quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 14:51 schreef Smart_ass het volgende:[..]
Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuld

.
Super leuk dat rollen! Y deed het gisteren ook en ik heb het op film gezet. Ze heeft het ooit een keertje eerder gedaan maar daarna heel lang niet meer. En hier ook alleen van buik naar rug, niet andersom. Van rug naar buik blijft het banaanstand ja

.
Lekker die banaan! Verder geen tips want Y heeft nog niets gehad haha.
[..]
Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken?

Dat ze gewoon wat rechterop zitten zeg maar? Ach Noud heeft er verder niets aan overhouden toch

. En anders gaan we het mooi op schoot proberen inderdaad.
Ik hoor over de antilop vooral verhalen van mensen die over die poten struikelen

Ik loop al regelmatig tegen deuren, stoelen etc aan dus voor ons een andere stoel

Kan me voorstellen dat een kussentje ook ervoor zorgt dat ze er niet uit glijden

Mijn moeder dacht een fimpje gemaakt te hebben van rollende aapie maar ze had het verkeerd gedaan

Ach het komt vanzelf wel weer, dan ga ik het zeker ook filmen!
quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 15:19 schreef SQ het volgende:[..]
Soberso is dat de beste tip: kind gewoon naakt in de kinderstoel. Kan ie na het eten linea recta het bad in en hoef je niet eerst de met broccolipulp besmeurde shirts over het hoofd te trekken

Scheelt ook veel was
Deze tip ga ik zeker onthouden

Tegen de tijd dat aapie mee gaat eten is het ook alweer minder koud buiten dus dan kan dat ook goed

quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Gogo83 het volgende:Pffff, ik kan niet wachten op de tijd dat er wat regelmaat en Jettes dutjes gaat zitten en dat ze die gewoon in bed doet. De dagen met baby en peuter zijn echt niet leuk, in ieder geval niet als man werkt. Slaapt J. net lekker, krijgt T. een peuterbui en is baby dus weer wakker. Met als gevolg een oververmoeide baby en een gefrustreerde peuter (want zo'n krijsend zusje waardoor er niet veel kan is ook gewoon vervelend. Volgende week maar eens kijken of het met draagzak beter gaat. Ben gesloopt nu!
Dit lijkt me behoorlijk frustrerend! Je kunt je kindje ook niet goed uitleggen dat zusje moet slapen en je daarom stil moet zijn. Ik heb hier verder ook geen advies voor behalve dat ik hoop dat het beter wordt

En hopelijk slaapte Jette snel in het eigen bedje!
quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 20:51 schreef NicolasJoy het volgende:Verder ga ik linea recta naar bed. Er zijn zowaar twee kinderen stil, dus ik binnen 10 tellen ook denk ik.
Volgens de
fitbit slaap ik gemiddelde nu bijna 2 uur per nacht 'goed', dus die gaan we even binnen hengelen!
Slaap lekker! Dat jij nog niet finaal bent ingestort is echt een wonder

quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 22:00 schreef Hilmo het volgende:Jeetje jongens wat pittig. Hebben jullie vooral een jonger kindje als oudste dan? Die van mij is 6,5 en dat valt me ontzettend mee. soms denk ik stiekem aan een derde en dan van hup snel erachteraan (onderschat dat zooooo) maar dat is denk ik zoveel anders. Zo'n dreumes/peuter die dan van die buien heeft enzo.
Die van ons bungelt ook nog in de IKEA antilop hoor haha ondanks kussen en met 6 maand zag dat wiebelende koppie er niet uit . Denk ook om het kinnetje. Ik trok shirt een keer uit en hoofdje kletste zo de tafel op met de kin

overkomt je ook nooit meer daarna haha. Doen nu vaker eten in romper. Had ook al aardbei vlek in broek. Maar ja dan telkens alles uitdoen is ook zoiets... Misschien wel trui en broek voortaan. Al kan sperziebonen enzo prima met kleren. Zit wel snel in nekplooi, hou die goed droog want dat gaat hier al vaak fout..
Hier gaat alles weer goed. Het was wel heel toevallig na aardbei eten, man gelooft niet dat dat kan maar je weet het niet. Maar nu is alles zo goed als normaal.
NJ toch lekker vroeg gaan slapen, heel verstandig.
Aardbei is absoluut iets waar een kind allergisch voor kan zijn

Ik weet dat je bij de Kleintjes methode pas aardbei mag geven vanaf 1 jaar (de precieze onderbouwing weet ik niet). Je kunt het natuurlijk over een paar dagen nog eens proberen en kijken of hij dan weer zo reageert, dan weet je het zeker!
Die nekplooi ja, daar had aapie laatst een smetplek. Je ziet dat ook bijna niet omdat ze steeds het koppie zo naar beneden hebben, daardoor is het ook lastig schoon te houden!
quote:
Op vrijdag 5 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:Lijkt me super lastig om een peuter/kleuter en baby te hebben en je aandacht zo te moeten verdelen. Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat je tekort schiet, maar je kunt jezelf niet in tweeën delen he! Meer dan je best kun je niet doen!
Iets anders: op hoeveel voedingen per dag zitten jullie nu? Even voor mijn beeldvorming, ik weet dat dat heel erg verschilt per baby.
Aapie krijgt nu nog 5 flessen per dag, maar hij slaapt dus ook al 12 uur aan 1 stuk door. We geven hem nu flessen van rond de 200ml, een beetje afhankelijk van wat ik kolf. Soms iets minder maar nooit meer dan 200ml/180+6

Edit: even in mijn app gekeken waar ik de voedingen bij houdt, hij krijgt af en toe nog een zesde fles als hij 's nachts toch wakker wordt. Dat gebeurt soms een paar nachten en dan weer een paar nachten niet (zoals de laatste paar nachten, zul je zien dat hij vannacht weer wakker wordt

)
Hoe zitten jullie met luiers? Ik verschoon meestal na een voeding dus we zitten nog maar op zo'n 5 luiers op een dag.