abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2021 @ 19:35:04 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198023029

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198023047
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus wordt "herd immunity" gecreëerd tot we een beter vaccin hebben?
Het lijkt nog te vroeg om daar al wat over te zeggen. Vooralsnog is het wel zo dat er besmettingen plaats vinden na vaccinatie. In welke mate het invloed op een R heeft is nu nog niet bekend, als die na vaccinatie van een populatie voor, zeg 70% van de bevolking, voldoende afremming zorgt bereik je groepsimmuniteit. Als het vaccin de besmettingen niet goed genoeg tegen houd zal het voort blijven woekeren, de verwachting is dan wel dat het geen grote schade meer aanricht maar gereduceerd is tot een griepje.

In principe zijn nu veel kinderziektes zoals mazelen en dergelijke ook nog niet weg terwijl er veel mensen zijn gevaccineerd.

Als we gewoon zoals vroeger de feestdagen kunnen vieren dit jaar zonder de angst dat er een explosie op de IC's plaats vindt heeft het vaccin zich goed bewezen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198023090
wordt tijd dat die kappers open gaan.
pi_198023141
En de annuleringen beginnen al:

Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door

https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198023185
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:

die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
pi_198023192
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:

Welke datum was het gepland?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198023244
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welke datum was het gepland?
26 juni volgens mij
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198023308
Festivalzomer RIP.

Wat iedereen natuurlijk al had verwacht.

Verwacht deze weken ook annuleringen Pinkpop en Lowlands.
pi_198023326
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die drugdealers worden ook zo wel uitgeroeid...
Neuh. Tal van huisfeestjes. Denk dat ze het nu beter doen dan ooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:46:55 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198023330
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:46 schreef JosMert het volgende:
Festivalzomer RIP.

Wat zou de belangrijkste reden zijn, de onzekerheid van het virus of de onzekerheid van de maatregelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198023452
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wanneer zijn wij op dat punt? Begin oktober ofzo?
Het gaat me meer om het punt dat het kennelijk werkt, die vaccinaties, en minstens even belangrijk: het feit dat de eerste landen snel teruggaan naar normaal na vaccinaties zet nóg veel meer druk op onze regeringen om dat ook te doen :)
#WeesGeenWhales
pi_198023453
quote:
Festivalzomer RIP.

Grapperhaus is erg content met dit nieuws.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198023482
quote:
Festivalzomer RIP.

?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is :)
#WeesGeenWhales
pi_198023607
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

?? Waarom lowlands? Marc Bonten was juist optimistisch, Gommers eerder ook, en het valt heel, héél ruim onder het garantiefonds en tegen die tijd is ruim boven de helft als het goed is al gevaccineerd... denk dat het 50/50 is :)
Gommers ? ohjee..

had die er ook weer wat over gezegd ja..
of lowlands door kan gaan..
pi_198023638
quote:

[..]

Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
  maandag 15 februari 2021 @ 20:00:13 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198023659
quote:
Festivalzomer RIP.

Krijgen we in elk geval niet dat gezeik met vaccinatiebewijzen.

En volgend jaar is iedereen ingeënt dus hebben we die dingen ook niet meer nodig.
pi_198023696
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Want Marc Bonten en Gommers kunnen er niet naast zitten? Zijn dat geestelijken ofzo?
Marc Bonten weet ik niet maar Gommers in ieder geval wel
pi_198023704
quote:

[..]

Als je nu echt denkt dat Lowlands door kan gaan dit jaar...die kans is 10%.

We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
pi_198023766
Helemaal voor meerdaagse festivals zoals defqon zal het moeilijker zijn, maar je zou toch denken dat je het dan op zijn minst één dag kan houden in een wat aangepaste vorm. Benieuwd hoe andere festivals dat gaan aanpakken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198023784
Heeft van Dissel gezegd dat we half februari moeten versoepelen? Vast niet toch? Dit moet een grap zijn?

Also, ik zag dit: https://www.deondernemer.(...)ource=ActiveCampaign

Moet toch zeggen, hoewel ze zeker gelijk heeft dat mensen snakken om weer normaal gezellig vrij leuke dingen te mogen doen, maakte die pocast van nu.nl vanochtend me toch optimistischer. Daar werd namelijk 10.000 keer benadrukt dat de evenementen als "normaal, vroeger, voor corona" worden georganiseerd, en dat "de maatregelen die er uit komen om weer grote evenementen te kunnen doen zelf natuurlijk ook maar tijdelijk zijn tot we met zń allen gevaccineerd zijn en corona achter ons hebben gelaten".

Nu hoorde ik de staatssecretaris ook zeggen dat ze deze tijd volgend jaar weer gewoon "op slippers met een wijntje op een lekker dansevent hoopt te staan", maar toch... de regels bij dat eerste event vandaag waren wel heel streng. Van een theatervoorstelling met mondvodden, publiek op afstand etc wordt ik écht niet blij. Dat klopt ook helemaal niet met wat in die podcast werd gezegd vanochtend. Hoe kan dat? De bedoeling was toch dat dit ging laten zien hoe het al dit jaar dus vóór het einde van de pandemie op *volle* capaciteit kon allemaal? En van de testfestivals en dance event werd duidelijk gezegd dat er dus echt geen 1,5m , mondkapjes, groepsgrootte beperkingen gaan gelden, echt zoals voor corona, wel 5 of 10 keer herhaald met klem door die baas hiervan in die podcast vanochtend. Was dat event vandaag anders ofzo? Wat hebben theaters eraan als ze open mogen voor -wat hier kennelijk zo was- 25% van de normale capaciteit? En er is niets normaal aan een theatervoorstelling met beflapjes, afstand, en spatschermen... dus klopt ook niet met die podcast en maakt die speech van die staatssecretaris ook wat raar...
#WeesGeenWhales
pi_198023805
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

We zitten in die tijd nog met flinke maatregelen, dus een Lowlands zit er niet in.
Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
pi_198023817
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...
#WeesGeenWhales
  maandag 15 februari 2021 @ 20:07:34 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198023841
Waar komt die TT eigenlijk vandaan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198023882
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

Het zal me jeuken als het volgend jaar wordt, maar genoeg experts en OMT leden die dus verwachten dat het wel kan, daarom schat ik 50/50. Het valt ook 8 weken binnenn het garantiefonds en daarmee 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan. En de druk zal ginormisch toenemen om te versoepelen als meer dan de helft is ingeënt tegen die tijd.

Waarbij ik het nog niet heb over de fieldlabs. In die podcast vanochtend werd 5 a 10 keer benadrukt dat de testfestivals zelf "helemaal als vanouds voor corona zijn, dat was ook de opdracht die we gaven aan de organisatoren, organiseer een event zoals je normaal doet zoals voor corona, geen afstand, geen kapjes, geen beperking op groepsgrootte, etc".

Er zijn dus zowieso twee mini festivals met 1500 man als vanouds zonder afstand etc begin maart. Dat zowieso al.

Binnenkort kaartje kopen?
#WeesGeenWhales
pi_198023895
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als we zelfs al in niveau waakzaam met 0 besmettingen maar 8 personen thuis mogen ontvangen dan kun je een festival wel helemaal op je buik schrijven met angsthaas Rutte aan het roer.
Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......
pi_198023927
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:19 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik help het je hopen. Maar voorlopig is het streven pas na 1 mei een beetje te gaan versoepelen
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is de bron van deze bewering?
Hier ben ik ook benieuwd naar. :)
pi_198023928
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:10 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dit ja. Rutte is meest angstige “leider” van alle Europese landen. En dan denken dat een festival van duizenden mensen wel even door gaat......
Daarom niet op Rutte stemmen
pi_198024000
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:11 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Daarom niet op Rutte stemmen
Zou mooi zijn, maar VVD is helaas nog altijd de grootste.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198024006
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
pi_198024025
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat toch niet? Ik zeg 50/50, nu al afschrijven voor laatste weekend augustus, 8 weken na de datum dat het kabinet denkt dat het weer kan, wel erg pessimistisch is...
In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 20:16:34 #31
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198024048
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Corona virus is in Nepal verdwenen. Geen lockdown, geen maatregelen, nauwelijks corona gevallen. Lijken liggen niet op de stoep.
Toch een dikke 2000 doden.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/nepal/
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198024098
quote:
dat wordt toch ook niet gezegd?

kijk naar de huidige situatie.
pi_198024164
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..

Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
pi_198024174
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:19 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

dat wordt toch ook niet gezegd?

kijk naar de huidige situatie.
122 nieuwe cases vandaag.
Is dat wat je noemt dat 'Corona virus is in Nepal verdwenen'?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198024191
twitter

Schaatspiek.

40.000 lijkt me wel extreem overdreven trouwens. Nulletje teveel?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198024204
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
Nepal is wel een interessant voorbeeld voor al die mensen die maar roepen dat als we de maatregelen stoppen de besmettingen helemaal uit de pan uit reizen. Blijkbaar hoeft dat helemaal niet zo te zijn..

Wil niet zeggen dat het niet gebeurd, maar wel een interessante casus om mee te nemen..
Helpt dat hun mediaan leeftijd 22 jaar is. Alle landen met jonge populaties lijken nauwelijks last te hebben van Covid 19 omdat vooral ouderen erg ziek worden.
pi_198024248
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Wel maatregelen.
Gelukkig niet zo streng als hier, maar wel het land op slot voor reizigers en uitgestorven steden vanwege wegvallen toerisme...
Afgelopen voorjaar nog een lockdown.
Formeel mondkapjes plicht, maar wordt niet gehandhaafd...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 20:30:35 #38
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198024265
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:

Ja das leuk, maar Nepal is maar moeilijk te vergelijken met Nederland verder. Denk aan jonge bevolking, slechte infrastructuur die reizen bemoeilijkt en een rurale samenleving op een klein aantal steden na. Tel daarbij op dat toerisme, wat voor het land een belangrijke inkomstenbron is, nu ook nog eens op zijn gat ligt, dus de bevolking komt daardoor al stukken minder met buitenlanders in aanraking.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 februari 2021 @ 20:30:56 #39
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198024274
Nul
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 15 februari 2021 @ 20:31:46 #40
346939 Janneke141
pi_198024285
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:30 schreef popje het volgende:
Nul
[..]

Geen ziekenhuisopnames en geen besmettingen. En dan mag ik nog geen feestje thuis geven met meer dan 8 man??
Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.
  maandag 15 februari 2021 @ 20:32:35 #41
3778 popje
pi_198024296
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In augustus gaan echt geen festivals plaatsvinden. We mogen al blij zijn wanneer dan überhaupt iets van horeca open gaat zijn.
Voor die tijd is de horeca echt open hoor!!
  maandag 15 februari 2021 @ 20:34:57 #42
3778 popje
pi_198024333
En ik blijf hoop houden op Lowlands 2021, mijn baken van hoop...
pi_198024338
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.
  maandag 15 februari 2021 @ 20:36:02 #44
3778 popje
pi_198024349
Waarom zit er ei
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct. Dat noemen we 'waakzaam blijven'.
Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
  maandag 15 februari 2021 @ 20:36:49 #45
346939 Janneke141
pi_198024368
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]

Waarom zit er eigenlijk geen level onder niveau waakzaam? Dat heet toch gewoon normaal leven?
Wie het weet mag het zeggen, maar de regering heeft ervoor gekozen om het niveau 'normaal leven' niet op te nemen in de routekaart.
pi_198024378
Festivals :') :') :')

Er is maar 1 echt festival dit jaar
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 februari 2021 @ 20:38:34 #47
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198024402
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:36 schreef popje het volgende:
Waarom zit er ei
[..]

Ik denk dat de werkgroep er niet aan gedacht heeft om in de lijst op te nemen dat er ook nog een normaal bestaat. Beetje tunnelvisie ;)
  maandag 15 februari 2021 @ 20:38:54 #48
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198024411
We moeten nog niet te makkelijk gaan denken van: dat kunnen we wel weer, maar het duurt nog heel lang voor dat echt kan versoepeld kan worden. Dit is ook echt afhankelijk van vaccinatie onder de bevolking. Ik begrijp jullie nog wel goed dat jullie snakken naar oude tijden van zoals voor corona. Houd nog vol mensen....zeker zijn we nog wel coronamoe, dat is zeker. We zitten nog wel in moeilijke maanden met vooral beperkingen. Besef dat nog eens goed, het is wel positief dat vandaag geëxperimenteerd is met het bezoeken van de congres in echte lijve, in Utrecht, dat is een kleine opening van naar tijden zonder coronamaatregelen. Ze zullen nog vele evenementen wel moeten uitproberen met snelle coronatesten en zo. Maar alles gaat erg langzaam voor dat men echt sprake is van versoepelingen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198024445
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit schaar ik onder paniekzaaien hoor.
Jij gaat er van uit dat men dan alweer met tienduizenden mensen op een grasveld voor een podium kan staan? Dat schaar ik onder naïviteit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198024474
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten nog niet te makkelijk gaan denken van: dat kunnen we wel weer, maar het duurt nog heel lang voor dat echt kan versoepeld kan worden. Dit is ook echt afhankelijk van vaccinatie onder de bevolking. Ik begrijp jullie nog wel goed dat jullie snakken naar oude tijden van zoals voor corona. Houd nog vol mensen....zeker zijn we nog wel coronamoe, dat is zeker. We zitten nog wel in moeilijke maanden met vooral beperkingen. Besef dat nog eens goed, het is wel positief dat vandaag geëxperimenteerd is met het bezoeken van de congres in echte lijve, in Utrecht, dat is een kleine opening van naar tijden zonder coronamaatregelen. Ze zullen nog vele evenementen wel moeten uitproberen met snelle coronatesten en zo. Maar alles gaat erg langzaam voor dat men echt sprake is van versoepelingen.
Flauwekul, eind April is de kwetsbare bevolking gevaccineerd, 60-ers komen minder in het ziekenhuis dan mensen die niet kunnen schaatsen, wie eind april zich nog zwak, ziek of misselijk voelt moet maar binnen blijven, we kunnen niet eeuwig in ons holletje verstopt blijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')