Er is inderdaad een bijzondere hysterie ontstaan rond doodgaan aan corona. Alsof het dan erger doodgaan is of zoiets. En dan zeg ik niet dat je geen maatregelen moet nemen of zoiets. Maar vooral dat dingen soms wat meer in perspectief gezet moeten worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
NOS
Er is ook leven en dood buiten het * o, o, corona * gedoe.
Ik geloof nog totaal niet in dat doel om 2 miljoen prikken per week te zetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze nu keihard leren van logistieke obstakels, voordat straks de grote massa aan de beurt komt.
Zou misschien de overlevingskans ook een rol spelen? En de kans op een goed herstel? Etc.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is al vaak voorbijgekomen. De IC zit vol met mensen tussen de 50 en 75 ongeveer. Daarboven zelden tot nooit. Het is makkelijk om dit op medische triage te gooien maar als er plek genoeg was heb je als oudere natuurlijk meer kans om wel doorverwezen te worden. Wat deze arts zegt klopt echt niet. Er zijn genoeg keuzes gemaakt wat betreft opnames. En zelfs dan is het nog niet genoeg.
Als je nu meer keuzes moet maken, zoals de arts dat zegt, moet je gaan 'saneren' in de categorie 50 tot 75. Ik vind de 75+ al discutabel maar als rijk land ook nog daaronder gaan kiezen is echt onacceptabel.
Oh, ik ook niet hoor. 500K lijkt mij al een zeer ambitieus getal, gelet op hoe het tot nu toe allemaal verloopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik geloof nog totaal niet in dat doel om 2 miljoen prikken per week te zetten.
Je lijkt wel een politicusquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze nu keihard leren van logistieke obstakels, voordat straks de grote massa aan de beurt komt.
Als Ajacied beetje misselijkmakend om deze woorden uit te spreken: "geen woorden maar daden". Ben wel beetje klaar met dit soort mooie berichten om vervolgens weer keihard teleurgesteld te worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik geloof nog totaal niet in dat doel om 2 miljoen prikken per week te zetten.
Ik snap ook niet helemaal waar het vandaan komt, want ik kan me herinneren dat het doel juist 1 miljoen per week was. Dat zou ik al zeer indrukwekkend vinden, dus waarom gouden bergen beloven?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als Ajacied beetje misselijkmakend om deze woorden uit te spreken: "geen woorden maar daden". Ben wel beetje klaar met dit soort mooie berichten om vervolgens weer keihard teleurgesteld te worden.
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef DonDruiper het volgende:
Haha die TT![]()
![]()
Mijn vader is 68, kanker gehad.. heeft nog niks gehoord. 0,0.
Wat een faalland.
Aard van het beestje.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:57 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waar het vandaan komt, want ik kan me herinneren dat het doel juist 1 miljoen per week was. Dat zou ik al zeer indrukwekkend vinden, dus waarom gouden bergen beloven?
Het wordt er niet beter van.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Bring back BaardHugo
[ afbeelding ]
Beetje laat, maar gecondoleerd nogquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is inderdaad een bijzondere hysterie ontstaan rond doodgaan aan corona. Alsof het dan erger doodgaan is of zoiets. En dan zeg ik niet dat je geen maatregelen moet nemen of zoiets. Maar vooral dat dingen soms wat meer in perspectief gezet moeten worden.
Mijn oma is drie maanden terug overleden. Geen corona maar ouderdom. Ik betwijfel achteraf of de laatste maanden op deze manier zo leuk waren. Het was onvermijdelijk maar ook deels veroorzaakt dat ze vanaf maart in plaats van elke dag wandelen binnen heeft gezeten uit angst. En zonder die beweging ging het ineens vrij snel.
Maar wat ik ook met hysterie bedoel: mijn oud-oom is in december ook overleden. Die man was net 65 en kreeg in zijn eigen woonkamer een hartstilstand. Toen ik dat aan iemand vertelde was de eerste reactie: "corona?".
Toen ik zei dat het geen corona was kreeg ik een soort van "Oooooh, niet eens corona"- reactie. Een beetje alsof het dan wat minder erg is dat iemand dood gaat. Daarin lijkt er wel een soort van collectieve gekte in losgebarsten te zijn. Dat we elke dag die coronadoden melden en heel erg vinden, maar al die andere mensen die ook gaan: lekker boeiend.
Ik verwacht dat in april de meeste kwetsbaren wel gevaccineerd zijn. Dan lopen de ziekenhuisaantallen hard terug. Eigenlijk dan alleen nog dikke mannen van middelbare leeftijd.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:59 schreef Montov het volgende:
Sterfte zal de komende 3 weken wel verder dalen. Ziekenhuis en IC ook. Dit vanwege de dalende besmettingen in januari. Er is een hoge mate van correlatie en causatie die al een jaar lang bekend is. Jammer dat sommigen zich dommer voordoen dan dat ze zijn om verontwaardigd te doen over de zorgen voor een nieuwe opleving door een besmettelijkere variant.
Vaccinaties zullen pas vanaf juni? echt een factor zijn; tot die tijd moeten we het via ons gedrag oplossen. Daarbij moet wel goed gekeken worden naar het effect van de maatregelen, want daar heb ik mijn twijfels over.
Nog niet meegekregen? Je mag niet meer met sneeuw spelen, want het virus zit er onder verstopt. Klaar om toe te slaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Komt er al een ochtend/dag/avondklok met de vooruitzichten van de sneeuw/ijspret? Kunnen ze nog wat meer burgertjes pesten
Reken maar dat er van het weekend weer berichten komen dat het 'te druk is' op sommige plekken met mensen die van de sneeuw genieten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Komt er al een ochtend/dag/avondklok met de vooruitzichten van de sneeuw/ijspret? Kunnen ze nog wat meer burgertjes pesten
Woon in zuidoost Brabant. Wij krijgen niet zoveel, helaas.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Lekker ijsballen naar de ME keilen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reken maar dat er van het weekend weer berichten komen dat het 'te druk is' op sommige plekken met mensen die van de sneeuw genieten.
Mwah... hier in Noord-Holland hou ik ook een slag om de arm hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Woon in zuidoost Brabant. Wij krijgen niet zoveel, helaas.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Iedere uitnodiging wordt door een monnik met inkt en veer opgesteld.
Weet je partner dat je zo teleurgesteld bent in hem?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... hier in Noord-Holland hou ik ook een slag om de arm hoor.
De laatste keer dat me 20 cm. beloofd werd, viel het ook wat tegen.
Van Dissel zal vast wel weer verontwaardigd zijn dat er mensen zijn die iets leuks doen. Want we moeten er immers constant mee bezig zijn dat er een derde golf aankomt en Britse variant.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Tuurlijk. Als je ze niet scherp en alert houdt, zakt de boel helemaal in, he!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je partner dat je zo teleurgesteld bent in hem?
Ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou misschien de overlevingskans ook een rol spelen?
Ja.quote:
Klopt. We hebben nu ook iemand van boven de 75 liggen. Niet dat ik denk dat hij er goed vanaf komt, maar toch. Daar heeft het vooral veel mee te maken. Je wordt wel echt gesloopt op de IC. Het herstel is zwaar naderhand.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iemand van 80 die op de IC terecht komt en wat comorbiditeiten heeft, heeft een erg grote kans om er niet helemaal lekker vanaf te komen. Rest van het leven aan de dialyse, helemaal geen conditie meer waardoor ze geen trap meer kunnen lopen, ga zo maar door.
Indien iemand van 80+ op de IC opgenomen wil worden is er gewoon een plekje. Misschien speelt de keuze van de mensen zelf wel een iets grotere rol dan je nu zegt.
Wellicht kan @:Lenny_Leonard hier iets meer over vertellen, want ik geloof echt niet dat iemand die een bed nodig heeft er geen één krijgt.
Ze zeggen ook wel eens dat voor elke dag dat je op de IC ligt een week revalidatie nodig is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens heb je niet helemaal zelf een keuze. Als de arts het onverantwoord vindt, dan doen we het niet.
Kan ik me goed voostellen ja, mijn lijf voelt echt al brak en stijf als ik na een nacht slapen te lui ben geweest en te lang in bed ben blijven liggen. Laat staan dat je letterlijk drie weken lang alleen maar ligtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zeggen ook wel eens dat voor elke dag dat je op de IC ligt een week revalidatie nodig is.
Dat loopt natuurlijk hard op als je er een week ligt.
Voor Corona is de ligduur volgens mij sowieso gemiddeld veel langer dan IC opname na een operatie/zware ongeval/gebeurtenis.
Klopt, maar dat geldt dus niet alleen voor corona, als je langdurig op de IC ligt moet je sowieso ook langdurig revalideren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan ik me goed voostellen ja, mijn lijf voelt echt al brak en stijf als ik na een nacht slapen te lui ben geweest en te lang in bed ben blijven liggen. Laat staan dat je letterlijk drie weken lang alleen maar ligt
Was dat niet ook zo in de UK ? Die levensgevaarlijke mutatie schijnt vanzelf te verdwijnen. Daar zitten we dan voor in de verlengde lockdown mét avondklok.quote:De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep VRT.
Verder complimenteerde hij in een persconferentie de Belgen. "Want het is opmerkelijk hoe we erin geslaagd zijn om sinds november de curve stabiel te houden, ondanks de aanhoudende druk van het virus. Dit vroeg een inspanning en solidariteit waar we terecht trots op kunnen zijn." Uit onderzoek bij bloeddonoren blijkt dat een op de vijf Belgen inmiddels antistoffen tegen het virus heeft, zei Van Gucht.
Ik heb dus serieus een eiersnijder nodigquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:35 schreef Mammietje het volgende:
Goed nieuws voor de mensen die nog geen eiersnijder hebben!![]()
@:leolinedance
https://www.action.com/nl-nl/
En België heeft ook nog gewoon de winkels openquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:07 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]
Was dat niet ook zo in de UK ? Die levensgevaarlijke mutatie schijnt vanzelf te verdwijnen. Daar zitten we dan voor in de verlengde lockdown mét avondklok.
https://www.ansa.it/amp/l(...)tter_impression=truequote:BRESCIA, 03 FEB - 10% van de bevolking van Corzano, een stad met 1400 inwoners in de provincie Brescia, is positief over covid.
"We hebben 140 positieven en 60% zijn basisschoolleerlingen en kleuterschoolleerlingen die op hun beurt hun families besmetten", verklaarde de eveneens positieve burgemeester van de stad Giovanni Benzoni aan ANSA.
Volgens de analyses van Ats Brescia is de bevolking besmet met de Engelse variant van Covid. De burgemeester heeft de scholen tot 8 februari gesloten. "Maar de verordening zal worden verlengd - hij specificeerde - omdat de terugroepswabs vandaag beginnen en daarom zullen we moeten wachten op de resultaten".
De autoriteiten zouden de mogelijkheid overwegen om het land in- en uit te sluiten. "Ik wist niets, maar ik kan wel zeggen dat we de afgelopen uren nog maar één geval hebben gehad.
Alle gezinnen zitten in eenzame opsluiting en we verwachten dat de bocht weer zal dalen", aldus de burgemeester.
Die variant is natuurlijk niet de enige reden. Wellicht wel als het op scholen en de avondklok aankomt, maar de lockdown zelf is er natuurlijk ook nog steeds vanwege de status van de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:07 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]
Was dat niet ook zo in de UK ? Die levensgevaarlijke mutatie schijnt vanzelf te verdwijnen. Daar zitten we dan voor in de verlengde lockdown mét avondklok.
Jammer dat we dat soort berichten een beetje lijken te negeren in NL en enkel uit lijken te gaan van een onderzoek hier in NL zelf.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:11 schreef capricia het volgende:
Ongelooflijk..
10% van de bevolking van dit Italiaanse dorp is besmet met de Engelse variant. Het 60% is kinderen, via de scholen gegaan.
(Excuus voor de slechte vertaling)
[..]
https://www.ansa.it/amp/l(...)tter_impression=true
Daar heb je nu niks aan, je moet er minimaal 4 uur over doen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dus serieus een eiersnijder nodig
En ik woon naast de Action
Pics van je nieuwe eiersnijder als je hem binnen hebt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dus serieus een eiersnijder nodig
En ik woon naast de Action
Eens net zoals in spanje, frankrijk of duitsland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:13 schreef Gretzl het volgende:
Achterlijke halvezolen. Bij het dagelijkse aantal Nederlanders dat in juli nog besmet raakte zou in heel Oost-Azië en Oceanië alarm zijn geslagen. En hier dachten sommige hoofdpersonen in het Catshuisoverleg dat de de 1,5 meter wel weer losgelaten kon worden...
https://www.parool.nl/ned(...)venementen~b88a83ec/
Blijft een megablunder dat er in de zomer niet serieus is ingedamd naar nul.
En hoeveel mensen liggen er daardoor in het ziekenhuis en/of op de ic ? Dat is toch het probleem ? Niet de besmetting op zich.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:11 schreef capricia het volgende:
Ongelooflijk..
10% van de bevolking van dit Italiaanse dorp is besmet met de Engelse variant. Het 60% is kinderen, via de scholen gegaan.
(Excuus voor de slechte vertaling)
[..]
https://www.ansa.it/amp/l(...)tter_impression=true
Klopt helemaal...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:13 schreef Gretzl het volgende:
Achterlijke halvezolen. Bij het dagelijkse aantal Nederlanders dat in juli nog besmet raakte zou in heel Oost-Azië en Oceanië alarm zijn geslagen. En hier dachten sommige hoofdpersonen in het Catshuisoverleg dat de de 1,5 meter wel weer losgelaten kon worden...
Duitsland. Volgens de zelfde persoon in september nog een voorbeeldland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens net zoals in spanje, frankrijk of duitsland.
Die hebben het nu veel beter voor elkaar!
Het CDA spat vh scherm. Jeetje, geen idee dat het kon!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Bring back BaardHugo
[ afbeelding ]
Als het goed gaat, neemt men het er gewoon van. Men was niet gemotiveerd om het virus nog verder in te dammen. Men wilde gewoon op het terras of het strand zitten...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:13 schreef Gretzl het volgende:
Onzin dan hadden we daarna het virus echt wel weer binnen gekregen, met dezelfde gevolgen als nu. Van mij mag het virus zijn gang gaan. Dan moet Hugo maar wat sneller laten vaccineren. Ben het zat de gek van de wereld te zijn met die geringe vaccinaties.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:13 schreef Gretzl het volgende:
Van de wereld nog wel. Denk inderdaad dat ze in Afrika ons aan het uitlachen zijn hoe weinig wij vaccineren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:20 schreef deedeetee het volgende:
Dan moet Hugo maar wat sneller laten vaccineren. Ben het zat de gek van de wereld te zijn met die geringe vaccinaties.
Het is net ontdekt. Dus dat zal nog even op zich laten wachten. Ze hebben net versoepelingen gehad, waaronder het openen van de scholen. Omdat het weer 'relatief' goed ging.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En hoeveel mensen liggen er daardoor in het ziekenhuis en/of op de ic ? Dat is toch het probleem ? Niet de besmetting op zich.
YEAAAHHHHHHH open snel de scholen!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:23 schreef Anton91 het volgende:
Hebben we inmiddels harde cijfers over het percentage besmette mensen dat de Briste mutatie heeft? Uit de presentatie van Jaap V. Dissel lijkt het ongeveer dat de laatste meting rond 12 januari was.
[ afbeelding ]
https://coronadashboard.r(...)riant-voor-nederland
En als 100% de Britse variant is? Dan kan het niet erger worden toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:23 schreef Anton91 het volgende:
Hebben we inmiddels harde cijfers over het percentage besmette mensen dat de Briste mutatie heeft? Uit de presentatie van Jaap V. Dissel lijkt het ongeveer dat de laatste meting rond 12 januari was.
[ afbeelding ]
Die man doet niet aan feiten die maakt modellen, doet dus voorspellingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:23 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
En van die voorspellingen kloppen dus helemaal niks want gisteren zouden we op 140.000 besmettingen zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die man doet niet aan feiten die maakt modellen, doet dus voorspellingen.
Volgens mij was zijn voorspelling lager met deze uitschieter ergens aan de rand van de onzekerheidsmarge.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
En van die voorspellingen kloppen dus helemaal niks want gisteren zouden we op 140.000 besmettingen zitten.
Maar.. maar.. de Britse variant!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 174 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1257 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -5,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1596 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 5 februari om 13:30
![]()
![]()
![]()
kroegenopen.gif
Het kan wel erger worden als het reproductiegetal onder de 1 te krijgen is. Want dan komen we nooit richting herd immunity (vaccinaties en besmettingen) met de angst die ze nu hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:31 schreef popje het volgende:
[..]
En als 100% de Britse variant is? Dan kan het niet erger worden toch?
Wie is het ook eens met Bert Slagter dat ZeroCovid/eliminatie de meest robuuste strategie is?quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grappige is, de term 'Red Team' komt uit de IT beveiliging. Dan is het OMT het 'Blue Team' (degenen die het beleid implementeren en verdedigen) en is het doel van het Red Team om een alternatief beleid voor te stellen en te laten zien hoe het anders kan. In de IT beveiliging werkt het Red Team en Blue Team echter hand in hand.
Een soort schaduw-OMT kan echt ontzettend waardevol zijn. Een team mensen met de juiste disciplines die op de achtergrond alternatieve scenarios uitwerken, om te kijken of je met andere maatregelen misschien meer kan bereiken dan het OMT onder druk heeft kunnen ontwikkelen. De manier waarop het nu gedaan wordt zijn het vooral kapiteins die aan de kade staan die -wanneer ze een weerwoord krijgen- zeggen: "Wij zijn geen beleidsadviseurs hoor, dat weet ik niet!"
Die rol van luis in de pels is ontzettend waardevol, mits je het constructief doet.
fixedquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar.. maar.. het Britse variant beleid!!
ik ben voor een aantal regels die ze in Oceanië toepassen maar ZeroCovid is echt niet mogelijk in NL.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wie is het ook eens met Bert Slagter dat ZeroCovid/eliminatie de meest robuuste strategie is?
[ twitter ]
[ twitter ]
@:trein2000: hoezo extremisten als ze dezelfde aanpak voorstellen als een groot deel van Azië en heel Oceanië al geruime tijd succesvol toepast?
Jammer genoeg worden we hier tegenwoordig geregeerd door angst niet door feiten of gezond verstand. En de zogenaamde regering is al helemaal niks waard. Die stapelen blunder op blunder en houden het volk in een wurgende greep daartoe aangezet door het OMT.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
En van die voorspellingen kloppen dus helemaal niks want gisteren zouden we op 140.000 besmettingen zitten.
Wacht maar over twee weken!!!11quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jammer genoeg worden we hier tegenwoordig geregeerd door angst niet door feiten of gezond verstand. En de zogenaamde regering is al helemaal niks waard. Die stapelen blunder op blunder en houden het volk in een wurgende greep daartoe aangezet door het OMT.
hahaquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wacht maar over twee weken!!!11
CODE ZWART!
In de laatste hoofdstukken van deze crisis zit ik - en waarschijnlijk velen met mij - echt niet meer te wachten op dit totalitaire gedachtegoed.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben voor een aantal regels die ze in Oceanië toepassen maar ZeroCovid is echt niet mogelijk in NL.
Nee joh dan ligt er hier 1 meter sneeuw en is alles wit. Vraag maar aan de weersvoorspellers.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wacht maar over twee weken!!!11
CODE ZWART!
Je begrijpt dat de strategie van ZeroCovid niet pas succesvol is als een land daadwerkelijk weer op nul besmettingen terugkomt? Het is enkel het uitgangspunt, dat je zo min mogelijk viruscirculatie wilt hebben (omdat dit veel makkelijker te controleren is)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben voor een aantal regels die Oceanië toepassen maar ZeroCovid is echt niet mogelijk in NL.....
Herd immunity op natuurlijke wijze is met de vaccins in aantocht echt een idioot idee.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het kan wel erger worden als het reproductiegetal onder de 1 te krijgen is. Want dan komen we nooit richting herd immunity (vaccinaties en besmettingen) met de angst die ze nu hebben.
Het is natuurlijk wachten op mensen die met iets teveel tegelijk sneeuwpret hebben, en de daarop gebaseerde doemvoorspellingen. SNEEUWPIEK!!!1 W8 MAAR OVER 2 WEKEN!!!!11quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh dan ligt er hier 1 meter sneeuw en is alles wit. Vraag maar aan de weersvoorspellers.
Er is nog altijd een verschil tussen ''angst'' en ''rekening houden met alle scenario's''. Het lijkt er op alsof er nogal wat mensen zijn vergeten dat ze er vorig jaar meermaals te laat bij waren omdat ze de situatie aan het onderschatten waren (met hier aardig wat commentaar op die beslissingen). Wellicht wordt er nu wat overgecompenseerd, maar ik ben alleen maar blij dat ze het nu wél serieus nemen. Beter iets te zwaar ingrijpen terwijl we door dalen (waar het nu op lijkt), dan dat ze signalen uit het buitenland negeren omdat ze denken dat het wel los loopt. Ik denk niet dat het kabinet opnieuw het verwijt wil krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jammer genoeg worden we hier tegenwoordig geregeerd door angst niet door feiten of gezond verstand. En de zogenaamde regering is al helemaal niks waard. Die stapelen blunder op blunder en houden het volk in een wurgende greep daartoe aangezet door het OMT.
Ik hoopte eigenlijk dat we die ''twee weken!!!!'' grapjes (en serieuze ''wacht maar twee weken'' posts) na vorig jaar wel een beetje achter ons hadden gelatenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wachten op mensen die met iets teveel tegelijk sneeuwpret hebben, en de daarop gebaseerde doemvoorspellingen. SNEEUWPIEK!!!1 W8 MAAR OVER 2 WEKEN!!!!11
Waarom niet? Dat zou betekenen dat België nu op het punt zit waar Nederland 3 weken geleden zat, wat best mogelijk is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hier 2/3, daar 16%, hoe dan?Dit is toch totaal niet meer serieus te nemen.
Bruls, de man met het gezonde atletische lichaam, neemt alvast een voorschot:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wachten op mensen die met iets teveel tegelijk sneeuwpret hebben, en de daarop gebaseerde doemvoorspellingen. SNEEUWPIEK!!!1 W8 MAAR OVER 2 WEKEN!!!!11
quote:Schaatsliefhebbers kunnen ondanks de coronabeperkingen volgende week het ijs op, zolang ze zich maar aan regels houden.
"Ja, u mag schaatsen", zei voorzitter Bruls van het Veiligheidsberaad in Jan Willem Start Op op NPO Radio 2. "U kunt het 't beste vergelijken met als u de natuur in gaat, het park in loopt of buiten gaat sporten. Dat mag allemaal."
Voorwaarde is wel dat de anderhalvemetermaatregel wordt nageleefd. "Je kunt dus niet met z'n vijven gearmd over de baan gaan zwieren. Dan ben je in overtreding."
Schaatsbanen
Bruls heeft het idee dat ijsclubs met een schaatsbaan zich goed hebben voorbereid. "Die hebben allemaal een protocol van de de KNSB, de schaatsbond, en die zullen waarschijnlijk gaan werken met toelating van mensen. Bijvoorbeeld een bepaald aantal per uur. Als het te druk wordt en het lukt allemaal niet, zal in het uiterste geval gezegd moeten worden: nu kan het schaatsen op deze baan even niet doorgaan."
Uit het Protocol verantwoord sporten op de site van de KNSB:
Buiten mag iedereen vanaf achttien jaar alleen sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan twee personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan, kantines, douches en kleedkamers zijn gesloten.
Uiteraard geldt ook voor schaatsers in ieder geval tot en met dinsdag de avondklok. De kans is groot dat de avondklok daarna wordt verlengd.
Bruls vraagt mensen die buiten van de winter willen genieten goed op te letten. "De ziekenhuizen hebben het al druk genoeg. Het zou vervelend als het op de spoedeisendehulpafdelingen heel erg druk gaat worden met ijs- en sneeuwongelukken. Dat kunnen we niet hebben."
Voorbereid
De beroepsvereniging van spoedeisendehulpartsen (NVSHA) maakt zich geen zorgen over een grote toeloop, ook niet door extra ongelukken in het verkeer.
"Daar zijn we op voorbereid", zegt voorzitter Annemarie van der Velden. "Dit hoort bij de winter." Er staan extra gipsverbandmeesters klaar.
Van Dissel is ook wel een echte zigeunernaam natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die man doet niet aan feiten die maakt modellen, doet dus voorspellingen.
Laat die dikzak eerst maar eens zelf afvallen voordat ie uitspraken mag doen over anderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bruls, de man met het gezonde atletische lichaam, neemt alvast een voorschot:
'Schaatsen mag, maar hou je aan de regels en wees voorzichtig'
[..]
Ik hoorde wel over een sneeuwbal-verbod.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Je begrijpt dat de ZeroCovid strategie een aantal zaken met zich meebrengen waar wij hier in NL niet eens aan moeten willen denken?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de strategie van ZeroCovid niet pas succesvol is als een land daadwerkelijk weer op nul besmettingen terugkomt? Het is enkel het uitgangspunt, dat je zo min mogelijk viruscirculatie wilt hebben (omdat dit veel makkelijker te controleren is)
ZeroCovid/Eliminatie/Containment/Indammen staat dus niet gelijk aan eradicatie (uitroeien).
En wanneer ons kabinet het over indammen heeft en hiermee wil voorkomen dat de ziekenhuis overstromen zijn ze niet op de hoogte van de juiste definitie.
Wist iedereen dat maar!quote:2. "U kunt het 't beste vergelijken met als u de natuur in gaat, het park in loopt of buiten gaat sporten. Dat mag allemaal."
Omdat je aan het zwieren bent. Is toch om te janken.quote:"Je kunt dus niet met z'n vijven gearmd over de baan gaan zwieren. Dan ben je in overtreding."
Succesvol indammen kan ook prima met behoudt van de grondrechten die we nu hebben. Kijk anders eens naar hoe Taiwan dit heeft aangepakt. En zo zijn er wel meer voorbeelden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de ZeroCovid strategie een aantal zaken met zich meebrengen waar wij hier in NL niet eens aan moeten willen denken?
Ben wel een beetje klaar met het gepiep over corona. Gisteren postte ik een tweet van een NOS reporter uit Spanje waarin de reporter zei dat ze in Spanje de maatregelen pas gaan versoepelen als 70% van de bevolking een vaccin heeft gehad, aldus Fernando Simon (de Spaanse Jaap V. Dissel).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Herd immunity op natuurlijke wijze is met de vaccins in aantocht echt een idioot idee.
Dat zou tegelijk ook raar zijn, want de opmars van Britse variant is in december pas waar genomen in UK.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat zou betekenen dat België nu op het punt zit waar Nederland 3 weken geleden zat, wat best mogelijk is.
De variant kan Nederland 3 weken eerder bereikt hebben, of aangekomen zijn toen het aantal besmettingen in België veel hoger lag dan in Nederland.
Bvb: eind oktober had België 2.6x meer besmettingen per 100k en een veel hogere positivity rate. Als in die periode per dag per miljoen inwoners 2 gevallen met de nieuwe variant beide landen binnenkwamen, zou de verhouding nieuwe/oude in Nederland 2.6x hoger gelegen hebben.
En meteen daarna ging het aantal besmettingen in België sterk omlaag (daling met 80% in 22 dagen), wat de verspreiding over het grondgebied vertraagd zou kunnen hebben (als de variant reeds overal aanwezig was zou het geen verschil maken).
Nieuwsflash: zolang de besmettingen dalen zullen de ziekenhuisopnames ook dalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:33 schreef Noordzijde het volgende:
En weer een aardige daling in de ziekenhuizen. Gaat steeds beter!
Van uitgerekend alle landen kom je met Taiwan aanzetten. Dit maakt je betoog niet sterker.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Succesvol indammen kan ook prima met behoudt van de grondrechten die we nu hebben. Kijk anders eens naar hoe Taiwan dit heeft aangepakt. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
[ afbeelding ]
Grote hobby van Rutte en Hugo. Hand in hand lekker zwieren over wat riviertjesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
Waarom is het schaatsen eigenlijk nog niet verboden?
Schaatsen is al snel een recreatieve aangelegenheid en dit moeten we zien te voorkomen. We willen mobiliteit voorkomen dus ik geef het 3 dagen voor mensen worden verzocht het ijs te verlaten en blijf thuis, was uw handen stuk maar blijf in beweging want dat is gezond. Kbye!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
Houdt vol!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Schaatsen is al snel een recreatieve aangelegenheid en dit moeten we zien te voorkomen. We willen mobiliteit voorkomen dus ik geef het 3 dagen voor mensen worden verzocht het ijs te verlaten en blijf thuis, was uw handen stuk maar blijf in beweging want dat is gezond. Kbye!
En we doen dit om kwetsbaren en ouderen te beschermen. Alleen samen krijgen we dit vervelende virus onder controle.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Schaatsen is al snel een recreatieve aangelegenheid en dit moeten we zien te voorkomen. We willen mobiliteit voorkomen dus ik geef het 3 dagen voor mensen worden verzocht het ijs te verlaten en blijf thuis, was uw handen stuk maar blijf in beweging want dat is gezond. Kbye!
Het enige wat niet serieus te nemen is zijn die kansloze, niet-aflatende pogingen om deze Britse variant te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hier 2/3, daar 16%, hoe dan?Dit is toch totaal niet meer serieus te nemen.
Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit.quote:“De laatste twee weken van januari werd 16 procent van de besmettingen veroorzaakt door de Britse variant.
Jij komt niet eens met tegenargumenten waarom succesvol indammen/containment/eliminatie niet mogelijk zijn in Nederland en de landen om ons heen....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Van uitgerekend alle landen kom je met Taiwan aanzetten. Dit maakt je betoog niet sterker.
Dan had men de grenzen moeten sluiten, of een gecoordineerd Europees beleid moeten voeren. En daar is het nu te laat voor. Maar bij een volgende pandemie verwacht ik wel dat ze dat proberen, ze hebben nu geleerd dat "met zo weinig mogelijk beperkingen beheersbaar houden" uiteindelijk neerkomt op "veel beperkingen langdurig opleggen".quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wie is het ook eens met Bert Slagter dat ZeroCovid/eliminatie de meest robuuste strategie is?
[ twitter ]
[ twitter ]
@:trein2000: hoezo extremisten als ze dezelfde aanpak voorstellen als een groot deel van Azië en heel Oceanië al geruime tijd succesvol toepast?
Wederzijds.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ben er onderhand ook een beetje klaar mee
De zogeheten ZeroCovid-strategie betekent niet dat landen pas succes hebben zodra ze het stadium van Nieuw-Zeeland hebben bereikt. Lees anders deze paper even doorquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben voor een aantal regels die ze in Oceanië toepassen maar ZeroCovid is echt niet mogelijk in NL.
Niet gezegd, geschat in modellen door RIVM :quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit.
Bron : https://www.rivm.nl/nieuw(...)ien-roet-in-het-etenquote:Britse variant
De coronavariant die in het Verenigd Koninkrijk is ontdekt, is van de vier nieuwe varianten met de grootste opmars bezig. Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
zou wel moeten ja.....als je naar het vuurwerkverbod kijktquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
En vervolgens kom je met een grafiek aan zetten met een hoop landen die in geen enkel vlak lijken op Nederland of Duitsland. Het heeft mij niks met geografie te maken maar alles met het uitgevoerde beleid van desbetreffende regeringen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jij komt niet eens met tegenargumenten waarom succesvol indammen/containment/eliminatie niet mogelijk zijn in Nederland en de landen om ons heen....
Genoeg landen met een succesvolle aanpak die niet per se eilanden zijn. Ben er onderhand ook een beetje klaar mee dat het geografische aspect voortdurend wordt misbruikt door mensen die stellig zijn dat er in NL alleen mitigatie mogelijk is.
https://interactives.lowy(...)-performance/#region
Het is imo helemaal niet te laat voor een gecoördineerd Europees beleid. Met de juiste inspanningen kan er in enkele maanden enorm veel worden bereikt. Ben je niet compleet afhankelijk van vaccins. Maakt het beleid ook een stuk robuuster gezien de onzekerheden van de nieuwe varianten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan had men de grenzen moeten sluiten, of een gecoordineerd Europees beleid moeten voeren. En daar is het nu te laat voor. Maar bij een volgende pandemie verwacht ik wel dat ze dat proberen, ze hebben nu geleerd dat "met zo weinig mogelijk beperkingen beheersbaar houden" uiteindelijk neerkomt op "veel beperkingen langdurig opleggen".
Dat is één van de vele wal -en schip dingen. Net zoals voor de groep mensen die van nature immuun zijn en helemaal geen antistoffen hoeven te hebben noch die zullen gaan ontwikkelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 02:23 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
In november was ik bij mn huisarts voor de uitslag van het bloedonderzoek. Naast een hoop andere zaken hadden ze me ook op corona getest. Het resultaat: ik zit vol antistoffen en blijk immuun te zijn. Dan ga ik dus geen spuit halen! Krijg ik nou ook zo'n papiertje?
1/5. Heeft ze wel een jaar gekost. Nou, nog een paar jaar te gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:56 schreef mir1986 het volgende:
1/5 deel van de mensen in België heeft antistoffen.. Wat fijn! Op naar groepsimmuniteit.
Dat hadden ze afgelopen zomer moeten bedenken .....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is imo helemaal niet te laat voor een gecoördineerd Europees beleid. Met de juiste inspanningen kan er in enkele maanden enorm veel worden bereikt. Ben je niet compleet afhankelijk van vaccins. Maakt het beleid ook een stuk robuuster gezien de onzekerheden van de nieuwe varianten.
Het is in ieder geval nooit te laat om te stoppen met een bewezen faalstrategie als mitigatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |