abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197828900
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:

Wat NL m.i. goed doet is de noodlijdende sectoren in leven proberen te houden. Hier hebben we uiteindelijk allemaal baat bij.
Mwah, weet ik niet. Veel mensen zien overheidsinvesteringen als iets gunstigs voor economie, maar ik ben niet van die school. In mijn ogen is het helpen van noodlijdende sectoren een morele plicht omdat ze van overheidswege gesloten of afgeschaald zijn.

We hebben relatief veel begrotingsdiscipline en wat technologie betreft zijn we altijd al een redelijk vooruitstrevend land geweest. Ik denk dat dat ons erdoorheen helpt. En ik vind het niet zo'n gek idee dat de in ons land relatief grote vaccinatiebereidheid iets gunstigs is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:15:19 #127
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197828915
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:

[..]

We zijn net als veel landen niet all-in gegaan à la Nieuw-Zeeland.
Vergeet niet dat Nieuw-Zeeland een eiland is he. Dat sluit je eenvoudig af. Scheelt echt een bult.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197828924
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Nieuw-Zeeland een eiland is he. Dat sluit je eenvoudig af. Scheelt echt een bult.
Dat argument kan ik ook niet meer aanhoren.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:16:20 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197828931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In het geval van een pandemie wel een vrij sterk argument.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197828960
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:16 schreef Caland het volgende:

[..]

In het geval van een pandemie wel een vrij sterk argument.
Tot je naar een land kijkt dat het goed doet en geen eiland is. Maar ik ga me niet met die landendiscussie bemoeien. Verschrikkelijk vervelende discussie is het. Fuck de gidslanden.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:19:34 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197828982
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tot je naar een land kijkt dat het goed doet en geen eiland is.
Veelal dictaturen of aanverwante dictaturen.

Dat zijn over het gros gezien wel de twee smaken die zo'n pandemietje aardig onder de duim kunnen krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197828992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

4 jaar is nog niet voorbij dus dat is een juiste aanname
O, ja. Het is een crisis en we blijven gewoon de normale procedures en tijdslijnen volgen alsof er niets aan de hand is. Dom van mij.
pi_197828997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mwah, weet ik niet. Veel mensen zien overheidsinvesteringen als iets gunstigs voor economie, maar ik ben niet van die school. In mijn ogen is het helpen van noodlijdende sectoren een morele plicht omdat ze van overheidswege gesloten of afgeschaald zijn.

We hebben relatief veel begrotingsdiscipline en wat technologie betreft zijn we altijd al een redelijk vooruitstrevend land geweest. Ik denk dat dat ons erdoorheen helpt. En ik vind het niet zo'n gek idee dat de in ons land relatief grote vaccinatiebereidheid iets gunstigs is.
Ik zie dit niet als overheidsinvesteringen maar als een goede poging om het kringetje rond te houden. Een golf aan faillissementen met op zijn beurt weer zeer ongewenste kettingreacties als massale werkloosheid is echt niet iets waar we op zitten te wachten.
I'll give you something to do
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:21:28 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197829004
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat zijn over het gros gezien wel de twee smaken die zo'n pandemietje aardig onder de duim kunnen krijgen.
Plus dat de info die we van zulke landen krijgen niet heel betrouwbaar is, Noord Korea heeft geen enkel geval bijvoorbeeld.
pi_197829008
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

Met opzet niet genoemd omdat je dan weer de wind van voren krijgt.
I'll give you something to do
pi_197829016
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Tot je een land vindt dat... enfin, je snapt 'em denk ik wel.

Een goede vergelijking tussen landen is denk ik alleen achteraf te maken. En ook dan is het niet zo eenvoudig omdat veel variabelen een rol spelen. Wat mij dwars zit aan deze discussie is dat men eruit pikt wat goed uitkomt in het licht van het eigen standpunt. Ben ik voor een streng regime? Dan haal ik Nieuw-Zeeland of Duitsland erbij. Ben ik voor het relativeren van de ernst van corona? Dan pak ik een land erbij met een laissez-faire beleid.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:22:38 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197829025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Plus dat de info die we van zulke landen krijgen niet heel betrouwbaar is, Noord Korea heeft geen enkel geval bijvoorbeeld.
North Korea best Korea.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:22:46 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197829028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom niet? is het niet waar dan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tot je naar een land kijkt dat het goed doet en geen eiland is. Maar ik ga me niet met die landendiscussie bemoeien. Verschrikkelijk vervelende discussie is het. Fuck de gidslanden.
Okay gevoelige snaar geraakt blijkbaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Met opzet niet genoemd omdat je dan weer de wind van voren krijgt.
Dat blijkt idd :P
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197829029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
IC-baas Amsterdam UMC: zorg is nu oneerlijk verdeeld
Het hoofd van de intensive care van ziekenhuis Amsterdam UMC maakt zich ernstig zorgen over de "oneerlijke verdeling" van de zorg in de coronacrisis. Armand Girbes schrijft in een monoloog in het AD dat er te veel aandacht naar coronazorg gaat, waardoor andere zorg ondersneeuwt. "We melden elke dag de coronacijfers, maar ik zie nooit de cijfers van de oplopende wachtlijsten, van operaties die niet doorgaan", schrijft Girbes.

Hij vreest de komende jaren volop de neveneffecten van de coronacrisis te zien. "Heel veel schade blijft onbenoemd en ongeteld", aldus Girbes. "600 patiënten op de IC en 1600 in de rest van het ziekenhuis ontwrichten op dit moment een hele bevolking, een heel land."

Volgens Girbes hebben politici vanwege "onze luxemaatschappij" nooit geleerd keuzes te maken. "Niemand durft te zeggen: we moeten minder coronapatiënten toelaten op de IC. Iedereen vlucht, kijkt de andere kant op, terwijl het probleem levensgroot is." Hij spreekt van "braafpraterij". Girbes: "En met die braafpraterij overwin je geen crisis".

Bron: nos.nl

Toch wel interessant dat deze discussie steeds meer gaat spelen.
Dit is gister al besproken. Ook deze man geeft geen alternatief aan, maar heeft de mond wel vol van 'braafpraterij'. Nou, zeg dan gewoon wie je dood wilt laten gaan en hoe.
pi_197829046
Erg zorgvuldig:

https://www.telegraaf.nl/(...)t-drie-coronaprikken

eerste prik was met een te korte naald |:(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:24:13 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197829047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit is gister al besproken. Ook deze man geeft geen alternatief aan, maar heeft de mond wel vol van 'braafpraterij'. Nou, zeg dan gewoon wie je dood wilt laten gaan en hoe.
"Nee want ik heb die verantwoordelijkheid niet".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:24:23 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197829051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tot je een land vindt dat... enfin, je snapt 'em denk ik wel.

Een goede vergelijking tussen landen is denk ik alleen achteraf te maken. En ook dan is het niet zo eenvoudig omdat veel variabelen een rol spelen. Wat mij dwars zit aan deze discussie is dat men eruit pikt wat goed uitkomt in het licht van het eigen standpunt. Ben ik voor een streng regime? Dan haal ik Nieuw-Zeeland of Duitsland erbij. Ben ik voor het relativeren van de ernst van corona? Dan pak ik een land erbij met een laissez-faire beleid.
in 2023 kan je pas gaan vergelijken zo'n beetje ook qua economisch herstel etc. en dan nog alleen de westerse wereld.
pi_197829076
quote:

[..]

Ik stel voor dat we stemkeuze bij de vorige nationale verkiezingen als variabele nemen. Eerst gaan niet-stemmers eraan, want die hebben nergens recht op. Daarna werken we van onder naar boven, van minst populaire naar meest populaire partij. PVV-stemmer? Hier is uw bed. FvD? Jammer, nog even wachten. Maar ach, het is maar een griepje.
pi_197829101
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we stemkeuze bij de vorige nationale verkiezingen als variabele nemen. Eerst gaan niet-stemmers eraan, want die hebben nergens recht op. Daarna werken we van onder naar boven, van minst populaire naar meest populaire partij. PVV-stemmer? Hier is uw bed. FvD? Jammer, nog even wachten. Maar ach, het is maar een griepje.
Lijkt me eerlijk gezegd beter om FVD en PVV beide als laatste te helpen.

Maar dat is slechts mijn visie!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:28:25 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197829107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb gisteravond de technische briefing teruggekeken omdat ik benieuwd was naar de onderbouwing voor het heropenen van de scholen. Wat ik zag waren pessimistische scenario's. Ik snap nog steeds niet waarom het OMT heeft gezegd dat heropening een goed idee was.

Intussen hebben wij een plan gekregen van de school van onze kinderen. Het hele onderwijsconcept gaat op de schop zodat elk leerjaar bij elkaar zit en op een zeer traditionele manier instructie krijgt. Mondkapjes op in groep 7 en 8 als ze van A naar B lopen. Leerkracht achter een plastic scherm. De dystopie is wat mij betreft wel compleet. Het heeft weinig meer met goed onderwijs te maken en meer met even flink trainen voor de cito.
Wat we sinds maart staan te doen heeft weinig met goed onderwijs te maken. Het is veredelde bezigheidstherapie, met uitzondering van de periode tussen zomervakantie en half december toen we gewoon redelijk normaal konden lesgeven. Sommige leerlingen gaat dit echt de rest van hun schoolcarrière achtervolgen, terwijl sommige anderen waarschijnlijk een paar maanden na de herstart weer in alle opzichten op schema liggen. We gaan de komende jaren in elk geval veel maatwerkondersteuning nodig hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197829110
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Uitstekend plan. Ik ga alvast anti-campagne voeren voor GroenLinks en D66 :). (oh oh, dit is op het randje denk ik)
pi_197829117
quote:

[..]

Het is ook gelul want er is wel degelijk een keuze gemaakt over opnames op de IC. Dat heet dan met een chique woord 'medische triage'.

Oftewel boven de 75 jaar mag je thuis het gaan uitzoeken want als we jullie ook opnemen loopt de IC over.
pi_197829120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:27 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Lijkt me eerlijk gezegd beter om FVD en PVV beide als laatste te helpen.

Maar dat is slechts mijn visie!
Nee nee, dat zouden dictatoriale toestanden zijn. Mijn voorstel lijkt me de meest democratische oplossing.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:30:19 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197829139
Gewoon selecteren op wie het meeste belasting betaalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197829140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is ook gelul want er is wel degelijk een keuze gemaakt over opnames op de IC. Dat heet dan met een chique woord 'medische triage'.

Oftewel boven de 75 jaar mag je thuis het gaan uitzoeken want als we jullie ook opnemen loopt de IC over.
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')