SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Dan kunnen we dat toch in onszelf zoeken? Of is mijn idealisme dan echt totaal lachwekkend?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als politici en bestuurders al niet hun best doen om deze boodschap uit te dragen, wat kun je dan van de rest van het land verwachten?
Daadwerkelijke zelfmoorden in 2020 niet inderdaad. Concrete gedachtes om zelfmoord te plegen wel: een plus van zo'n 50%.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Dat moeten we ook doen, maar het feit dat de mensen die het goede voorbeeld zouden moeten geven dat niet doen, maakt het wel bijzonder lastig allemaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan kunnen we dat toch in onszelf zoeken? Of is mijn idealisme dan echt totaal lachwekkend?
Gelukkig komt er een einde aan de maatregelen. Nog even volhouden!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Daadwerkelijke zelfmoorden in 2020 niet inderdaad. Concrete gedachtes om zelfmoord te plegen wel: een plus van zo'n 50%.
Ook depressies, angststoornissen en alcohol- en drugsgebruik nemen fors toe. (Amerikaanse) statistieken over januari:
[ afbeelding ]
En dat zit dan met name bij de jongeren:
[ afbeelding ]
Ben jij het Hugo?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig komt er een einde aan de maatregelen. Nog even volhouden!
Ik zie die redelijkheid steeds minder. Overal. En in plaats van dat te voeden, moeten we dat in andere banen proberen te leiden. Niet proberen in zo grof mogelijke bewoording te laten horen hoe ontzettend we het met iets of iemand niet eens zijn, mensen wegzetten met allerlei minder fraaie benamingen, allerlei sarcastische opmerkingen maken die op geen enkele manier constructief zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand die binnen de grenzen van het redelijke blijft bestrijdt dat ook. Maar het samen doen houdt ook in dat er aandacht is voor de belangen van alle groepen. En aangezien de jeugd amper ziek wordt van het virus ligt hun belang niet bij virusmaatregelen. Dan krijg je al heel snel een generatieconflict.
Daar moeten we ver bij weg blijven. Maar dat kan alleen door een balans te gaan zoeken.
Je zou natuurlijk ook gewoon een keer kunnen zeggen "goh, het is inderdaad best heftig, voor die jongeren. Wat rot voor ze."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoi Mark.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat vind ik niet. Of nouja, dat vind ik wel, maar net zo rot voor alle anderen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon een keer kunnen zeggen "goh, het is inderdaad best heftig, voor die jongeren. Wat rot voor ze."
We kunnen ook om ons heenkijken en een voorbeeld nemen aan iemand anders. We kunnen het goede voorbeeld zelf zijn. We kunnen de mensen die het goede voorbeeld zouden moeten geven maar dat niet doen, ook kunnen laten zien hoe het ook kan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat moeten we ook doen, maar het feit dat de mensen die het goede voorbeeld zouden moeten geven dat niet doen, maakt het wel bijzonder lastig allemaal.
Dat is in ieder geval al een nunanceringquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat vind ik niet. Of nouja, dat vind ik wel, maar net zo rot voor alle anderen.
Maar ik snap dat het vervelend is dat jongeren hetzelfde te horen krijgen als nouja, de rest van de bevolking.
Dat zou al zo veel schelen. Ik snap best dat je vind dat virusmaatregelen belangrijker zijn. Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is wat anders.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon een keer kunnen zeggen "goh, het is inderdaad best heftig, voor die jongeren. Wat rot voor ze."
Volgens mij heb ik de gehele ochtend niets anders gezegd dan dat, maar oke.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al een nunancering
Na het zoveelste jongeren zijn zielig klaagliedje weten we het wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bierquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:04 schreef Cynicio het volgende:
Wachtende op het moment dat de IC-bezetting onder de 500 duikt!
IC-bezetting coronapatienten: 499quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:04 schreef Cynicio het volgende:
Wachtende op het moment dat de IC-bezetting onder de 500 duikt!
Het aantal ontslagen is kennelijk heel positief. Het aantal nieuwe opnames wil nog niet echt heel erg dalen. Ik hoop dat dat ook snel echt omlaag gaat.quote:
Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnamesquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal ontslagen is kennelijk heel positief. Het aantal nieuwe opnames wil nog niet echt heel erg dalen. Ik hoop dat dat ook snel echt omlaag gaat.
Het aantal nieuwe opnames moet ook hard afnemen, want patiënten kunnen niet gelijk de volgende dag weer naar huis. Om weer op een beetje een normale bezetting te komen, moet er een hele periode met weinig instroom zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Je ziet heel duidelijk de piek rond kerst en daarna neemt het hard af hoor.
De uitstroom is dus ook erg goed, maar als je kijkt naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames iedere dag, zit dat telkens nog vrij hoog in de 100, tegen de 200. Dat zou je ook graag zien dalen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Je ziet heel duidelijk de piek rond kerst en daarna neemt het hard af hoor.
Ja, dat blijft echt een beetje op hetzelfde niveau steken. Hopelijk daalt dat ook snel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal ontslagen is kennelijk heel positief. Het aantal nieuwe opnames wil nog niet echt heel erg dalen. Ik hoop dat dat ook snel echt omlaag gaat.
Ja, sinds half september is het aantal ziekenhuisopnames al boven de signaalwaarde. Het is echt bizar hoeveel maatregelen er nodig blijken te zijn om daar weer onder te komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De uitstroom is dus ook erg goed, maar als je kijkt naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames iedere dag, zit dat telkens nog vrij hoog in de 100, tegen de 200. Dat zou je ook graag zien dalen.
Daar kan je heel wat campagnes van voeren in de categorie 'sta op en spring op uw plek, zet een muziekje op of draai met een ratel'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:23 schreef RipCity het volgende:
Kabinet komt met sociaal noodpakket van 200 miljoen tegen eenzaamheid en coronakilo's
https://www.ad.nl/politie(...)ronakilo-s~a166df58/
Krijgen die social Media ‘life style influencers’ straks toch groot gelijk dat ze stinkend rijk kunnen worden als coaches
Willen ze de middelbare scholen dan niet open gooien?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Ben heel benieuwd of er de 23e versoepelingen aangekondigd worden.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar kan je heel wat campagnes van voeren in de categorie 'sta op en spring op uw plek, zet een muziekje op of draai met een ratel'.
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Natuurlijk niet, dat zeggen ze alleen maar om de "ah joh, het is maar voor 2 weken"-types zoet te houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Op 4 februari nog dit:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”
Grote drempel dan.quote:Minister Hugo de Jonge denkt dat de meest kwetsbare mensen "op de drempel van de lente" zijn gevaccineerd
De hele lente is de drempel.....wat een uitspraak ook weer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:38 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Op 4 februari nog dit:
[..]
Grote drempel dan.
Dus verlenging van de avondklok tot de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn? Nou succes met het voorkomen van rellen!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”
Met die toon van somberheid verwacht ik niks minder als rijen ambulances die wachten op een plek in een ziekenhuis en mensen die thuis sterven omdat er geen hulp meer kan komen voor de maand maart.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de enige niet-viroloog hier, maar zou het weer/virusseizoen niet flink meespelen? Eind april/begin mei ging het ook ineens keihard omlaag, toen het griepseizoen stoptequote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sinds half september is het aantal ziekenhuisopnames al boven de signaalwaarde. Het is echt bizar hoeveel maatregelen er nodig blijken te zijn om daar weer onder te komen.
Ja, die avondklok is ineens het wondermiddel zeker...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:44 schreef popje het volgende:
[..]
Dus verlenging van de avondklok tot de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn? Nou succes met het voorkomen van rellen!
Ik hoop dat er wat ruimte is om het VO (deels) open te doen. Al is het maar dat alle leerlingen een x aantal dagen weer naar school kunnen. Ze laten de 1,5m regel vast niet los daar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat zeggen ze alleen maar om de "ah joh, het is maar voor 2 weken"-types zoet te houden.
Toch is dit wel positief. Vorige maand was het nog: "De derde golf komt, en die wordt groter dan de eerdere golven"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het seizoen meespeelt. Maar desalniettemin zou je toch verwachten dat de maatregelen ook wel wat doen om dat tegen te gaan. Er was echter nogal wat voor nodig om de trend te keren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de enige niet-viroloog hier, maar zou het weer/virusseizoen niet flink meespelen? Eind april/begin mei ging het ook ineens keihard omlaag, toen het griepseizoen stopte
Lijkt mij ook, al is het alleen maar dat mensen minder opgepropt zitten in slecht geventileerde ruimtes.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de enige niet-viroloog hier, maar zou het weer/virusseizoen niet flink meespelen? Eind april/begin mei ging het ook ineens keihard omlaag, toen het griepseizoen stopte
Je hebt er zelf invloed op of je bang word van bepaalde uitspraken die hogerop gedaan worden. Ik ben het er mee eens dat ze wellicht iets te voorzichtig zijn, maar liever wat te voorzichtig (en dat vind ik niet opzettelijk je bevolking bang maken/paniek zaaien) dan wat ze vorig jaar meermaals deden. Veel te laat ingrijpen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:22 schreef byah het volgende:
Vrij vermoeiend dat we al sinds kerst worden bangemaakt voor de zgn Britse variant
Als er geen verschil zit tussen nu en september lijkt het erop dat we het sterkste seizoenseffect voornamelijk gedempt hebben. In andere jaren piekt het nu zo'n beetje, gelijk aan september is er mooi voor nu. Qua, seizoenseffect.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het seizoen meespeelt. Maar desalniettemin zou je toch verwachten dat de maatregelen ook wel wat doen om dat tegen te gaan. Er was echter nogal wat voor nodig om de trend te keren.
https://www.ft.com/content/100df7f6-d79c-4382-9e39-d7f3e859bae5quote:UK scientists call for debate on allowing ‘big wave of infection’
Advisers to government warn of national discussion after most vulnerable are vaccinated
Scientists say the UK needs to have a national discussion on whether a wave of infection should be allowed to take place once all the over 50s have been vaccinated © AFP via Getty Images
Anna Gross and Sebastian Payne in London 10 hours ago
UK scientific advisers have questioned whether a “big wave of infection” should be allowed to flow through the country’s population once the most vulnerable groups in society have been vaccinated against coronavirus, in comments which may reopen the contentious debate around herd immunity.
With prime minister Boris Johnson preparing to set out the road map for lifting England’s Covid-19 lockdown on February 22, the scientists have warned a national discussion will soon be needed on the level of risk people are prepared to accept from the virus in the future.
“There will be a massive debate about whether we should allow a big wave of infection once we’ve vaccinated all the over 50s,” one influential member of the government’s Scientific Pandemic Influenza Group on Modelling (SPI-M) told the FT. “Are we going to aim for low prevalence or accept high prevalence for a period?”
“It boils down to what we, as a society, are prepared to accept,” added Mike Tildesley, an academic at the University of Warwick and also a member of SPI-M. “We see waves of seasonal influenza and we don’t lockdown every winter, we accept a level of risk.
“It’s possible you could run hot in terms of cases, and low in terms of number of hospitalisations and deaths,” he added, noting that having a high R number — which indicates the rate of transmission of the virus — would not necessarily be a bad thing if hospitalisations are low.
The scientists’ comments come as the Covid Recovery Group of 50-plus Tory MPs who are sceptical of lockdowns urge Johnson to set out a road map for exiting the restrictions soon, with some forecasting a “battle royal” between Conservative MPs and the government.
Steve Baker, vice-chair of the CRG, accused some scientists of “failing to recognise their power to spread despair and despondency”.
He added: “Some seem to be floating untested hypotheses in the media. Doing so is not science. It is the death of science. Perhaps worse, it brings scientists squarely into the political domain, something we would I am sure all like to avoid.”
Mark Harper, chair of the group, urged the government to stick to its schedule to reopen the economy.
He said: “It’s crucial we don’t backslide on this, not least because the government has said it wants to give schools two weeks notice before they open, and — as the PM said — it is the ‘settled will’ of most MPs that pupils should be back in school on 8 March.”
Prof Tildesley cautioned however that if only 10 per cent of the population are left unprotected by the vaccine — in an optimistic scenario — that still leaves millions of people exposed to severe outcomes, including a protracted form of the illness, known as Long-Covid.
The scientific advisers noted that another important factor in the debate is whether the UK should ship vaccine supplies to other countries struggling to inoculate their most vulnerable populations, once all over 50s have received a jab.
“If we start vaccinating the young, at that point we will be depriving other people,” said one member of SPI-M.
“Global equity is going to become a bigger issue,” added Graham Medley, professor of infectious disease modelling and a member of the Scientific Advisory Group for Emergencies (SAGE). “All public health experts would like vaccination to be used to improve global health rather than focus on individual countries.”
Is natuurlijk waar. Maar voor je die 10% over de streep hebt... Dan helpt met misschien ook als je ze wat perspectief biedt, dat ze het ook nog ergens voor doen. Vraag me af of ze in Engeland ook een type Hertzberger hebben die dan gaat jengelen: "NEeeeee, ik wil niet, ik wil niet ziek worden, ik wil geen long-covid, ik wil naar nul..."quote:Prof Tildesley cautioned however that if only 10 per cent of the population are left unprotected by the vaccine — in an optimistic scenario — that still leaves millions of people exposed to severe outcomes, including a protracted form of the illness, known as Long-Covid.
Ja, sowieso het feit dat het aantal positieve tests gestaag aan het dalen is sinds eind december betekent dat het seizoenseffect nu eindelijk gedempt wordt. Maar dat mag ook wel zeg, zo ongeveer alles is dicht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als er geen verschil zit tussen nu en september lijkt het erop dat we het sterkste seizoenseffect voornamelijk gedempt hebben. In andere jaren piekt het nu zo'n beetje, gelijk aan september is er mooi voor nu. Qua, seizoenseffect.
Dat is het nadeel van zerocovid maar ze zijn daar maanden vrij geweest.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:52 schreef ipa84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ockdown-besmettingen
Een paar besmettingen in je deelstaat en hup in lockdown.
Ik vind dat echt niet zo gek, hoor. Op deze manier is er in elk geval een kans dat de lockdown maar kort duurt. Bovendien overspoelt de zorg op deze manier niet. Het houden van de Australian Open met publiek was misschien ook wel wat ambitieus, maar het is daar in elk geval een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:52 schreef ipa84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ockdown-besmettingen
Een paar besmettingen in je deelstaat en hup in lockdown.
Een prik maakt per definitie minder weerbaar, laat staan bij oudere mensenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja hoor weer besmettingen in een verpleeghuis nadat ze gevaccineerd zijn. Maar het ligt niet aan het vaccin hoor. Echt niet.
1 dag na de eerste prik....wat verwacht je nou ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja hoor weer besmettingen in een verpleeghuis nadat ze gevaccineerd zijn. Maar het ligt niet aan het vaccin hoor. Echt niet.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
prima beleid voor daar, niks mis meequote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt niet zo gek, hoor. Op deze manier is er in elk geval een kans dat de lockdown maar kort duurt. Bovendien overspoelt de zorg op deze manier niet. Het houden van de Australian Open met publiek was misschien ook wel wat ambitieus, maar het is daar in elk geval een mogelijkheid.
In Europa moeten we nog een hele tijd maatregelen aanhouden voordat dat soort dingen überhaupt bespreekbaar worden.
Wie zegt dat ze niet ziek geworden zijn door het vaccin?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1 dag na de eerste prik....wat verwacht je nou ?
denk eens na
Het virus was dus al aanwezig voor het vaccineren, heeft toch echt 2-10 dagen voor incubatie nodig. Als het vaccin ook in staat is om de incubatie te verkorten voor een grote groep is het wetenschappelijk zeer interessantquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Denk effe logisch na. Als de klachten één dag na de prik begonnen zijn ze voor die prik al besmet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze niet ziek geworden zijn door het vaccin?
Dus als er in Enschede 5 mensen op corona testen moet heel Overijssel 2 weken in lockdown?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt niet zo gek, hoor. Op deze manier is er in elk geval een kans dat de lockdown maar kort duurt. Bovendien overspoelt de zorg op deze manier niet. Het houden van de Australian Open met publiek was misschien ook wel wat ambitieus, maar het is daar in elk geval een mogelijkheid.
In Europa moeten we nog een hele tijd maatregelen aanhouden voordat dat soort dingen überhaupt bespreekbaar worden.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
het virus heeft een incubatietijd van 5 dagen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De afhaalturk is ook horeca.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
van de liveblog van de nos deze quote :
'Het grootste deel van de horecaondernemers denkt in 2020 rode cijfers te hebben geschreven: bijna 70 procent. 14 procent van de horecazaken sluit het jaar ondanks alle coronabeperkingen wel met winst af, zo is de verwachting.''
Ok vraag voor dummies dan nu :
hoe in Hemelsnaam krijgen ze het voor elkaar om het jaar met winst af te sluiten als je altijd dicht bent ??????
![]()
![]()
![]()
![]()
Goede afhaal geworden?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
'Het grootste deel van de horecaondernemers denkt in 2020 rode cijfers te hebben geschreven: bijna 70 procent. 14 procent van de horecazaken sluit het jaar ondanks alle coronabeperkingen wel met winst af, zo is de verwachting.''
hoe in Hemelsnaam krijgen ze het voor elkaar om het jaar met winst af te sluiten als je altijd dicht bent ??????
![]()
![]()
![]()
![]()
Afhalenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
hebben wij een zerocovid beleid dan ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus als er in Enschede 5 mensen op corona testen moet heel Overijssel 2 weken in lockdown?
Lijkt me beter dan je kop in het zand te steken en te wachten tot heel Nederland is overspoeld om vervolgens de horeca een half jaar te sluiten, ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus als er in Enschede 5 mensen op corona testen moet heel Overijssel 2 weken in lockdown?
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Het weer speelt daar ook mee he. Wij hadden in de afgelopen zomer en lente ook "vrij kunnen zijn". Het is maar wat je vrij noemt als je om de haverklap in een lockdown wordt gegooid en dan moet daar de herfst en winter nog beginnen. Als dat hun signaal waarden zijn moet je niet gek kijken als het 1 grote knipperlicht show aan lockdowns gaat worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van zerocovid maar ze zijn daar maanden vrij geweest.
en na een week of 2 waarschijnlijk weer vrij.
wij zijn 3 maandjes echt "vrij" geweest vorig jaar en nu nog lang niet vrij.
Corona krijgen door het vaccin, bedoel je dat?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Horecabedrijven wiens core business al afhaal was? Plus nog wat grote ketens, McD enzo. Dat loopt ook nog wel prima met drive ins enzo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zitten ook gewoon friettenten en Domino's Pizza's tussen de horeca-ondernemers.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
En er zijn dan meteen 50 mensen ziek van Corona? Allemaal op hetzelfde moment na de prik?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het virus heeft een incubatietijd van 5 dagen.
Moet je ook niet willen, als straks de oudjes een prikkie hebben moet je als samenleving dat risico echt op de koop gaan toenemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het weer speelt daar ook mee he. Wij hadden in de afgelopen zomer en lente ook "vrij kunnen zijn". Het is maar wat je vrij noemt als je om de haverklap in een lockdown wordt gegooid en dan moet daar de herfst en winter nog beginnen. Als dat hun signaal waarden zijn moet je niet gek kijken als het 1 grote knipperlicht show aan lockdowns gaat worden.
Begint een beetje het nieuwe "over 2 weken"! Te worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch is dit wel positief. Vorige maand was het nog: "De derde golf komt, en die wordt groter dan de eerdere golven"
Dus het is nu al: "In potentie komt er een derde golf"
Volgende week: "Derde golf mogelijk maar onwaarschijnlijk"
Ik zie niet hoe dat slechter is dan een constante lockdown die maanden duurt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
1 grote knipperlicht show aan lockdowns
Haha nee joh. Hele provincies opeens afsluiten omdat er 2 mensen een virus hebben, alsjeblieft hou op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me beter dan je kop in het zand te steken en te wachten tot heel Nederland is overspoeld om vervolgens de horeca een half jaar te sluiten, ja.
snackbar oa, voor hen is niet veel veranderdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Afhalen
Meteen ook minder kosten. Geen serveersters meer nodig. Inkoop kan een stuk efficiënter, je hebt namelijk een beperkte afhaalkaart, etc.
Afhaal en bezorgen. De pizzaboer bijvoorbeeld of bepaalde sushitenten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Spuiten ze stiekem covid ipv het vaccin?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Wie zegt dat ze wel ziek zijn geworden door het vaccin?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat een lockdown in verhouding moet staan tot het probleem.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat slechter is dan een constante lockdown die maanden duurt.
Waarom is "een hele provincie dicht" slechter dan "het hele land dicht"?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha nee joh. Hele provincies opeens afsluiten omdat er 2 mensen een virus hebben, alsjeblieft hou op.
Leg eens uit hoe je dat voor je ziet? Hoe kun je door het vaccin positief testen op covid 19?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
ze hebben een stuk meer en langer vrijheid dan wij.......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het weer speelt daar ook mee he. Wij hadden in de afgelopen zomer en lente ook "vrij kunnen zijn". Het is maar wat je vrij noemt als je om de haverklap in een lockdown wordt gegooid en dan moet daar de herfst en winter nog beginnen. Als dat hun signaal waarden zijn moet je niet gek kijken als het 1 grote knipperlicht show aan lockdowns gaat worden.
Zie post 90.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is "een hele provincie dicht" slechter dan "het hele land dicht"?
Klopt maar ja als je naar ZeroCovid wilt is dit wel je toekomst ook na vaccins.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet je ook niet willen, als straks de oudjes een prikkie hebben moet je als samenleving dat risico echt op de koop gaan toenemen.
Waarom zou je dat in godsnaam willen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar ja als je naar ZeroCovid wilt
liever gewoon alles 6 maanden dicht......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha nee joh. Hele provincies opeens afsluiten omdat er 2 mensen een virus hebben, alsjeblieft hou op.
Was het vaccin er al toen soortgelijke uitbraken vorig jaar gebeurden?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En er zijn dan meteen 50 mensen ziek van Corona? Allemaal op hetzelfde moment na de prik?
Dat moeten we dan ook helemaal niet willen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar ja als je naar ZeroCovid wilt is dit wel je toekomst ook na vaccins.
Waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze het nooit zover laten komen dat een landelijke lockdown überhaupt nodig is. De manier om dat te doen is door uitbraken in de kiem te smoren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat een lockdown in verhouding moet staan tot het probleem.
Ze worden niet dagelijks getest, pas na een vermoeden/constatering gaan ze breed testen. Dus ja, dat komt uit de brede testquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En er zijn dan meteen 50 mensen ziek van Corona? Allemaal op hetzelfde moment na de prik?
Zerocovid is een utopie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
dat is een aanname, dat weet je nog helemaal nietquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat een 36 jarig mokkel geen zin heeft om in isolatie te gaan. "Nee, dankje!"quote:
Miljoenen mensen om de haverklap opsluiten omdat er 2 een virus hebben slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze het nooit zover laten komen dat een landelijke lockdown überhaupt nodig is. De manier om dat te doen is door uitbraken in de kiem te smoren.
Je bedoelt 2 gevonden covid besmettingen... Tenzij jij weet hoe je het aantal besmetting kan meten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer eens een Twitterlink geopend, wat een bagger wordt door geplaatst zeg. Er zijn op dit moment meer dan 550 verzorgingshuizen waar Covid is. Maar daar gaan ze allemaal verzorgingshuizen plaatsen waar ook gevaccineerd is om het causale verband aan te tonen. Wat een dwazen, er zijn al een jaar lang dit soort uitbraken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Was het vaccin er al toen soortgelijke uitbraken vorig jaar gebeurden?
Daar hangt ook een flink prijskaartje aan omdat ook een gedeelte van Australië 3 maanden in lockdown is geweest. Ook geeft Australië meer uit om hun economie te reden dan bijvoorbeeld de UK die hardere is getroffen en de brexit nog is over zich heen kreeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben een stuk meer en langer vrijheid dan wij.......
en zelfs in hun herfst/winter hadden ze waardes waarvan wij nog mogen dromen op het moment.
Juist wel. Je zegt "miljoenen mensen opsluiten", maar vermeldt daarbij niet dat:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Miljoenen mensen opsluiten omdat er 2 een virus hebben slaat helemaal nergens op.
Dat heeft niets met 'in de kiem smoren' meer te maken.
ja, wij komen er wel lekker uit wil je zeggen ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daar hangt ook een flink prijskaartje aan omdat ook een gedeelte van Australië 3 maanden in lockdown is geweest. Ook geeft Australië meer uit om hun economie te reden dan bijvoorbeeld de UK die hardere is getroffen en de brexit nog is over zich heen kreeg.
'Maar voor een korte periode'quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist wel. Je zegt "miljoenen mensen opsluiten", maar vermeldt daarbij niet dat:
- het maar voor een korte periode is
- de rest van het land (een veelvoud aan mensen dus) er helemaal geen last van heeft
Ja hier. Omdat we er hier geen reet van begrijpen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Maar voor een korte periode'
Ja die kennen we onderhand wel.
In een dorpje hiernaast was de eerste besmette een soort van bedevaartplek. Mensen kwamen steeds voorbij het huis lopen en checken of ze wel binnen was. Toen haar kinderen een maand later op straat liepen, werd hen steeds gevraagd en gezegd of ze wel naar buiten mochten. Ze heeft 2 dagen een kuchje gehad nadat ze van wintersport kwam. Ze voelt zich nog steeds aangekeken in het dorp. :quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:06 schreef Cynicio het volgende:
Trouwens wel kut als je die ene persoon met COVID bent in Australië. Doet me denken aan toen besmette personen nog afzonderlijk werden genoemd in het nieuws.
Het enige hoe we hier uitkomen is wat ik al vaker gezegd heb risico groepen vaccineren en open die tent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, wij komen er wel lekker uit wil je zeggen ?
en we zijn er nog LANG niet
Open-dicht-open-dicht-open-dicht is net zomin een lange termijnplan als wat wij hier hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja hier. Omdat we er hier geen reet van begrijpen.
In Australie heeft die strategie toch al meerdere keren zijn waarde gehad?
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:07 schreef Questular het volgende:
Een horeca uitbater hier in de buurt (Valkenburg) had in september al de omzet gedraaid die hij in 2019 in het hele jaar had gehaald. De periode dat alles open was heeft hier in de regio een hoop goed kunnen maken.
De reden dat die korte lockdown in Nederland nooit is gelukt, is juist omdat ze er altijd te laat bij waren. Als half Nederland eenmaal corona heeft, kom je er niet snel meer vanaf, nee. Daarom zitten ze er in Australië juist zo bovenop, zodat het nooit zover hoeft te komen. Perth is een tijdje terug voor 5 dagen in lockdown gegaan. En daarna ging alles weer open en gaan mensen gewoon weer vrolijk uit eten en alles.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Maar voor een korte periode'
Ja die kennen we onderhand wel.
Net als in het begin hier van de reeks, dat ze werden genummerd en als het kon ook nog de naam erbijquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:06 schreef Cynicio het volgende:
Trouwens wel kut als je die ene persoon met COVID bent in Australië. Doet me denken aan toen besmette personen nog afzonderlijk werden genoemd in het nieuws.
Het zorgt er wel voor dat je in de open periodes alles kan doen wat altijd kon. Lijkt me een prima argument voor alle jongeren problematiek wat we nu hier kennen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Open-dicht-open-dicht-open-dicht is net zomin een lange termijnplan als wat wij hier hebben.
In Duitsland zijn die korte lokale lockdowns ook totaal mislukt maar dat telt niet mee.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat die korte lockdown in Nederland nooit is gelukt, is juist omdat ze er altijd te laat bij waren. Als half Nederland eenmaal corona heeft, kom je er niet snel meer vanaf, nee. Daarom zitten ze er in Australië juist zo bovenop, zodat het nooit zover hoeft te komen. Perth is een tijdje terug voor 5 dagen in lockdown gegaan. En daarna ging alles weer open en gaan mensen gewoon weer vrolijk uit eten en alles.
Maar het is geen basis waarop je langere tijd een samenleving kunt runnen als alles pief paf poef zomaar weer dicht kan gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat je in de open periodes alles kan doen wat altijd kon. Lijkt me een prima argument voor alle jongeren problematiek wat we nu hier kennen.
Maar wel effectieverquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Open-dicht-open-dicht-open-dicht is net zomin een lange termijnplan als wat wij hier hebben.
Bovendien is het lokaal. De mensen in Sydney, Brisbane en Perth hebben er geen reet mee te maken dat de boel in Melbourne dicht is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat je in de open periodes alles kan doen wat altijd kon. Lijkt me een prima argument voor alle jongeren problematiek wat we nu hier kennen.
Wat een tijd! Ben blij dat we in het begin van het einde zitten, al is het wel een traag begin.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Net als in het begin hier van de reeks, dat ze werden genummerd en als het kon ook nog de naam erbij
Omdat het ook daar niet goed is aangepakt. Wel beter dan hier, maar niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Duitsland zijn die korte lokale lockdowns ook totaal mislukt maar dat telt niet mee.
Of in Israël, ook zo'n lichtend voorbeeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Duitsland zijn die korte lokale lockdowns ook totaal mislukt maar dat telt niet mee.
Nee, dan beter voor langere periodes alles dicht doen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het is geen basis waarop je langere tijd een samenleving kunt runnen als alles pief paf poef zomaar weer dicht kan gaan.
Wat ging daar niet goed?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het ook daar niet goed is aangepakt. Wel beter dan hier, maar niet goed genoeg.
Ik zie echt niet hoe alles een half jaar dichtgooien een beter alternatief is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het is geen basis waarop je langere tijd een samenleving kunt runnen als alles pief paf poef zomaar weer dicht kan gaan.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja hier. Omdat we er hier geen reet van begrijpen.
In Australie heeft die strategie toch al meerdere keren zijn waarde gehad?
Nee.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]dan was 2019 wel een slecht jaar voor hem
Ben benieuwd of we nog een episch slotstuk krijgen of dat het zo'n serie wordt waarbij het laatste seizoen eigenlijk overbodig was.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat een tijd! Ben blij dat we in het begin van het einde zitten, al is het wel een traag begin.
dat duurt nog 4 maanden .....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het enige hoe we hier uitkomen is wat ik al vaker gezegd heb risico groepen vaccineren en open die tent.
De suggestie dat het één van die twee opties moet zijn klopt dan ook niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe alles een half jaar dichtgooien een beter alternatief is.
Israël ging pas in lockdown toen het aantal besmettingen niet meer te tellen was. Je moet er juist vroeg bij zijn. Hoe langer je de boel op z'n beloop laat, hoe langer het duurt voordat je er weer vanaf bent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of in Israël, ook zo'n lichtend voorbeeld.
Het is allebei geen oplossing op lange termijn, wat wij doen niet en wat zij doen ook niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk nu ligt het weer daar aan. In de UK hebben ze ook die korte plaatselijke lockdowns gehad is daar ook totaal mislukt. Misschien kan je gewoon beleid niet 1 op 1 kopiëren naar andere landen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het ook daar niet goed is aangepakt. Wel beter dan hier, maar niet goed genoeg.
het werkt ook, maar niet met vrijblijvende regels en consequentiesquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef Noek het volgende:
Boh, als een korte lockdown echt zou werken. Ik zou daar gelijk voor tekenen.
Iedereen heeft het zwaar maar de zwaarte voelt steeds zwaarder.
wij zouden toch ook lokaal ingrijpen ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien is het lokaal. De mensen in Sydney, Brisbane en Perth hebben er geen reet mee te maken dat de boel in Melbourne dicht is.
Ja, dat zeiden ze. In augustus liep het op in Amsterdam en Rotterdam maar men deed niks. Helemaal niks.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zouden toch ook lokaal ingrijpen ?
Ik weet het niet precies. Ik denk te hoge signaalwaardes, niet snel en streng genoeg ingegrepen, misschien ook een matig quarantainebeleid.quote:
Zweden laat dezelfde curves zien als de meeste Europese landen zien maar zonder een lockdown. Maar daar zouden ze allemaal weer dood gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of in Israël, ook zo'n lichtend voorbeeld.
Lockdowns zijn chemotherapie. Het bestrijdt de ziekte, maar maakt ook gezonde stukken dood.
KAPPERS OPENquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.385
Totaal: 1.021.643 (+4.341 ivm -44 corr.)
Perc. positief 08 feb - 10 feb: 11,6%
Opgenomen: 182
Huidig: 1.370 (-45)
Opgenomen op IC: 32
Huidig: 534 (-3)
Overleden: 66
Totaal: 14.727
https://twitter.com/mzelst/status/1360231089877508098
De komende twee weken worden cruciaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noppie2000 het volgende:
Plat ten opzichte van gisteren, we wachten nog maar even af
Inderdaad. In oktober was men al te laat en sindsdien zitten we met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze. In augustus liep het op in Amsterdam en Rotterdam maar men deed niks. Helemaal niks.
Toon maar aan. Wie weet komt het door de vorst van de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, avondklok bewijst zijn dienst.
Wist niet dat 2 weken zo lang duurden, zeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De komende twee weken worden cruciaal.
Sowieso een groot fabeltje geweest dat we in welke periode dan ook de boel hadden kunnen voorkomenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. In oktober was men al te laat en sindsdien zitten we met de gebakken peren.
We schieten geen klap op eigenlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.385
Totaal: 1.021.643 (+4.341 ivm -44 corr.)
Perc. positief 08 feb - 10 feb: 11,6%
Opgenomen: 182
Huidig: 1.370 (-45)
Opgenomen op IC: 32
Huidig: 534 (-3)
Overleden: 66
Totaal: 14.727
https://twitter.com/mzelst/status/1360231089877508098
quote:
Per ongeluk ook hier.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Het gifje staat weer klaar in SC. @:Momo
Het kwakkelt gewoon een beetje door.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We schieten geen klap op eigenlijk
Ik denk dat als in augustus serieus op de rem was getrapt nadat ze in Rotterdam en Amsterdam het BCO al niet meer konden bijbenen, we nu geen avondklok hadden gehad, hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso een groot fabeltje geweest dat we in welke periode dan ook de boel hadden kunnen voorkomen
Jij durft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
juist.....er geen geen ene reet gedaan toenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze. In augustus liep het op in Amsterdam en Rotterdam maar men deed niks. Helemaal niks.
Volgens mij hebben wij dat al veel vaker te horen gekregen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De komende twee weken worden cruciaal.
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maand geleden op 700 op de IC, nu rond de 500. Noem het maar geen klap.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jaap is al bezig met een nieuwe diaserie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.
Dat kranten dat nieuws echt hebben overgenomen toen. Elk weldenkend mens kon toch weten dat wij nooit 170.000 positive besmettingen per dag zouden krijgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.
Zou de sluiting van de teststraten daar nog invloed op gehad kunnen hebben?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:21 schreef Predator40 het volgende:
11.6% positief is een stijging.....en niet best
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou de sluiting van de teststraten daar nog invloed op gehad kunnen hebben?
In NL 9000 besmettingen per dag, na 2 maanden lockdown en een avondklok erbij slechts een halvering, kun je dan zeggen dat het werkt?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
Israël ging pas in lockdown toen het aantal besmettingen niet meer te tellen was. Je moet er juist vroeg bij zijn. Hoe langer je de boel op z'n beloop laat, hoe langer het duurt voordat je er weer vanaf bent.
500 is nog steeds veel te veel om te gaan versoepelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Maand geleden op 700 op de IC, nu rond de 500. Noem het maar geen klap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
16 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
64 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hebben jullie hier ook last van? @GGMM @onlogischquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Mijn kint heeft eindelijk weer een baantje maar als die zich ziekmeldt hoeft die niet weer te komen.
Dat was al gezegd. Nu, weten we ook waarom de cijfers zo stabiel kut blijven. Die werkt dan ook nog lekker met 40 man in een koude hal.
Maar toen was de Britse dood er niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
In NL 9000 besmettingen per dag, na 2 maanden lockdown en een avondklok erbij slechts een halvering, kun je dan zeggen dat het werkt?
Het zou sowieso eind deze maand uit zichzelf omlaag gaan, zie vorig jaar en de wereldwijde trend.
Ho ho.... rustig aan he. Moet zorgvuldig gebeuren. Plus, die prikkers willen ook gewoon stipt om 17u naar huis he, kom nou.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Weer ongeveer 34k prikken erbij vandaag, net als gisteren. Nog niet echt sprake van een grote versnelling.
fijne werkgever....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Mijn kint heeft eindelijk weer een baantje maar als die zich ziekmeldt hoeft die niet weer te komen.
Dat was al gezegd. Nu, weten we ook waarom de cijfers zo stabiel kut blijven. Die werkt dan ook nog lekker met 40 man in een koude hal.
De sneeuw en gladheid helpt ook niet bij de testbereidheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo zal binnenkort wel weer moeten terugkomen op zijn woorden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Weer ongeveer 34k prikken erbij vandaag, net als gisteren. Nog niet echt sprake van een grote versnelling.
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou sowieso eind deze maand uit zichzelf omlaag gaan, zie vorig jaar en de wereldwijde trend.
Dat gaat nog wel een week effect hebben op de cijfers waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met deze snelheid kost het maar een dikke 2,5 jaar voordat iedereen 2 prikken heeft gehad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Dit is echt niet waar. Er wordt ook in de weekenden geprikt, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ho ho.... rustig aan he. Moet zorgvuldig gebeuren. Plus, die prikkers willen ook gewoon stipt om 17u naar huis he, kom nou.
Moet kunnen. Goed gifjequote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Per ongeluk ook hier.![]()
Mijn excuses @:lenny_leonard
Hahahhaquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met deze snelheid kost het maar een dikke 2,5 jaar voordat iedereen 2 prikken heeft gehad.
In twee weken nog even 1,3 mln erbij prikken om het doel te behalenquote:Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék.
Ik vraag het me af. Je voorkomt namelijk dat het uit de hand loopt, of niet. Ik weet niet of daar veel tussen zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De suggestie dat het één van die twee opties moet zijn klopt dan ook niet.
Hugo kan dat. Lukt het hem niet, dan krijgt het hele land weer straf in de vorm van verlenging van de avondklok.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
In twee weken nog even 1,3 mln erbij prikken om het doel te behalen
Als je bijvoorbeeld altijd al helemaal of voornamelijk aan afhaal deed? Dat hoort ook bij horeca en die zijn er best veel, zeker in steden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens coronabeeld.nl is de voorraad in de diepvries op dit moment ongeveer 350.000 prikken. Die 1,3 miljoen gaat dus sowieso niet lukken, want die hebben we niet. Op dit moment wordt er meer geprikt dan geleverd, dus we gaan wel degelijk de goede kant op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
Laatst in een interview met een Amerikaanse deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
De regeling van t vaccineren is een zooitje. Mensen die van hot naar haar worden gezonden ipv gewoon in de buurt de prik te kunnen halen. Geen idee waarom dit niet beter geregeld kan worden. En ook niet waarom er zo weinig priklocaties zijn. Hugo blijft als een kip op zijn eieren/vaccins zitten broeden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
Dat doen we toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laatst in een interview met een deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.
Jaap Goudsmit. Natuurlijk zijn er dan deskundigen die het daar weer niet mee eens zijn dus wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laatst in een interview met een deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.
Tot nu toe gaan de prikken op goed tempo wegquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De regeling van t vaccineren is een zooitje. Mensen die van hot naar haar worden gezonden ipv gewoon in de buurt de prik te kunnen halen. Geen idee waarom dit niet beter geregeld kan worden. En ook niet waarom er zo weinig priklocaties zijn. Hugo blijft als een kip op zijn eieren/vaccins zitten broeden.
Daar moeten ze ook mee ophouden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:46 schreef deedeetee het volgende:
Gemeld aantal prikken 518.710. Hé hé eindelijk over de half miljoen heen.
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?
Wel jammer dat al die geleverde vaccins zijn weggegooid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.
Als we niet zo'n achterlijk paniekkabinet hadden wat van gekkigheid niet meer weet wat te doen, hadden we nu ook geen avondklok gehad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als in augustus serieus op de rem was getrapt nadat ze in Rotterdam en Amsterdam het BCO al niet meer konden bijbenen, we nu geen avondklok hadden gehad, hoor.
Ik ga ook gewoon maar uit van het aantal gemelde prikken. Aan de schattingen hecht ik geen geloof.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.
Jawel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?
Maar die wil je niet meetellen?quote:
Die 518.780 komt exact overeen met datgeen wat in de ziekenhuizen + door de GGD's is geprikt. Volgens die link en gezien we wel al in langdurige instellingen zijn gaan prikken zal het werkelijke getal dus sowieso wel hoger liggen dan de geregisteerde aantallen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ga ook gewoon maar uit van het aantal gemelde prikken. Aan de schattingen hecht ik geen geloof.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
quote:Frankrijk beveelt één dosis coronavaccin aan voor ex-patiënten
PARIJS - De Franse gezondheidsautoriteiten bevelen aan dat mensen die al besmet zijn geweest met het coronavirus maar één keer een vaccin krijgen toegediend. De ex-patiënten hebben namelijk al immuniteit opgebouwd bij het herstel van de aandoening en het vaccin is dan enkel nog een „herinnering” voor de opgebouwde weerstand.
Frankrijk zou het eerste land worden dat deze aanpak onderschrijft als de regering akkoord gaat met het advies van Hoge Gezondheidsautoriteit. Vooralsnog is het over het algemeen gebruikelijk twee doses toe te dienen van een vaccin tegen Covid-19.
Vind het nog wel een groot risico voor vals-positieven, hoewel dat er ook geen hordes zullen zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:05 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)an-voor-ex-patienten
[..]
Echt ziek wordt je zelden na 1 vaccinatie, dus acceptabel risico. Zo lang je maar een evenwaardig prik-bewijsje krijgt, dan heb je die vast binnen als de tweedeling losbarst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vind het nog wel een groot risico voor vals-positieven, hoewel dat er ook geen hordes zullen zijn.
Daar ga ik ook van uit hoor. Maar aangezien er schattingen worden gedaan en ik t helemaal heb gehad met schattingen gezien die van Hugo nooit kloppen tel ik die niet mee. Kan me nu alleen maar meevallen dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die 518.780 komt exact overeen met datgeen wat in de ziekenhuizen + door de GGD's is geprikt. Volgens die link en gezien we wel al in langdurige instellingen zijn gaan prikken zal het werkelijke getal dus sowieso wel hoger liggen dan de geregistreerde aantallen.
De afgelopen dagen stonden de mensen toch weer buiten te wachten bij de action, toen ik er langs liepquote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
Lekker man dat Click en Collect bij de action.
Keuze uit 100 producten.
Blijf dan dicht
https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.htmlquote:Het kabinet wil dat jongeren elkaar op korte termijn weer fysiek kunnen ontmoeten. Dat zei staatssecretaris Blokhuis na afloop van de ministerraad. Hij wil dat gemeenten buurthuizen, sporthallen of bijvoorbeeld bibliotheken hiervoor openstellen. Het plan maakt deel uit van een "welzijnspakket" voor groepen die het meest te lijden hebben onder de coronamaatregelen.
Blokhuis zei dat jongeren het liefst weer naar school willen. "Maar zo lang dat niet kan, willen we jongeren op de korte termijn een ander perspectief bieden." Volgens hem is er op dit moment niet alleen sprake van een coronacrisis, maar ook van een welzijnscrisis. "Jongeren moeten thuiszitten, ze kunnen niet naar school, dus we hebben besloten dat we iets moeten doen."
Middelbare scholen
Naar verwachting neemt het kabinet rond 23 februari een besluit over het openen van de middelbare scholen. Samen met het afschaffen van de avondklok is dat een punt dat hoog op de prioriteitenlijst staat.
Tot nu toe ziet het er echter niet goed uit, zei coronaminister De Jonge vanmorgen: de besmettingscijfers dalen niet snel genoeg en ondertussen is er een derde golf op komst, dus aan vergaande versoepelingen van de maatregelen wordt nog niet gedacht. Het is daarom nog niet zeker dat de middelbare scholen op maandag 1 maart weer beginnen.
Omdat veel jongeren inmiddels depressieve klachten krijgen door de lockdown is nu dus toch besloten dat jongeren elkaar fysiek in openbare gebouwen kunnen ontmoeten, met inachtneming van de coronaregels. Zo moeten ze anderhalve meter afstand houden. De gemeenten kunnen bepalen hoe zij de 'inlopen' organiseren.
Het is misdadig, je hebt de lokale autoriteiten hopelijk wel ingelicht?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De afgelopen dagen stonden de mensen toch weer buiten te wachten bij de action, toen ik er langs liep
Dit gaat gewoon net als dat afhalen bij winkels weer niks worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, ze zijn er al uit:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.html
Ben benieuwd wat ze dan mogen gaan doen in zo'n buurthuis. Tafelvoetballen zal hem in elk geval niet worden.
De teststraten in Zeeland waren gewoon open.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:20 schreef Nia het volgende:
Zondag score nu 2171 op www.pletdecurve.nl, terwijl volgens de RIVM website alle teststraten gesloten waren. Dus die 2171 die momenteel voor die dag genoteerd staan zijn allemaal tests die in ziekenhuizen en zorginstellingen zijn afgenomen? Kan iemand hier opheldering over geven? Ik kan dit niet volgen.
Het staat in de krant, dus demense willen dat er iets gebeurt, dus dan laten ze iets gebeuren dat geen zin heeft. Volgende onderwerp.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon net als dat afhalen bij winkels weer niks worden.
Wellicht verschilt het beschikbaar assortiment per vestiging. Kan me hoe dan ook niet echt verheugen om buiten in kou te wachten voor een mandje pauperzooi. Dan maar iets meer betalen voor bezorging aan de deur. Daarnaast is die website zo gemaakt dat elk product bijna schermvullend wordt weergegeven. Onmogelijk onhandig..quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
Lekker man dat Click en Collect bij de action.
Keuze uit 100 producten.
Blijf dan dicht
NH-Noord. Corona Central.quote:
Overdekt winkelcentrum!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Wellicht verschilt het beschikbaar assortiment per vestiging. Kan me hoe dan ook niet echt verheugen om buiten in kou te wachten voor een mandje pauperzooi. Dan maar iets meer betalen voor bezorging aan de deur. Daarnaast is die website zo gemaakt dat elk product bijna schermvullend wordt weergegeven. Onmogelijk onhandig..
Je kan natuurlijk gewoon overal tegen zijn, maar met zo'n instelling ga je de oorlog ook niet winnen. Uiteindelijk heb je met de realiteit te maken dat er een pandemie gaande is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar moeten ze ook mee ophouden.
Oké, Hugo. Ik ben overigens niet overal tegen, maar dat maak jij er dan maar van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon overal tegen zijn, maar met zo'n instelling ga je de oorlog ook niet winnen. Uiteindelijk heb je gewoon met de realiteit te maken dat er een pandemie gaande is.
Veel mensen raken besmet, een deel daarvan komt in het ziekenhuis en de capaciteit aldaar is beperkt. Dat zijn de feiten waar we mee te maken hebben. Als je niet wil afglijden naar een land dat acute zorg aan patiënten niet verleent, zit er dus maar een ding op en dat is het aantal besmettingen beperken om daarmee de capaciteit in het ziekenhuis niet te overvragen.
Over de timing en de manier waarop kun je discussiëren, maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat er vroeg of laat maatregelen opgelegd zullen moeten opleggen.
Mogelijk eerste ziektedag (start symptomen)?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:20 schreef Nia het volgende:
Zondag score nu 2171 op www.pletdecurve.nl, terwijl volgens de RIVM website alle teststraten gesloten waren. Dus die 2171 die momenteel voor die dag genoteerd staan zijn allemaal tests die in ziekenhuizen en zorginstellingen zijn afgenomen? Kan iemand hier opheldering over geven? Ik kan dit niet volgen.
Blijft grappig hoe de Tweede Kamer zichzelf buitenspel zet door vanaf vandaag 12 Februari t/m 22 Maart 2021 met reces te gaan en zo de majeure crisis niet actief te willen of op beleid, het Kabinet te hoeven controlerenquote:bron: TK
Voorjaars- en verkiezingsreces 2021: 12 februari t/m 22 maart 2021
Debatten omtrent de coronacrisis gaan gewoon door, hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft grappig hoe de Tweede kamer zichzelf buitenspel zet door vanaf vandaag 12 Februari t/m 22 Maart 2021 met reces te gaan en zo de majeure crisis niet actief te willen of op beleid, het Kabinet te hoeven controleren
Als het niet zo intriest was aan democratisch onvermogen zou het een geweldige grap zijn. "We hebben een keuze probleem van bezorgde kiezers, gewoon op vakantie en wie weet lost het zich wel op. Doeoeeogh".
Want dat is het enige dat nog telt (?).quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Debatten omtrent de coronacrisis gaan gewoon door, hoor.
Wat wil je dan? Het is juist in het democratisch belang dat de partijen de kans krijgen om de burger te informeren over hun standpunten. Daar is het verkiezingsreces voor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want dat is het enige dat nog telt (?).
Die debatten is het meest nuteloze en treurige wat ik ooit heb gezien. veel blazen om uiteindelijk vrolijk mee te stemmen met Hugo en Mark. Om maar een wit voetje te halen want verkiezingen om de hoek. Om te huilen. Is dat nou democratie?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want dat is het enige dat nog telt (?).
Er komen vast ook wel methoden dat je de arts vraagt om een zoutoplossing in te spuiten en dat hij/zij het echte werk dan voor de dubbele prijs op de zwarte markt kunt verhandelen. Prikbewijsjes worden net paspoorten die worden vervalst en maar denken dat het het daarmee goed geregeld is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:16 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Echt ziek wordt je zelden na 1 vaccinatie, dus acceptabel risico. Zo lang je maar een evenwaardig prik-bewijsje krijgt, dan heb je die vast binnen als de tweedeling losbarst.
Bij mijn favoriete vreetschuur hebben ze een een döneractiequote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:43 schreef Gunner het volgende:
Zag ineens een doneeractie voor m'n favoriete horecazaal. Een lunchroom waar ik graag lunch en diner bestel in deze tijd.
Triest dat dit blijkbaar nodig is![]()
Hoe kan dat nou? We gaan toch nog een barre tijd tegemoet met die Britse variant? Of heeft de media inmiddels toch maar besloten om te beginnen met het downplayen van het komende gevaar?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:50 schreef leolinedance het volgende:
'Coronacijfers geven hoop: ’Je ziet nu echt dat we de goede kant opgaan"
https://www.telegraaf.nl/(...)de-goede-kant-opgaan
"Volgens experts beginnen de maatregelen eindelijk serieus effect te hebben"
Avondklok![]()
![]()
Ik geef je gelijk hoor met hele post, maar dit vind ik wel de kern. Ik vind dat die gedachte eens beter moet binnenkomen bij het huidige omt-kabinet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
We zijn allemaal mensen, en we zitten allemaal in deze moeilijke periode. Het zou mooi zijn als we dat eens wat beter in gedachten zouden kunnen houden.
Ja, maar.. ! Het GGD gaat vast wel een mooi registratie IT systeem ontwikkelen en daar komen jouw gegevens feilloos in te staan. De horecboa scant even je (fake) pasje en je wordt 10 dagen in hechtenis genomen wegens illegaal restaurantbezoek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er komen vast ook wel methoden dat je de arts vraagt om een zoutoplossing in te spuiten en dat hij/zij het echte werk dan voor de dubbele prijs op de zwarte markt kunt verhandelen. Prikbewijsjes worden net paspoorten die worden vervalst en maar denken dat het het daarmee goed geregeld is.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mijn favoriete vreetschuur hebben ze een een döneractie
Jij dacht zeker dat de Britse variant immuun was voor zorgvuldige maatregelen als een avondklok?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? We gaan toch nog een barre tijd tegemoet met die Britse variant? Of heeft de media inmiddels toch maar besloten om te beginnen met het downplayen van het komende gevaar?
Wat ik zou willen dat men prioriteiten stelt en sws de verkiezingen uitstelt die vooral zullen gaan om -en over het Covid19 onderwerp waarbij mensen wegblijven omdat ze doodsbang zijn nu een stemlokaal binnen te stappen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Het is juist in het democratisch belang dat de partijen de kans krijgen om de burger te informeren over hun standpunten. Daar is het verkiezingsreces voor.
Ja ik was ook verrast. Zal wel een artikeltje van de stagiair zijn, die nu dus gruwelijk op zijn donder krijgt...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? We gaan toch nog een barre tijd tegemoet met die Britse variant? Of heeft de media inmiddels toch maar besloten om te beginnen met het downplayen van het komende gevaar?
Hoe rijmt dit met:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:50 schreef leolinedance het volgende:
'Coronacijfers geven hoop: ’Je ziet nu echt dat we de goede kant opgaan"
https://www.telegraaf.nl/(...)de-goede-kant-opgaan
"Volgens experts beginnen de maatregelen eindelijk serieus effect te hebben"
Avondklok![]()
![]()
Maar zolang de nationale paniekzaaier het voor het zeggen heeft gaat er bar weinig veranderen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja ik was ook verrast. Zal wel een artikeltje van de stagiair zijn, die nu dus gruwelijk op zijn donder krijgt...
There are numerous ways...... IT can be done with IT.......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, maar.. ! Het GGD gaat vast wel een mooi registratie IT systeem ontwikkelen en daar komen jouw gegevens feilloos in te staan. De horecboa scant even je (fake) pasje en je wordt 10 dagen in hechtenis genomen wegens illegaal restaurantbezoek.
Ah, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, hoor. Ik zou ook liever zien dat ze de verkiezingen pas in de zomer zouden houden. Het lijkt me inderdaad niet zo verstandig om nu mensen massaal naar bedompte stemlokalen te sturen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik zou willen dat men prioriteiten stelt en sws de verkiezingen uitstelt die vooral zullen gaan om -en over het Covid19 onderwerp waarbij mensen wegblijven omdat ze doodsbang zijn nu een stemlokaal binnen te stappen.
Tot 5 mei 2026 spertijd!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoe rijmt dit met:
Tot nu toe ziet het er echter niet goed uit, zei coronaminister De Jonge vanmorgen: de besmettingscijfers dalen niet snel genoeg en ondertussen is er een derde golf op komst, dus aan vergaande versoepelingen van de maatregelen wordt nog niet gedacht. Het is daarom nog niet zeker dat de middelbare scholen op maandag 1 maart weer beginnen.
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Kunnen jullie allemaal verder dan 4 zinnen lezen bij dat Telegraaf artikel dan?
De cijfers zijn net koffiedik, je kunt er in zien wat je wilt, zeker wanneer je het gebruikt om de toekomst te voorspellen. Het is logisch dat alle actoren ze gebruik om precies hun eigen argument te onderbouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoe rijmt dit met:
Ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Als oploevende Ab het zegt moet het wel waar zijn, de rest van cijfers zijn te negeren.quote:"bron: DeT... In de ziekenhuizen is het aantal coronapatiënten sinds vorige week vrijdag afgenomen van 2052 naar 1904. Het aantal coronapatiënten op de verpleegafdeling daalde van 1479 naar 1370, op de intensive care nam de coronabezetting af van 573 naar 534. Ook daalde het aantal opnames op de verpleegafdeling in de afgelopen week van dagelijks gemiddeld 181 naar 159, op de ic van 29 naar 23. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) verwacht ook voor komende week een afname.
„Die ziekenhuiscijfers vind ik het belangrijkste, omdat ze het meest betrouwbaar zijn”, stelt viroloog Ab Osterhaus. „Ze zijn hoopgevend. "
Ik houd het bij 1 krantenabo (kwam idd ook doordat incognito geen uitkomst meer bood), maar kan altijd nog wel veel lezen van andere kranten door incognito of javascript blokkeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenen de incognito methode niet meer werkte
that's how they get you. ben erin getrapt
Vorig jaar gingen we in mei versoepelen (lagere scholen en kappers open) bij een level van 450 op de IC...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
500 is nog steeds veel te veel om te gaan versoepelen natuurlijk.
En het land zit behoorlijk op slot.
jaquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Zwaar off-topic, maar ik lees De Telegraaf met tamper monkey. Als je de debugger opent en op 'article' zoekt, vind je een json documentje met precies de inhoud van het artikel. Het scriptje verwijdert de paywall message en toont in plaats daar van de article.body.. bij nader inzien, misschien toch maar eens betalen voor nieuwsquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenen de incognito methode niet meer werkte
that's how they get you. ben erin getrapt
Samen Zoomlessen volgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:18 schreef Cynicio het volgende:
Jongeren kunnen elkaar ontmoeten in een sporthal. En dan? Gaan ze in een kringetje zitten op 1,5 meter? Ik weet niet hoe ik dat voor me moet zien. Of gaan ze badmintonnen?
Wassen neus in vergelijking met nu.quote:
Mondkapjes maken misschien? Misschien praat ik teveel voor mezelf hoor maar ik zou me totaal verkeerd begrepen voelen met dat soort kneuterige activiteiten. Kunnen ze de uitzondering voor kinderen t/m 12 jaar voor "samenscholing" buiten niet gewoon rekken naar 16 of 18? Kunnen ze samen dingen doen die wel leuk zijn, zoals een beetje stom lullen en hangen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Samen Zoomlessen volgen.
Maar inderdaad, ik vroeg me dit ook al af. Het zal wel afhankelijk worden van de creativiteit van de plaatselijke welzijnswerkers en de mate waarin de handhaving een oogje toeknijpt.
Omdat de NLse fabriek is aangewezen voor de GB-keten.quote:
Mja,.. die buurt-commandanten proberen elke groepsvorming natuurlijk in de kiem te smoren. Gezellig bij een warme BBQ mashmellows roosteren lokt natuurlijk wel uit voor een praatje of wellicht een kleine borrel terwijl de kids op het ijs bezig zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het schaatsen en daar was weinig te merken van de coronaregels (grotendeels kinderen en ouders), een stel had een (winter) BBQ achtig iets aangestoken met marshmellows en de plaatselijke BOA was er als de kippen bij om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken...
Gezelligheid mag niet!
Ik neem aan dat er organisaties verantwoordelijk worden gehouden voor het naleven van de afstandsregels, waarna er binnen de kortste keren via social media foto's uitlekken van onverantwoord grote groepen van wel zes jongeren die geen afstand houden tijdens het darten in het buurthuis, waarna het project wordt beëindigd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:24 schreef GemMagic het volgende:
Misschien laten ze die jongeren gewoon binnen in zo'n buurthuis, met het dringende advies 1.5 meter afstand te houden. Dan doen we vol vertrouwen de deur dicht en gaan we er van uit dat alles ordentelijk wordt nageleefd. Anders heeft het nog weinig zin.
Laat ze hun eigen versnaperingen meenemen en het hoeft helemaal geen miljoenen te kosten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:24 schreef GemMagic het volgende:
Misschien laten ze die jongeren gewoon binnen in zo'n buurthuis, met het dringende advies 1.5 meter afstand te houden. Dan doen we vol vertrouwen de deur dicht en gaan we er van uit dat alles ordentelijk wordt nageleefd. Anders heeft het nog weinig zin.
Zal het wel op uitdraaien inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er organisaties verantwoordelijk worden gehouden voor het naleven van de afstandsregels, waarna er binnen de kortste keren via social media foto's uitlekken van onverantwoord grote groepen van wel zes jongeren die geen afstand houden tijdens het darten in het buurthuis, waarna het project wordt beëindigd.
Optie 2: de georganiseerde activiteiten worden dermate suf dat er (bijna) niemand op afkomt waarna de minister concludeert 'dat ze dus niet willen'. Probleem ook opgelost.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat geld kan dan naar de leefstijlcoaches die ze gaan aanbieden voor mensen met coronakilo's
quote:An Israeli healthcare provider that has vaccinated half a million people with both doses of the Pfizer vaccine says that only 544 people — or 0.1% — have been subsequently diagnosed with the coronavirus, there have been four severe cases, and no people have died.
Lekker hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
Goed nieuws uit Israël weer. De Pfizer vaccins doen het heel goed
[..]
Fijnquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Heeft de EU aan zichzelf te danken door een of ander prutscontract op te stellen.quote:
Wat is dit nou, we zitten tegen die tijd ongeveer 4 maanden in lockdown en dan nog is "de cijfers laten het niet toe".quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, ze zijn er al uit:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.html
Ben benieuwd wat ze dan mogen gaan doen in zo'n buurthuis. Tafelvoetballen zal hem in elk geval niet worden.
nu even niet nee, is het nu ook echt zo moeilijk te begrijpen ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het schaatsen en daar was weinig te merken van de coronaregels (grotendeels kinderen en ouders), een stel had een (winter) BBQ achtig iets aangestoken met marshmellows en de plaatselijke BOA was er als de kippen bij om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken...
Gezelligheid mag niet!
Zitten wij hier opgescheept met een matig AZ vaccin voor de ouderen en de kwetsbaren en word Pfizer gegeven aan het gezonde ziekenhuis personeel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Fijn
Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat in bvb hong Kong gaat met de protesten waar de politie aan de kant van "de chinese overheid" staat terwijl ze hun eigen vrienden/collega's/landgenoten/familie/zichzelf in de shit helpen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Gezelligheid mag niet!
Het gaat me meer de manier waarop; die mensen doen dat voor hun eigen gezin en kinderen, en dan wordt dat weer zo bruut uit elkaar gerukt, net als van de week die parken leeggeveegd werden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nu even niet nee, is het nu ook echt zo moeilijk te begrijpen ?
ze proberen gewoon drukte te voorkomen, anders word het een chaosquote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:27 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat me meer de manier waarop; die mensen doen dat voor hun eigen gezin en kinderen, en dan wordt dat weer zo bruut uit elkaar gerukt, net als van de week die parken leeggeveegd werden.
Met het op tijd verijdelen van deze bbq is inderdaad een enorme 'chaos' voorkomen. Man man man.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze proberen gewoon drukte te voorkomen, anders word het een chaos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |