abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:36:36 #1
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_197818379

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_197818468
Wel apart, al die foto's nu van volle vaccinatiehallen.
Toen ik er was (de 29e), verbaasde ik me juist dat in die hal maar 3 van de 12 hokjes uberhaupt in gebruik waren, ik kon ook zo doorlopen.
pi_197818510
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende: De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop. https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf Sheet 29. Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden. In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000. Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien :{ Maart/april gaan echt rampmaanden worden als dit uitkomt :{
Net als code zwart eind januari. De onzekerheids marge is veels te groot. Ja het scenario kan voorkomen, maar ik kan ook de lotto winnen.
pi_197818577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop.

https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf

Sheet 29.

Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden.

In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000.

Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien :{

Maart/april gaan echt rampmaanden worden als dit uitkomt :{
Ik vind het behoorlijk opvallend dat andere landen om ons heen (eigenlijk de hele wereld) niet zo'n stampij maakt over die Britse variant, en bij ons is alles gitzwart en kunnen we wel allemaal een touw om de nek knopen.

Zitten ze zo diep in een angstpsychose? Kunnen ze niet meer helder denken? Zijn virologen uit op macht? Te veel op de zorg bezuinigd, en plukken we daar nu de wrange vruchten van? Oh nee, het is allemaal de schuld van de Nederlanders die zich niet aan de maatregelen houden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197818615
Mijn oma heeft als het goed is vandaag de eerste dosis gekregen. Gok dat het moderna is maar twee weken na haar tweede dosis kan ze weer drie kussen en een knuffel krijgen :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:51:30 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197818620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:41 schreef Lokasenna het volgende:
Wel apart, al die foto's nu van volle vaccinatiehallen.
Toen ik er was (de 29e), verbaasde ik me juist dat in die hal maar 3 van de 12 hokjes uberhaupt in gebruik waren, ik kon ook zo doorlopen.
Ja, er is flink opgeschaald.

Vandaag was er ook een ICT-storing blijkbaar, waardoor er in ieder geval op de priklocatie op Schiphol op papier geregistreerd moest worden, wat veel meer tijd kostte. Voordat je zo'n wachtrij dan weer weggewerkt heb ben je wel even bezig.
pi_197818635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:51 schreef Anton91 het volgende:
Mijn oma heeft als het goed is vandaag de eerste dosis gekregen. Gok dat het moderna is maar twee weken na haar tweede dosis kan ze weer drie kussen en een knuffel krijgen :)
Als ze wel nog besmettelijk is, maar niet meer ziek wordt, dan gaat het via oma lekker de familie rond.
pi_197818645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als ze wel nog besmettelijk is, maar niet meer ziek wordt, dan gaat het via oma lekker de familie rond.
Vervelend
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:55:01 #9
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197818670
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk opvallend dat andere landen om ons heen (eigenlijk de hele wereld) niet zo'n stampij maakt over die Britse variant, en bij ons is alles gitzwart en kunnen we wel allemaal een touw om de nek knopen.

Zitten ze zo diep in een angstpsychose? Kunnen ze niet meer helder denken? Zijn virologen uit op macht? Te veel op de zorg bezuinigd, en plukken we daar nu de wrange vruchten van? Oh nee, het is allemaal de schuld van de Nederlanders die zich niet aan de maatregelen houden.
Hee we hebben het altijd zelf gedaan. Binnenkort 1500 mensen op de IC. Alleen aan onszelf te wijten... omdat we zo nodig mens wilden zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:56:29 #10
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197818690
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef popje het volgende:

[..]

Hee we hebben het altijd zelf gedaan. Binnenkort 1500 mensen op de IC. Alleen aan onszelf te wijten... omdat we zo nodig mens wilden zijn.
Ach schei toch uit, je kan niet alles en iedereen redden zo werkt het nu eenmaal.
pi_197818693
quote:

[..]

Hier ben ik nu ook echt benieuwd naar, ik gok overdreven eigenschappen toedichten aan de rossige variant. Nou ja, over 2 weken weten we het.
pi_197818698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:51 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, er is flink opgeschaald.

Vandaag was er ook een ICT-storing blijkbaar, waardoor er in ieder geval op de priklocatie op Schiphol op papier geregistreerd moest worden, wat veel meer tijd kostte. Voordat je zo'n wachtrij dan weer weggewerkt heb ben je wel even bezig.
Volgens de NOS:
quote:
De oorzaak van de storing was niet op Schiphol, maar op een internetknoopunt in Amsterdam.
Ze zaten zo te horen gewoon zonder internet, irritant.
pi_197818706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens de NOS:
[..]

De NL-IX had vanmiddag problemen.
pi_197818708
De eerste persoon die het vliegverbod uit het VK heeft genegeerd is geland.
pi_197818711
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:43 schreef Kickinalfa het volgende:
Net als code zwart eind januari. De onzekerheids marge is veels te groot. Ja het scenario kan voorkomen, maar ik kan ook de lotto winnen.
En het seizoenseffect waar ik heilig in geloof zal ontzettend meehelpen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197818725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vervelend
Of oma hoort bij de 10% waar het vaccin niet werkt. Ook vervelend.
pi_197818743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Kan Rutte weer gebruiken voor zijn emotionele chantage, "Je wilt je kleinkind toch niet besmetten?"
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:00:04 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197818755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dus wat stel je voor? Oma nooit meer knuffelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197818769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef popje het volgende:

[..]

Daarom staat die derde golf nu ook niet meer vast, maar wordt er gezegd dat we het kunnen tegenhouden door ons aan de maatregelen te houden. Een paar dagen geleden was het nog een gegeven, en onvermijdelijk.

Zo kunnen ze voorkomen dat ze afgerekend worden op paniekzaaierij, want ze kunnen zeggen dat ons gedrag het verschil heeft gemaakt, en dat code zwart daarmee voorkomen is.

Zo kunnen ze ook de optie open houden om de teugels niet te laten vieren, want dan gaat het weer fout natuurlijk volgens de modelletjes, alleen schuift het wat op. Een eindeloze cirkel kan je hier van maken, en dat is precies al wat er een jaar aan de gang is, moving de goalposts. Van IC opnames, naar ziekenhuisopnames, naar besmettingen, naar het zou wel weer eens kunnen stijgen. Maar ze hebben het beste met ons voor, ze beschermen ons.
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:00:56 #20
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197818773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En het seizoenseffect waar ik heilig in geloof zal ontzettend meehelpen.
Ja daar geloof ik heel erg in. Week 10... daalt alles qua besmettingscijfers.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197818791
quote:

[..]

Dat zou ook kunnen, is onderdeel van het leven dat het voor iedereen een keer ophoud. Het lijkt me niet gezond om alleen maar aan de dood of ziekte te denken, helemaal niet als je in de laatste fase zit van je leven.

Daarnaast is het niet zo dat het vaccin bij 10% niet werkt, maar een aantal mensen zijn ziek geworden waarbij het ziekte beeld wel meeviel. Ik heb nog niet gehoord dat er mensen die twee vaccins hebben gehad (en 2 weken daarna) die zijn overleden. Maar ook dat is mogelijk.
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:02:21 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197818795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon normaal doen, ben je ziek ga je niet naar oma en voel jij je goed geef je oma een dikke knuffel.
pi_197818805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik stel niks voor. Ik benoem feiten die aanzetten tot denken. Dat is mijn taak hier op aarde.
pi_197818821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef maan_man het volgende:
De eerste persoon die het vliegverbod uit het VK heeft genegeerd is geland.
er zijn er al tig terug gestuurd hoor
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197818835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kan Rutte weer gebruiken voor zijn emotionele chantage, "Je wilt je kleinkind toch niet besmetten?"
Andersom zou ik alleen erg vinden, als ik mijn opa's/oma's ongevaccineerd zou besmetten. Als ze mij besmetten is dat geen probleem.
pi_197818869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Andersom zou ik alleen erg vinden, als ik mijn opa's/oma's ongevaccineerd zou besmetten. Als ze mij besmetten is dat geen probleem.
Inderdaad, van zelf een besmetting zou ik niet wakker liggen, mijn moeder wil ook geen gedoe meer als ze is gevaccineerd. Die heeft zich tot nu toe voorbeeldig afgezonderd.
pi_197818871
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197818886
quote:

[..]

Zelfs in de UK wordt niet zo'n heibel gemaakt over de Britse variant

Zou het kunnen dat de hoge heren doorhebben dat corona op zijn/haar/hun retour is en de macht die gegrepen is nu voelen wegglippen. Het is maar een vraag
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197818919
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, Boris riep keihard dat de Britse variant dodelijker was dan de Chinese terwijl daar totaal geen bewijs voor was.
pi_197818931
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:07 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
doen we niks mee.....gelukkig maar
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:10:25 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197818932
quote:
[ twitter ]
Dat is verdomme een goed verhaal. Dus daar doen we niks mee.

-edit- Ah, de post boven me maakt alvast mijn punt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197818955
quote:

[..]

Zou het kunnen dat de hoge heren doorhebben dat corona op zijn/haar/hun retour is en de macht die gegrepen is nu voelen wegglippen. Het is maar een vraag
Politici vinden macht en ons leven tot in de puntjes micromanagen en reguleren heerlijk. Net zoals al die virologen die nu ineens weer relevant zijn, die willen relevant blijven in de technocratie Nederland. Maar dit soort dingen worden al snel als BNW weggezet, want men is nogal van mening dat ze het beste met ons voorhebben.
pi_197818961
quote:
[ twitter ]
Waarom niet gewoon linken naar het artikel zelf in plaats van twitter?

https://www.gelderlander.(...)n-op-de-ic~a8c2ad6c/
pi_197818991
quote:
[ twitter ]
Prima en helder verhaal, maar ja, verkiezingen, dus de prullenbak in.
pi_197819007
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Politici vinden macht en ons leven tot in de puntjes micromanagen en reguleren heerlijk. Net zoals al die virologen die nu ineens weer relevant zijn, die willen relevant blijven in de technocratie Nederland. Maar dit soort dingen worden al snel als BNW weggezet, want men is nogal van mening dat ze het beste met ons voorhebben.
Het is meer je fantaseren wat als BNW wordt weggezet, Nederland is geen technocratie om te beginnen.
pi_197819027
quote:

[..]

We worden nu al 6 weken bang gemaakt met die Britse variant maar er lijkt niet echt schot in de zaak te zitten. Het valt allemaal toch weinig serieus meer te nemen. Het putje gaat steeds harder stinken.
pi_197819031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, Boris riep keihard dat de Britse variant dodelijker was dan de Chinese terwijl daar totaal geen bewijs voor was.
Inderdaad, maar wat die clown roept neem ik nooit serieus. Hij werd dan wel heel snel terug gefloten door mensen die er wel verstand van hebben
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197819037
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Inderdaad wat die clown roept neem ik nooit serieus. Hij werd dan wel heel snel terug gefloten door mensen die er wel verstand van hebben
Dat viel vies tegen, dat terugfluiten komt niet in de media terecht.
pi_197819064
quote:
[ twitter ]
Wat een lef heeft deze arts toch _O_ Wat een grootheid, wat een wijsheid _O_

(wat een achterlijke flauwekul _O-)
pi_197819067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Prima en helder verhaal, maar ja, verkiezingen, dus de prullenbak in.
Ik ben het niet met hem eens dat zorgpersoneel en politie ed voorrang moet krijgen bij vaccins. Ik snap niet zo goed waarom, zijn pleidooi is de IC ontlasten dus hij ondermijnt zijn eigen argument een beetje? Hij zegt ook dat je moet beginnen met de mensen die het meest op de IC terech komen en dat lijkt me de enige juiste weg.
pi_197819079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is meer je fantaseren wat als BNW wordt weggezet, Nederland is geen technocratie om te beginnen.
Zou jij het niet heerlijk vinden, als je al jaren ergens in een lab staat weg te stoffen, en nu in een OMT plaats kan nemen, en de minister president direct kan adviseren, en invloed uit kan oefenen op de mensen. En zelfs bij allerlei talkshows aan kan schuiven. Wil jij wel weer terug naar dat irrelevante stoffige lab?
pi_197819087
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is verdomme een goed verhaal. Dus daar doen we niks mee.

-edit- Ah, de post boven me maakt alvast mijn punt.
Ja, precies dit. @Predator40 , hoezo "Gelukkig"? Hij heeft een punt!
#WeesGeenWhales
pi_197819092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, iemand die het niet gelezen heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197819100
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Ah, iemand die het niet gelezen heeft.
Jawel, van begin tot eind, elke letter :).
pi_197819105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat viel vies tegen, dat terugfluiten komt niet in de media terecht.
Oh ik kreeg het wel mee in ieder geval

Maar laat me dan ook niet louter informeren door de mainstream media
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197819118
quote:

[..]

_O- _O- _O-
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:19:27 #47
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197819128
quote:

[..]

Een effectiviteit van 90% van een vaccin betekent niet dat het niet werkt voor 10% van de gevaccineerden. Het vaccin vermindert het aantal besmettingen met 90%, degenen die wel besmet raken hebben minder ernstige symptomen.
pi_197819131
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zou jij het niet heerlijk vinden, als je al jaren ergens in een lab staat weg te stoffen, en nu in een OMT plaats kan nemen, en de minister president direct kan adviseren, en invloed uit kan oefenen op de mensen. En zelfs bij allerlei talkshows aan kan schuiven. Wil jij wel weer terug naar dat irrelevante stoffige lab?
Stoffig lab? _O-

Duidelijk nooit in een lab geweest, he? Volgens mij staan ze nog steeds in dat lab overigens maar goed, weet jij veel.
pi_197819167
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik wel.

Introvert. Ik zou snel weer m’n lab induiken :D
pi_197819177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ben het niet met hem eens dat zorgpersoneel en politie ed voorrang moet krijgen bij vaccins. Ik snap niet zo goed waarom, zijn pleidooi is de IC ontlasten dus hij ondermijnt zijn eigen argument een beetje? Hij zegt ook dat je moet beginnen met de mensen die het meest op de IC terech komen en dat lijkt me de enige juiste weg.
Politie niet nee, zorgpersoneel wel.

Beginnen met de groep die de grootste kans heeft om in het ziekenhuis te komen lijkt mij ook de meeste logische stap. Of anders de groep die de meeste contacten heeft.

Maar ja, verkiezingen, en dit is de meest veilige keuze...
pi_197819182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Stoffig lab? _O-

Duidelijk nooit in een lab geweest, he? Volgens mij staan ze nog steeds in dat lab overigens maar goed, weet jij veel.
Hij heeft wel een punt. Mensen zonder macht die ineens een heleboel invloed krijgen kunnen daar over het algemeen slecht mee om gaan.
pi_197819185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Stoffig lab? _O-

Je snapt wel waar ik op doel. Zou jij er genoegen mee nemen om weer naar de achtergrond te verdwijnen, of houd je het liever wat langer in stand? Geef daar eens eerlijk antwoord op. Ik persoonlijk niet, ik zou koste wat kost deze rol willen blijven vervullen. Ze hebben geen plichten en verantwoording, helemaal noppes.
pi_197819191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik wel.

Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk. Er zijn hele volksstammen die dat absoluut niet willen. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die in een 'stoffig lab' werken, een van de voordelen vinden dat ze in dat stoffige lab staan en niet in de spotlights.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197819200
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Helemaal geen bewijs is ook niet waar. Hij baseerde die uitspraak op een voorlopige conclusie van een onderzoek volgens mij. Het enige was dat hij het te snel en te absoluut riep, er zat echt wel meer achter dan dat Boris Johnson zomaar wat riep.
pi_197819205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Politie niet nee, zorgpersoneel wel.

Beginnen met de groep die de grootste kans heeft om in het ziekenhuis te komen lijkt mij ook de meeste logische stap. Of anders de groep die de meeste contacten heeft.

Maar ja, verkiezingen, en dit is de meest veilige keuze...
Ik denk niet dat de verkiezingen van invloed zijn. Dat is nog te ver weg, kiezers kijken alleen maar naar de laatste week voor de verkiezingen.

Maar waarom zorgpersoneel ook? Dat is onnodig, hoe minder mensen op de IC komen hoe minder druk er op de zorg komt en dus ook het personeel.
pi_197819211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
Huh, wat raar. Het hele idee van dat onderzoek in Lansingerland was toch dat alle positieve tests extra onderzocht werden in het Erasmus, om te kijken of het de B117 variant betrof? Hebben ze toch een steekproef gedaan?
Wellicht had je het zelf al opgezocht, maar ze hebben 40.114 testen afgenomen, waarvan 500 positief (= 1,2%), waarvan ze er 134 geanalyseerd hebben, waarvan 25% UK en 75% non-UK.

Echter zijn er 26 daarvan aan bod gekomen bij 'Fase 1' (testen rondom de school). Tijdens het grootschalige testen is die verhouding gegaan van 5 UK (= 5,6%) vs. 84 UK (= 94,4%).

Fase 3 liep overigens van 11 tot 22 januari.

Van 11-17 januari was het 19,8% in Nederland (blijkt uit kiemsurveillance van RIVM).
________

Wel interessant is dat het behoorlijk verschilt per leeftijdscategorie. Zo zijn 4-12 jaar gemiddeld 54% Britse variant, en ook van 35-49 jaar (= ouders) is het 34%.

Kortom, het lijkt inderdaad dat de uitbraak in Lansingerland simpelweg beperkt is gebleven door tal van factoren, waaronder een gemeente die zelf waarschijnlijk behoorlijk geschrokken was. Die conclusie trekken de onderzoekers ook:
quote:
De verspreiding van de UK variant in de gemeente Lansingerland is mogelijk beperkt door een optelsom van factoren als de lockdown , sluiting van scholen, testen, algemene maatregelen en media aandacht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:24:09 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197819228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens de NOS:
[..]

Ah, daar doe je weinig aan

Dat kan dan ook zomaar eens mijn verbindingsproblemen met de thuiswerkomgeving van vanmiddag verklaren.
pi_197819230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik wel.

Introverte OMT'ers houden zich bescheiden op de achtergrond en schuiven niet iedere avond aan bij Jinek. Dat siert ze. Zullen ook minder snel geneigd zijn om zo hoog van de toren te blazen met allerlei uitspraken.
pi_197819231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Helemaal geen bewijs is ook niet waar. Hij baseerde die uitspraak op een voorlopige conclusie van een onderzoek volgens mij. Het enige was dat hij het te snel en te absoluut riep, er zat echt wel meer achter dan dat Boris Johnson zomaar wat riep.
Nee echt niet. Zijn adviseur sprak het zelfs rechtstreeks tegen vlak na die speech. De voorlopige conclusie van dat onderzoek was dat er juist geen verschil was in morbiditeit.
pi_197819246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee echt niet. Zijn adviseur sprak het zelfs rechtstreeks tegen vlak na die speech. De voorlopige conclusie van dat onderzoek was dat er juist geen verschil was in morbiditeit.
Vreemd, want ik las juist een quote van die adviseur die het niet tegensprak, maar wel die nuance erbij gaf die ik net zeg.
pi_197819252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk. Er zijn hele volksstammen die dat absoluut niet willen. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die in een 'stoffig lab' werken, een van de voordelen vinden dat ze in dat stoffige lab staan en niet in de spotlights.
Eens ja :Y
pi_197819254
quote:

[..]

Dit klopt helemaal, maar als je vier keer per week bij een talkshow aanschuift ga je mij niet wijsmaken dat je niet graag in de spotlights staat!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197819256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de verkiezingen van invloed zijn. Dat is nog te ver weg, kiezers kijken alleen maar naar de laatste week voor de verkiezingen.

Maar waarom zorgpersoneel ook? Dat is onnodig, hoe minder mensen op de IC komen hoe minder druk er op de zorg komt en dus ook het personeel.
Die moeten wel ivm de andere regeltjes, testen, quarantaine en afwezig zijn daardoor.
pi_197819265
quote:

[..]

Die mensen die op in de talkshows zitten elke dag zijn anders verre van verlegen. En daarbij is niets menselijks hen vreemd. Het gaat er niet even om wat jij of ik vinden. Het is gewoon hoe het werkt. Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. Eenmaal een beetje macht veranderen mensen. En mensen die die macht niet willen komen ook niet in die positie.
pi_197819270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vreemd, want ik las juist een quote van die adviseur die het niet tegensprak, maar wel die nuance erbij gaf die ik net zeg.
quote:
Vallance said patients who were hospitalized with the new variant did not appear to have a higher risk of dying compared to those hospitalized with the original form of the virus.
pi_197819281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

quote:
Johnson's announcement was based on a report from the country’s New and Emerging Respiratory Viruses Advisory Group, or NERVTAG. The data are preliminary, and found that among a subset of patients, there appeared to be an increase in mortality in those who were infected by the U.K. variant, called B.1.1.7, compared with other variants.

"If you took a man in their 60s, the average risk is that for a thousand people who got infected, roughly 10 would be expected to unfortunately die of the virus," Dr. Patrick Vallance, the U.K.'s chief scientific adviser, said during the news conference. "With the new variant, for a thousand people infected, roughly 13 or 14 might be expected to die."

But Vallance advised caution. "I want to stress that there is a lot of uncertainty around these numbers, and we need more work to get a precise handle on it."
https://www.nbcnews.com/h(...)ier-experts-n1255353
pi_197819284
quote:

[..]

Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk.
Dat is dan ook niet wat er gezegd wordt.
pi_197819296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Mensen zonder macht die ineens een heleboel invloed krijgen kunnen daar over het algemeen slecht mee om gaan.
Is dat zo? En kun je aangeven waarom deze mensen die allemaal aan de top in hun vakgebied staan en nogal wat autoriteit hebben in hun vakgebied daar niet mee om zouden kunnen gaan?
pi_197819300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit klopt helemaal, maar als je vier keer per week bij een talkshow aanschuift ga je mij niet wijsmaken dat je niet graag in de spotlights staat!
Zou kunnen, maar kan ook idealisme zijn en het idee dat je op die manier mensen bereikt en kunt vertellen waarvan jij denkt dat ze het moeten weten.

Stel dat het wel is omdat men de spotlights zo geweldig vindt, dan nog betreft dat maar een klein aantal mensen dat zo vaak aanschuift. Een enkele experts schuift wel eens aan op specifieke momenten om over een specifiek onderwerp te praten. En een flink aantal is er zelden tot nooit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197819302
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Introverte OMT'ers houden zich bescheiden op de achtergrond en schuiven niet iedere avond aan bij Jinek. Dat siert ze.
Wie zijn dat dan? Zo'n groot clubje is het toch ook weer niet? Bovendien vind ik het een vrij arbitrair bij elkaar geraapt gezelschap. Hoe is dat tot stand gekomen? Moest iedereen solliciteren bij Van Dissel? Of gewoon nepotisme?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197819304
Joh, we worden al wekenlang bang gemaakt voor die Britse variant.

Volgens Van Dissel zouden we vandaag op 117.000 besmettingen zitten en volop code zwart.

Kansloze modellen echt waar, zeggen echt geen ruk. Telkens 2 weken verschuiven met die getallen.
Eindstand daalt het nu nog steeds.
pi_197819317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? En kun je aangeven waarom deze mensen die allemaal aan de top in hun vakgebied staan en nogal wat autoriteit hebben in hun vakgebied daar niet mee om zouden kunnen gaan?
Heb je wel eens opgelet hoe nieuwe mods zich gedragen?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197819318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je Kuipers in actie gezien?
pi_197819321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier ben ik nu ook echt benieuwd naar, ik gok overdreven eigenschappen toedichten aan de rossige variant. Nou ja, over 2 weken weten we het.
Het is altijd over 2 weken, 3 weken, volgende week. Inmiddels zijn wij al bijna een jaar verder.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197819325
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je snapt wel waar ik op doel. Zou jij er genoegen mee nemen om weer naar de achtergrond te verdwijnen, of houd je het liever wat langer in stand? Geef daar eens eerlijk antwoord op. Ik persoonlijk niet, ik zou koste wat kost deze rol willen blijven vervullen. Ze hebben geen plichten en verantwoording, helemaal noppes.
Diep tragisch dat jij zo weinig, volgens eigen zeggen, integriteit hebt maar mischien kun je overwegen dat andere mensen die al jaren aan de top van hun vakgebied staan wel integriteit hebben.
pi_197819333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef Noordzijde het volgende:
Joh, we worden al wekenlang bang gemaakt voor die Britse variant.

Volgens Van Dissel zouden we vandaag op 117.000 besmettingen zitten en volop code zwart.

Kansloze modellen echt waar, zeggen echt geen ruk. Telkens 2 weken verschuiven met die getallen.
Eindstand daalt het nu nog steeds.
Ja maar over 2 weken.
pi_197819338
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Introverte OMT'ers houden zich bescheiden op de achtergrond en schuiven niet iedere avond aan bij Jinek. Dat siert ze.
Zelfs de mensen die aan schuiven bij dat soort programma’s zullen dat echt niet allemaal doen omdat ze een ego hebben en die aandacht niet willen kwijt raken. Sommigen zullen het doen om awareness te vergroten, of omdat ze gevraagd worden. Jij gaat er vanuit dat alles maar een complot is en dat alle experts, alle regeringen het slechtste met ons voor hebben. Je gaat er automatisch vanuit dat mensen handelen uit negatieve motieven. Ik kan daar niks mee.
pi_197819356
Met zijn sigarensnor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197819368
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Heb je wel eens opgelet hoe nieuwe mods zich gedragen?
Ja, hoor, die vragen geregeld advies bijvoorbeeld.
pi_197819379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar kan ook idealisme zijn en het idee dat je op die manier mensen bereikt en kunt vertellen waarvan jij denkt dat ze het moeten weten.

Stel dat het wel is omdat men de spotlights zo geweldig vindt, dan nog betreft dat maar een klein aantal mensen dat zo vaak aanschuift. Een enkele experts schuift wel eens aan op specifieke momenten om over een specifiek onderwerp te praten. En een flink aantal is er zelden tot nooit.
Je vergeet wel even dat 1 prominent OMT-lid eigenhandig de vaccinatie strategie omdraaide.
pi_197819382
quote:

Waarom? Oprecht benieuwd, want voor mij klinkt het behoorlijk logisch allemaal.
pi_197819407
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb je Kuipers in actie gezien?
Kuipers zit niet in het OMT en is voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus, bepaald geen grijze muis dus.
pi_197819417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kuipers zit niet in het OMT en is voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus, bepaald geen grijze muis dus.
Irrelevant. Heb je hem in actie gezien in de media?
pi_197819452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Diep tragisch dat jij zo weinig, volgens eigen zeggen, integriteit hebt maar mischien kun je overwegen dat andere mensen die al jaren aan de top van hun vakgebied staan wel integriteit hebben.
Zelfs de mensen die ons land in de hoogste lagen besturen en massaal verdedigd worden hier kennen geen integriteit. Een loos begrip, mensen kunnen slecht met macht omgaan, jij ook. Wellicht omdat jij ook door de virologische bril gaat kijken, waar perfectionisme niet bestaat, het is nooit genoeg. Je gaat zelf geloven dat je goed bezig bent, en iedereen beschermd, terwijl je alleen maar meer schade aanricht aan de samenleving door door de virologische bril te kijken.
pi_197819531
Pfizer: niet langer dan 3 weken tussen de prikken!

Gezondheidsraad NL: nee joh kan wel 6 weken!

AstraZeneca: onduidelijk of het middel effectief is boven 55, dus geef het aan mensen die jonger zijn.

Gezondheidsraad NL: nee joh kan ook wel naar 55 - 65

Echt wat is het met die mensen dat ze hun eigen zin zo door moeten drammen?
pi_197819587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:36 schreef Nielsch het volgende:

AstraZeneca: onduidelijk of het middel effectief is boven 55, dus geef het aan mensen die jonger zijn.

Zie het gesprek hierboven _O-
pi_197819590
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zelfs de mensen die ons land in de hoogste lagen besturen en massaal verdedigd worden hier kennen geen integriteit. Een loos begrip, mensen kunnen slecht met macht omgaan, jij ook. Wellicht omdat jij ook door de virologische bril gaat kijken, waar perfectionisme niet bestaat, het is nooit genoeg. Je gaat zelf geloven dat je goed bezig bent, en iedereen beschermd, terwijl je alleen maar meer schade aanricht aan de samenleving door door de virologische bril te kijken.
Pssst? Hey? Weet je wat de kerntaak is van het OMT? Advies geven op basis van hun medische en virologische/immunologische kennis.
Het argument dat ze te veel kijken met een virologische bril als dat hun expliciete taak is en niets anders kan ik niet anders kwalificeren als compleet van het padje af.

De REGERING is verantwoordelijk voor alle andere aspecten, niet het OMT.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 19:39:52 ]
pi_197819606
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is vrij naïef te denken dat mensen - zoals Kuipers - in zulke posities geen gebruik maken ván hun positie.
En al helemaal als ze merken dat alles wat ze roepen op voorpagina's verschijnt en daardoor mede het beleid menen te kunnen bepalen.
Zelfs al zouden ze geen kwaad in de zin hebben, dan alsnog dienen door hun bias, statements buiten hun vakgebied met een korrel zout te worden genomen.
I'll give you something to do
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:40:37 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_197819621
Zijn jullie ook coronamoe?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_197819639
https://unherd.com/2021/02/inside-the-zero-covid-campaign/?=frlh

Dit is een goed artikel over wat ZeroCovid inhoudt. Niet meer reizen van lockdown naar lockdown gaan zelfs bij 2 gevallen en geen privacy meer omdat je overal je gegevens moet achter laten en constant getest moet worden zelfs na vaccinatie. Maar het wordt vooral verkocht als je kan weer naar een festival gaan zie de beelden in Australië of Nieuw-Zeeland.

[ Bericht 0% gewijzigd door ipa84 op 04-02-2021 19:47:01 ]
pi_197819641
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:40 schreef jcdragon het volgende:
Nee, totaal niet. Doe nog maar een jaartje zo.
pi_197819646
quote:
:Z :Z :Z :Z :Z
pi_197819651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pssst? Hey? Weet je wat de kerntaak is van het OMT? Advies geven op basis van hun medische en virologische/immunologische kennis.
Het argument dat ze te veel kijken met een virologische bril als dat hun expliciete taak is en niets anders kan ik niet anders kwalificeren als compleet van het padje af.

De REGERING is verantwoordelijk voor alle andere aspecten, niet het OMT.
Nogaamls, Gommers draait eigenhandig de vaccinatie strategie om. Gommers zit in het OMT en niet in de regering.
pi_197819671
quote:
Al maanden.

Maar het virus is nog niet klaar met ons!
pi_197819677
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nogaamls, Gommers draait eigenhandig de vaccinatie strategie om. Gommers zit in het OMT en niet in de regering.
En Gommers had door De Jonge ook gewoon nul op het rekest gegeven kunnen worden. Of niet? Volgens mij toch echt wel.

Overigens was die strategie ook, je raad het al, een advies. Maar dat terzijde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 19:44:14 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:42:28 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197819680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:36 schreef Nielsch het volgende:

Resultaat gestuurd "onderzoek".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197819693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:41 schreef ipa84 het volgende:

Dit is een goed artikel over wat ZeroCovid inhoudt. Niet meer reizen van lockdown naar lockdown gaan zelfs bij 2 gevallen en geen privacy meer omdat je overal je gegevens moet echter laten en constant getest moet worden zelfs na vaccinatie. Maar het wordt vooral verkocht als je kan weer naar een festival gaan zie de beelden in Australië of Nieuw-Zeeland.
BNW is een gang verder.
pi_197819720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Gommers had door De Jonge ook gewoon nul op het rekest gegeven kunnen worden. Of niet? Volgens mij toch echt wel.

Overigens wat die strategie ook, je raad het al, een advies. Maar dat terzijde.
Als je het niet wilt zien dan is dat ook prima hoor.
pi_197819743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:41 schreef ipa84 het volgende:

Dit is een goed artikel over wat ZeroCovid inhoudt. Niet meer reizen van lockdown naar lockdown gaan zelfs bij 2 gevallen en geen privacy meer omdat je overal je gegevens moet echter laten en constant getest moet worden zelfs na vaccinatie. Maar het wordt vooral verkocht als je kan weer naar een festival gaan zie de beelden in Australië of Nieuw-Zeeland.
Kunnen we die groep niet als terroristisch aanmerken?
pi_197819751
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom? Oprecht benieuwd, want voor mij klinkt het behoorlijk logisch allemaal.
Ik ga niet op het hele artikel in, maar bijvoorbeeld deze quote;

quote:
Zeshonderd patiënten op de ic en 1600 in de rest van het ziekenhuis ontwrichten op dit moment een hele bevolking, een heel land.
Wat hij zegt klopt, maar wat is het punt precies? Hij zegt ook niet dat hij wil dat alle COVID zorg gestaakt moet worden, dus stel nou dat je reguliere zorg gewoon laat doorlopen, ook alle niet acute non covid zorg, dat zorgt dus niet voor minder druk op de zorg en dus ontwricht het nog steeds de hele samenleving.

Het ontwrichten slaat volgens mij op alle lockdowns en dergelijke; oke, dus geen lcokdwons meer? En dus nog meer COVID patiënten waardoor je nog meer druk op ziekenhuizen krijgt? Of dan toch alle COVID zorg staken en vrije plekken houden op IC omdat je de zorg niet wilt belasten?

Uiteindelijk gaat het hem er volgens mij om dat hij niet wil dat reguliere zorg afgeschaald word. Prima, daar kan ik het niet eens mee oneens zijn omdat dat ook slachtoffers eist. Maar wat als we de reguliere zorg niet afschalen? Dan lijkt het mij logisch dat er meer COVID doden komen.

Hij zegt dan dit:
quote:
Over twee of drie jaar gaan we evalueren, dan komen er commissies. Die kijken onder de boom en zeggen verschrikt: ‘Jeetje, wat liggen hier veel vogellijkjes!’ Die gaan de conclusies trekken die ik al sinds vorig jaar maart trek. Dat kan ik je nu al zeggen.
Ja, dat kan ik je nu ook al zeggen. Maar stel, laten we doen wat hij wil; geen reguliere zorg afschalen. Dan gaan die lijkjes onderaan de boom niet verdwijnen, ik denk dat er alleen heel wat meer liggen (of laat het hetzelfde aantal zijn) maar dan met als doodsoorzaak COVID ipv kanker (bijv). Is de ene dode minder erg dan de ander? Nee, dat lijkt me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 19:46:45 ]
pi_197819770
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je het niet wilt zien dan is dat ook prima hoor.
Het is geen kwestie van willen zien maar van relevantie, Gommers mag gewoon zijn persoonlijke mening geven en doet dat niet als OMT lid op dat moment. Als dat op bezwaren stuit bij de regering dan kan hij verzocht worden het OMT te verlaten maar blijkbaar was men maar al te graag bereid om het advies van de Gezondheidsraad aan te passen. Meermaals zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')