abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197964144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.

En bij al die groepen heb je mensen die het meer of minder goed trekken. Of heel erg slecht. Dat is niet voorbehouden aan één enkele groep. Ik vind het dan ook erg jammer om te lezen dat sommigen zich om de ouderen bekommeren en de rest willen laten verpieteren, maar ook dat sommigen zich richten op de jongeren en de ouderen als onbelangrijk opzij willen schuiven.

We zijn allemaal mensen, en we zitten allemaal in deze moeilijke periode. Het zou mooi zijn als we dat eens wat beter in gedachten zouden kunnen houden.

Maar goed, dat is mijn idealistische zelf die weer even de overhand krijgt. Ik weet dat het zo niet gaat werken, helaas.
Niemand die binnen de grenzen van het redelijke blijft bestrijdt dat ook. Maar het samen doen houdt ook in dat er aandacht is voor de belangen van alle groepen. En aangezien de jeugd amper ziek wordt van het virus ligt hun belang niet bij virusmaatregelen. Dan krijg je al heel snel een generatieconflict.

Daar moeten we ver bij weg blijven. Maar dat kan alleen door een balans te gaan zoeken.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')