abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198352565
Fijn om de reacties te lezen. Vannacht heb ik voor het eerst deze week best lekker geslapen, het ziet er nu weer wat zonniger uit! Om 8 uur hadden we twee kinderen slapend in bed liggen en op twee voedingen na heeft Jette tot half 8 geslapen.

Over aandacht voor 1 kind gesproken: ik ben vorige week even alleen met T. naar de stad geweest. Even een ijsje eten en spelen in de speeltuin... Was echt heel fijn om weer even met hem alleen te zijn.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:46:49 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198352584
Hoe oud was J toen, Gogo? En had je de behoefte om iets met je zoon samen te gaan doen eigenlijk al eerder? Ik probeer me voor te bereiden op hoe die balans straks werkt. Kan niet natuurlijk, maar toch...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198356195
@MaJo, aapie is behoorlijk vlot met rollen dan!

@Smart_ass, hier zitten we overdag op zo'n drie a vier voedingen (8-11-15-19), 's nachts komt hij nog wel regelmatig maar ook erg verschillend. Heb het idee dat hij vaak wakker wordt van zijn darmen en dan behoefte heeft aan mama... Is voor mij ook de snelste manier om weer verder te slapen...

:* Voor alle mama's met een tweede... Ik kijk echt wel uit naar een tweede, maar pfoe na die eerste drie maanden kan ik ook nog wel even wachten. Eerst maar even genieten van de onverdeelde aandacht!
pi_198361043
Hier inderdaad ook een peuter erbij dus.
Twee weken voordat kleine S. één jaar is wordt de peuter drie jaar.

Wij probeerden de verjaardagen op elkaar af te stemmen. :+
pi_198361062
Voedingen; hier globaal 5 - 9 voedingen op een dag.
En... ze geeft dus al een half jaar borstvoeding! O+ *)
Na alle ellende met de oudste nooit verwacht dat dit zou lukken!
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:01:25 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198361348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Voedingen; hier globaal 5 - 9 voedingen op een dag.
En... ze geeft dus al een half jaar borstvoeding! O+ *)
Na alle ellende met de oudste nooit verwacht dat dit zou lukken!
Nahh, super dat dat deze keer wel goed gaat!
Resistance is futile.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:16:01 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198361784
Colin heeft zojuist het buikslapen ontdekt... waarschijnlijk ga ik de komende nachten met enige regelmaat zijn ademhaling checken :') .
Resistance is futile.
pi_198362462
Zes maanden foto. O+

pi_198363203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Zes maanden foto. O+

[ afbeelding ]
O+ O+
pi_198363746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:46 schreef Lemijn het volgende:
Hoe oud was J toen, Gogo? En had je de behoefte om iets met je zoon samen te gaan doen eigenlijk al eerder? Ik probeer me voor te bereiden op hoe die balans straks werkt. Kan niet natuurlijk, maar toch...
6,5 week. :) De behoefte was er al wel eerder, maar dan gingen we bijvoorbeeld gewoon even naar het speeltuintje achter het huis. Nu waren we echt even weg.

Ik denk dat je je idd niet echt kan voorbereiden, het gaat waarschijnlijk toch anders zijn. ;)
pi_198363966
quote:
Zes maanden foto. O+

[ afbeelding ]
Wat een leukerd!!
pi_198364812
quote:
Zes maanden foto. O+

[ afbeelding ]
Ohhh NJ! O+ Volgens mij volgt ze dezelfde stijgende lijn als Lily destijds. Die had ook zo'n heerlijke toet en buikje. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 7 maart 2021 @ 05:12:07 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198369817
20:00 - 04:15 hier w/
Resistance is futile.
  zondag 7 maart 2021 @ 05:13:46 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198369820
quote:
Zes maanden foto. O+

[ afbeelding ]
Kijk eens aan, wat een prachtige dame! Hoe was de taart?
Resistance is futile.
pi_198370026
quote:
80s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:12 schreef Seven. het volgende:
Zo, is dat even lekker O+ Bij ons scheelde het een uurtje, 7 uur naar bed en 5:15 wakker. Hij lag nog te party'en in bed, dus ik heb het nog wat kunnen rekken naar 6 uur. Toen een fles en nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik kan hem nu zo weg leggen *O* Dat was een maand geleden nog ondenkbaar.

NJ, wat een snoezig meiske O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-03-2021 07:24:21 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 08:26:51 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198370317
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zo, is dat even lekker O+ Bij ons scheelde het een uurtje, 7 uur naar bed en 5:15 wakker. Hij lag nog te party'en in bed, dus ik heb het nog wat kunnen rekken naar 6 uur. Toen een fles en nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik kan hem nu zo weg leggen *O* Dat was een maand geleden nog ondenkbaar.

Heerlijk Sun!
Resistance is futile.
pi_198370875
quote:
80s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:12 schreef Seven. het volgende:
w/ w/ Heerlijk!
quote:
17s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kijk eens aan, wat een prachtige dame! Hoe was de taart?
Ook heerlijk, haha. :D Altijd een goede reden voor taart!
pi_198373219
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat fijn! *O*
Heb je iets anders gedaan of is hij er 'overheen gegroeid'?
pi_198373266
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:35 schreef tpopml het volgende:

[..]

Wat fijn! *O*
Heb je iets anders gedaan of is hij er 'overheen gegroeid'?
Nee, niks gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt, maar we hebben een mooi begin. Hier is het een kwestie van haarfijn aanvoelen wanneer het bedtijd is. Is hij nog niet moe genoeg of al een klein beetje oververmoeid, dan kunnen we het shaken.
pi_198373272
Had iemand hier het nou over de num num lepel? Ik heb het gisteren voor het eerst geprobeerd (durf geen Rapley vooralsnog... :X), maar wat een hit was dat zeg. Met een normale lepel ging er nagenoeg niets in, maar deze lepel pakt hij zelf, het wordt deels doorgeslikt en deels komt het er weer uit en als laatste is het heerlijk om zijn tandvlees mee te poetsen. Hij werd zelfs boos als ik er een nieuw hapje op wilde doen :D }:|
pi_198373305
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, niks gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt, maar we hebben een mooi begin. Hier is het een kwestie van haarfijn aanvoelen wanneer het bedtijd is. Is hij nog niet moe genoeg of al een klein beetje oververmoeid, dan kunnen we het shaken.
Als het maar soms lukt, kan je iig even bijkomen. Meneer heeft heel specifiek naar bed tijdsvak dus :') en dan kan je hem in zijn ledikantje wegleggen en dan valt hij weg?
pi_198373419
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef tpopml het volgende:

[..]

Als het maar soms lukt, kan je iig even bijkomen. Meneer heeft heel specifiek naar bed tijdsvak dus :') en dan kan je hem in zijn ledikantje wegleggen en dan valt hij weg?
Ja, klopt! Afgelopen vrijdag hadden we een uitschieter, hij sliep ruim 2 uur in zijn bed. Normaal is het echt maar 1 cyclus. Maar net lukte het ook weer niet en nu ligt hij te slapen in zijn box.

Ik ervaar wel een verschil in het in bed slapen of niet wanneer ik alleen ben of niet. Doordeweeks overdag krijg ik hem nu beter in bed dan in het weekend wanneer iedereen thuis is.
pi_198375401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik hoor over de antilop vooral verhalen van mensen die over die poten struikelen :D Ik loop al regelmatig tegen deuren, stoelen etc aan dus voor ons een andere stoel :P Kan me voorstellen dat een kussentje ook ervoor zorgt dat ze er niet uit glijden :Y

Aapie krijgt nu nog 5 flessen per dag, maar hij slaapt dus ook al 12 uur aan 1 stuk door. We geven hem nu flessen van rond de 200ml, een beetje afhankelijk van wat ik kolf. Soms iets minder maar nooit meer dan 200ml/180+6 :)

Edit: even in mijn app gekeken waar ik de voedingen bij houdt, hij krijgt af en toe nog een zesde fles als hij 's nachts toch wakker wordt. Dat gebeurt soms een paar nachten en dan weer een paar nachten niet (zoals de laatste paar nachten, zul je zien dat hij vannacht weer wakker wordt :D)

Hoe zitten jullie met luiers? Ik verschoon meestal na een voeding dus we zitten nog maar op zo'n 5 luiers op een dag.
Ja dat is hier ondertussen ook al een aantal keer gebeurd, zelfs de hond liep er gisteren tegenaan :') . Benieuwd hoevaak dit gaat gebeuren voordat mijn vriend roept weg met dat ding haha. Voor welke kinderstoel zijn jullie nou uiteindelijk gegaan?

Oke, wij zitten hier nu op 5/6 voedingen per 24u dus dat komt redelijk overeen met de rest van wat ik hier lees. Hoeveel ze precies binnen krijgt weet ik alleen niet maar dat zal vast ook vergelijkbaar zijn. Wat luiers betreft.. ik denk rond de 6 per 24u gemiddeld. Ik verschoon haar na elk slaapje.
pi_198377728
We zijn hier nu met 7 maanden op de 2-3-4 techniek. Eigenlijk automatisch al Maar letten er ook meer op. Na wakker worden sochtends , 2 uur wakker. Dan slapen. Dan daarna 3 uur wakker en slapen en daarna vier uur wakker tot de avond dut. Aan de borst valt hij vaak wel dan even in slaap tussendoor. Dus twee slaapjes nog maar en dat is redelijk gemiddeld voor deze leeftijd. Man herkende dit feilloos van oudste, grappig, ik weet daar niets meer van. Vanochtend at hij veel peer die man vasthield want te glibberig, daarna stuk gekookt ei en vanavond kijken of hij witlof wil.

Morgen weer wandelen met hem en mijn moeder O+ zin in. Maar goed inpakken want het is weer volop winter zo koud ;(
  zondag 7 maart 2021 @ 17:44:19 #75
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198378902
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:43 schreef Hilmo het volgende:
We zijn hier nu met 7 maanden op de 2-3-4 techniek. Eigenlijk automatisch al Maar letten er ook meer op. Na wakker worden sochtends , 2 uur wakker. Dan slapen. Dan daarna 3 uur wakker en slapen en daarna vier uur wakker tot de avond dut. Aan de borst valt hij vaak wel dan even in slaap tussendoor. Dus twee slaapjes nog maar en dat is redelijk gemiddeld voor deze leeftijd. Man herkende dit feilloos van oudste, grappig, ik weet daar niets meer van. Vanochtend at hij veel peer die man vasthield want te glibberig, daarna stuk gekookt ei en vanavond kijken of hij witlof wil.

Morgen weer wandelen met hem en mijn moeder O+ zin in. Maar goed inpakken want het is weer volop winter zo koud ;(
Apart is dat hè, dat je je dat gewoon echt niet meer kunt herinneren?! Mijn oudste is nog niet eens 2,5 en ik weet heel veel al niet meer, waarvan man dan zegt oh maar dat deed Bas ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')