abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2021 @ 21:44:36 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198025451
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die werd in maart verwacht als we geen aanvullende maatregelen namen.
Toch raar eigenlijk dat mensen halsreikend uitkijken naar die stijging en het uitblijven ervan willen gebruiken als stok om mee te slaan, in plaats van geluk spreken dat de maatregelen afdoende zijn of dat we te voorzichtig zijn geweest.
Hadden we niets gedaan en de besmettingen waren in een verticale lijn gestegen was het huis ook te klein geweest.
Eind januari en toen schoven ze het steeds een paar weken op. Ik hecht er geen geloof meer aan. Wat mij betreft is nu het huis al te klein omdat de versoepelingen uitblijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198025464
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je mij al deze maanden in de gaten had gehouden, dan had je geweten dat ik altijd een sterk voorstander ben geweest van maatregelen en ben absoluut geen wappie, ik ben echter ook iemand die heilig gelooft in data en inzichten, en het maakt me boos dat men roept: DE BRITSE VARIANT!!!! Sterker nog, het lijkt erop dat het grafiekje wat eerst op de RIVM site stond met daarin de verhouding Britse variant/ Gewone variant in 1 keer verdwenen is. DIT was de reden voor de verzwaring en verlenging van de maatregel, kortom op zijn minst mag nu van het RIVM wel een excuses worden verwacht waarbij ze duidelijk maken er heel zwaar naast gezeten te hebben.
Het is heel eenvoudig.
Vorig jaar deze tijd waren we te slap met als gevolg dat we nu in de shit zitten.
Eind vorig jaar manifesteert zich een nieuwe variant die in het VK tot een enorme piek zou hebben gezorgd.
In plaats van afwachten of dat inderdaad zo is en hier ook gaat gebeuren neemt de overheid het zekere voor het onzekere, waarschuwt de bevolking en neemt aanvullende maatregelen.
Nu lijkt het er op dat de Britse variant mee valt en terwijl vorig jaar iedereen kwaad was vanwege de te lakse opstelling is men nu kwaad vanwege een te voorichtige opstelling.
Met als verschil tov van maart vorig jaar dat iedereen inmiddels murw is door de maandenlange maatregelen..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198025501
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, dat wordt drie keer niks. Spontaniteit is er gewoon van af.

Stel dat we wel zo'n tweedeling krijgen, dan zoek ik mijn vertier wel gewoon in illegale raves in warenhuizen oid. Wat een gezeur.
We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198025541
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is heel eenvoudig.
Vorig jaar deze tijd waren we te slap met als gevolg dat we nu in de shit zitten.
Eind vorig jaar manifesteert zich een nieuwe variant die in het VK tot een enorme piek zou hebben gezorgd.
In plaats van afwachten of dat inderdaad zo is en hier ook gaat gebeuren neemt de overheid het zekere voor het onzekere, waarschuwt de bevolking en neemt aanvullende maatregelen.
Nu lijkt het er op dat de Britse variant mee valt en terwijl vorig jaar iedereen kwaad was vanwege de te lakse opstelling is men nu kwaad vanwege een te voorichtige opstelling.
Met als verschil tov van maart vorig jaar dat iedereen inmiddels murw is door de maandenlange maatregelen..
Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198025550
quote:
13s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.
pi_198025563
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel voor een deel, zo blijkt uit gegevens van Israël.
Ja en?
pi_198025575
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Aldus Boris Johnson.
Lijkt jullie dat niet enorm kut en omslachtig, eerst je paspoort laten zien en een stok in je neus en de test afwachten voor je de club in mag?
Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.
Twiddel
pi_198025577
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maatregelen nemen is niet erg, maar als je inziet dat je model niet klopt moet je daar op acteren, ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar de maatregelen zijn gewoon verlengt NADAT deze nieuwe model data bekend was.
Nu ben ik ook best in staat om een model te produceren, maar die moeite bespaar ik me omdat ik even op een bierviltje heb berekent dat het onzin is. Waarom? Eind april zijn we klaar met vaccineren van de kwetsbare groepen, dit betekent normaliter dat de druk op de zorg niet meer gaat toenemen, aangezien we nog 10 weken hebben voordat het eind april is en we nu al in een dalende trend zitten. Zelfs als R0 op dit moment behoorlijk zou stijgen, dan nog gaat de zorg het niet voor zijn kiezen krijgen.
Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:52:37 #135
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198025581
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:44 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Heb je ook de volgende reactie gezien? hij zegt letterlijk dat die 15000 doden door corona komt.
Deze?

quote:
10.000 geregistreerde Covid-19 doden.
Die loop jij te ontkennen.
Daar bovenop nog eens 5000 meer doden dan normaal in 2020...
Griep zekers?
Je loopt halsstarrig te ontkennen.
Het staat er niet letterlijk. Er wordt wel geïnsinueerd dat het Covid is, maar het staat er niet letterlijk.

Het is trouwens al wel bekend dat er rond maart onderregistratie is geweest. Het is niet bekend hoeveel doden er echt zijn geweest door corona, het kunnen er ook meer dan 15.000 zijn in totaal aangezien de griepgolf is afgeremd die normaal ook een paar duizend meesnoept. Vanuit onderzoeksoogpunt word er wel vaak gekeken naar oversterfte omdat dit een zuiverder beeld geeft dan een administratie er van. Dit is een redelijk beproefde methode.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198025590
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en?
Dat vaccins dus wel helpen bij het voorkomen van transmissie.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:54:31 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198025607
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Amen. ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198025608
Coronacijfers voorzichtig positief, maar kunnen we ook versoepelen?

DEN HAAG - Ondanks dalende besmettingscijfers is de kans klein dat het demissionaire kabinet volgende week versoepelingen aankondigt. Als er iets open mag, dan lijken de middelbare scholen het eerst aan de beurt. Al biedt de routekaart daar geen houvast voor. Ondertussen zijn er zorgen over de ’dramatisch’ gedaalde testbereidheid. Hoe staan we er nu voor?

Op het eerste gezicht gaat het de goede kant op. Maandag meldde het RIVM 2.875 nieuwe coronagevallen. Zondag waren dat er 3.497 en zaterdag 4.204. Over de hele week genomen lag het getal eveneens lager dan de week ervoor.

Sowieso is de testbereidheid afgelopen weken ’dramatisch’ gedaald, ziet Niesters. Het baart hem zorgen. ,,Hebben mensen minder klachten, midden in het griepseizoen? Onwaarschijnlijk.”

Naar andere oorzaken is het gissen. „Mensen zijn klaar met corona of denken ’er komt een vaccin, het zal wel’. Ook wantrouwen door het datalek bij de GGD speelt misschien een rol.” De zogeheten gedragsunit van het RIVM komt op 26 februari met onderzoeksresultaten over de dalende testbereidheid.
Maar de cijfers zijn vertekend, onder meer door sluiting van teststraten afgelopen week. Door het winterweer konden tienduizenden mensen zich niet laten testen. „IJs, sneeuw, schaatsen... veel mensen deden afgelopen week iets anders dan zich laten testen”, zegt viroloog Bert Niesters.

Kijkend naar de routekaart van het kabinet komen de cijfers nog niet in de buurt van het stadium van versoepelingen. Zo ligt het dagelijks aantal nieuwe ziekenhuisopnames nu boven de 120. Het kabinet wil pas serieus gaan versoepelen als er minstens twee weken minder dan 80 ziekenhuisopnames per dag zijn.

In dat geval zouden de restaurants weer beperkt open kunnen en ook ’doorstroomlocaties’ als musea en dierentuinen. Theaters en bioscopen zouden dan weer 30 bezoekers per voorstelling mogen binnenlaten en volwassenen kunnen weer teamsporten doen.

Toch kan het kabinet volgens de eigen maatstaven al loslaten voordat we van ’zeer ernstig’ in gewoon ’ernstig’ zijn beland. Sluiting van de scholen, de contactberoepen, de niet-essentiële winkels en de sportscholen gelden als ’verzwaring’ in het hoogste risiconiveau. Als losse maatregel zitten we nu ook nog met de avondklok.

Al deze maatregelen kan het kabinet naar eigen inzicht ’afschalen’, na advies van het Outbreak Management Team. Uit de routekaart is niet op te maken bij welke cijfers de verzwaringen weer worden ingetrokken.

Hoewel premier Rutte heeft gezegd dat de avondklok de eerste beperking is die bij het vuil gaat, ligt het voor de hand dat eerst de middelbare scholen open gaan. Zowel Tweede Kamer als kabinet heeft aangegeven dat na heropening van de basisscholen het voortgezet onderwijs ’zo snel mogelijk’ open moet. „Als daarvoor de avondklok nog even overeind moet blijven, dan is dat maar zo”, zegt een betrokkene.

Momenteel lopen er proeven met grootschalig testen op scholen. Het aantal proefscholen, nu 35, wordt uitgebreid met nog eens 30. Ook wordt er geëxperimenteerd met het zelf afnemen van testen door leerlingen. Het project wordt door de uitbreiding later afgerond.

De tussentijdse resultaten zouden volgens betrokkenen genoeg optimisme moeten geven om de middelbare scholen vanaf 1 maart mondjesmaat te heropenen, door bijvoorbeeld te beginnen met één lijfelijke lesdag per week.

Intussen kijkt het kabinet naar een voorstel van VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff en CU-collega Gert-Jan Segers om versoepelingen niet per sector aan te pakken, maar de ruimte zo eerlijk mogelijk per sector te verdelen. „Liever alle sectoren een beetje geven, dan de ene sector helemaal opengooien en de andere helemaal dichthouden”, bedoelde Dijkhoff.

In dat scenario zouden de restaurants beperkt open kunnen, en de meubelwinkel bijvoorbeeld op afspraak.

bron: Telegraaf
pi_198025613
quote:
13s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We slaan echt compleet door mocht dit er komen. Ook totaal overbodig want die vaccins stoppen transmissie niet, dus wat is de meerwaarde? Lijkt me weer een typisch een gevalletje een vals gevoel van veiligheid creëeren en het gevoel geven dat men wat doet en controle heeft. Oppleuren met deze onzin en kappen met ons blijven lastigvallen na vaccinatie met allerhande verboden, regelgevingen en verplichtingen.
Ik ben pessimistisch. Als we zeggen dat het licht aan het einde van de tunnel is, ga ik er vanuit dat het een andere trein is die recht op ons af komt. Wordt nog gezellig al die verboden, regels en verplichtingen post-covid.

Enige antwoord voor mij persoolijk is 60+ gevaccineerd = alles open. En dan gewoon door vaccineren voor wie maar wil. Dan moet het toch klaar zijn. Definitief. Punt uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198025616
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Leuk spontaan even uitgaan.

En waren vaccinatiepaspoorten niet BNW tot voor kort?
Je moet schattig naïef zijn om dat te denken.
Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.
blablablabla
pi_198025641
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Komende jaren sowieso verplicht voor letterlijk alles, geen ondernemer kan of wil een grote uitbraak riskeren.

Dan moeten we maar zorgen dat dat niet doorgaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198025649
quote:

[..]

Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:57:40 #143
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198025659
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dalende trend is geen reden om.af te schalen, het kabinet heeft aangegeven hoever er gedaald moet zijn voordat we versoepelen.
Zover zijn we nog niet.
Die avondklok zou er allang af moeten zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198025663
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Gast, voor mijn part knippen ze er een stuk van mijn haar bij af als het maar betekend dat het normale leven weer doorgaat en je weer een beetje lol kan hebben in het leven.
Ben geneigd het nog met je eens te zijn maar ergens is het ziek want zaken die tot een jaar terug volkomen vanzelfsprekend waren zijn ons afgenomen, en mogen we straks beetje bij beetje terug onder allerlei absurde voorwaarden van een overheid.
blablablabla
pi_198025666
Ik las vandaag een bericht over een uitbraak van corona besmettingen in een verpleeghuis ergens waar 70 van 110 bewoners besmet raakten.

Waarbij iedereen in dat tehuis al is gevaccineerd met de eerste prik meer dan twee weken geleden.

Dus als je dat ziet zou je denken dat vaccineren de besmettingen niet echt tegenhoud.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:58:18 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198025673
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ondanks dalende besmettingscijfers is de kans klein dat het demissionaire kabinet volgende week versoepelingen aankondigt.
Ze zijn er vroeg bij deze keer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198025683
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zover zijn we nog niet.
Ja dat heb ik gelezen? We moeten terug naar de situatie van de tweede week van september, willen we 1 tandje op de Hugo schaal naar beneden! Als het kabinet het zo goed wist, waarom heeft men in September dan niet ingegrepen?
pi_198025701
quote:
5s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat maakt een uitbraak uit, als mensen door vaccins nauwelijks klachten ontwikkelen?
Nou er zijn ook uitbraken van mazelen geweest ondanks 95% gevaccineerd is individuen kunnen alsnog komen te overlijden. Zeker omdat lang niet alle vaccins een hele hoge bescherming bieden.
blablablabla
pi_198025702
quote:

[..]

Ach gelukkig zijn er genoeg mensen die zich niet willen laten vaccineren. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
pi_198025709
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je denkt dat ze in een straatarm land als Nepal net zo uitgebreid testen als hier?
Veel efficiënter dan hier.
Nepal is alles wat we hier fout hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')