"We zijn er klaar voor!"- H. de Jongequote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
Erg zorgvuldig:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-drie-coronaprikken
eerste prik was met een te korte naald
Bizar is dat ja, normaal ben ik de halve winter mild verkouden. Nu niks van dat allesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n kinderen zitten nu alweer een tijdje thuis en ik ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest! Ik vraag me af of dat niet deels een verklaring kan zijn voor het lagere aantal testen. Volgens de infectieradar zijn er nu minder mensen met corona-achtige klachten.
Komt door het datalek.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Bizar is dat ja, normaal ben ik de halve winter mild verkouden. Nu niks van dat alles
NOSquote:IC-baas Amsterdam UMC: zorg is nu oneerlijk verdeeld
Het hoofd van de intensive care van ziekenhuis Amsterdam UMC maakt zich ernstig zorgen over de "oneerlijke verdeling" van de zorg in de coronacrisis. Armand Girbes schrijft in een monoloog in het AD dat er te veel aandacht naar coronazorg gaat, waardoor andere zorg ondersneeuwt. "We melden elke dag de coronacijfers, maar ik zie nooit de cijfers van de oplopende wachtlijsten, van operaties die niet doorgaan", schrijft Girbes.
Hij vreest de komende jaren volop de neveneffecten van de coronacrisis te zien. "Heel veel schade blijft onbenoemd en ongeteld", aldus Girbes. "600 patiënten op de IC en 1600 in de rest van het ziekenhuis ontwrichten op dit moment een hele bevolking, een heel land."
Volgens Girbes hebben politici vanwege "onze luxemaatschappij" nooit geleerd keuzes te maken. "Niemand durft te zeggen: we moeten minder coronapatiënten toelaten op de IC. Iedereen vlucht, kijkt de andere kant op, terwijl het probleem levensgroot is." Hij spreekt van "braafpraterij". Girbes: "En met die braafpraterij overwin je geen crisis".
Speelt natuurlijk wel een rol. Al denk ik dat de reisbewegingen een grotere rol spelen. We zijn als Europeanen enorm gewend om makkelijk van het ene naar het andere land te kunnen reizen. Even een dagje Duitsland, een weekendje Londen, een week Italië. Allemaal landen met hun eigen corona regels waardoor het van de zomer natuurlijk uiteindelijk weer is misgegaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat argument kan ik ook niet meer aanhoren.
Het zal wel aan mij liggen, maar die IC-artsen kunnen toch autonoom beslissen over wie ze wel en niet opnemen? Maak dan via de NVIC afspraken...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel interessant dat deze discussie steeds meer gaat spelen.
Dat is al vaak voorbijgekomen. De IC zit vol met mensen tussen de 50 en 75 ongeveer. Daarboven zelden tot nooit. Het is makkelijk om dit op medische triage te gooien maar als er plek genoeg was heb je als oudere natuurlijk meer kans om wel doorverwezen te worden. Wat deze arts zegt klopt echt niet. Er zijn genoeg keuzes gemaakt wat betreft opnames. En zelfs dan is het nog niet genoeg.quote:
En Australië is ook teringeind weg van nieuw Zeelandquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Speelt natuurlijk wel een rol. Al denk ik dat de reisbewegingen een grotere rol spelen. We zijn als Europeanen enorm gewend om makkelijk van het ene naar het andere land te kunnen reizen. Even een dagje Duitsland, een weekendje Londen, een week Italië. Allemaal landen met hun eigen corona regels waardoor het van de zomer natuurlijk uiteindelijk weer is misgegaan.
Nieuw-Zeeland kan hier natuurlijk veel beter zicht op houden met eigenlijk alleen Australië naast zich.
Hoezo maak je je daar zorgen om? Als je vaccins bedoelt, de enige landen die boos op ons kunnen zijn zijn arme landen, en daar toweren we toch ver boven, en zij zijn economisch oneindig meer afhankelijk van ons dan wij van hun zandbak. Het enige wat ze kunnen doen straks na de pandemie als ze nog 10 keer armer zijn geworden is bedelen of wij aub tussen onze bezuinigingen door niet op ontwikkelingshulp willen bezuinigen om de kosten terug te verdienen... wat natuurlijk wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je 'er goed vanaf komen' definieert. Ik denk dat we er financieel en ook wat onderwijsachterstanden betreft uiteindelijk wel goed uit zullen komen, net als het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat we het heel goed zullen doen als het gaat om het aantal doden, maar het blijft lastig om landen op dat vlak te vergelijken. Een relatief vergrijsd land zal meer coronadoden hebben. En dan is er nog de kwestie van verschillen in definitie en administratie.
Ik maak me wel wat zorgen om de verhouding tussen Europa (de EU) en de rest van de wereld te komende jaren.
Tenenkrommend zeg. Als we datzelfde principe op mensen toe zouden passen zou jij waarschijnlijk in de goot liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoezo maak je je daar zorgen om? Als je vaccins bedoelt, de enige landen die boos op ons kunnen zijn zijn arme landen, en daar toweren we toch ver boven, en zij zijn economisch oneindig meer afhankelijk van ons dan wij van hun zandbak.
Daarom, het is net zero covid: binnen de grenzen normaal vrij leven als vanouds, grenzen dichttimmeren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tenenkrommend zeg. Als we datzelfde principe op mensen toe zouden passen zou jij waarschijnlijk in de goot liggen.
Laten we die verzorgingsstaat dan ook maar afbreken. Ik heb het niet nodig, laat die armen maar creperen. Meer geld en zorg voor mij. Mentale gezondheidszorg? Onzin en zonde van het geld. Gewoon iedereen voor zich, wie niet mee kan komen zoekt het maar uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom, het is net zero covid: binnen de grenzen normaal vrij leven als vanouds, grenzen dichttimmeren.
Waarmee ik bedoel: je kan prima in je land een verzorgingsstaat etc hebben en elke keer bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking ipv dat bv omdat het makkelijker is voor de kiezer.
Intern en extern beleid hoeven niet overeen te komen 😉😁
Dat doen we toch al decennia?
3 uurtjes vliegen een teringeind noemenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
En Australië is ook teringeind weg van nieuw Zeeland
Nee precies, je stapt eigenlijk zo de grens over naar je buurland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 uurtjes vliegen een teringeind noemen
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee precies, je stapt eigenlijk zo de grens over naar je buurland.
Dat percentage zegt dus weinig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:13 schreef Montov het volgende:
11% positieve testen is hoog en is een indicatie dat je nog veel besmette mensen mist die het dan doorgeven aan familie/vrienden/collega's. Dus het is goed om op te roepen om bij twijfel wel de test te doen.
Maar ik denk dat de daling van het aantal testen simpelweg een reflectie is van de situatie dat er minder corona is. Er zijn meer besmettingen gaande, maar verhoudingsgewijs zal dat niet veel verschillen tussen nu en eind december.
Het lijkt me duidelijk dat de beslissing de scholen te heropenen niet vanuit epidemiologisch standpunt is genomen. Daarom wordt ook de lockdown inclusief de avondklok verlengd, in de hoop dat dit de eventuele stijging n.a.v. de schoolopening wat dempt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb gisteravond de technische briefing teruggekeken omdat ik benieuwd was naar de onderbouwing voor het heropenen van de scholen. Wat ik zag waren pessimistische scenario's. Ik snap nog steeds niet waarom het OMT heeft gezegd dat heropening een goed idee was.
gaat lekker he met ajaxquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yep, je bent weer domme dingen aan het roepen.
Hugo had het niet slechter kunnen doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat lekker he met ajax![]()
haller en onana
Hugo had TD moeten zijn van Ajax.. die had dit heel zorgvuldig aangepakt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat lekker he met ajax![]()
haller en onana
en dan hebben we het nog niet eens over prikker Promesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hugo had TD moeten zijn van Ajax.. die had dit heel zorgvuldig aangepakt.
Die allesvernietigendebritsemutatievermoorder had alleen een visum voor Nederland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:24 schreef asco het volgende:
Gelukkig maar dat in België de Britse variant niet zo veel kwaad doet en de winkels gewoon open zijn. (🙄)
https://www.hln.be/dossie(...)-vertragen~a0f4c791/
Promes prikt ten minste ha ha haquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan hebben we het nog niet eens over prikker Promes
Daarom. Ook in Duitsland wordt die angstorgel niet bespeeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:24 schreef asco het volgende:
Gelukkig maar dat in België de Britse variant niet zo veel kwaad doet en de winkels gewoon open zijn. (🙄)
https://www.hln.be/dossie(...)-vertragen~a0f4c791/
Het is echt schandalig dat de winkels in Nederland dicht zijn. Gewoon miljoenen/miljarden door de plee spoelen. 🤮quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die allesvernietigendebritsemutatievermoorder had alleen een visum voor Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |