Die post je toch zelfquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien, wat bedoel je?
Ooohh dat was uit het verkiezingsprogramma, geen poster, vandaar mijn verwarring 😂quote:
Precies. Daarom zijn "de cijfers" ook vaag, al zijn ze correct.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En daarbij, als alleen de echt zieke mensen zich zouden laten testen zou het percentage positief veel hoger zijn gok ik.
Dan maak je een afspraak na 1400u. Het is wel een beetje denken in problemen ipv oplossingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:08 schreef Aventura het volgende:
Sws kan ik pas na 14 uur want dan is het schoolwerk af.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ooohh dat was uit het verkiezingsprogramma, geen poster, vandaar mijn verwarring 😂
Die mindere diagnoses komen van:quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, maar er van uitgaande dat de voorzitter van de IC van het AMC weet waar hij het over heeft, zal er dus een reden zijn dat het schadelijk is nog steeds... die mindere diagnoses komen ergens vandaan.
Wat was ook alweer de IC capaciteit voor corona patiënten als we de normale zorg door willen laten gaan?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:41 schreef Noordzijde het volgende:
571 op de IC nu. Gistermiddag waren dat er 597.
Daalt nog steeds.
2quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat was ook alweer de IC capaciteit voor corona patiënten als we de normale zorg door willen laten gaan?
Kan dat effe niet vinden, maar dit wel:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat was ook alweer de IC capaciteit voor corona patiënten als we de normale zorg door willen laten gaan?
Ik zou als leek dus zeggen dat je met een stuk of 300 coronapatiënten op de IC veel van de reguliere zorg door kan laten gaan.quote:Normaal telt Nederland 1150 ic-bedden. Er liggen gemiddeld 805 patiënten op de ic's.
Het hangt er vanaf hoe je 'er goed vanaf komen' definieert. Ik denk dat we er financieel en ook wat onderwijsachterstanden betreft uiteindelijk wel goed uit zullen komen, net als het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat we het heel goed zullen doen als het gaat om het aantal doden, maar het blijft lastig om landen op dat vlak te vergelijken. Een relatief vergrijsd land zal meer coronadoden hebben. En dan is er nog de kwestie van verschillen in definitie en administratie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Denken jullie uiteindelijk niet dat we, wanneer we pakweg een jaar de balans opmaken, er al met al nog helemaal niet zo slecht afgekomen zijn? Ik verwacht bv. dat Nederland misschien wel de hoogste vaccinatiegraad van Europa gaat krijgen.
20% van de IC capaciteit, dus grof gerekend 220 bedden ongeveerquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Deze discussie heeft al veel te lang op zich laten wachten.....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
IC-baas Amsterdam UMC: zorg is nu oneerlijk verdeeld
Het hoofd van de intensive care van ziekenhuis Amsterdam UMC maakt zich ernstig zorgen over de "oneerlijke verdeling" van de zorg in de coronacrisis. Armand Girbes schrijft in een monoloog in het AD dat er te veel aandacht naar coronazorg gaat, waardoor andere zorg ondersneeuwt. "We melden elke dag de coronacijfers, maar ik zie nooit de cijfers van de oplopende wachtlijsten, van operaties die niet doorgaan", schrijft Girbes.
Hij vreest de komende jaren volop de neveneffecten van de coronacrisis te zien. "Heel veel schade blijft onbenoemd en ongeteld", aldus Girbes. "600 patiënten op de IC en 1600 in de rest van het ziekenhuis ontwrichten op dit moment een hele bevolking, een heel land."
Volgens Girbes hebben politici vanwege "onze luxemaatschappij" nooit geleerd keuzes te maken. "Niemand durft te zeggen: we moeten minder coronapatiënten toelaten op de IC. Iedereen vlucht, kijkt de andere kant op, terwijl het probleem levensgroot is." Hij spreekt van "braafpraterij". Girbes: "En met die braafpraterij overwin je geen crisis".
Bron: nos.nl
Toch wel interessant dat deze discussie steeds meer gaat spelen.
Ik zou zeggen breng die cijfers aan de man. Meer informatie kan nooit kwaad. Wie weet brengt het iets teweeg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Het hoofd van de intensive care van ziekenhuis Amsterdam UMC maakt zich ernstig zorgen over de "oneerlijke verdeling" van de zorg in de coronacrisis. Armand Girbes schrijft in een monoloog in het AD dat er te veel aandacht naar coronazorg gaat, waardoor andere zorg ondersneeuwt. "We melden elke dag de coronacijfers, maar ik zie nooit de cijfers van de oplopende wachtlijsten, van operaties die niet doorgaan", schrijft Girbes.
Dat is typisch deze tijdsgeest. Geen echte beslissingen maken en hopen dat het overwaait, of dat er een nieuwe crisis zich aanbiedt die de politieke discussie gaat overheersen. Hadden we de Grote Financiele crisis al opgelost. Nee, sinds 2008 is de rente naar 0 gebracht, de ECB balans opgeblazen, en dat was het dan. Geen uitweg, geen keuzes. Dat is de EU nu.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Iedereen vlucht, kijkt de andere kant op, terwijl het probleem levensgroot is.
M'n kinderen zitten nu alweer een tijdje thuis en ik ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest! Ik vraag me af of dat niet deels een verklaring kan zijn voor het lagere aantal testen. Volgens de infectieradar zijn er nu minder mensen met corona-achtige klachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Aldus de man met morbide obesitas.
Zou het ook het gevolg kunnen zijn van minder klachten?
Dank je! Er van uitgaande dat er niets aan de capaciteit is gedaan. Dat zou toch echt schandalig zijnquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
20% van de IC capaciteit, dus grof gerekend 220 bedden ongeveer
Er is altijd gezegd geweest dat aerosols geen grote rol spelen, dat de besmettingen vooral via droplets plaatsvinden. Dan is de effectiviteit tegen aerosols weinig relevant.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel interressant dat men incl CNN nu gaan toegeven dat ze de wereld dus al bijna een jaar voor het idiote lapje hebben gehouden..... door die doekjes nu onwerkzaam te verklaren en de dubbelingepakte variant tot nieuwe standaard te maken.
[..]
M'n bek blijftopenvallen met hoe er op emotie van angsten wordt (in)gespeeld.
Over dat laatste... de EU wil dat we allemaal 1 zijn, we krijgen ook veel regels opgelegd die ons als burgers raken. De EU vraagt in die zin veel van ons. Maar de eerste keer dat wij eigenlijk iets van de EU vragen is het eigenlijk best wel prut en geven ze niet echt thuis. Denk dat het beeld van de EU ook wel een knauw krijgt en dat beeld was al niet al te positief om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je 'er goed vanaf komen' definieert. Ik denk dat we er financieel en ook wat onderwijsachterstanden betreft uiteindelijk wel goed uit zullen komen, net als het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat we het heel goed zullen doen als het gaat om het aantal doden, maar het blijft lastig om landen op dat vlak te vergelijken. Een relatief vergrijsd land zal meer coronadoden hebben. En dan is er nog de kwestie van verschillen in definitie en administratie.
Ik maak me wel wat zorgen om de verhouding tussen Europa (de EU) en de rest van de wereld te komende jaren.
4 jaar is nog niet voorbij dus dat is een juiste aannamequote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dank je! Er van uitgaande dat er niets aan de capaciteit is gedaan. Dat zou toch echt schandalig zijn
Logisch ook. De uitgestelde zorg wordt steeds dringender tot het punt dat er geen goede reden meer is om iemand met corona per definitie voor te laten gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel interessant dat deze discussie steeds meer gaat spelen.
Dat denk ik ook. De flater met Noord-Ierland was erg pijnlijk. Ik vind het ook niet slim hoe de EU met de farmaceutische industrie omgaat. En er was al gedoe om het aangaan van gezamenlijke schulden. Ik ga in ieder geval niet pro-EU stemmen deze verkiezingen (maar dat deed ik toch al niet).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Over dat laatste... de EU wil dat we allemaal 1 zijn, we krijgen ook veel regels opgelegd die ons als burgers raken. De EU vraagt in die zin veel van ons. Maar de eerste keer dat wij eigenlijk iets van de EU vragen is het eigenlijk best wel prut en geven ze niet echt thuis. Denk dat het beeld van de EU ook wel een knauw krijgt en dat beeld was al niet al te positief om mee te beginnen.
We zijn net als veel landen niet all-in gegaan à la Nieuw-Zeeland. Wat zij deden is een nogal risicovolle onderneming die ook alleen maar slaagt als je er extreem vroeg bij bent en alle neuzen dezelfde kant op staan. Als je bewust niet voor zo'n aanpak kiest dan is het maar het beste om met geven en nemen de rit tot het vaccin uit te zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je 'er goed vanaf komen' definieert. Ik denk dat we er financieel en ook wat onderwijsachterstanden betreft uiteindelijk wel goed uit zullen komen, net als het aantal zelfmoorden bijvoorbeeld. Ik verwacht niet dat we het heel goed zullen doen als het gaat om het aantal doden, maar het blijft lastig om landen op dat vlak te vergelijken. Een relatief vergrijsd land zal meer coronadoden hebben. En dan is er nog de kwestie van verschillen in definitie en administratie.
Ik maak me wel wat zorgen om de verhouding tussen Europa (de EU) en de rest van de wereld te komende jaren.
Dat valt ook nog maar te bezien als straks het infuusje eraf gaat, zal ook gewoon veelal uitstel van executie zijn imo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:
[..]
We zijn net als veel landen niet all-in gegaan à la Nieuw-Zeeland. Wat zij deden is een nogal risicovolle onderneming die ook alleen maar slaagt als je er extreem vroeg bij bent en alle neuzen dezelfde kant op staan. Als je bewust niet voor zo'n aanpak kiest dan is het maar het beste om met geven en nemen de rit tot het vaccin uit te zitten.
Wat NL m.i. goed doet is de noodlijdende sectoren in leven proberen te houden. Hier hebben we uiteindelijk allemaal baat bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |