SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Net als code zwart eind januari. De onzekerheids marge is veels te groot. Ja het scenario kan voorkomen, maar ik kan ook de lotto winnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende: De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop. https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf Sheet 29. Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden. In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000. Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien
Maart/april gaan echt rampmaanden worden als dit uitkomt
![]()
Ik vind het behoorlijk opvallend dat andere landen om ons heen (eigenlijk de hele wereld) niet zo'n stampij maakt over die Britse variant, en bij ons is alles gitzwart en kunnen we wel allemaal een touw om de nek knopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop.
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf
Sheet 29.
Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden.
In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000.
Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien![]()
Maart/april gaan echt rampmaanden worden als dit uitkomt
Ja, er is flink opgeschaald.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:41 schreef Lokasenna het volgende:
Wel apart, al die foto's nu van volle vaccinatiehallen.
Toen ik er was (de 29e), verbaasde ik me juist dat in die hal maar 3 van de 12 hokjes uberhaupt in gebruik waren, ik kon ook zo doorlopen.
Als ze wel nog besmettelijk is, maar niet meer ziek wordt, dan gaat het via oma lekker de familie rond.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:51 schreef Anton91 het volgende:
Mijn oma heeft als het goed is vandaag de eerste dosis gekregen. Gok dat het moderna is maar twee weken na haar tweede dosis kan ze weer drie kussen en een knuffel krijgen
Vervelendquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als ze wel nog besmettelijk is, maar niet meer ziek wordt, dan gaat het via oma lekker de familie rond.
Hee we hebben het altijd zelf gedaan. Binnenkort 1500 mensen op de IC. Alleen aan onszelf te wijten... omdat we zo nodig mens wilden zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk opvallend dat andere landen om ons heen (eigenlijk de hele wereld) niet zo'n stampij maakt over die Britse variant, en bij ons is alles gitzwart en kunnen we wel allemaal een touw om de nek knopen.
Zitten ze zo diep in een angstpsychose? Kunnen ze niet meer helder denken? Zijn virologen uit op macht? Te veel op de zorg bezuinigd, en plukken we daar nu de wrange vruchten van? Oh nee, het is allemaal de schuld van de Nederlanders die zich niet aan de maatregelen houden.
Ach schei toch uit, je kan niet alles en iedereen redden zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef popje het volgende:
[..]
Hee we hebben het altijd zelf gedaan. Binnenkort 1500 mensen op de IC. Alleen aan onszelf te wijten... omdat we zo nodig mens wilden zijn.
Hier ben ik nu ook echt benieuwd naar, ik gok overdreven eigenschappen toedichten aan de rossige variant. Nou ja, over 2 weken weten we het.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk opvallend dat andere landen om ons heen (eigenlijk de hele wereld) niet zo'n stampij maakt over die Britse variant, en bij ons is alles gitzwart en kunnen we wel allemaal een touw om de nek knopen.
Zitten ze zo diep in een angstpsychose? Kunnen ze niet meer helder denken? Zijn virologen uit op macht? Te veel op de zorg bezuinigd, en plukken we daar nu de wrange vruchten van? Oh nee, het is allemaal de schuld van de Nederlanders die zich niet aan de maatregelen houden.
Volgens de NOS:quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:51 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, er is flink opgeschaald.
Vandaag was er ook een ICT-storing blijkbaar, waardoor er in ieder geval op de priklocatie op Schiphol op papier geregistreerd moest worden, wat veel meer tijd kostte. Voordat je zo'n wachtrij dan weer weggewerkt heb ben je wel even bezig.
Ze zaten zo te horen gewoon zonder internet, irritant.quote:De oorzaak van de storing was niet op Schiphol, maar op een internetknoopunt in Amsterdam.
De NL-IX had vanmiddag problemen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens de NOS:
[..]
Ze zaten zo te horen gewoon zonder internet, irritant.
En het seizoenseffect waar ik heilig in geloof zal ontzettend meehelpen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:43 schreef Kickinalfa het volgende:
Net als code zwart eind januari. De onzekerheids marge is veels te groot. Ja het scenario kan voorkomen, maar ik kan ook de lotto winnen.
Kan Rutte weer gebruiken voor zijn emotionele chantage, "Je wilt je kleinkind toch niet besmetten?"quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als ze wel nog besmettelijk is, maar niet meer ziek wordt, dan gaat het via oma lekker de familie rond.
Dus wat stel je voor? Oma nooit meer knuffelen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of oma hoort bij de 10% waar het vaccin niet werkt. Ook vervelend.
Daarom staat die derde golf nu ook niet meer vast, maar wordt er gezegd dat we het kunnen tegenhouden door ons aan de maatregelen te houden. Een paar dagen geleden was het nog een gegeven, en onvermijdelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef popje het volgende:
[..]
Hee we hebben het altijd zelf gedaan. Binnenkort 1500 mensen op de IC. Alleen aan onszelf te wijten... omdat we zo nodig mens wilden zijn.
Ja daar geloof ik heel erg in. Week 10... daalt alles qua besmettingscijfers.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En het seizoenseffect waar ik heilig in geloof zal ontzettend meehelpen.
Dat zou ook kunnen, is onderdeel van het leven dat het voor iedereen een keer ophoud. Het lijkt me niet gezond om alleen maar aan de dood of ziekte te denken, helemaal niet als je in de laatste fase zit van je leven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gewoon normaal doen, ben je ziek ga je niet naar oma en voel jij je goed geef je oma een dikke knuffel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor? Oma nooit meer knuffelen?
Ik stel niks voor. Ik benoem feiten die aanzetten tot denken. Dat is mijn taak hier op aarde.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor? Oma nooit meer knuffelen?
er zijn er al tig terug gestuurd hoorquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef maan_man het volgende:
De eerste persoon die het vliegverbod uit het VK heeft genegeerd is geland.
Andersom zou ik alleen erg vinden, als ik mijn opa's/oma's ongevaccineerd zou besmetten. Als ze mij besmetten is dat geen probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan Rutte weer gebruiken voor zijn emotionele chantage, "Je wilt je kleinkind toch niet besmetten?"
Inderdaad, van zelf een besmetting zou ik niet wakker liggen, mijn moeder wil ook geen gedoe meer als ze is gevaccineerd. Die heeft zich tot nu toe voorbeeldig afgezonderd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Andersom zou ik alleen erg vinden, als ik mijn opa's/oma's ongevaccineerd zou besmetten. Als ze mij besmetten is dat geen probleem.
Zelfs in de UK wordt niet zo'n heibel gemaakt over de Britse variantquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, Boris riep keihard dat de Britse variant dodelijker was dan de Chinese terwijl daar totaal geen bewijs voor was.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zelfs in de UK wordt niet zo'n heibel gemaakt over de Britse variant
doen we niks mee.....gelukkig maarquote:
Dat is verdomme een goed verhaal. Dus daar doen we niks mee.quote:
Politici vinden macht en ons leven tot in de puntjes micromanagen en reguleren heerlijk. Net zoals al die virologen die nu ineens weer relevant zijn, die willen relevant blijven in de technocratie Nederland. Maar dit soort dingen worden al snel als BNW weggezet, want men is nogal van mening dat ze het beste met ons voorhebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de hoge heren doorhebben dat corona op zijn/haar/hun retour is en de macht die gegrepen is nu voelen wegglippen. Het is maar een vraag
Waarom niet gewoon linken naar het artikel zelf in plaats van twitter?quote:
Het is meer je fantaseren wat als BNW wordt weggezet, Nederland is geen technocratie om te beginnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Politici vinden macht en ons leven tot in de puntjes micromanagen en reguleren heerlijk. Net zoals al die virologen die nu ineens weer relevant zijn, die willen relevant blijven in de technocratie Nederland. Maar dit soort dingen worden al snel als BNW weggezet, want men is nogal van mening dat ze het beste met ons voorhebben.
We worden nu al 6 weken bang gemaakt met die Britse variant maar er lijkt niet echt schot in de zaak te zitten. Het valt allemaal toch weinig serieus meer te nemen. Het putje gaat steeds harder stinken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de hoge heren doorhebben dat corona op zijn/haar/hun retour is en de macht die gegrepen is nu voelen wegglippen. Het is maar een vraag
Inderdaad, maar wat die clown roept neem ik nooit serieus. Hij werd dan wel heel snel terug gefloten door mensen die er wel verstand van hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, Boris riep keihard dat de Britse variant dodelijker was dan de Chinese terwijl daar totaal geen bewijs voor was.
Dat viel vies tegen, dat terugfluiten komt niet in de media terecht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Inderdaad wat die clown roept neem ik nooit serieus. Hij werd dan wel heel snel terug gefloten door mensen die er wel verstand van hebben
Wat een lef heeft deze arts tochquote:
Ik ben het niet met hem eens dat zorgpersoneel en politie ed voorrang moet krijgen bij vaccins. Ik snap niet zo goed waarom, zijn pleidooi is de IC ontlasten dus hij ondermijnt zijn eigen argument een beetje? Hij zegt ook dat je moet beginnen met de mensen die het meest op de IC terech komen en dat lijkt me de enige juiste weg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima en helder verhaal, maar ja, verkiezingen, dus de prullenbak in.
Zou jij het niet heerlijk vinden, als je al jaren ergens in een lab staat weg te stoffen, en nu in een OMT plaats kan nemen, en de minister president direct kan adviseren, en invloed uit kan oefenen op de mensen. En zelfs bij allerlei talkshows aan kan schuiven. Wil jij wel weer terug naar dat irrelevante stoffige lab?quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is meer je fantaseren wat als BNW wordt weggezet, Nederland is geen technocratie om te beginnen.
Ja, precies dit. @Predator40 , hoezo "Gelukkig"? Hij heeft een punt!quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is verdomme een goed verhaal. Dus daar doen we niks mee.
-edit- Ah, de post boven me maakt alvast mijn punt.
Ah, iemand die het niet gelezen heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een lef heeft deze arts tochWat een grootheid, wat een wijsheid
(wat een achterlijke flauwekul)
Jawel, van begin tot eind, elke letterquote:Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, iemand die het niet gelezen heeft.
Oh ik kreeg het wel mee in ieder gevalquote:Op donderdag 4 februari 2021 19:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat viel vies tegen, dat terugfluiten komt niet in de media terecht.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een lef heeft deze arts tochWat een grootheid, wat een wijsheid
(wat een achterlijke flauwekul)
Een effectiviteit van 90% van een vaccin betekent niet dat het niet werkt voor 10% van de gevaccineerden. Het vaccin vermindert het aantal besmettingen met 90%, degenen die wel besmet raken hebben minder ernstige symptomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Stoffig lab?quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou jij het niet heerlijk vinden, als je al jaren ergens in een lab staat weg te stoffen, en nu in een OMT plaats kan nemen, en de minister president direct kan adviseren, en invloed uit kan oefenen op de mensen. En zelfs bij allerlei talkshows aan kan schuiven. Wil jij wel weer terug naar dat irrelevante stoffige lab?
Ik wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou jij het niet heerlijk vinden, als je al jaren ergens in een lab staat weg te stoffen, en nu in een OMT plaats kan nemen, en de minister president direct kan adviseren, en invloed uit kan oefenen op de mensen. En zelfs bij allerlei talkshows aan kan schuiven. Wil jij wel weer terug naar dat irrelevante stoffige lab?
Politie niet nee, zorgpersoneel wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben het niet met hem eens dat zorgpersoneel en politie ed voorrang moet krijgen bij vaccins. Ik snap niet zo goed waarom, zijn pleidooi is de IC ontlasten dus hij ondermijnt zijn eigen argument een beetje? Hij zegt ook dat je moet beginnen met de mensen die het meest op de IC terech komen en dat lijkt me de enige juiste weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |