abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2021 @ 19:35:04 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198023029

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198023047
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?
Het lijkt nog te vroeg om daar al wat over te zeggen. Vooralsnog is het wel zo dat er besmettingen plaats vinden na vaccinatie. In welke mate het invloed op een R heeft is nu nog niet bekend, als die na vaccinatie van een populatie voor, zeg 70% van de bevolking, voldoende afremming zorgt bereik je groepsimmuniteit. Als het vaccin de besmettingen niet goed genoeg tegen houd zal het voort blijven woekeren, de verwachting is dan wel dat het geen grote schade meer aanricht maar gereduceerd is tot een griepje.

In principe zijn nu veel kinderziektes zoals mazelen en dergelijke ook nog niet weg terwijl er veel mensen zijn gevaccineerd.

Als we gewoon zoals vroeger de feestdagen kunnen vieren dit jaar zonder de angst dat er een explosie op de IC's plaats vindt heeft het vaccin zich goed bewezen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198023090
wordt tijd dat die kappers open gaan.
pi_198023141
En de annuleringen beginnen al:

Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door

https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198023185
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:

die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
pi_198023192
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:

Welke datum was het gepland?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198023244
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welke datum was het gepland?
26 juni volgens mij
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198023308
Festivalzomer RIP.

Wat iedereen natuurlijk al had verwacht.

Verwacht deze weken ook annuleringen Pinkpop en Lowlands.
pi_198023326
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
Neuh. Tal van huisfeestjes. Denk dat ze het nu beter doen dan ooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:46:55 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198023330
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.

Wat zou de belangrijkste reden zijn, de onzekerheid van het virus of de onzekerheid van de maatregelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198023452
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
Het gaat me meer om het punt dat het kennelijk werkt, die vaccinaties, en minstens even belangrijk: het feit dat de eerste landen snel teruggaan naar normaal na vaccinaties zet nóg veel meer druk op onze regeringen om dat ook te doen :)
#WeesGeenWhales
pi_198023453
quote:
Festivalzomer RIP.

Grapperhaus is erg content met dit nieuws.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198023482
quote:
Festivalzomer RIP.

?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is :)
#WeesGeenWhales
pi_198023607
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is :)
Gommers ? ohjee..

had die er ook weer wat over gezegd ja..
of lowlands door kan gaan..
pi_198023638
quote:

[..]

Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
  maandag 15 februari 2021 @ 20:00:13 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198023659
quote:
Festivalzomer RIP.

Krijgen we in elk geval niet dat gezeik met vaccinatiebewijzen.

En volgend jaar is iedereen ingeënt dus hebben we die dingen ook niet meer nodig.
pi_198023696
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Marc Bonten weet ik niet maar Gommers in ieder geval wel
pi_198023704
quote:

[..]

Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.

We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
pi_198023766
Helemaal voor meerdaagse festivals zoals defqon zal het moeilijker zijn, maar je zou toch denken dat je het dan op zijn minst één dag kan houden in een wat aangepaste vorm. Benieuwd hoe andere festivals dat gaan aanpakken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198023784
Heeft van Dissel gezegd dat we half februari moeten versoepelen? Vast niet toch? Dit moet een grap zijn?

Also, ik zag dit: https://www.deondernemer.(...)ource=ActiveCampaign

Moet toch zeggen, hoewel ze zeker gelijk heeft dat mensen snakken om weer normaal gezellig vrij leuke dingen te mogen doen, maakte die pocast van nu.nl vanochtend me toch optimistischer. Daar werd namelijk 10.000 keer benadrukt dat de evenementen als "normaal, vroeger, voor corona" worden georganiseerd, en dat "de maatregelen die er uit komen om weer grote evenementen te kunnen doen zelf natuurlijk ook maar tijdelijk zijn tot we met zń allen gevaccineerd zijn en corona achter ons hebben gelaten".

Nu hoorde ik de staatssecretaris ook zeggen dat ze deze tijd volgend jaar weer gewoon "op slippers met een wijntje op een lekker dansevent hoopt te staan", maar toch... de regels bij dat eerste event vandaag waren wel heel streng. Van een theatervoorstelling met mondvodden, publiek op afstand etc wordt ik écht niet blij. Dat klopt ook helemaal niet met wat in die podcast werd gezegd vanochtend. Hoe kan dat? De bedoeling was toch dat dit ging laten zien hoe het al dit jaar dus vóór het einde van de pandemie op *volle* capaciteit kon allemaal? En van de testfestivals en dance event werd duidelijk gezegd dat er dus echt geen 1,5m , mondkapjes, groepsgrootte beperkingen gaan gelden, echt zoals voor corona, wel 5 of 10 keer herhaald met klem door die baas hiervan in die podcast vanochtend. Was dat event vandaag anders ofzo? Wat hebben theaters eraan als ze open mogen voor -wat hier kennelijk zo was- 25% van de normale capaciteit? En er is niets normaal aan een theatervoorstelling met beflapjes, afstand, en spatschermen... dus klopt ook niet met die podcast en maakt die speech van die staatssecretaris ook wat raar...
#WeesGeenWhales
pi_198023805
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
pi_198023817
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...
#WeesGeenWhales
  maandag 15 februari 2021 @ 20:07:34 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198023841
Waar komt die TT eigenlijk vandaan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198023882
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

Het zal me jeuken als het volgend jaar wordt, maar genoeg experts en OMT leden die dus verwachten dat het wel kan, daarom schat ik 50/50. Het valt ook 8 weken binnenn het garantiefonds en daarmee 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan. En de druk zal ginormisch toenemen om te versoepelen als meer dan de helft is ingeënt tegen die tijd.

Waarbij ik het nog niet heb over de fieldlabs. In die podcast vanochtend werd 5 a 10 keer benadrukt dat de testfestivals zelf "helemaal als vanouds voor corona zijn, dat was ook de opdracht die we gaven aan de organisatoren, organiseer een event zoals je normaal doet zoals voor corona, geen afstand, geen kapjes, geen beperking op groepsgrootte, etc".

Er zijn dus zowieso twee mini festivals met 1500 man als vanouds zonder afstand etc begin maart. Dat zowieso al.

Binnenkort kaartje kopen?
#WeesGeenWhales
pi_198023895
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')