Snap je nou niet waar we het over hadden of zit je te trollen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat is dan precies het overheidsprobleem?
Je kunt niet kiezen, hè?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor een aantal vaccins. Dan nemen ze maar een andere.
Zelfs het Vaticaan vindt dat primaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef verita het volgende:
Bij mensen die Reformatorisch Dagblad lezen zijn er veel die niet willen vaccineren omdat de vaccins zijn getest op in 1973 en 1979 geaborteerde foetuscellen, die vervolgens gekloond zijn....
linkjequote:Het is "moreel acceptabel", stelde de Congregatie voor de Geloofsleer. "Als er geen andere middelen zijn om de epidemie te stoppen, kan vanuit het algemeen belang vaccinatie worden aanbevolen, vooral om de zwaksten te beschermen en mensen die het meest aan het virus worden blootgesteld."
Volgens een recente publicatie van de Amerikaanse bisschoppen is de ontwikkeling van coronavaccins van Moderna en Pfizer/BioNTech terug te voeren op weefsel van foetussen, maar Pfizer stelt dat dit niet het geval is. De universiteit van Oxford zegt dat er voor het vaccin dat het samen met AstraZeneca maakt klonen van cellen gebruikt worden die afkomstig zijn uit een nier van een geaborteerde foetus.
Bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Fout, inderdaad. Geen bewuste manipulatie om de cijfers hoog te krijgen.
Wel veel vluchtiger en buiten dus een stuk minder kans op eventuele besmettingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Een gemiddelde voetballer heeft meer contact tijdens zijn werk dan een gemiddelde kapper.
Tenzij ze verplicht worden om dat te doen als voorwaarde om überhaupt geopend te mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedrijven prijzen zichzelf vanzelf de markt uit wanneer zie vaccinaties koppelen aan toegang terwijl dat niets meer toevoegt.
Nee, die bieden gewoon een test aan waarvoor je moet betalen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich niet willen laten vaccineren. De luchtvaartmaatschappijen zullen dan veel inkomsten mislopen.
Net als of de overheid wil dat de economie nog langer op slot zit....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want iedereen die nu niet gevaccineerd is wordt doodziek van het virus? Hoeveel mensen waren er nu ook alweer overleden in bejaardenhuizen net nadat ze gevaccineerd zijn? Heb je op de website van het CDC (registratiesysteem van Amerika betreffende bijwerkingen van vaccins) gekeken naar de bijwerkingen die gemeld zijn? Er zijn genoeg mensen al aan overleden en ook mensen onder de 60 jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die mensen die dan doodziek worden mogen ze van mij lekker aan de kant van de weg laten liggen.
Tenzij ze niet gevaccineerd kunnen worden vanwege een onderliggende medische reden.
Ja, ik ben geen RD lezer maar krijg het in mijn FB-feed te zien door familie. Ik begijp het sowieso niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfs het Vaticaan vindt dat prima
[..]
JIj hebt een andere mening? Heb je daar een bron van?quote:
Voetballers leken anders een jaar geleden op grote schaal besmet te zijn geraakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Caland het volgende:
Wel veel vluchtiger en buiten dus een stuk minder kans op eventuele besmettingen.
Ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet als er geen reden meer voor is, gaat niemand daar in mee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tenzij ze verplicht worden om dat te doen als voorwaarde om überhaupt geopend te mogen zijn.
Ja, daarom denk ik ook niet dat het gaat gebeuren in de praktijk, ook al is het misschien theoretisch wel mogelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedrijven prijzen zichzelf vanzelf de markt uit wanneer zie vaccinaties koppelen aan toegang terwijl dat niets meer toevoegt.
Ik zag de avondklok ook niet gebeuren. Oeps.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet als er geen reden meer voor is, gaat niemand daar in mee.
Waarom kijken ze dan niet naar wat wel open kan? We mogen wel boodschappen doen met 50 man tegelijk, maar niet een boekenwinkel binnen. Dus hoezo het MKB niet slopen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als of de overheid wil dat de economie nog langer op slot zit....
Jij brengt het als een feit dat het geen manipulatie is...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
JIj hebt een andere mening? Heb je daar een bron van?
https://www.parool.nl/ned(...)-onderwijs~b7c7b47a/quote:Studieresultaten verbeterd tijdens online onderwijs
Minder studieplezier maar betere cijfers: uit opvallend onderzoek van de VU blijkt dat studenten tijdens de periode van online onderwijs in het voorjaar beter presteerden dan in voorgaande jaren.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is misschien niet zo netjes als mensen op die manier kunnen 'voordringen'. Aan de andere kant, als ik volgende week voor een paar honderd euro mezelf het Pfizer-vaccin kon geven, zou ik dat serieus overwegen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Andere vaccins worden vanzelf particulier verkrijgbaar.
Coronaminister Hugo de Jonge en premier Rutte slaan op hun persconferentie die dinsdag een opvallende, nieuwe toon aan. Ineens staat de persconferentie in het teken van de ‘grote, grote, grote zorg, echt grote zorg’ om de Britse mutant ‘die echt veel besmettelijker lijkt’, zoals Rutte zegt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn de maatstaven wel gelijk gebleven?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef capricia het volgende:
Had ik niet verwacht..
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-onderwijs~b7c7b47a/
Elders op het internet werd ik nog afgebrand toen ik zei dat ze het wel zo enorm vaak over avondklokken hadden en dat we daarom niet vreemd op moesten kijken als we er ineens eentje aan onze broek hadden hangen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zag de avondklok ook niet gebeuren. Oeps.
Voorlopig doen ze anders geen enkele moeite om het slot eraf te halen. Letterlijk ieder voorstel in die richting wordt afgeserveerd met 'kan niet, derde golf, britse variant, geen optie, code zwart'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als of de overheid wil dat de economie nog langer op slot zit....
Maar dat betekent niet dat alles dat nu ter tafel komt ook ingevoerd gaat worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elders op het internet werd ik nog afgebrand toen ik zei dat ze het wel zo enorm vaak over avondklokken hadden en dat we daarom niet vreemd op moesten kijken als we er ineens eentje aan onze broek hadden hangen.
Ik betaal ook liever voor Pfizer of Moderna dan dat ik gratis AZ krijg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is misschien niet zo netjes als mensen op die manier kunnen 'voordringen'. Aan de andere kant, als ik volgende week voor een paar honderd euro mezelf het Pfizer-vaccin kon geven, zou ik dat serieus overwegen.
Keuzes, eten is essentieel, boeken niet. Al zouden alle winkels open wel een van de volgende stappen moeten zijn (na de avondklok afschaffen) als de cijfers de ruimte geven. Uit onderzoek blijkt dat de kans op besmetting in winkels relatief klein is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kijken ze dan niet naar wat wel open kan? We mogen wel boodschappen doen met 50 man tegelijk, maar niet een boekenwinkel binnen. Dus hoezo het MKB niet slopen?
Klopt, maar hoe vaker ik de woordjes "stay at home order" hoor, hoe meer jeuk ik krijg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat alles dat nu ter tafel komt ook ingevoerd gaat worden.
Sommige nemen zelfs hun kinderen mee...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij, waarom zitten al die mensen in het Catshuis en werken ze niet via webex/zoom/skype/ ...??
Well the joke is on them!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elders op het internet werd ik nog afgebrand toen ik zei dat ze het wel zo enorm vaak over avondklokken hadden en dat we daarom niet vreemd op moesten kijken als we er ineens eentje aan onze broek hadden hangen.
Nee, een beetje kapper knipt meer klanten in de week dan dat een profvoetballer tegen komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Een gemiddelde voetballer heeft meer contact tijdens zijn werk dan een gemiddelde kapper.
Dat is al de hele tijd de grote vraag. Thuiswerken is al bijna een jaar de norm, maar het lijkt niet te gelden voor de beleidsmakers zelf.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij, waarom zitten al die mensen in het Catshuis en werken ze niet via webex/zoom/skype/ ...??
Stel je voor dat iemand wat opneemt en dat dat vervolgens uitkomt. Dat mag en kan allemaal niet volgens de Ruttedoctrine.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
In de herfst was er een soortgelijk onderzoek, waar ook ongeveer hetzelfde uit kwam. Ik moet nog even in de uitkomsten van het onderzoek duiken, maar ik sluit niet uit dat ook hier het toverwoord 'gemiddeld' is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef capricia het volgende:
Had ik niet verwacht..
[..]
Testsamenleving-idee is al eerder geopperd door VNO-NCW. Zou nut kunnen hebben als je een snelle en weinig storende manier hebt om te testen, zoals de blaastesten waarvan inmiddels de issues met betrouwbaarheid zijn opgelost begreep ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef mir1986 het volgende:
Werkgeversverenigingen VNO-NCW en MKB-Nederland willen de economie vanaf volgende maand stap voor stap te heropenen. Door massaal te gaan testen, zo'n 20 miljoen keer per maand, oftewel 650.000 per dag, zou dat ook veilig kunnen.
De twee grote werkgeversorganisaties lieten het onderzoeken door KPMG, en presenteerden het plan vandaag. Door mensen voor een bezoek aan een restaurant, museum of kantoor te testen kan het totaal aantal besmetting juist dalen, ondanks dat er "enkele additionele besmettingen zullen plaatsvinden gedurende die activiteiten", zegt KPMG. "Besmettelijke personen die zich door het ontbreken van klachten daarvan niet bewust zijn, worden zo opgespoord." KMPG gaat ervan uit dat een groot deel van hen vervolgens in isolatie gaat.
Er worden volgens KPMG hierbij veel meer besmettingen voorkomen door het massaal testen dan dat er extra bijkomen door al die activiteiten. "Koppeling van testen aan toegang tot een activiteit zal de testbereidheid ook verhogen."
Nodig voor heropening
"Zonder massaal te gaan testen is de ruimte om te heropenen de komende maanden uitermate beperkt", zegt KPMG-onderzoeker David Ikkersheim. Volgens hem kost de lockdown nu zo'n 5 miljard euro per maand en zou het massaal testen zo'n 600 miljoen euro per maand kosten. De kosten van het testen zouden dus opwegen tegen de baten van een economie die weer meer open kan.
"Als we dit gedachtegoed van KPMG samen met de al beschikbare testcapaciteit uitstippelen op de routekaart van het kabinet kunnen we hopelijk in de loop van maart weer veel meer gesloten sectoren gaan openen en geven we mensen weer perspectief", zegt VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen. De werkgeversorganisaties zeggen over deze aanpak in gesprek te zijn met de ministeries van Volksgezondheid en Economische Zaken. Demissionair premier Rutte zei gisteren nog weinig ruimte voor versoepelingen te zien.
Lekkere testsamenleving, elke twee dagen jezelf moeten testen. ook als je nergens last van hebt, moet je toch binnen blijven, zelfs geen symptomen hebt en alleen door een test er achter komt dat je zogenaamd besmet zou zijn.. Fijn joh.
Bron: NOS
Mooi he. Mensen werken al bijna een jaar thuis, behalve de beleidsmakersquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Gaat wel over voorjaar 2020, toen de pandemie dus redelijk nieuw was. Natuurlijk niet vergelijkbaar, maar wij merkten op de werkstromen die redelijk goed te monitoren zijn bij ons ook een toename in productiviteit van zo'n 10 tot 20% in die eerste maanden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef capricia het volgende:
Had ik niet verwacht..
[..]
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:28 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn de maatstaven wel gelijk gebleven?
Menig scholier heeft bijvoorbeeld geen examen gedaan vorig jaar.
Studenten spelen de hoorcolleges op 1,5 maal de snelheid af.quote:Voor zijn onderzoek vergeleek Meeter de tentamenresultaten van alle studenten van de Vrije Universiteit van januari tot juli 2020, met dezelfde periode in eerdere collegejaren. Daarnaast vulden zo’n 200 psychologiestudenten een enquête in over hun ervaringen met het online onderwijs. De enquête zal komend jaar herhaald worden door een studentenraad van de VU.
Dit snap ik ook niet echt, ik kijk wel eventueel uit naar de beelden als iemand een half uur lang niet door heeft dat zijn microfoon uitstaat of dat iemand per ongeluk een kattenfilter opzet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Allemaal waar. Maar daaruit blijkt niet dat men bewust met de cijfers heeft gegoocheld om ze hoog te houden. Dat op basis van die cijfers ongefundeerde angst is ontstaan en deze cijfers zijn gebruikt voor het vervolg, waaronder de avondklok, ben ik het mee eens. Maar het is niet zo dat bewust deze cijfers zijn gefabriceerd om de mensen bang te maken. Ze zijn toen ze er waren, op basis van foute berekeningen, wel bewust gebruikt omdat men zich grote zorgen maakte.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Coronaminister Hugo de Jonge en premier Rutte slaan op hun persconferentie die dinsdag een opvallende, nieuwe toon aan. Ineens staat de persconferentie in het teken van de ‘grote, grote, grote zorg, echt grote zorg’ om de Britse mutant ‘die echt veel besmettelijker lijkt’, zoals Rutte zegt.
Zelfde stuk weer. En om meteen dit erbij te plakken:
Dat zal beslist niet alleen zijn ingegeven door de extreme grafieken uit het Catshuis. In de persconferentie en de Kamerdebatten die volgen verwijzen Rutte en De Jonge steevast naar de, toen nijpende, situatie in Groot-Brittannië zelf. Ook daarvan kregen de bestuurders in het Catshuis cijfers te zien. Bovendien had een dag eerder ook de officiële kabinetsadviseur, het OMT, geschreven dat ‘er nu geen ruimte is voor versoepelingen van het huidige maatregelenpakket’, vanwege ‘de onzekerheid’ over de variant.
Maar de eigen grafieken van de programmadirectie, met zijn hoog wegschietende lijntjes, zullen ook op het netvlies van de bestuurders hebben gestaan.
De angst zat er al in. Ongefundeerde angst.
En de TV-makers. Superbelangrijk natuurlijk dat je in een studio in Hilversum voor de camera zit ipv thuis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi he. Mensen werken al bijna een jaar thuis, behalve de beleidsmakers
Ja. Gaat over het eerste halfjaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat wel over voorjaar 2020, toen de pandemie dus redelijk nieuw was. Natuurlijk niet vergelijkbaar, maar wij merkten op de werkstromen die redelijk goed te monitoren zijn bij ons ook een toename in productiviteit van zo'n 10 tot 20% in die eerste maanden.
Inmiddels is dat gekelderd naar -30% (wel een paar maanden geleden, maar kan me niet voorstellen dat dat beter is nu)
Wij zaten overigens al in een situatie waar je 2 dagen in de week mocht thuiswerken, en nu dus bijna een jaar 100% thuis.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel bewust gemanipuleerd is. Er is ook geen enkel argument te bedenken om de economie nog wat extra schoppen te geven als men niet van mening is dat dat van groot belang is voor het verloop van de bestrijding van de pandemie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef Fred het volgende:
[..]
Jij brengt het als een feit dat het geen manipulatie is...
Of is het je mening dat je het geen manipulatie vindt?
Omdat er een rtl-journalist (Daniel Verlaan) de vergadering mee kan luisterenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
O, dat zag ik zeker wel gebeuren, kijkende naar wat er wereldwijd allemaal voor maatregelen werden getroffen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zag de avondklok ook niet gebeuren. Oeps.
Je zou bijna een auto voor die deur parkeren met een bordje erop: THUIS WERKEN GELDT VOOR IEDEREEN!!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is al de hele tijd de grote vraag. Thuiswerken is al bijna een jaar de norm, maar het lijkt niet te gelden voor de beleidsmakers zelf.
Dat dachten ze in Duitsland ook niet....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel bewust gemanipuleerd is. Er is ook geen enkel argument te bedenken om de economie nog wat extra schoppen te geven als men niet van mening is dat dat van groot belang is voor het verloop van de bestrijding van de pandemie.
Kan me voorstellen dat bijv bij het nieuwe studiejaar voor nieuwe eerste jaars, dit anders ligt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:33 schreef Janneke141 het volgende:
@:capricia Oh, ik zie nu pas dat dit het onderzoek uit de herfst is dat ik noemde. Het artikel dat je linkt is van oktober.
Ik eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik betaal ook liever voor Pfizer of Moderna dan dat ik gratis AZ krijg.
Jan Boskamp die voor 1 minuut lullen tussen de reclameblokken door helemaal vanuit België komt rijden... of waar woont die gast.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
En de TV-makers. Superbelangrijk natuurlijk dat je in een studio in Hilversum voor de camera zit ipv thuis.
Ik keek toch al weinig TV, maar ik kan het nu helemaal niet meer aanzien. Ik erger me dood als ze weer gezellig doen alsof er niks aan de hand is. Geen mondkapje te bekennen, band erbij, geen probleem. Stapje naar achteren voor de afstand en dat is het dan. Ik word er gewoon agressief van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jan Boskamp die voor 1 minuut lullen tussen de reclameblokken door helemaal vanuit België komt rijden... of waar woont die gast.
Wat is er mis met AZ?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik betaal ook liever voor Pfizer of Moderna dan dat ik gratis AZ krijg.
Zul je zien, gaat ie mauwen om voorrang voor kleine, mollige voetbaltrainertjes bij het vaccineren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:37 schreef Scrummie het volgende:
14:00 Persco! 14:00 Persco! 14:00 Persco!
Van Dickiegod Advocaat over de wedstrijd van zondag.
Maakt voor het besmettingsrisico natuurlijk niet uit of je in je eentje vanuit België, vanuit Amsterdam of vanuit Grolloo komt, maar het is wel wat krom ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jan Boskamp die voor 1 minuut lullen tussen de reclameblokken door helemaal vanuit België komt rijden... of waar woont die gast.
BNW-gekkies Merkel, Macron en Von der Leyen hebben iedereen gek in de kop gemaakt en nu denken mensen die alleen de koppen lezen dat AZ troep is die niet werkt. Chapeau!quote:
Ik heb eigenlijk een klein vermoeden dat Advocaat en het team al een vaccin heeft gekregen via Casper die dat mee heeft gesmokkeld van het Erasmus.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zul je zien, gaat ie mauwen om voorrang voor kleine, mollige voetbaltrainertjes bij het vaccineren.
Ik ben juist blij dat ze daar nog een beetje oud normaal proberen uit te stralen. Ik word juist zeer droevig van de lege stadions met nepgeluiden bij wedstrijden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik keek toch al weinig TV, maar ik kan het nu helemaal niet meer aanzien. Ik erger me dood als ze weer gezellig doen alsof er niks aan de hand is. Geen mondkapje te bekennen, band erbij, geen probleem. Stapje naar achteren voor de afstand en dat is het dan. Ik word er gewoon agressief van.
Ze kunnen ook gewoon ff via Zoom oid inbellen tijdens de rust. Maar zal ook wel iets contractueels zijn (money talks)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maakt voor het besmettingsrisico natuurlijk niet uit of je in je eentje vanuit België, vanuit Amsterdam of vanuit Grolloo komt, maar het is wel wat krom ja.
Hier willen de artsen die ik erover sprak juist liever AZ, als ze de keuze zouden hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
BNW-gekkies Merkel, Macron en Von der Leyen hebben iedereen gek in de kop gemaakt en nu denken mensen die alleen de koppen lezen dat AZ troep is die niet werkt. Chapeau!
Ik heb dat met een aantal series die nu op tv zijn. Ncis: New Orleans bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik keek toch al weinig TV, maar ik kan het nu helemaal niet meer aanzien. Ik erger me dood als ze weer gezellig doen alsof er niks aan de hand is. Geen mondkapje te bekennen, band erbij, geen probleem. Stapje naar achteren voor de afstand en dat is het dan. Ik word er gewoon agressief van.
Ik vind het voor de beeldvorming echt dramatisch dat het soms net lijkt alsof er niks aan de hand is. Vind je het gek dat sommige mensen de pandemie niet zo serieus nemen? Ze praten er wel veel over, maar het plaatje klopt van geen kanten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat ze daar nog een beetje oud normaal proberen uit te stralen. Ik word juist zeer droevig van de lege stadions met nepgeluiden bij wedstrijden.
Geen gevallen van besmetting meer inderdaad al een tijdje in de selectie. Even in de gaten houdenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een klein vermoeden dat Advocaat en het team al een vaccin heeft gekregen via Casper die dat mee heeft gesmokkeld van het Erasmus.
Sowieso volgens mij het minst van alle selecties coronagevallen gehad. Doen we echt wel goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geen gevallen van besmetting meer inderdaad al een tijdje in de selectie. Even in de gaten houden
Wat wil je dan, dat ze daar allemaal met mondkapje op gaan zitten?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij fictie snap ik het wel, dat heeft inderdaad weinig met de actualiteit te maken. Maar dat er mensen bij elkaar in een studio moeten zitten voor talkshows en quizzen begrijp ik echt niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb dat met een aantal series die nu op tv zijn. Ncis: New Orleans bijvoorbeeld.
Ik kijk series om te ontsnappen, niet om ook daar geconfronteerd te worden met de pandemie.
Voor zover ik weet, correct me if I am wrong:quote:
Ik zou liever zien dat ze gewoon vanuit huis inbellen met Zoom ofzo. Je weet wel, zoals iedereen al een jaar lang geadviseerd wordt te werken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat wil je dan, dat ze daar allemaal met mondkapje op gaan zitten?
Dat is ook een overweging inderdaad. Maar ik denk dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn om dit soort dingen te verwerken en daarom maar wat blijven doen, ongeacht of ze bij Jinek aan tafel op 50cm of 50m afstand zitten...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het voor de beeldvorming echt dramatisch dat het soms net lijkt alsof er niks aan de hand is. Vind je het gek dat sommige mensen de pandemie niet zo serieus nemen? Ze praten er wel veel over, maar het plaatje klopt van geen kanten.
Nee, juist meer. Ze zijn in Duitsland in sommige zorginstellingen gestopt met AZ aan het personeel te geven, omdat het zorgde voor teveel uitvallers.quote:
Do as we say, don't do as we do.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat ze gewoon vanuit huis inbellen met Zoom ofzo. Je weet wel, zoals iedereen al een jaar lang geadviseerd wordt te werken.
Oke, dank je. Het is niet dat ik een keus heb. Dan maar 60%.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:44 schreef verita het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, correct me if I am wrong:
AZ heeft maar effectiviteit van 60%
AZ is niet geschikt voor boven de 65 jaar
Maar ook minder bijwerkingen
Je hoeft het niet te verplichten als je straks nergens meer heen kan zonder vaccin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gedrag van het kabinet de laatste tijd wekt inderdaad weinig vertrouwen. Maar ze zijn ook demissionair en hun termijn loopt sowieso in maart af. Ik denk echt niet dat er ooit vanuit de overheid een vaccinatieplicht opgelegd gaat worden. Hooguit verbieden ze het niet als bedrijven dit zelf willen afdwingen. Maar ook dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Blijft koffiedik kijken natuurlijk.
Tja, misschien. Het is mijn inschatting dat het helpt als de beeldvorming op TV duidelijk maakt dat je beter niet bij elkaar op de koffie kan komen. Maar ik weet ook niet wat mensen nou denken. Ik heb niet zoveel te maken met de gemiddelde Nederlander over het algemeenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook een overweging inderdaad. Maar ik denk dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn om dit soort dingen te verwerken en daarom maar wat blijven doen, ongeacht of ze bij Jinek aan tafel op 50cm of 50m afstand zitten...
Is dat zo? Ik herinner me een behoorlijke golf in november/december.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sowieso volgens mij het minst van alle selecties coronagevallen gehad. Doen we echt wel goed.
Weet je wat mij verbaast? Dat er niet meer reclames zijn die inspringen op de situatie, bijvoorbeeld mondkapjes etc laten zien maar krampachtig vasthouden aan het tot voor kort normale wereldbeeldquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, misschien. Het is mijn inschatting dat het helpt als de beeldvorming op TV duidelijk maakt dat je beter niet bij elkaar op de koffie kan komen. Maar ik weet ook niet wat mensen nou denken. Ik heb niet zoveel te maken met de gemiddelde Nederlander over het algemeen
Nou zijn we dit stadium al wel lang en breed gepasseerd, natuurlijk. Mensen komen misschien niet massaal bijeen nu, maar 1-op-1 of 2-op1- of 2-op-2 op visite gebeurt al sinds het voorjaar weer aan de lopende band. Dat ga je ook niet meer terugkrijgen, die urgentie van maart/april 2020.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, misschien. Het is mijn inschatting dat het helpt als de beeldvorming op TV duidelijk maakt dat je beter niet bij elkaar op de koffie kan komen. Maar ik weet ook niet wat mensen nou denken. Ik heb niet zoveel te maken met de gemiddelde Nederlander over het algemeen
Lijkt niet goed te werken tegen mutanten waardoor je waarschijnlijk een tweede vaccin nodig hebt.quote:
Is ook maar tijdelijk en in het geval van Israël heeeel tijdelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te verplichten als je straks nergens meer heen kan zonder vaccin.
Ik heb niks tegen het vaccin, als het kan neem ik zo snel mogelijk dat spuitje. Maar een maatschappij waar je overal moet aantonen dat je gevacinneerd bent, zoals in Israël op dit moment, lijkt me echt ruk.
Ik wil ook wel AZ hoorquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke, dank je. Het is niet dat ik een keus heb. Dan maar 60%.
https://nos.nl/artikel/23(...)sen-goed-genoeg.htmlquote:Volgens meerdere deskundigen maakt de lagere effectiviteit niet veel uit. "Een effectiviteit van rond de 60 procent betekent dat je rond de 60 procent van de ziektegevallen kunt voorkomen. Dat is toch een behoorlijke slok op een borrel", zegt immunoloog Cécile van Els.
Ook epidemiologen Alma Tostmann en Frits Rosendaal en vaccinoloog Ben van der Zeijst vinden het nieuws over de AstraZeneca- en Janssen-vaccins goed nieuws, ook al zijn ze minder effectief dan die van Pfizer en Moderna. "Deze vaccins lijken misschien tweede keus, maar bij beide is het volledige verhaal belangrijk. Zo beschermt AstraZeneca wel 85 tot 100 procent tegen ernstige ziekte door covid-19", zegt Van der Zeijst.
Aan Israel moeten wij ons sowieso maar niet spiegelen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is ook maar tijdelijk en in het geval van Israël heeeel tijdelijk.
Ja, het stoort me mateloos. "Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg" is natuurlijk het motto hier. Werkt alleen niet zo goed tijdens een crisis als deze.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:52 schreef verita het volgende:
[..]
Weet je wat mij verbaast? Dat er niet meer reclames zijn die inspringen op de situatie, bijvoorbeeld mondkapjes etc laten zien maar krampachtig vasthouden aan het tot voor kort normale wereldbeeld
Blij toe. We moeten niet doen alsof de huidige situatie normaal is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:52 schreef verita het volgende:
[..]
Weet je wat mij verbaast? Dat er niet meer reclames zijn die inspringen op de situatie, bijvoorbeeld mondkapjes etc laten zien maar krampachtig vasthouden aan het tot voor kort normale wereldbeeld
Qua vaccinatie-strategie wel, wat betreft wat kleine details op humanitair gebied niet neequote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aan Israel moeten wij ons sowieso maar niet spiegelen.
Nee, het is niet normaal. Maar net doen alsof het niet gaande is of bestaat, is het andere uiterstequote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Blij toe. We moeten niet doen alsof de huidige situatie normaal is.
Ik denk dat het juist goed is om te laten zien dat het niet normaal is. Er is nu een hele rare disconnect tussen de werkelijkheid en het beeld dat je op TV ziet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:55 schreef verita het volgende:
[..]
Nee, het is niet normaal. Maar net doen alsof het niet gaande is of bestaat, is het andere uiterste
Ik vind het vooral niet echt vreemd dat een land dat al een jaar of 40-45 in een crisissituatie zit het beter doet in een crisissituatie. Snap dat gedweep ermee dan ook niet zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Qua vaccinatie-strategie wel, wat betreft wat kleine details op humanitair gebied niet nee
Preciesquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist goed is om te laten zien dat het niet normaal is. Er is nu een hele rare disconnect tussen de werkelijkheid en het beeld dat je op TV ziet.
Ik wil juist niet constant aan de huidige situatie worden herinnerd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:55 schreef verita het volgende:
[..]
Nee, het is niet normaal. Maar net doen alsof het niet gaande is of bestaat, is het andere uiterste
Dan moet je geen actualiteitsprogramma's kijken, maar gewoon lekker Game of Thrones opzetten ofzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik wil juist niet constant aan de huidige situatie worden herinnerd.
Ik word juist lichtelijk kriegel van alle covid reclames. Dat we vooral nog even moeten doorzetten, vooral aan elkaar denken enzovoorts...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:55 schreef verita het volgende:
[..]
Gedweep? Moet je dan doen alsof het niks voorstelt en het je niet boeit? Ik vind het juist ergerlijk dat we hier steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn terwijl je gewoon kunt meeliften op de aanpak van andere landen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet echt vreemd dat een land dat al een jaar of 40-45 in een crisissituatie zit het beter doet in een crisissituatie. Snap dat gedweep ermee dan ook niet zo.
Sinds corona kijk ik daar al nauwelijks meer naar. Ben het dagelijkse gezever er over zat. Lees liever in de wat serieuzere kranten artikelen dan dat ik naar de zoveelste OMT'er met een mening luister.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je geen actualiteitsprogramma's kijken, maar gewoon lekker Game of Thrones opzetten ofzo.
Tsja, ik denk dat de vergelijking tussen andere EU landen dan een stuk eerlijker is. Belgie of Duitsland bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gedweep? Moet je dan doen alsof het niks voorstelt en het je niet boeit? Ik vind het juist ergerlijk dat we hier steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn terwijl je gewoon kunt meeliften op de aanpak van andere landen.
Wat was het vorige week?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
Ontzettend benieuwd naar cijfers straks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |