abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198320625
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november
• Gogo83: "J." 13 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari

[ Bericht 2% gewijzigd door NicolasJoy op 05-03-2021 20:49:54 ]
pi_198320646
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's! :9
pi_198320657
Vandaag hier dus een half taartje eten voor de halfverjaardag! :D
Je moet elke mogelijkheid tot een feestje met beide handen aangrijpen toch? :9
pi_198320781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hier dus een half taartje eten voor de halfverjaardag! :D
Je moet elke mogelijkheid tot een feestje met beide handen aangrijpen toch? :9
Jeejjj! We like feestjes O+

Wat betreft werk, ik werk lang niet zoveel als Seven, maar ik ervaar wel wat stress. Afgelopen dinsdag weer een gesprek gehad met het management over mijn beschikbaarheid en dat het te weinig is voor het aantal uur wat ik wil werken.bIk lever nu wekelijks 10 (jawel, 10!) vakantie uren in omdat de planner me niet in kan plannen. Kwestie aan OR voorgelegd en volgens hem heb ik gewoon een goede beschikbaarheid maargoed.

Ik ben het gedoe een beetje zat aan het worden en heb maar aangegeven dat ik de andere dagen A. ook naar de gastouder kan brengen, mits ik een vast rooster krijg. Dat staat ook immers in ons CAO. Ene helft van het management vindt dat maar moeilijk, want als er iemand vakantie heeft moet die dienst worden opgevuld blabla. Ik zou best incidenteel van mijn vaste dagen af kunnen wijken, maar dit is toch niet mijn probleem?
Verder wil ik ouderschapsverlof opnemen, maar blijkbaar heeft mijn management dat nog nooit voor iemand aangevraagd, want ze snappen het gewoon niet. Over twee weken hebben we een vervolggesprek wat er verder moet gaan gebeuren. Mogelijk ga ik naar een ander filiaal.

Dusja, minder werk maar wel een hoop gedoe }:|

Verder heeft A. een hele fijne gastouder. Ik krijg geregeld foto's toegestuurd met een blije A. erop.
Ik merk dat ik er ook wel een beetje onzeker van word. Dat hij het leuker vindt dan thuis ofzo. Vast nergens op gegrond, maar toch.
pi_198321004
Klinkt alsof zij het vooral een hoop gedoe vinden..
Niet echt gericht op het hebben van kinderen.. Lastig!
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:50:14 #6
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198321032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's! :9
Kun je Zusje aan de OP toevoegen? 6 november :)

Wat een werkperikelen. Ik ben zo blij dat ik me daar pas eind van het jaar druk om hoef te maken. Dat geeft veel rust.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:00:56 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198322122
quote:
En Baby J, 5 feb :D
pi_198322665
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloos :'( dat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed O+
pi_198322979
Wauw 6 maanden alweer NJ! Wat gaat de tijd snel. En zeker een goede reden voor een taartje :9.

Sun wat enorm vervelend die situatie op je werk. Soms snap je niet waarom mensen niet gewoon even een beetje mee kunnen denken ipv maar te blijven zeggen hoe lastig en moeilijk het is. Is toch wel iets waar je samen uit zou moeten kunnen komen zou je denken.

Hilmo wat eng! Zo’n zware piepende ademhaling lijkt me ook heel eng ja. Hoe gaat het nu?

De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar) ;( :') . Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
pi_198323784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:05 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij gaat het goed met m'n zoon. 's morgens als ik kolf ligt hij naast mij te chillen in bed. En 's avonds wieg ik hem in slaap. Verder regel ik vaak flesjes de laatste voeding 's avonds en als hij vervolgens 's nachts nog gaat spoken, dan haal ik hem er gewoon uit. Hij slaapt beter en tegenwoordig eindigt het ook vaak naast mij in bed. Dus dat helpt. En dan voel ik me minder ontaard.

Ik werk nu van 08:00 tot minstens 22:00 's avonds. En dan niet het soort werken van 's avonds even een mailtje checken maar gewoon non-stop achter die laptop. In de weekenden ook zeker 4 tot 6 uur aan het werk per dag. Volgens m'n man ben ik echt best vaak chagrijnig (en ik ben echt geen humeurig type). Ik besefte vandaag dat ik de afgelopen 3 weken niet één keer mijn huis verlaten heb, met uitzondering van 3 uitstapjes.. naar kantoor. Dus ik heb dit geëscaleerd. Ik ken niemand die zo stressbestendig is als ikzelf, maar dit houdt niemand lang vol.

Ik wil gewoon lekker tijd doorbrengen met deze leukerd O+ :

[ afbeelding ]
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.

Die foto in die Bumbo O+
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in :@ :') dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!

quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar) ;( :') . Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!

Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij door }:| gelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band :D

Speelkleed van tinylove vindt hij ook helemaal geweldig :s)
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:13:02 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198329565
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jeejjj! We like feestjes O+

Wat betreft werk, ik werk lang niet zoveel als Seven, maar ik ervaar wel wat stress. Afgelopen dinsdag weer een gesprek gehad met het management over mijn beschikbaarheid en dat het te weinig is voor het aantal uur wat ik wil werken.bIk lever nu wekelijks 10 (jawel, 10!) vakantie uren in omdat de planner me niet in kan plannen. Kwestie aan OR voorgelegd en volgens hem heb ik gewoon een goede beschikbaarheid maargoed.

Ik ben het gedoe een beetje zat aan het worden en heb maar aangegeven dat ik de andere dagen A. ook naar de gastouder kan brengen, mits ik een vast rooster krijg. Dat staat ook immers in ons CAO. Ene helft van het management vindt dat maar moeilijk, want als er iemand vakantie heeft moet die dienst worden opgevuld blabla. Ik zou best incidenteel van mijn vaste dagen af kunnen wijken, maar dit is toch niet mijn probleem?
Verder wil ik ouderschapsverlof opnemen, maar blijkbaar heeft mijn management dat nog nooit voor iemand aangevraagd, want ze snappen het gewoon niet. Over twee weken hebben we een vervolggesprek wat er verder moet gaan gebeuren. Mogelijk ga ik naar een ander filiaal.

Dusja, minder werk maar wel een hoop gedoe }:|

Verder heeft A. een hele fijne gastouder. Ik krijg geregeld foto's toegestuurd met een blije A. erop.
Ik merk dat ik er ook wel een beetje onzeker van word. Dat hij het leuker vindt dan thuis ofzo. Vast nergens op gegrond, maar toch.
Vervelend.. dus het is niet beter geworden. Het probleem is dat ze voor jou geen 'uitzondering' willen maken. Ze zijn bang dat meerdere mensen dan op ideeën komen.
Resistance is futile.
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:16:39 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198329623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloos :'( dat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed O+
Oh Hilmo.. huilen tijdens teamvergadering is ook niet best -O- . Hopelijk knapt F snel op. :*
Resistance is futile.
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:18:58 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198329653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:

[..]

Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.

Die foto in die Bumbo O+
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in :@ :') dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!
[..]

Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!

Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij door }:| gelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band :D

Mickey gaat ook als een speer, hè?
Resistance is futile.
pi_198332123
Help! Ik heb het boxkleed gewassen, is de voering verfuckt :{ Er zitten allemaal bobbels in die ik er niet uit krijg. Iemand een tip?
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 08:53:10 #15
382129 crew  Donna
pi_198332132
In de droger op koud programma met een stel tennisballen?
pi_198332158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:53 schreef Donna het volgende:
In de droger op koud programma met een stel tennisballen?
Ik heb geen droger ;(
pi_198332831
quote:
Wil je J. in het lijstje zetten? Geboren op 13 januari!
pi_198332941
Wat balen van al de werkperikelen. Ook hier wat gedoe, maar meer omdat ik na mijn verlof niet meer terugkom. Vanwege een lange opzegtermijn had ik ouderschapsverlof aangevraagd, maar volgens een Miep van HR kan dat niet fulltime. Dikke onzin, maar zie het maar eens geregeld te krijgen.

J. is onrustig de laatste dagen, heel vermoeiend. Ik ben allergisch voor Oei, ik groei, maar het lijkt toch verdacht veel op een sprongetje ( :r voor het woord alleen al).
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:50:12 #19
475804 1inamelon
pi_198333635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb geen droger ;(
Buren of vrienden vragen of je hun droger even kunt gebruiken? De tennisballentip is wel de makkelijkste.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:52:57 #20
475804 1inamelon
pi_198333682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:58 schreef Gogo83 het volgende:
Wat balen van al de werkperikelen. Ook hier wat gedoe, maar meer omdat ik na mijn verlof niet meer terugkom. Vanwege een lange opzegtermijn had ik ouderschapsverlof aangevraagd, maar volgens een Miep van HR kan dat niet fulltime. Dikke onzin, maar zie het maar eens geregeld te krijgen.

J. is onrustig de laatste dagen, heel vermoeiend. Ik ben allergisch voor Oei, ik groei, maar het lijkt toch verdacht veel op een sprongetje ( :r voor het woord alleen al).
Is het nu wel gelukt met je verlof?

Ik vind Oei ik groei ook maar zo zo, vooral die immense lijst met vaardigheden bij iedere sprong. Je zou van minder nog onzeker worden. Maar de data van de sprongetjes kloppen hier wel altijd ongeveer.

In Duitsland heet het overigens Oje ich wachse :')
pi_198333731
quote:
Hannah mag op 2-2. Maar ik kom echt niet aangehaakt met twee kinderen, dus ik vermoed meer voor de sier. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198336211
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Is het nu wel gelukt met je verlof?

Ik vind Oei ik groei ook maar zo zo, vooral die immense lijst met vaardigheden bij iedere sprong. Je zou van minder nog onzeker worden. Maar de data van de sprongetjes kloppen hier wel altijd ongeveer.

In Duitsland heet het overigens Oje ich wachse :')
Nog niet. Leidinggevende en ik zijn nu overeengekomen dat ik niet meer ga werken en hij is nu aan het uitzoeken hoe we dat het beste administratief kunnen afhandelen. Ik ga me er niet druk om maken (probeer ik althans).
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:24 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198337090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Ach wat sneu ;( Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar angstig van wordt, dat zou ik ook hebben hoor! Ik ben ook een stuk ongeruster nu aapie op z'n eigen kamertje slaapt, ik ga ook regelmatig even kijken of alles goed is (ook midden in de nacht) :@ Het hoort er allemaal bij!

Hoe gaat het nu met hem? Anders misschien toch even naar de huisarts? Dat piepende klinkt niet goed.

quote:
Wauw 6 maanden alweer NJ! Wat gaat de tijd snel. En zeker een goede reden voor een taartje :9.

Sun wat enorm vervelend die situatie op je werk. Soms snap je niet waarom mensen niet gewoon even een beetje mee kunnen denken ipv maar te blijven zeggen hoe lastig en moeilijk het is. Is toch wel iets waar je samen uit zou moeten kunnen komen zou je denken.

Hilmo wat eng! Zo’n zware piepende ademhaling lijkt me ook heel eng ja. Hoe gaat het nu?

Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzij :') Ik ben ook wel benieuwd of ze met 6 maanden echt al zo zelfstandig kunnen zitten! Welke stoel heb jij?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:

[..]

Die foto in die Bumbo O+
[..]

Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaan _O- Ook aapie rolt meer bij opa en oma dan thuis, alhoewel hij nu ook wel losgaat. En hij kan op de een of andere manier ook op zijn rug een kwartslag draaien, ik vind hem dan in zijn bedje 90 graden gedraaid :? :D

Aapie heeft net zijn eerste proefhapje gehad, banaan! Ik supertrots natuurlijk maar hij wist niet wat hij ermee aanmoest, het bleef gewoon in zijn mond liggen _O- Even gefopt met een leeg flesje zodat hij het doorslikte maar ook bij de tweede hap bleef het weer gewoon liggen :D Er is dus nog wel wat werk aan de winkel! Hoe ging dat bij jullie?

Ik ben de laatste dagen zo vreselijk moe dat ik al 3 dagen op rij aapie 's ochtends niet hoor huilen :o Normaal word ik daar wakker van maar nu steeds mijn man. Misschien maar weer even mijn ijzer laten controleren. En een keer een hele dag slapen :Z :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:31:07 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_198337477
quote:
Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Op schoot nemen ;)
Noud (mijn middelste) was al wel toe aan eten maar kon nog niet zitten. De meeste baby's kunnen dat met zes maanden overigens echt nog niet, dus je baby is geen uitzondering verder.
Omdat Noud zo'n veelvraat bleek hebben we die op gegeven moment wel "gestut" met opgerolde handdoeken :') maar dat mag ik hier eigenlijk niet hardop zeggen want dan komt de opvoedpolizei me lynchen :P
disclaimer
pi_198337776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef MaJo het volgende:

Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzij :') Ik ben ook wel benieuwd of ze met 6 maanden echt al zo zelfstandig kunnen zitten! Welke stoel heb jij?
[..]

Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaan _O- Ook aapie rolt meer bij opa en oma dan thuis, alhoewel hij nu ook wel losgaat. En hij kan op de een of andere manier ook op zijn rug een kwartslag draaien, ik vind hem dan in zijn bedje 90 graden gedraaid :? :D

Aapie heeft net zijn eerste proefhapje gehad, banaan! Ik supertrots natuurlijk maar hij wist niet wat hij ermee aanmoest, het bleef gewoon in zijn mond liggen _O- Even gefopt met een leeg flesje zodat hij het doorslikte maar ook bij de tweede hap bleef het weer gewoon liggen :D Er is dus nog wel wat werk aan de winkel! Hoe ging dat bij jullie?

Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuld :') .

Super leuk dat rollen! Y deed het gisteren ook en ik heb het op film gezet. Ze heeft het ooit een keertje eerder gedaan maar daarna heel lang niet meer. En hier ook alleen van buik naar rug, niet andersom. Van rug naar buik blijft het banaanstand ja :P.

Lekker die banaan! Verder geen tips want Y heeft nog niets gehad haha.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Op schoot nemen ;)
Noud (mijn middelste) was al wel toe aan eten maar kon nog niet zitten. De meeste baby's kunnen dat met zes maanden overigens echt nog niet, dus je baby is geen uitzondering verder.
Omdat Noud zo'n veelvraat bleek hebben we die op gegeven moment wel "gestut" met opgerolde handdoeken :') maar dat mag ik hier eigenlijk niet hardop zeggen want dan komt de opvoedpolizei me lynchen :P
Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken? :P Dat ze gewoon wat rechterop zitten zeg maar? Ach Noud heeft er verder niets aan overhouden toch :D. En anders gaan we het mooi op schoot proberen inderdaad.
pi_198338088
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuld :') .
De antilop is van nogal glad kunststof. Antislip-matje erin of kind met blote benen maakt het glijden een stuk minder.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:19:32 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_198338265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:09 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

De antilop is van nogal glad kunststof. Antislip-matje erin of kind met blote benen maakt het glijden een stuk minder.
Soberso is dat de beste tip: kind gewoon naakt in de kinderstoel. Kan ie na het eten linea recta het bad in en hoef je niet eerst de met broccolipulp besmeurde shirts over het hoofd te trekken *O*

Scheelt ook veel was :P
disclaimer
pi_198338404
Hele goede tips inderdaad!
pi_198342593
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mickey gaat ook als een speer, hè?
Ja maar echt! Maar qua tandjes enzo niet hoor, die voel ik totaal niet. Qua rollen heel gemiddeld.
pi_198343354
Pffff, ik kan niet wachten op de tijd dat er wat regelmaat en Jettes dutjes gaat zitten en dat ze die gewoon in bed doet. De dagen met baby en peuter zijn echt niet leuk, in ieder geval niet als man werkt. Slaapt J. net lekker, krijgt T. een peuterbui en is baby dus weer wakker. Met als gevolg een oververmoeide baby en een gefrustreerde peuter (want zo'n krijsend zusje waardoor er niet veel kan is ook gewoon vervelend. Volgende week maar eens kijken of het met draagzak beter gaat. Ben gesloopt nu!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:24:30 #31
475804 1inamelon
pi_198343778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Gogo83 het volgende:
Pffff, ik kan niet wachten op de tijd dat er wat regelmaat en Jettes dutjes gaat zitten en dat ze die gewoon in bed doet. De dagen met baby en peuter zijn echt niet leuk, in ieder geval niet als man werkt. Slaapt J. net lekker, krijgt T. een peuterbui en is baby dus weer wakker. Met als gevolg een oververmoeide baby en een gefrustreerde peuter (want zo'n krijsend zusje waardoor er niet veel kan is ook gewoon vervelend. Volgende week maar eens kijken of het met draagzak beter gaat. Ben gesloopt nu!
Herkenbaar +1000. Eind van de middag is vooral een drama. Zusje wil niet slapen, Bas is moe en hangry. En dan belt man dat hij in de file staat of zo :'(
pi_198344188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:24 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Herkenbaar +1000. Eind van de middag is vooral een drama. Zusje wil niet slapen, Bas is moe en hangry. En dan belt man dat hij in de file staat of zo :'(
Ja precies dit he. 8)7

Ik draag Poffertje nog heel veel. Er is gewoon geen tijd voor een rustig bedritueel. Als we heel erg geluk hebben dan valt ze in slaap aan de borst.

@Seven zorg goed voor jezelf. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:43:39 #33
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198344237
quote:
Zooo herkenbaar helaas.. kan nu ook echt niet de moeder zijn die ik wil zijn voor m’n kinderen.
Gisteravond viel ik in slaap met de kindjes en werd pas vanochtend weer wakker. Dat heeft me echt zoveel goeds gedaan...
Protège moi de mes désirs.
pi_198344438
Dank voor alle toevoegingen voor in de OP!
Vind het zelf altijd wel makkelijk terugzoeken voor leeftijden :@ en gezellig! :D

Dus als er meer baby's in de OP mogen, hoor het graag! *)
pi_198344463
Verder ga ik linea recta naar bed. Er zijn zowaar twee kinderen stil, dus ik binnen 10 tellen ook denk ik. :9
Volgens de fitbit slaap ik gemiddelde nu bijna 2 uur per nacht 'goed', dus die gaan we even binnen hengelen!
pi_198344528
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zooo herkenbaar helaas.. kan nu ook echt niet de moeder zijn die ik wil zijn voor m’n kinderen.
Dit. Echt helemaal dit. ;(
pi_198345733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:24 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ik belde man om 17.30 hoe laat ie thuis zou komen. Ik was net onder gespuugd en had twee zeuren de kinderen op de achtergrond... Man vroeg of ie friet moest halen en dat maakte mijn avond een beetje goed, niet hoeven koken was echt heel fijn.

Wel fijn de herkenbaarheid, hoewel ik jullie fijnere dagen gun.
pi_198346264
Jeetje jongens wat pittig. Hebben jullie vooral een jonger kindje als oudste dan? Die van mij is 6,5 en dat valt me ontzettend mee. soms denk ik stiekem aan een derde en dan van hup snel erachteraan (onderschat dat zooooo) maar dat is denk ik zoveel anders. Zo'n dreumes/peuter die dan van die buien heeft enzo.

Die van ons bungelt ook nog in de IKEA antilop hoor haha ondanks kussen en met 6 maand zag dat wiebelende koppie er niet uit . Denk ook om het kinnetje. Ik trok shirt een keer uit en hoofdje kletste zo de tafel op met de kin :'( overkomt je ook nooit meer daarna haha. Doen nu vaker eten in romper. Had ook al aardbei vlek in broek. Maar ja dan telkens alles uitdoen is ook zoiets... Misschien wel trui en broek voortaan. Al kan sperziebonen enzo prima met kleren. Zit wel snel in nekplooi, hou die goed droog want dat gaat hier al vaak fout..

Hier gaat alles weer goed. Het was wel heel toevallig na aardbei eten, man gelooft niet dat dat kan maar je weet het niet. Maar nu is alles zo goed als normaal.

NJ toch lekker vroeg gaan slapen, heel verstandig.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:14:35 #39
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198346608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:53 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit. Echt helemaal dit. ;(
:*
pi_198346687
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje jongens wat pittig. Hebben jullie vooral een jonger kindje als oudste dan? Die van mij is 6,5 en dat valt me ontzettend mee. soms denk ik stiekem aan een derde en dan van hup snel erachteraan (onderschat dat zooooo) maar dat is denk ik zoveel anders. Zo'n dreumes/peuter die dan van die buien heeft enzo.

Die van ons bungelt ook nog in de IKEA antilop hoor haha ondanks kussen en met 6 maand zag dat wiebelende koppie er niet uit . Denk ook om het kinnetje. Ik trok shirt een keer uit en hoofdje kletste zo de tafel op met de kin :'( overkomt je ook nooit meer daarna haha. Doen nu vaker eten in romper. Had ook al aardbei vlek in broek. Maar ja dan telkens alles uitdoen is ook zoiets... Misschien wel trui en broek voortaan. Al kan sperziebonen enzo prima met kleren. Zit wel snel in nekplooi, hou die goed droog want dat gaat hier al vaak fout..

Hier gaat alles weer goed. Het was wel heel toevallig na aardbei eten, man gelooft niet dat dat kan maar je weet het niet. Maar nu is alles zo goed als normaal.

Volgens mij is Timo een van de oudste van de oudste kinderen, hij wordt bijna vier. Op zich is hij heel zelfstandig, maar hij zit nu ook in die periode dat hij enorm toe is aan school en wat spanning voelt voor de komende wendagen enzo. Ik weet van Timo nog dat ie rond 12 weken wat beter in zijn eigen bed ging slapen overdag, kan niet wachten tot Jette zover is.
pi_198347966
Lijkt me super lastig om een peuter/kleuter en baby te hebben en je aandacht zo te moeten verdelen. Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat je tekort schiet, maar je kunt jezelf niet in tweeën delen he! Meer dan je best kun je niet doen!

Iets anders: op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Even voor mijn beeldvorming, ik weet dat dat heel erg verschilt per baby.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 23:41:06 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198348445
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Super leuk dat rollen! Y deed het gisteren ook en ik heb het op film gezet. Ze heeft het ooit een keertje eerder gedaan maar daarna heel lang niet meer. En hier ook alleen van buik naar rug, niet andersom. Van rug naar buik blijft het banaanstand ja :P.

Lekker die banaan! Verder geen tips want Y heeft nog niets gehad haha.
[..]

Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken? :P Dat ze gewoon wat rechterop zitten zeg maar? Ach Noud heeft er verder niets aan overhouden toch :D. En anders gaan we het mooi op schoot proberen inderdaad.
Ik hoor over de antilop vooral verhalen van mensen die over die poten struikelen :D Ik loop al regelmatig tegen deuren, stoelen etc aan dus voor ons een andere stoel :P Kan me voorstellen dat een kussentje ook ervoor zorgt dat ze er niet uit glijden :Y

Mijn moeder dacht een fimpje gemaakt te hebben van rollende aapie maar ze had het verkeerd gedaan :') Ach het komt vanzelf wel weer, dan ga ik het zeker ook filmen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Soberso is dat de beste tip: kind gewoon naakt in de kinderstoel. Kan ie na het eten linea recta het bad in en hoef je niet eerst de met broccolipulp besmeurde shirts over het hoofd te trekken *O*

Scheelt ook veel was :P
Deze tip ga ik zeker onthouden ^O^ Tegen de tijd dat aapie mee gaat eten is het ook alweer minder koud buiten dus dan kan dat ook goed :Y

quote:
Dit lijkt me behoorlijk frustrerend! Je kunt je kindje ook niet goed uitleggen dat zusje moet slapen en je daarom stil moet zijn. Ik heb hier verder ook geen advies voor behalve dat ik hoop dat het beter wordt :* En hopelijk slaapte Jette snel in het eigen bedje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Verder ga ik linea recta naar bed. Er zijn zowaar twee kinderen stil, dus ik binnen 10 tellen ook denk ik. :9
Volgens de fitbit slaap ik gemiddelde nu bijna 2 uur per nacht 'goed', dus die gaan we even binnen hengelen!
Slaap lekker! Dat jij nog niet finaal bent ingestort is echt een wonder :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:00 schreef Hilmo het volgende:

Aardbei is absoluut iets waar een kind allergisch voor kan zijn :Y Ik weet dat je bij de Kleintjes methode pas aardbei mag geven vanaf 1 jaar (de precieze onderbouwing weet ik niet). Je kunt het natuurlijk over een paar dagen nog eens proberen en kijken of hij dan weer zo reageert, dan weet je het zeker!

Die nekplooi ja, daar had aapie laatst een smetplek. Je ziet dat ook bijna niet omdat ze steeds het koppie zo naar beneden hebben, daardoor is het ook lastig schoon te houden!

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me super lastig om een peuter/kleuter en baby te hebben en je aandacht zo te moeten verdelen. Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat je tekort schiet, maar je kunt jezelf niet in tweeën delen he! Meer dan je best kun je niet doen!

Iets anders: op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Even voor mijn beeldvorming, ik weet dat dat heel erg verschilt per baby.
Aapie krijgt nu nog 5 flessen per dag, maar hij slaapt dus ook al 12 uur aan 1 stuk door. We geven hem nu flessen van rond de 200ml, een beetje afhankelijk van wat ik kolf. Soms iets minder maar nooit meer dan 200ml/180+6 :)

Edit: even in mijn app gekeken waar ik de voedingen bij houdt, hij krijgt af en toe nog een zesde fles als hij 's nachts toch wakker wordt. Dat gebeurt soms een paar nachten en dan weer een paar nachten niet (zoals de laatste paar nachten, zul je zien dat hij vannacht weer wakker wordt :D)

Hoe zitten jullie met luiers? Ik verschoon meestal na een voeding dus we zitten nog maar op zo'n 5 luiers op een dag.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198350325
Mama’s met een peuter erbij, hou vol, het wordt echt beter!
Hier werd peuter ondeugend op het moment dat baby iets nodig had of rende achter me aan als ik baby in bed wilde leggen wat dan niet lukte, want prikkels.
Inmiddels is ze er helemaal aan gewend en gaat het best lekker zo samen. :)

Hier ook sinds 6 maanden de hapjes in de kinderstoel. In het begin de antilop zodat we de newbornset nog even ernaast konden blijven gebruiken. Inmiddels zit ze in de baby set in de triptrap.

Hier meestal 5 voedingen, soms 6. Ze laat minstens 4 uur tussen de voedingen en drinkt altijd laat in de avond en 1x in de nacht nog. Ik hoop zelf dat 1 van die nog ergens vervalt, zou fijn zijn voor mijn nachtrust. Al mag ik niet klagen.

We hadden gisteravond om 20:00 twee slapende kinderen. Peuter lag als baby en kleine dreumes met moeite om 22:00 of later eens in bed (zeer slopend), L tussen 19:00 en 20:00, dus ergens doen we het goed deze keer haha.
pi_198350536
@Nolita Heerlijk he, zulke avonden? Die van ons slapen soms is opeens beiden on 19:00 uur. In plaats van ook vroeg te slapen gaan we dan doelloos bankhangen want “er wordt er zo toch wel eentje wakker”. En vaak is dat dan voor niks.
pi_198350944
Mijn bedtijd is met Hannah, anders trek ik de dagen helemaal niet. Dus tussen 8&9 lig ik op bed te slapen. En ik vind niet perse dat Dirk meer ondeugend is dan normaal, of dat Hannah lastiger is dan een normale baby. Maar samen vind ik ze gewoon allebei lastig. :@ Dirk loopt achter me aan als ik haar op bed doe en maakt haar per ongeluk wakker, zij huilt keihard als ik net met Dirk even samen wat aan het doen ben. Ik moet continu schakelen in wat ik aan het doen ben (en dat wil nog niet zo best) en word daar best een beetje chagrijnig van. Om nog maar niet te spreken over een huishouden wat een grote chaos is. :')
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 08:25:39 #46
382129 crew  Donna
pi_198351118
quote:

5 (thuis) of 6 (opvangdag) van 150. Ze drinkt bijna geen fles leeg, laat best veel staan dus om er genoeg in te krijgen dan maar zo haha. Ze is nu ruim 3.5 maanden oud.

Ter vergelijking, haar zus teugde op deze leeftijd al een paar weken flessen van 180 zo leeg en had er nog maar 4 8-)
pi_198351205
Voor mijn eigen ritme ga ik eigenlijk altijd om 22:00 naar bed, alleen als ik erg moe ben ga ik een keer om 20:00.

@Nanuke laat dat huishouden maar even buiten beschouwing ja, dat was/is hier soms nog het geval. Wat mij hielp in de acceptatie is heel bewust dingen met peuter doen. (Van de verloskundige kreeg ik de tip om dat ook naar peuter te benoemen. Ik ben er nu voor jou, als baby huilt moet zij even wachten. Maar peuter sprong vaak meteen op als ze huilde hoor!) Knutselen, spelletje, Duplo etc. Ik kon er dan rationeler mee omgaan dat ik die dag gedaan had wat in mijn mogelijkheden lag, in plaats van denken dat ik 1 van hen tekort deed.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:10:31 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198352227
quote:

Hier nog steeds flesjes van 150ml. En volgens mij zitten we op 7 flesjes per etmaal.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:13:19 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198352252
Colin heeft 4,5 uur aan één stuk geslapen vannacht! *O*

Van 22:45 tot 3:15. En om half 4 is m'n man er maar uitgegaan want hij was klaarwakker :') .
Resistance is futile.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:14:53 #50
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198352271
Wij proberen Baby J's "officiele" bedtijd heel langzaam iets te vervroegen! :D Hij doet namelijk precies wat hij in mijn buik deed. Van 21.00 tot 23.00 is hij alert en erg actief en 's nachts slaapt ie dan heel goed.

Overdag slaapt hij altijd maar max 1 uurtje (behalve als hij op ons ligt). Zelfs in de avonduren. Hij werd gisteravond dus rond 21.15 wakker na een uurtje. Hij had daarna wat speeltijd, badje, pyjama, brengen naar donkere slaapkamer, slaapzak, flesje. En maar niet willen slapen he?! Wat we ook proberen!
Tot de klok 23.00 slaat en bij magie slaapt hij dan ineens wel en komt dan pas om 2.30, toen 4.45 en 7.30. En echt wakker is hij dan ook niet, slaapt half tijdens zijn voedingen, haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')