abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:52:36 #201
14505 OProg
A Life in Music
pi_197830798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

NOS

Er is ook leven en dood buiten het * o, o, corona * gedoe.
Er is inderdaad een bijzondere hysterie ontstaan rond doodgaan aan corona. Alsof het dan erger doodgaan is of zoiets. En dan zeg ik niet dat je geen maatregelen moet nemen of zoiets. Maar vooral dat dingen soms wat meer in perspectief gezet moeten worden.

Mijn oma is drie maanden terug overleden. Geen corona maar ouderdom. Ik betwijfel achteraf of de laatste maanden op deze manier zo leuk waren. Het was onvermijdelijk maar ook deels veroorzaakt dat ze vanaf maart in plaats van elke dag wandelen binnen heeft gezeten uit angst. En zonder die beweging ging het ineens vrij snel.

Maar wat ik ook met hysterie bedoel: mijn oud-oom is in december ook overleden. Die man was net 65 en kreeg in zijn eigen woonkamer een hartstilstand. Toen ik dat aan iemand vertelde was de eerste reactie: "corona? :o ".

Toen ik zei dat het geen corona was kreeg ik een soort van "Oooooh, niet eens corona"- reactie. Een beetje alsof het dan wat minder erg is dat iemand dood gaat. Daarin lijkt er wel een soort van collectieve gekte in losgebarsten te zijn. Dat we elke dag die coronadoden melden en heel erg vinden, maar al die andere mensen die ook gaan: lekker boeiend. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197830814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat ze nu keihard leren van logistieke obstakels, voordat straks de grote massa aan de beurt komt.
Ik geloof nog totaal niet in dat doel om 2 miljoen prikken per week te zetten.
pi_197830821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is al vaak voorbijgekomen. De IC zit vol met mensen tussen de 50 en 75 ongeveer. Daarboven zelden tot nooit. Het is makkelijk om dit op medische triage te gooien maar als er plek genoeg was heb je als oudere natuurlijk meer kans om wel doorverwezen te worden. Wat deze arts zegt klopt echt niet. Er zijn genoeg keuzes gemaakt wat betreft opnames. En zelfs dan is het nog niet genoeg.

Als je nu meer keuzes moet maken, zoals de arts dat zegt, moet je gaan 'saneren' in de categorie 50 tot 75. Ik vind de 75+ al discutabel maar als rijk land ook nog daaronder gaan kiezen is echt onacceptabel.
Zou misschien de overlevingskans ook een rol spelen? En de kans op een goed herstel? Etc.

Iemand van 80 die op de IC terecht komt en wat comorbiditeiten heeft, heeft een erg grote kans om er niet helemaal lekker vanaf te komen. Rest van het leven aan de dialyse, helemaal geen conditie meer waardoor ze geen trap meer kunnen lopen, ga zo maar door.

Indien iemand van 80+ op de IC opgenomen wil worden is er gewoon een plekje. Misschien speelt de keuze van de mensen zelf wel een iets grotere rol dan je nu zegt.

Wellicht kan @Lenny_Leonard hier iets meer over vertellen, want ik geloof echt niet dat iemand die een bed nodig heeft er geen één krijgt.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:55:09 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197830846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Oh, ik ook niet hoor. 500K lijkt mij al een zeer ambitieus getal, gelet op hoe het tot nu toe allemaal verloopt.
pi_197830852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat ze nu keihard leren van logistieke obstakels, voordat straks de grote massa aan de beurt komt.
Je lijkt wel een politicus :D
Nee natuurlijk wordt drama, om die 2 miljoen te halen.
pi_197830853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Als Ajacied beetje misselijkmakend om deze woorden uit te spreken: "geen woorden maar daden". Ben wel beetje klaar met dit soort mooie berichten om vervolgens weer keihard teleurgesteld te worden.
pi_197830880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Als Ajacied beetje misselijkmakend om deze woorden uit te spreken: "geen woorden maar daden". Ben wel beetje klaar met dit soort mooie berichten om vervolgens weer keihard teleurgesteld te worden.
Ik snap ook niet helemaal waar het vandaan komt, want ik kan me herinneren dat het doel juist 1 miljoen per week was. Dat zou ik al zeer indrukwekkend vinden, dus waarom gouden bergen beloven?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:58:38 #208
3542 Gia
User under construction
pi_197830909
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef DonDruiper het volgende:
Haha die TT _O- _O-

Mijn vader is 68, kanker gehad.. heeft nog niks gehoord. 0,0.

Wat een faalland.
Nee natuurlijk niet.
Ze zijn nu bij 85+. Dan komt 80+, 75+, 70+ en dan pas je vader. Tenzij ze verder gaan met 65 tot 80 met onderliggend lijden eerst.

Ik ben 57, kanker gehad en hartpatiënt. Omdat ik wrs astrazeneca krijg en ze dat gaan gebruiken tot 65 en eerst die met onderliggend lijden, zou het zomaar kunnen zijn dat ik eerder aan de beurt ben dan jouw vader.

Hangt allemaal af van de leveringen en voor welk vaccin je in aanmerking komt.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:59:24 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197830926
Sterfte zal de komende 3 weken wel verder dalen. Ziekenhuis en IC ook. Dit vanwege de dalende besmettingen in januari. Er is een hoge mate van correlatie en causatie die al een jaar lang bekend is. Jammer dat sommigen zich dommer voordoen dan dat ze zijn om verontwaardigd te doen over de zorgen voor een nieuwe opleving door een besmettelijkere variant.

Vaccinaties zullen pas vanaf juni? echt een factor zijn; tot die tijd moeten we het via ons gedrag oplossen. Daarbij moet wel goed gekeken worden naar het effect van de maatregelen, want daar heb ik mijn twijfels over.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:59:49 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197830933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:57 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waar het vandaan komt, want ik kan me herinneren dat het doel juist 1 miljoen per week was. Dat zou ik al zeer indrukwekkend vinden, dus waarom gouden bergen beloven?
Aard van het beestje.

pi_197830961
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Aard van het beestje.

[ afbeelding ]
Bring back BaardHugo

pi_197830971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Bring back BaardHugo

[ afbeelding ]
Het wordt er niet beter van. :N
pi_197831003
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Er is inderdaad een bijzondere hysterie ontstaan rond doodgaan aan corona. Alsof het dan erger doodgaan is of zoiets. En dan zeg ik niet dat je geen maatregelen moet nemen of zoiets. Maar vooral dat dingen soms wat meer in perspectief gezet moeten worden.

Mijn oma is drie maanden terug overleden. Geen corona maar ouderdom. Ik betwijfel achteraf of de laatste maanden op deze manier zo leuk waren. Het was onvermijdelijk maar ook deels veroorzaakt dat ze vanaf maart in plaats van elke dag wandelen binnen heeft gezeten uit angst. En zonder die beweging ging het ineens vrij snel.

Maar wat ik ook met hysterie bedoel: mijn oud-oom is in december ook overleden. Die man was net 65 en kreeg in zijn eigen woonkamer een hartstilstand. Toen ik dat aan iemand vertelde was de eerste reactie: "corona? :o ".

Toen ik zei dat het geen corona was kreeg ik een soort van "Oooooh, niet eens corona"- reactie. Een beetje alsof het dan wat minder erg is dat iemand dood gaat. Daarin lijkt er wel een soort van collectieve gekte in losgebarsten te zijn. Dat we elke dag die coronadoden melden en heel erg vinden, maar al die andere mensen die ook gaan: lekker boeiend. :{
Beetje laat, maar gecondoleerd nog :* Lijkt me naar om in deze crisis je laatste maanden te hebben.

Zit ook een kern van waarheid in je post. Ik snap alle maatregelen (nou ja, bijna allemaal :+ ), maar het lijkt op selectieve momenten wel een beetje alsof een leven verloren door Corona wat meer ''waarde'' heeft dan een andere dood. Alsof Corona de hippe dood is tegenwoordig.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:04:07 #214
3542 Gia
User under construction
pi_197831008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:59 schreef Montov het volgende:
Sterfte zal de komende 3 weken wel verder dalen. Ziekenhuis en IC ook. Dit vanwege de dalende besmettingen in januari. Er is een hoge mate van correlatie en causatie die al een jaar lang bekend is. Jammer dat sommigen zich dommer voordoen dan dat ze zijn om verontwaardigd te doen over de zorgen voor een nieuwe opleving door een besmettelijkere variant.

Vaccinaties zullen pas vanaf juni? echt een factor zijn; tot die tijd moeten we het via ons gedrag oplossen. Daarbij moet wel goed gekeken worden naar het effect van de maatregelen, want daar heb ik mijn twijfels over.
Ik verwacht dat in april de meeste kwetsbaren wel gevaccineerd zijn. Dan lopen de ziekenhuisaantallen hard terug. Eigenlijk dan alleen nog dikke mannen van middelbare leeftijd.
pi_197831010
Komt er al een ochtend/dag/avondklok met de vooruitzichten van de sneeuw/ijspret? Kunnen ze nog wat meer burgertjes pesten _O_

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 12:49:55 ]
Zonder wrijving geen glans
pi_197831018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:04 schreef Haags het volgende:
Komt er al een ochtend/dag/avondklok met de vooruitzichten van de sneeuw/ijspret? Kunnen ze nog wat meer burgertjes pesten _O_
Nog niet meegekregen? Je mag niet meer met sneeuw spelen, want het virus zit er onder verstopt. Klaar om toe te slaan.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 12:49:57 ]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:06:01 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197831042
quote:
Reken maar dat er van het weekend weer berichten komen dat het 'te druk is' op sommige plekken met mensen die van de sneeuw genieten.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:06:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_197831050
quote:
Woon in zuidoost Brabant. Wij krijgen niet zoveel, helaas.
pi_197831067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Reken maar dat er van het weekend weer berichten komen dat het 'te druk is' op sommige plekken met mensen die van de sneeuw genieten.
Lekker ijsballen naar de ME keilen.
I'll give you something to do
pi_197831109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Woon in zuidoost Brabant. Wij krijgen niet zoveel, helaas.
Mwah... hier in Noord-Holland hou ik ook een slag om de arm hoor.
De laatste keer dat me 20 cm. beloofd werd, viel het ook wat tegen. :{
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:11:16 #221
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197831167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:50 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Iedere uitnodiging wordt door een monnik met inkt en veer opgesteld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197831169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwah... hier in Noord-Holland hou ik ook een slag om de arm hoor.
De laatste keer dat me 20 cm. beloofd werd, viel het ook wat tegen. :{
Weet je partner dat je zo teleurgesteld bent in hem? :+
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 12:13:17 #223
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197831220
quote:
Van Dissel zal vast wel weer verontwaardigd zijn dat er mensen zijn die iets leuks doen. Want we moeten er immers constant mee bezig zijn dat er een derde golf aankomt en Britse variant. :')

Kortom, je moet gewoon leven zonder te leven, want anders wordt Jaap boos ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197831242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Weet je partner dat je zo teleurgesteld bent in hem? :+
Tuurlijk. Als je ze niet scherp en alert houdt, zakt de boel helemaal in, he! ;)
pi_197831310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou misschien de overlevingskans ook een rol spelen?
Ja.

quote:

[..]

En de kans op een goed herstel?
Ja.

quote:

[..]

Iemand van 80 die op de IC terecht komt en wat comorbiditeiten heeft, heeft een erg grote kans om er niet helemaal lekker vanaf te komen. Rest van het leven aan de dialyse, helemaal geen conditie meer waardoor ze geen trap meer kunnen lopen, ga zo maar door.

Indien iemand van 80+ op de IC opgenomen wil worden is er gewoon een plekje. Misschien speelt de keuze van de mensen zelf wel een iets grotere rol dan je nu zegt.

Wellicht kan @:Lenny_Leonard hier iets meer over vertellen, want ik geloof echt niet dat iemand die een bed nodig heeft er geen één krijgt.
Klopt. We hebben nu ook iemand van boven de 75 liggen. Niet dat ik denk dat hij er goed vanaf komt, maar toch. Daar heeft het vooral veel mee te maken. Je wordt wel echt gesloopt op de IC. Het herstel is zwaar naderhand.

Daarnaast zijn de beelden er ook van hoe het er op de IC aan toe gaat. Als je dan sterft, dan sterf je wel echt alleen.

Overigens heb je niet helemaal zelf een keuze. Als de arts het onverantwoord vindt, dan doen we het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')