Eind januari en toen schoven ze het steeds een paar weken op. Ik hecht er geen geloof meer aan. Wat mij betreft is nu het huis al te klein omdat de versoepelingen uitblijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die werd in maart verwacht als we geen aanvullende maatregelen namen.
Toch raar eigenlijk dat mensen halsreikend uitkijken naar die stijging en het uitblijven ervan willen gebruiken als stok om mee te slaan, in plaats van geluk spreken dat de maatregelen afdoende zijn of dat we te voorzichtig zijn geweest.
Hadden we niets gedaan en de besmettingen waren in een verticale lijn gestegen was het huis ook te klein geweest.
Het is heel eenvoudig.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je mij al deze maanden in de gaten had gehouden, dan had je geweten dat ik altijd een sterk voorstander ben geweest van maatregelen en ben absoluut geen wappie, ik ben echter ook iemand die heilig gelooft in data en inzichten, en het maakt me boos dat men roept: DE BRITSE VARIANT!!!! Sterker nog, het lijkt erop dat het grafiekje wat eerst op de RIVM site stond met daarin de verhouding Britse variant/ Gewone variant in 1 keer verdwenen is. DIT was de reden voor de verzwaring en verlenging van de maatregel, kortom op zijn minst mag nu van het RIVM wel een excuses worden verwacht waarbij ze duidelijk maken er heel zwaar naast gezeten te hebben.
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat wordt drie keer niks. Spontaniteit is er gewoon van af.
Stel dat we wel zo'n tweedeling krijgen, dan zoek ik mijn vertier wel gewoon in illegale raves in warenhuizen oid. Wat een gezeur.
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig.
Vorig jaar deze tijd waren we te slap met als gevolg dat we nu in de shit zitten.
Eind vorig jaar manifesteert zich een nieuwe variant die in het VK tot een enorme piek zou hebben gezorgd.
In plaats van afwachten of dat inderdaad zo is en hier ook gaat gebeuren neemt de overheid het zekere voor het onzekere, waarschuwt de bevolking en neemt aanvullende maatregelen.
Nu lijkt het er op dat de Britse variant mee valt en terwijl vorig jaar iedereen kwaad was vanwege de te lakse opstelling is men nu kwaad vanwege een te voorichtige opstelling.
Met als verschil tov van maart vorig jaar dat iedereen inmiddels murw is door de maandenlange maatregelen..
Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Ja en?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.
Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus Boris Johnson.
Lijkt jullie dat niet enorm kut en omslachtig, eerst je paspoort laten zien en een stok in je neus en de test afwachten voor je de club in mag?
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
Deze?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:44 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Heb je ook de volgende reactie gezien? hij zegt letterlijk dat die 15000 doden door corona komt.
Het staat er niet letterlijk. Er wordt wel geïnsinueerd dat het Covid is, maar het staat er niet letterlijk.quote:10.000 geregistreerde Covid-19 doden.
Die loop jij te ontkennen.
Daar bovenop nog eens 5000 meer doden dan normaal in 2020...
Griep zekers?
Je loopt halsstarrig te ontkennen.
Dat vaccins dus wel helpen bij het voorkomen van transmissie.quote:
Amen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
Ik ben pessimistisch. Als we zeggen dat het licht aan het einde van de tunnel is, ga ik er vanuit dat het een andere trein is die recht op ons af komt. Wordt nog gezellig al die verboden, regels en verplichtingen post-covid.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Leuk spontaan even uitgaan.
En waren vaccinatiepaspoorten niet BNW tot voor kort?
Dan moeten we maar zorgen dat dat niet doorgaat.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.
Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.
Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.
Die avondklok zou er allang af moeten zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
Ben geneigd het nog met je eens te zijn maar ergens is het ziek want zaken die tot een jaar terug volkomen vanzelfsprekend waren zijn ons afgenomen, en mogen we straks beetje bij beetje terug onder allerlei absurde voorwaarden van een overheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.
Ze zijn er vroeg bij deze keer.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ondanks dalende besmettingscijfers is de kans klein dat het demissionaire kabinet volgende week versoepelingen aankondigt.
Ja dat heb ik gelezen? We moeten terug naar de situatie van de tweede week van september, willen we 1 tandje op de Hugo schaal naar beneden! Als het kabinet het zo goed wist, waarom heeft men in September dan niet ingegrepen?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
Nou er zijn ook uitbraken van mazelen geweest ondanks 95% gevaccineerd is individuen kunnen alsnog komen te overlijden. Zeker omdat lang niet alle vaccins een hele hoge bescherming bieden.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?
Ach gelukkig zijn er genoeg mensen die zich niet willen laten vaccineren. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.
Veel efficiënter dan hier.quote:Op maandag 15 februari 2021 21:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze in een straatarm land als Nepal net zo uitgebreid testen als hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |