Ja, maar.. ! Het GGD gaat vast wel een mooi registratie IT systeem ontwikkelen en daar komen jouw gegevens feilloos in te staan. De horecboa scant even je (fake) pasje en je wordt 10 dagen in hechtenis genomen wegens illegaal restaurantbezoek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er komen vast ook wel methoden dat je de arts vraagt om een zoutoplossing in te spuiten en dat hij/zij het echte werk dan voor de dubbele prijs op de zwarte markt kunt verhandelen. Prikbewijsjes worden net paspoorten die worden vervalst en maar denken dat het het daarmee goed geregeld is.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mijn favoriete vreetschuur hebben ze een een döneractie
Jij dacht zeker dat de Britse variant immuun was voor zorgvuldige maatregelen als een avondklok?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? We gaan toch nog een barre tijd tegemoet met die Britse variant? Of heeft de media inmiddels toch maar besloten om te beginnen met het downplayen van het komende gevaar?
Wat ik zou willen dat men prioriteiten stelt en sws de verkiezingen uitstelt die vooral zullen gaan om -en over het Covid19 onderwerp waarbij mensen wegblijven omdat ze doodsbang zijn nu een stemlokaal binnen te stappen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Het is juist in het democratisch belang dat de partijen de kans krijgen om de burger te informeren over hun standpunten. Daar is het verkiezingsreces voor.
Ja ik was ook verrast. Zal wel een artikeltje van de stagiair zijn, die nu dus gruwelijk op zijn donder krijgt...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? We gaan toch nog een barre tijd tegemoet met die Britse variant? Of heeft de media inmiddels toch maar besloten om te beginnen met het downplayen van het komende gevaar?
Hoe rijmt dit met:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:50 schreef leolinedance het volgende:
'Coronacijfers geven hoop: ’Je ziet nu echt dat we de goede kant opgaan"
https://www.telegraaf.nl/(...)de-goede-kant-opgaan
"Volgens experts beginnen de maatregelen eindelijk serieus effect te hebben"
Avondklok![]()
![]()
Maar zolang de nationale paniekzaaier het voor het zeggen heeft gaat er bar weinig veranderen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja ik was ook verrast. Zal wel een artikeltje van de stagiair zijn, die nu dus gruwelijk op zijn donder krijgt...
There are numerous ways...... IT can be done with IT.......quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, maar.. ! Het GGD gaat vast wel een mooi registratie IT systeem ontwikkelen en daar komen jouw gegevens feilloos in te staan. De horecboa scant even je (fake) pasje en je wordt 10 dagen in hechtenis genomen wegens illegaal restaurantbezoek.
Ah, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, hoor. Ik zou ook liever zien dat ze de verkiezingen pas in de zomer zouden houden. Het lijkt me inderdaad niet zo verstandig om nu mensen massaal naar bedompte stemlokalen te sturen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik zou willen dat men prioriteiten stelt en sws de verkiezingen uitstelt die vooral zullen gaan om -en over het Covid19 onderwerp waarbij mensen wegblijven omdat ze doodsbang zijn nu een stemlokaal binnen te stappen.
Tot 5 mei 2026 spertijd!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoe rijmt dit met:
Tot nu toe ziet het er echter niet goed uit, zei coronaminister De Jonge vanmorgen: de besmettingscijfers dalen niet snel genoeg en ondertussen is er een derde golf op komst, dus aan vergaande versoepelingen van de maatregelen wordt nog niet gedacht. Het is daarom nog niet zeker dat de middelbare scholen op maandag 1 maart weer beginnen.
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Kunnen jullie allemaal verder dan 4 zinnen lezen bij dat Telegraaf artikel dan?
De cijfers zijn net koffiedik, je kunt er in zien wat je wilt, zeker wanneer je het gebruikt om de toekomst te voorspellen. Het is logisch dat alle actoren ze gebruik om precies hun eigen argument te onderbouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoe rijmt dit met:
Tot nu toe ziet het er echter niet goed uit, zei coronaminister De Jonge vanmorgen: de besmettingscijfers dalen niet snel genoeg en ondertussen is er een derde golf op komst, dus aan vergaande versoepelingen van de maatregelen wordt nog niet gedacht. Het is daarom nog niet zeker dat de middelbare scholen op maandag 1 maart weer beginnen.
Ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Als oploevende Ab het zegt moet het wel waar zijn, de rest van cijfers zijn te negeren.quote:"bron: DeT... In de ziekenhuizen is het aantal coronapatiënten sinds vorige week vrijdag afgenomen van 2052 naar 1904. Het aantal coronapatiënten op de verpleegafdeling daalde van 1479 naar 1370, op de intensive care nam de coronabezetting af van 573 naar 534. Ook daalde het aantal opnames op de verpleegafdeling in de afgelopen week van dagelijks gemiddeld 181 naar 159, op de ic van 29 naar 23. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) verwacht ook voor komende week een afname.
„Die ziekenhuiscijfers vind ik het belangrijkste, omdat ze het meest betrouwbaar zijn”, stelt viroloog Ab Osterhaus. „Ze zijn hoopgevend. "
Ik houd het bij 1 krantenabo (kwam idd ook doordat incognito geen uitkomst meer bood), maar kan altijd nog wel veel lezen van andere kranten door incognito of javascript blokkeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenen de incognito methode niet meer werkte
that's how they get you. ben erin getrapt
Vorig jaar gingen we in mei versoepelen (lagere scholen en kappers open) bij een level van 450 op de IC...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
500 is nog steeds veel te veel om te gaan versoepelen natuurlijk.
En het land zit behoorlijk op slot.
jaquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:09 schreef Chia het volgende:
Zwaar off-topic, maar ik lees De Telegraaf met tamper monkey. Als je de debugger opent en op 'article' zoekt, vind je een json documentje met precies de inhoud van het artikel. Het scriptje verwijdert de paywall message en toont in plaats daar van de article.body.. bij nader inzien, misschien toch maar eens betalen voor nieuwsquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
heb een premium abo nadat ik er aan het begin van de coronatijd achterkwam dat ze begonnen waren om alle 'goede' artikelen achter premium te zettenen de incognito methode niet meer werkte
that's how they get you. ben erin getrapt
Samen Zoomlessen volgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:18 schreef Cynicio het volgende:
Jongeren kunnen elkaar ontmoeten in een sporthal. En dan? Gaan ze in een kringetje zitten op 1,5 meter? Ik weet niet hoe ik dat voor me moet zien. Of gaan ze badmintonnen?
Wassen neus in vergelijking met nu.quote:
Mondkapjes maken misschien? Misschien praat ik teveel voor mezelf hoor maar ik zou me totaal verkeerd begrepen voelen met dat soort kneuterige activiteiten. Kunnen ze de uitzondering voor kinderen t/m 12 jaar voor "samenscholing" buiten niet gewoon rekken naar 16 of 18? Kunnen ze samen dingen doen die wel leuk zijn, zoals een beetje stom lullen en hangen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Samen Zoomlessen volgen.
Maar inderdaad, ik vroeg me dit ook al af. Het zal wel afhankelijk worden van de creativiteit van de plaatselijke welzijnswerkers en de mate waarin de handhaving een oogje toeknijpt.
Omdat de NLse fabriek is aangewezen voor de GB-keten.quote:
Mja,.. die buurt-commandanten proberen elke groepsvorming natuurlijk in de kiem te smoren. Gezellig bij een warme BBQ mashmellows roosteren lokt natuurlijk wel uit voor een praatje of wellicht een kleine borrel terwijl de kids op het ijs bezig zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het schaatsen en daar was weinig te merken van de coronaregels (grotendeels kinderen en ouders), een stel had een (winter) BBQ achtig iets aangestoken met marshmellows en de plaatselijke BOA was er als de kippen bij om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken...
Gezelligheid mag niet!
Ik neem aan dat er organisaties verantwoordelijk worden gehouden voor het naleven van de afstandsregels, waarna er binnen de kortste keren via social media foto's uitlekken van onverantwoord grote groepen van wel zes jongeren die geen afstand houden tijdens het darten in het buurthuis, waarna het project wordt beëindigd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:24 schreef GemMagic het volgende:
Misschien laten ze die jongeren gewoon binnen in zo'n buurthuis, met het dringende advies 1.5 meter afstand te houden. Dan doen we vol vertrouwen de deur dicht en gaan we er van uit dat alles ordentelijk wordt nageleefd. Anders heeft het nog weinig zin.
Laat ze hun eigen versnaperingen meenemen en het hoeft helemaal geen miljoenen te kosten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:24 schreef GemMagic het volgende:
Misschien laten ze die jongeren gewoon binnen in zo'n buurthuis, met het dringende advies 1.5 meter afstand te houden. Dan doen we vol vertrouwen de deur dicht en gaan we er van uit dat alles ordentelijk wordt nageleefd. Anders heeft het nog weinig zin.
Zal het wel op uitdraaien inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er organisaties verantwoordelijk worden gehouden voor het naleven van de afstandsregels, waarna er binnen de kortste keren via social media foto's uitlekken van onverantwoord grote groepen van wel zes jongeren die geen afstand houden tijdens het darten in het buurthuis, waarna het project wordt beëindigd.
Optie 2: de georganiseerde activiteiten worden dermate suf dat er (bijna) niemand op afkomt waarna de minister concludeert 'dat ze dus niet willen'. Probleem ook opgelost.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat geld kan dan naar de leefstijlcoaches die ze gaan aanbieden voor mensen met coronakilo's
quote:An Israeli healthcare provider that has vaccinated half a million people with both doses of the Pfizer vaccine says that only 544 people — or 0.1% — have been subsequently diagnosed with the coronavirus, there have been four severe cases, and no people have died.
Lekker hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
Goed nieuws uit Israël weer. De Pfizer vaccins doen het heel goed
[..]
Fijnquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Heeft de EU aan zichzelf te danken door een of ander prutscontract op te stellen.quote:
Wat is dit nou, we zitten tegen die tijd ongeveer 4 maanden in lockdown en dan nog is "de cijfers laten het niet toe".quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, ze zijn er al uit:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.html
Ben benieuwd wat ze dan mogen gaan doen in zo'n buurthuis. Tafelvoetballen zal hem in elk geval niet worden.
nu even niet nee, is het nu ook echt zo moeilijk te begrijpen ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het schaatsen en daar was weinig te merken van de coronaregels (grotendeels kinderen en ouders), een stel had een (winter) BBQ achtig iets aangestoken met marshmellows en de plaatselijke BOA was er als de kippen bij om hier zo snel mogelijk een einde aan te maken...
Gezelligheid mag niet!
Zitten wij hier opgescheept met een matig AZ vaccin voor de ouderen en de kwetsbaren en word Pfizer gegeven aan het gezonde ziekenhuis personeel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Fijn
Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat in bvb hong Kong gaat met de protesten waar de politie aan de kant van "de chinese overheid" staat terwijl ze hun eigen vrienden/collega's/landgenoten/familie/zichzelf in de shit helpen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:25 schreef popje het volgende:
Gezelligheid mag niet!
Het gaat me meer de manier waarop; die mensen doen dat voor hun eigen gezin en kinderen, en dan wordt dat weer zo bruut uit elkaar gerukt, net als van de week die parken leeggeveegd werden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nu even niet nee, is het nu ook echt zo moeilijk te begrijpen ?
ze proberen gewoon drukte te voorkomen, anders word het een chaosquote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:27 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat me meer de manier waarop; die mensen doen dat voor hun eigen gezin en kinderen, en dan wordt dat weer zo bruut uit elkaar gerukt, net als van de week die parken leeggeveegd werden.
Met het op tijd verijdelen van deze bbq is inderdaad een enorme 'chaos' voorkomen. Man man man.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze proberen gewoon drukte te voorkomen, anders word het een chaos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |