SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Het lijkt nog te vroeg om daar al wat over te zeggen. Vooralsnog is het wel zo dat er besmettingen plaats vinden na vaccinatie. In welke mate het invloed op een R heeft is nu nog niet bekend, als die na vaccinatie van een populatie voor, zeg 70% van de bevolking, voldoende afremming zorgt bereik je groepsimmuniteit. Als het vaccin de besmettingen niet goed genoeg tegen houd zal het voort blijven woekeren, de verwachting is dan wel dat het geen grote schade meer aanricht maar gereduceerd is tot een griepje.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?
die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...quote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Welke datum was het gepland?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Neuh. Tal van huisfeestjes. Denk dat ze het nu beter doen dan ooit.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
Wat zou de belangrijkste reden zijn, de onzekerheid van het virus of de onzekerheid van de maatregelen?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Wat iedereen natuurlijk al had verwacht.
Verwacht deze weken ook annuleringen Pinkpop en Lowlands.
Het gaat me meer om het punt dat het kennelijk werkt, die vaccinaties, en minstens even belangrijk: het feit dat de eerste landen snel teruggaan naar normaal na vaccinaties zet nóg veel meer druk op onze regeringen om dat ook te doenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
Grapperhaus is erg content met dit nieuws.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 isquote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Gommers ? ohjee..quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is
Krijgen we in elk geval niet dat gezeik met vaccinatiebewijzen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Marc Bonten weet ik niet maar Gommers in ieder geval welquote:Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.
We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...quote:Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Het zal me jeuken als het volgend jaar wordt, maar genoeg experts en OMT leden die dus verwachten dat het wel kan, daarom schat ik 50/50. Het valt ook 8 weken binnenn het garantiefonds en daarmee 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan. En de druk zal ginormisch toenemen om te versoepelen als meer dan de helft is ingeënt tegen die tijd.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.
We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......quote:Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
quote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
Hier ben ik ook benieuwd naar.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze bewering?
Daarom niet op Rutte stemmenquote:Op maandag 15 februari 2021 20:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......
Zou mooi zijn, maar VVD is helaas nog altijd de grootste.quote:
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...
Toch een dikke 2000 doden.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
dat wordt toch ook niet gezegd?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch een dikke 2000 doden.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/nepal/
122 nieuwe cases vandaag.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:19 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
dat wordt toch ook niet gezegd?
kijk naar de huidige situatie.
Helpt dat hun mediaan leeftijd 22 jaar is. Alle landen met jonge populaties lijken nauwelijks last te hebben van Covid 19 omdat vooral ouderen erg ziek worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..
Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
Wel maatregelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
Ja das leuk, maar Nepal is maar moeilijk te vergelijken met Nederland verder. Denk aan jonge bevolking, slechte infrastructuur die reizen bemoeilijkt en een rurale samenleving op een klein aantal steden na. Tel daarbij op dat toerisme, wat voor het land een belangrijke inkomstenbron is, nu ook nog eens op zijn gat ligt, dus de bevolking komt daardoor al stukken minder met buitenlanders in aanraking.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..
Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??quote:Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:30 schreef popje het volgende:
Nul
[..]
Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??
Voor die tijd is de horeca echt open hoor!!quote:Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.
Wie het weet mag het zeggen, maar de regering heeft ervoor gekozen om het niveau 'normaal leven' niet op te nemen in de routekaart.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
Ik denk dat de werkgroep er niet aan gedacht heeft om in de lijst op te nemen dat er ook nog een normaal bestaat. Beetje tunnelvisiequote:Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
Jij gaat er van uit dat men dan alweer met tienduizenden mensen op een grasveld voor een podium kan staan? Dat schaar ik onder naïviteit...quote:Op maandag 15 februari 2021 20:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.
Flauwekul, eind April is de kwetsbare bevolking gevaccineerd, 60-ers komen minder in het ziekenhuis dan mensen die niet kunnen schaatsen, wie eind april zich nog zwak, ziek of misselijk voelt moet maar binnen blijven, we kunnen niet eeuwig in ons holletje verstopt blijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten nog niet te makkelijk gaan denken van: dat kunnen we wel weer, maar het duurt nog heel lang voor dat echt kan versoepeld kan worden. Dit is ook echt afhankelijk van vaccinatie onder de bevolking. Ik begrijp jullie nog wel goed dat jullie snakken naar oude tijden van zoals voor corona. Houd nog vol mensen....zeker zijn we nog wel coronamoe, dat is zeker. We zitten nog wel in moeilijke maanden met vooral beperkingen. Besef dat nog eens goed, het is wel positief dat vandaag geëxperimenteerd is met het bezoeken van de congres in echte lijve, in Utrecht, dat is een kleine opening van naar tijden zonder coronamaatregelen. Ze zullen nog vele evenementen wel moeten uitproberen met snelle coronatesten en zo. Maar alles gaat erg langzaam voor dat men echt sprake is van versoepelingen.
Als we ergens rond juni de risicogroepen gevaccineerd hebben, dan zou ik eigenlijk niet weten waarom niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat men dan alweer met tienduizenden mensen op een grasveld voor een podium kan staan? Dat schaar ik onder naïviteit...
In China kan het ook...quote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat men dan alweer met tienduizenden mensen op een grasveld voor een podium kan staan? Dat schaar ik onder naïviteit...
Ik ook niet, maar zo lang we een OMT kabinet hebben...quote:Op maandag 15 februari 2021 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we ergens rond juni de risicogroepen gevaccineerd hebben, dan zou ik eigenlijk niet weten waarom niet.
Oh, zo. Nee, inderdaad. De onzekerheid rondom het kabinetsbeleid is groter dan die rond het virus zo ongeveer.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zo lang we een OMT kabinet hebben...
ik?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:24 schreef capricia het volgende:
[..]
122 nieuwe cases vandaag.
Is dat wat je noemt dat 'Corona virus is in Nepal verdwenen'?
Wie ben jij? De tekstschrijver van de persconferenties?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten nog niet te makkelijk gaan denken van: dat kunnen we wel weer, maar het duurt nog heel lang voor dat echt kan versoepeld kan worden. Dit is ook echt afhankelijk van vaccinatie onder de bevolking. Ik begrijp jullie nog wel goed dat jullie snakken naar oude tijden van zoals voor corona. Houd nog vol mensen....zeker zijn we nog wel coronamoe, dat is zeker. We zitten nog wel in moeilijke maanden met vooral beperkingen. Besef dat nog eens goed, het is wel positief dat vandaag geëxperimenteerd is met het bezoeken van de congres in echte lijve, in Utrecht, dat is een kleine opening van naar tijden zonder coronamaatregelen. Ze zullen nog vele evenementen wel moeten uitproberen met snelle coronatesten en zo. Maar alles gaat erg langzaam voor dat men echt sprake is van versoepelingen.
Ik hoop toch echt dat we in juni al heel wat meer hebben gevaccineerd dan alleen de risicogroepen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we ergens rond juni de risicogroepen gevaccineerd hebben, dan zou ik eigenlijk niet weten waarom niet.
Eens kijken:quote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Dit vraag ik mij ook af. En wat betreft Nepal, ze maken ons bang met doden op de stoepen, dat gebeurt daar ook niet.
Je vergeet de Britse variant des doods te vermelden wat de reden is dat we naar extra zware maatregelen zijn gegaan?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
Nadeel van goedkope handel is dat je veel omloop moet hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:46 schreef mir1986 het volgende:
Ohh de action staat op omvallen. Bizar.. Geeft aan zoveel mensen werk, zorgt ervoor dat armere mensen hun producten kunnen kopen. Bizar. Bizar.
Heidag op je hoofd ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:51 schreef Vasilevski het volgende:
Een congres, daar zitten we op te wachten.
"Laten we gaan kijken wat er weer kan als de kwetsbaren gevaccineerd zijn. We snakken allemaal weer naar een heidag met de hele afdeling, weer gezellig met de collega's op kantoor over de voetbal praten, om 7u in de trein/bus/tram."
Said no-one ever.
Er is nooit beweerd dat de Britse variant dodelijker is.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet de Britse variant des doods te vermelden wat de reden is dat we naar extra zware maatregelen zijn gegaan?
Als je in een Virus model niet eens kunt voorspellen of R0 1.15 is, of 1.8 dan kun je beter stoppen, het is alsof je er met een voetbalwedstrijd 20-0 vanaf zit 10 minuten voor tijd, en dan roepen: Ja de speeltijd is nog niet om.
Geloof die onzin niet, Action is 1 van de best renderende zaken van Nederland, die zullen als allerlaatste retailer omvallen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nadeel van goedkope handel is dat je veel omloop moet hebben.
Weken dicht is niet echt bevorderlijk...
Het zou voor code zwart zorgen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nooit beweerd dat de Britse variant dodelijker is.
Gekocht door PE hè (3i), dus volgestopt met schulden om maar dividend te kunnen uitkeren. Nu het spelletje met de bank en de overheid gaan spelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:46 schreef mir1986 het volgende:
Ohh de action staat op omvallen. Bizar.. Geeft aan zoveel mensen werk, zorgt ervoor dat armere mensen hun producten kunnen kopen. Bizar. Bizar.
Is in Nepal het zorgstelsel vastgelopen?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als de zorg omvalt liggen de doden toch op de straten? Omdat de zorg dan overspoelt wordt met alle andere zieke mensen die dan geen zorg meer krijgen. Toch? Waarom zien we dat in Nepal dan niet gebeuren?
Meerdere festivals (Dauwpop, Zwarte Cross) hebben hun datums al in september gezet. Dan is augustus ook niet erg vreemd, en zo raar is dat ook niet, als vaccinatie door blijft lopen zijn we dan al een heel eind op weg, nog los van het mooie weer rond die periode (als het goed is) wat ook ontzettend goed is voor verspreiding zagen we afgelopen zomer.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jonge populatie dus veel minder zware zieken. Arme mensen die ziekenhuiszorg niet kunnen betalen en thuis sterven.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als de zorg omvalt liggen de doden toch op de straten? Omdat de zorg dan overspoelt wordt met alle andere zieke mensen die dan geen zorg meer krijgen. Toch? Waarom zien we dat in Nepal dan niet gebeuren?
Ja dan springt er vast niemand in dat gat.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:46 schreef mir1986 het volgende:
Ja, want Nepal doet het veel beterquote:Op maandag 15 februari 2021 20:56 schreef Noordzijde het volgende:
Gaan we echt Nepal met Nederland vergelijken?![]()
![]()
![]()
Klopt, ook van die domme journalisten die zich maar blijven afvragen waarom Corona in Afrika niet voorkomtquote:Op maandag 15 februari 2021 20:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jonge populatie dus veel minder zware zieken. Arme mensen die ziekenhuiszorg niet kunnen betalen en thuis sterven.
Als dat niet meer terugkomt, ben ik bereid mijn ziel te verkopen aan Soros/Schwab/Gates. Kom maar door met dat nieuwe normaal!quote:
Held.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
aparte anwoorden geef je..quote:Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eens kijken:
Als de covid echt zo erg was, waar blijven de extra ziekenhuisbedden?
Er is gekozen voor beperkende maatregelen ipv het laten oplopen van het aantal ziekenhuis opnames.
Onder andere omdat je bij een exponentieel groeiend virus een nog groter probleem hebt bij een hogere besmettingsgraad.
Waarom zijn al die miljoenen besmettingen geen doden?
Omdat de mortaliteit relatief laag is.
Desondanks wel 10% meer overlijdens vorig jaar dan normaal, ondanks de maatregelen.
Waarom hebben de meeste mensen er geen eens erg in dat ze besmet zijn?
Omdat niet iedereen er ernstig ziek van wordt...
Dat is ook nooit beweerd.
Kom uit die massapsychose en denk na! We worden belazerd.
Omdat je het antwoord op die vragen niet weet betekent niet dat we worden belazerd.
Tot 2040-2045 ongeveer.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:59 schreef nostra het volgende:
Commentaar in The Lancet. Als we die lijn gaan volgen zijn we tot 2040 bezig.
Het voordeel van weten dat je Fucked bent is het accepteren en stoppen met het gevechtquote:Op maandag 15 februari 2021 20:59 schreef nostra het volgende:
Commentaar in The Lancet. Als we die lijn gaan volgen zijn we tot 2040 bezig.
Omdat de zorg overspoelt zou worden ja, waar blijft de stijging?quote:
nog steeds : over 2 weken.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat de zorg overspoelt zou worden ja, waar blijft de stijging?
Daarnaast moeten die buitenlandse bands dat al maanden vantevoren plannen. Of het wordt een lowlands met alleen maar NL artiesten/sprekers. 100% NL Lowlands.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik moet beginnen, sorry.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Dit vraag ik mij ook af. En wat betreft Nepal, ze maken ons bang met doden op de stoepen, dat gebeurt daar ook niet.
Zoals ik al zei, in bijna elk cafe hangt een bordje: Morgen gratis bier.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
nog steeds : over 2 weken.
* deedeetee begint er lol in te krijgen
Waar haal je dit vandaan?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:46 schreef mir1986 het volgende:
Misschien lust Rutte geen eieren.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:04 schreef JosMert het volgende:
Van der Laan (Action): Ook voor ons houdt het een keer op
AMSTERDAM - Action-topman Sander van der Laan maakt zich zorgen over het uitblijven van heropening van de winkels in Nederland. 'Het is desastreus, veel retailbedrijven zullen omvallen als de huidige situatie langer duurt. Wij hebben een lange adem, maar ook voor ons houdt het een keer op. Ik hoop dat politici dat beseffen.'
Delen:
Eerste publicatie door Joep MeijsenEerste publicatie 15:04Laatst gewijzigd 15:06948x gelezen
Dat zegt hij in een interview met dagblad De Telegraaf. Begrip voor de situatie van grote retailers zag hij eerder niet. ‘We hebben vorige week met tien grote retailers een gesprek gehad met premier Rutte. Daarin hebben we aangegeven dat ook grote retailers het zwaar hebben. De premier gaf uiteindelijk toe dat hij zich dat niet had gerealiseerd. Daarom hopen we dat er zo snel mogelijk perspectief komt.’
Bron: telegraaf
Wat, Rutte snapt niet dat als je winkels dicht doet ze om gaan vallen?
En dat is een VVD’er? Hehe
Nemand vergelijkt Nepal met Nederland. Niemand zegt dat wat in Nepal werkt hierook werkt.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:56 schreef Noordzijde het volgende:
![]()
![]()
ahhh jij begint er ook lol in te krijgenquote:Op maandag 15 februari 2021 21:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, in bijna elk cafe hangt een bordje: Morgen gratis bier.
Lees: Action wil geld van overheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan?
Van wat ik lees is dat de Action juist heeft uitgebreid dit jaar
Dus van de kleine ondernemers wist hij het wel, alleen interesseerde dat hem niet? Of hoe moet ik dit lezen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:04 schreef JosMert het volgende:
Daarin hebben we aangegeven dat ook grote retailers het zwaar hebben. De premier gaf uiteindelijk toe dat hij zich dat niet had gerealiseerd
Ik ben groot voorstander van maatregelen, maar ook groot voorstander van wetenschap.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ahhh jij begint er ook lol in te krijgen
Er wordt niet gevraagd naar extra bedden, er wordt gevraagd waarom ze er niet zijn als Covid-19 echt zo erg is.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:00 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
aparte anwoorden geef je..
Je eerste antwoord is totaal een ander antwoord dan dat er gevraagd werd.
Iemand vraagt waar blijven de extra bedden , en wat antwoord je? je hebt het niet eens over bedden. Dat is toch geen antwoord op de vraag.
10.000 geregistreerde Covid-19 doden.quote:Je tweede antwoord 10% meer overlijdens dan normaal ondanks de maatregelen.
Is dus een pure aannname.Meer overlijdens dan normaal heeft op zich niks met corona doden te maken.
Dat moet je eerst bewijzen. Niet zomaar aannamen.
Aantal zelfmoorden is niet gestegen vorig jaar.quote:Draait het eens om. Je zegt ondanks de maatregelen. Je kunt ook zeggen we hebben 10% meer overlijdens vorig jaar door corona maatregelen. (zelfmoord, verslechterde gezondheid door lockdowns, uitstellen andere ziekenhuis zorg, ouderen die door de maatregelen eerderder wegvallen omdat het plezier voor hun weg is, noem maar op)
Je probeert het te bagatelliseren.quote:Je kunt niet standaard zeggen 10% overstefte (dus meer dat je zou verwachten) dat komt doordat die mensen allemaal zijn overleden aan corona. Dat is een hele grote aanname.
Als in 2040 (nou ja, 2039 eigenlijk) niet weer een of andere Oostenrijker het op zijn heupen krijgt.quote:
Begint allebei met Ne.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:56 schreef Noordzijde het volgende:
![]()
![]()
Dat weet je niet, of het niet exponentieel groeit.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:07 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nemand vergelijkt Nepal met Nederland. Niemand zegt dat wat in Nepal werkt hierook werkt.
Dus roep niet zomaar wat.
Wat wel interessant is om te kijken wat een virus doet. Volle nachtclubs, stadiums en volle treinen zonder mondkapjes etc. En dan geen explosieve expontiele groei. Dat is wel interessant om te zien.
Nee, je kunt op basis van de geringe informatie die we over Nepal hebben geen conclusies trekken.quote:Dan kun je van alles roepen ja Nepal is Nederland niet. Maar is het virus bang voor Nepalezen ofzo? dat het virus denkt oh dat zijn Nepalezen die allemaal bij elkaar op een kluitje zitten dan blijf ik maar weg.
Aantal zelfmoorden is niet gestegen vorig jaar.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt niet gevraagd naar extra bedden, er wordt gevraagd waarom ze er niet zijn als Covid-19 echt zo erg is.
Dat is wat anders..
Verder is de IC opgeschaald, dus er zijn wel extra bedden.
Alleen hadden we tijdens de eerste lockdown noodhospitaals, die hebben we nu niet.
Dat is omdat we nu veel meer focussen op het voorkomen dat we die bedden nodig zijn.
En dat is omdat als je meer bezetting van bedden toelaat, je dus ook meer besmettingen toelaat. En als dan de R0-waarde plotseling oploopt, dan neemt het aantal ziekenhuis opnames ook exponentieel toe en zit je met een groter aantal bedden sneller met een tekort aan capaciteit dan met het huidige beleid.
[..]
10.000 geregistreerde Covid-19 doden.
Die loop jij te ontkennen.
Daar bovenop nog eens 5000 meer doden dan normaal in 2020...
Griep zekers?
Je loopt halsstarrig te ontkennen.
[..][quote]Op maandag 15 februari 2021 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
10.000 geregistreerde Covid-19 doden.
Griep zekers?
[..]
Aantal zelfmoorden is niet gestegen vorig jaar.
En 5000 doden vanwege de maatregelen?
Ook een aanname.
Dat mensen door uitgestelde zorg overlijden is indirect coronaslachtoffers..
[..]
Je probeert het te bagatelliseren.
Dat weet je wel. Jongere bevolking heeft niks met aantal positieve tests te maken. De besmettingen zijn ook gewoon laag. Dus wat wil je nu zeggen? jongeren worden ook gewoon positief getest als ze besmet raken hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weet je niet, of het niet exponentieel groeit.
Nepal heeft een relatief jonge bevolking, dus maar een klein deel wordt echt ziek.
[..]
IK heb niks tegen wetenschap maar heb een pest aan gokkers die beweren de wetenschap te bedrijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van maatregelen, maar ook groot voorstander van wetenschap.
Die 10% is gewoon bekend. En als het je gelukkig maakt mag je corona als primaire of secundaire oorzaak (zelfmoord, verslechterde gezondheid door lockdowns, uitstellen andere ziekenhuis zorg, ouderen die door de maatregelen eerderder wegvallen omdat het plezier voor hun weg is, noem maar op) aanduidenquote:Op maandag 15 februari 2021 21:00 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
aparte anwoorden geef je..
Je eerste antwoord is totaal een ander antwoord dan dat er gevraagd werd.
Iemand vraagt waar blijven de extra bedden , en wat antwoord je? je hebt het niet eens over bedden. Dat is toch geen antwoord op de vraag.
Je tweede antwoord 10% meer overlijdens dan normaal ondanks de maatregelen.
Is dus een pure aannname.Meer overlijdens dan normaal heeft op zich niks met corona doden te maken.
Draait het eens om. Je zegt ondanks de maatregelen. Je kunt ook zeggen we hebben 10% meer overlijdens vorig jaar door corona maatregelen. (zelfmoord, verslechterde gezondheid door lockdowns, uitstellen andere ziekenhuis zorg, ouderen die door de maatregelen eerderder wegvallen omdat het plezier voor hun weg is, noem maar op)
Je kunt niet standaard zeggen 10% overstefte (dus meer dat je zou verwachten) dat komt doordat die mensen allemaal zijn overleden aan corona. Dat is een hele grote aanname.
Neem aan dat er ergens wel een weekje tussen zit waarin er wel weer wat winkels open zijn. Zomer 2032 bijvoorbeeldquote:
Die 10% is gewoon bekend?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die 10% is gewoon bekend. En als het je gelukkig maakt mag je corona als primaire of secundaire oorzaak (zelfmoord, verslechterde gezondheid door lockdowns, uitstellen andere ziekenhuis zorg, ouderen die door de maatregelen eerderder wegvallen omdat het plezier voor hun weg is, noem maar op) aanduiden
Je denkt dat ze in een straatarm land als Nepal net zo uitgebreid testen als hier?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:22 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat weet je wel. Jongere bevolking heeft niks met aantal positieve tests te maken. De besmettingen zijn ook gewoon laag. Dus wat wil je nu zeggen? jongeren worden ook gewoon positief getest als ze besmet raken hoor.
Kijk nou gewoon eens naar de cijfers in plaats van allemaal dingen te roepen
Ze kunnen een nieuw rondje doen op de beurs: https://uk.finance.yahoo.(...)bHRpcGxpZXIiOjF9fV19quote:Op maandag 15 februari 2021 21:25 schreef deedeetee het volgende:
https://www.distrifood.nl(...)668385863.1613420693
Die werd in maart verwacht als we geen aanvullende maatregelen namen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat de zorg overspoelt zou worden ja, waar blijft de stijging?
Oh nu komt het weer door het testbeleid?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze in een straatarm land als Nepal net zo uitgebreid testen als hier?
Aldus Boris Johnson.quote:Hij verwacht dat er op termijn een soort vaccinpaspoorten komen. In combinatie met een sneltest zou dat bezoek aan een theater of nachtclub in de toekomst weer mogelijk maken
Zonder tests kun je niet concluderen dat het aantal besmettingen laag is in Nepal.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:22 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat weet je wel. Jongere bevolking heeft niks met aantal positieve tests te maken. De besmettingen zijn ook gewoon laag. Dus wat wil je nu zeggen? jongeren worden ook gewoon positief getest als ze besmet raken hoor.
Kijk nou gewoon eens naar de cijfers in plaats van allemaal dingen te roepen
Dat ze in arme landen veel minder kunnen testen dan in rijke Westerse landen speelt zeker een rol. Dat kun je toch niet ontkennen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Oh nu komt het weer door het testbeleid?
hou toch eens op.. Mensen moeten gewoon hun gelijk halen hoe dan ook..
Dus als er ergens lage corona besmettingen zijn, dan komt het door dat men voor jou gevoel niet genoeg test?
Is niet veel anders dan voor Covid-19...quote:Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus Boris Johnson.
Lijkt jullie dat niet enorm kut en omslachtig, eerst je paspoort laten zien en een stok in je neus en de test afwachten voor je de club in mag?
Als je mij al deze maanden in de gaten had gehouden, dan had je geweten dat ik altijd een sterk voorstander ben geweest van maatregelen en ben absoluut geen wappie, ik ben echter ook iemand die heilig gelooft in data en inzichten, en het maakt me boos dat men roept: DE BRITSE VARIANT!!!! Sterker nog, het lijkt erop dat het grafiekje wat eerst op de RIVM site stond met daarin de verhouding Britse variant/ Gewone variant in 1 keer verdwenen is. DIT was de reden voor de verzwaring en verlenging van de maatregel, kortom op zijn minst mag nu van het RIVM wel een excuses worden verwacht waarbij ze duidelijk maken er heel zwaar naast gezeten te hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die werd in maart verwacht als we geen aanvullende maatregelen namen.
Toch raar eigenlijk dat mensen halsreikend uitkijken naar die stijging en het uitblijven ervan willen gebruiken als stok om mee te slaan, in plaats van geluk spreken dat de maatregelen afdoende zijn of dat we te voorzichtig zijn geweest.
Hadden we niets gedaan en de besmettingen waren in een verticale lijn gestegen was het huis ook te klein geweest.
Zonder tests weet je niet hoeveel er besmet zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Oh nu komt het weer door het testbeleid?
hou toch eens op.. Mensen moeten gewoon hun gelijk halen hoe dan ook..
Dus als er ergens lage corona besmettingen zijn, dan komt het door dat men voor jou gevoel niet genoeg test?
gelukkig hebben we daarom covid tests..quote:Op maandag 15 februari 2021 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder tests kun je niet concluderen dat het aantal besmettingen laag is in Nepal.
Leuk spontaan even uitgaan.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus Boris Johnson.
Lijkt jullie dat niet enorm kut en omslachtig, eerst je paspoort laten zien en een stok in je neus en de test afwachten voor je de club in mag?
De eerste stelling was dat er 10% meer overlijdens vorig jaar waren.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Wantie het volgende:
Waarom zijn al die miljoenen besmettingen geen doden?
Omdat de mortaliteit relatief laag is.
Desondanks wel 10% meer overlijdens vorig jaar dan normaal, ondanks de maatregelen.
Jij doet hier de eerste aanname dat die 10% puur en alleen uit coronadoden bestaat, volgens degene die je quote. Die aanname heeft hij niet gedaan, die doe jij voor hem. Hij geeft aan dat 10% meer sterfte aanzienlijk is en niet een normale fluctuatie is mijn aanname, maar dat haal je ook niet uit de tekst. Dus moet je het navragen en niet direct stelling nemen op iets wat er niet staat denk ik.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:00 schreef Abyss33 het volgende:
Je tweede antwoord 10% meer overlijdens dan normaal ondanks de maatregelen.
Wel lekker pittig en agressief gereageerd schatjequote:Op maandag 15 februari 2021 21:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Die 10% is gewoon bekend?
10% oversterfte is bekend. 10% oversterfte door corona is een aanname.
heel simpel. die cijfers zijn er namelijk niet. tenzij je ze wel hebt?
Hè, wat?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is niet veel anders dan voor Covid-19...
Nepall had vorig jaar een piek in besmettingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder tests weet je niet hoeveel er besmet zijn.
Ja, dat wordt drie keer niks. Spontaniteit is er gewoon van af.quote:
Heb je ook de volgende reactie gezien? hij zegt letterlijk dat die 15000 doden door corona komt.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
De eerste stelling was dat er 10% meer overlijdens vorig jaar waren.
[..]
Jij doet hier de eerste aanname dat die 10% puur en alleen uit coronadoden bestaat, volgens degene die je quote. Die aanname heeft hij niet gedaan, die doe jij voor hem. Hij geeft aan dat 10% meer sterfte aanzienlijk is en niet een normale fluctuatie is mijn aanname, maar dat haal je ook niet uit de tekst. Dus moet je het navragen en niet direct stelling nemen op iets wat er niet staat denk ik.
[..]
Wel lekker pittig en agressief gereageerd schatje(ik gaf in mijn opmerking toch ook duidelijk aan dat het niet corona pur-sang hoeft te zijn
)
Eind januari en toen schoven ze het steeds een paar weken op. Ik hecht er geen geloof meer aan. Wat mij betreft is nu het huis al te klein omdat de versoepelingen uitblijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die werd in maart verwacht als we geen aanvullende maatregelen namen.
Toch raar eigenlijk dat mensen halsreikend uitkijken naar die stijging en het uitblijven ervan willen gebruiken als stok om mee te slaan, in plaats van geluk spreken dat de maatregelen afdoende zijn of dat we te voorzichtig zijn geweest.
Hadden we niets gedaan en de besmettingen waren in een verticale lijn gestegen was het huis ook te klein geweest.
Het is heel eenvoudig.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je mij al deze maanden in de gaten had gehouden, dan had je geweten dat ik altijd een sterk voorstander ben geweest van maatregelen en ben absoluut geen wappie, ik ben echter ook iemand die heilig gelooft in data en inzichten, en het maakt me boos dat men roept: DE BRITSE VARIANT!!!! Sterker nog, het lijkt erop dat het grafiekje wat eerst op de RIVM site stond met daarin de verhouding Britse variant/ Gewone variant in 1 keer verdwenen is. DIT was de reden voor de verzwaring en verlenging van de maatregel, kortom op zijn minst mag nu van het RIVM wel een excuses worden verwacht waarbij ze duidelijk maken er heel zwaar naast gezeten te hebben.
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat wordt drie keer niks. Spontaniteit is er gewoon van af.
Stel dat we wel zo'n tweedeling krijgen, dan zoek ik mijn vertier wel gewoon in illegale raves in warenhuizen oid. Wat een gezeur.
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig.
Vorig jaar deze tijd waren we te slap met als gevolg dat we nu in de shit zitten.
Eind vorig jaar manifesteert zich een nieuwe variant die in het VK tot een enorme piek zou hebben gezorgd.
In plaats van afwachten of dat inderdaad zo is en hier ook gaat gebeuren neemt de overheid het zekere voor het onzekere, waarschuwt de bevolking en neemt aanvullende maatregelen.
Nu lijkt het er op dat de Britse variant mee valt en terwijl vorig jaar iedereen kwaad was vanwege de te lakse opstelling is men nu kwaad vanwege een te voorichtige opstelling.
Met als verschil tov van maart vorig jaar dat iedereen inmiddels murw is door de maandenlange maatregelen..
Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Ja en?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.
Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus Boris Johnson.
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
Deze?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:44 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Heb je ook de volgende reactie gezien? hij zegt letterlijk dat die 15000 doden door corona komt.
Het staat er niet letterlijk. Er wordt wel geïnsinueerd dat het Covid is, maar het staat er niet letterlijk.quote:10.000 geregistreerde Covid-19 doden.
Griep zekers?
Dat vaccins dus wel helpen bij het voorkomen van transmissie.quote:
Amen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
Ik ben pessimistisch. Als we zeggen dat het licht aan het einde van de tunnel is, ga ik er vanuit dat het een andere trein is die recht op ons af komt. Wordt nog gezellig al die verboden, regels en verplichtingen post-covid.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Leuk spontaan even uitgaan.
En waren vaccinatiepaspoorten niet BNW tot voor kort?
Dan moeten we maar zorgen dat dat niet doorgaat.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.
Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.
Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.
Die avondklok zou er allang af moeten zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
Ben geneigd het nog met je eens te zijn maar ergens is het ziek want zaken die tot een jaar terug volkomen vanzelfsprekend waren zijn ons afgenomen, en mogen we straks beetje bij beetje terug onder allerlei absurde voorwaarden van een overheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.
Ze zijn er vroeg bij deze keer.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ondanks dalende besmettingscijfers is de kans klein dat het demissionaire kabinet volgende week versoepelingen aankondigt.
Ja dat heb ik gelezen? We moeten terug naar de situatie van de tweede week van september, willen we 1 tandje op de Hugo schaal naar beneden! Als het kabinet het zo goed wist, waarom heeft men in September dan niet ingegrepen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
Nou er zijn ook uitbraken van mazelen geweest ondanks 95% gevaccineerd is individuen kunnen alsnog komen te overlijden. Zeker omdat lang niet alle vaccins een hele hoge bescherming bieden.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?
Ach gelukkig zijn er genoeg mensen die zich niet willen laten vaccineren. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.
Veel efficiënter dan hier.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze in een straatarm land als Nepal net zo uitgebreid testen als hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |