SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Waarom beschermt Allah ze eigenlijk niet tegen Corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:00 schreef bianconeri het volgende:
Indonesië stelt vaccinatie verplichten.
Helden![]()
Mogen zwakke zielepietjes zoals in Nederland die met alles achteraan hobbelen en maar zwak en lief doen voor de wappies snel volgen
Tja sommige wetenschappers zeggen dat Covid nooit meer echt verdwijnt, dat er altijd wel een weer een caseje of 2 aandienen, dus dat tijdelijk... Met die oproepen van zero covid dit dat is dat is tijdelijk nog een hele poos te rekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:53 schreef Qarrad het volgende: [..] Is ook maar tijdelijk en in het geval van Israël heeeel tijdelijk.
Pols lult onzin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:06 schreef verita het volgende:
Wij leven in een regime, sinds maart 2020 zitten we in een noodtoestand, ook al is die niet uitgesproken, zegt Pols
Erg is dat he. heb exact hetzelfde. Kijk een aantal ziekenhuisdrama's.... mondkapjes galore.... was het te verwachten? misschien.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb dat met een aantal series die nu op tv zijn. Ncis: New Orleans bijvoorbeeld.
Ik kijk series om te ontsnappen, niet om ook daar geconfronteerd te worden met de pandemie.
Vraag me vooral af waarom die advocaat er naast gaat zitten, die ook afgelopen week al een stuk kundiger overkwam dan Pols die volgens mij in een ver verleden een keer juristje is geweest oid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Pols lult onzin.
Pols is een doorgedraaide gek.
Het aantal besmettingen in Israël onder de gevaccineerde groepen is hard aan het dalen. Ik denk dat iedereen wel snapt inmiddels dat het afwachten wordt hoe ver we hiermee gaan komen en of dit inderdaad een seizoensgebonden circus gaat worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tja sommige wetenschappers zeggen dat Covid nooit meer echt verdwijnt, dat er altijd wel een weer een caseje of 2 aandienen, dus dat tijdelijk... Met die oproepen van zero covid dit dat is dat is tijdelijk nog een hele poos te rekken.
De oplossing is ook snel gevonden, vaccineren verplichten.
Stukje zelfoverschatting. Volgens mij geloven ze echt oprecht dat ze de redders van dit land zijn of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me vooral af waarom die advocaat er naast gaat zitten, die ook afgelopen week al een stuk kundiger overkwam dan Pols die volgens mij in een ver verleden een keer juristje is geweest oid.
Is toch ook totaal niet boeiend en vooral ingecalculeerd verder.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef quirina het volgende:
Hoor niemand klagen over het feit dat er alweer scholen en kdv dicht zijn gegaan door corona.
Natuurljk is het overdreven, en is de kans klein. Maar de kans is wel degelijk (hoe klein ook) aanwezig.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef popje het volgende:
De Staat heeft een heel ander beeld van de werkelijkheid, die op basis is van de hoge druk op de zorg en de verwachting dat de Britse variant voor grote problemen kan leiden", zegt zij. De Staat wil volgens haar voorkomen dat "nog meer zorg afgeschaald moet worden en de maatschappelijke ontwrichting groter wordt". "We willen voorkomen dat ziekenauto's en lijkwagens door de straten rijden".
Maar dit is ook weer schromelijk overdreven... lijkwagens door de straat met al 8 weken dalende cijfers...
Ik zap gelijk door. Was nietsvermoedend SWAT aan het kijken, en hups, weer kapjes galore. Sorry, maar dat ik tegen die ondingen aan moet kijken in de appie vind ik al erg genoeg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Erg is dat he. heb exact hetzelfde. Kijk een aantal ziekenhuisdrama's.... mondkapjes galore.... was het te verwachten? misschien.
maar ook andere soorten procedurele drama's zoals jij NCIS noemt zie je het veel. en zoals je zegt. je wil eraan ontsnappen maar om er direct weer mee geconfronteerd te worden
quote:The Covid-19 vaccine developed by Pfizer Inc. and BioNTech SE generates robust immunity after one dose and can be stored in ordinary freezers instead of at ultracold temperatures, according to new research and data released by the companies.
The findings provide strong arguments in favor of delaying the second dose of the two-shot vaccine, as the U.K. has done. They could also have substantial implications on vaccine policy and distribution around the world, simplifying the logistics of distributing the vaccine.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
4 maanden langere avondklok want het werkt!quote:
Yes! Dat zijn belangrijke dingen om in de gaten te blijven houdenquote:
Ik weiger dan ook die series te kijken. Fuck it. Mij zijn ze als kijker kwijt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Erg is dat he. heb exact hetzelfde. Kijk een aantal ziekenhuisdrama's.... mondkapjes galore.... was het te verwachten? misschien.
maar ook andere soorten procedurele drama's zoals jij NCIS noemt zie je het veel. en zoals je zegt. je wil eraan ontsnappen maar om er direct weer mee geconfronteerd te worden
SWAT valt nog mee trouwens.....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:10 schreef josja het volgende:
[..]
Ik zap gelijk door. Was nietsvermoedend SWAT aan het kijken, en hups, weer kapjes galore. Sorry, maar dat ik tegen die ondingen aan moet kijken in de appie vind ik al erg genoeg.
Ik vind dat een ruk serie, maar praktisch geen mondkappen gedoe idd.quote:
De huisarts van m'n vader ook, ik denk omdat ie mRNA vaccins te nieuw ("ongetest") vindt. Virale vector vaccins (AZ) worden al decennia lang gebruikt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier willen de artsen die ik erover sprak juist liever AZ, als ze de keuze zouden hebben.
Geen idee waarom trouwens.
Toch wel weer een goede indicatie dat lockdowns absoluut niet helpen.quote:
mRNA is al sinds de jaren 90 in ontwikkeling. Eerst voornamelijk in de kanker omgeving.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De huisarts van m'n vader ook, ik denk omdat ie mRNA vaccins te nieuw ("ongetest") vindt. Virale vector vaccins (AZ) worden al decennia lang gebruikt.
Dan had ik waarschijnlijk pech en viel vol in een mondkapscenequote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dat een ruk serie, maar praktisch geen mondkappen gedoe idd.
quote:‘Verplichte vaccinatie personeel wzc’s mag geen taboe zijn’
De expertengroep Gems blijft hameren op sensibilisering om het zorgpersoneel te verleiden tot vaccinatie. Maar als dat niet volstaat, vinden de experten een verplichting het overwegen waard.
De Vlaamse Taskforce Zorg zette woensdagavond het licht op groen voor versoepelingen van de beschermingsmaatregelen die nu al maanden gelden in de woonzorgcentra (DS 18 februari). De rode draad daarbij is dat voor de bewoners dezelfde maatregelen gelden als in de buitenwereld. Voorwaarde voor de versoepeling is wel dat 90 procent van de bewoners en 70 procent van het zorgpersoneel gevaccineerd is. En bij die laatsten wringt her en der het schoentje, vooral in Brussel en Wallonië. ‘We zullen dat wellicht niet in alle instellingen halen’, zei Bert Anciaux, directeur van een Brussels rusthuis, daarover gisteren nog in deze krant. ‘In de acht Vlaamse wzc’s in Brussel zitten we nu op 60 procent. Er leeft echt angst en ze weten dat het niet verplicht kan worden.’
Sensibilisering blijft voor expertengroep Gems dé weg om de vaccinatiegraad bij het personeel op te krikken. Maar als dat niet lukt, ‘kan worden overwogen om de vaccinatie verplicht te maken voor alle zorgpersoneel zonder medische contra-indicatie’, schrijven de experts in hun rapport over de woonzorgcentra van 16 februari. De Standaard kon het rapport inkijken. De experts beseffen dat ze zich daarbij op gevoelig terrein begeven. ‘Forceren houdt een risico in, maar tegelijk draagt wie met ouderen werkt toch ook een verantwoordelijkheid’, zegt biostatisticus Geert Molenberghs, lid van de Gems. ‘Verplichting mag geen taboe zijn. We hebben de voor- en nadelen dan ook netjes opgelijst.’
Het grootste voordeel is dat zo op korte termijn een hoge vaccinatiegraad kan worden bereikt. De experts wijzen er ook op dat andere vaccins, zoals dat tegen hepatitis B, ook al verplicht zijn voor het zorgpersoneel. Een ander voordeel is dat het gewoon makkelijker werken wordt voor het personeel. En daarnaast is het ook niet echt fair dat de leefomstandigheden van de bewoners bepaald worden door de wil van het personeel om zich te laten vaccineren.
Maar er zijn ook tal van argumenten contra. Zo stellen de experts zich de vraag of het ethisch verantwoord is om een groep te verplichten om een vaccin te nemen, terwijl heel wat mensen in de samenleving erg graag het vaccin zouden willen, maar er nog geen toegang toe hebben. Daarnaast toont onderzoek aan dat mensen minder bereidwillig zijn om zich te laten vaccineren als ze druk voelen, en vrezen de experts ook dat een verplichting het vertrouwen in de vaccins bij de gehele bevolking geen deugd zal doen. Een ander risico is dat het tekort aan zorgpersoneel alleen maar nijpender wordt als zou worden beslist om het personeel dat zich niet laat inenten, op non-actief te zetten.
Vlaanderen blijft voor zijn woonzorgcentra inzetten op sensibilisering. Volgens onze informatie is een verplichting ook niet aan bod gekomen tijdens de vergadering van de Taskforce Zorg. Een verplichting zou bovendien niet door een regio afzonderlijk kunnen worden opgelegd, maar alleen nationaal. In Brussel en Wallonië moeten de beslissingen over versoepelingen in de woonzorgcentra nog genomen worden. ‘De vaccinatiecijfers in Vlaanderen zijn heel goed, in Brussel en Wallonië zijn ze dat veel minder’, zegt Molenberghs. ‘De Franse invloed, waar de antivaxbeweging sterk staat, is groot. Maar ik denk niet dat een verplichting nodig zal zijn.’
Hij snapt wel meer niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:17 schreef DustPuppy het volgende:
Engel snapt niet hoe internet polls werken.
We hebben natuurlijk een andere infrastructuur dan Israël. We kunnen na de crisis wel kijken hoe we de onze kunnen verbeteren richting de Israëlische. Nu is dat lastig middenin een crisis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende: [..] Gedweep? Moet je dan doen alsof het niks voorstelt en het je niet boeit? Ik vind het juist ergerlijk dat we hier steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn terwijl je gewoon kunt meeliften op de aanpak van andere landen.
Nee een hoogleraar immunologie met een vervelende stemquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:20 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Een of andere vage pensionado
Inmiddels hebben we het iedere dag een keer of zes over een of andere vorm van vaccinatieverplichting, op allerlei verschillende plaatsen. Maar we gaan het echt niet doen hoor!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef crystal_meth het volgende:
Vandaag op de voorpagina van De Standaard:
[..]
Emeritus, groot verschilquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:21 schreef verita het volgende:
[..]
Nee een hoogleraar immunologie met een vervelende stem
Viesdik ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:20 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Een of andere vage pensionado
Noted. Mea Culpaquote:
True, maar ik denk dat zulke artsen simpelweg denken: "het zijn de eerste mRNA vaccins (voor menselijk gebruik), dus zijn de risico's nog niet gekend".quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
mRNA is al sinds de jaren 90 in ontwikkeling. Eerst voornamelijk in de kanker omgeving.
Rond 2010 was er een zeer grote doorbraak waardoor ze nu zo snel deze medicijnen kunnen ontwikkelen.
Dat is sneller dan normaal. Meestal moet je 2 weken wachten op de uitspraak van een kg.quote:
Niet echt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:24 schreef DonDruiper het volgende:
Hier heeft Engel wel een punt natuurlijk...
Nee, vorige ging alleen over de opschorting tot het vonnis van het hof.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:24 schreef DonDruiper het volgende:
Hier heeft Engel wel een punt natuurlijk...
Vandaag niet. Maandag of dinsdag zou gewoon moeten kunnen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:25 schreef Bluedisplay het volgende:
Wel heel naïef om te denken dat het mogelijk is om vandaag al een inhoudelijke uitspraak te doenNatuurlijk is dat onmogelijk.
De leden van 1e kamer worden nu persoonlijk door Rutte en Grapperhaus onder druk gezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:24 schreef StephanL het volgende:
Tegen die tijd is de avondklok al binna voorbij. Benieuwd wat de eerste kamer nu gaat doen
Risico's blijf je toch wel houden vrees ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
True, maar ik denk dat zulke artsen simpelweg denken: "het zijn de eerste mRNA vaccins (voor menselijk gebruik), dus zijn de risico's nog niet gekend".
Waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De leden van 1e kamer worden nu persoonlijk door Rutte en Grapperhaus onder druk gezet.
Hoe lang deed de voorzieningen rechter er eigenlijk over?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:24 schreef Scrummie het volgende:
Een weekDe tering. Dat is toch wel te belachelijk voor woorden.
Wat maakt het allemaal nog uit? Of het nou goed of slecht gaat, het maakt voor de maatregelen niks uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:26 schreef Zipportal het volgende:
We kunnen ons weer opmaken voor de cijfers.
Het is een door de politiek gewenste tactiekquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Tsja, het heeft er alle schijn van dat ze de politiek heel veel tijd geven om het allemaal in orde te maken.
Mja, vandaag uitspraak was wel heel vlot geweest, dus zou sowieso na het weekend worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Tsja, het heeft er alle schijn van dat ze de politiek heel veel tijd geven om het allemaal in orde te maken.
Als het wel goed gaat, ligt er een variant op de loer en als als de cijfers slecht zijn, verandert er niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat maakt het allemaal nog uit? Of het nou goed of slecht gaat, het maakt voor de maatregelen niks uit.
90% van virus waarheid ging niet over de avondklok...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Multatilu het volgende:
Echt... wat een drukte om die avondklok...
De heisa hier welquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
90% van virus waarheid ging niet over de avondklok...
Eigenlijk wel eens. We zouden beter met zijn allen - en dan met name de mensen in de kamer - druk moeten zijn hoe we volle bak gaan knallen met die vaccins die er vrij stevig aan zitten te komen om hierin uit te komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Multatilu het volgende:
Het maakt niet uit wat je zou willen, het antwoord is per definitie KAN NIET.quote:'Het ziet er nog niet goed uit', zegt demissionair economieminister Bas van 't Wout over de heropening van de kapperszaken. ,,Ik snap de noodkreet van de kappers heel goed", zegt hij. ,, Maar je bent beperkt door de ruimte die het virus biedt.
Hopelijk wel (een stuk) lager dan gisteren. Heb wel weer zin om de kroegenopen.gif weer eens voorbij te zien komenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:26 schreef Zipportal het volgende:
We kunnen ons weer opmaken voor de cijfers.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe lang deed de voorzieningen rechter er eigenlijk over?
16 februari uitspraak geweest dus. 5 dagen.quote:- de op 11 februari 2021 gehouden mondelinge behandeling, waarbij door beide partijen pleitnotities zijn overgelegd.
https://uitspraken.rechts(...)eyword=viruswaarheid
Inderdaad, wat een drukte om het opzij zetten van onze grondwet om redenen zonder bewijs..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Multatilu het volgende:
Gauw naar de SC gaanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:34 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Hopelijk wel (een stuk) lager dan gisteren. Heb wel weer zin om de kroegenopen.gif weer eens voorbij te zien komen
Oké.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
16 februari uitspraak geweest dus. 5 dagen.
https://nos.nl/artikel/23(...)l-sterfgevallen.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
Water is nat:
[..]
Het maakt niet uit wat je zou willen, het antwoord is per definitie KAN NIET.
Hoezo?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oké.
Dus 2 dagen méér.
Valt mee. Het hof werkt neem ik aan zorgvuldiger dan de rechtbank.
Wat heeft het voor zin om in beroep te gaan als de procedure dan niet zorgvuldiger is?quote:
Jaa we begrijpen het allemaal heel goed hier vanuit Den Haag met onze riante salarissen en waar we zelf eigenlijk niet zoveel merken van alle maatregelen, want zelfs onze kantine is al die tijd open geweest, maar het antwoord is... NEIN!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
Water is nat:
[..]
Avondklok werktquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)l-sterfgevallen.html
Accute nood.
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik weiger dan ook die series te kijken. Fuck it. Mij zijn ze als kijker kwijt.
Omdat je het niet eens bent met de beslissing.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om in beroep te gaan als de procedure dan niet zorgvuldiger is?
Jaaaa, ze begrijpen het echt heel goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa we begrijpen het allemaal heel goed hier vanuit Den Haag met onze riante salarissen en waar we zelf eigenlijk niet zoveel merken van alle maatregelen, want zelfs onze kantine is al die tijd open geweest, maar het antwoord is... NEIN!
Je kunt voorstellen wat je wil, maar zeker tot de verkiezingen zal dit het antwoord op alle voorstellen zijn. Om gek van te worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
Water is nat:
[..]
En omdat je ruimte ziet dat daar verbetering in zit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat je het niet eens bent met de beslissing.
Tja, die vraag stelde ik al eerder: als wij over een lange periode kijken bijvoorbeeld 2 jaar, blijkt dan dat er extra mensen uit de roulatie zijn gehaald of zijn er slechts enkele iets eerder uit de roulatie gehaald?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)l-sterfgevallen.html
Accute nood.
Wopke Hoekstra heeft z'n excuses al aangeboden vanuit de Vogel Rok in de Efteling: https://speld.nl/2021/02/(...)an-vanuit-vogel-rok/quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Jaaaa, ze begrijpen het echt heel goed.
En toen gingen ze even schaatsen.
Stel lullo's.
quote:“Mijn oprechte excuses voor de foto met Sven Kramer. Zoiets geeft nu niet het juiste beeld.” Bij zijn excuses deelt Hoekstra een foto waarin je hem serieus en schuldig helemaal voorin de paarse achtbaankarretjes ziet zitten. Eigenlijk wilde hij er zo’n flitsfoto voor gebruiken, die je bij de uitgang van de Vogel Rok altijd kan kopen, maar die waren toch een beetje duur. “Ik hoop dat we dit snel achter ons kunnen laten.”
Heerlijk makkelijk toch, als je zelf elke maand verzekerd bent van je salaris en het dertiende maandje in december.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
Zoiets kun je alleen erg vinden als je denkt dat de overheid er andere bedoelingen mee heeft dan het beteugelen van het Corona virusquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een drukte om het opzij zetten van onze grondwet om redenen zonder bewijs..
Wat een aparte redenatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:49 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zoiets kun je alleen erg vinden als je denkt dat de overheid er andere bedoelingen mee heeft dan het beteugelen van het Corona virus
Waarom? Ik vind het opzij zetten van de grondwettelijke vrijheden voor een vermoeden dat iets helpt een nogal big deal. Ik snap heel goed dat het is voor het coronavirus, maar ik ben wel van mening dat er een betere onderbouwing moet zijn dan: "We denken dat het helpt. Het helpt in elk geval niet niet."quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:49 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zoiets kun je alleen erg vinden als je denkt dat de overheid er andere bedoelingen mee heeft dan het beteugelen van het Corona virus
Que?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:49 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen ? Ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:49 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is het verschil dan? Verwacht jij dat de overheid zodra het Coronavirus (grootschalig) verdwenen is, nog vast houdt aan de avondklok?quote:
Vandaag 4986, er zijn wat achterstallige meldingen opgespaard om het kabinet te steunen met hun maatregeldrang :pquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:53 schreef Oliver23 het volgende:
Voor iedereen die de besmettingcijfers wilt vergelijken met vorige week (en die week daarvoor)
vrijdag, twee weken geleden: 4.326
vorige week vrijdag: 4.341
gisteren: 4.518
Dat mag hier. COR / Place your bets: de dagelijkse cijfersquote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vandaag 4986, er zijn wat achterstallige meldingen opgespaard om het kabinet te steunen met hun maatregeldrang :p
Volledige tunnelvisie. Ik heb geen vertrouwen meer in de aanpak nu. Zonde, want dat heb ik grotendeels wel gehad de afgelopen 11 maanden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Hugo de Jonge: ''Dat de derde golf komt, staat voor mij buiten kijf''
Minister de Jonge van Volksgezondheid waarschuwt voor al te hoge verwachtingen over versoepeling van de coronamaatregelen. "Als er iets mogelijk is, zullen het kleine, behoedzame stappen zijn", zei hij vanmiddag na een ministerieel corona-overleg, waar bijvoorbeeld ook voorzitter Bruls van de Veiligheidsregio's bij was.
De meest verantwoordelijken komen dit weekend weer bij elkaar in het Catshuis, om te kijken hoe het gaat met de besmettingscijfers. Er ligt dan ook een nieuw advies van de corona-experts van het OMT. Dinsdag is er weer een persconferentie van De Jonge en premier Rutte. Dan wordt bijvoorbeeld duidelijk of de middelbare scholen de week daarop weer (deels) open kunnen.
De Jonge beaamt dat de cijfers dalen, maar zegt dat daaronder iets anders aan de hand is: het aandeel van de besmettelijker Britse variant wordt steeds groter. Dat er een derde golf komt, staat volgens hem buiten kijf. "Als we al te verliefd worden op de ruimte die er eigenlijk niet is, ga je te grote stappen nemen", is zijn conclusie. "De werkelijkheid is dat er nog heel weinig mogelijk is."
Bron: NOS
Laatste bericht daar is alweer twee weken geledenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:00 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat mag hier. COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers
Wat een dichterlijk monster is het toch ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Minister de Jonge van Volksgezondheid waarschuwt voor al te hoge verwachtingen over versoepeling van de coronamaatregelen. "Als er iets mogelijk is, zullen het kleine, behoedzame stappen zijn", zei hij vanmiddag na een ministerieel corona-overleg, waar bijvoorbeeld ook voorzitter Bruls van de Veiligheidsregio's bij was.
De meest verantwoordelijken komen dit weekend weer bij elkaar in het Catshuis, om te kijken hoe het gaat met de besmettingscijfers. Er ligt dan ook een nieuw advies van de corona-experts van het OMT. Dinsdag is er weer een persconferentie van De Jonge en premier Rutte. Dan wordt bijvoorbeeld duidelijk of de middelbare scholen de week daarop weer (deels) open kunnen.
De Jonge beaamt dat de cijfers dalen, maar zegt dat daaronder iets anders aan de hand is: het aandeel van de besmettelijker Britse variant wordt steeds groter. Dat er een derde golf komt, staat volgens hem buiten kijf. "Als we al te verliefd worden op de ruimte die er eigenlijk niet is, ga je te grote stappen nemen", is zijn conclusie. "De werkelijkheid is dat er nog heel weinig mogelijk is."
Zal ik nog een keer de berekening voor het vaccineren maken met alleen Pfizer?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Grijp je kans!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Laatste bericht daar is alweer twee weken geleden
Frappant he. De vaccinatiecampagne is het enige belangrijke op dit moment, wordt met geen woord over gerept.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal ik nog een keer de berekening voor het vaccineren maken met alleen Pfizer?
Beste Hugo, of er wel of geen derde golf komt is volledig in de handen van jou, de GGD's en je coronagezant.
Zucht... ook al zijn er 1000 besmettingen, de Britse variant gaat weer roet in het eten gooien.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Als we nog maar 6 besmettingen hebben per dag, en vijf daarvan zijn het Britse variant dan rinkelen bij Hugo nog steeds alle alarmbellenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:03 schreef popje het volgende:
[..]
Zucht... ook al zijn er 1000 besmettingen, de Britse variant gaat weer roet in het eten gooien.
Laatste keer dat ik die zag was er een afname, van ruim 21%quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:05 schreef alors het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende aantallen deeltjes in het riool? Zijn daar nog statistieken van?
Ze zijn onwijs snel met wetsveranderingen of meer beperkingen op te leggen en ze weten er ook routekaart na routekaart uit te gooien. Ik wou dat ze vaccineren net zoveel spoed zouden geven ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Frappant he. De vaccinatiecampagne is het enige belangrijke op dit moment, wordt met geen woord over gerept.
We MoEtEn GeWoOn NoG eVeN vOlHoUdEn JoNg0nS !!!!!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Oliver23 het volgende:
Zoals eerder al meermaals besproken; de redenatie voor deze wetswijziging is flinterdun. Zo snel toegeven als bevolking is onverstandig. Vertrouw nooit een politicus.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:57 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is het verschil dan? Verwacht jij dat de overheid zodra het Coronavirus (grootschalig) verdwenen is, nog vast houdt aan de avondklok?
Op zich zit de snelheid er wel in, en ik denk eigenlijk dat hoe minder Hugo zich er mee bemoeit hoe beter. Wie weet geeft hij weer leraren voorrang ofzoquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn onwijs snel met wetsveranderingen of meer beperkingen op te leggen en ze weten er ook routekaart na routekaart uit te gooien. Ik wou dat ze vaccineren net zoveel spoed zouden geven ja.
Nog maar een keertjequote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Frappant he. De vaccinatiecampagne is het enige belangrijke op dit moment, wordt met geen woord over gerept.
Het leidt wel lekker af en heb ook echt geen idee hoe het gaat met de vaccins.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn onwijs snel met wetsveranderingen of meer beperkingen op te leggen en ze weten er ook routekaart na routekaart uit te gooien. Ik wou dat ze vaccineren net zoveel spoed zouden geven ja.
Redelijk faal ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich zit de snelheid er wel in, en ik denk eigenlijk dat hoe minder Hugo zich er mee bemoeit hoe beter. Wie weet geeft hij weer leraren voorrang ofzo
Maar het gaat me er meer om dat het gewoon niet belangrijk lijkt. Nul perspectief. En dan lullen over een derde golf die voorspeld wordt door modellen waarin vaccinaties met opzet niet meegerekend worden
Snap ook niet waarom die Bruls er steeds bij is gezien hij een veel groter risico loopt corona te hebbenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef Haags het volgende:
[..]
We MoEtEn GeWoOn NoG eVeN vOlHoUdEn JoNg0nS !!!!!
Die laten een daling zien dus slaan ze die cijfers even over. Zodra de virusdeeltjes weer stijgen zal het wel weer langskomen in de media.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:05 schreef alors het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende aantallen deeltjes in het riool? Zijn daar nog statistieken van?
Tot de vierde golf.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:08 schreef Haags het volgende:
Dat lulverhaal van code zwart en die derde golf horen we nu gelukkig pas een maand of 4. Hoe lang blijven we dat riedeltje nog herhalen?
Nogmaals, wat een heisa voor een avondklok... Je kunt hier alleen een probleem van maken als je denkt dat de overheid een verborgen agenda heeft. Ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat de overheid de avondklok in stand houd zodra het Coronavirus is verdwenen. Als jij dat wel denkt leef ik met je mee, maar deel ik niet je zorgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals eerder al meermaals besproken; de redenatie voor deze wetswijziging is flinterdun. Zo snel toegeven als bevolking is onverstandig. Vertrouw nooit een politicus.
Nog steeds ver achter de meeste Europese landen maar qua snelheid nu wel goed. De meest beperkende factor is nu de levering voor zover ik kan zien.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Het leidt wel lekker af en heb ook echt geen idee hoe het gaat met de vaccins.
Hoe gaat het daar eigenlijk mee?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwaterquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:05 schreef alors het volgende:
Dit dus. Veel te veel gelul afgelopen dagen over onzin. Ik mis de urgentie in het hele vaccineren. Het zal er vast zijn achter de schermen, maar ze mogen dat ook weleens uitstralen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja en fuck de Kamerleden die ook nul interesse lijken te hebben in hoe de vaccinaties er voor staan.
Ik hoop dat Hugo zich ook iedere dag die vraag stelt en acties uitzet indien nodig...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Het leidt wel lekker af en heb ook echt geen idee hoe het gaat met de vaccins.
Hoe gaat het daar eigenlijk mee?
Zag hier vandaag in het dorp wel opeens allemaal van die spandoeken hangen van 'de scholen zijn weer begonnen' die ze normaal aan het einde van de zomervakantie ophangenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:11 schreef capricia het volgende:
Loopt aardig op, die schoolbesmettingen:
https://coronalocator.kna(...)view_656_per_page=50
Hoop dat er een goede registratie is, hoeveel leerkrachten er besmet worden op het werk.
Ja. Wouw.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zag hier vandaag in het dorp wel opeens allemaal van die spandoeken hangen van 'de scholen zijn weer begonnen' die ze normaal aan het einde van de zomervakantie ophangen
quote:Tot nu toe zijn er dit schooljaar 31 collega’s en 133 leerlingen besmet geraakt.
Zoals verwachtquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
Weer ietsjes hoger dan vorige week vrijdag dus...
10%quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
Weer ietsjes hoger dan vorige week vrijdag dus...
567 Uitbraken/clusters op scholen in 10 dagen tijd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:11 schreef capricia het volgende:
Loopt aardig op, die schoolbesmettingen:
https://coronalocator.kna(...)view_656_per_page=50
Hoop dat er een goede registratie is, hoeveel leerkrachten er besmet worden op het werk.
Dat lijk me niet persequote:
Conclusies op dagcijfers baserenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
De daling in nieuwe besmettingen is voorbij.
De aantallen patiënten in ziekenhuizen en op de IC’s zijn ondanks de maatregelen nooit drastisch verlaagd.
Vergeet het maar jongens, er is nog lang geen ruimte voor versoepelingen.
Niet zien dat dit al weer enige tijd bezig isquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Conclusies op dagcijfers baseren
Zodra de zon weer fel gaat schijnen smelt Corona als sneeuw voor de zon. Ergens 1 Juno ofzo...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
De daling in nieuwe besmettingen is voorbij.
De aantallen patiënten in ziekenhuizen en op de IC’s zijn ondanks de maatregelen nooit drastisch verlaagd.
Vergeet het maar jongens, er is nog lang geen ruimte voor versoepelingen.
Gelukkig niet, nog steeds sprake van een kleine dalingquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zien dat dit al weer enige tijd bezig is
Morgen al.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zodra de zon weer fel gaat schijnen smelt Corona als sneeuw voor de zon. Ergens 1 Juno ofzo...
Klopt maar als we met te hoge besmettingscijfers april ingaan, dan gaat het virus te veel rondwaren onder jongere, gezonde mensen waar ook een procentueel deel van in het ziekenhuis beland. De cijfers moeten echt lager om ruimte te hebben wat te doen tot iedereen gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje
Komende maandag/dinsdag zijn er 1,2 miljoen Pfizer vaccins geleverd. Voor het gemak van rekenen ga ik even alleen van Pfizer uit.
Er zijn voor 't gemak zo'n 600k vaccins gezet, dus liggen er nog 600k op de plank. Die waren gereserveerd, maar dat is niet meer nodig omdat 1 prik al zeer effectief is, Pfizer heeft aangegeven niet meer nodig te hebben.
Er komen er 200k per week binnen tot eind maart, daarna komen er 800k per week. Dat houdt in dat we eind maart een totaal van 2,4 miljoen vaccins van Pfizer hebben.
De groep die 70+ is is alles bij elkaar ongeveer 2,2/2,3 miljoen mensen, dus eind maart kunnen we met de hoeveelheid vaccins die we hebben iedereen in die groep gevaccineerd hebben.
De groep 60-70 is rond 1,4 miljoen mensen ofzo als ik 't goed herinner uit mijn hoofd. Dat houdt in dat we die in de eerste 2 weken van april allemaal gevaccineerd kunnen hebben.
De groep 18-60 in risicogroep is rond de 1 miljoen, die kan een week later gedaan zijn.
Dit is even puur gebaseerd op het aantal vaccins dat er is en de vaccins die geleverd worden en gaat alleen uit van Pfizer. De enige reden om eind april niet 'normaal' te kunnen leven is als het vaccineren in de soep loopt, en dat kunnen ze zichzelf aanrekenen wat mij betreft.
Zevendaags gemiddelde is al een tijdje aan het stijgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zevendaags gemiddelde is al een tijdje aan het stijgen.
Ik heb het niet geteld. Maar vind het een hele lijst met uitbraken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:17 schreef Za het volgende:
[..]
567 Uitbraken/clusters op scholen in 10 dagen tijd?
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: -8,4%
dinsdag: 1.744
woensdag: 3.183
donderdag: 4.396
vrijdag: 4.341
zaterdag: 4.194
zondag: 3.447
maandag: 2.810
totaal: 24.115
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: +12,0%
dinsdag: 2.701
woensdag: 3.361
donderdag: 4.518
vrijdag: 4.726
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 26.786 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
De zeven daagse laat weken een daling zien, alleen het staartje kruipt iets omhoog.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hier momenteel 1 COVID patiënt onder de 50 in het ziekenhuis. Zou me daar niet zo druk om maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt maar als we met te hoge besmettingscijfers april ingaan, dan gaat het virus te veel rondwaren onder jongere, gezonde mensen waar ook een procentueel deel van in het ziekenhuis beland. De cijfers moeten echt lager om ruimte te hebben wat te doen tot iedereen gevaccineerd is.
Dat lijkt men niet duidelijk te kunnen maken, hoewel de waardes gewoon bekend zijn.
Prachtige cijfers weer, gooi maar open die scholen/winkels/contactberoepen!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.761
Totaal: 1.047.400 (+4.726 ivm -35 corr.)
Perc. positief 15 feb - 17 feb: 9,3%
Opgenomen: 200
Huidig: 1.433 (+25)
Opgenomen op IC: 20
Huidig: 510 (-13)
Overleden: 50
Totaal: 15.138
https://twitter.com/mzelst/status/1362767880614461440
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
14 gemeentes met 1 besmettingen
78 gemeentes met 2-4 besmettingen
88 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Over twee weken gaan we de invloed van het weer op de besmettingen zien. Vorig jaar begon het ook te dalen vanaf het moment dat het mooi weer werd (en er pollen in de lucht kwamen).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De zeven daagse laat weken een daling zien, alleen het staartje kruipt iets omhoog.
7-daags gemiddelde is sinds vorige week woensdag alweer aan het stijgen idd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 19-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 4761
Gemeentes met +10 besmettingen:
205 Rotterdam
119 Amsterdam
85 's-Gravenhage
81 Zaanstad
78 Purmerend
72 Eindhoven
60 Oss
57 's-Hertogenbosch
56 Hoorn
55 Tilburg
54 Dordrecht
52 Leeuwarden
51 Alkmaar
50 Emmen
49 Utrecht
41 Helmond
41 Groningen
41 Almere
41 Almelo
40 Velsen
39 Medemblik
38 Venlo
36 Haarlemmermeer
36 Roosendaal
36 HaarlemVooral Rotterdam en Amsterdam weer slecht, daar ging het toch juist een stuk beter niet zo lang geleden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Scholen dicht laten is een recept voor nog veel meer ellende.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:24 schreef maan_man het volgende:
Ik begrijp het belang van scholen en dat jij ze weer open wil, maar als het aankomt op het aantal mensen per vierkante meter is dit wel een van de meest ongelukkige dingen om te openen. En de gevolgen zouden nog beperkt kunnen zijn als je kijkt naar ziekenhuisopnames, de mogelijkheden om kwetsbare te beschermen en de besmettingscijfers enigszins buiten beschouwing laat. Maar zoals het nu gaat is dit het recept voor ellende.
Gaat om enkele patiënten. Laat het eens 10 patiënten in totaal zijn. Dat zie je niet echt terug in de landelijke cijfers.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ziekenhuiscijfers stijgen volgens mij vooral omdat niet-coronapatienten daar besmet worden. In Eindhoven 2 afdelingen de afgelopen dagen.
Morgen de IC onder 500!
Trots op Utrechtquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vooral Rotterdam en Amsterdam weer slecht, daar ging het toch juist een stuk beter niet zo lang geleden?
En R'dam nu een keer bovenaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vooral Rotterdam en Amsterdam weer slecht, daar ging het toch juist een stuk beter niet zo lang geleden?
Pfizer heeft dit niet gezegd, het is een onderzoek obv data van Pfizer. Een belangrijk verschil. Wel goed nieuws dat het na 2 weken van de eerste prik al effectief lijkt. Dat betekent dat er meer tijd kan zitte tussen prik 1 en 2. Maar ik denk dat je vanwege langdurige bescherming wel 2 prikken wil behouden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje
Komende maandag/dinsdag zijn er 1,2 miljoen Pfizer vaccins geleverd. Voor het gemak van rekenen ga ik even alleen van Pfizer uit.
Er zijn voor 't gemak zo'n 600k vaccins gezet, dus liggen er nog 600k op de plank. Die waren gereserveerd, maar dat is niet meer nodig omdat 1 prik al zeer effectief is, Pfizer heeft aangegeven niet meer nodig te hebben.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja maar ja, die jongeren lopen wel rond met longproblemen en littekenweefsel op hun hart.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier momenteel 1 COVID patiënt onder de 50 in het ziekenhuis. Zou me daar niet zo druk om maken.
Vergeet verlies van geur en smaak en de chronische vermoeidheid niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar ja, die jongeren lopen wel rond met longproblemen en littekenweefsel op hun hart.
Schijnbaar niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze inmiddels wel klaar zijn met de inhaalslag van maandag?
Deze heb ik vaker gehadquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt maar als we met te hoge besmettingscijfers april ingaan, dan gaat het virus te veel rondwaren onder jongere, gezonde mensen waar ook een procentueel deel van in het ziekenhuis beland. De cijfers moeten echt lager om ruimte te hebben wat te doen tot iedereen gevaccineerd is.
Dat lijkt men niet duidelijk te kunnen maken, hoewel de waardes gewoon bekend zijn.
Urk heeft inmiddels groeps immuniteit? Of staat die teststraat weer in de brandquote:
De bezetting daalt heel langzaam, maar de instroom zit de laatste tijd juist in de lift.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat ik interessanr vind en wat wel goed te meten valt mijn inziens, zijn de mensen die in het ziekenhuis en speciaal de IC belanden. Daar deden we het uiteindelijk allemaal voor.
En die zijn volgens mij voornamelijk dalende.
We hebben toch al lang besloten dat die ellende ondergeschikt is aan het bestrijden van het virus?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Scholen dicht laten is een recept voor nog veel meer ellende.
650.000 tests per dag, waarvan de uitslag 2 dagen geldig is. Nou dat zijn toch 1,3 miljoen mensen die leuke dingen mogen doen, de rest van de samenleving blijft nog maar lekker binnen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:29 schreef Scjvb het volgende:
Mensen, blijf hoopvol en relaxed, het komt misschien sneller goed dan men nu denkt!
'Met 650.000 tests per dag kan de economie weer open'
Door massaal te gaan testen, zo'n 20 miljoen keer per maand, zou de economie volgende maand weer stap voor stap open kunnen. Dat stellen werkgeversverenigingen VNO-NCW en MKB-Nederland.
De twee grote werkgeversorganisaties lieten het onderzoeken door KPMG, en presenteerden het plan vandaag. "Besmettelijke personen die zich door het ontbreken van klachten daarvan niet bewust zijn, worden zo opgespoord", zegt KPMG.
Volgens de onderzoekers kost de lockdown nu zo'n 5 miljard euro per maand en zou het massaal testen zo'n 600 miljoen euro per maand kosten. De kosten van het testen zouden dus opwegen tegen de baten van een economie die weer meer open kan.
https://www.vno-ncw.nl/si(...)rder_in_2021_def.pdf
Twee lekker neutrale organisaties ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:29 schreef Scjvb het volgende:
Mensen, blijf hoopvol en relaxed, het komt misschien sneller goed dan men nu denkt!
'Met 650.000 tests per dag kan de economie weer open'
Door massaal te gaan testen, zo'n 20 miljoen keer per maand, zou de economie volgende maand weer stap voor stap open kunnen. Dat stellen werkgeversverenigingen VNO-NCW en MKB-Nederland.
De twee grote werkgeversorganisaties lieten het onderzoeken door KPMG, en presenteerden het plan vandaag. "Besmettelijke personen die zich door het ontbreken van klachten daarvan niet bewust zijn, worden zo opgespoord", zegt KPMG.
Volgens de onderzoekers kost de lockdown nu zo'n 5 miljard euro per maand en zou het massaal testen zo'n 600 miljoen euro per maand kosten. De kosten van het testen zouden dus opwegen tegen de baten van een economie die weer meer open kan.
https://www.vno-ncw.nl/si(...)rder_in_2021_def.pdf
Tja, uiteindelijk zijn week- en maandcijfers ook geaccumuleerde dagcijfers... En de trend van de laatste dagcijfers is gewoon niet best. Maar dat was ook al voorspeld een aantal weken geleden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We blijven op zijn minst stabiel en het is niet onwaarschijnlijk dat we al weer aan het stijgen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
De derde golf blijkt vooral een laatste stuiptrekking.
Die gaat van za tot dinsdag weer omlaag (daarna een paar dagen wat hoger, en za tot dinsdag weer verder omlaag, al weken).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:23 schreef Scrummie het volgende:
Overigens zal je op worldometers.info ook de laatste dagen de boel weer omhoog gaan. Lijkt wel een wereldwijde trend.
De voorspelling was dat twee weken geleden er een stijging zou zijn. En dat we nu op 5000-6000 besmettingen per dag zouden zitten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:31 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk zijn week- en maandcijfers ook geaccumuleerde dagcijfers... En de trend van de laatste dagcijfers is gewoon niet best. Maar dat was ook al voorspeld een aantal weken geleden.
De dichtstbijzijnde doden is bij benadering 80 kilometer bij mij vandaan. Vind je het dan gek dat mensen een beetje klaar lijken te zijn met het virus. Dit zijn niet de vreselijke pandemie die wij kennen van tv en dan allemaal die doembeelden die worden geschetst van lijkwagens in de straten als wij de avondklok opheffen. Er zit zoveel tussen deze nonsens en de realiteit.quote:
Dit is - mogelijk - pas het begin van die derde golf.. kijken hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken. Versoepelingen kunnen we op ons buik schrijven voorlopig.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
De derde golf blijkt vooral een laatste stuiptrekking.
Dacht 5 doden en een stuk of 30 besmettingen. Best veel op 1 plekje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gaat om enkele patiënten. Laat het eens 10 patiënten in totaal zijn. Dat zie je niet echt terug in de landelijke cijfers.
Ja, we zijn hard op weg naar de 170k besmettingen per dag. We gaan eraan!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:31 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk zijn week- en maandcijfers ook geaccumuleerde dagcijfers... En de trend van de laatste dagcijfers is gewoon niet best. Maar dat was ook al voorspeld een aantal weken geleden.
Eerst nog even een flinke daling door het warme winterweer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, we zijn hard op weg naar de 170k besmettingen per dag. We gaan eraan!
Daar zijn de cijfers van vandaag en de komende weken niet meer relevant voor. Maatregelen worden ingesteld op basis van modellen nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is - mogelijk - pas het begin van die derde golf.. kijken hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken. Versoepelingen kunnen we op ons buik schrijven voorlopig.
Bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar zijn de cijfers van vandaag en de komende weken niet meer relevant voor. Maatregelen worden ingesteld op basis van modellen nu.
Bij die besmettingen neem je ook personeel mee? Die komen natuurlijk (als het goed is) niet in het ziekenhuis te liggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dacht 5 doden en een stuk of 30 besmettingen. Best veel op 1 plekje.
Gezien het enthousiasme waarmee een aantal users, waaronder jij trouwens ook, het verlengen van alle lockdownmaatregelen toejuicht heeft het er inderdaad alle schijn van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk, echt waar, dat er mensen blij zijn dat we in een complete lockdown inclusief avondklok zitten?
Je kunt het verschrikkelijk vinden en alsnog achter de maatregelen staan he. Dat gaat prima, en ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is.
En dan zijn donderdag en vrijdag meestal de dagen met de hoogste cijfers, zondag en maandag zitten we nog lager dan vandaag.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De voorspelling was dat twee weken geleden er een stijging zou zijn. En dat we nu op 5000-6000 besmettingen per dag zouden zitten.
Verder worden de cijfers van deze dagen opgeblazen door uitgestelde tests.
Tot 1997 moesten veel Nederlandse mannen een jaar of langer in het leger. Dat was een veel zwaardere inperking van grondrechten omwille van een hypothetische toekomstige noodsituatie (oorlog), dan enkele maanden avondklok wegens een werkelijk bestaande noodsituatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het opzij zetten van de grondwettelijke vrijheden voor een vermoeden dat iets helpt een nogal big deal. Ik snap heel goed dat het is voor het coronavirus, maar ik ben wel van mening dat er een betere onderbouwing moet zijn dan: "We denken dat het helpt. Het helpt in elk geval niet niet."
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 19-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 4761
Gemeentes met +10 besmettingen:
205 Rotterdam
119 Amsterdam
85 's-Gravenhage
81 Zaanstad
78 Purmerend
72 Eindhoven
60 Oss
57 's-Hertogenbosch
56 Hoorn
55 Tilburg
54 Dordrecht
52 Leeuwarden
51 Alkmaar
50 Emmen
49 Utrecht
41 Helmond
41 Groningen
41 Almere
41 Almelo
40 Velsen
39 Medemblik
38 Venlo
36 Haarlemmermeer
36 Roosendaal
36 HaarlemIs dit de basisschoolpiek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Ik denk dat het heel verstandig is ja, hoe kut ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het enthousiasme waarmee een aantal users, waaronder jij trouwens ook, het verlengen van alle lockdownmaatregelen toejuicht heeft het er inderdaad alle schijn van.
Ironisch.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel verstandig is ja, hoe kut ook.
Dacht je dan dat ik hier op de bank feest zit te vieren? Ik ben godverdomme mijn inkomen kwijt en heb al weken niemand gezien behalve de cassiére van de supermarkt. En jij denkt dan dat ik het allemaal wel prima vind, omdat ik het godverdomme durf om iets verder na te denken dan mijn eigen belang?
Het gemak waarmee je anderen een mening in de mond legt
Sterke reactie wel.quote:
Gewoon allemaal je bek houden en in je hok blijven zitten, Hugo's wil is wet.quote:Minister de Jonge van Volksgezondheid waarschuwt voor al te hoge verwachtingen over versoepeling van de coronamaatregelen. "Als er iets mogelijk is, zullen het kleine, behoedzame stappen zijn", zei hij vanmiddag na een ministerieel corona-overleg, waar bijvoorbeeld ook voorzitter Bruls van de Veiligheidsregio's bij was.
Wat moet ie dan gaan doen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
Allemaal juichen voor De Jonge, want we mogen nog steeds nergens op rekenen. Dat we niet denken dat we ook maar iets verdienen:
[..]
Gewoon allemaal je bek houden en in je hok blijven zitten, Hugo's wil is wet.
Praten over vaccinaties. En dat hij er persoonlijk voor gekozen heeft om de lockdown langer te laten duren door niet alle vaccins te reserveren voor risicogroepen.quote:
Hebben we die dan ooit wél gehad ? Ik heb zo mijn twijfels hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:38 schreef Oliver23 het volgende:
De cijfers zijn hoger dan normaal omdat het RIVM een inhaalslag maakt vanwege het afgelopen winterweer, aldus Nu.nl
Dus vanaf maandag weer actuele cijfers???
Als ik het goed herinner was de hersteltijd ongeveer een maand per dag op de IC. Als je er een maand ligt en het overleeft, heb je daarna nog een traject van jaren voor de boeg voordat je volledig hersteld bent. Als je al helemaal hersteltquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:32 schreef Momo het volgende:
Ik zit op de stichting nice website te kijken en het valt mij op dat ook best veel mensen op de IC er al best lang liggen nu. Nog best een aantal die er al meer dan een maand ligt. Dat is ook slopend.
Het beleid doet me denken aan een oud spreekkoor uit de tijd dat we nog wel eens sportwedstrijden mochten aanschouwen met zijn allen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
Allemaal juichen voor De Jonge, want we mogen nog steeds nergens op rekenen. Dat we niet denken dat we ook maar iets verdienen:
[..]
Ik denk dat iets meer visie over vaccinatie iets kan bijdragen zoals @MoreDakka zegt. Maar verder roepen de cijfers niet echt om versoepelingen he.quote:
De stijging heeft te maken met de inhaalslag die de GGD's maken volgens Nu.nl.quote:
En terecht. Straks gaan mensen nog plezier maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-verwacht-lenteweer
Eerste gemeentes treffen alweer maatregelen voor de 'verwachte' drukte...
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zich doodergert aan die man.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat braaf, in Den Haag kwamen er wat andere toepasselijke woordjes bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Het beleid doet me denken aan een oud spreekkoor uit de tijd dat we nog wel eens sportwedstrijden mochten aanschouwen met zijn allen.
ZIT EN HOU JE BEK OLE OLE
De cijfers niet, de samenleving wel. Er is meer van belang dan alleen maar 'geen corona krijgen'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik denk dat iets meer visie over vaccinatie iets kan bijdragen zoals @:moredakka zegt. Maar verder roepen de cijfers niet echt om versoepelingen he.
De Jonge is echt zum kotzen, waarmee hij schetst of we ons wel of niet ergens op mogen verheugen... het kan gewoon simpelweg NOOITquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zich doodergert aan die man.
Staan al klaar om de mensen terug hun hok in te jagenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
Zeker, daarom zijn de basisscholen ook alweer open.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De cijfers niet, de samenleving wel. Er is meer van belang dan alleen maar 'geen corona krijgen'.
Dit reduceren tot 'iets verdienen'quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, daar is de kroegvergelijking weer. Zoek het uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef D_A het volgende:
[..]
Zeker, daarom zijn de basisscholen ook alweer open.
En ja ook ik verlang naar een biertje, een rondje in de kroeg en even door de stad slenteren maar binnen de kortste keren is dat dan ook weer afgelopen.
Bedankt voor deze goede onderbouwing.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, daar is de kroegvergelijking weer. Zoek het uit.
Je kunt altijd versoepelen, dat is een keuze. Maar onder druk van de witte jassen wordt zéér consequent de keuze gemaakt om niet te versoepelen, en men haalt de schouders op voor alle gevolgen die dat heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit reduceren tot 'iets verdienen'Er valt helemaal niets te verdienen man. Er kan versoepeld worden, of er kan niet versoepeld worden. Dat heeft geen fluit te maken met gestraft worden of verdienen, maar alles met crisisbestrijding.
Je zet jezelf buitenspel voor elke mogelijke discussie met de bewoordingen die je gebruikt. Is dat omdat je het inhoudelijk niet gaat winnen of heb je een andere reden voor dit kinderachtige gedrag?
Het is wel één van de sterkste die Janneke vandaag heeft gepost dus inderdaad:quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:48 schreef D_A het volgende:
[..]
Bedankt voor deze goede onderbouwing.
De witte jassen? Net was het nog grote boze Hugo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt altijd versoepelen, dat is een keuze. Maar onder druk van de witte jassen wordt zéér consequent de keuze gemaakt om niet te versoepelen, en men haalt de schouders op voor alle gevolgen die dat heeft.
'rondje in de kroeg' is onder de schaapjes wel een erg populair frame heb ik het idee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef D_A het volgende:
[..]
En ja ook ik verlang naar een biertje, een rondje in de kroeg en even door de stad slenteren maar binnen de kortste keren is dat dan ook weer afgelopen.
Een pot nat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De witte jassen? Net was het nog grote boze Hugo.
Dit is incorrect. Het heeft alleen maar te maken met politieke keuzes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit reduceren tot 'iets verdienen'Er valt helemaal niets te verdienen man. Er kan versoepeld worden, of er kan niet versoepeld worden. Dat heeft geen fluit te maken met gestraft worden of verdienen, maar alles met crisisbestrijding.
Jazeker, omdat de mensen voor wie we het doen gezellig met je mee slenteren en naast je aan de bar zitten 👍quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:47 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat ze niet meteen mee gaan met versoepelingen betekent niet meteen dat ze de schouders ophalen voor alle gevolgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt altijd versoepelen, dat is een keuze. Maar onder druk van de witte jassen wordt zéér consequent de keuze gemaakt om niet te versoepelen, en men haalt de schouders op voor alle gevolgen die dat heeft.
De horeca heeft een goede lobby ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'rondje in de kroeg' dit is onder de schaapjes wel een erg populair frame heb ik het idee.
Ja en zo hanteren de wappies weer het frame dat mensen blij zijn met de ophokplichtquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'rondje in de kroeg' dit is onder de schaapjes wel een erg populair frame heb ik het idee.
Als je geen enkele ruimte maakt voor het verlichten van die gevolgen, dan doe je dat wat mij betreft wel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze niet meteen mee gaan met versoepelingen betekent niet meteen dat ze de schouders ophalen voor alle gevolgen.
Dooddoener van heb ik jou daar. Next.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Het heeft alleen maar te maken met politieke keuzes.
Dat straks de halve samenleving in tentenkampen onder bruggen slaapt maakt niets uit, als overgrootmoe maar lekker gezellig mee kan zoomen tijdens de paasbrunch.quote:
Dus eigenlijk gewoon iedereen die jou vertelt dat je iets even niet mag, omdat *insert algemeen belang*?quote:
Publieke reserves of soms verregaand pessimisme over het verloop is heel begrijpelijk, want er zijn nog geen harde garanties tot succes. Maar mensen, voortschrijdend inzicht en steeds betere technieken zouden u en ons uiteindelijk hieruit kunnen redden, dunkt mij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is - mogelijk - pas het begin van die derde golf.. kijken hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken. Versoepelingen kunnen we op ons buik schrijven voorlopig.
Mijn dochter wil morgen picknicken bij de recreatieplas met twee vriendinnen, wedden dat die ook binnen no time handhavers op hun dak hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En terecht. Straks gaan mensen nog plezier maken.
Schwappies?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waarom telkens ''wappies'' of ''schaapjes''. Zitten een hoop gradaties tussen in
Dit lijkt mij iets uit zijn verband getrokken te zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat straks de halve samenleving in tentenkampen onder bruggen slaapt maakt niets uit, als overgrootmoe maar lekker gezellig mee kan zoomen tijdens de paasbrunch.
Nutteloos om te kijken dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
Van die persco van aanstaande dinsdag kun je al op je klompen aanvoelen hoe die gaat verlopen:
Veel wollige taal van Rutte over britse varianten, derde golven en besmettingen de impact op maatschappij en economie . En heeeeeel misschien krijgt De Jonge er wat uitgeperst over de vaccinaties waar hij het liever over heeft.
Tevens zullen tussen neus en lippen door de maatregelen nog even 3 maanden verlengd worden en zal de avondklok, die maar 2 weken zou duren en toen 5, nog even met een maand verlengd worden.
Ten slotte zullen wat journalisten nog wat slappe vragen stellen waarin naar de bekende weg zal worden gevraagd.
We verlengen de lockdown en bijbehorende maatregelen tot en met Pasen. (jaartal van Pasen laat ik even open nog)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
Van die persco van aanstaande dinsdag kun je al op je klompen aanvoelen hoe die gaat verlopen:
Veel wollige taal van Rutte over britse varianten, derde golven en besmettingen de impact op maatschappij en economie . En heeeeeel misschien krijgt De Jonge er wat uitgeperst over de vaccinaties waar hij het liever over heeft.
Tevens zullen tussen neus en lippen door de maatregelen nog even 3 maanden verlengd worden en zal de avondklok, die maar 2 weken zou duren en toen 5, nog even met een maand verlengd worden.
Ten slotte zullen wat journalisten nog wat slappe vragen stellen waarin naar de bekende weg zal worden gevraagd.
Ik ga ook niet kijken. Gewoon lekker nog even naar buiten, vanaf 21:00 zitten we weer verplicht binnen.quote:
Om wat tegenwicht te bieden aan die hel-en-verdoemenispreken over de Britse variant.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Dit lijkt mij iets uit zijn verband getrokken te zijn.
Ook dat is iets uit zijn verband getrokken ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om wat tegenwicht te bieden aan die hel-en-verdoemenispreken over de Britse variant.
Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:53 schreef Haags het volgende:
[..]
We verlengen de lockdown en bijbehorende maatregelen tot en met Pasen. (jaartal van Pasen laat ik even open nog)
Sowieso is het onzin, want als Nederland zijnde komen we er in ieder geval economisch als één van de beste in Europa weer uit. Qua mentale geteldheid is dat moeilijk te becijferen maar ik vermoed dat het daar eenzelfde verhaal is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Dit lijkt mij iets uit zijn verband getrokken te zijn.
Sure, net als uit de vorige crisis onder de VVD zeker?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin, want als Nederland zijnde komen we er in ieder geval economisch als één van de beste in Europa weer uit. Qua mentale geteldheid is dat moeilijk te becijferen maar ik vermoed dat het daar eenzelfde verhaal is.
Echter kunnen Mark en Hugo maar niks goed doen he
Daar kopen de mensen die straks failliet zijn als het infuusslangetje eraf gaat vrij weinig voor vermoed ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin, want als Nederland zijnde komen we er in ieder geval economisch als één van de beste in Europa weer uit.
https://www.rijksoverheid(...)et-in-de-zorg-werkenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:55 schreef MichaelScott het volgende:
Zijn er eigenlijk al eens cijfers over het aantal gevaccineerde personen?
Dan weet ik of ik moet rekenen op volgend jaar of dat ik pas in 2023 aan de beurt ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |