Ik ga even de ingrediënten vergelijken met 1 en 2, maar onze baby van bijna 7 maanden zit ook nog op 1. Waarschijnlijk houden we dat zo.![]()
Oh ja, dat was hetquote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.Nu vraag ik me wel af hoe "erg" dat is, als er blijkbaar zulke strakke richtlijnen zijn. Baby's hebben misschien ook bepaalde suikers nodig, het zit immers ook in de borstmelk. Ik weet het ook niet hoor maar voor ons was de uitzending in ieder geval de reden om over te stappen op huismerk. Wel jammer dat ze niet verder ingegaan zijn op biologische varianten.
Laatst was er ook een uitzending over babyhapjes en daar kwamen de biologische hapjes helemaal niet goed vanaf. Er bleken oa veel meer suikers in te zitten. Dat vond ik ook wel een openbaring, het label biologisch zegt dus ook niet alles
Het record staat hier op twee in één uur. Vind ik genoeg.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor. Goud heeft ook periodes gehad waarin hij 8 kakluiers per dag maakte. Soms wel 3 in een uurDat is in jouw geval een logische verklaring, J verdenk ik nog niet van tandjes, is ze ook nog wel echt heel jong voor. Hier ook dunne poep, hij was vanochtend ook groen (normaal altijd geel) en ze heeft rode billen, wat ik ook niet van haar gewend ben. Nou ja, zal wel weer overgaan. Dat hoop ik althans, want anders gaan er failliet aan luiers.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:45 schreef Donna het volgende:
[..]
A heeft dat ook sinds woensdag. Het is ook dun. Ze poepte voorheen ook niet elke dag.
Ze heeft soms ook rode wangen en kwijl aanvallen. Ik denk dat er een tandje aan zit te komen. Verder is ze ook vrolijk en blij.
Als ze goed drinken en goed plassen ook en blij is zou me geen zorgen maken.![]()
2 maanden is wel erg jong, maar je weet het nooit! Ik zie of voel overigens ook nog niks, dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Het record staat hier op twee in één uur. Vind ik genoeg.
[..]
Dat is in jouw geval een logische verklaring, J verdenk ik nog niet van tandjes, is ze ook nog wel echt heel jong voor. Hier ook dunne poep, hij was vanochtend ook groen (normaal altijd geel) en ze heeft rode billen, wat ik ook niet van haar gewend ben. Nou ja, zal wel weer overgaan. Dat hoop ik althans, want anders gaan er failliet aan luiers.
Rode billen zijn zo sneu, hopelijk is het snel over!
Mijn oudste was trouwens een korte periode een enorme poeper. Dagenlang gingen er minstens 12 luiers per dag doorheen. Ze was toen ook een week of 8 geloof ik. Duur grapje idd haha!![]()
Echt waar?! In Duitsland moet alle babyvoeding biologisch zijn. Lekker dan als er daardoor meer suikers in zittenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh ja, dat was hetNu vraag ik me wel af hoe "erg" dat is, als er blijkbaar zulke strakke richtlijnen zijn. Baby's hebben misschien ook bepaalde suikers nodig, het zit immers ook in de borstmelk. Ik weet het ook niet hoor maar voor ons was de uitzending in ieder geval de reden om over te stappen op huismerk. Wel jammer dat ze niet verder ingegaan zijn op biologische varianten.
Laatst was er ook een uitzending over babyhapjes en daar kwamen de biologische hapjes helemaal niet goed vanaf. Er bleken oa veel meer suikers in te zitten. Dat vond ik ook wel een openbaring, het label biologisch zegt dus ook niet allesWelk programma was dat?
Overigens heeft Bas altijd pre melk gehad (die is lichter verteerbaar dan 1, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet) en Zusje krijgt 1. Volgens mijn verloskundige is al het andere niet nodig (mits ze bijvoeding krijgen met voldoende ijzer vanaf een half jaar).![]()
Oh dit is niet de norm? Hier de eerste drie maanden bijna maar poepluiersquote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:01 schreef Gogo83 het volgende:
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.![]()
Nu we naar vast voedsel overgaan overigens weer de andere kant op: obstipatie... Dan zit hij in de kinderstoel ineens geconcentreerd en moeilijk te kijken, en dan komt er toch een oerkreun uit. Echt zieligmeer ook wel grappig
![]()
![]()
Dat doet de peuter hier nog steeds. Ook midden op straatquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:28 schreef tpopml het volgende:
[..]
Oh dit is niet de norm? Hier de eerste drie maanden bijna maar poepluiers![]()
Nu we naar vast voedsel overgaan overigens weer de andere kant op: obstipatie... Dan zit hij in de kinderstoel ineens geconcentreerd en moeilijk te kijken, en dan komt er toch een oerkreun uit. Echt zieligmeer ook wel grappig
![]()
![]()
Oef geen idee. Het was een paar maanden geleden op tv en ik heb het toen gekeken op aanraden van een post op fok. Ik heb even voor je zitten Googlen maar ik kan het niet vinden. Ik zal het zo eens aan mijn man vragen, misschien weet hij nog wat het precies was.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:41 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Echt waar?! In Duitsland moet alle babyvoeding biologisch zijn. Lekker dan als er daardoor meer suikers in zittenWelk programma was dat?
Overigens heeft Bas altijd pre melk gehad (die is lichter verteerbaar dan 1, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet) en Zusje krijgt 1. Volgens mijn verloskundige is al het andere niet nodig (mits ze bijvoeding krijgen met voldoende ijzer vanaf een half jaar).
Ik blijf het bizar vinden hoor dat gekloot met baby en kindervoeding. Ik weet natuurlijk al jaren dat er gerotzooid wordt met voeding maar dat het al bij baby's begint is echt absurd
Is ook zo @MaJo, maar die strenge Europese richtlijnen zijn er niet voor niets. Houdt nog veel meer andere troep tegen. Ik heb daar wel redelijk vertrouwen in eigenlijk.
Ik heb zelf nog geen kv gegeven maar als ik dat in de toekomst wel nog ga doen neem ik het denk ik mee uit Nederland. Wat ze er hier allemaal ingooien vertrouw ik helemaal niet.
De nachten beginnen me een beetje op te breken. Ik kom na Bubbles’ nachtvoeding rond 4:00u heel moeilijk in slaap en tegen de tijd dat ik in slaap val is zij weer wakker. Ik werd vanochtend uit een hele diepe slaap wakker van gehuil, lag ze op haar buik te krijsen, zo hard gehuild dat ze ook een beetje had overgegeven! Geen idee hoelang al want ik had haar niet gehoord. Vond ik toch wel erg eigenlijk
. Weet nu trouwens wel dat ze ook zelf van rug op buik kan rollen
.
[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 13-03-2021 15:33:40 ]![]()
Baby J doet heel apart poepen!Maar 1x per dag meestal. Maaaaaar! Hij doet een normale poep. En terwijl je hem verschoont, perst ie er nog een uit (liefst als je net alles schoon hebt). En dan perst ie er vaak nog 1 of 2 flinke ladingen uit. Dus meestal sta ik een paar minuten te wachten terwijl hij op de verschoon tafel ligt, hahaha! Heel raar, maar manlief en ik vinden het hilarisch!
![]()
De ideale baby om Baby Zindelijkheidstraining mee te doen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J doet heel apart poepen!Maar 1x per dag meestal. Maaaaaar! Hij doet een normale poep. En terwijl je hem verschoont, perst ie er nog een uit (liefst als je net alles schoon hebt). En dan perst ie er vaak nog 1 of 2 flinke ladingen uit. Dus meestal sta ik een paar minuten te wachten terwijl hij op de verschoon tafel ligt, hahaha! Heel raar, maar manlief en ik vinden het hilarisch!
Dat was ook keuringdienst van waarde en ging niet om babyhapjes, maar babykoekjes. De kleine keuken kwam daar niet goed vanaf inderdaadquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:41 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Echt waar?! In Duitsland moet alle babyvoeding biologisch zijn. Lekker dan als er daardoor meer suikers in zittenWelk programma was dat?
Overigens heeft Bas altijd pre melk gehad (die is lichter verteerbaar dan 1, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet) en Zusje krijgt 1. Volgens mijn verloskundige is al het andere niet nodig (mits ze bijvoeding krijgen met voldoende ijzer vanaf een half jaar).![]()
![]()
Zo ik snap dat je daar wel even van schriktquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
De nachten beginnen me een beetje op te breken. Ik kom na Bubbles’ nachtvoeding rond 4:00u heel moeilijk in slaap en tegen de tijd dat ik in slaap val is zij weer wakker. Ik werd vanochtend uit een hele diepe slaap wakker van gehuil, lag ze op haar buik te krijsen, zo hard gehuild dat ze ook een beetje had overgegeven! Geen idee hoelang al want ik had haar niet gehoord. Vond ik toch wel erg eigenlijk
.
![]()
Moet je er echt uit etc om haar die nachtvoeding te geven?![]()
Ahh dat is rot. Zijn er dingen (qua licht etc.) die je nog kan doen denk je om weer goed in slaap te vallen? Of meer met je partner afwisselen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
.
Ik heb het ook een paar dagen gehad. Nachtvoeding rond 4 uur en slapen daarna wilde gewoon niet meer. Dan ben je idd echt zomaar kapot!![]()
Herkenbaar ja, vooral als de voeding tussen tussen 5 en 6 ergens is. Dan gaat voor mijn gevoel al bijna de wekker (tussen 6:15 en 6:45) en dan slaap ik ook niet echt meer.
De rest van de nacht ben ik zo weer weg van vermoeidheid.
L slaapt sinds gistermiddag op haar eigen kamertje en dat gaat vooralsnog alsof ze dat altijd al deed. De laatste tijd slaapt ze minder makkelijk in na een nachtvoeding, normaal was ze stil, nu begint ze te mopperen. Ook overdag merk ik dat en dan werkt het vaak beter om weg te gaan en haar een paar minuten laten mopperen dan bij haar te blijven (want dan wil ze mijn aandacht).
In de nacht ook maar eens proberen, want merkte dat we bij haar bleven om te voorkomen dat ze ging huilen. Ze was wel stil, maar viel niet in slaap.
Hoe doen anderen het met borstvoeding of flesvoeding op verzoek in de avond / nacht? Ze is nu 8 maanden. Ze had vanmiddag om 16:00 gedronken en heb haar om 19:00 (zonder voeding) in bed gelegd. Nu is ze dus wakker voor een voeding en daarna komt ze normaal gesproken rond 0:00 / 1:00. Meestal red ze het dan nog niet tot de ochtend. Om toch proberen om de nachtvoeding (rond 4 / 5 uur) eraf te krijgen vanochtend om 5:30 maar 1 borst laten drinken (normaal altijd 2) en na het opstaan om 8:00 twee borsten aangeboden als ochtendvoeding.
Eerder deed ik dan om 5:30 twee borsten en daarna om 9:30 pas weer.
Hopelijk kunnen jullie het een beetje volgen, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.![]()
Ik ga er wel altijd uit ja, ik voed haar in de stoel op haar kamer.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:51 schreef tpopml het volgende:
[..]
Zo ik snap dat je daar wel even van schrikt![]()
Moet je er echt uit etc om haar die nachtvoeding te geven?Ik doe eigenlijk vrijwel geen lichten aan (alleen het licht in haar kast en dan de deur op een klein kiertje), doe mijn bril niet op en neem mijn telefoon niet mee. Y slaapt zelf ook meestal na 5/10 minuten weer maar bij mij lukt het gewoon nietquote:Op zaterdag 13 maart 2021 19:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Ahh dat is rot. Zijn er dingen (qua licht etc.) die je nog kan doen denk je om weer goed in slaap te vallen? Of meer met je partner afwisselen?
Ik heb het ook een paar dagen gehad. Nachtvoeding rond 4 uur en slapen daarna wilde gewoon niet meer. Dan ben je idd echt zomaar kapot!. Het is een beetje een gevalletje wel moe zijn maar gewoon niet kunnen slapen. Ik val ook eigenlijk altijd voor de tv in slaap ‘s avonds maar zodra ik dan in bed ga liggen lukt het niet..
@Nolita hier krijgt ze haar laatste voeding rond 18:30u, slaapt rond 19:00u en dan haar nachtvoeding rond 4:00u. Daarna is ze vaak rond 7:30/8:00u weer wakker.
Als je niet direct naar haar toe gaat valt ze dan weer in slaap of begint ze dan te huilen? Als ik haar hier hoor rond 1:00u/2:00u (voor 4:00u in elk geval) dan ga ik er eigenlijk ook niet heen maar wacht ik tot ze weer in slaap valt. Tenzij ze echt huilt maar dat gebeurt eigenlijk nauwelijs.![]()
Dat is ook wel waar ja dat er ook dingen tegengehouden worden aan rotzooi, dat scheelt dan weer. Maar ik blijf het schandalig vinden wat er überhaupt allemaal gebeurt met ons etenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
Is ook zo @:MaJo, maar die strenge Europese richtlijnen zijn er niet voor niets. Houdt nog veel meer andere troep tegen. Ik heb daar wel redelijk vertrouwen in eigenlijk.
Ik heb zelf nog geen kv gegeven maar als ik dat in de toekomst wel nog ga doen neem ik het denk ik mee uit Nederland. Wat ze er hier allemaal ingooien vertrouw ik helemaal niet.
.
Wordt je vriend ook nooit wakker van Bubbles? Voel je er in ieder geval niet schuldig over, ik slaap de laatste tijd ook door het gehuil van aapie heen. Kun je overdag misschien een keer bijtanken?Dit deed aapie in het begin ook! Ik wachtte dan even terwijl hij nog verder poepte voordat ik de nieuwe luier paktequote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:38 schreef Bienelientjee het volgende:
De laatste tijd begint hij te plassen als ik hem verschoon, bijna altijd op het moment dat ik de luier weghaal en de nieuwe eronder schuif, dat gaat dus ook regelmatig mis en dan moet ik hem weer helemaal verschonenIemand nog tips daarvoor? Ik heb al een doekje over zijn piemeltje maar daardoor gaat de plas dus meteen in het doekje/op het verschoningskussen en worden zijn kleertjes nat. Na het douchen plast ie ook standaard, hij houdt van wildplassen
Oh ja, babykoekjes! Was ook behoorlijk ontluisterend.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:48 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat was ook keuringdienst van waarde en ging niet om babyhapjes, maar babykoekjes. De kleine keuken kwam daar niet goed vanaf inderdaadZou je niet kunnen voeden voordat ze naar bed gaat? Nu wordt ze vrij snel wakker, waarschijnlijk van de honger?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 20:02 schreef Nolita het volgende:
Herkenbaar ja, vooral als de voeding tussen tussen 5 en 6 ergens is. Dan gaat voor mijn gevoel al bijna de wekker (tussen 6:15 en 6:45) en dan slaap ik ook niet echt meer.
De rest van de nacht ben ik zo weer weg van vermoeidheid.
L slaapt sinds gistermiddag op haar eigen kamertje en dat gaat vooralsnog alsof ze dat altijd al deed. De laatste tijd slaapt ze minder makkelijk in na een nachtvoeding, normaal was ze stil, nu begint ze te mopperen. Ook overdag merk ik dat en dan werkt het vaak beter om weg te gaan en haar een paar minuten laten mopperen dan bij haar te blijven (want dan wil ze mijn aandacht).
In de nacht ook maar eens proberen, want merkte dat we bij haar bleven om te voorkomen dat ze ging huilen. Ze was wel stil, maar viel niet in slaap.
Hoe doen anderen het met borstvoeding of flesvoeding op verzoek in de avond / nacht? Ze is nu 8 maanden. Ze had vanmiddag om 16:00 gedronken en heb haar om 19:00 (zonder voeding) in bed gelegd. Nu is ze dus wakker voor een voeding en daarna komt ze normaal gesproken rond 0:00 / 1:00. Meestal red ze het dan nog niet tot de ochtend. Om toch proberen om de nachtvoeding (rond 4 / 5 uur) eraf te krijgen vanochtend om 5:30 maar 1 borst laten drinken (normaal altijd 2) en na het opstaan om 8:00 twee borsten aangeboden als ochtendvoeding.
Eerder deed ik dan om 5:30 twee borsten en daarna om 9:30 pas weer.
Hopelijk kunnen jullie het een beetje volgen, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Ik zit nu ook een beetje met de laatste fles van aapie. Hij is om kwart voor 7 in slaap gevallen maar hij mag eigenlijk nog een fles (hij heeft nu 800ml gedronken). Wakker gemaakt worden vindt hij echter NIET leuk maar als ik het niet doe slaapt hij waarschijnlijk gewoon door en eet hij dus eigenlijk te weinig. Wat is wijsheid? Hoe strak moet je überhaupt die liter (ongeveer) aanhouden?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
@MaJo (Alleen als hij niet gepoept heeft.) Ik leg de nieuwe luier onder hem al klaar (terwijl de oude nog om zit). Dan open ik de oude (maar nog niet af doen) en geef zijn zaakje wat frisse lucht en wacht even af.Of ik blaas zachtjes
En dan de oude eruit en opzij leggen, meteen de nieuwe erom, klaar!
![]()
Bij poep heb ik doekjes (microfiber) die ik bovenop zijn piemeltje leg (maar hem niet mee veeg, vanwege het materiaal), maar het absorbeert vrij goed! Meestal vangen die dan ook het meeste op, maar ook niet altijd als hij flink ligt te trappelen. Dus geen gouden tip voor. En plassen na badje. CHECK. Hier nog 1!
[ Bericht 7% gewijzigd door Bienelientjee op 13-03-2021 23:00:49 ]![]()
Een keer een fles missen lijkt mij geen probleem @MaJo ik zou niet wakker maken.
Voeden voor ze naar bed gaat twijfel ik dus idd over. Ik verwacht daarmee geen grootse verschuivingen in ritme, maar het is te proberen.
@Smart_ass ze gaat idd echt huilen. Tot afgelopen nacht lag ze naast me en dan probeerde ik altijd eerst de speen en een hand bij haar hoofd. Als ze onrustig bleef, toch maar voeden.
Ze werd om 22:45 weer wakker. 3 uur na de voeding. Met geen mogelijkheid te troosten, tenzij in de armen. Nu dus toch maar weer aan het voeden. Wat de afgelopen tijd wel eens werkte was haar bij ons in bed pakken en dan sliep ze zo 6 uur door, maar dat wil ik haar niet aanwennen.
Helpt ook niet mee dat ze enorm verkouden en hees is op dit moment. Daar kan ik zo weinig aan doen voor haar helaas. Fingers crossed dat ze dadelijk wel in haar bedje verder gaat slapen!
Ik lag zelf om 22:30 erin, maar zo komt er weinig van slapen terecht.![]()
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
Is ook zo @:MaJo, maar die strenge Europese richtlijnen zijn er niet voor niets. Houdt nog veel meer andere troep tegen. Ik heb daar wel redelijk vertrouwen in eigenlijk.
.
![]()
Ik zou eens overleggen met je wederhelft, misschien kan hij je ontlasten waardoor je het welbtrekt?Resistance is futile.![]()
Ik word ‘s nachts wel altijd wakker van haar en mijn vriend juist ‘s ochtends, maar hij was vanochtend toevallig vroeg weg om te voetballen. Normaal gesproken wordt hij er eerder wakker van en maakt mij dan wakker.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wordt je vriend ook nooit wakker van Bubbles? Voel je er in ieder geval niet schuldig over, ik slaap de laatste tijd ook door het gehuil van aapie heen. Kun je overdag misschien een keer bijtanken?
[..]
De laatste tijd begint hij te plassen als ik hem verschoon, bijna altijd op het moment dat ik de luier weghaal en de nieuwe eronder schuif, dat gaat dus ook regelmatig mis en dan moet ik hem weer helemaal verschonenIemand nog tips daarvoor? Ik heb al een doekje over zijn piemeltje maar daardoor gaat de plas dus meteen in het doekje/op het verschoningskussen en worden zijn kleertjes nat. Na het douchen plast ie ook standaard, hij houdt van wildplassen
[..]
Ik zit nu ook een beetje met de laatste fles van aapie. Hij is om kwart voor 7 in slaap gevallen maar hij mag eigenlijk nog een fles (hij heeft nu 800ml gedronken). Wakker gemaakt worden vindt hij echter NIET leuk maar als ik het niet doe slaapt hij waarschijnlijk gewoon door en eet hij dus eigenlijk te weinig. Wat is wijsheid? Hoe strak moet je überhaupt die liter (ongeveer) aanhouden?
Ehh jaaaaa! Het piemelhoedje! Is dat misschien toch nog wel serieus ergens handig voor dus!
Wat betreft de hoeveelheid melk, ik weet niet hoe nauw dat komt maar als ie echt honger heeft wordt ie er wel wakker van denk ik. Zoals Nolita al zei, een keertje een fles missen lijkt me niet onoverkomelijk.
Lastig @Nolita ! Misschien toch een kwestie van wachten tot ze er zelf overheen groeit? Of eventjes laten huilen, en dan kijken of ze toch in slaap valt. Maar ik snap dat niet iedereen daar tegen kan.Ik voed eigenlijk alleen live want ik houd dus echt totaal niet van kolven en mijn vriend is de enige van ons twee die werkt op het moment dus ik wil sowieso dat hij ‘s nachts zijn rust kan pakken. Opzich kom ik de dagen prima door met een goede kop koffie, het opstaan ‘s ochtends is gewoon lastig. Ik probeer wel af en toe echt op tijd naar bed te gaan ook.quote:Op zondag 14 maart 2021 02:02 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Ik zou eens overleggen met je wederhelft, misschien kan hij je ontlasten waardoor je het welbtrekt?
Hoe is het met Colin zijn slapen ‘s nachts nu?![]()
Nou, na 23:45 heeft ze geen voeding meer gehad tot nu, dus dat is positief.
In ruil daarvoor is ze wel van 3:00-4:00 (weer 3 uur later wakker dus) wakker geweest en was ze dus idd pas tevreden toen ze tegen mij aan in ons bed lag en heeft toen geslapen tot net.![]()
Maar even hopen dat dit de gewenning van op haar eigen kamertje slapen is en dat ze binnenkort gewoon niet meer wakker wordt. Geen idee of we dat kunnen stimuleren.![]()
Ik vind het knap dat je er zo mee bezig bent, @Nolita . Bij mijn oudste had ik al snel geleerd dat slapen een magische toestand is waar ik weinig invloed op heb. Nog altijd zijn er fases dat hij vaak wakker wordt snachts. Wat dat betreft vond ik het makkelijker als kleine baby, toen voedde ik hem en dan viel hij wel weer in slaap.
Maar Hannah is echt heel anders. Die was vannacht onrustig door alle snot (het grote nadeel aan een lieve grote broer en), maar viel dan tegen mij aan gewoon weer in slaap zonder te willen drinken.
Heel vreemde ervaring.
Sowieso is ze een heel ander kind. Heel rustig en tevreden en vrolijk. Ik besef me daardoor pas echt hoe heftig de babytijd van Dirk is geweest.Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Poeh lastig nolita. Hier 7 maanden maar geen nachtvoedingen. F is hier enorm aan het jengelen vanaf 17.30 omdat hij dan al lang wakker is. Dan rekken we het wat tot 18.00 uur en dan een tijd voeden vaak met in slaap vallen tot 19.00 uur en dan op bed. Om 6.30 vaak wakker, niet huilen maar ook niet tevreden en dan 1 borst op bed. Dan naar beneden en rond 7 uur of iets later, 8 uur, de andere borst.![]()
Soof sliep van 1u tot 6u30 door! 5,5 uur slaap aan één stuk, wat was dit weer goddelijk!![]()
Grote zus sliep ook door zonder onderbreking van 22 tot 9.![]()
Weten niet wat ons overkwam maar ik ben nu nog meer moe dan na een gebroken nacht.![]()
Alsof je lijf dan denkt; en nú is het tijd voor mij!![]()
![]()
Wat fijn NJ! Minder dat jij je nog steeds verrot voelt, maar hopelijk komt dat goed als je vaker van dit soort nachten maakt.
De poepsituatie is er niet echt beter op geworden. J poept niet, maar ze laat heel veel scheten en dan komt er legergroene poep (normaal is het geel) mee, die voor enorm rode billen zorgt. Het is best zielig, al is ze verder redelijk goed te pas. Morgen naar het consultatiebureau, daar maar eens vragen wat dit zou kunnen zijn. Misschien een virusje ofzo, al hebben wij nergens last van.![]()
Hoe was dat met Dirk dan?quote:Op zondag 14 maart 2021 08:29 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het knap dat je er zo mee bezig bent, @:Nolita . Bij mijn oudste had ik al snel geleerd dat slapen een magische toestand is waar ik weinig invloed op heb. Nog altijd zijn er fases dat hij vaak wakker wordt snachts. Wat dat betreft vond ik het makkelijker als kleine baby, toen voedde ik hem en dan viel hij wel weer in slaap.
Maar Hannah is echt heel anders. Die was vannacht onrustig door alle snot (het grote nadeel aan een lieve grote broer en), maar viel dan tegen mij aan gewoon weer in slaap zonder te willen drinken.
Heel vreemde ervaring.
Sowieso is ze een heel ander kind. Heel rustig en tevreden en vrolijk. Ik besef me daardoor pas echt hoe heftig de babytijd van Dirk is geweest.Resistance is futile.![]()
Oh ja, was ff vergeten dat jij nog borstvoeding geeft. Je kunt 's nachts ook kunstvoeding laten geven maar dat heeft na een paar dagen al invloed op je productie. Dus ook niet echt een optie in combinatie met je wens om je partner te laten tukken. Dus dan is de afweging eerder: hoe lang hou je dit vol? Wat je ook kiest, het is OK.quote:Op zondag 14 maart 2021 02:30 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik word ‘s nachts wel altijd wakker van haar en mijn vriend juist ‘s ochtends, maar hij was vanochtend toevallig vroeg weg om te voetballen. Normaal gesproken wordt hij er eerder wakker van en maakt mij dan wakker.
Ehh jaaaaa! Het piemelhoedje! Is dat misschien toch nog wel serieus ergens handig voor dus!
Wat betreft de hoeveelheid melk, ik weet niet hoe nauw dat komt maar als ie echt honger heeft wordt ie er wel wakker van denk ik. Zoals Nolita al zei, een keertje een fles missen lijkt me niet onoverkomelijk.
Lastig @:Nolita ! Misschien toch een kwestie van wachten tot ze er zelf overheen groeit? Of eventjes laten huilen, en dan kijken of ze toch in slaap valt. Maar ik snap dat niet iedereen daar tegen kan.
[..]
Ik voed eigenlijk alleen live want ik houd dus echt totaal niet van kolven en mijn vriend is de enige van ons twee die werkt op het moment dus ik wil sowieso dat hij ‘s nachts zijn rust kan pakken. Opzich kom ik de dagen prima door met een goede kop koffie, het opstaan ‘s ochtends is gewoon lastig. Ik probeer wel af en toe echt op tijd naar bed te gaan ook.
Hoe is het met Colin zijn slapen ‘s nachts nu?
En Colin het vriendelijke spookje: die is de laatste 2 nachten erg aan het spoken. 22:00, 01:00, 04:00. Maar ook niet meer willen slapen na de fles en dan komt hij vanzelf een keer in bed bij ons, en nu zijn we zelfs zo ver dat hij om 04:00 alleen in mijn armen in slaap wil vallen...Resistance is futile.![]()
We gaan over 8 dagen op vakantie, dus ik hoop stiekem dat we daar een paar goede nachten kunnen pakken. Ook even geen verplichtingen qua werk, geen rare tijden voor opvang/werk, gewoon even ritme en gevoel volgen..quote:Op zondag 14 maart 2021 09:57 schreef Gogo83 het volgende:
Wat fijn NJ! Minder dat jij je nog steeds verrot voelt, maar hopelijk komt dat goed als je vaker van dit soort nachten maakt.
De poepsituatie is er niet echt beter op geworden. J poept niet, maar ze laat heel veel scheten en dan komt er legergroene poep (normaal is het geel) mee, die voor enorm rode billen zorgt. Het is best zielig, al is ze verder redelijk goed te pas. Morgen naar het consultatiebureau, daar maar eens vragen wat dit zou kunnen zijn. Misschien een virusje ofzo, al hebben wij nergens last van.
Vervelende poepsituatie! Vind rode billen altijd zo sneu, want je moet het wel schoonmaken, maar het is soms zo naar...![]()
Ik moet een kinderstoel en servies (met zuignap). Tips?
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.Resistance is futile.![]()
Wij hebben de maxi cosi Minla, maar uiteraard nog niet gebruikt. De stoel kan tm 6 jaar gebruikt worden. Wat mij opgevallen is dat de mensen die deze stoel tweedehands aanbieden wel eerder zijn overgestapt op wat anders (binnen 1-2 jaar). Ik moet zeggen dat ik de trip Trapp niet zo mooi vind en maxi cosi (als merk) tot zover logisch in gebruik.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Wat vervelend Gogo! Ben benieuwd wat het cb ervan zegt. Ik merkte zelf dat Bubbles na een week of 8 een stuk minder frequent ging poepen dan ervoor, maar de kleur veranderde niet en gelukkig ook geen rode billetjes. Heeft ze er veel last van? Of vooral tijdens het verschonen?quote:Op zondag 14 maart 2021 09:57 schreef Gogo83 het volgende:
De poepsituatie is er niet echt beter op geworden. J poept niet, maar ze laat heel veel scheten en dan komt er legergroene poep (normaal is het geel) mee, die voor enorm rode billen zorgt. Het is best zielig, al is ze verder redelijk goed te pas. Morgen naar het consultatiebureau, daar maar eens vragen wat dit zou kunnen zijn. Misschien een virusje ofzo, al hebben wij nergens last van.Vannacht weer vrij goed bij kunnen slapen, wat doet een mens dat goed! Ik kan ook niet echt klagen verder, ze komt ‘s nachts maar 1x, maar ik slaap gewoon slecht. Ligt eigenlijk meer aan mij dan aan haar haha.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh ja, was ff vergeten dat jij nog borstvoeding geeft. Je kunt 's nachts ook kunstvoeding laten geven maar dat heeft na een paar dagen al invloed op je productie. Dus ook niet echt een optie in combinatie met je wens om je partner te laten tukken. Dus dan is de afweging eerder: hoe lang hou je dit vol? Wat je ook kiest, het is OK.
En Colin het vriendelijke spookje: die is de laatste 2 nachten erg aan het spoken. 22:00, 01:00, 04:00. Maar ook niet meer willen slapen na de fles en dan komt hij vanzelf een keer in bed bij ons, en nu zijn we zelfs zo ver dat hij om 04:00 alleen in mijn armen in slaap wil vallen...
Ahh lieve Colin wil de warmte van mama voelen haha. Hoe gaat het op je werk, heb je het wat rustiger nu? Onze kleintjes zijn alweer bijna 6 maanden joh, wat gaat dat hárd!
Wat lekker NJ! En welverdiend. Waar gaan jullie naartoe? Lekker genieten.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
We gaan over 8 dagen op vakantie, dus ik hoop stiekem dat we daar een paar goede nachten kunnen pakken. Ook even geen verplichtingen qua werk, geen rare tijden voor opvang/werk, gewoon even ritme en gevoel volgen..
Vervelende poepsituatie! Vind rode billen altijd zo sneu, want je moet het wel schoonmaken, maar het is soms zo naar...
Ik had eerder deze week een enorm stressmoment wat betreft onze aankomende reis naar Nederland. Ik kijk er zooooo enorm naar uit dat mijn ouders, familie en beste vriendinnen de kleine eindelijk gaan ontmoeten, maar voelde me zo gestresst over de hele reis, over weg zijn van mijn vriend, Bubbles totaal uit haar routine, hoe ze zal reageren op het tijdsverschil, hoe mijn productie gaat reageren op het tijdsverschil.. ik probeer het maar een beetje van me af te zetten, sommige dingen kun je nu eenmaal niet plannen maar ik vind het toch wel heel spannend.
![]()
Het is ook spannend, zo'n vliegreis met zo'n kleine uk! Toen Timo 10 maanden was, zijn we met hem naar Rome geweest. Toen waren we met zijn tweeën, was het maar een paar uur vliegen, bleven we in dezelfde tijdzone en had ik niet allerlei eerste ontmoetingen met zo ongeveer al mijn vrienden en familie, en zelfs toen vond ik het spannend! Helemaal logisch dus hoor @Smart_ass! Wanneer vertrek je? En hoe lang blijf je in Nederland?
J is op zich goed te pas hoor, ondanks de rode billen en poeperij, maar toch vind ik het sneu. Ze heeft net wel lekker een paar uur liggen slapen, maar nu net na haar voeding gaf ze weer behoorlijk wat terug en knetterde ze er weer lustig op los. Zo de luier maar weer eens checken...![]()
Wij zijn toen Bas 7 maanden was naar Vancouver gevlogen en hadden uiteindelijk alleen de eerste nacht last van het tijdsverschil. Daarna was alles weer normaal. En toen we thuis kwamen had Bas helemaal nergens last van. Ik maakte me er van te voren ook best wel druk om maar dat bleek onnodig. Ik hoop dat het bij jullie net zo makkelijk gaatquote:Op zondag 14 maart 2021 17:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat vervelend Gogo! Ben benieuwd wat het cb ervan zegt. Ik merkte zelf dat Bubbles na een week of 8 een stuk minder frequent ging poepen dan ervoor, maar de kleur veranderde niet en gelukkig ook geen rode billetjes. Heeft ze er veel last van? Of vooral tijdens het verschonen?
[..]
Vannacht weer vrij goed bij kunnen slapen, wat doet een mens dat goed! Ik kan ook niet echt klagen verder, ze komt ‘s nachts maar 1x, maar ik slaap gewoon slecht. Ligt eigenlijk meer aan mij dan aan haar haha.
Ahh lieve Colin wil de warmte van mama voelen haha. Hoe gaat het op je werk, heb je het wat rustiger nu? Onze kleintjes zijn alweer bijna 6 maanden joh, wat gaat dat hárd!
[..]
Wat lekker NJ! En welverdiend. Waar gaan jullie naartoe? Lekker genieten.
Ik had eerder deze week een enorm stressmoment wat betreft onze aankomende reis naar Nederland. Ik kijk er zooooo enorm naar uit dat mijn ouders, familie en beste vriendinnen de kleine eindelijk gaan ontmoeten, maar voelde me zo gestresst over de hele reis, over weg zijn van mijn vriend, Bubbles totaal uit haar routine, hoe ze zal reageren op het tijdsverschil, hoe mijn productie gaat reageren op het tijdsverschil.. ik probeer het maar een beetje van me af te zetten, sommige dingen kun je nu eenmaal niet plannen maar ik vind het toch wel heel spannend.
![]()
![]()
Jay @NicolasJoy eindelijk slaapuren!![]()
@Nolita ik heb geen tips. Na 5:00 terug in slaap vallen vind ik ook lastig omdat peuter vaak om 6:00 klaar is om de dag te beginnen. Als het me niet meer lukt om te slapen dan pak ik gewoon mijn e-book en ga 's avonds op tijd naar bed.
@Seven. Dat klinkt toch heerlijk knus.Hopelijk gaat het slapen snel weer naar wens.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
@Gogo83 Zeker spannend! Ik denk dat vliegen met een kleintje altijd spannend is, of ze nu 3/6/9/12 maanden zijn en of het nou ver is of niet, tijdsverschil of niet, je weet nooit hoe ze reageren. Je kunt moeilijk tegen een baby zeggen dat ze stil moeten zijn ofzo haha. Maar we hopen er het beste van. We vertrekken volgende maand en blijven 3 weken!
Fijn dat J er niet teveel last van heeft, hopelijk snel weer normale poep en geen rode billetjes meer!
@1inamelon Wauw dat klinkt super positief! Hopelijk gaat het hier ook zo. Fijn om te weten dat het zo goed kan gaan in elk geval.![]()
Die luier eronder is een goede! Dat deed ik helemaal in het begin al maar dat is me op de een of andere manier sindsdien helemaal ontschotenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:49 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo (Alleen als hij niet gepoept heeft.) Ik leg de nieuwe luier onder hem al klaar (terwijl de oude nog om zit). Dan open ik de oude (maar nog niet af doen) en geef zijn zaakje wat frisse lucht en wacht even af.Of ik blaas zachtjes
En dan de oude eruit en opzij leggen, meteen de nieuwe erom, klaar!
![]()
Bij poep heb ik doekjes (microfiber) die ik bovenop zijn piemeltje leg (maar hem niet mee veeg, vanwege het materiaal), maar het absorbeert vrij goed! Meestal vangen die dan ook het meeste op, maar ook niet altijd als hij flink ligt te trappelen. Dus geen gouden tip voor. En plassen na badje. CHECK. Hier nog 1!Ga ik weer doen
Ik heb hem inderdaad laten liggen en hij werd pas vanochtend weer wakker om kwart over 7, 12,5 uur aan een stuk geslapen dusquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:49 schreef Nolita het volgende:
Een keer een fles missen lijkt mij geen probleem @:MaJo ik zou niet wakker maken.
Voeden voor ze naar bed gaat twijfel ik dus idd over. Ik verwacht daarmee geen grootse verschuivingen in ritme, maar het is te proberen.
@:Smart_ass ze gaat idd echt huilen. Tot afgelopen nacht lag ze naast me en dan probeerde ik altijd eerst de speen en een hand bij haar hoofd. Als ze onrustig bleef, toch maar voeden.
Ze werd om 22:45 weer wakker. 3 uur na de voeding. Met geen mogelijkheid te troosten, tenzij in de armen. Nu dus toch maar weer aan het voeden. Wat de afgelopen tijd wel eens werkte was haar bij ons in bed pakken en dan sliep ze zo 6 uur door, maar dat wil ik haar niet aanwennen.
Helpt ook niet mee dat ze enorm verkouden en hees is op dit moment. Daar kan ik zo weinig aan doen voor haar helaas. Fingers crossed dat ze dadelijk wel in haar bedje verder gaat slapen!
Ik lag zelf om 22:30 erin, maar zo komt er weinig van slapen terecht.
Je kunt het natuurlijk eens proberen voor het slapen, wie weet doet het wat met haar ritme!Oh ja het piemelhoedjequote:Op zondag 14 maart 2021 02:30 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik word ‘s nachts wel altijd wakker van haar en mijn vriend juist ‘s ochtends, maar hij was vanochtend toevallig vroeg weg om te voetballen. Normaal gesproken wordt hij er eerder wakker van en maakt mij dan wakker.
Lastig @:Nolita ! Misschien toch een kwestie van wachten tot ze er zelf overheen groeit? Of eventjes laten huilen, en dan kijken of ze toch in slaap valt. Maar ik snap dat niet iedereen daar tegen kan.
[..]
Ik voed eigenlijk alleen live want ik houd dus echt totaal niet van kolven en mijn vriend is de enige van ons twee die werkt op het moment dus ik wil sowieso dat hij ‘s nachts zijn rust kan pakken. Opzich kom ik de dagen prima door met een goede kop koffie, het opstaan ‘s ochtends is gewoon lastig. Ik probeer wel af en toe echt op tijd naar bed te gaan ook.
Hoe is het met Colin zijn slapen ‘s nachts nu?Maar ook dan loopt het naar beneden en wordt zijn romper nat
Wat heerlijk zeg! Gek hè dat je dan soms nog vermoeider bent dan na een gebroken nachtquote:Op zondag 14 maart 2021 09:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Soof sliep van 1u tot 6u30 door! 5,5 uur slaap aan één stuk, wat was dit weer goddelijk!![]()
Grote zus sliep ook door zonder onderbreking van 22 tot 9.![]()
Weten niet wat ons overkwam maar ik ben nu nog meer moe dan na een gebroken nacht.![]()
Alsof je lijf dan denkt; en nú is het tijd voor mij!Misschien om je te waarschuwen dat je hier maar niet teveel aan moet gaan wennen
Wij hebben de Cybex Lemo. Wel wat duurder maar mooie stevige stoel en is van 0 tot 99+ jaar. Dus dat gaat wel even meequote:Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.
Dit is hem:
Zelf vind ik de tripp trapp erg lelijk
Hoe gaat het met de hapjes? Wat eet Colin allemaal al?Lijkt me ook spannend maar keep your eyes on the prize: je gaat je familie en vrienden zienquote:Op zondag 14 maart 2021 17:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat vervelend Gogo! Ben benieuwd wat het cb ervan zegt. Ik merkte zelf dat Bubbles na een week of 8 een stuk minder frequent ging poepen dan ervoor, maar de kleur veranderde niet en gelukkig ook geen rode billetjes. Heeft ze er veel last van? Of vooral tijdens het verschonen?
[..]
Vannacht weer vrij goed bij kunnen slapen, wat doet een mens dat goed! Ik kan ook niet echt klagen verder, ze komt ‘s nachts maar 1x, maar ik slaap gewoon slecht. Ligt eigenlijk meer aan mij dan aan haar haha.
[..]
Wat lekker NJ! En welverdiend. Waar gaan jullie naartoe? Lekker genieten.
Het komt vast allemaal goed en het is maar een paar uurtjes van je leven
Is natuurlijk ook zo @MaJo!
Hoe gaat het met Aapie en de hapjes? Ik heb Bubbles vandaag voor de tweede keer iets aangeboden maar ze moet er helemaal niets van hebben. Ze ging op een gegeven moment zelfs huilen, wist echt niet wat ze ermee aan moest!![]()
We zijn er maar weer even mee gestopt, hij lijkt het nog niet echt te snappen. De laatste dagen heeft hij wel wat meer signalen, zoals kauwen op zijn speen, maar het heeft geen haast. Ik denk dat ik het weer probeer met 5 maandenquote:Op zondag 14 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Is natuurlijk ook zo @:MaJo!
Hoe gaat het met Aapie en de hapjes? Ik heb Bubbles vandaag voor de tweede keer iets aangeboden maar ze moet er helemaal niets van hebben. Ze ging op een gegeven moment zelfs huilen, wist echt niet wat ze ermee aan moest!
Wat had je aangeboden? Het is natuurlijk ook een proces waarbij ze het moeten leren, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Het lijkt me wel heel leuk die ontdekkingstocht!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Broccoli en banaan. Ergens had ik de verwachting en hoop dat ze het geweldig zou vinden en het direct zou snappen, maar helaas. Ze stopt verder wel van alles in haar mond (en sinds vandaag ook haar tenen! #mijlpaal). Maar eten dus blijkbaar nog niet
Ik denk dat ik het de volgende keer ook op een ander tijdstip van de dag ga proberen, wie weet scheelt dat ook weer.![]()
Zo typisch.. Vorige nacht dus een fijne nacht, nu al bijna 3 uur wakker.. Terwijl ook het gaan slapen totaaaaal niet wilde.
Baby's..![]()
![]()
![]()
Awww die tenenquote:Op maandag 15 maart 2021 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Broccoli en banaan. Ergens had ik de verwachting en hoop dat ze het geweldig zou vinden en het direct zou snappen, maar helaas. Ze stopt verder wel van alles in haar mond (en sinds vandaag ook haar tenen! #mijlpaal). Maar eten dus blijkbaar nog niet
Ik denk dat ik het de volgende keer ook op een ander tijdstip van de dag ga proberen, wie weet scheelt dat ook weer.![]()
Het helpt wel als ze honger hebben. Hier cornflakes geprobeerd, voelt fijn aan de handjes maar hij kreeg er rillingen van in zijn mond
Ons knuffeldier is in mijn armen in slaap gevallen![]()
(poging 1 om hem toch maar zelf te laten slapen 's avonds is mislukt).
Weer een gespook van jewelste maar hij is niet in ons bed geëindigd. Hij is nu wel bijzonder goed gemutst, lachen naar de teletubbies en aan de slang van mijn kolf trekken enzo
![]()
. Wat een portret
.
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 maart 2021 06:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Zo typisch.. Vorige nacht dus een fijne nacht, nu al bijna 3 uur wakker.. Terwijl ook het gaan slapen totaaaaal niet wilde.
Baby's..![]()
![]()
Er zit wel een stijgende lijn in, meen ik?Resistance is futile.![]()
@MaJo Colin vreet alles wat los en vast zit.
Mango
Banaan
Geroosterd bruin brood
Appelmoes
Niet direct gek op cornflakes en naturel griekse yoghurt.Resistance is futile.![]()
Goud vindt het momenteel ook maar lastig, dat slapen. Waar hij met een paar weken al wel eens een ruk van 6 uur maakte, lijkt 2-3 uur wel de max te zijn nu. En die 3 uur pakt ie dan aan het begin van de nacht, tussen 19:30 en 22:00 ish. Daarna wil ie niet meer terug in zijn bed, maar tegen mama liggen en elk uur aanhappen en kermen en mijn tepels kapot trekken![]()
Wonderwel registreert mijn Fitbit dit allemaal als prima nachtrust en haal ik de laatste tijd slaapscores van rond de 90. Ongekend.!!!
Het zal wel iets te maken hebben met de overgang naar het kdv. Daar slaapt ie overigens ook niet.disclaimer![]()
oh heerlijk he, als ze er zo van smullenquote:Op maandag 15 maart 2021 08:01 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin vreet alles wat los en vast zit.
Mango
Banaan
Geroosterd bruin brood
Appelmoes
Niet direct gek op cornflakes en naturel griekse yoghurt.
Tenen zijn ook de bomquote:Op maandag 15 maart 2021 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk dat ik het de volgende keer ook op een ander tijdstip van de dag ga proberen, wie weet scheelt dat ook weer.
Bubbles neemt gewoon graag de tijd om het te perfectioneren allemaal. Zie navelstomp
disclaimer![]()
Lief dat je het vraagtquote:Het gaat.. Mwa.. We leven nog
. We zitten denk ik midden in een sprong, sleep regression, hoe je het wil noemen, maar de nachten zijn in ieder geval prut. Volgens het CB mochten we wel stoppen met nachtvoedingen, maar daar moet ik echt nog niet aan denken, de borst is vaak de enige manier om hem weer in slaap te krijgen
![]()
Ben denk ik ook een beetje lockdown/corona moe ofzo. Kijk ook weinig op het forum. Onze vakantie dit jaar gaat wederom niet door.
Loempia doet het verder goed. Groeit goed, komt al best vooruit met rollen/tijgeren. Wilt graag kruipen, maar dit lukt nog niet. M. deed dit allemaal veel later joh
We zijn langzaam aan het beginnen met wat hapjes (rapley). Tot nu toe komkommer en wortel. Ik had laatst een bakje chips wat hij probeerde te stelen, maar dat leek mij dan weer niet zo'n goed idee![]()
![]()
Ik zweer qua borden echt bij de placemats van ezpz. Silliconen dus vertrouwd, blijft plakken, en allemaal handige bordjes. Hebben de mini bowl en eentje met vakjes in een gezichtje en voor later eentje met diepe vakjes. Ook bekertjes bij, Ieniemienie om uit open beker te leren drinken. Zweer daarnaast bij de silliconen slabben met opvang bakje. man wat scheelt dat een was. Twee stuks ervan en je bent klaar.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.
Noooooit meer uitwasbaar slabben.![]()
quote:Op maandag 15 maart 2021 06:22 schreef PKM het volgende:
Ik leef met je mee @:NicolasJoy
Vrij letterlijk ook want onze nacht was ook niet goed.![]()
Hoop dat je een rustige dag hebt gekregen vandaag om dan een beetje bij te komen!
Dat houd ik mezelf in elk geval wel voor!quote:Op maandag 15 maart 2021 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Er zit wel een stijgende lijn in, meen ik?
We hebben één keer 2-3 nachten achter elkaar goed kunnen slapen, nu zit het op meestal 1, soms 2 nachten in de week.
Het komt vanzelf een keer goed! Ze gingen allebei met goede zin naar de opvang, dus hoop dat het daar een beetje wil.![]()
![]()
Het is dus echt de leeftijd als ik overal de slaapverhalen zo zie.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:43 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagtHet gaat.. Mwa.. We leven nog
. We zitten denk ik midden in een sprong, sleep regression, hoe je het wil noemen, maar de nachten zijn in ieder geval prut. Volgens het CB mochten we wel stoppen met nachtvoedingen, maar daar moet ik echt nog niet aan denken, de borst is vaak de enige manier om hem weer in slaap te krijgen
![]()
Ben denk ik ook een beetje lockdown/corona moe ofzo. Kijk ook weinig op het forum. Onze vakantie dit jaar gaat wederom niet door.
Loempia doet het verder goed. Groeit goed, komt al best vooruit met rollen/tijgeren. Wilt graag kruipen, maar dit lukt nog niet. M. deed dit allemaal veel later joh
We zijn langzaam aan het beginnen met wat hapjes (rapley). Tot nu toe komkommer en wortel. Ik had laatst een bakje chips wat hij probeerde te stelen, maar dat leek mij dan weer niet zo'n goed idee
Klote van de vakantie.. Iedereen zit in het schuitje, maar met familie ver weg is het wel extra extra zuur.![]()
Is het nog altijd een loempia XL ?![]()
![]()
Mijn Fitbit doet ook zo positief over mijn k.ut nachten!quote:Op maandag 15 maart 2021 09:28 schreef SQ het volgende:
Goud vindt het momenteel ook maar lastig, dat slapen. Waar hij met een paar weken al wel eens een ruk van 6 uur maakte, lijkt 2-3 uur wel de max te zijn nu. En die 3 uur pakt ie dan aan het begin van de nacht, tussen 19:30 en 22:00 ish. Daarna wil ie niet meer terug in zijn bed, maar tegen mama liggen en elk uur aanhappen en kermen en mijn tepels kapot trekken![]()
Wonderwel registreert mijn Fitbit dit allemaal als prima nachtrust en haal ik de laatste tijd slaapscores van rond de 90. Ongekend.!!!
Het zal wel iets te maken hebben met de overgang naar het kdv. Daar slaapt ie overigens ook niet.![]()
Rond welke tijd geef jij Colin meestal vast eten? Misschien voed ik Bubbles ook gewoon wel best veel en heeft ze daardoor weinig honger meer? Overdag voed ik haar standaard na elk slaapje. Keek net even in mijn notes, dat is meestal 5x in een tijdsspan van 11u.. das misschien best veel?quote:Op maandag 15 maart 2021 07:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww die tenen![]()
Het helpt wel als ze honger hebben. Hier cornflakes geprobeerd, voelt fijn aan de handjes maar hij kreeg er rillingen van in zijn mond
Fitbit knows best, waar heb je het over, weinig slaap?quote:Op maandag 15 maart 2021 09:28 schreef SQ het volgende:
Het zal wel iets te maken hebben met de overgang naar het kdv. Daar slaapt ie overigens ook niet.Heeft Goud het verder wel naar zijn zin bij het kdv? Tepels kapot trekken haha, ik ben zo benieuwd hoe dat straks gaat zijn als ze tandjes krijgen
![]()
![]()
Het is een faaaaseeequote:Op maandag 15 maart 2021 12:33 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het is dus echt de leeftijd als ik overal de slaapverhalen zo zie.
Klote van de vakantie.. Iedereen zit in het schuitje, maar met familie ver weg is het wel extra extra zuur.![]()
Is het nog altijd een loempia XL ?![]()
![]()
Hij woog afgelopen donderdag 7,8kg. Nog steeds bovengemiddeld, maar niet meer helemaal boven in de curveZijn hoofdomtrek curve buigt een beetje af, dus ze willen ons tussendoor nog een keer zien om te meten.
SPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 15 maart 2021 16:24 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Het is een faaaaseee![]()
![]()
Hij woog afgelopen donderdag 7,8kg. Nog steeds bovengemiddeld, maar niet meer helemaal boven in de curveZijn hoofdomtrek curve buigt een beetje af, dus ze willen ons tussendoor nog een keer zien om te meten.
Oh, dat was bij ons ook. Toen de verpleegkundige dubbelcheckte was zijn hoofdje plots groterSPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze zei toen ook dat de assistentes af en toe ook gewoon niet goed meten
![]()
![]()
[..]
![]()
LoempiaaaaaSPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Wat super zonde van de vakantie trouwens..
Hier hebben ze haar hoofd ook verkeerd opgemeten met 2 maanden. Toen zat ze in de 99th percentile en 2 maanden later was haar hoofd ineens gekrompen en zat ze in de 60e. Blijkbaar is hoofden opmeten lastig.
![]()
[..]
![]()
Goede loempia! Hij ziet er goed uit @Miezziej !SPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Poffertje heeft ook een groot hoofd. Gewicht en lengte zitten onder de groene lijn en hoofdomtrek op de bovenste oranje. Extra knap hoever ze omhoog komt.![]()
@Smart_ass bij de oudste vond ik het ook spannend dat er tandjes zouden komen. De ondertandjes was geen probleem, de boventanden deed een paar dagen pijn. Nou is dat ook geen bijter. Ben eigenlijk wel benieuwd of Poffertje wel gaat bijten.
Zie haar lekker Nijntje kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Welterusten! Namens ons kleine meisje.
Vind het bizar, als ik foto's zie van twee jaar geleden (toen was de zus even oud, of ja, drie weken ouder) dan is het verschil zo groot. Grote zus wilde hapjes, rolde om, zat al rechtop! (Wel in de gaten houdende....) maar deze vindt alles wel prima. Lekker liggen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: