abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2021 @ 17:06:38 #101
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198394882
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:54 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Is het niet ook dat je het vergelijkt met wat je nu voor Bas voelt? Want die ken je al heel wat langer en heb je al heel wat langer om je heen. Ik ben zelf echt geen babymens, dus hoewel ik Hannah niet meer weg kan denken uit ons leven, is het gevoel voor haar (nog) niet te vergelijken met Dirk. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ze is immers ons prachtige cadeautje. O+

En verder zou ik de combinatie niet fit, moe en corona ook niet uitsluiten. :*
Ja dit zou best eens kunnen.

Ik herinner me dat ik bij Bas ook rond de 4 maanden futloos was. Bloed laten prikken toen en daar kwam niets uit. Paar maanden later was ik ook weer fit.

Misschien moet ik de verloskundige weer eens bellen. Die mag je hier in Duitsland tot 9 maanden na je bevalling nog contacteren.
pi_198395521
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:21 schreef 1inamelon het volgende:
Ik hoop het.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 maart 2021 @ 18:28:15 #103
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198396395
quote:
Ik hoop het.
SPOILER
Ik herken dit gevoel heel goed, maar ik denk ook dat het voor een groot deel is wat @Nanuke zegt.

Ik voelde me ook zo bij Z. Natuurlijk, ik hield meteen onvoorwaardelijk van haar. Maar ik voelde ook dat ik een hele andere band heb/had met Uras.
Z. is nu 14 weken oud en nu voelt het allemaal hetzelfde. O+

Geef het tijd. :* Maar bespreek het ook vooral!
Protège moi de mes désirs.
pi_198396474
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat dat zo goed werkt Hilmo! Hoelang duren die slaapjes dan ongeveer? En die 4u wakker houdt ie goed vol?

Bubbles begint wat meer kleur te krijgen, grappig om te zien. Is vooral goed te zien in de nekplooien :') :D. Merk sowieso dat het snel gaat hier opeens. Veel kletsen, veel rollen, constant beentjes in de lucht.. zo’n verschil met 2 maanden geleden!
Ochtend slaap duurt drie kwartier tot een uur. Middagslaap afhankelijk van of oudste niet door het huis heen schreeuwt }:| een uur tot 2 uur max. Meestal tot uur of 15.00 slapen.

sun, een gekookt ei geven we in flinke plakken. Dat pakt fijnst vast. Gebakken ei kan ook mooi in grotere stukken.

Vier uur wakker is uitdaging hoor. Vanaf moment van afwassen is de energie op en is het jengelen. Uur of half 6. Snel snel en dan borst en dan valt hij in slaap al aan borst.

En ik ben blij, overleg met opvang gehad, ook over eten. Ze zei dat klinkt als rapley, ik zei is het ook. Ik zei zien jullie dat zitten met fruit en brood. Ja hoor, als jullie dat willen. Nou top! O+ alleen nog steeds waterpokken daar en man is nog een dag thuis dus nog een dagje bij ons gelukkig.
  maandag 8 maart 2021 @ 18:53:16 #105
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198396937
SPOILER
Z. krijgt een nieuwe FOK!naam. Zielie. Zo noemt U. haar en na 3 maanden blijft de naam hangen.

Zielie doet het super goed. Ze draait van buik naar rug, en vanochtend kwam ik er achter dat ze ook van rug naar buik draait. :o Beentjes gaan hier ook de hele tijd de lucht in, ze is nog steeds een enorme kletskous en ze vindt het ontzettend leuk om interactie te hebben. Verder is ze van het vasthouden, knijpen en haren trekken. En het liefst bewonderd ze de wereld staand.
Oja, tegenwoordig gaat ze door het leven met staartjes. :)

Ik merk dat U. het ook steeds leuker begint te vinden. Hij speelt nu al zo leuk met haar, en zij lacht de hele tijd naar hem. Heerlijk. O+

Met mij gaat het post partum wat minder. De zwangerschapskilo’s willen nog niet gaan en m’n haar valt wel heel erg uit. Over twee weken ga ik weer vol aan de bak. Hoop dat ik tot dan nog even bij kan slapen. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 10-03-2021 10:25:07 ]
  Moderator/colorchick maandag 8 maart 2021 @ 19:20:14 #106
382129 crew  Donna
pi_198397748
Mijn haar valt ook gigantisch uit, veel meer als bij G. :X
  maandag 8 maart 2021 @ 19:27:10 #107
475804 1inamelon
pi_198397934
Bij mij ook. En ik heb al zo weinig :'( De kilo’s gaan er hier alleen maar af omdat ik ziek ben geweest en nog steeds 0 eetlust heb.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:30:06 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198398013
Ik eet nog steeds als een bootwerker. :P
pi_198398303
Hier ook gigantische haaruitval, de kilo’s zijn er voor het grootste gedeelte af maar het hangbuikje nog niet ;( .
pi_198398516
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:39 schreef Smart_ass het volgende:
Hier ook gigantische haaruitval, de kilo’s zijn er voor het grootste gedeelte af maar het hangbuikje nog niet ;( .
Hangbuik, check ;(
  Moderator/colorchick maandag 8 maart 2021 @ 19:56:43 #111
382129 crew  Donna
pi_198398893
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hangbuik, check ;(
Check.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:58:21 #112
475804 1inamelon
pi_198400409
Met kleren aan lijkt het nog wat ;(
  maandag 8 maart 2021 @ 22:01:45 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198401885
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Seven Ik vind het verbazing wekkend en zo interessant hoe hij al drie dagen "wacht" tot 11 uur en dan pas magisch in slaap valt! :D Alhoewel de vorige twee avonden dat gepaard ging met huilen en gisteravond wachtte hij geduldig en stil tot 11 uur, haha!

Grappig wat voor patronen je kan ontdekken als je ergens op focust!

Vervelend is wel hoeveel hij ineens beweegt al in zijn slaap. Sinds een paar dagen doet hij dat. Meerdere keren moeten wij hem weer recht leggen want hij wurmt zichzelf telkens diagonaal in de snuzpod. :D
Vannacht vond ik hem zelfs met zijn hoofd tegen de zijkant en voetjes in de linksonder hoek!
Wat ik echt moeilijk vond, was dat je een patroon ontdekt, en dat het vervolgens weer helemaal anders ging binnen no time. Na 6 weken begon er iets van een beetje lijn in te zitten die hij dan vol kon houden, en na 3 maanden vond ik het pas een beetje makkelijker worden. Maar als ik je posts zo lees, dan krijg ik de indruk dat jij je er heel makkelijk aan over kunt geven. Constateren en meebuigen. Ik kon dat niet, de autist in mijn vond het gebrek aan structuur niet te overzien :')
Resistance is futile.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:11:30 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198402068
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef 1inamelon het volgende:
Dat ontzwangeren hè, dat gaat ook met ups en downs toch? Zusje is nu 4 maanden en ik zit qua energieniveau echt in een dip. Mijn huid en haren zijn vet, ik ben labiel.
SPOILER
Heyyyyyy.. is helemaal niet gek, hoor. Je bent echt niet de enige moeder met een kind die er soms ff helemaal doorheen zit. En als je er doorheen zit, dan is het ook niet genieten.

Even praktisch advies, mogelijk heb je er geen flikker aan maar OK: ga even bij jezelf na waarom je er doorheen zit en probeer dat aan te pakken. Ik voel me ook met enige regelmaat mentaal echt behoorlijk aan de grond en dan is er vaak wel een praktische oplossing waardoor het niet meer zo ver doorslaat. Om 10:00 beginnen met werken. Of 1 nacht per week op de logeerkamer. Of 1 keer minder kolven. Telkens kleine aanpassingen waardoor ik net genoeg druk verlicht om er niet knetter doorheen te zitten.

Je bent niet gek of raar :* . Je bent gewoon een heldin die het even moeilijk heeft :Y .

quote:
Ik hoop het.
SPOILER
:* :* je bent niet ontaard, je staat gewoon onder druk. Wees mild voor jezelf xx
Resistance is futile.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:19:43 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198402252
Ik had al aanleg tot inhammen maar viel nooit op, maar dat zijn nu echt kale plekken :') . Ik snak naar yogalessen want ik ben echt zo'n drilpudding momenteel. De kilo's zijn er bijna af. Maar met zoveel werken, zit lekker sporten er amper in.
Resistance is futile.
  maandag 8 maart 2021 @ 23:40:24 #116
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198403559
Ik hoop dat de zwembaden weer open gaan! Babyzwemmen! O+
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:37:20 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198405448
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zat ik ook aan te denken! Daar kijk ik al een jaar naar uit in ieder geval :P .
Resistance is futile.
pi_198405726
1inamelon :* I feel you.

Babyfotodinsdag? O+

SPOILER
Hier gaat het nog echt even hectisch, ben blij dat Y weer 2 dagen naar de opvang gaat, want man man man, merk dat ze die prikkels gewoon nodig heeft anders hebben we bambam van de flintstones in tha house. Ze is echt wel een onwijs trotse grote zus trouwens O+

Tot nu toe is Beer wel echt een mega chille baby, vindt het allemaal gescheten. Ik bereid me overigens nog wel voor op dat het opeens om kan gaan slaan :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Framblij89 op 09-03-2021 09:07:24 ]
pi_198406423
SPOILER
Bij ons gaat het maar matig. Poffertje moet ik nog steeds veel bij me pakken want ze moppert een hoop in plaats van spelen. En mijn peuter doet helaas waar peuters berucht om zijn. Mijn batterij krijg ik niet opgeladen en ik voel bijna altijd dat ik last heb van spanning.

Leuke naam @D.U.M.A.N
Wij noemen haar altijd nog Nia van Thomas de trein. De namen die Banaan aan zichzelf geeft wisselen per moment maar zij is bijna altijd Nia. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198412345
@1inamelon wat rot dat je je zo voelt! Geef het wat tijd en wees niet te streng voor jezelf. O+

Hier is het de laatste dagen drama. Frum krijgt een kies, en ze is niet te genieten. Normaal een hele blije baby, nu vooral een bozig meisje. Ze wil niks, slapen gaat moeilijk, eten ook, en ze is echt pittig en humeurig. Natuurlijk probeer ik daarnaast het huishouden draaiende te houden, en ik ben onwijs druk aan het solliciteren. Veel gesprekken en sollicitatiebrieven schrijven. Ik ben kapot.. Aanstaand weekend gaat ze voor het eerst logeren. Ik ben eraan toe. En ze kan staan, en af en toe zet ze een stapje. Maar nog zeker niet los.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:57:30 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198413277
Hi allemaal, ik meld mij :)

Even de cross post uit de zwangerschapsreeks

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:54 schreef monsterd. het volgende:
(...)

Ik heb babynieuws trouwens :W
SPOILER
We gaan de komende dagen eerst weer op krachten komen, daarna zal ik weer meelezen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198413407
Dames, sterkte voor degene die er doorheen zitten :* ik wil wel op iedereen reageren maar het zijn er teveel. Voor de moeders die echt niet weten hoe nu verder, is het misschien niet gek om de huisarts te raadplegen. Postnatale depressies enzo moet je voorkomen.

Seven haar tekst vond ik opbeurend en met goede tips ook!

Ik zag ook super lieve foto's. Ik heb al een paar weken geen nieuwe foto's op mobiel gemaakt dus straks even proberen.

Oh ja babyzwemmen, ben 'blij' dat ik met F daar niet aan wou beginnen want anders was ik nu dik chago geweest dat het niet kon. Straks is het jaar voorbij en heb je niks van dit alles kunnen doen.
Haaruitval, ja zo naar is dat. Ik vanaf baby drie maanden was en nu met 7 maanden is het weer goed te noemen. Slik wel trouw davitamon mama/borstvoeding supplementen maar kan net zo goed placebo zijn.

En qua buik, denk niet dat dat ooit nog wat wordt. Na kind 1 al niet, toen wat te zwaar en ondanks de heel goed sporten met mamafit (volgende week gaan we weer in groepjes van 4) is gewicht prima door bv maar buik echt zo bol. Tis echt los vet. Door beetje verzakte blaas moet ik buikspier oefeningen echt goed doen met mijn bekkenbodem anders ruïneer ik alleen maar...
pi_198413452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

We gaan de komende dagen eerst weer op krachten komen, daarna zal ik weer meelezen. :)
Gefeliciteerd mosterd!! Weer een vers baby'tje in dit topic! Dan voel ik mij hier al met een oud baby'tje (had ik ook toen ik hier kwam, dacht ik jeetje hapjes enzo ver van mijn bed show en knip in de vingers en hup het is zover)
pi_198413975
En recente foto's van vanavond:
SPOILER
pi_198415542
Hilmo wat een heerlijk ventje, die rode wangetjes!! O+
  dinsdag 9 maart 2021 @ 20:20:20 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_198415662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:47 schreef Hilmo het volgende:
SPOILER
O+
disclaimer
  dinsdag 9 maart 2021 @ 20:25:03 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_198415722
quote:

[..]

Van harte gefeliciteerd!! O+
disclaimer
pi_198415934
quote:

[..]

Congrats! :* *)
pi_198415985
En gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje monsterd!
pi_198416401
Gefeliciteerd Monsterd!

Zielie en F O+

Sterkte voor de dames die het nodig hebben. Zoek idd hulp, je hoeft het niet alleen te doen.

Zwemmen, dat mis ik echt! Babyzwemmen ben ik geen type voor (denk ik). Wij gingen met N sinds ze 5 maanden was iedere maand ‘vrij zwemmen’. Super leuk iedere keer wat ze weer meer kon dan de maand ervoor. Ik ben nu al 1 jaar niet meer geweest. Mijn vriend met peuter nog 2x in de zomer en in september zijn we in een landal bad geweest. Maarja toen was L 10 weken ofzo. Dat was een kwartiertje in het water en weer eruit.
Nu is ze al bijna 8 maanden en is dat de enige keer geweest. Ik hoop dat we het snel weer kunnen oppakken.

L blijft in hoog tempo door ontwikkelen. Sinds een week komt ze overal en kan ze goed tijgeren. Ook probeert ze regelmatig te kruipen en zelfs dat lukt al een paar slagen. Op dit tempo heeft ze het over een week onder de knie. Om de pogingen om te gaan zitten of zich op te trekken nog maar even te negeren. :o
Heerlijk kind is het. O+
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:22:58 #131
475804 1inamelon
pi_198416929
Ahhh @Hilmo wat een blijerd heb je daar!

@monsterd. Gefeliciteerd met jullie zoon! Nu lekker bijkomen en elkaar leren kennen O+

En iedereen bedankt voor de opbeurende dan wel begripvolle reacties O+ Erover praten/schrijven heeft al heel veel geholpen.
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 00:00:16 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198420169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, aapie is behoorlijk vlot met rollen dan
Is dat zo? Volgens mij is het wel normaal met 4,5 maand :) hij rolt nog steeds niet helemaal van rug naar buik maar van buik naar rug heeft hij nu goed onder de knie ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Voedingen; hier globaal 5 - 9 voedingen op een dag.
En... ze geeft dus al een half jaar borstvoeding! O+ *)
Na alle ellende met de oudste nooit verwacht dat dit zou lukken!
Een half jaar borstvoeding is absoluut iets om trots op te zijn O+ En wow, bizar dat ze alweer een half jaar is :o

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:16 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft zojuist het buikslapen ontdekt... waarschijnlijk ga ik de komende nachten met enige regelmaat zijn ademhaling checken :') .
Dat lijkt me super spannend! Ik ga nu al regelmatig ‘s nachts kijken of alles goed gaat :@

quote:
80s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:12 schreef Seven. het volgende:
20:00 - 04:15 hier w/
Yes, eindelijk een goede doorslaap te pakken *O* Hopelijk blijft het ook zo!
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dat is hier ondertussen ook al een aantal keer gebeurd, zelfs de hond liep er gisteren tegenaan :') . Benieuwd hoevaak dit gaat gebeuren voordat mijn vriend roept weg met dat ding haha. Voor welke kinderstoel zijn jullie nou uiteindelijk gegaan?

Oke, wij zitten hier nu op 5/6 voedingen per 24u dus dat komt redelijk overeen met de rest van wat ik hier lees. Hoeveel ze precies binnen krijgt weet ik alleen niet maar dat zal vast ook vergelijkbaar zijn. Wat luiers betreft.. ik denk rond de 6 per 24u gemiddeld. Ik verschoon haar na elk slaapje.
Ik moest lachen om de hond :@ Wij hebben de Cybex Lemo, deze is ook verkozen door de Consumentenbond als de beste stoel. Ervaringen heb ik alleen nog niet want Aapie kan er nog niet in zitten ;) ik vind hem wel mooi!
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:43 schreef Hilmo het volgende:
We zijn hier nu met 7 maanden op de 2-3-4 techniek. Eigenlijk automatisch al Maar letten er ook meer op. Na wakker worden sochtends , 2 uur wakker. Dan slapen. Dan daarna 3 uur wakker en slapen en daarna vier uur wakker tot de avond dut. Aan de borst valt hij vaak wel dan even in slaap tussendoor. Dus twee slaapjes nog maar en dat is redelijk gemiddeld voor deze leeftijd. Man herkende dit feilloos van oudste, grappig, ik weet daar niets meer van. Vanochtend at hij veel peer die man vasthield want te glibberig, daarna stuk gekookt ei en vanavond kijken of hij witlof wil.

Morgen weer wandelen met hem en mijn moeder O+ zin in. Maar goed inpakken want het is weer volop winter zo koud ;(
Handig is dat zo’n leidraad! Aapie valt na 2 uur wakker eigenlijk al in slaap dus we houden dat nu heel strikt aan. 2 uur wakker en dan weer naar bed. Meestal slaapt hij dan ongeveer een uurtje. Niet super lang maar hij slaapt nu ‘s nachts 11 uur aan een stuk. Om 8 uur ‘s avonds valt hij steevast in slaap en dan rond een uur of 7 wordt hij wakker. We hebben dus niks te klagen!

quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat dat zo goed werkt Hilmo! Hoelang duren die slaapjes dan ongeveer? En die 4u wakker houdt ie goed vol?

Bubbles begint wat meer kleur te krijgen, grappig om te zien. Is vooral goed te zien in de nekplooien :') :D. Merk sowieso dat het snel gaat hier opeens. Veel kletsen, veel rollen, constant beentjes in de lucht.. zo’n verschil met 2 maanden geleden!
Wat grappig dat je het vooral in de nekplooien ziet :D

quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hiet is 4 uur wakker echt de max. Daarna gaat hij dreinen. Hoe geef jij het ei? Gewoon helemaal? Wil dat ook gaan proberen :)

Leuk is dat het @:Smart_Ass, al die ontwikkelingen O+ Ook heel bijzonder om te zien hoe snel zoiets gaat. Van een hulpeloos hoopje baby naar flink gegroeide baby's die zelf dingen kunnen in een paar maanden tijd. Ook de sociale ontwikkeling is zo leuk om te zien.

Sinds dat hij naar de gastouder gaat kan hij beter overweg met andere mensen dan ons. Bij mijn vader was hij vaak huilerig. Vandaag een hele leuke foto gemaakt!

[ afbeelding ]

Wat heeft ie toch een heerlijk koppie O+ Is ie ook wel eens chagrijnig?
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haaaah, hier ook grote sprongen. Leuk om te zien hè? Begint Bubbles ook enorm te knijpen? :')
Aapie heeft het knijpen ook ontdekt :Y de hele tijd alles vastgrijpen en eraan trekken ook. Mijn haar en mijn vaders baard worden veelvuldig aan getrokken :') Hij wil zijn flesje ook steeds vasthouden maar trekt het daarmee uit zijn hand. Ik geef hem nu een vinger van mijn vrije hand om in te knijpen _O-
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:55 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Seven Ik vind het verbazing wekkend en zo interessant hoe hij al drie dagen "wacht" tot 11 uur en dan pas magisch in slaap valt! :D Alhoewel de vorige twee avonden dat gepaard ging met huilen en gisteravond wachtte hij geduldig en stil tot 11 uur, haha!

Grappig wat voor patronen je kan ontdekken als je ergens op focust!

Vervelend is wel hoeveel hij ineens beweegt al in zijn slaap. Sinds een paar dagen doet hij dat. Meerdere keren moeten wij hem weer recht leggen want hij wurmt zichzelf telkens diagonaal in de snuzpod. :D
Vannacht vond ik hem zelfs met zijn hoofd tegen de zijkant en voetjes in de linksonder hoek!
Leuk om die patronen te ontdekken ja! Maar het kan ook zo weer veranderen. Zo viel Aapie een tijdje om klokslag 12 uur in slaap. Dat werd op een gegeven moment 11 uur en nu is het standaard 8 uur. Ik heb het idee dat hij nu aardig een vast ritme heeft maar wie weet verandert het ook weer :)
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef 1inamelon het volgende:
Dat ontzwangeren hè, dat gaat ook met ups en downs toch? Zusje is nu 4 maanden en ik zit qua energieniveau echt in een dip. Mijn huid en haren zijn vet, ik ben labiel.
SPOILER
Deze momenten heeft iedereen, onderschat echt die hormonen niet! Maar als het aan blijft houden toch eens een afspraak maken bij de huisarts :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 00:11:23 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198420256
Ik verdeel mijn monsterpost even over 2 posts want ik zit mobiel en ga gillen als ik mijn lange post kwijtraak :')

quote:
17s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Z. krijgt een nieuwe FOK!naam. Zielie. Zo noemt U. haar en na 3 maanden blijft de naam hangen.

Zielie doet het super goed. Ze draait van buik naar rug, en vanochtend kwam ik er achter dat ze ook van rug naar buik draait. :o Beentjes gaan hier ook de hele tijd de lucht in, ze is nog steeds een enorme kletskous en ze vindt het ontzettend leuk om interactie te hebben. Verder is ze van het vasthouden, knijpen en haren trekken. En het liefst bewonderd ze de wereld staand.
Oja, tegenwoordig gaat ze door het leven met staartjes. :)

Ik merk dat U. het ook steeds leuker begint te vinden. Hij speelt nu al zo leuk met haar, en zij lacht de hele tijd naar hem. Heerlijk. O+

Met mij gaat het post partum wat minder. De zwangerschapskilo’s willen nog niet gaan en m’n haar valt wel heel erg uit. Over twee weken ga ik weer vol aan de bak. Hoop dat ik tot dan nog even bij kan slapen. :s)
Zielie O+

Besef dat je pas 4 maanden geleden bent bevallen hè? Die kilo’s hebben echt geen prioriteit!

Zelf voel ik me vooral niet fit, ik ben vreselijk moe. Vrijdag ga ik bloed laten prikken om te kijken of ik weer last heb van bloedarmoede, ben ook wat duizelig.
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja dat lijkt me ook zo leuk!! Het is me alleen niet helemaal duidelijk of alleen de zwemlessen nu weer mogen of ook baby zwemmen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:02 schreef Framblij89 het volgende:
1inamelon :* I feel you.

Babyfotodinsdag? O+

SPOILER
Hier gaat het nog echt even hectisch, ben blij dat Y weer 2 dagen naar de opvang gaat, want man man man, merk dat ze die prikkels gewoon nodig heeft anders hebben we bambam van de flintstones in tha house. Ze is echt wel een onwijs trotse grote zus trouwens O+

Tot nu toe is Beer wel echt een mega chille baby, vindt het allemaal gescheten. Ik bereid me overigens nog wel voor op dat het opeens om kan gaan slaan :')
Wat leuk om weer zo’n kleintje te zien O+ Fijn dat alles goed gaat!
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:50 schreef PKM het volgende:
SPOILER
Bij ons gaat het maar matig. Poffertje moet ik nog steeds veel bij me pakken want ze moppert een hoop in plaats van spelen. En mijn peuter doet helaas waar peuters berucht om zijn. Mijn batterij krijg ik niet opgeladen en ik voel bijna altijd dat ik last heb van spanning.

Leuke naam @:D.U.M.A.N
Wij noemen haar altijd nog Nia van Thomas de trein. De namen die Banaan aan zichzelf geeft wisselen per moment maar zij is bijna altijd Nia. O+
Wat een schattig poffertje is het, ondanks dat ze veel moppert O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:42 schreef QuattroF het volgende:
@:1inamelon wat rot dat je je zo voelt! Geef het wat tijd en wees niet te streng voor jezelf. O+

Hier is het de laatste dagen drama. Frum krijgt een kies, en ze is niet te genieten. Normaal een hele blije baby, nu vooral een bozig meisje. Ze wil niks, slapen gaat moeilijk, eten ook, en ze is echt pittig en humeurig. Natuurlijk probeer ik daarnaast het huishouden draaiende te houden, en ik ben onwijs druk aan het solliciteren. Veel gesprekken en sollicitatiebrieven schrijven. Ik ben kapot.. Aanstaand weekend gaat ze voor het eerst logeren. Ik ben eraan toe. En ze kan staan, en af en toe zet ze een stapje. Maar nog zeker niet los.
Ah je altijd zo vrolijke meisje chagrijnig! Lijkt me ook maar niks zo’n kies :( spannend om te solliciteren! Hopelijk dit weekend wat rust :*
quote:

[..]

Gefeliciteerd! Ga eerst inderdaad maar rustig bijkomen voordat je hier aan komt haken. Lekker genieten van je verse baby O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:47 schreef Hilmo het volgende:
SPOILER
Wat is het toch een heerlijke beer met die wangetjes O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:20 schreef SQ het volgende:

[..]

O+
Ik ben ook benieuwd naar een recente foto van Goud!

Behalve mijn vermoeidheid gaat hier alles goed. Aapie is een vrolijk ventje, mits hij op tijd zijn fles krijgt en om de 2 uur een tukkie :+ Proefhapjes snapt hij nog niet zo goed dus dat heb ik even voor een paar dagen gepauzeerd. Vandaag heb ik zelf appelmoes gemaakt, dat ga ik morgen aanbieden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 08:34:10 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198422026
Iets totaal anders: reageren jullie baby's op geur? Ik las laatst dat het leuk is om nu van alles aan je kindje te laten ruiken maar ik heb zelf nog nooit gemerkt dat aapie iets ruikt. Ik sla daar wel een beetje op aan omdat mijn vader niet kan ruiken en dit wellicht erfelijk is (geen idee).
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:59:10 #135
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198422328
@MaJo Baby J is nog maar 4,5 week, maar ik deed het toevallig voor de gein dit weekend eens. En hij reageerde wel degelijk! Ik had vanille en vinegar :D Vanille bracht hem aan het staren, rustig, oogjes open, bijna verraste blik, vinegar trok hij een neus vleugeltje op, haha!

Vannacht was hij 90° graden gedraaid, hij past niet eens op die manier, gek kereltje!

Manlief wou gisteravond niet luisteren. Baby J was duidelijk moe. Alle tekenen, maar manlief bleef hem maar stimuleren tot het punt dat Baby J begon te huilen en honger tekenen liet zien. Dus hij wou er een fles in gooien. Ik zo: hij heeft net gegeten. Hij is moe! Niet hongerig. Maar nee, manlief stond erop. Binnen 5 slokjes sliep Baby J. I told you so.....! :D
pi_198423219
@MaJo Frum wordt over 3 weken 1, maar ik heb nog niet duidelijk gezien dat ze echt op geur reageert hoor. Dat zal inmiddels wel maar het is me nooit zo opgevallen.

@bien Haha dat gaat hier ook vaak zo. Heeel herkenbaar.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:12:22 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_198423368
Sorry, geen foto's meer van mijn kinderen online ;)
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.
disclaimer
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:18:00 #138
318361 Bienelientjee
pi_198423489
Omg! Hij heeft overnacht een nieuw geluidje leren maken! Zo lief! :D
pi_198423589
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Paar maanden terug werd er ineens naar verwezen door een voor mij totaal onbekende user in een ander subforum. Dus 't is mooi geweest.
Ah, bah, dat is schrikken! Hopelijk niet op een negatieve toon?
pi_198423643
quote:
:o jemig. Dan ga ik dat ook maar niet meer doen helaas. Ben er wel terughoudend mee maar dat vind ik wat een eng idee.

Trouwens dat ritme van 2-3-4 wat ik aanhoud als wakkertijden wordt aangeraden vanaf 7 maanden. Even voordat newborns dit gaan toepassen :+
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:35:21 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_198423783
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ah, bah, dat is schrikken! Hopelijk niet op een negatieve toon?
Naja, schrikken. Kijk, ik zet zelf dingen online natuurlijk, maar dat er ook best grote groepen onbekenden / lurkers in deze topics lezen, dat gaat al snel in een soort blinde hoek zitten. Vooral een reality check dus. En ik was altijd al behoorlijk scheutig met dingen delen, dus als je alles bij elkaar optelt staat er gewoon veel te veel informatie over mij / ons online ;)
Geeft niets, kan ik nu ook niet meer terugdraaien, maar is wel reden om wat minder online te zijn en ook wat minder te delen :)
disclaimer
pi_198424870
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Naja, schrikken. Kijk, ik zet zelf dingen online natuurlijk, maar dat er ook best grote groepen onbekenden / lurkers in deze topics lezen, dat gaat al snel in een soort blinde hoek zitten. Vooral een reality check dus. En ik was altijd al behoorlijk scheutig met dingen delen, dus als je alles bij elkaar optelt staat er gewoon veel te veel informatie over mij / ons online ;)
Geeft niets, kan ik nu ook niet meer terugdraaien, maar is wel reden om wat minder online te zijn en ook wat minder te delen :)
Wel goed dat je dit deelt!
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 12:01:17 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198425143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:59 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Baby J is nog maar 4,5 week, maar ik deed het toevallig voor de gein dit weekend eens. En hij reageerde wel degelijk! Ik had vanille en vinegar :D Vanille bracht hem aan het staren, rustig, oogjes open, bijna verraste blik, vinegar trok hij een neus vleugeltje op, haha!

Vannacht was hij 90° graden gedraaid, hij past niet eens op die manier, gek kereltje!

Manlief wou gisteravond niet luisteren. Baby J was duidelijk moe. Alle tekenen, maar manlief bleef hem maar stimuleren tot het punt dat Baby J begon te huilen en honger tekenen liet zien. Dus hij wou er een fles in gooien. Ik zo: hij heeft net gegeten. Hij is moe! Niet hongerig. Maar nee, manlief stond erop. Binnen 5 slokjes sliep Baby J. I told you so.....! :D
Ik zal dan ook wat meer geuren aan gaan bieden. Laats wel aan een aromapotje met jasmijn laten ruiken en toen gingen zijn neusvleugels wel open. Dat hoeft overigens niks te zeggen, het kan ook gewoon de neus prikkelen zonder dat hij iets ruikt.

J is wel snel met draaien! Aapie ligt vaak ook een kwartslag gedraaid maar dat doet hij pas sinds kort. Overigens kon dat in zijn wiegje ook niet qua ruimte dus wie weet had hij het anders ook al eerder gedaan dan in zijn grote jongens bed :D

quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:05 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo Frum wordt over 3 weken 1, maar ik heb nog niet duidelijk gezien dat ze echt op geur reageert hoor. Dat zal inmiddels wel maar het is me nooit zo opgevallen.

@:Bien Haha dat gaat hier ook vaak zo. Heeel herkenbaar.
Het is ook iets waar je niet echt over nadenkt he? Het is dat mijn vader niet kan ruiken, anders had ik er ook niet bij stilgestaan dat dit een optie was denk ik :)

quote:
Dat snap ik heel goed dat je er dan mee stopt :Y Ik denk er ook wel eens over na dat iedereen natuurlijk hier mee kan lezen/kijken. En ik snap dat je ervan schrikt! Maar het hoeft niet per se negatief te zijn toch? Misschien dat deze user het gewoon leuk vindt om ons te volgen en er helemaal geen kwade bedoelingen mee heeft.

Overigens schrok ik ook een keer toen een vriendin (uit het 'echte leven') bleek mee te lezen in het AZWBNZMG en dus alles wist. Ik ben altijd heel open over alles maar dat voelde toch wel als een schending van mijn privacy ofzo. Vooral omdat ik het niet wist denk ik. Maar goed, het is een openbaar forum dus dan kunnen dit soort dingen gebeuren natuurlijk.

Ik weet even niet zo goed wat ik met de proefhapjes aan moet. Zojuist voor de derde keer een proefhapje aangeboden, ditmaal gepureerde appel. Het eerste hapje kwam er meteen weer uit met een grote golf melk. De hapjes daarna gingen er wel in maar echt leuk vindt ie het niet. Is dit nu een kwestie van gewoon doorgaan of toch even nog een tijdje wachten? Aapie is vandaag 4,5 maand.
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:12:22 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198425274
Proefhapjes zijn niet verplicht en als jij denkt dat je kindje er nog niet klaar voor is, dan kun je gerust nog 1,5 maand ofzo wachten. Volg wat dat betreft gerust je gevoel :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 12:31:46 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198425475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:12 schreef Tink89 het volgende:
Proefhapjes zijn niet verplicht en als jij denkt dat je kindje er nog niet klaar voor is, dan kun je gerust nog 1,5 maand ofzo wachten. Volg wat dat betreft gerust je gevoel :*
Ik weet niet zo goed of dit er ook bij hoort, kan me ook voorstellen dat het eerst even wennen is. Maar misschien ben ik gewoon te vroeg en is hij er nog niet klaar voor. Hoe weet je sowieso of ze er klaar voor zijn en hoe "hoort" het dan te gaan?
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:56:50 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198425821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed of dit er ook bij hoort, kan me ook voorstellen dat het eerst even wennen is. Maar misschien ben ik gewoon te vroeg en is hij er nog niet klaar voor. Hoe weet je sowieso of ze er klaar voor zijn en hoe "hoort" het dan te gaan?
Mijn persoonlijke ervaring is dat prulleke bij een maand of vijf ging zitten smakken als wij eten hadden. De lepel met eten was echter echt helemaal niet interessant voor dr neus bij de eerste pogingen, dus toen heb ik het twee weken later ofzo weer geprobeerd.

Maar da's voor elk kindje en elke ouder anders. Ik heb iig maar gewoon een keer geprobeerd of ze het leuk en interessant vond. En toen dat niet zo bleek te zijn, was het ook prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:58:18 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_198425841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat mij betreft moeten ze het zelf willen eten. Zodra je het er in moet proppen / forceren zijn ze er nog niet aan toe.

Ik liet Goud van de week aan een stuk peer knagen. Hij bleef happen en meer willen. Helaas kan hij totaal nog niet zitten, dus hij zal toch nog wat geduld moeten hebben :')
disclaimer
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:59:57 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_198425862
En ik heb mijn afwegingen zorgvuldig gemaakt, geen zorgen ;) het is gewoon mooi geweest. Ik wil best eens een foto delen, maar dan wel via pm ofzo :)
disclaimer
pi_198427288
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.

@MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie :P. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!

Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo :P.
  woensdag 10 maart 2021 @ 14:46:51 #150
318361 Bienelientjee
pi_198427590
@MaJo Daarom maakte ik mij ook beetje mama zorgen. :@ Qua bewegen in zijn bedje. Wil hem niet 's nachts ineens vinden met zijn gezicht tegen de zijkant. Maar hij is erg sterk qua lichaams bewegingen. Met tummy time kan hij soms nu al een paar keer achter elkaar hoofd links en rechtsom tillen! :o

@Smart_ass Ik deed de eerste twee weken bewust zijn hoofdje telkens draaien tijdens zijn slaap. Als hij 's nachts wakker werd hoofd naar rechts, legde ik hem terug hoofd naar links. Maar hij draait zijn hoofd nu heel vaak zelf links en rechtsom (hij beweegt een HOOP in zijn slaap!), dus ben er nu niet zo bang meer voor! En overdag ook niet te lang op zijn rug laten terwijl hij plat ligt of in stoeltjes ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')