SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Het lijkt nog te vroeg om daar al wat over te zeggen. Vooralsnog is het wel zo dat er besmettingen plaats vinden na vaccinatie. In welke mate het invloed op een R heeft is nu nog niet bekend, als die na vaccinatie van een populatie voor, zeg 70% van de bevolking, voldoende afremming zorgt bereik je groepsimmuniteit. Als het vaccin de besmettingen niet goed genoeg tegen houd zal het voort blijven woekeren, de verwachting is dan wel dat het geen grote schade meer aanricht maar gereduceerd is tot een griepje.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?
die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...quote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Welke datum was het gepland?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Neuh. Tal van huisfeestjes. Denk dat ze het nu beter doen dan ooit.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
Wat zou de belangrijkste reden zijn, de onzekerheid van het virus of de onzekerheid van de maatregelen?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Wat iedereen natuurlijk al had verwacht.
Verwacht deze weken ook annuleringen Pinkpop en Lowlands.
Het gaat me meer om het punt dat het kennelijk werkt, die vaccinaties, en minstens even belangrijk: het feit dat de eerste landen snel teruggaan naar normaal na vaccinaties zet nóg veel meer druk op onze regeringen om dat ook te doenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
Grapperhaus is erg content met dit nieuws.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 isquote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Gommers ? ohjee..quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is
Krijgen we in elk geval niet dat gezeik met vaccinatiebewijzen.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.
Marc Bonten weet ik niet maar Gommers in ieder geval welquote:Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.
We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...quote:Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Het zal me jeuken als het volgend jaar wordt, maar genoeg experts en OMT leden die dus verwachten dat het wel kan, daarom schat ik 50/50. Het valt ook 8 weken binnenn het garantiefonds en daarmee 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan. En de druk zal ginormisch toenemen om te versoepelen als meer dan de helft is ingeënt tegen die tijd.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.
We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......quote:Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
quote:Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
Hier ben ik ook benieuwd naar.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze bewering?
Daarom niet op Rutte stemmenquote:Op maandag 15 februari 2021 20:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......
Zou mooi zijn, maar VVD is helaas nog altijd de grootste.quote:
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...
Toch een dikke 2000 doden.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
dat wordt toch ook niet gezegd?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch een dikke 2000 doden.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/nepal/
122 nieuwe cases vandaag.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:19 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
dat wordt toch ook niet gezegd?
kijk naar de huidige situatie.
Helpt dat hun mediaan leeftijd 22 jaar is. Alle landen met jonge populaties lijken nauwelijks last te hebben van Covid 19 omdat vooral ouderen erg ziek worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..
Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
Wel maatregelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
Ja das leuk, maar Nepal is maar moeilijk te vergelijken met Nederland verder. Denk aan jonge bevolking, slechte infrastructuur die reizen bemoeilijkt en een rurale samenleving op een klein aantal steden na. Tel daarbij op dat toerisme, wat voor het land een belangrijke inkomstenbron is, nu ook nog eens op zijn gat ligt, dus de bevolking komt daardoor al stukken minder met buitenlanders in aanraking.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..
Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??quote:Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:30 schreef popje het volgende:
Nul
[..]
Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??
Voor die tijd is de horeca echt open hoor!!quote:Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?quote:Op maandag 15 februari 2021 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.
Wie het weet mag het zeggen, maar de regering heeft ervoor gekozen om het niveau 'normaal leven' niet op te nemen in de routekaart.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
Ik denk dat de werkgroep er niet aan gedacht heeft om in de lijst op te nemen dat er ook nog een normaal bestaat. Beetje tunnelvisiequote:Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
Jij gaat er van uit dat men dan alweer met tienduizenden mensen op een grasveld voor een podium kan staan? Dat schaar ik onder naïviteit...quote:Op maandag 15 februari 2021 20:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.
Flauwekul, eind April is de kwetsbare bevolking gevaccineerd, 60-ers komen minder in het ziekenhuis dan mensen die niet kunnen schaatsen, wie eind april zich nog zwak, ziek of misselijk voelt moet maar binnen blijven, we kunnen niet eeuwig in ons holletje verstopt blijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten nog niet te makkelijk gaan denken van: dat kunnen we wel weer, maar het duurt nog heel lang voor dat echt kan versoepeld kan worden. Dit is ook echt afhankelijk van vaccinatie onder de bevolking. Ik begrijp jullie nog wel goed dat jullie snakken naar oude tijden van zoals voor corona. Houd nog vol mensen....zeker zijn we nog wel coronamoe, dat is zeker. We zitten nog wel in moeilijke maanden met vooral beperkingen. Besef dat nog eens goed, het is wel positief dat vandaag geëxperimenteerd is met het bezoeken van de congres in echte lijve, in Utrecht, dat is een kleine opening van naar tijden zonder coronamaatregelen. Ze zullen nog vele evenementen wel moeten uitproberen met snelle coronatesten en zo. Maar alles gaat erg langzaam voor dat men echt sprake is van versoepelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |