abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197832977
quote:
2. "U kunt het 't beste vergelijken met als u de natuur in gaat, het park in loopt of buiten gaat sporten. Dat mag allemaal."
Wist iedereen dat maar!

quote:
"Je kunt dus niet met z'n vijven gearmd over de baan gaan zwieren. Dan ben je in overtreding."
Omdat je aan het zwieren bent. Is toch om te janken.

Gisteren al een bericht dat ziekenhuizen zich zorgen maken..
Stop maar gewoon met leven. Dat is voor iedereen beter.
Go hard or go home
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:46:57 #277
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197832994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je begrijpt dat de ZeroCovid strategie een aantal zaken met zich meebrengen waar wij hier in NL niet eens aan moeten willen denken?
Succesvol indammen kan ook prima met behoudt van de grondrechten die we nu hebben. Kijk anders eens naar hoe Taiwan dit heeft aangepakt. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197832996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Herd immunity op natuurlijke wijze is met de vaccins in aantocht echt een idioot idee.
Ben wel een beetje klaar met het gepiep over corona. Gisteren postte ik een tweet van een NOS reporter uit Spanje waarin de reporter zei dat ze in Spanje de maatregelen pas gaan versoepelen als 70% van de bevolking een vaccin heeft gehad, aldus Fernando Simon (de Spaanse Jaap V. Dissel).

Ondanks dat het een serieuze tweet is die zelfs op de NOS blog staat werd deze tweet uit deze reeks verwijdert.

https://nos.nl/liveblog/2(...)st-voor-datalek.html

Daar kun je de tweet vinden (een na laatste)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:48:01 #279
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197833015
Waarom is het schaatsen eigenlijk nog niet verboden?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197833032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat zou betekenen dat België nu op het punt zit waar Nederland 3 weken geleden zat, wat best mogelijk is.
De variant kan Nederland 3 weken eerder bereikt hebben, of aangekomen zijn toen het aantal besmettingen in België veel hoger lag dan in Nederland.
Bvb: eind oktober had België 2.6x meer besmettingen per 100k en een veel hogere positivity rate. Als in die periode per dag per miljoen inwoners 2 gevallen met de nieuwe variant beide landen binnenkwamen, zou de verhouding nieuwe/oude in Nederland 2.6x hoger gelegen hebben.
En meteen daarna ging het aantal besmettingen in België sterk omlaag (daling met 80% in 22 dagen), wat de verspreiding over het grondgebied vertraagd zou kunnen hebben (als de variant reeds overal aanwezig was zou het geen verschil maken).
Dat zou tegelijk ook raar zijn, want de opmars van Britse variant is in december pas waar genomen in UK.
Ook heeft belgië zijn testbeleid drastisch beperkt / aangepast rond die periode.

We gaan in elk geval een interessante periode tegemoet, ik ben benieuwd wie er uiteindelijk het meeste bij het rechte eind zat.

Een ding blijft belangrijk : zo snel mogelijk, zoveel mogelijk mensen vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197833044
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:33 schreef Noordzijde het volgende:
En weer een aardige daling in de ziekenhuizen. Gaat steeds beter!
Nieuwsflash: zolang de besmettingen dalen zullen de ziekenhuisopnames ook dalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197833045
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Succesvol indammen kan ook prima met behoudt van de grondrechten die we nu hebben. Kijk anders eens naar hoe Taiwan dit heeft aangepakt. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

[ afbeelding ]
Van uitgerekend alle landen kom je met Taiwan aanzetten. Dit maakt je betoog niet sterker.
pi_197833047
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
Grote hobby van Rutte en Hugo. Hand in hand lekker zwieren over wat riviertjes *;
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:49:56 #284
473584 Gretzl
pi_197833053
Waarom er een centrale Europese aanpak dient te komen voor ZeroCovid.
Calling for pan-European commitment for rapid and sustained reduction in SARS-CoV-2 infections
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_197833076
quote:
Schaatsen is al snel een recreatieve aangelegenheid en dit moeten we zien te voorkomen. We willen mobiliteit voorkomen dus ik geef het 3 dagen voor mensen worden verzocht het ijs te verlaten en blijf thuis, was uw handen stuk maar blijf in beweging want dat is gezond. Kbye!
Go hard or go home
pi_197833091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Schaatsen is al snel een recreatieve aangelegenheid en dit moeten we zien te voorkomen. We willen mobiliteit voorkomen dus ik geef het 3 dagen voor mensen worden verzocht het ijs te verlaten en blijf thuis, was uw handen stuk maar blijf in beweging want dat is gezond. Kbye!
Houdt vol!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197833100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:50 schreef Noek het volgende:

[..]

En we doen dit om kwetsbaren en ouderen te beschermen. Alleen samen krijgen we dit vervelende virus onder controle.
pi_197833108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:32 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hier 2/3, daar 16%, hoe dan? :') Dit is toch totaal niet meer serieus te nemen.
Het enige wat niet serieus te nemen is zijn die kansloze, niet-aflatende pogingen om deze Britse variant te bagatelliseren.

LEES NOU EEN KEER WAT ER STAAT! 8)7

quote:
“De laatste twee weken van januari werd 16 procent van de besmettingen veroorzaakt door de Britse variant.
Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:52:31 #289
473584 Gretzl
pi_197833109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Van uitgerekend alle landen kom je met Taiwan aanzetten. Dit maakt je betoog niet sterker.
Jij komt niet eens met tegenargumenten waarom succesvol indammen/containment/eliminatie niet mogelijk zijn in Nederland en de landen om ons heen....

Genoeg landen met een succesvolle aanpak die niet per se eilanden zijn. Ben er onderhand ook een beetje klaar mee dat het geografische aspect voortdurend wordt misbruikt door mensen die stellig zijn dat er in NL alleen mitigatie mogelijk is.

https://interactives.lowy(...)-performance/#region
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:53:44 #290
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197833126
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Wie is het ook eens met Bert Slagter dat ZeroCovid/eliminatie de meest robuuste strategie is?

[ twitter ]
[ twitter ]

@:trein2000: hoezo extremisten als ze dezelfde aanpak voorstellen als een groot deel van Azië en heel Oceanië al geruime tijd succesvol toepast?
Dan had men de grenzen moeten sluiten, of een gecoordineerd Europees beleid moeten voeren. En daar is het nu te laat voor. Maar bij een volgende pandemie verwacht ik wel dat ze dat proberen, ze hebben nu geleerd dat "met zo weinig mogelijk beperkingen beheersbaar houden" uiteindelijk neerkomt op "veel beperkingen langdurig opleggen".
are we infinite or am I alone
pi_197833128
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ben er onderhand ook een beetje klaar mee
Wederzijds.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:54:28 #292
473584 Gretzl
pi_197833144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben voor een aantal regels die ze in Oceanië toepassen maar ZeroCovid is echt niet mogelijk in NL.

De zogeheten ZeroCovid-strategie betekent niet dat landen pas succes hebben zodra ze het stadium van Nieuw-Zeeland hebben bereikt. Lees anders deze paper even door :).
pi_197833160
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit. :')
Niet gezegd, geschat in modellen door RIVM :

quote:
Britse variant
De coronavariant die in het Verenigd Koninkrijk is ontdekt, is van de vier nieuwe varianten met de grootste opmars bezig. Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Bron : https://www.rivm.nl/nieuw(...)ien-roet-in-het-eten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197833175
quote:
zou wel moeten ja.....als je naar het vuurwerkverbod kijkt
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197833183
1/5 deel van de mensen in België heeft antistoffen.. Wat fijn! Op naar groepsimmuniteit.
pi_197833191
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Jij komt niet eens met tegenargumenten waarom succesvol indammen/containment/eliminatie niet mogelijk zijn in Nederland en de landen om ons heen....

Genoeg landen met een succesvolle aanpak die niet per se eilanden zijn. Ben er onderhand ook een beetje klaar mee dat het geografische aspect voortdurend wordt misbruikt door mensen die stellig zijn dat er in NL alleen mitigatie mogelijk is.

https://interactives.lowy(...)-performance/#region
En vervolgens kom je met een grafiek aan zetten met een hoop landen die in geen enkel vlak lijken op Nederland of Duitsland. Het heeft mij niks met geografie te maken maar alles met het uitgevoerde beleid van desbetreffende regeringen.

Ik ben er wel achter dat een flink aantal mensen bereidt is alle vrijheden en privacy op te geven vanwege een virus, om dan maar weer naar de kroeg te kunnen. Ik pas daar voor, vind het een hele gevaarlijke ontwikkeling die koste wat kost tegen gehouden moet worden.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:57:08 #297
473584 Gretzl
pi_197833193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan had men de grenzen moeten sluiten, of een gecoordineerd Europees beleid moeten voeren. En daar is het nu te laat voor. Maar bij een volgende pandemie verwacht ik wel dat ze dat proberen, ze hebben nu geleerd dat "met zo weinig mogelijk beperkingen beheersbaar houden" uiteindelijk neerkomt op "veel beperkingen langdurig opleggen".
Het is imo helemaal niet te laat voor een gecoördineerd Europees beleid. Met de juiste inspanningen kan er in enkele maanden enorm veel worden bereikt. Ben je niet compleet afhankelijk van vaccins. Maakt het beleid ook een stuk robuuster gezien de onzekerheden van de nieuwe varianten.

Het is in ieder geval nooit te laat om te stoppen met een bewezen faalstrategie als mitigatie
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:57:26 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197833199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:23 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

In november was ik bij mn huisarts voor de uitslag van het bloedonderzoek. Naast een hoop andere zaken hadden ze me ook op corona getest. Het resultaat: ik zit vol antistoffen en blijk immuun te zijn. Dan ga ik dus geen spuit halen! Krijg ik nou ook zo'n papiertje?
Dat is één van de vele wal -en schip dingen. Net zoals voor de groep mensen die van nature immuun zijn en helemaal geen antistoffen hoeven te hebben noch die zullen gaan ontwikkelen.
Ook is het zeer goed mogelijk dat aangemaakte "antistoffen" (6 stuks: te verdelen in B&T-cellen in type effector, actor en/of memory-type ?) degenereren en dan zo als diagnose dan een vals beeld geven omtrent immuniteit.
En dan laat ik de mutatiefactor van weerstand en virus die van persoon tot persoon in tijd en aard sterk kan verschillen, nog achterwege. Prima mogelijk dat iemand in de zomer wel weerstand heeft tegen Covid19 dit bv door een ongerelateerde (ook mentale) aandoening zoals een verkoudheid dat (tijdelijk) niet meer is.

Puur technisch is een vaccinatiebewijs voor het individu sws van generlei waarde om daarmee zekerheid te verkrijgen. Ook medisch gezien zal geen bij zij hoofd zijnde dokter zeggen dat het de ziekte zal uitsluiten.
Op de grote aantallen van statistiek door modelleurs kan het wel een bepaalde betekenis aan waarheid krijgen. Die waarheid is dan net zo geldig dat Covid19 ook zonder vaccinatie, voor 99,6% van de mensen hooguit een paar dagen ziek zijn is.

De kernvraag is dan weer wat zo'n vaccinatiebewijs precies moet bewerkstelligen. Was het om te voorkomen dat mensen ziek worden, de zorg niet wordt overbelast of blijkt het vooral een discriminerend papiertje die andersdenkenden dwingt tot "vaccinatie" om maatschappelijk maar niet te worden uitgesloten.

Voorts haal ik mijn credo maar weer van stal dat al of niet gevaccineerd, dan (on)besmet worden; niets zegt over de (on)besmettelijkheid en/of de uiteindelijke gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197833201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:56 schreef mir1986 het volgende:
1/5 deel van de mensen in België heeft antistoffen.. Wat fijn! Op naar groepsimmuniteit.
1/5. Heeft ze wel een jaar gekost. Nou, nog een paar jaar te gaan.
Oh, wacht, vaccinaties O+
pi_197833208
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:57 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het is imo helemaal niet te laat voor een gecoördineerd Europees beleid. Met de juiste inspanningen kan er in enkele maanden enorm veel worden bereikt. Ben je niet compleet afhankelijk van vaccins. Maakt het beleid ook een stuk robuuster gezien de onzekerheden van de nieuwe varianten.

Het is in ieder geval nooit te laat om te stoppen met een bewezen faalstrategie als mitigatie
Dat hadden ze afgelopen zomer moeten bedenken .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')