Die luier eronder is een goede! Dat deed ik helemaal in het begin al maar dat is me op de een of andere manier sindsdien helemaal ontschotenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:49 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo (Alleen als hij niet gepoept heeft.) Ik leg de nieuwe luier onder hem al klaar (terwijl de oude nog om zit). Dan open ik de oude (maar nog niet af doen) en geef zijn zaakje wat frisse lucht en wacht even af.Of ik blaas zachtjes
En dan de oude eruit en opzij leggen, meteen de nieuwe erom, klaar!
![]()
Bij poep heb ik doekjes (microfiber) die ik bovenop zijn piemeltje leg (maar hem niet mee veeg, vanwege het materiaal), maar het absorbeert vrij goed! Meestal vangen die dan ook het meeste op, maar ook niet altijd als hij flink ligt te trappelen. Dus geen gouden tip voor. En plassen na badje. CHECK. Hier nog 1!
Ik heb hem inderdaad laten liggen en hij werd pas vanochtend weer wakker om kwart over 7, 12,5 uur aan een stuk geslapen dusquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:49 schreef Nolita het volgende:
Een keer een fles missen lijkt mij geen probleem @:MaJo ik zou niet wakker maken.
Voeden voor ze naar bed gaat twijfel ik dus idd over. Ik verwacht daarmee geen grootse verschuivingen in ritme, maar het is te proberen.
@:Smart_ass ze gaat idd echt huilen. Tot afgelopen nacht lag ze naast me en dan probeerde ik altijd eerst de speen en een hand bij haar hoofd. Als ze onrustig bleef, toch maar voeden.
Ze werd om 22:45 weer wakker. 3 uur na de voeding. Met geen mogelijkheid te troosten, tenzij in de armen. Nu dus toch maar weer aan het voeden. Wat de afgelopen tijd wel eens werkte was haar bij ons in bed pakken en dan sliep ze zo 6 uur door, maar dat wil ik haar niet aanwennen.
Helpt ook niet mee dat ze enorm verkouden en hees is op dit moment. Daar kan ik zo weinig aan doen voor haar helaas. Fingers crossed dat ze dadelijk wel in haar bedje verder gaat slapen!
Ik lag zelf om 22:30 erin, maar zo komt er weinig van slapen terecht.
Oh ja het piemelhoedjequote:Op zondag 14 maart 2021 02:30 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik word ‘s nachts wel altijd wakker van haar en mijn vriend juist ‘s ochtends, maar hij was vanochtend toevallig vroeg weg om te voetballen. Normaal gesproken wordt hij er eerder wakker van en maakt mij dan wakker.
Ehh jaaaaa! Het piemelhoedje! Is dat misschien toch nog wel serieus ergens handig voor dus!
Wat betreft de hoeveelheid melk, ik weet niet hoe nauw dat komt maar als ie echt honger heeft wordt ie er wel wakker van denk ik. Zoals Nolita al zei, een keertje een fles missen lijkt me niet onoverkomelijk.
Lastig @:Nolita ! Misschien toch een kwestie van wachten tot ze er zelf overheen groeit? Of eventjes laten huilen, en dan kijken of ze toch in slaap valt. Maar ik snap dat niet iedereen daar tegen kan.
[..]
Ik voed eigenlijk alleen live want ik houd dus echt totaal niet van kolven en mijn vriend is de enige van ons twee die werkt op het moment dus ik wil sowieso dat hij ‘s nachts zijn rust kan pakken. Opzich kom ik de dagen prima door met een goede kop koffie, het opstaan ‘s ochtends is gewoon lastig. Ik probeer wel af en toe echt op tijd naar bed te gaan ook.
Hoe is het met Colin zijn slapen ‘s nachts nu?
Wat heerlijk zeg! Gek hè dat je dan soms nog vermoeider bent dan na een gebroken nachtquote:Op zondag 14 maart 2021 09:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Soof sliep van 1u tot 6u30 door! 5,5 uur slaap aan één stuk, wat was dit weer goddelijk!![]()
Grote zus sliep ook door zonder onderbreking van 22 tot 9.![]()
Weten niet wat ons overkwam maar ik ben nu nog meer moe dan na een gebroken nacht.![]()
Alsof je lijf dan denkt; en nú is het tijd voor mij!
Wij hebben de Cybex Lemo. Wel wat duurder maar mooie stevige stoel en is van 0 tot 99+ jaar. Dus dat gaat wel even meequote:Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Ik moet een kinderstoel en servies (met zuignap). Tips?
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.
Lijkt me ook spannend maar keep your eyes on the prize: je gaat je familie en vrienden zienquote:Op zondag 14 maart 2021 17:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat vervelend Gogo! Ben benieuwd wat het cb ervan zegt. Ik merkte zelf dat Bubbles na een week of 8 een stuk minder frequent ging poepen dan ervoor, maar de kleur veranderde niet en gelukkig ook geen rode billetjes. Heeft ze er veel last van? Of vooral tijdens het verschonen?
[..]
Vannacht weer vrij goed bij kunnen slapen, wat doet een mens dat goed! Ik kan ook niet echt klagen verder, ze komt ‘s nachts maar 1x, maar ik slaap gewoon slecht. Ligt eigenlijk meer aan mij dan aan haar haha.
Ahh lieve Colin wil de warmte van mama voelen haha. Hoe gaat het op je werk, heb je het wat rustiger nu? Onze kleintjes zijn alweer bijna 6 maanden joh, wat gaat dat hárd!
[..]
Wat lekker NJ! En welverdiend. Waar gaan jullie naartoe? Lekker genieten.
Ik had eerder deze week een enorm stressmoment wat betreft onze aankomende reis naar Nederland. Ik kijk er zooooo enorm naar uit dat mijn ouders, familie en beste vriendinnen de kleine eindelijk gaan ontmoeten, maar voelde me zo gestresst over de hele reis, over weg zijn van mijn vriend, Bubbles totaal uit haar routine, hoe ze zal reageren op het tijdsverschil, hoe mijn productie gaat reageren op het tijdsverschil.. ik probeer het maar een beetje van me af te zetten, sommige dingen kun je nu eenmaal niet plannen maar ik vind het toch wel heel spannend.
We zijn er maar weer even mee gestopt, hij lijkt het nog niet echt te snappen. De laatste dagen heeft hij wel wat meer signalen, zoals kauwen op zijn speen, maar het heeft geen haast. Ik denk dat ik het weer probeer met 5 maandenquote:Op zondag 14 maart 2021 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Is natuurlijk ook zo @:MaJo!
Hoe gaat het met Aapie en de hapjes? Ik heb Bubbles vandaag voor de tweede keer iets aangeboden maar ze moet er helemaal niets van hebben. Ze ging op een gegeven moment zelfs huilen, wist echt niet wat ze ermee aan moest!
Awww die tenenquote:Op maandag 15 maart 2021 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Broccoli en banaan. Ergens had ik de verwachting en hoop dat ze het geweldig zou vinden en het direct zou snappen, maar helaas. Ze stopt verder wel van alles in haar mond (en sinds vandaag ook haar tenen! #mijlpaal). Maar eten dus blijkbaar nog niet
Ik denk dat ik het de volgende keer ook op een ander tijdstip van de dag ga proberen, wie weet scheelt dat ook weer.
quote:Op maandag 15 maart 2021 06:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Zo typisch.. Vorige nacht dus een fijne nacht, nu al bijna 3 uur wakker.. Terwijl ook het gaan slapen totaaaaal niet wilde.
Baby's..![]()
oh heerlijk he, als ze er zo van smullenquote:Op maandag 15 maart 2021 08:01 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin vreet alles wat los en vast zit.
Mango
Banaan
Geroosterd bruin brood
Appelmoes
Niet direct gek op cornflakes en naturel griekse yoghurt.
Tenen zijn ook de bomquote:Op maandag 15 maart 2021 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Broccoli en banaan. Ergens had ik de verwachting en hoop dat ze het geweldig zou vinden en het direct zou snappen, maar helaas. Ze stopt verder wel van alles in haar mond (en sinds vandaag ook haar tenen! #mijlpaal). Maar eten dus blijkbaar nog niet
Ik denk dat ik het de volgende keer ook op een ander tijdstip van de dag ga proberen, wie weet scheelt dat ook weer.
Lief dat je het vraagtquote:
Ik zweer qua borden echt bij de placemats van ezpz. Silliconen dus vertrouwd, blijft plakken, en allemaal handige bordjes. Hebben de mini bowl en eentje met vakjes in een gezichtje en voor later eentje met diepe vakjes. Ook bekertjes bij, Ieniemienie om uit open beker te leren drinken. Zweer daarnaast bij de silliconen slabben met opvang bakje. man wat scheelt dat een was. Twee stuks ervan en je bent klaar.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Ik moet een kinderstoel en servies (met zuignap). Tips?
Num num hebben we binnen, gaan we binnenkort proberen.
quote:Op maandag 15 maart 2021 06:22 schreef PKM het volgende:
Ik leef met je mee @:NicolasJoy
Vrij letterlijk ook want onze nacht was ook niet goed.
Dat houd ik mezelf in elk geval wel voor!quote:Op maandag 15 maart 2021 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Er zit wel een stijgende lijn in, meen ik?
Het is dus echt de leeftijd als ik overal de slaapverhalen zo zie.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:43 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagtHet gaat.. Mwa.. We leven nog
. We zitten denk ik midden in een sprong, sleep regression, hoe je het wil noemen, maar de nachten zijn in ieder geval prut. Volgens het CB mochten we wel stoppen met nachtvoedingen, maar daar moet ik echt nog niet aan denken, de borst is vaak de enige manier om hem weer in slaap te krijgen
![]()
Ben denk ik ook een beetje lockdown/corona moe ofzo. Kijk ook weinig op het forum. Onze vakantie dit jaar gaat wederom niet door.
Loempia doet het verder goed. Groeit goed, komt al best vooruit met rollen/tijgeren. Wilt graag kruipen, maar dit lukt nog niet. M. deed dit allemaal veel later joh
We zijn langzaam aan het beginnen met wat hapjes (rapley). Tot nu toe komkommer en wortel. Ik had laatst een bakje chips wat hij probeerde te stelen, maar dat leek mij dan weer niet zo'n goed idee
Mijn Fitbit doet ook zo positief over mijn k.ut nachten!quote:Op maandag 15 maart 2021 09:28 schreef SQ het volgende:
Goud vindt het momenteel ook maar lastig, dat slapen. Waar hij met een paar weken al wel eens een ruk van 6 uur maakte, lijkt 2-3 uur wel de max te zijn nu. En die 3 uur pakt ie dan aan het begin van de nacht, tussen 19:30 en 22:00 ish. Daarna wil ie niet meer terug in zijn bed, maar tegen mama liggen en elk uur aanhappen en kermen en mijn tepels kapot trekken![]()
Wonderwel registreert mijn Fitbit dit allemaal als prima nachtrust en haal ik de laatste tijd slaapscores van rond de 90. Ongekend.!!!
Het zal wel iets te maken hebben met de overgang naar het kdv. Daar slaapt ie overigens ook niet.
Rond welke tijd geef jij Colin meestal vast eten? Misschien voed ik Bubbles ook gewoon wel best veel en heeft ze daardoor weinig honger meer? Overdag voed ik haar standaard na elk slaapje. Keek net even in mijn notes, dat is meestal 5x in een tijdsspan van 11u.. das misschien best veel?quote:Op maandag 15 maart 2021 07:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww die tenen![]()
Het helpt wel als ze honger hebben. Hier cornflakes geprobeerd, voelt fijn aan de handjes maar hij kreeg er rillingen van in zijn mond
Fitbit knows best, waar heb je het over, weinig slaap?quote:Op maandag 15 maart 2021 09:28 schreef SQ het volgende:
Goud vindt het momenteel ook maar lastig, dat slapen. Waar hij met een paar weken al wel eens een ruk van 6 uur maakte, lijkt 2-3 uur wel de max te zijn nu. En die 3 uur pakt ie dan aan het begin van de nacht, tussen 19:30 en 22:00 ish. Daarna wil ie niet meer terug in zijn bed, maar tegen mama liggen en elk uur aanhappen en kermen en mijn tepels kapot trekken![]()
Wonderwel registreert mijn Fitbit dit allemaal als prima nachtrust en haal ik de laatste tijd slaapscores van rond de 90. Ongekend.!!!
Het zal wel iets te maken hebben met de overgang naar het kdv. Daar slaapt ie overigens ook niet.
Het is een faaaaseeequote:Op maandag 15 maart 2021 12:33 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het is dus echt de leeftijd als ik overal de slaapverhalen zo zie.
Klote van de vakantie.. Iedereen zit in het schuitje, maar met familie ver weg is het wel extra extra zuur.![]()
Is het nog altijd een loempia XL ?
SPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 maart 2021 16:24 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Het is een faaaaseee![]()
![]()
Hij woog afgelopen donderdag 7,8kg. Nog steeds bovengemiddeld, maar niet meer helemaal boven in de curveZijn hoofdomtrek curve buigt een beetje af, dus ze willen ons tussendoor nog een keer zien om te meten.
Oh, dat was bij ons ook. Toen de verpleegkundige dubbelcheckte was zijn hoofdje plots groterSPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze zei toen ook dat de assistentes af en toe ook gewoon niet goed meten
![]()
[..]
![]()
Hij woog afgelopen donderdag 7,8kg. Nog steeds bovengemiddeld, maar niet meer helemaal boven in de curveZijn hoofdomtrek curve buigt een beetje af, dus ze willen ons tussendoor nog een keer zien om te meten.
LoempiaaaaaSPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Wat super zonde van de vakantie trouwens..
Hier hebben ze haar hoofd ook verkeerd opgemeten met 2 maanden. Toen zat ze in de 99th percentile en 2 maanden later was haar hoofd ineens gekrompen en zat ze in de 60e. Blijkbaar is hoofden opmeten lastig.
[..]
![]()
Goede loempia! Hij ziet er goed uit @Miezziej !SPOILER: opvangloempiaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |