abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197819182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Stoffig lab? _O-

Duidelijk nooit in een lab geweest, he? Volgens mij staan ze nog steeds in dat lab overigens maar goed, weet jij veel.
Hij heeft wel een punt. Mensen zonder macht die ineens een heleboel invloed krijgen kunnen daar over het algemeen slecht mee om gaan.
pi_197819185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Stoffig lab? _O-

Duidelijk nooit in een lab geweest, he? Volgens mij staan ze nog steeds in dat lab overigens maar goed, weet jij veel.
Je snapt wel waar ik op doel. Zou jij er genoegen mee nemen om weer naar de achtergrond te verdwijnen, of houd je het liever wat langer in stand? Geef daar eens eerlijk antwoord op. Ik persoonlijk niet, ik zou koste wat kost deze rol willen blijven vervullen. Ze hebben geen plichten en verantwoording, helemaal noppes.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197819191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik wel.

Introvert. Ik zou snel weer m’n lab induiken :D
Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk. Er zijn hele volksstammen die dat absoluut niet willen. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die in een 'stoffig lab' werken, een van de voordelen vinden dat ze in dat stoffige lab staan en niet in de spotlights.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197819200
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, Boris riep keihard dat de Britse variant dodelijker was dan de Chinese terwijl daar totaal geen bewijs voor was.
Helemaal geen bewijs is ook niet waar. Hij baseerde die uitspraak op een voorlopige conclusie van een onderzoek volgens mij. Het enige was dat hij het te snel en te absoluut riep, er zat echt wel meer achter dan dat Boris Johnson zomaar wat riep.
pi_197819205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Politie niet nee, zorgpersoneel wel.

Beginnen met de groep die de grootste kans heeft om in het ziekenhuis te komen lijkt mij ook de meeste logische stap. Of anders de groep die de meeste contacten heeft.

Maar ja, verkiezingen, en dit is de meest veilige keuze...
Ik denk niet dat de verkiezingen van invloed zijn. Dat is nog te ver weg, kiezers kijken alleen maar naar de laatste week voor de verkiezingen.

Maar waarom zorgpersoneel ook? Dat is onnodig, hoe minder mensen op de IC komen hoe minder druk er op de zorg komt en dus ook het personeel.
pi_197819211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
Huh, wat raar. Het hele idee van dat onderzoek in Lansingerland was toch dat alle positieve tests extra onderzocht werden in het Erasmus, om te kijken of het de B117 variant betrof? Hebben ze toch een steekproef gedaan?
Wellicht had je het zelf al opgezocht, maar ze hebben 40.114 testen afgenomen, waarvan 500 positief (= 1,2%), waarvan ze er 134 geanalyseerd hebben, waarvan 25% UK en 75% non-UK.

Echter zijn er 26 daarvan aan bod gekomen bij 'Fase 1' (testen rondom de school). Tijdens het grootschalige testen is die verhouding gegaan van 5 UK (= 5,6%) vs. 84 UK (= 94,4%).

Fase 3 liep overigens van 11 tot 22 januari.

Van 11-17 januari was het 19,8% in Nederland (blijkt uit kiemsurveillance van RIVM).
________

Wel interessant is dat het behoorlijk verschilt per leeftijdscategorie. Zo zijn 4-12 jaar gemiddeld 54% Britse variant, en ook van 35-49 jaar (= ouders) is het 34%.

Kortom, het lijkt inderdaad dat de uitbraak in Lansingerland simpelweg beperkt is gebleven door tal van factoren, waaronder een gemeente die zelf waarschijnlijk behoorlijk geschrokken was. Die conclusie trekken de onderzoekers ook:
quote:
De verspreiding van de UK variant in de gemeente Lansingerland is mogelijk beperkt door een optelsom van factoren als de lockdown , sluiting van scholen, testen, algemene maatregelen en media aandacht.
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:24:09 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197819228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens de NOS:
[..]

Ze zaten zo te horen gewoon zonder internet, irritant.
Ah, daar doe je weinig aan

Dat kan dan ook zomaar eens mijn verbindingsproblemen met de thuiswerkomgeving van vanmiddag verklaren.
pi_197819230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik wel.

Introvert. Ik zou snel weer m’n lab induiken :D
Introverte OMT'ers houden zich bescheiden op de achtergrond en schuiven niet iedere avond aan bij Jinek. Dat siert ze. Zullen ook minder snel geneigd zijn om zo hoog van de toren te blazen met allerlei uitspraken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197819231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Helemaal geen bewijs is ook niet waar. Hij baseerde die uitspraak op een voorlopige conclusie van een onderzoek volgens mij. Het enige was dat hij het te snel en te absoluut riep, er zat echt wel meer achter dan dat Boris Johnson zomaar wat riep.
Nee echt niet. Zijn adviseur sprak het zelfs rechtstreeks tegen vlak na die speech. De voorlopige conclusie van dat onderzoek was dat er juist geen verschil was in morbiditeit.
pi_197819246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee echt niet. Zijn adviseur sprak het zelfs rechtstreeks tegen vlak na die speech. De voorlopige conclusie van dat onderzoek was dat er juist geen verschil was in morbiditeit.
Vreemd, want ik las juist een quote van die adviseur die het niet tegensprak, maar wel die nuance erbij gaf die ik net zeg.
pi_197819252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk. Er zijn hele volksstammen die dat absoluut niet willen. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen die in een 'stoffig lab' werken, een van de voordelen vinden dat ze in dat stoffige lab staan en niet in de spotlights.
Eens ja :Y
pi_197819254
quote:

[..]

Dit klopt helemaal, maar als je vier keer per week bij een talkshow aanschuift ga je mij niet wijsmaken dat je niet graag in de spotlights staat!
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197819256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de verkiezingen van invloed zijn. Dat is nog te ver weg, kiezers kijken alleen maar naar de laatste week voor de verkiezingen.

Maar waarom zorgpersoneel ook? Dat is onnodig, hoe minder mensen op de IC komen hoe minder druk er op de zorg komt en dus ook het personeel.
Die moeten wel ivm de andere regeltjes, testen, quarantaine en afwezig zijn daardoor.
pi_197819265
quote:

[..]

Die mensen die op in de talkshows zitten elke dag zijn anders verre van verlegen. En daarbij is niets menselijks hen vreemd. Het gaat er niet even om wat jij of ik vinden. Het is gewoon hoe het werkt. Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. Eenmaal een beetje macht veranderen mensen. En mensen die die macht niet willen komen ook niet in die positie.
pi_197819270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vreemd, want ik las juist een quote van die adviseur die het niet tegensprak, maar wel die nuance erbij gaf die ik net zeg.
quote:
Vallance said patients who were hospitalized with the new variant did not appear to have a higher risk of dying compared to those hospitalized with the original form of the virus.
pi_197819281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

quote:
Johnson's announcement was based on a report from the country’s New and Emerging Respiratory Viruses Advisory Group, or NERVTAG. The data are preliminary, and found that among a subset of patients, there appeared to be an increase in mortality in those who were infected by the U.K. variant, called B.1.1.7, compared with other variants.

"If you took a man in their 60s, the average risk is that for a thousand people who got infected, roughly 10 would be expected to unfortunately die of the virus," Dr. Patrick Vallance, the U.K.'s chief scientific adviser, said during the news conference. "With the new variant, for a thousand people infected, roughly 13 or 14 might be expected to die."

But Vallance advised caution. "I want to stress that there is a lot of uncertainty around these numbers, and we need more work to get a precise handle on it."
https://www.nbcnews.com/h(...)ier-experts-n1255353
pi_197819284
quote:

[..]

Ik vind ook de idee dat iedereen het kennelijk fantastisch vindt om in de spotlights te staan nogal onwerkelijk.
Dat is dan ook niet wat er gezegd wordt.
pi_197819296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Mensen zonder macht die ineens een heleboel invloed krijgen kunnen daar over het algemeen slecht mee om gaan.
Is dat zo? En kun je aangeven waarom deze mensen die allemaal aan de top in hun vakgebied staan en nogal wat autoriteit hebben in hun vakgebied daar niet mee om zouden kunnen gaan?
pi_197819300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit klopt helemaal, maar als je vier keer per week bij een talkshow aanschuift ga je mij niet wijsmaken dat je niet graag in de spotlights staat!
Zou kunnen, maar kan ook idealisme zijn en het idee dat je op die manier mensen bereikt en kunt vertellen waarvan jij denkt dat ze het moeten weten.

Stel dat het wel is omdat men de spotlights zo geweldig vindt, dan nog betreft dat maar een klein aantal mensen dat zo vaak aanschuift. Een enkele experts schuift wel eens aan op specifieke momenten om over een specifiek onderwerp te praten. En een flink aantal is er zelden tot nooit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197819302
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Introverte OMT'ers houden zich bescheiden op de achtergrond en schuiven niet iedere avond aan bij Jinek. Dat siert ze.
Wie zijn dat dan? Zo'n groot clubje is het toch ook weer niet? Bovendien vind ik het een vrij arbitrair bij elkaar geraapt gezelschap. Hoe is dat tot stand gekomen? Moest iedereen solliciteren bij Van Dissel? Of gewoon nepotisme?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197819304
Joh, we worden al wekenlang bang gemaakt voor die Britse variant.

Volgens Van Dissel zouden we vandaag op 117.000 besmettingen zitten en volop code zwart.

Kansloze modellen echt waar, zeggen echt geen ruk. Telkens 2 weken verschuiven met die getallen.
Eindstand daalt het nu nog steeds.
pi_197819317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? En kun je aangeven waarom deze mensen die allemaal aan de top in hun vakgebied staan en nogal wat autoriteit hebben in hun vakgebied daar niet mee om zouden kunnen gaan?
Heb je wel eens opgelet hoe nieuwe mods zich gedragen?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197819318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je Kuipers in actie gezien?
pi_197819321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier ben ik nu ook echt benieuwd naar, ik gok overdreven eigenschappen toedichten aan de rossige variant. Nou ja, over 2 weken weten we het.
Het is altijd over 2 weken, 3 weken, volgende week. Inmiddels zijn wij al bijna een jaar verder.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197819325
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je snapt wel waar ik op doel. Zou jij er genoegen mee nemen om weer naar de achtergrond te verdwijnen, of houd je het liever wat langer in stand? Geef daar eens eerlijk antwoord op. Ik persoonlijk niet, ik zou koste wat kost deze rol willen blijven vervullen. Ze hebben geen plichten en verantwoording, helemaal noppes.
Diep tragisch dat jij zo weinig, volgens eigen zeggen, integriteit hebt maar mischien kun je overwegen dat andere mensen die al jaren aan de top van hun vakgebied staan wel integriteit hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')