Zweden laat dezelfde curves zien als de meeste Europese landen zien maar zonder een lockdown. Maar daar zouden ze allemaal weer dood gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of in Israël, ook zo'n lichtend voorbeeld.
Lockdowns zijn chemotherapie. Het bestrijdt de ziekte, maar maakt ook gezonde stukken dood.
KAPPERS OPENquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.385
Totaal: 1.021.643 (+4.341 ivm -44 corr.)
Perc. positief 08 feb - 10 feb: 11,6%
Opgenomen: 182
Huidig: 1.370 (-45)
Opgenomen op IC: 32
Huidig: 534 (-3)
Overleden: 66
Totaal: 14.727
https://twitter.com/mzelst/status/1360231089877508098
De komende twee weken worden cruciaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noppie2000 het volgende:
Plat ten opzichte van gisteren, we wachten nog maar even af
Inderdaad. In oktober was men al te laat en sindsdien zitten we met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze. In augustus liep het op in Amsterdam en Rotterdam maar men deed niks. Helemaal niks.
Toon maar aan. Wie weet komt het door de vorst van de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, avondklok bewijst zijn dienst.
Wist niet dat 2 weken zo lang duurden, zeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De komende twee weken worden cruciaal.
Sowieso een groot fabeltje geweest dat we in welke periode dan ook de boel hadden kunnen voorkomenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. In oktober was men al te laat en sindsdien zitten we met de gebakken peren.
We schieten geen klap op eigenlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.385
Totaal: 1.021.643 (+4.341 ivm -44 corr.)
Perc. positief 08 feb - 10 feb: 11,6%
Opgenomen: 182
Huidig: 1.370 (-45)
Opgenomen op IC: 32
Huidig: 534 (-3)
Overleden: 66
Totaal: 14.727
https://twitter.com/mzelst/status/1360231089877508098
quote:
Per ongeluk ook hier.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Het gifje staat weer klaar in SC. @:Momo
Het kwakkelt gewoon een beetje door.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We schieten geen klap op eigenlijk
Ik denk dat als in augustus serieus op de rem was getrapt nadat ze in Rotterdam en Amsterdam het BCO al niet meer konden bijbenen, we nu geen avondklok hadden gehad, hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso een groot fabeltje geweest dat we in welke periode dan ook de boel hadden kunnen voorkomen
Jij durft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
juist.....er geen geen ene reet gedaan toenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze. In augustus liep het op in Amsterdam en Rotterdam maar men deed niks. Helemaal niks.
Volgens mij hebben wij dat al veel vaker te horen gekregen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De komende twee weken worden cruciaal.
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maand geleden op 700 op de IC, nu rond de 500. Noem het maar geen klap.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jaap is al bezig met een nieuwe diaserie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.
Dat kranten dat nieuws echt hebben overgenomen toen. Elk weldenkend mens kon toch weten dat wij nooit 170.000 positive besmettingen per dag zouden krijgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar Britse variant, anders hadden we nu 170k besmettingen per dag.
Zou de sluiting van de teststraten daar nog invloed op gehad kunnen hebben?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:21 schreef Predator40 het volgende:
11.6% positief is een stijging.....en niet best
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou de sluiting van de teststraten daar nog invloed op gehad kunnen hebben?
In NL 9000 besmettingen per dag, na 2 maanden lockdown en een avondklok erbij slechts een halvering, kun je dan zeggen dat het werkt?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
Israël ging pas in lockdown toen het aantal besmettingen niet meer te tellen was. Je moet er juist vroeg bij zijn. Hoe langer je de boel op z'n beloop laat, hoe langer het duurt voordat je er weer vanaf bent.
500 is nog steeds veel te veel om te gaan versoepelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Maand geleden op 700 op de IC, nu rond de 500. Noem het maar geen klap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
16 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
64 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hebben jullie hier ook last van? @GGMM @onlogischquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Mijn kint heeft eindelijk weer een baantje maar als die zich ziekmeldt hoeft die niet weer te komen.
Dat was al gezegd. Nu, weten we ook waarom de cijfers zo stabiel kut blijven. Die werkt dan ook nog lekker met 40 man in een koude hal.
Maar toen was de Britse dood er niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
In NL 9000 besmettingen per dag, na 2 maanden lockdown en een avondklok erbij slechts een halvering, kun je dan zeggen dat het werkt?
Het zou sowieso eind deze maand uit zichzelf omlaag gaan, zie vorig jaar en de wereldwijde trend.
Ho ho.... rustig aan he. Moet zorgvuldig gebeuren. Plus, die prikkers willen ook gewoon stipt om 17u naar huis he, kom nou.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Weer ongeveer 34k prikken erbij vandaag, net als gisteren. Nog niet echt sprake van een grote versnelling.
fijne werkgever....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Mijn kint heeft eindelijk weer een baantje maar als die zich ziekmeldt hoeft die niet weer te komen.
Dat was al gezegd. Nu, weten we ook waarom de cijfers zo stabiel kut blijven. Die werkt dan ook nog lekker met 40 man in een koude hal.
De sneeuw en gladheid helpt ook niet bij de testbereidheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo zal binnenkort wel weer moeten terugkomen op zijn woorden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Weer ongeveer 34k prikken erbij vandaag, net als gisteren. Nog niet echt sprake van een grote versnelling.
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou sowieso eind deze maand uit zichzelf omlaag gaan, zie vorig jaar en de wereldwijde trend.
Dat gaat nog wel een week effect hebben op de cijfers waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met deze snelheid kost het maar een dikke 2,5 jaar voordat iedereen 2 prikken heeft gehad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
Dit is echt niet waar. Er wordt ook in de weekenden geprikt, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ho ho.... rustig aan he. Moet zorgvuldig gebeuren. Plus, die prikkers willen ook gewoon stipt om 17u naar huis he, kom nou.
Moet kunnen. Goed gifjequote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Per ongeluk ook hier.![]()
Mijn excuses @:lenny_leonard
Hahahhaquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met deze snelheid kost het maar een dikke 2,5 jaar voordat iedereen 2 prikken heeft gehad.
In twee weken nog even 1,3 mln erbij prikken om het doel te behalenquote:Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék.
Ik vraag het me af. Je voorkomt namelijk dat het uit de hand loopt, of niet. Ik weet niet of daar veel tussen zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De suggestie dat het één van die twee opties moet zijn klopt dan ook niet.
Hugo kan dat. Lukt het hem niet, dan krijgt het hele land weer straf in de vorm van verlenging van de avondklok.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
In twee weken nog even 1,3 mln erbij prikken om het doel te behalen
Als je bijvoorbeeld altijd al helemaal of voornamelijk aan afhaal deed? Dat hoort ook bij horeca en die zijn er best veel, zeker in steden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:58 schreef TLC het volgende:
van de liveblog van de nos deze quote :
'Het grootste deel van de horecaondernemers denkt in 2020 rode cijfers te hebben geschreven: bijna 70 procent. 14 procent van de horecazaken sluit het jaar ondanks alle coronabeperkingen wel met winst af, zo is de verwachting.''
Ok vraag voor dummies dan nu :
hoe in Hemelsnaam krijgen ze het voor elkaar om het jaar met winst af te sluiten als je altijd dicht bent ??????
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens coronabeeld.nl is de voorraad in de diepvries op dit moment ongeveer 350.000 prikken. Die 1,3 miljoen gaat dus sowieso niet lukken, want die hebben we niet. Op dit moment wordt er meer geprikt dan geleverd, dus we gaan wel degelijk de goede kant op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
Laatst in een interview met een Amerikaanse deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef Cynicio het volgende:
De regeling van t vaccineren is een zooitje. Mensen die van hot naar haar worden gezonden ipv gewoon in de buurt de prik te kunnen halen. Geen idee waarom dit niet beter geregeld kan worden. En ook niet waarom er zo weinig priklocaties zijn. Hugo blijft als een kip op zijn eieren/vaccins zitten broeden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hahahha
Bericht van 3 februari
[..]
Dat doen we toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laatst in een interview met een deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.
Jaap Goudsmit. Natuurlijk zijn er dan deskundigen die het daar weer niet mee eens zijn dus wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laatst in een interview met een deskundige nog gehoord dat we eigenlijk z.s.m. zoveel mogelijk mensen de 1e vaccinatie moeten geven (ook al volgt die 2e spuit pas veel later) en dat dat al een wereld van verschil zou maken in de strijd tegen het virus. Het tegenovergestelde van het "zorgvuldige" vaccineren wat we in NL doen helaas.
Tot nu toe gaan de prikken op goed tempo wegquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De regeling van t vaccineren is een zooitje. Mensen die van hot naar haar worden gezonden ipv gewoon in de buurt de prik te kunnen halen. Geen idee waarom dit niet beter geregeld kan worden. En ook niet waarom er zo weinig priklocaties zijn. Hugo blijft als een kip op zijn eieren/vaccins zitten broeden.
Daar moeten ze ook mee ophouden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe alles een half jaar dichtgooien een beter alternatief is.
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:46 schreef deedeetee het volgende:
Gemeld aantal prikken 518.710. Hé hé eindelijk over de half miljoen heen.
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?
Wel jammer dat al die geleverde vaccins zijn weggegooid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.
Als we niet zo'n achterlijk paniekkabinet hadden wat van gekkigheid niet meer weet wat te doen, hadden we nu ook geen avondklok gehad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als in augustus serieus op de rem was getrapt nadat ze in Rotterdam en Amsterdam het BCO al niet meer konden bijbenen, we nu geen avondklok hadden gehad, hoor.
Ik ga ook gewoon maar uit van het aantal gemelde prikken. Aan de schattingen hecht ik geen geloof.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar ik vertrouw die clown met z’n schoentjes uit Rotterdam niet meer. Dus die berekening van hem ook niet.
Jawel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er worden geen prikken gezet in de langdurige zorg?
Maar die wil je niet meetellen?quote:
Die 518.780 komt exact overeen met datgeen wat in de ziekenhuizen + door de GGD's is geprikt. Volgens die link en gezien we wel al in langdurige instellingen zijn gaan prikken zal het werkelijke getal dus sowieso wel hoger liggen dan de geregisteerde aantallen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ga ook gewoon maar uit van het aantal gemelde prikken. Aan de schattingen hecht ik geen geloof.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
quote:Frankrijk beveelt één dosis coronavaccin aan voor ex-patiënten
PARIJS - De Franse gezondheidsautoriteiten bevelen aan dat mensen die al besmet zijn geweest met het coronavirus maar één keer een vaccin krijgen toegediend. De ex-patiënten hebben namelijk al immuniteit opgebouwd bij het herstel van de aandoening en het vaccin is dan enkel nog een „herinnering” voor de opgebouwde weerstand.
Frankrijk zou het eerste land worden dat deze aanpak onderschrijft als de regering akkoord gaat met het advies van Hoge Gezondheidsautoriteit. Vooralsnog is het over het algemeen gebruikelijk twee doses toe te dienen van een vaccin tegen Covid-19.
Vind het nog wel een groot risico voor vals-positieven, hoewel dat er ook geen hordes zullen zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:05 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)an-voor-ex-patienten
[..]
Echt ziek wordt je zelden na 1 vaccinatie, dus acceptabel risico. Zo lang je maar een evenwaardig prik-bewijsje krijgt, dan heb je die vast binnen als de tweedeling losbarst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vind het nog wel een groot risico voor vals-positieven, hoewel dat er ook geen hordes zullen zijn.
Daar ga ik ook van uit hoor. Maar aangezien er schattingen worden gedaan en ik t helemaal heb gehad met schattingen gezien die van Hugo nooit kloppen tel ik die niet mee. Kan me nu alleen maar meevallen dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die 518.780 komt exact overeen met datgeen wat in de ziekenhuizen + door de GGD's is geprikt. Volgens die link en gezien we wel al in langdurige instellingen zijn gaan prikken zal het werkelijke getal dus sowieso wel hoger liggen dan de geregistreerde aantallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |