Heeft ze wel een afplatting dan? Want zo lang dat niet het geval is maakt het niet uit. Ze gaat dat niet nu ineens nog ontwikkelen als dat er niet al was. Schedel wordt steeds harderquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik denk dat ik misschien de tijd dat ze overdag op haar rug in de box lig wat moet beperken. Ze slaapt de ene keer met haar hoofd naar links en dan weer met haat hoofd naar rechts en wisselt dat redelijk af wanneer ze slaapt dus wat dat betreft merk ik verder geen voorkeurshouding ofzo.
Hij kijkt wel heel geïnteresseerd als wij eten maar zelf lijkt hij nog niet te snappen wat hij ermee moet. Ik laat er ook bewust steeds een paar dagen tussen zitten, ik denk dat we dan nu maar even wachten tot hij 2 weken is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat prulleke bij een maand of vijf ging zitten smakken als wij eten hadden. De lepel met eten was echter echt helemaal niet interessant voor dr neus bij de eerste pogingen, dus toen heb ik het twee weken later ofzo weer geprobeerd.
Maar da's voor elk kindje en elke ouder anders. Ik heb iig maar gewoon een keer geprobeerd of ze het leuk en interessant vond. En toen dat niet zo bleek te zijn, was het ook prima.
Ik ben sowieso niet van het proppen nee, hij moet het wel willen. Maar ja hoe weet je datquote:Op woensdag 10 maart 2021 12:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze het zelf willen eten. Zodra je het er in moet proppen / forceren zijn ze er nog niet aan toe.
Ik liet Goud van de week aan een stuk peer knagen. Hij bleef happen en meer willen. Helaas kan hij totaal nog niet zitten, dus hij zal toch nog wat geduld moeten hebben
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logoquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
Heeft het bedje een dichte zijkant? Ik heb zelf om die reden altijd een open wiegje gehad (met spijlen) zodat hij sowieso vrij kan ademen als hij naar de zijkant zou verplaatsen. Ik denk wel zodra ze hun hoofdje een beetje op kunnen tillen dat dit wel goed komt maar ik snap je angstquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:46 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Daarom maakte ik mij ook beetje mama zorgen.Qua bewegen in zijn bedje. Wil hem niet 's nachts ineens vinden met zijn gezicht tegen de zijkant. Maar hij is erg sterk qua lichaams bewegingen. Met tummy time kan hij soms nu al een paar keer achter elkaar hoofd links en rechtsom tillen!
![]()
@:Smart_ass Ik deed de eerste twee weken bewust zijn hoofdje telkens draaien tijdens zijn slaap. Als hij 's nachts wakker werd hoofd naar rechts, legde ik hem terug hoofd naar links. Maar hij draait zijn hoofd nu heel vaak zelf links en rechtsom (hij beweegt een HOOP in zijn slaap!), dus ben er nu niet zo bang meer voor! En overdag ook niet te lang op zijn rug laten terwijl hij plat ligt of in stoeltjes ligt.
Bovendien wordt er echt wel nagedacht over de veiligheid van een bedje, anders zouden ze niet in de markt zijn lijkt mequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij gebruiken een Snuzpod! Dus een paar cm stof maar daarboven zit een net. Dus in principe is hij heel veilig! Maar nieuwe mama amakt zich altijd beetje zorgen, haha!
Awquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Super leuk wel dat je op iedereen blijft reageren ook!![]()
Wilde ik toch even gezegd hebben.
Die hebben we inderdaad maar ik denk dat de appelmoes te dik is om het makkelijk erin te krijgen. Mijzelf kennende wordt dat een enorme kliederbendequote:
Knapperdquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:33 schreef Framblij89 het volgende:
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww blij koppiequote:Op woensdag 10 maart 2021 16:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Door slaapgebrek en alles wat daarbij komt kijken weinig tijd bij te lezen.. Maar wilde deze even delen:
We hebben gisteren voor onze grote kleine dame de newbornset van de TrippTrapp gehaald, babyset er op, kinderwagen verbouwd (van wieg naar zit).. En ze is zo blij en content.![]()
't is een klein ding, maar ze wordt groot!
[ afbeelding ]
Even in spoilerHet is ook gewoon best vaak kut, laten we even heel eerlijk zijn. Baby's, peuters: de werkelijkheid is dat het gewoon geen roze wolk is. Er zijn leuke momenten maar het is gewoon ook knetter moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus: je bent niet gek, je bent niet de enige, je bent geen aansteller, en het is nu kut maar er is ook hulp gelukkig.
Je kunt je kinderen geen groter plezier doen dan op tijd aan de bel trekken. Zeker als je een postnatale depressie hebt of daar tegenaan zit. En dat is niets om je voor te schamen.Resistance is futile.
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:28 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp die afweging heel goed SQ. Ik zet foto’s altijd achter een spoiler en klik de automatische verwijder optie na 3 dagen, maar je weet inderdaad alsnog niet wie er mee kijken en wat er met je foto’s gebeurt.
@:MaJo, of Bubbles echt al dingen ruikt weet ik niet, ik las laatst ook zoiets en duwde even een sinaasappel dichtbij haar neus maar kreeg volgens mij weinig reactie. Hapjes gaan we hier einde van de maand mee beginnen, ben zo benieuwd!
Even iets anders: hoe zorgen jullie ervoor dat de baby geen plat hoofd krijgt? Ik heb daar een beetje angst voor ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer om Poffertje toch weer eens in bed te leggen. Hand erop, handje vasthouden, liedjes zingen, voorlezen, pinken, alles.
Wel zonder tranen. Bij haar dan. Want peuter komt licht aandoen, hardop praten, echt de grens opzoeken. En hij huilt dan zo een kwartier (bij mijn man) dat hij de kamer niet meer in mag.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik upload foto’s altijd via imagebb en dan kun je kiezen dat de foto automatisch verwijdert na een paar uur, een paar dagen, etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 07:52 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hoe stel je die verwijder optie in?? Moet ik ook maar doen.
Helemaal vergeten hierop te reageren! Een Mercedes logo haha! Ik ga het voor de zekerheid ook maar eens navragen als we weer gaan eind deze maand. Zal waarschijnlijk wel goed komen inderdaad, als het al zo plat is als ik denk, misschien valt dat ook wel weer mee. Wel geruststellend in elk geval!quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat platte hoofd is wel een dingetje ja. Het achterhoofd van aapie is behoorlijk plat dus ik heb het even nagevraagd bij het CB. Zij vertelde dat dit heel normaal is en dat, zo lang hij maar regelmatig van houding verandert, dit wel goed komt. Omdat hij weinig haar heeft valt het helemaal op. Sterker nog, je ziet echt nog de drie schijven die aan elkaar moeten groeien, als een soort Mercedes logo
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
100% ditquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:framblij89 Dit is precies wat ik laatst bedoelde met “ik kan nu niet de moeder zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen”. Je bent niet de enige, echt niet.En ja, het is soms - of vaak - gewoon verdomd zwaar en kut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik maak haar normaal altijd vast trouwens hoor.
Even in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whut? Colin staat altijd super cute op de fotoquote:Op woensdag 10 maart 2021 23:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww blij koppie![]()
Ik ben toch altijd een beetje jaloers op ouders die zulke fotogenieke kinderen hebben (en dit topic staat bol van baby's die er altijd weer prachtig op staan).Goeie tipquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:29 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lees hier nog altijd mee en ik zie toch veel meiden die het moeilijk hebben. Tijdens mijn PND training was een van de eerste dingen die ons werd verteld, dat we onze schidlklier moesten laten testen op postpartum thyreoïditis. Dit kan vanaf 6 weken pp geloof ik en heeft exact dezelfde symptomen als PND en is met medicatie goed op te lossen. Ca. 7% van moeders heeft hier onbewust mee te maken en stom genoeg is er niemand die erop wijst dat dit eigenlijk een standaard screening zou moeten zijn.
Misschien helpt het een van jullie.Ik heb zelf geen psychische klachten maar ben wel erg vermoeid, morgen gaan ze prikken op ijzertekort. Ik zal eens vragen of ze dit ook meteen mee kunnen nemen!
quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:04 schreef PKM het volgende:
@:Framblij89Hopelijk gaat het bij jou ook snel weer beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer om Poffertje toch weer eens in bed te leggen. Hand erop, handje vasthouden, liedjes zingen, voorlezen, pinken, alles.
Wel zonder tranen. Bij haar dan. Want peuter komt licht aandoen, hardop praten, echt de grens opzoeken. En hij huilt dan zo een kwartier (bij mijn man) dat hij de kamer niet meer in mag.Lastig lijkt me dat hoor die dramatische peuters
Zeker navragen! Ik las laatst ook ergens dat het op jonge leeftijd ook nog teruggedraaid kan worden door het dragen van een soort helmpjes, dus het kan ook weer gefikst worden. Maar zeker goed om even op te lettenquote:Op donderdag 11 maart 2021 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Helemaal vergeten hierop te reageren! Een Mercedes logo haha! Ik ga het voor de zekerheid ook maar eens navragen als we weer gaan eind deze maand. Zal waarschijnlijk wel goed komen inderdaad, als het al zo plat is als ik denk, misschien valt dat ook wel weer mee. Wel geruststellend in elk geval!Baby's zijn aparte wezensquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, slapen overdag in bed is simpelweg onacceptabel volgens Baby J. Elke tien min wordt ie wakker. Maar onder strikt toezicht slapen op de (leer, dus ook koude) bank, ipv op mama liggen, is volledig acceptabel! Wie snapt babies? Ik niet, haha!
(en nee, ik zit ten alle tijden nu naast hem en doe niets anders!)Ik heb nu pas met 4,5 maand ook echt de gebruiksaanwijzing van aapie door. Bij max 2 uur wakker leg ik hem op bed en dan slaapt ie binnen 5 minuten
En dat terwijl ik ook wel 1,5 uur boven hem heb gehangen om hem in slaap te krijgen
![]()
Hij is sowieso erg moe vandaag, steeds na 1/1,5 uur begon hij te piepen en dan weet ik dat het bedtijd is. Hij ligt er nu sinds 20u weer in, ik ben benieuwd of hij nog wakker wordt vandaag.quote:Op donderdag 11 maart 2021 21:44 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk dat we dit weekend maar gaan beginnen met de hapjes, ik kan niet meer wachten. Kijk die spekarmpjes dan.
Te schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik maak haar normaal altijd vast trouwens hoor.
Ik ben benieuwd wat ze van de hapjes gaat vinden!
- foto's weer weg-
[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 02-04-2021 23:09:35 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Wauw wat knap dat Aapie zelf zijn fles al vasthoudt! Hoe lang is hij nu? Hij ziet er lang uit!
Die helmpjes zie ik weleens vaker voorbij komen, vind ik er altijd een beetje sneu uitzien. Maar inderdaad fijn om te weten dat er iets aan te doen is haha.
![]()
Het vasthouden lukt niet heel lang want hij trekt de fles voortdurend naar benedenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw wat knap dat Aapie zelf zijn fles al vasthoudt! Hoe lang is hij nu? Hij ziet er lang uit!
Die helmpjes zie ik weleens vaker voorbij komen, vind ik er altijd een beetje sneu uitzien. Maar inderdaad fijn om te weten dat er iets aan te doen is haha.
maar een paar seconden gaat het goed
![]()
Hij is nu 66cm (eigen meting), volgens mij is dat vrij lang voor zijn termijn.
Volgens mij heeft hij ook best grote voeten! Ik zag dat een schoenmaat tussen 16-18 hoort bij 4-9 maanden en hij heeft nu maat 17. We hadden een paar schattige slofjes gekregen die in het begin veel te groot waren maar nu past hij ze al niet meer
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Gezien onze lengtes (ik 1,83 en man 1,90) viel het ook wel te verwachtenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:24 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wauw! Groeit super dus! Grote voeten is dan in ieder geval wel in verhouding.
Hoe lang is bubbles? En bijna een half jaar alweer joh
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Aapie
Dat huispak is moeilijk te negeren. Lekker toch
.
@MaJo hij haalt Colin bijna in. Die was gisteren bij cb, 69cm, 8,2kg, paar injecties waar hij weinig last van had. Hij is weer goedgekeurd.
Knappe kerel heb je daar
Resistance is futile.![]()
Jullie zijn lief, echtmet tranen in m’n ogen zitten lezen.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:32 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:55 schreef 1inamelon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dankjewelquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:08 schreef Gogo83 het volgende:
@:framblij89 Wat naar dat je je zo voelt, maar zoals al gezegd: het is ook zwaar en die koters halen soms al het bloed onder je nagels vandaan als je gewoon goed in je vel zit, laat staan als je je zo voelt. Dus hoewel ik je schuldgevoel helemaal begrijp, is het echt niet nodig. Geen ouder is perfect, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Is er ruimte dat je af en toe wat tijd voor jezelf kan nemen? Verder hoop ik dat de hulp snel op gang komt en je e.e.a. kunt gaan verwerken. Knuffel!écht tijd voor mezelf zit er helaas nog niet echt in, maar moet dat wel meer gaan doen, maar ook dát geeft weer schuldgevoel, hoe stom ook.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:04 schreef PKM het volgende:
@:Framblij89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal waar. En aan de bel trekken doe ik zekerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote]Op woensdag 10 maart 2021 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is ook gewoon best vaak kut, laten we even heel eerlijk zijn. Baby's, peuters: de werkelijkheid is dat het gewoon geen roze wolk is. Er zijn leuke momenten maar het is gewoon ook knetter moeilijk.
Dus: je bent niet gek, je bent niet de enige, je bent geen aansteller, en het is nu kut maar er is ook hulp gelukkig.
Je kunt je kinderen geen groter plezier doen dan op tijd aan de bel trekken. Zeker als je een postnatale depressie hebt of daar tegenaan zit. En dat is niets om je voor te schamen.![]()
[/quote]
@MaJo
Ja ik zat bij m’n oudste ook in een postnatale depressie, dus gelukkig kan ik het wel mede daardoor sneller herkennen en op tijd aan de bel trekken.![]()
Thanks iedereen, nogmaals. Dit doet me echt goed
Quoten op mobiel gaat ook weer lekker zie ik![]()
![]()
Is inderdaad geen complete verrassingquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gezien onze lengtes (ik 1,83 en man 1,90) viel het ook wel te verwachten
Hoe lang is bubbles? En bijna een half jaar alweer joh.
Ik heb geen idee. Ze is voor het laatst gemeten toen ze 4 maanden was en toen was ze 64 cm. We gaan het eind deze maand zien, dan is ze alweer een half jaar ja! Tijd vliegt he! Maar op een gegeven moment gaat de groei wel op een iets minder hard tempo dan de eerste paar maanden denk ik toch?
![]()
@MaJo: wat een leukerd is Aapie toch! En ik ben ook team huispak hoor!
@Seven: ik vind Collin eigenlijk ook gewoon heel fotogeniek.
@Framblij89: tijd voor mezelf was bij mij in die eerste weken vooral af en toe een dutje doen zonder baby, uitgebreid douchen of een rondje wandelen. Het hoeft niet groot te zijn, maar ook van een half uurtje alleen kan je al enorm opladen.
Ik ben even trots en ik negeer de fokwet: sinds anderhalve week slaapt J vanaf een uur of 7 boven in haar bedje en dat gaat supergoed! We maken haar rond 22.30/23.00 wakker voor een voeding en dan meldt ze zich meestal tussen 3 en 4 nog een keer. Nu liet ze er nog wat langer tussen zitten, ze werd pas om 5 uur wakker! Ik voel me herboren na 5 uur ononderbroken slapen!![]()
![]()
Hij is bijna altijd vrolijk of niet? Heerlijk om te zienquote:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Vaak welquote:Op vrijdag 12 maart 2021 06:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij is bijna altijd vrolijk of niet? Heerlijk om te zien
Resistance is futile.![]()
quote:![]()
Wat een vrolijkerd, heerlijk! Altijd een big smile.
En Aapie is ook altijd zo vrolijkIk hou van lachende baby’s.
Bubbles, die handjes.
[ Bericht 9% gewijzigd door arvensis op 12-03-2021 10:13:44 ]Protège moi de mes désirs.![]()
Zielie heeft vannacht een update gehad en draait nu iedere keer naar d’r buik wanneer ze ligt. Deed ze al wel langer, maar niet in deze frequentie. En de frustratie die er bij komt...
Zat er misschien een nieuwe chip in de vaccinatie die ze woensdag heeft gekregen?![]()
Ze is inmiddels ook 6750 gr en 65 cm met morgen 15 weken.Protège moi de mes désirs.![]()
Leuke update @D.U.M.A.N
Poffertje kan rollen maar doet het niet. Ze kan best een kwartier op haar buik, heel erg rechtop, maar probeert dan niet opzij te komen.
Foto voor de leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Uiteraard, anders zouden ze op hun vierde verjaardag 2 meter lang zijnquote:Op vrijdag 12 maart 2021 01:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Is inderdaad geen complete verrassing.
Ik heb geen idee. Ze is voor het laatst gemeten toen ze 4 maanden was en toen was ze 64 cm. We gaan het eind deze maand zien, dan is ze alweer een half jaar ja! Tijd vliegt he! Maar op een gegeven moment gaat de groei wel op een iets minder hard tempo dan de eerste paar maanden denk ik toch?
Baby's steken hun energie de eerste maanden voornamelijk in groeien. De hersenen vooral, maar de rest groeit ook mee. Die groei hebben ze nodig voor hun ontwikkeling. Als ze een paar maanden oud zijn gaan ze steeds meer energie in ontwikkelen steken. Mentaal en fysiek. En dus neemt de snelheid van de groei ook af.disclaimer![]()
Verder wil ik alle worstelende moeders een hart onder de riem steken. Ik herken erg veel van de periode nadat mijn tweede werd geboren. Ze zeggen wel eens dat het krijgen van een kindje levensveranderend is, dat klopt, maar het krijgen van een twééde kindje, dat wordt nog wel eens onderschat.
De roze wolk is vaak veel kleiner, het is veel harder werken. Ik had het romantische beeld in mijn hoofd van die eerste kraamtijd, dat tutten met je kindje, de hele dag volledige focus en aandacht voor je baby, en eigenlijk achteraf gezien nog best veel tijd voor jezelf.
Met een tweede, ha, not so much. Dan sta je echt 20 uur per dag in de zorgstand en heb je het idee dat er helemaal niks meer van jezelf over is. En dat haalt vaak best een slechte kant van jezelf naar boven. Oh, wat heb ik gehuild in die periode. Ik zag ook echt geen licht meer aan het eind van de tunnel, het voelde echt alsof mijn leven voorbij was en ik altijd alleen nog maar in dienst zou staan van anderen.
Bewaak jezelf en je mentale gezondheid. DOE DINGEN IN JE EENTJE! Al is het maar naar de supermarkt. Het is echt heel belangrijk om dat vast te houden. En echt, ik beloof iedereen dat het over gaat, dat het beter wordt, dat er steeds meer lucht komt, en dat je leven weer net zo leuk wordt als voorheen.
Het zal niet op heel korte termijn zijn, dus hou vol, maar het gebeurt. Verder, dikke knuffels.
disclaimer![]()
En nog een slotnoot:
Je bent geen slechte moeder als je soms een keer schreeuwt.
Je bent geen slechte moeder als je het soms helemaal niet leuk vindt.
Je bent geen slechte moeder als je soms even tijd voor jezelf pakt.
Je bent geen slechte moeder als je je baby van 4 weken op de bank laat slapen. Je mag zelfs gewoon naar de wc lopen dan![]()
En je steeds verantwoorden voor alles hier is ook helemaal niet nodig
We zijn allemaal goede, lieve moeders, het middelpunt van de wereld van onze kindjes. In goede en minder goede tijden, altijd.
/SQ out
Oh, ps, de foto's worden allemaal geblokkeerd op mijn werklaptop, dus die hartjes houden jullie tegoed
disclaimer![]()
Wijze woorden.
@PKM Wat een liefie! Ze houdt zich mooi recht op idd.
Zielie kan eigenlijk ook van buik naar rug, maar ze doet het nu niet.
Doen ze expres, zodat wij denken dat ze ons nodig nodig hebben.
Protège moi de mes désirs.![]()
Laatste dagen wat teveel gedaan denk ik. Heb geen zorg bubbel meer met schoonouders, dus doe alles nu alleen als manlief werkt. Teveel geduwd als ik buiten wandel met de wandelwagen en baby en Engelse heuvels, haha! En Baby J tillen en beetje huishouden wat ik doe.
Ze krijgen neefje (11) ochtends namelijk op bezoek en brengen hem naar school nu die in de UK weer open zijn. Dus voor de veiligheid heb ik de zorg bubbel gestopt. Maar nou is mijn onderbuik beetje pijnlijk en gevoelig weer rond de keizersnede.
Dus lekker relaxen vandaag.Heel veel baby knuffels. Kan mij ff niet schelen dat ie prins heerlijk op mij slaapt ipv in bed.
Bagel besteld, koffie binnen handbereik. Greys Anatomy. Station 19. Netflix. Life is good![]()
Wijze woorden SQ en met een pandemie in the mix is het helemaal allemaal niet vreemd als het even k.ut gaat.
A. is volgende week 4 maanden, gaat alweer snel. Ze heeft overdag een strak schema (zelf gedaan) en doet het super, 's nachts zit er (helaas) nog niet echt logica in wanneer ze komt, maar ook dat gaat steeds beter.
Vanavond gaat ze voor het eerst logeren!
Draaien doet ze nog niet. Nouja, niet omdraaien. Ze draait zeg maar wel rondjes met haar benen. Als haar benen naar onderen liggen op het speelkleed, dan vind ik die later aan de rechterkant.![]()
Ze heeft al een paar dagen veel dunne poepluiers, rode wangen en kwijl, dus misschien zit er ook wel een tandje aan te komen!![]()
Mijne ook niet hoor. Die steekt zijn energie nog steeds voornamelijk in zijn speknekquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef Peejtur het volgende:
Onze jongste is 20,5 week maar draait nog helemaal niet
disclaimer![]()
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:48 schreef SQ het volgende:
En nog een slotnoot:
Je bent geen slechte moeder als je soms een keer schreeuwt.
Je bent geen slechte moeder als je het soms helemaal niet leuk vindt.
Je bent geen slechte moeder als je soms even tijd voor jezelf pakt.
Je bent geen slechte moeder als je je baby van 4 weken op de bank laat slapen. Je mag zelfs gewoon naar de wc lopen dan![]()
En je steeds verantwoorden voor alles hier is ook helemaal niet nodig
We zijn allemaal goede, lieve moeders, het middelpunt van de wereld van onze kindjes. In goede en minder goede tijden, altijd.
/SQ out
Oh, ps, de foto's worden allemaal geblokkeerd op mijn werklaptop, dus die hartjes houden jullie tegoed![]()
![]()
Oh, wat vrije tijd is me zo heilig. A. slaapt overdag vrij weinig(maar snachts prima). Ik heb momenteel elke donderdag opvang tot half 4 en ik ben nu tijdelijk om 12 uur klaar die dag. In die uurtjes kom ik echt helemaal bij. Ik doe dingen waar ik normaal niet zo veel tijd voor heb aka huishouden. Na die uurtjes alleen kan ik alles weer aan![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: