Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnamesquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal ontslagen is kennelijk heel positief. Het aantal nieuwe opnames wil nog niet echt heel erg dalen. Ik hoop dat dat ook snel echt omlaag gaat.
Het aantal nieuwe opnames moet ook hard afnemen, want patiënten kunnen niet gelijk de volgende dag weer naar huis. Om weer op een beetje een normale bezetting te komen, moet er een hele periode met weinig instroom zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Je ziet heel duidelijk de piek rond kerst en daarna neemt het hard af hoor.
De uitstroom is dus ook erg goed, maar als je kijkt naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames iedere dag, zit dat telkens nog vrij hoog in de 100, tegen de 200. Dat zou je ook graag zien dalen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah, check de grafiek op https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Je ziet heel duidelijk de piek rond kerst en daarna neemt het hard af hoor.
Ja, dat blijft echt een beetje op hetzelfde niveau steken. Hopelijk daalt dat ook snel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal ontslagen is kennelijk heel positief. Het aantal nieuwe opnames wil nog niet echt heel erg dalen. Ik hoop dat dat ook snel echt omlaag gaat.
Ja, sinds half september is het aantal ziekenhuisopnames al boven de signaalwaarde. Het is echt bizar hoeveel maatregelen er nodig blijken te zijn om daar weer onder te komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De uitstroom is dus ook erg goed, maar als je kijkt naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames iedere dag, zit dat telkens nog vrij hoog in de 100, tegen de 200. Dat zou je ook graag zien dalen.
Daar kan je heel wat campagnes van voeren in de categorie 'sta op en spring op uw plek, zet een muziekje op of draai met een ratel'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:23 schreef RipCity het volgende:
Kabinet komt met sociaal noodpakket van 200 miljoen tegen eenzaamheid en coronakilo's
https://www.ad.nl/politie(...)ronakilo-s~a166df58/
Krijgen die social Media ‘life style influencers’ straks toch groot gelijk dat ze stinkend rijk kunnen worden als coaches
Willen ze de middelbare scholen dan niet open gooien?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Ben heel benieuwd of er de 23e versoepelingen aangekondigd worden.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar kan je heel wat campagnes van voeren in de categorie 'sta op en spring op uw plek, zet een muziekje op of draai met een ratel'.
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Natuurlijk niet, dat zeggen ze alleen maar om de "ah joh, het is maar voor 2 weken"-types zoet te houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef Luke83 het volgende:
Op 4 februari nog dit:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”
Grote drempel dan.quote:Minister Hugo de Jonge denkt dat de meest kwetsbare mensen "op de drempel van de lente" zijn gevaccineerd
De hele lente is de drempel.....wat een uitspraak ook weer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:38 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Op 4 februari nog dit:
[..]
Grote drempel dan.
Dus verlenging van de avondklok tot de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn? Nou succes met het voorkomen van rellen!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ook na 2 maart zijn flinke versoepelingen hoogst onzeker, schetste minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA): ,,Het is heel onzeker. In potentie komt er een derde golf. We zijn bezig met vaccineren, maar de meest kwetsbare groep voor eind maart helemaal beschermen, lukt nog lang niet. Ik ga het woord versoepelingen niet eens in de mond nemen.”
Met die toon van somberheid verwacht ik niks minder als rijen ambulances die wachten op een plek in een ziekenhuis en mensen die thuis sterven omdat er geen hulp meer kan komen voor de maand maart.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de enige niet-viroloog hier, maar zou het weer/virusseizoen niet flink meespelen? Eind april/begin mei ging het ook ineens keihard omlaag, toen het griepseizoen stoptequote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sinds half september is het aantal ziekenhuisopnames al boven de signaalwaarde. Het is echt bizar hoeveel maatregelen er nodig blijken te zijn om daar weer onder te komen.
Ja, die avondklok is ineens het wondermiddel zeker...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:44 schreef popje het volgende:
[..]
Dus verlenging van de avondklok tot de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn? Nou succes met het voorkomen van rellen!
Ik hoop dat er wat ruimte is om het VO (deels) open te doen. Al is het maar dat alle leerlingen een x aantal dagen weer naar school kunnen. Ze laten de 1,5m regel vast niet los daar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat zeggen ze alleen maar om de "ah joh, het is maar voor 2 weken"-types zoet te houden.
Toch is dit wel positief. Vorige maand was het nog: "De derde golf komt, en die wordt groter dan de eerdere golven"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het seizoen meespeelt. Maar desalniettemin zou je toch verwachten dat de maatregelen ook wel wat doen om dat tegen te gaan. Er was echter nogal wat voor nodig om de trend te keren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de enige niet-viroloog hier, maar zou het weer/virusseizoen niet flink meespelen? Eind april/begin mei ging het ook ineens keihard omlaag, toen het griepseizoen stopte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |