abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198094550

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198094567
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat was het vorige week?
4385
pi_198094586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:00 schreef bianconeri het volgende:
Indonesië stelt vaccinatie verplichten.
Helden _O_

Mogen zwakke zielepietjes zoals in Nederland die met alles achteraan hobbelen en maar zwak en lief doen voor de wappies snel volgen ^O^
Waarom beschermt Allah ze eigenlijk niet tegen Corona? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198094598
Als ik vandaag naar de rechtszaak kijk, dan denk ik dat wij met terugwerkende moeten zeggen dat het dinsdag wel een hele rare vertonen was. Die hele show van bij dat Hof spreken wij via de advocaat, u gaat de zaal uit, ik ga u wraken.

En nu mogen partijen uitgebreid spreken.
pi_198094600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:53 schreef Qarrad het volgende: [..] Is ook maar tijdelijk en in het geval van Israël heeeel tijdelijk.
Tja sommige wetenschappers zeggen dat Covid nooit meer echt verdwijnt, dat er altijd wel een weer een caseje of 2 aandienen, dus dat tijdelijk... Met die oproepen van zero covid dit dat is dat is tijdelijk nog een hele poos te rekken.

De oplossing is ook snel gevonden, vaccineren verplichten. :P
pi_198094641
Wij leven in een regime, sinds maart 2020 zitten we in een noodtoestand, ook al is die niet uitgesproken, zegt Pols
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198094649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:06 schreef verita het volgende:
Wij leven in een regime, sinds maart 2020 zitten we in een noodtoestand, ook al is die niet uitgesproken, zegt Pols
Pols lult onzin.

Pols is een doorgedraaide gek.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:07:59 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198094661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb dat met een aantal series die nu op tv zijn. Ncis: New Orleans bijvoorbeeld.
Ik kijk series om te ontsnappen, niet om ook daar geconfronteerd te worden met de pandemie. :(
Erg is dat he. heb exact hetzelfde. Kijk een aantal ziekenhuisdrama's.... mondkapjes galore.... was het te verwachten? misschien.

maar ook andere soorten procedurele drama's zoals jij NCIS noemt zie je het veel. en zoals je zegt. je wil eraan ontsnappen maar om er direct weer mee geconfronteerd te worden
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198094667
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Pols lult onzin.

Pols is een doorgedraaide gek.
Vraag me vooral af waarom die advocaat er naast gaat zitten, die ook afgelopen week al een stuk kundiger overkwam dan Pols die volgens mij in een ver verleden een keer juristje is geweest oid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:08:59 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198094681
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Tja sommige wetenschappers zeggen dat Covid nooit meer echt verdwijnt, dat er altijd wel een weer een caseje of 2 aandienen, dus dat tijdelijk... Met die oproepen van zero covid dit dat is dat is tijdelijk nog een hele poos te rekken.

De oplossing is ook snel gevonden, vaccineren verplichten. :P
Het aantal besmettingen in Israël onder de gevaccineerde groepen is hard aan het dalen. Ik denk dat iedereen wel snapt inmiddels dat het afwachten wordt hoe ver we hiermee gaan komen en of dit inderdaad een seizoensgebonden circus gaat worden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:09:04 #12
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198094683
De Staat heeft een heel ander beeld van de werkelijkheid, die op basis is van de hoge druk op de zorg en de verwachting dat de Britse variant voor grote problemen kan leiden", zegt zij. De Staat wil volgens haar voorkomen dat "nog meer zorg afgeschaald moet worden en de maatschappelijke ontwrichting groter wordt". "We willen voorkomen dat ziekenauto's en lijkwagens door de straten rijden".

Maar dit is ook weer schromelijk overdreven... lijkwagens door de straat met al 8 weken dalende cijfers...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198094685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Vraag me vooral af waarom die advocaat er naast gaat zitten, die ook afgelopen week al een stuk kundiger overkwam dan Pols die volgens mij in een ver verleden een keer juristje is geweest oid.
Stukje zelfoverschatting. Volgens mij geloven ze echt oprecht dat ze de redders van dit land zijn of iets dergelijks.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:09:55 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198094698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
IC kruipt naar de 4XX. ^O^
pi_198094699
Hoor niemand klagen over het feit dat er alweer scholen en kdv dicht zijn gegaan door corona.
pi_198094711
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef quirina het volgende:
Hoor niemand klagen over het feit dat er alweer scholen en kdv dicht zijn gegaan door corona.
Is toch ook totaal niet boeiend en vooral ingecalculeerd verder.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198094714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef popje het volgende:
De Staat heeft een heel ander beeld van de werkelijkheid, die op basis is van de hoge druk op de zorg en de verwachting dat de Britse variant voor grote problemen kan leiden", zegt zij. De Staat wil volgens haar voorkomen dat "nog meer zorg afgeschaald moet worden en de maatschappelijke ontwrichting groter wordt". "We willen voorkomen dat ziekenauto's en lijkwagens door de straten rijden".

Maar dit is ook weer schromelijk overdreven... lijkwagens door de straat met al 8 weken dalende cijfers...
Natuurljk is het overdreven, en is de kans klein. Maar de kans is wel degelijk (hoe klein ook) aanwezig.

De andere kant roept het liefst (maar doen dat niet in deze rechtszaak); 'corona bestaat niet'. Dat lijkt me ook wat overdreven en bovendien een idiote leugen.
pi_198094718
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Erg is dat he. heb exact hetzelfde. Kijk een aantal ziekenhuisdrama's.... mondkapjes galore.... was het te verwachten? misschien.

maar ook andere soorten procedurele drama's zoals jij NCIS noemt zie je het veel. en zoals je zegt. je wil eraan ontsnappen maar om er direct weer mee geconfronteerd te worden
Ik zap gelijk door. Was nietsvermoedend SWAT aan het kijken, en hups, weer kapjes galore. Sorry, maar dat ik tegen die ondingen aan moet kijken in de appie vind ik al erg genoeg.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:10:55 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198094719
Nee, Pols, dat zijn redeneringen, daar kan JIJ niks mee.

Wat een sukkel...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198094723
quote:
The Covid-19 vaccine developed by Pfizer Inc. and BioNTech SE generates robust immunity after one dose and can be stored in ordinary freezers instead of at ultracold temperatures, according to new research and data released by the companies.

The findings provide strong arguments in favor of delaying the second dose of the two-shot vaccine, as the U.K. has done. They could also have substantial implications on vaccine policy and distribution around the world, simplifying the logistics of distributing the vaccine.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_198094728
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

4 maanden langere avondklok want het werkt! ^O^ ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198094729
Gaat straks leuk worden als de middelbare school weer voor iedereen open gaat. Kunnen ze straks weer alles sluiten en zitten we weer thuis.
pi_198094732
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Yes! Dat zijn belangrijke dingen om in de gaten te blijven houden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 14:11:46 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198094737
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik weiger dan ook die series te kijken. Fuck it. Mij zijn ze als kijker kwijt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:12:37 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198094746
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:10 schreef josja het volgende:

[..]

Ik zap gelijk door. Was nietsvermoedend SWAT aan het kijken, en hups, weer kapjes galore. Sorry, maar dat ik tegen die ondingen aan moet kijken in de appie vind ik al erg genoeg.
SWAT valt nog mee trouwens.....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198094767
LOL

twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 14:14:42 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198094781
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:12 schreef Gunner het volgende:

[..]

SWAT valt nog mee trouwens.....
Ik vind dat een ruk serie, maar praktisch geen mondkappen gedoe idd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:15:08 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198094786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier willen de artsen die ik erover sprak juist liever AZ, als ze de keuze zouden hebben.

Geen idee waarom trouwens.
De huisarts van m'n vader ook, ik denk omdat ie mRNA vaccins te nieuw ("ongetest") vindt. Virale vector vaccins (AZ) worden al decennia lang gebruikt.
are we infinite or am I alone
pi_198094789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
LOL

[ twitter ]
Toch wel weer een goede indicatie dat lockdowns absoluut niet helpen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198094814
Announce verlenging.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 14:17:21 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198094830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De huisarts van m'n vader ook, ik denk omdat ie mRNA vaccins te nieuw ("ongetest") vindt. Virale vector vaccins (AZ) worden al decennia lang gebruikt.
mRNA is al sinds de jaren 90 in ontwikkeling. Eerst voornamelijk in de kanker omgeving.
Rond 2010 was er een zeer grote doorbraak waardoor ze nu zo snel deze medicijnen kunnen ontwikkelen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:17:31 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198094834
Engel snapt niet hoe internet polls werken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198094839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik vind dat een ruk serie, maar praktisch geen mondkappen gedoe idd.
Dan had ik waarschijnlijk pech en viel vol in een mondkapscene :P
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:18:50 #34
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198094866
Vandaag op de voorpagina van De Standaard:
quote:
‘Verplichte vaccinatie personeel wzc’s mag geen taboe zijn’

De expertengroep Gems blijft hameren op sensibilisering om het zorgpersoneel te verleiden tot vaccinatie. Maar als dat niet volstaat, vinden de experten een verplichting het overwegen waard.

De Vlaamse Taskforce Zorg zette woensdagavond het licht op groen voor versoepelingen van de beschermingsmaatregelen die nu al maanden gelden in de woonzorgcentra (DS 18 februari). De rode draad daarbij is dat voor de bewoners dezelfde maatregelen gelden als in de buitenwereld. Voorwaarde voor de versoepeling is wel dat 90 procent van de bewoners en 70 procent van het zorgpersoneel gevaccineerd is. En bij die laatsten wringt her en der het schoentje, vooral in Brussel en Wallonië. ‘We zullen dat wellicht niet in alle instellingen halen’, zei Bert Anciaux, directeur van een Brussels rusthuis, daarover gisteren nog in deze krant. ‘In de acht Vlaamse wzc’s in Brussel zitten we nu op 60 procent. Er leeft echt angst en ze weten dat het niet verplicht kan worden.’

Sensibilisering blijft voor expertengroep Gems dé weg om de vaccinatiegraad bij het personeel op te krikken. Maar als dat niet lukt, ‘kan worden overwogen om de vaccinatie verplicht te maken voor alle zorgpersoneel zonder medische contra-indicatie’, schrijven de ­experts in hun rapport over de woonzorgcentra van 16 februari. De Standaard kon het rapport ­inkijken. De experts beseffen dat ze zich daarbij op gevoelig terrein begeven. ‘Forceren houdt een risico in, maar tegelijk draagt wie met ouderen werkt toch ook een verantwoordelijkheid’, zegt biostatisticus Geert Molenberghs, lid van de Gems. ‘Verplichting mag geen ­taboe zijn. We hebben de voor- en nadelen dan ook netjes opgelijst.’

Het grootste voordeel is dat zo op korte termijn een hoge vaccinatiegraad kan worden bereikt. De ­experts wijzen er ook op dat andere vaccins, zoals dat tegen hepatitis B, ook al verplicht zijn voor het zorgpersoneel. Een ander voordeel is dat het gewoon makkelijker werken wordt voor het personeel. En daarnaast is het ook niet echt fair dat de leefomstandigheden van de bewoners bepaald worden door de wil van het personeel om zich te ­laten vaccineren.

Maar er zijn ook tal van argumenten contra. Zo stellen de ­experts zich de vraag of het ethisch verantwoord is om een groep te verplichten om een vaccin te ­nemen, terwijl heel wat mensen in de samenleving erg graag het vaccin zouden willen, maar er nog geen toegang toe hebben. Daarnaast toont onderzoek aan dat mensen minder bereidwillig zijn om zich te laten vaccineren als ze druk voelen, en vrezen de experts ook dat een verplichting het vertrouwen in de vaccins bij de gehele bevolking geen deugd zal doen. Een ander risico is dat het tekort aan zorgpersoneel alleen maar ­nijpender wordt als zou worden ­beslist om het personeel dat zich niet laat inenten, op non-actief te zetten.

Vlaanderen blijft voor zijn woonzorgcentra inzetten op sensibilisering. Volgens onze informatie is een verplichting ook niet aan bod gekomen tijdens de vergadering van de Taskforce Zorg. Een verplichting zou bovendien niet door een regio afzonderlijk kunnen worden opgelegd, maar alleen ­nationaal. In Brussel en Wallonië moeten de beslissingen over versoepelingen in de woonzorgcentra nog genomen worden. ‘De vaccinatiecijfers in Vlaanderen zijn heel goed, in Brussel en Wallonië zijn ze dat veel minder’, zegt Molenberghs. ‘De Franse invloed, waar de antivaxbeweging sterk staat, is groot. Maar ik denk niet dat een verplichting nodig zal zijn.’
pi_198094870
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:17 schreef DustPuppy het volgende:
Engel snapt niet hoe internet polls werken.
Hij snapt wel meer niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:19:12 #36
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198094871
Wie is deze man :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198094874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende: [..] Gedweep? Moet je dan doen alsof het niks voorstelt en het je niet boeit? Ik vind het juist ergerlijk dat we hier steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn terwijl je gewoon kunt meeliften op de aanpak van andere landen.
We hebben natuurlijk een andere infrastructuur dan Israël. We kunnen na de crisis wel kijken hoe we de onze kunnen verbeteren richting de Israëlische. Nu is dat lastig middenin een crisis.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198094876
Deze man heeft geen fijne stem.
pi_198094877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:19 schreef DonDruiper het volgende:
Het kwartje van Kok.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:19:51 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198094885
Er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de viriliteit van de Britse variant, en die was ongeveer gelijk als het origineel.
pi_198094886
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:19 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Het kwartje van Kok.
De Kok is dood.
pi_198094890
Ik vind hem een zeldzame arrogantie hebben. Engel dus.
pi_198094892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:19 schreef DonDruiper het volgende:
Een of andere vage pensionado
pi_198094915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:20 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Nee een hoogleraar immunologie met een vervelende stem
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:21:29 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198094919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef crystal_meth het volgende:
Vandaag op de voorpagina van De Standaard:
[..]

Inmiddels hebben we het iedere dag een keer of zes over een of andere vorm van vaccinatieverplichting, op allerlei verschillende plaatsen. Maar we gaan het echt niet doen hoor!

Wie was dat ook weer met die bloemkoolvergelijking?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198094928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:21 schreef verita het volgende:

[..]

Nee een hoogleraar immunologie met een vervelende stem
Emeritus, groot verschil
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:22:23 #47
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198094934
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:20 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Viesdik ook.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198094946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Emeritus, groot verschil
Noted. Mea Culpa
pi_198094952
Ik hoor van team Engel toch wel heel veel steekhoudende argumenten.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:23:21 #50
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198094954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

mRNA is al sinds de jaren 90 in ontwikkeling. Eerst voornamelijk in de kanker omgeving.
Rond 2010 was er een zeer grote doorbraak waardoor ze nu zo snel deze medicijnen kunnen ontwikkelen.
True, maar ik denk dat zulke artsen simpelweg denken: "het zijn de eerste mRNA vaccins (voor menselijk gebruik), dus zijn de risico's nog niet gekend".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')