abonnement Unibet Coolblue
pi_197811422
200130_27682_vraagwatjewil.jpg

Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan iemand wiens kind is misbruikt. Als je vragen hebt voor deze persoon, stel ze dan hier!

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197811435
Omdat er een en ander aan de hand was, of leek, met mijn dochter, ging ze op haar vijfde naar speciaal onderwijs. Heel even leek dat een top-idee, ze maakte enorme sprongen.

Helaas was dat al snel voorbij. Na een paar maanden vlakte haar ontwikkeling op alle vlakken af en ze ging zelfs achteruit. Ze ging steeds minder praten tot ze helemaal niets meer zei, gedrag werd steeds slechter, ze speelde niet meer, maakte steeds minder contact en werd agressiever en agressiever. Dat leek allemaal te passen bij wat er met haar aan de hand was. We (mijn vrouw en ik) maakten ons onwijs zorgen over haar en over de invloed van haar gedrag op ons, maar er leek niets aan te doen.

Met 7,5 wist ze ons via ondersteunde communicatie te vertellen dat ze misbruikt werd. Op school en in leerlingenvervoer. Al jaren. Door mannen en vrouwen, samen met andere kinderen en alleen.
Dat is nu 3 jaar geleden.

Ik weet niet of ik op elke vraag antwoord kan (of wil) geven, maar ik zal in elk geval mijn best doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door VraagWatJeWil op 04-02-2021 13:07:50 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197811475
Allereerst welkom. Hoe is het nu met jullie?
Spoilers!
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 12:02:22 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197811477
Wat een nachtmerrie ..... voor je dochter, en voor jullie omdat je haar daar niet tegen kon beschermen .... :'(
pi_197811576
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allereerst welkom. Hoe is het nu met jullie?
Dat is een heel brede vraag die het nogal moeilijk maakt antwoord te geven.
Mijn dochter heeft nog wekelijks therapie, dagelijks triggers en is elke dag bang om naar school te gaan en voor duizend andere dingen. Ze uit dat vooral met boosheid en/ of agressie.

[ Bericht 10% gewijzigd door VraagWatJeWil op 04-02-2021 13:08:02 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197811611
Hoe reageerden de school, het vervoer, de andere ouders?
Spoilers!
pi_197811711
We wisten toen maar van 1 persoon de naam en toenaam (betrokkene van school). De schooldirecteur reageerde direct heel goed op onze melding.
Daarna hebben we aangifte gedaan en kregen we van de politie te horen dat we met niemand erover mochten praten. Anders zou de aangifte sowieso voor niks zijn. School kreeg diezelfde opdracht. Dus buiten een paar mensen in onze familie- en vriendenkring hebben we het niet besproken.
Dus we hebben eigenlijk op een eiland zitten wachten tot er iets gebeurde, zonder het daarover te kunnen hebben met evt andere betrokkenen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197811731
Hoe dan? Je schrijft mannen en vrouwen hoe kan zo'n groep ongestoord zijn gang gaan op een school. Er moeten toch ook mensen rondlopen die dat opvalt. Jullie viel de verandering ook op namelijk en natuurlijk denk je dan niet meteen aan misbruik.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:18:46 #9
80382 manny
30 is best veel
pi_197811747
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
We wisten toen maar van 1 persoon de naam en toenaam (betrokkene van school). De schooldirecteur reageerde direct heel goed op onze melding.
Daarna hebben we aangifte gedaan en kregen we van de politie te horen dat we met niemand erover mochten praten. Anders zou de aangifte sowieso voor niks zijn. School kreeg diezelfde opdracht. Dus buiten een paar mensen in onze familie- en vriendenkring hebben we het niet besproken.
Dus we hebben eigenlijk op een eiland zitten wachten tot er iets gebeurde, zonder het daarover te kunnen hebben met evt andere betrokkenen.
Allereerst: wat erg. sterkte (weet niet zo goed wat te typen hier)

En toen? Wat is de status mbt de daders, school etc?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197811750
Wat een nachtmerrie en zo kwetsbaar en het dan niet aan jullie of andere vertrouwenspersonen kunnen vertellen :'(
pi_197811788
Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. En stijgende agressie, want de mensen die dat onopgemerkt hebben geflikt bij je dochter zou ik hun tanden en meer eruit slaan. Ongelofelijk hoe iemand het leven van zo’n onschuldig kind voor de rest van haar leven kan verneuken en er nog mee weg durft te komen ook.

Je kan een hoop zeggen over zinloos geweld, maar bij kindermisbruik ben je extreem ver over het acceptabele gegaan.

Sterkte met je dochtertje, wat verschrikkelijk ;( Wat zijn nu de volgende stappen na jullie aangifte?

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 04-02-2021 12:22:02 ]
pi_197811817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef vipergts het volgende:
Hoe dan? Je schrijft mannen en vrouwen hoe kan zo'n groep ongestoord zijn gang gaan op een school. Er moeten toch ook mensen rondlopen die dat opvalt. Jullie viel de verandering ook op namelijk en natuurlijk denk je dan niet meteen aan misbruik.
Het was een school met 3 of 4 ingangen, waarvan er 1 gedeeld werd met een andere organisatie en er 1 (niet die vorige) structureel onder toezicht stond. Ingewikkeld gebouw met de nodige leegstaande ruimtes.
Daarnaast leerlingenvervoer :{ Mijn kind was vaak 2 uur onderweg voor een ritje van 6 kilometer. Als we daarnaar vroegen kregen we te horen dat ze ons echt niet konden vertellen waar alle andere kinderen op de route woonden, maar dat het heus niet gek is dat zo'n rit lang duurt met alle omwegen.

Verslechterend gedrag past op zich bij wat men dacht dat er met haar aan de hand was. Dus dat was op zich niet een signaal om hieraan te denken. Achteraf....
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2021 @ 12:28:07 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_197811892
oh, wat in- en in verdrietig, je zou bijna het vertrouwen in alles en iedereen verliezen -O-
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_197811909
quote:
19s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:18 schreef manny het volgende:

[..]

Allereerst: wat erg. sterkte (weet niet zo goed wat te typen hier)

En toen? Wat is de status mbt de daders, school etc?
En toen niets.
Een kind van 7 dat eigenlijk nauwelijks kan praten over wat ze meegemaakt heeft is blijkbaar dusdanig oninteressant dat de politie geen enkel onderzoek heeft gedaan.

School weet ik niet zoveel van. Wij hebben haar daar zsm weggehaald.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197811920
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:23 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het was een school met 3 of 4 ingangen, waarvan er 1 gedeeld werd met een andere organisatie en er 1 (niet die vorige) structureel onder toezicht stond. Ingewikkeld gebouw met de nodige leegstaande ruimtes.
Daarnaast leerlingenvervoer :{ Mijn kind was vaak 2 uur onderweg voor een ritje van 6 kilometer. Als we daarnaar vroegen kregen we te horen dat ze ons echt niet konden vertellen waar alle andere kinderen op de route woonden, maar dat het heus niet gek is dat zo'n rit lang duurt met alle omwegen.

Verslechterend gedrag past op zich bij wat men dacht dat er met haar aan de hand was. Dus dat was op zich niet een signaal om hieraan te denken. Achteraf....
Het blijft iedere keer weer bizar dat zoiets zomaar kan gebeuren. Hopelijk gaat het snel beter met jullie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197811984
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

En toen niets.
Een kind van 7 dat eigenlijk nauwelijks kan praten over wat ze meegemaakt heeft is blijkbaar dusdanig oninteressant dat de politie geen enkel onderzoek heeft gedaan.

School weet ik niet zoveel van. Wij hebben haar daar zsm weggehaald.
Dit meen je toch niet. Is daar niets aan te doen of af te dwingen?
Spoilers!
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 12:33:48 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197812004
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

En toen niets.
Een kind van 7 dat eigenlijk nauwelijks kan praten over wat ze meegemaakt heeft is blijkbaar dusdanig oninteressant dat de politie geen enkel onderzoek heeft gedaan.

School weet ik niet zoveel van. Wij hebben haar daar zsm weggehaald.
Dit is echt ongelofelijk ... :X
pi_197812006
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:21 schreef Erasmus het volgende:
Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. En stijgende agressie, want de mensen die dat onopgemerkt hebben geflikt bij je dochter zou ik hun tanden en meer eruit slaan. Ongelofelijk hoe iemand het leven van zo’n onschuldig kind voor de rest van haar leven kan verneuken en er nog mee weg durft te komen ook.

Je kan een hoop zeggen over zinloos geweld, maar bij kindermisbruik ben je extreem ver over het acceptabele gegaan.

Sterkte met je dochtertje, wat verschrikkelijk ;( Wat zijn nu de volgende stappen na jullie aangifte?
N.a.v. onze aangifte is dus niets gebeurd. Er is, zo luidt de juridische term, geen enkele juridische verdenking jegens de enige persoon die we op het moment van aangifte doen konden aanwijzen. Dit omdat ons kind dus niet letterlijk kon zeggen "Henk Janssen heeft zijn piemel in mijn xx gestoken". Of "Ik moest Piet Karelse pijpen". Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Dat het hier om een kwetsbare doelgroep gaat, want jong en met beperking, en dat ze wellicht met het doen van onderzoek zélf minder cryptisch bewijs hadden kunnen vinden, vonden ze blijkbaar niet zo interessant.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 12:36:26 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197812045
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

N.a.v. onze aangifte is dus niets gebeurd. Er is, zo luidt de juridische term, geen enkele juridische verdenking jegens de enige persoon die we op het moment van aangifte doen konden aanwijzen. Dit omdat ons kind dus niet letterlijk kon zeggen "Henk Janssen heeft zijn piemel in mijn xx gestoken". Of "Ik moest Piet Karelse pijpen". Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Dat het hier om een kwetsbare doelgroep gaat, want jong en met beperking, en dat ze wellicht met het doen van onderzoek zélf minder cryptisch bewijs hadden kunnen vinden, vonden ze blijkbaar niet zo interessant.
Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Er moeten andere wegen zijn voor jullie om dit aan te kaarten en de schuldige(n) te berechten.
pi_197812094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet. Is daar niets aan te doen of af te dwingen?
We hadden in bezwaar kunnen gaan. Maar we wisten vooraf al dat ons verhaal niet zo sterk was, door de leeftijd en beperking van ons kind. We hoopten alleen dat onderzoek zou leiden tot objectievere aanwijzingen.

Onze zaak is ook onderzocht door de Landelijke Expertisegroep Bijzondere Zedenzaken (LEBZ). Zij vonden ons verhaal niet betrouwbaar, maar gaven ook de politie een kleine veeg uit de pan voor het níet doen van heel simpel onderzoek, dat wel logisch was geweest obv wat wij vertelden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812104
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Er moeten andere wegen zijn voor jullie om dit aan te kaarten en de schuldige(n) te berechten.
Noem er eens 1?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812126
Heb je contact met de andere ouders van de kinderen die hetzelfde is overkomen?
Spoilers!
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:41:04 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197812127
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

N.a.v. onze aangifte is dus niets gebeurd. Er is, zo luidt de juridische term, geen enkele juridische verdenking jegens de enige persoon die we op het moment van aangifte doen konden aanwijzen. Dit omdat ons kind dus niet letterlijk kon zeggen "Henk Janssen heeft zijn piemel in mijn xx gestoken". Of "Ik moest Piet Karelse pijpen". Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Dat het hier om een kwetsbare doelgroep gaat, want jong en met beperking, en dat ze wellicht met het doen van onderzoek zélf minder cryptisch bewijs hadden kunnen vinden, vonden ze blijkbaar niet zo interessant.
Er werden meerdere kinderen misbruikt, vertelde je. Geven de opgetelde getuigenissen ook niet voldoende grond voor verder onderzoek?

Hebben jullie als ouders contact met/steun aan elkaar?

Heeft de school de betrokkenen ontslagen? Of gaan zij tot op de dag van vandaag gewoon hun gang daar?

Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat een vreselijk gegeven dat zoiets je kind overkomt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197812139
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We hadden in bezwaar kunnen gaan. Maar we wisten vooraf al dat ons verhaal niet zo sterk was, door de leeftijd en beperking van ons kind. We hoopten alleen dat onderzoek zou leiden tot objectievere aanwijzingen.

Onze zaak is ook onderzocht door de Landelijke Expertisegroep Bijzondere Zedenzaken (LEBZ). Zij vonden ons verhaal niet betrouwbaar, maar gaven ook de politie een kleine veeg uit de pan voor het níet doen van heel simpel onderzoek, dat wel logisch was geweest obv wat wij vertelden.
En weet je iets van andere slachtoffers of wat de school zelf heeft kunnen onderzoeken?
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 12:42:12 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197812145
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Noem er eens 1?
Geen idee ... maar er moet toch gerechtigheid komen voor je dochter?! Dat zo'n stel viespeuken hiermee wegkomen ...
En wie weet nog meer kinderen misbruiken ...
pi_197812156
Heeft je dochter haar spraakprobleem weer ingelopen?
Spoilers!
pi_197812201
Wat ik trouwens wil aanraden aan iedereen die ooit een geweldsmisdrijf o.i.d. heeft meegemaakt, is het Schadefonds geweldsmisdrijven. https://www.schadefonds.nl/.

Nee, geld neemt geen leed weg. Maar zoals op de website staat:
Als overheid geven wij graag erkenning aan mensen die slachtoffer zijn geworden van situaties die nooit hadden mogen gebeuren. Met het geldbedrag willen we bijdragen aan het herstel van uw vertrouwen in de samenleving. Het bedrag is belastingvrij en te besteden waaraan u wilt.

Wij hebben daar een aanvraag gedaan voor onze dochter. Die is toegekend. En nog los van het geldbedrag was dat echt ontzettend fijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je contact met de andere ouders van de kinderen die hetzelfde is overkomen?
Nee. Die 'zijn er niet'. Er is immers nooit iets gebeurd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2021 @ 12:47:01 #29
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_197812216
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee. Die 'zijn er niet'. Er is immers nooit iets gebeurd.
dat moet een hele grote doofpot geweest zijn -O-
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_197812226
Heb je ooit overwogen om echt hiermee in de openbaarheid te treden, of heb je dan meteen een aanklacht aan je broek hangen?
pi_197812229
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee. Die 'zijn er niet'. Er is immers nooit iets gebeurd.
Oh ja, je moest je mond natuurlijk houden van de politie. Fuck.

Heb je wel eens overwogen om ze toch op te zoeken?
Spoilers!
pi_197812264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Er werden meerdere kinderen misbruikt, vertelde je. Geven de opgetelde getuigenissen ook niet voldoende grond voor verder onderzoek?
Speciaal onderwijs. Wat er aan overige info was, is zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de onze.
quote:
Hebben jullie als ouders contact met/steun aan elkaar?

Heeft de school de betrokkenen ontslagen? Of gaan zij tot op de dag van vandaag gewoon hun gang daar?
Die is (was er maar 1 van school, voor zover wij weten) niet meer op school aan het werk geweest. Daar ben ik de directeur nog steeds dankbaar voor. Al zat mijn kind er zelf niet meer, dit betekent wel dat ik haar in volle eerlijkheid kan vertellen dat ook haar oude klasgenoten op school veilig zijn dankzij haar verhaal.
[/quote]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812278
Bedankt trouwens voor de sterktewensen, die laat ik onbeantwoord omdat ik anders het hele topic vol kan gooien met bedankjes, maar ik zie ze wel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812334
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Speciaal onderwijs. Wat er aan overige info was, is zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de onze.
[..]

Die is (was er maar 1 van school, voor zover wij weten) niet meer op school aan het werk geweest. Daar ben ik de directeur nog steeds dankbaar voor. Al zat mijn kind er zelf niet meer, dit betekent wel dat ik haar in volle eerlijkheid kan vertellen dat ook haar oude klasgenoten op school veilig zijn dankzij haar verhaal.
Dit lijkt me enorm waardevol.
Spoilers!
pi_197812374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft je dochter haar spraakprobleem weer ingelopen?
Nee daar zijn we nog niet.
We hebben er maanden aan gewerkt voor ze überhaupt weer naar buiten durfde. De tuin in. Gaan slapen. Terug naar een school. Er zijn zo veel dingen die ze nog terug moet krijgen.

Voor ze het vertelde kwam ze haar dagen vaak door in dissociatieve staat. Ze zag er dan ook anders uit, met een andere gezichtsuitdrukking en motoriek zelfs. Na het vertellen 'werd ze wakker'. Toen kwam de angst opeens veel meer op de voorgrond te staan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812383
Waren het steeds dezelfde die het misbruik pleegden? Je hoort wel eens dat dat soort lui in contact met elkaar komen en kinderen uitwisselen of tijdslots verkopen of andere horror.
Spoilers!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 12:59:10 #37
269689 crew  Viv
pi_197812412
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Het zou me niets verbazen als de daders hun slachtoffers daar precies op uitgekozen hebben. De hoofddader in de Amsterdamse zedenzaak deed dat ook, die richtte zich vooral op kinderen die nog zo jong waren dat ze het niet konden navertellen.
pi_197812442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft de school de betrokkenen ontslagen? Of gaan zij tot op de dag van vandaag gewoon hun gang daar?
In mijn enthousiasme vergeet ik te zeggen dat wat ik eerder zei natuurlijk niet opgaat voor de vervoerders. Die hebben we nooit kunnen aanwijzen dus die doen gewoon lekker nog hun werk.

En toen we er eindelijk wel een konden aanwijzen (vrij recent), vond zijn leidinggevende dat zelfs niet dringend genoeg om hem te informeren. Hij heeft immers een VOG en wij hebben geen aangifte tegen hem gedaan.
Die ziet mijn dochter dus een paar keer per week staan. Als hij haar schoolgenoten oppikt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waren het steeds dezelfde die het misbruik pleegden? Je hoort wel eens dat dat soort lui in contact met elkaar komen en kinderen uitwisselen of tijdslots verkopen of andere horror.
Dat weten we niet 100% zeker. Een aantal vaste figuren die langs komen, maar soms lijkt ze ook dat laatste te duiden.
Er komen nog steeds soms nieuwe dingen los, vaak zijn dat dingen waar ze zich nog meer voor schaamt oid. Dus ooit krijgen we er vast zekerheid over.

Ik weet niet of ik dat per se nodig heb ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812536
Ik ging er van uit dat de politie specialisten in diens/op oproep heeft wanneer er gesproken moet worden met zeer ernstig getraumatiseerde kinderen. Dat is door hen niet eens geprobeerd?
Spoilers!
pi_197812600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:59 schreef Viv het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als de daders hun slachtoffers daar precies op uitgekozen hebben. De hoofddader in de Amsterdamse zedenzaak deed dat ook, die richtte zich vooral op kinderen die nog zo jong waren dat ze het niet konden navertellen.
Dat weet ik ook wel zeker.
Als ze het al konden navertellen waren het kinderen die snel werden weggewuifd.

Bovendien is ons kind soms echt heel bang voor hele gewone alledaagse dingen. Die je echt niet zelf linkt aan misbruik of verkrachting. Daar gaat ze heel raar en panisch van doen. Maakt het ook een stuk minder verdacht als een kind opeens ook panisch gaat doen bij jou.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 13:09:24 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197812637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er van uit dat de politie specialisten in diens/op oproep heeft wanneer er gesproken moet worden met zeer ernstig getraumatiseerde kinderen. Dat is door hen niet eens geprobeerd?
Dit ...
pi_197812649
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je ooit overwogen om echt hiermee in de openbaarheid te treden, of heb je dan meteen een aanklacht aan je broek hangen?
Die vraag is ons vaker gesteld.
Wij leven in een heel wankel evenwicht, met een verschrikkelijk kwetsbaar kind. Dat kind willen we liever beschermen tegen de wereld. In de openbaarheid treden betekent dat we de wereld bij ons uitnodigen.
Dat risico willen we niet nemen. Dan liever zo goed mogelijk voor haar zorgen en accepteren dat wij daardoor niet degenen zullen zijn die de verantwoordelijken aan de schandpaal nagelen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:12:27 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197812684
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

In mijn enthousiasme vergeet ik te zeggen dat wat ik eerder zei natuurlijk niet opgaat voor de vervoerders. Die hebben we nooit kunnen aanwijzen dus die doen gewoon lekker nog hun werk.

En toen we er eindelijk wel een konden aanwijzen (vrij recent), vond zijn leidinggevende dat zelfs niet dringend genoeg om hem te informeren. Hij heeft immers een VOG en wij hebben geen aangifte tegen hem gedaan.
Die ziet mijn dochter dus een paar keer per week staan. Als hij haar schoolgenoten oppikt.
Heb je dan niet enorm de behoefte ouders in te lichten? Desnoods via een anoniem bericht of zo?

Het lijkt me zo moeilijk je mond te houden. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197812705
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er van uit dat de politie specialisten in diens/op oproep heeft wanneer er gesproken moet worden met zeer ernstig getraumatiseerde kinderen. Dat is door hen niet eens geprobeerd?
Niet met ons kind, niet met de dader die zij bij naam noemde, niet met de taxibedrijven om hun ritten te laten uitlezen.
Met wat mensen om te vragen of het zin had om met ons kind te praten. De een zei ja. De ander zei nee. De politie zei blijkbaar nah, dan maar niet he, wat boeien die paar kids met issues nou.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:16:27 #46
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197812765
Ik zit echt in shock dit topic te lezen. Wat een afschuwelijke hartverscheurende gebeurtenis, en wat bizar dat er zo gehandeld is. En ook wat enorm fijn dat jullie dochter een veilig nest heeft om op terug te vallen.
pi_197812808
Wat een vreselijk verhaal dit...

Ik ben wel benieuwd (als kinderpsycholoog) wat ze dachten ze dat er met je dochter aan de hand was alvoor dit allemaal uitkwam?

Dit is als hulpverlener namelijk altijd mijn horrorscenario; dat ik verschrikkelijk trauma zou missen en het zou zoeken in iets kindeigens, een stoornis..
pi_197812825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heb je dan niet enorm de behoefte ouders in te lichten? Desnoods via een anoniem bericht of zo?

Het lijkt me zo moeilijk je mond te houden. ;(
Als ik dat doe en ze gaan naar aanleiding van mijn bericht met hun kind praten, is door mijn bericht hun kind afgeschreven als partij om aangifte te doen. En dan zorg ik er dus indirect voor dat de klootzakken in kwestie alsnog niet vervolgd kunnen worden.

Ja, het was enorm moeilijk. Deels omdat we ons onwijs verantwoordelijk voelden, deels omdat we dodelijk eenzaam op een eiland zaten. Maar dat hield ons tegen.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Ik denk zelden meer aan die ouders, ik heb mijn handen vol.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812861
Wat vreselijk. Lijkt me ook dat je je als ouders ook onwijs machteloos voelt als de verantwoordelijke personen er nog mee weg komen ook. En dan vinden ze het gek dat mensen het heft in eigen hand nemen -O- .

Daarop inhakend: komen zulke gedachten in jullie op, als ouders zijnde? Om zelf de daders te straffen? (Bijvoorbeeld als je zeker zou weten dat je ermee weg zou komen)

Veel sterkte voor jullie dochter en jullie zelf. Ik hoop dat het recht toch zal zegevieren O+
And so the lion fell in love with the lamb
pi_197812866
Is het jullie gelukt om uit jullie eenzaamheid te komen? Lukt het om weer een normaal sociaal leven te hebben?
Spoilers!
pi_197812874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:18 schreef silliegirl het volgende:
Wat een vreselijk verhaal dit...

Ik ben wel benieuwd (als kinderpsycholoog) wat ze dachten ze dat er met je dochter aan de hand was alvoor dit allemaal uitkwam?

Dit is als hulpverlener namelijk altijd mijn horrorscenario; dat ik verschrikkelijk trauma zou missen en het zou zoeken in iets kindeigens, een stoornis..
DM
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197812933
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:22 schreef Bamba het volgende:
Daarop inhakend: komen zulke gedachten in jullie op, als ouders zijnde? Om zelf de daders te straffen? (Bijvoorbeeld als je zeker zou weten dat je ermee weg zou komen)
Bij mij zelden. Als ik daarover ga nadenken, moet ik namelijk over die mensen nadenken. En als ik over hen nadenk, ga ik nadenken over wat ze precies gedaan hebben. Die fout heb ik 1x gemaakt en dat heeft me best een paar therapiesessies gekost. Terwijl ik dit type word ik er spontaan weer onpasselijk van.
Dus nee.

Maar als ik morgen lees dat iemand over ze heen is gereden met een wals trek ik wel een fles champagne open.
Of 2
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:27:57 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197812955
Wat goed dat jullie toch enige erkenning kregen via het schadefonds. Ik kan me voorstellen dat dat, hoe gering ook, tóch enige troost geeft. Het leed is via die weg tenminste wel erkend, temidden van al dat zwijgen en schouderophalen van anderen.

Hoe kan het dat het fonds wel genoeg aanleiding zag jullie pijn te erkennen, maar de politie niet? Ik neem aan dat je op grond van hetzelfde verhaal de aanvraag moest doen, als je aangifte deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 04-02-2021 13:40:27 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197812994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het jullie gelukt om uit jullie eenzaamheid te komen? Lukt het om weer een normaal sociaal leven te hebben?
Nee.

Ik denk dat mensen die zich aan de maatregelen houden het afgelopen jaar ongeveer een idee hebben van hoe ons sociaal leven er de afgelopen 5 jaar uitzag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197813012
Wat vreselijk, geen woorden voor. Hebben jullie wel bijstand van Slachtofferhulp?

Open deur intrappen: Als voortaan je nekharen ergens bij rechtop gaan staan, vertrouw dat gevoel dan. Dat heb je niet voor niks.

Heel veel sterkte
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197813170
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee.

Ik denk dat mensen die zich aan de maatregelen houden het afgelopen jaar ongeveer een idee hebben van hoe ons sociaal leven er de afgelopen 5 jaar uitzag.
Ontlopen jullie mensen? Of ontlopen zij jullie? Heb je er gewoon geen zin, tijd of energie meer voor?
Spoilers!
pi_197813218
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat goed dat jullie toch enige erkenning kregen via het schadefonds. Ik kan me voorstellen dat dat, hoe gering ook, tóch enige troost geeft. Het leed is via die weg tenminste wel erkent, temidden van al dat zwijgen en schouderophalen van anderen.

Hoe kan het dat het fonds wel genoeg aanleiding zag jullie pijn te erkennen, maar de politie niet? Ik neem aan dat je op grond van hetzelfde verhaal de aanvraag moest doen, als je aangifte deed.
Het schadefonds stelt geen vragen over de schuldvraag. Het fonds onderzoekt of je slachtoffer bent. Hun vraag is: is jou geweld aangedaan en heb je als gevolg van dat geweld psychisch of lichamelijk letsel opgelopen?
Op basis van medische gegevens hebben de specialisten van het schadefonds geoordeeld dat mijn dochter psychisch letsel heeft opgelopen, door een geweldsmisdrijf. Ze plaatsen dat vervolgens in 1 van 5 categorieën (6 bij lichamelijk) en je krijgt een vergoeding obv die categorie. Daarnaast kun je even met je ogen knipperen, oh god ja, zo erg is het echt.

De politie is totaal niet geïnteresseerd in de vraag of je slachtoffer bent en behandelt je ook niet als zodanig. De politie wil weten of het echt gebeurd is. Of er een speld tussen te krijgen is. Of je niet liegt. Of je niks verzint. Of je partner wel hetzelfde verhaal vertelt. Of je kind geen onzin uitkraamt. Of je het je kind niet aangepraat hebt. Of er ergens een tegenstrijdigheid te vinden is in je verhaal. Of je misschien ergens diep in je hart wel twijfel hebt. Waarom je niet eerder aan de bel hebt getrokken. Hoe het dan komt dat je niet al lang doorhad dat dit speelde, als het echt zo was.
Want de politie wil alleen maar weten of er uiteindelijk iemand veroordeeld kan worden op basis van je verhaal.

Dat ze in gesprek zijn met getraumatiseerde ouders van een getraumatiseerd kind die net de ergste boodschap van hun leven gekregen hebben en moeten zien om te gaan met de hel die net is geopend, daar zijn zij helemaal niet mee bezig.

Dit laatste even omdat je het hebt over pijn erkennen......
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197813244
Sorry, ik ben misschien nog een tikje zuur ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197813253
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als ik dat doe en ze gaan naar aanleiding van mijn bericht met hun kind praten, is door mijn bericht hun kind afgeschreven als partij om aangifte te doen. En dan zorg ik er dus indirect voor dat de klootzakken in kwestie alsnog niet vervolgd kunnen worden.

Ja, het was enorm moeilijk. Deels omdat we ons onwijs verantwoordelijk voelden, deels omdat we dodelijk eenzaam op een eiland zaten. Maar dat hield ons tegen.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Ik denk zelden meer aan die ouders, ik heb mijn handen vol.
Als je dat doet en ze gaan naar aanleiding van jouw bericht met hun kind praten, kunnen de ouders i.i.g. wel hun kinderen weghalen uit die situatie. Op dit moment kunnen deze misbruikers én hun gang gaan én niet gestraft worden. Hoe kijk jij hiernaar?
pi_197813281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef verita het volgende:
Wat vreselijk, geen woorden voor. Hebben jullie wel bijstand van Slachtofferhulp?

Open deur intrappen: Als voortaan je nekharen ergens bij rechtop gaan staan, vertrouw dat gevoel dan. Dat heb je niet voor niks.

Heel veel sterkte
Geen slachtofferhulp. Werd bepaald niet aangeprezen bij de politie destijds en wij denken zelf iets te specialistische hulp nodig te hebben voor ons kind.

Wel therapie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 13:43:29 #61
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197813291
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Sorry, ik ben misschien nog een tikje zuur ;)
Je hebt alle recht om zuur te zijn.
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:44:05 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197813306
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het schadefonds stelt geen vragen over de schuldvraag. Het fonds onderzoekt of je slachtoffer bent. Hun vraag is: is jou geweld aangedaan en heb je als gevolg van dat geweld psychisch of lichamelijk letsel opgelopen?
Op basis van medische gegevens hebben de specialisten van het schadefonds geoordeeld dat mijn dochter psychisch letsel heeft opgelopen, door een geweldsmisdrijf. Ze plaatsen dat vervolgens in 1 van 5 categorieën (6 bij lichamelijk) en je krijgt een vergoeding obv die categorie. Daarnaast kun je even met je ogen knipperen, oh god ja, zo erg is het echt.

De politie is totaal niet geïnteresseerd in de vraag of je slachtoffer bent en behandelt je ook niet als zodanig. De politie wil weten of het echt gebeurd is. Of er een speld tussen te krijgen is. Of je niet liegt. Of je niks verzint. Of je partner wel hetzelfde verhaal vertelt. Of je kind geen onzin uitkraamt. Of je het je kind niet aangepraat hebt. Of er ergens een tegenstrijdigheid te vinden is in je verhaal. Of je misschien ergens diep in je hart wel twijfel hebt. Waarom je niet eerder aan de bel hebt getrokken. Hoe het dan komt dat je niet al lang doorhad dat dit speelde, als het echt zo was.
Want de politie wil alleen maar weten of er uiteindelijk iemand veroordeeld kan worden op basis van je verhaal.

Dat ze in gesprek zijn met getraumatiseerde ouders van een getraumatiseerd kind die net de ergste boodschap van hun leven gekregen hebben en moeten zien om te gaan met de hel die net is geopend, daar zijn zij helemaal niet mee bezig.

Dit laatste even omdat je het hebt over pijn erkennen......
Ja, dat zijn verschillende taken natuurlijk. Al mag de politie misschien in communicatie soms wel beter rekening houden met wie ze voor zich hebben.

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het fonds belangrijk is voor slachtoffers, los van hoe e.e.a. in elkaar zit met rechtsvervolging.
Ik kende dat fonds trouwens helemaal niet. Denk dat dat best voor meer mensen geldt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197813412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ontlopen jullie mensen? Of ontlopen zij jullie? Heb je er gewoon geen zin, tijd of energie meer voor?
Soms, maar vooral ja. En daarna ja.

Wij hebben een kind met een miljard triggers. En als ze triggert, kan ze heel onvoorspelbaar gedrag vertonen, waaronder heel agressief gedrag. Die triggers zitten op vanalles.
Omdat er ook kinderen betrokken werden/ waren (misbruikt worden -> misbruiken) voelt ze zich ook niet veilig bij andere kinderen. Ze is sociaal heel onhandig.
Wie wil nou zijn onschuldige snoezige kindertjes blootstellen aan zo'n ongeleid projectiel?

Of wie wil zich ALTIJD maar aanpassen aan onze grillen. Want we kunnen niet naar verjaardagen, niet naar mensenmassa's, niet of nauwelijks (met haar) naar restaurants, naar een terras, naar een speeltuin zonder dat ten minste 1 van ons op haar let.

En heel eerlijk gezegd, als ik 's avonds een oppas heb, en eens uiteten ga met vrienden, dan heb ik ook niet per se veel leuks meer om over te praten. Als ik al niet om half 10 boven mijn bord zit te knikkebollen.

Maaarrr ze gaat wel vooruit. Dus wie weet. Over een jaar of wat.
En mijn bestie wil wel al het bovenstaande. De gek O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197813446
Ik ga zo pauze inlassen. Moet ook nog wat doen voor werk vandaag..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197813605
Je zegt dat je 1 van de daders die als chauffeur werkt nog regelmatig ziet staan, of dat je kind hem ziet staan als hij haar klasgenoten oppikt. Als moeder zijnde zou ik, ook al is het vanuit de politie ‘niet bewezen’, dit soort informatie echt willen weten als mijn kind ook via deze chauffeur vervoerd wordt. Heb je nooit overwogen deze ouders te informeren?


Edit: ik zie net dat je deze vraag al beantwoord hebt. Excuses.
pi_197814057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het fonds belangrijk is voor slachtoffers, los van hoe e.e.a. in elkaar zit met rechtsvervolging.
Ik kende dat fonds trouwens helemaal niet. Denk dat dat best voor meer mensen geldt.
Het wordt ook verdomd slecht gemarket. Er stond 1 regeltje over in een folder die ik meekreeg bij het aangifte doen, volgens mij op de laatste pagina. Uiteindelijk zijn wij er terechtgekomen doordat we zelf nog eens nagevraagd hebben bij onze advocaat hoe het daar ook weer mee zat. Maar het krijgt echt weinig aandacht.

Oh die advocaat trouwens, dat vind ik wel goed geregeld. Aangifte doen van een (ernstig?) zeden- of geweldsmisdrijf en je hebt recht op een gratis advocaat. Wij kregen niet alleen een goede, maar ook nog een fijn, warm, betrokken persoon.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197814146
Heb je er vertrouwen in dat de daders worden opgepakt?
Zal niet moeilijk moeten zijn.
En is er een naam of identiteit uit je dochter te halen, dat zei kan aanwijzen wie het is oid.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197814197
Wat een onvoorstelbare nachtmerrie is dit, voor haar en voor jullie.
Geen idee hoe het werkt in rechtspraak, maar wanneer ze ouder is en eea beter onder woorden kan brengen, zou er dan alsnog aangifte gedaan kunnen worden? Deze figuren moeten toch ver weg van kinderen gehouden worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_197814358
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:29 schreef Oostblokkert het volgende:
Heb je er vertrouwen in dat de daders worden opgepakt?
Zal niet moeilijk moeten zijn.
En is er een naam of identiteit uit je dochter te halen, dat zei kan aanwijzen wie het is oid.
Zij heeft 1 naam genoemd voor we aangifte gingen doen. Inmiddels een tweede. Beschrijvingen van 2 meer en ik zou er nog 2 kunnen achterhalen obv wat ze erover heeft verteld.
Maar ze worden niet opgepakt obv haar verhaal. Die zaak is immers al lang gesloten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197814403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een onvoorstelbare nachtmerrie is dit, voor haar en voor jullie.
Geen idee hoe het werkt in rechtspraak, maar wanneer ze ouder is en eea beter onder woorden kan brengen, zou er dan alsnog aangifte gedaan kunnen worden? Deze figuren moeten toch ver weg van kinderen gehouden worden.
Dat is me nooit helemaal duidelijk geworden. Ik weet niet in hoeverre het eerdere traject die weg afsluit. Maar als ze dat ooit wil, dan steunen we haar daarin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197814484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er van uit dat de politie specialisten in diens/op oproep heeft wanneer er gesproken moet worden met zeer ernstig getraumatiseerde kinderen. Dat is door hen niet eens geprobeerd?
Volgens mij is het meer dat de persoon in kwestie normaal al geen betrouwbare verklaring kan afleggen. Hoe hard het ook is ze hebben natuurlijk wel iets nodig om een zaak op te baseren. De zedenafdeling lijkt niet een eenheud die iets laat uit geen zin. Als je dan allemaal ellende naar boven gaat halen en het leidt tot niets kun je beter meteen beginnen met herstel therapie.
Ach die mensen maken uiteindelijk wel andere fouten en gaan voor de bijl. Misschien dat deze zaak dan ook bovenkomt drijven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197814749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:44 schreef vipergts het volgende:

[..]

Volgens mij is het meer dat de persoon in kwestie normaal al geen betrouwbare verklaring kan afleggen. Hoe hard het ook is ze hebben natuurlijk wel iets nodig om een zaak op te baseren. De zedenafdeling lijkt niet een eenheud die iets laat uit geen zin. Als je dan allemaal ellende naar boven gaat halen en het leidt tot niets kun je beter meteen beginnen met herstel therapie.
Ach die mensen maken uiteindelijk wel andere fouten en gaan voor de bijl. Misschien dat deze zaak dan ook bovenkomt drijven.
Geen capaciteit, geen middelen, geen prio.
De dames en heren zedenpolitie vertelden tijdens en rondom de aangifte over de achterlijke verhouding van hun caseload met de karige bezetting en met het totale gebrek aan middelen dat ze ter beschikking hadden.
Ik vind dat echter geen reden om helemaal niets aan onderzoek te doen, zeker als het gaat om een mogelijk zo grote groep van verkrachters van kwetsbare kinderen. Want dat is waar we het in feite over hebben.

De politie heeft niet voor niks het verwijt gekregen te weinig te hebben gedaan, dat doe je niet af met dat de persoon in kwestie normaal al geen betrouwbare verklaring kan afleggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197814945
Misschien dat niemand hem durft te stellen, maar wat let je om een groot keukenmes te pakken en het gewoon zelf af te handelen?
pi_197815012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:05 schreef GereDathan het volgende:
Misschien dat niemand hem durft te stellen, maar wat let je om een groot keukenmes te pakken en het gewoon zelf af te handelen?
En dan? De bak in en kind alleen achterlaten met nog groter trauma?
Spoilers!
pi_197815075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En dan? De bak in en kind alleen achterlaten met nog groter trauma?
Dat is inderdaad een mogelijke consequentie. Je weet dat in Nederland de straffen zo laag zijn dat je met 2 of 3 jaar toch weer buiten staat. Wat vind je dan belangrijker, dat is de vraag.

Zelf zou ik, denk ik, alles op alles zetten voor gerechtigheid. Maar gelukkig ben ik niet in de situatie en heb er nooit mee te maken gehad, dus ik ben oprecht benieuwd hoe iemand dat benaderd die wél in de situatie zit.

Waarbij overigens TS veel sterkte wens, wat een verschrikkelijke situatie. Hoop dat je dochter het over een paar jaar in ieder geval een plekje kan geven zodat ze verder kan met haar leven. Lijkt mij ontzettend lastig voor ouders en kind dit.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:13:03 #76
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197815103
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zij heeft 1 naam genoemd voor we aangifte gingen doen. Inmiddels een tweede. Beschrijvingen van 2 meer en ik zou er nog 2 kunnen achterhalen obv wat ze erover heeft verteld.
Maar ze worden niet opgepakt obv haar verhaal. Die zaak is immers al lang gesloten.
Allereerst, wat verschrikkelijk. Ik moet er niet aan denken dat zoiets met je kind gebeurt.

Heb je er aan gedacht om een artikel 12 procedure op te starten?
pi_197815150
Vreselijk verhaal. Ik ben zelf als 4-jarige (eenmalig) misbruikt. Dader heeft er ook nooit wat voor gekregen wegens gebrek aan bewijs :N

Heb verder geen vraag maar veel sterkte met alles.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 15:18:49 #78
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_197815235
Ik heb geen vragen maar heel veel sterkte , lijkt me erg moeilijk om dat te verwerken voor je kind en voor het gezin.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_197815253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mogelijke consequentie. Je weet dat in Nederland de straffen zo laag zijn dat je met 2 of 3 jaar toch weer buiten staat. Wat vind je dan belangrijker, dat is de vraag.
Ik vind het belangrijker om er voor mijn kind te zijn. En om mijn kind te leren dat geweld niet ok is. Dat het dus op geen enkele manier goed te praten is dat haar geweld is aangedaan. Dat de onzin die ze haar verteld hebben, nl dat hun geweld gerechtvaardigd werd door haar gedrag, ook echt onzin was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197815350
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Allereerst, wat verschrikkelijk. Ik moet er niet aan denken dat zoiets met je kind gebeurt.

Heb je er aan gedacht om een artikel 12 procedure op te starten?
Overlegd met de advocaat of het zin zou hebben om nog verder te gaan. Maar zeker na het advies van de LEBZ zou dat een hopeloos verhaal zijn. Daar hadden we echt geen energie meer voor over.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:23:34 #81
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_197815366
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Elpis op 04-02-2021 15:29:42 (never mind) ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:43:30 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197815683
Was jullie dochter tot haar 5e een "normaal" kind (excusez le mot)? Gewoon net als haar vriendjes en vriendinnetjes, kwebbeldebebbel, spelend enzo?

Hebben jullie zelf wel eens getwijfeld, met name door hoe de politie het heeft afgehandeld als "geen bewijs"?

En uiteraard, sterkte :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_197815996
[/quote]
quote:
[quote]0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:43 schreef flipsen het volgende:
Was jullie dochter tot haar 5e een "normaal" kind (excusez le mot)? Gewoon net als haar vriendjes en vriendinnetjes, kwebbeldebebbel, spelend enzo?
Ze is wel begonnen als "normaal kind", maar was dat op haar vijfde niet om andere redenen. Daarom speciaal onderwijs.
quote:
Hebben jullie zelf wel eens getwijfeld, met name door hoe de politie het heeft afgehandeld als "geen bewijs"?

En uiteraard, sterkte :{
Niet door de politie. Wel omdat het een te bizar verhaal is om waar te zijn.
Maar het is onmiskenbaar een seksueel getraumatiseerd kind. Daar zijn de professionals die haar gezien hebben het unaniem over eens.
En de dingen die ze wel zegt, die zijn ook wel duidelijk, al gebruikt ze niet de juiste termen. De dingen die ze doet zijn net zo duidelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door VraagWatJeWil op 04-02-2021 16:26:56 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197816389
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Omdat er een en ander aan de hand was, of leek, met mijn dochter, ging ze op haar vijfde naar speciaal onderwijs. Heel even leek dat een top-idee, ze maakte enorme sprongen.

Helaas was dat al snel voorbij. Na een paar maanden vlakte haar ontwikkeling op alle vlakken af en ze ging zelfs achteruit. Ze ging steeds minder praten tot ze helemaal niets meer zei, gedrag werd steeds slechter, ze speelde niet meer, maakte steeds minder contact en werd agressiever en agressiever. Dat leek allemaal te passen bij wat er met haar aan de hand was. We (mijn vrouw en ik) maakten ons onwijs zorgen over haar en over de invloed van haar gedrag op ons, maar er leek niets aan te doen.

Met 7,5 wist ze ons via ondersteunde communicatie te vertellen dat ze misbruikt werd. Op school en in leerlingenvervoer. Al jaren. Door mannen en vrouwen, samen met andere kinderen en alleen.
Dat is nu 3 jaar geleden.

Ik weet niet of ik op elke vraag antwoord kan (of wil) geven, maar ik zal in elk geval mijn best doen.
Ehmmmm als ik dit lees gaat het over fysiek en mentaal misbruik zoals pesten en zo?
Seksueel misbruik in groepsverband met volwassen en kinderen leek mij vrij stug om zolang opgemerkt te blijven dus ik vraag het maar...
Voor de rest sterkte toegewenst en dat de schuldigen mogen sterven aan Corona.
pi_197816439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:27 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ehmmmm als ik dit lees gaat het over fysiek en mentaal misbruik zoals pesten en zo?
Seksueel misbruik in groepsverband met volwassen en kinderen leek mij vrij stug om zolang opgemerkt te blijven dus ik vraag het maar...
Voor de rest sterkte toegewenst en dat de schuldigen mogen sterven aan Corona.
Seks, pijn, pesten/ vernederen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197816535
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Seks, pijn, pesten/ vernederen.
Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
pi_197816905
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijker om er voor mijn kind te zijn. En om mijn kind te leren dat geweld niet ok is. Dat het dus op geen enkele manier goed te praten is dat haar geweld is aangedaan. Dat de onzin die ze haar verteld hebben, nl dat hun geweld gerechtvaardigd werd door haar gedrag, ook echt onzin was.
Ik heb bijzonder veel respect voor je, mede om deze reden. Ik vind het knap hoe je jezelf onder controle houdt.
pi_197817065
Hoe gaat het met je dochter op school? Vertel je daar over dit soort dingen? En is er bij jullie op je werk begrip of wil je het daar juist niet delen?
Spoilers!
pi_197817081
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Werkman het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
Ik denk dat deze vraag al uitgebreid beantwoord is.
In het kort: er is geen juridisch houdbare zaak en ik wil geen pers bij mijn kind.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 17:08:19 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197817109
;( geen directe vragen hier maar wat een heftig verhaal joh ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197817205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe gaat het met je dochter op school? Vertel je daar over dit soort dingen? En is er bij jullie op je werk begrip of wil je het daar juist niet delen?
School kent het hele verhaal en doet wat ze kunnen om haar daar een zo goed mogelijke ervaring te geven, inclusief bijscholen van docenten op het gebied van trauma. Voor zover ik kan beoordelen is daar ook geen enkele twijfel aan ons verhaal. Geen wonder, ook van enkele betrokkenen daar heb ik verhalen gehoord over misbruik in speciaal onderwijs of leerlingenvervoer, en hoe verschrikkelijk slecht kwetsbare groepen beschermd worden.

Op mijn werk is het redelijk bekend, het heeft mij wel de nodige werkdagen gekost toen ik dit hoorde. Daar is zeker begrip voor :Y
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197817425
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geen capaciteit, geen middelen, geen prio.
De dames en heren zedenpolitie vertelden tijdens en rondom de aangifte over de achterlijke verhouding van hun caseload met de karige bezetting en met het totale gebrek aan middelen dat ze ter beschikking hadden.
Ik vind dat echter geen reden om helemaal niets aan onderzoek te doen, zeker als het gaat om een mogelijk zo grote groep van verkrachters van kwetsbare kinderen. Want dat is waar we het in feite over hebben.

De politie heeft niet voor niks het verwijt gekregen te weinig te hebben gedaan, dat doe je niet af met dat de persoon in kwestie normaal al geen betrouwbare verklaring kan afleggen.
Ja maar dat ligt vaak niet aan de mensen op de werkvloer zullen we maar zeggen die zijn genoodzaakt om de meest kansrijke zaken aan te pakken. Wat niet wegneemt dat ze je wat beter hadden kunnen behandelen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197817502
Loop je er irl ook veel tegenop dat je je moet verdedigen? Je kind moet verdedigen?

Kan me voorstellen dat dat nog eens toevoegt aan de last die jullie al dragen? Zelfs in dit topic al "Dit hadden we toch moeten horen..?" "ALS HET MIJN KIND WAS DAN.."

Dan helemaal niets vriend. Jij wil geloven dat de wereld maakbaar is, dat jij het zo naar je hand kunt zetten dat slechte dingen jou of je kinderen niet overkomen. Want als je dat kunt blijven geloven, blijft de wereld een rechtvaardige plaats. In plaats van een plek waar van alles structureel mis is en waar we eens eerlijk naar zouden moeten kijken met z'n allen. Die lijn doortrekken houdt ook in dat mensen die WEL slachtoffer zijn geworden, iets fout moeten hebben gedaan. Want jou was het, met al je plannen, tactieken en maakbaarheid, niet overkomen toch? Want jij had het goed gedaan? En die ander is het overkomen omdat zij het niet goed deed, toch?

Ik kan iedereen aanraden eens te kijken naar het werk van Dr. Jessica Eaton, gespecialiseerd in Victim Blaiming en Victim Focussed behandelingen. Ze is er best radicaal in. Ze is vrij uitgesproken heilige huisjes omver aan het trappen en ik vind het heerlijk verfrissend. (Belangrijk heilig huisje: Je hebt geen persoonlijkheid stoornis, je hebt een trauma.)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197817572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Loop je er irl ook veel tegenop dat je je moet verdedigen? Je kind moet verdedigen?
Deze komt vanavond op de laptop. Sta nu te koken, kinderen naar bed etc. Wordt mobiel iets te lastig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197817808
Hoe weet je zeker dat je kind misbruikt is?
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:33:20 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197818331
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Sorry, ik ben misschien nog een tikje zuur ;)
Niks zuur want je hebt gewoon gelijk. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197818543
Jeetje, dit verhaal staat in schril contrast met een zaak in mijn directe omgeving. Ook een speciaal onderwijs kind, misbruikt. Ouders werden bijzonder serieus genomen door de politie, ook al kon het kind het niet goed vertellen en uitleggen. Ze kregen overigens ook te horen er eerst met niemand over te praten, dus dat zal wel standaard zijn. Maar deze zaak werd heel serieus genomen en de dader zit nu vast.

Heb jij niks aan. Maar het gaat gelukkig niet overal zo mis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:49:14 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197818593
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Soms, maar vooral ja. En daarna ja.

Wij hebben een kind met een miljard triggers. En als ze triggert, kan ze heel onvoorspelbaar gedrag vertonen, waaronder heel agressief gedrag. Die triggers zitten op vanalles.
Omdat er ook kinderen betrokken werden/ waren (misbruikt worden -> misbruiken) voelt ze zich ook niet veilig bij andere kinderen. Ze is sociaal heel onhandig.
Wie wil nou zijn onschuldige snoezige kindertjes blootstellen aan zo'n ongeleid projectiel?

Of wie wil zich ALTIJD maar aanpassen aan onze grillen. Want we kunnen niet naar verjaardagen, niet naar mensenmassa's, niet of nauwelijks (met haar) naar restaurants, naar een terras, naar een speeltuin zonder dat ten minste 1 van ons op haar let.

En heel eerlijk gezegd, als ik 's avonds een oppas heb, en eens uiteten ga met vrienden, dan heb ik ook niet per se veel leuks meer om over te praten. Als ik al niet om half 10 boven mijn bord zit te knikkebollen.

Maaarrr ze gaat wel vooruit. Dus wie weet. Over een jaar of wat.
En mijn bestie wil wel al het bovenstaande. De gek O+
Dat valt niet mee, het beheerst een groot deel van je leven.
Wat goed van haar dat ze met jullie hulp toch weer vooruit gaat. ^O^ Ze laat zich er dus gelukkig niet onder krijgen. Flinke/geweldige meid die dochter van je. _O_
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197818776
Zonder oordeel, of niet aanvallend bedoeld,

Is er wel eens in je opgekomen, of tegen je verteld dat je dochter mogelijk ea heeft verzonnen en niet begrijpt wat voor consequenties dit alles heeft voor de betrokkenen? is dit vanuit jullie of vanuit de politie gevraagd aan jullie dochter of is dit onderdeel geweest van het onderzoek?
hardcoholic
pi_197818806
Hebben de daders het misbruik gefilmd? Gezien het in een groep gebeurd is met meerdere volwassenen en kinderen, zou je - na zoveel andere misbruik zaken in NL - kunnen verwachten dat zoiets ook gebeurd is.

Sorry voor de heftige vraag, hier wil je niet aan denken..maar ik vraag me af of er echt NERGENS bewijs is. Ik snap niet dat de verdachte niet doorgelicht is..
pi_197818998
Oh, wat verschrikkelijk. Dat je 'nu al' in staat bent om een topic erover te openen :o Knap. Ik denk dat ik de eerstkomende tien jaar er niet over zou kunnen praten, ook als ouder niet.

Zelf heb ik op oudere leeftijd andere psychische shit over me heen gehad. Als ik lees hoe het nu met je (nog zo jonge!) dochter gaat, dan huilt mijn hart. Jullie hebben nog een lange weg te gaan. Heel veel sterkte toegewenst.

En ik hoop dat je toch op een bepaald moment nog gerechtigheid kunt vinden. In ieder geval blij dat het schadefonds en de directeur jullie wel gezien hebben/hun rol wel correct gespeeld hebben. Op dat soort mensen/instanties mag je leunen/bouwen/vertrouwen.
Somebody that I used to know
pi_197820512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Loop je er irl ook veel tegenop dat je je moet verdedigen? Je kind moet verdedigen?
Dat valt heel erg mee. In het begin wel, heel erg. De politie sowieso, maar ook onze directe omgeving.
Het is een heel heftig verhaal, mensen kenden ons kind niet als overmatig communicatief, zoals je zelf al zegt, je wil niet weten dat dit soort dingen gebeurt met normale mensen. Maar diezelfde mensen hebben haar ook zien veranderen na de onthulling. En zoals eerder gezegd, haar trauma is onmiskenbaar.

Wat ik moeilijker vind is de moeite die het kost om passende hulp te vinden. Iedereen vindt dit blijkbaar onwijs moeilijk. Niet alleen privé, maar ook professioneel. Niet alleen om mee om te gaan, maar ook om te begrijpen hoe ernstig de gevolgen voor haar zijn en wat dat dus betekent voor de hulp die ze nodig heeft. Dat betekent dus dat we de strijd aan moeten gaan om alle hulp te kunnen krijgen die ze nodig heeft. Of die wij met zijn allen nodig hebben.

quote:
Kan me voorstellen dat dat nog eens toevoegt aan de last die jullie al dragen? Zelfs in dit topic al "Dit hadden we toch moeten horen..?" "ALS HET MIJN KIND WAS DAN.."

Dan helemaal niets vriend. Jij wil geloven dat de wereld maakbaar is, dat jij het zo naar je hand kunt zetten dat slechte dingen jou of je kinderen niet overkomen. Want als je dat kunt blijven geloven, blijft de wereld een rechtvaardige plaats. In plaats van een plek waar van alles structureel mis is en waar we eens eerlijk naar zouden moeten kijken met z'n allen. Die lijn doortrekken houdt ook in dat mensen die WEL slachtoffer zijn geworden, iets fout moeten hebben gedaan. Want jou was het, met al je plannen, tactieken en maakbaarheid, niet overkomen toch? Want jij had het goed gedaan? En die ander is het overkomen omdat zij het niet goed deed, toch?

Ik kan iedereen aanraden eens te kijken naar het werk van Dr. Jessica Eaton, gespecialiseerd in Victim Blaiming en Victim Focussed behandelingen. Ze is er best radicaal in. Ze is vrij uitgesproken heilige huisjes omver aan het trappen en ik vind het heerlijk verfrissend. (Belangrijk heilig huisje: Je hebt geen persoonlijkheid stoornis, je hebt een trauma.)
O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197820623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, dit verhaal staat in schril contrast met een zaak in mijn directe omgeving. Ook een speciaal onderwijs kind, misbruikt. Ouders werden bijzonder serieus genomen door de politie, ook al kon het kind het niet goed vertellen en uitleggen. Ze kregen overigens ook te horen er eerst met niemand over te praten, dus dat zal wel standaard zijn. Maar deze zaak werd heel serieus genomen en de dader zit nu vast.

Heb jij niks aan. Maar het gaat gelukkig niet overal zo mis.
Levert mijn kind niks op. Maar elke zak die geen kinderen meer kan traumatiseren en elk kind dat dat niet meer hoeft mee te maken is toch een beetje minder kut in de wereld.

En fijn voor die mensen dat ze daarmee wel wat vertrouwen hebben behouden in onze rechtsstaat ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197820695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat valt niet mee, het beheerst een groot deel van je leven.
Wat goed van haar dat ze met jullie hulp toch weer vooruit gaat. ^O^ Ze laat zich er dus gelukkig niet onder krijgen. Flinke/geweldige meid die dochter van je. _O_
In haar plaats had ik me al lang van kant gemaakt. Ik vind het onvoorstelbaar dat ze elke dag weer gewoon opstaat en doorgaat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197820865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:01 schreef Ferdii het volgende:
Zonder oordeel, of niet aanvallend bedoeld,

Is er wel eens in je opgekomen, of tegen je verteld dat je dochter mogelijk ea heeft verzonnen en niet begrijpt wat voor consequenties dit alles heeft voor de betrokkenen?
Nee.
Mijn dochter heeft PTSS. Ik weet niet of je weet wat dat is, of hoe een herbeleving eruit ziet?
Wij hebben een jaar van herbeleving naar herbeleving geleefd. Als je dat een keer hebt zien gebeuren, stel je (je) dit soort vragen niet meer. Zij heeft na een hele korte onthulling maandenlang helemaal niks 'verteld', wij hebben het gezien. Omdat zij het opnieuw beleefde en haar paniek uitschreeuwde, smeekte om bepaalde dingen niet te hoeven, ons aanviel om zichzelf te beschermen als ze niet meer wist wie we waren.
Dus. Nee.

quote:
is dit vanuit jullie of vanuit de politie gevraagd aan jullie dochter of is dit onderdeel geweest van het onderzoek?

De politie heeft dit wel gevraagd. Op bepaald onsubtiele wijze. Met ook héle héle domme vragen erbij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197821066
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Levert mijn kind niks op. Maar elke zak die geen kinderen meer kan traumatiseren en elk kind dat dat niet meer hoeft mee te maken is toch een beetje minder kut in de wereld.

En fijn voor die mensen dat ze daarmee wel wat vertrouwen hebben behouden in onze rechtsstaat ;)
Ik krijg van mijn vrouw op mijn donder.
9 van de 10 keer zijn deze zakken vroeger ook de zielige kinderen geweest. Die ook recht hadden om gered te worden en op hulp.
Ze hebben nog steeds recht op hulp (ik weet niet of ik dat ook over de zakken van mijn eigen kind kan vinden). Haal ze van de straat, behandel ze. Stop ze niet gewoon weg, maar zorg dat ze tbs krijgen. Zijn ze ook langer van de straat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197821152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:02 schreef Sushilover het volgende:
Hebben de daders het misbruik gefilmd? Gezien het in een groep gebeurd is met meerdere volwassenen en kinderen, zou je - na zoveel andere misbruik zaken in NL - kunnen verwachten dat zoiets ook gebeurd is.

Sorry voor de heftige vraag, hier wil je niet aan denken..maar ik vraag me af of er echt NERGENS bewijs is. Ik snap niet dat de verdachte niet doorgelicht is..
Wij denken van wel. Zij heeft dat ook wel eens aangegeven (en is nogal gevoelig voor gefilmd worden). Maar daar kon de politie niks mee.
Sowieso gaven zij aan, áls ze al iets met bijvoorbeeld zijn computer zouden willen, dan zouden ze dat wel netjes vooraf aankondigen 8)7 :W
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197821400
Wat afgrijselijk, die herbelevingen. Ook voor jullie om dat te zien en mee te maken. Kun je dan als ouders iets op zo’n moment of sta je dan machteloos?
pi_197821720
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Sowieso gaven zij aan, áls ze al iets met bijvoorbeeld zijn computer zouden willen, dan zouden ze dat wel netjes vooraf aankondigen 8)7 :W
Ja, zo'n vent heeft natuurlijk ook privacy huh.

-O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197821739
Eigenlijk ben je machteloos, maar je kunt niet niks doen. Het viel meestal uiteen in 2 uitingsvormen.
De ene is dat ze ging huilen, schreeuwen, roepen of xx mocht stoppen, niet dit, niet dat, ik wil niet xxx. In een hoek wegkruipen, zich verstoppen, touw om haar nek wikkelen, onderbroek uit. Dan probeerden wij in de ruimte te blijven, misschien wat rustgevende geluiden te maken. Wachten tot het overging. En helaas niet afschakelen, want dit was waaruit wij moesten opmaken wat er was gebeurd.

In de andere optie moesten wij met zijn tweeën alles op alles zetten om te zorgen dat ze zichzelf niet te erg beschadigde en niet al te veel kapotmaakte. Er was een trigger, ze werd bang, je zag haar zeg maar verdwijnen (er was niets meer achter de ogen) en ze vloog als een schreeuwende furie in de aanval. Blauwe plekken, bijtsporen, spullen kapot, uitgeput, janken.

En vooral niet je kind echt kunnen troosten achteraf. Want ze vertrouwde niemand. Ook ons niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197821889
Verschrikkelijk. Ja, dat vroeg ik me af : vertrouwt ze jullie wel?


En hoe zoeken jullie hulp? Hebben jullie een klankbord bij wie je je gedachten en ideeën kunt toetsen? Met wie je kunt overleggen?
Somebody that I used to know
pi_197821972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mogelijke consequentie. Je weet dat in Nederland de straffen zo laag zijn dat je met 2 of 3 jaar toch weer buiten staat. Wat vind je dan belangrijker, dat is de vraag.

Zelf zou ik, denk ik, alles op alles zetten voor gerechtigheid. Maar gelukkig ben ik niet in de situatie en heb er nooit mee te maken gehad, dus ik ben oprecht benieuwd hoe iemand dat benaderd die wél in de situatie zit.

Waarbij overigens TS veel sterkte wens, wat een verschrikkelijke situatie. Hoop dat je dochter het over een paar jaar in ieder geval een plekje kan geven zodat ze verder kan met haar leven. Lijkt mij ontzettend lastig voor ouders en kind dit.
Zijn dochter heeft hem nu heel hard nodig! Dan kun je geen eigen rechter gaan spelen met de kans op 2/3 jaar achter de tralies verdwijnen! Zijn kind heeft dan nóg een trauma erbij! Waar ze ook heengaan er moet altijd iemand het kind in het oog houden, dat lukt niet als hij in de gevangenis zit. Voor eigen rechter spelen is in veel gevallen gewoon ontzettend dom. Dan denk je alleen maar aan jezelf en niet aan het kind en wat het nodig heeft.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_197821979
Zijn, of gaan, jullie zelf ook nog in behandeling voor jullie trauma? Is daar wat voor? Ouders van misbruikte kinderen?
Of kom je dan bij 'gewone' psychotherapie/EMDR/PTSS-therapie terecht?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197822101
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:19 schreef Postbus100 het volgende:
Verschrikkelijk. Ja, dat vroeg ik me af : vertrouwt ze jullie wel?
Nee. Er waren zeer waarschijnlijk ook ouders (van 1 leerling) bij betrokken. Zij gelooft dus niet dat ouders veilig volk zijn.
Het kind van die ouders was ons al eerder opgevallen. Die jongen heeft mij wel eens uit het niets 'bereden' toen ik mijn kind naar opvang bracht. Toen ik er wat over zei tegen de begeleiding zeiden die wat ongemakkelijk "ja da's pietje, die doet dat altijd".
Kinderen doen dat zelden zomaar, bij wildvreemde volwassenen.
quote:
En hoe zoeken jullie hulp? Hebben jullie een klankbord bij wie je je gedachten en ideeën kunt toetsen? Met wie je kunt overleggen?

Ook @Lonaa
Wij hebben een therapeut waar we allebei goed mee overweg kunnen. Dat is niet per se traumatherapie maar het is toevallig een verdomd goede therapeut die het verhaal inmiddels goed kent en die ook nog EMDR kan geven dus als er toevallig in het gesprek iets aan de orde komt waar EMDR voor van toepassing is, gooit ze dat erin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:32:53 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197822116
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik krijg van mijn vrouw op mijn donder.
9 van de 10 keer zijn deze zakken vroeger ook de zielige kinderen geweest. Die ook recht hadden om gered te worden en op hulp.
Ze hebben nog steeds recht op hulp (ik weet niet of ik dat ook over de zakken van mijn eigen kind kan vinden). Haal ze van de straat, behandel ze. Stop ze niet gewoon weg, maar zorg dat ze tbs krijgen. Zijn ze ook langer van de straat.
Van uit die situatie kun je als je volwassen bent nog altijd 2 kanten uit. Je hoeft na als kind slachtoffer te zijn geweest niet zélf dader te worden. Je kunt er voor ook kiezen om het zelf anders en beter te doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197822156
Heb je met vlagen het idee dat er wel iets van de last van het alleen dragen bij je kind verdwenen is? Of is ze daarvoor nog altijd te ver weg?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197822273
Kan/wil je iets meer vertellen over hoe ze het jullie vertelde? Dat is eigenlijk best bijzonder nu ik lees over hoe weinig ze jullie vertrouwt.
Spoilers!
pi_197822275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:24 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Zijn dochter heeft hem nu heel hard nodig! Dan kun je geen eigen rechter gaan spelen met de kans op 2/3 jaar achter de tralies verdwijnen! Zijn kind heeft dan nóg een trauma erbij! Waar ze ook heengaan er moet altijd iemand het kind in het oog houden, dat lukt niet als hij in de gevangenis zit. Voor eigen rechter spelen is in veel gevallen gewoon ontzettend dom. Dan denk je alleen maar aan jezelf en niet aan het kind en wat het nodig heeft.
Nogmaals, ik vind het bewonderenswaardig dat jij en TS zo kunnen denken. Persoonlijk zou ik andere keuzes maken denk ik, al dan niet over enkele jaren.
pi_197822293
Na Lonaa's vraag te hebben gelezen, dacht ik al dat je de mijne ook zo zou interpreteren. Ik bedoelde eigenlijk : hoe zoeken jullie hulp voor jullie dochter? :@
Somebody that I used to know
pi_197822317
Weetje, ik lees in bepaalde mate aandachtig je antwoorden maar sommige dingen vind ik nu al heftig. Jullie arme, kleine meisje. ;(
Zoals je vertelt over die herbelevingen etc. Dat is vreselijk.

Ik heb zelf 2 jonge kinderen en dit is zo’n beetje het ergste wat ze kan gebeuren.

Dus ik wil je alleen enorm veel sterkte wensen met jullie dochter en alle kracht toewensen om hier als gezin mee om te gaan.
Je bent echt enorm dapper eigenlijk door dit hier te doen. Ik zie namelijk ook confronterende en semi-ongepaste vragen/reacties staan.
Ik hoop dat praten in ieder geval ‘iets’ helpt of verlichting geeft. :) :*
pi_197822334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Van uit die situatie kun je als je volwassen bent nog altijd 2 kanten uit. Je hoeft na als kind slachtoffer te zijn geweest niet zélf dader te worden. Je kunt er voor ook kiezen om het zelf anders en beter te doen.
Inderdaad. Je KIEST ervoor om zelf die misbruik cirkel te doorbreken, of niet.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197822362
Denk je weleens aan de toekomst trouwens? Of probeer je vooral per dag te bekijken?
pi_197822404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Van uit die situatie kun je als je volwassen bent nog altijd 2 kanten uit. Je hoeft na als kind slachtoffer te zijn geweest niet zélf dader te worden. Je kunt er voor ook kiezen om het zelf anders en beter te doen.
Dat is waar, maar tegelijk ook niet.
Als je in je hele systeem nog tig andere kwetsbaarheden hebt, dan kun je misschien niet zomaar zelf die keuze maken. Daar heb je hulp bij nodig. Maar dan moet je wel weten dat er hulp te krijgen is. En eigenlijk moet er dan toch ook ooit iemand van je gehouden hebben.


En een heel andere kant. Mijn kind is ook dader. Zij heeft dingen moeten doen bij andere kinderen. Dat wilde ze niet, maar hee, wat doe je dan als je 5 bent. Of 6. En het alternatief is nog veeeeel onaangenamer.
Zij is ook slachtoffer geweest van andere kinderen.
Het is niet zo zwartwit.
Was het dat maar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197822459
Hoe zorg je dat de relatie met je partner oké blijft?
pi_197822486
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:34 schreef Lonaa het volgende:
Heb je met vlagen het idee dat er wel iets van de last van het alleen dragen bij je kind verdwenen is? Of is ze daarvoor nog altijd te ver weg?
Ja, iets. Bij vlagen. Soms mogen we helpen.
En soms is ze zelfs even blij. Deze herfst lachte ze. Een oprechte gelukkige glimlach. De eerste in jaren. Ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken en een foto gemaakt.
Die foto hangt nu op haar kamerdeur.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197822504
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan/wil je iets meer vertellen over hoe ze het jullie vertelde? Dat is eigenlijk best bijzonder nu ik lees over hoe weinig ze jullie vertrouwt.
Dat is een te vaak verteld verhaal voor hier, sorry.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:51:32 #127
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_197822514
Ik vind het toch een vreemd verhaal over de politie. Tuurlijk gaat er vaak iets mis en het rechtssysteem is inderdaad zo dat als je geen 100% onoverkomelijk bewijs hebt de daders vrijuit gaan. Maar je stelt nu dat de politie geen eens een zaak heeft opgestart, geen enkel verder onderzoek gedaan heeft en zelfs dat jij helemaal geen aangifte gedaan hebt.

Maar ook stel je dat je niks mag vertellen aan anderen (andere ouders van kinderen die nog steeds gevaar lopen) omdat dat de zaak in gevaar brengt.

De politie heeft zeker verhoor specialisten voor kinderen en andere kwetsbaren. Als daaruit blijkt dat er dergelijke zware feiten gepleegd zijn dan is het vreemd dat er verder helemaal geen enkel onderzoek gedaan is.

Of het uiteindelijk tot een veroordeling leidt is de vraag maar dat ze er in zo een vroeg stadion helemaal niets mee gedaan hebben is erg onreeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 04-02-2021 21:59:17 ]
pi_197822523
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, iets. Bij vlagen. Soms mogen we helpen.
En soms is ze zelfs even blij. Deze herfst lachte ze. Een oprechte gelukkige glimlach. De eerste in jaren. Ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken en een foto gemaakt.
Die foto hangt nu op haar kamerdeur.
O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197822537
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:45 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]


En een heel andere kant. Mijn kind is ook dader. Zij heeft dingen moeten doen bij andere kinderen. Dat wilde ze niet, maar hee, wat doe je dan als je 5 bent. Of 6. En het alternatief is nog veeeeel onaangenamer.
Zij is ook slachtoffer geweest van andere kinderen.
Het is niet zo zwartwit.
Was het dat maar.
Ik zou dat niet als dader zien, ze was een instrument van die engerds
pi_197822671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:40 schreef Postbus100 het volgende:
Na Lonaa's vraag te hebben gelezen, dacht ik al dat je de mijne ook zo zou interpreteren. Ik bedoelde eigenlijk : hoe zoeken jullie hulp voor jullie dochter? :@
:@

Zij heeft in het begin 2x per week therapie thuis gehad, soms wel 2,5 uur per sessie. Daar was ze op een gegeven moment helemaal zat van. Sinds een paar maanden is ze weer begonnen, nu een keer per week.
Wij hebben allebei een opleiding in een gedragswetenschappelijke richting. Naast met haar therapeut klankborden we met elkaar, onze therapeut en bevriende psychologen en een pedagoog. En een bevriende psychiater.
Best een gezelschap zo.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197822685
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, iets. Bij vlagen. Soms mogen we helpen.
En soms is ze zelfs even blij. Deze herfst lachte ze. Een oprechte gelukkige glimlach. De eerste in jaren. Ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken en een foto gemaakt.
Die foto hangt nu op haar kamerdeur.
Wat mooi te lezen. Dat geeft jullie denk ik ook het gevoel dat jullie het goed doen.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:02:46 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197822700
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:45 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is waar, maar tegelijk ook niet.
Als je in je hele systeem nog tig andere kwetsbaarheden hebt, dan kun je misschien niet zomaar zelf die keuze maken. Daar heb je hulp bij nodig. Maar dan moet je wel weten dat er hulp te krijgen is. En eigenlijk moet er dan toch ook ooit iemand van je gehouden hebben.
O
Hmpfff ik geloof ook in aanleg van goed karakter dat de overhand moet krijgen,ook als er nooit iemand van je gehouden heeft. Ben daar mss te hard in, maar blijf bij mijn standpunt.
quote:
En een heel andere kant. Mijn kind is ook dader. Zij heeft dingen moeten doen bij andere kinderen. Dat wilde ze niet, maar hee, wat doe je dan als je 5 bent. Of 6. En het alternatief is nog veeeeel onaangenamer.
Zij is ook slachtoffer geweest van andere kinderen.
Het is niet zo zwartwit.
Was het dat maar.
O nee je dochter is geen dader. Ze is gedwongen om mee te gaan in iets waar haar totaal geen schuld in treft.
Maar het hele geval is idd nogal complex. De verwarring bij haar moet heel erg groot zijn.

Hoop dat t quoten goed is gegaan want zit nu op mijn foon.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197822731
Met tranen in mijn ogen dit topic gelezen. Wat een hel voor jullie dochter, en voor jullie.

Ik vermoed dat ik als kind soortgelijke dingen heb meegemaakt als jullie dochter. Weliswaar in een andere setting want geen speciaal onderwijs. Maar ook meerdere daders/kinderen, gefilmd, seksueel misbruik/pijn/bang gemaakt worden, dingen die te bizar voor woorden zijn. Lebz ook van gehoord. De herbelevingen die je beschrijft zijn zo herkenbaar. Hartverscheurend. Ook dat je nergens hulp kunt vinden omdat niemand het gelooft/aandurft/de kennis heeft etc. En dat er overal triggers zijn in ogenschijnlijk normale dingen.

Hebben jullie overwogen te verhuizen naar een totaal andere omgeving zodat ze in elk geval geen mensen tegenkomt die haar herinneren aan? Vast wel, maar dit was het eerste wat in me opkwam.

Kunnen (therapie met) dieren iets voor je dochter betekenen? Die voelen misschien veiliger dan mensen.

Ik wil je ook bedanken voor je moed hierover te schrijven. Ik kan er nog steeds zo boos en verdrietig van worden dat het niet belangrijk genoeg wordt gevonden, dat dit nog steeds zomaar kan en dat (bijna) iedereen wegkijkt omdat ze liever niet willen weten dat dit soort dingen echt gebeuren.

Door wat je vertelt over je dochter, dat ze moeite heeft in het contact met andere kinderen, snap ik ineens iets van mezelf. Mijn eigen angst voor contact met leeftijdsgenoten. Altijd gehad, nooit begrepen, terwijl het zo voor de hand ligt. Dank voor dit puzzelstukje.

Mocht je me ooit iets willen vragen wat je dochter mogelijk ook maar íets zou kunnen helpen, stuur me gerust een berichtje. Ook helemaal goed als je hoofd er totaal niet naar staat, dat begrijp ik volkomen.

Weet dat jullie niet alleen zijn. Ook al kan ik me zo voorstellen dat je je door alles en iedereen in de steek gelaten voelt. Heel heel veel sterkte en liefde gewenst.
pi_197822732
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is een te vaak verteld verhaal voor hier, sorry.
Geen probleem.
Spoilers!
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:07:57 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197822802
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Eigenlijk ben je machteloos, maar je kunt niet niks doen. Het viel meestal uiteen in 2 uitingsvormen.
De ene is dat ze ging huilen, schreeuwen, roepen of xx mocht stoppen, niet dit, niet dat, ik wil niet xxx. In een hoek wegkruipen, zich verstoppen, touw om haar nek wikkelen, onderbroek uit. Dan probeerden wij in de ruimte te blijven, misschien wat rustgevende geluiden te maken. Wachten tot het overging. En helaas niet afschakelen, want dit was waaruit wij moesten opmaken wat er was gebeurd.

In de andere optie moesten wij met zijn tweeën alles op alles zetten om te zorgen dat ze zichzelf niet te erg beschadigde en niet al te veel kapotmaakte. Er was een trigger, ze werd bang, je zag haar zeg maar verdwijnen (er was niets meer achter de ogen) en ze vloog als een schreeuwende furie in de aanval. Blauwe plekken, bijtsporen, spullen kapot, uitgeput, janken.

En vooral niet je kind echt kunnen troosten achteraf. Want ze vertrouwde niemand. Ook ons niet.
Christus, dan ga je als moeder toch helemaal kapot, lijkt me. Kon je je er enigszins op voorbereiden, toen dat voor het eerst gebeurde, of overviel het je?

Wat een wanhoop zul je gevoeld hebben. Terwijl je er moet zijn voor je kind, loop je als ouders zelf ook een trauma op. Onvoorstelbare situatie. Knap hoe je er over praat en iets over wilt vertellen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197822846
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:40 schreef vencodark het volgende:
Je bent echt enorm dapper eigenlijk door dit hier te doen. Ik zie namelijk ook confronterende en semi-ongepaste vragen/reacties staan.
Dat is juist een van de redenen dat ik het doe. Ik merk ook irl dat hier nog een enorm taboe op rust. Niet alleen mensen die je niet geloven. Wij hebben verschrikkelijk slecht nieuws gekregen. Er is ons kind iets overkomen waar ze haar leven lang last van zal hebben. Ons hele gezin gaat hier de rest van ons leven last van hebben.

Als ze een ziekte had gekregen, waren we waarschijnlijk overladen met appjes. Of zelfs kaartjes, want dan zeg je tenminste niks terug. Wat dan ook om te laten horen dat mensen meeleven.
Hierover heb ik van één nicht die ik het zelf niet heb verteld een bericht gekregen. En ik heb een verdomd grote familie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197822853
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik zou dat niet als dader zien, ze was een instrument van die engerds
Dit inderdaad. Echt waar. Als kind heb je geen enkele schuld, en al helemaal niet als je zo gemanipuleerd wordt door mensen bij wie je veilig zou moeten zijn.

Maar ik snap wel wat je zegt. Het is een keuze maar je moet ook het 'geluk' hebben dat je die jeuze kunt maken, dat de omstandigheden zo zijn dat je uit die cirkel kunt komen van slachtoffer/dader.

[ Bericht 13% gewijzigd door _flore op 04-02-2021 22:16:52 (aanvulling) ]
pi_197822902
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:42 schreef vencodark het volgende:
Denk je weleens aan de toekomst trouwens? Of probeer je vooral per dag te bekijken?
Ik heb nog nooit verder kunnen kijken dan een maand of 3 vooruit. Daar ben ik erg gezegend mee. Mijn vrouw heeft dat geluk niet. Schijnt bij vlagen erg zwaar te zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823004
quote:
5s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:49 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe zorg je dat de relatie met je partner oké blijft?
We hebben jarenlang amper een relatie gehad. Helemaal geen tijd voor. Laat staan energie.
Daarna relatietherapie.
En accepteren dat het meestal geen feest is.

Wij kunnen heel goed samenwerken, dat helpt.
Ik geloof ook niet dat ik dit met iemand anders had gekund.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823265
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:51 schreef T-zooi het volgende:
Ik vind het toch een vreemd verhaal over de politie. Tuurlijk gaat er vaak iets mis en het rechtssysteem is inderdaad zo dat als je geen 100% onoverkomelijk bewijs hebt de daders vrijuit gaan. Maar je stelt nu dat de politie geen eens een zaak heeft opgestart, geen enkel verder onderzoek gedaan heeft en zelfs dat jij helemaal geen aangifte gedaan hebt.
:?
Natuurlijk heb ik aangifte gedaan. De rest is correct. Na het opnemen van de aangifte heeft de politie er maanden over gedaan om ons uiteindelijk thuis te komen vertellen dat ze eigenlijk toch maar niets gedaan hadden.
quote:
Maar ook stel je dat je niks mag vertellen aan anderen (andere ouders van kinderen die nog steeds gevaar lopen) omdat dat de zaak in gevaar brengt.
Mócht. Destijds.
Als ik nu random tegen mensen ga zeggen "Yo je moet ff oppassen voor Pietje want die verkracht kinderen", zonder dat daar enige juridische verdenking voor is, wat denk je dat er dan gebeurt?

Overigens heb ik geen idee welke kinderen gevaar lopen, laat staan dat ik weet wie de ouders van die kinderen zouden kunnen zijn. Dus ik weet niet precies wie ik in jouw ogen zou moeten waarschuwen?
quote:
De politie heeft zeker verhoor specialisten voor kinderen en andere kwetsbaren. Als daaruit blijkt dat er dergelijke zware feiten gepleegd zijn dan is het vreemd dat er verder helemaal geen enkel onderzoek gedaan is.
Hier zijn we het over eens.
Ik was vooral ook erg verbaasd toen de politie in ons eerste gesprek zei "maar natuurlijk kunnen wij ook uw kind horen, daar hebben wij specialisten voor", om vervolgens weken geen antwoord te kunnen geven op de vraag of ze dat ook nog wel van plan waren. Ondertussen zeiden ze overigens wel dat we haar absoluut nog niet in therapie mochten doen, want dat zou het verhoor schaden. Uiteindelijk vonden ze het blijkbaar toch niet zo'n goed idee om haar te horen. Maar dat stond eerder in het topic al beschreven.
quote:
Of het uiteindelijk tot een veroordeling leidt is de vraag maar dat ze er in zo een vroeg stadion helemaal niets mee gedaan hebben is erg onreeel.
Onreeel. Natuurlijk.
Misschien wil de LEBZ je hun rapport wel laten lezen. Zij vonden het ook niet zo handig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823340
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik zou dat niet als dader zien, ze was een instrument van die engerds
Ja natuurlijk, ik zie dat ook niet als dader.
Daar proberen we haar ook nog steeds van te overtuigen, ze voelt zich daar enorm schuldig over.

Het was meer bij wijze van spreken. Nu was het gedwongen. Als je niet uit zo'n circuit wordt gehaald, omdat je niet durft te praten bijvoorbeeld, dan blijf je dit doen. Hoe stop je dan ooit?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823351
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is juist een van de redenen dat ik het doe. Ik merk ook irl dat hier nog een enorm taboe op rust. Niet alleen mensen die je niet geloven. Wij hebben verschrikkelijk slecht nieuws gekregen. Er is ons kind iets overkomen waar ze haar leven lang last van zal hebben. Ons hele gezin gaat hier de rest van ons leven last van hebben.

Als ze een ziekte had gekregen, waren we waarschijnlijk overladen met appjes. Of zelfs kaartjes, want dan zeg je tenminste niks terug. Wat dan ook om te laten horen dat mensen meeleven.
Hierover heb ik van één nicht die ik het zelf niet heb verteld een bericht gekregen. En ik heb een verdomd grote familie.
Je hebt slechts van 1 persoon iets gehoord? Hoe deed de rest van je familie/bekenden dan? :o
pi_197823474
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hmpfff ik geloof ook in aanleg van goed karakter dat de overhand moet krijgen,ook als er nooit iemand van je gehouden heeft. Ben daar mss te hard in, maar blijf bij mijn standpunt.
[..]

O nee je dochter is geen dader. Ze is gedwongen om mee te gaan in iets waar haar totaal geen schuld in treft.
Maar het hele geval is idd nogal complex. De verwarring bij haar moet heel erg groot zijn.

Hoop dat t quoten goed is gegaan want zit nu op mijn foon.
@laatste, dochter is nu enkel slachtoffer en verdomd ernstig ook. Alles wat ze nu heeft gedaan is haar net zo goed aangedaan. Maar het heeft haar ook beschadigd.

Nu heeft dochter, tegen alle angst -voor haar eigen OUDERS- die haar is aangepraat (laten we het op aangepraat houden, ondanks wat we in OPs posts lezen) toch blijkbaar genoeg liefde en veiligheid gevoeld om toch haar mond open te trekken.

Dit heeft er voor gezorgd dat kort gezegd, de ellende gestopt kon worden. En dat heeft er voor gezorgd dat ze kan gaan helen. Mét haar ouders in haar hoek ook nog eens. Grote Mensen, die dingen voor je uit kunnen zoeken en regelen. Ze staan nu aan het begin van dat traject, maar iig de goede richting uit.

En stel je dan voor dat er ook kindjes zijn die hetzelfde meemaken en die niet de liefde en veiligheid voelen, om iig te twijfelen aan waar heel enge mensen je op onaangename wijze van proberen te overtuigen. Wat gebeurt er met die kindjes? Hoe groeien die op? Met welke tools zijn zij ineens "volwassen"? Hoe loopt een leven dan?

-
Ik vind het fucking sterk om zelfs in jullie situatie, als moeder toch zo te blijven kijken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197823488
Lees zo de topic door.
En ben totaal niet verbaast er over.

Mijn broertje zit met een scheiding .
En zijn kind word door de moeder geestelijk mishandelt en een van zijn zusje ( niet van hem) vertelt dat hij beter voor de trein kan springen.

Wat doet veiligthuis en de kinderbescherming .
Lullen en weinig uit voeren.
Zijn nu al jaren bezig .

Lijkt wel of je tegen een muur aan loopt en compleet machteloos staat .

En ja kinderen met een achterstand zoals jouw dochter zijn makkelijk slachtoffer.
Een van me nichtje zit ook op speciaal onderwijs namelijk.
En haar moeder heeft zo hekel aan haar ex man dat ze haar man heeft beschuldigt van misbruikt .
Heel dat kind door de molen gehaald en niemand geloofde het kind ( licht autisme)
Dus het kind bij me huilen en zeggen dat papa dat helemaal niet gedaan heeft .
Ben er toen tussen gesprongen .

Wel laat ik het zo zeggen die kind zit nu wel veilig thuis bij haar papa en school gaat weer goed.


Conclusie mensen zijn verschikkelijke en vaak zitten ze gewoon naast je met een bak koffie zonder dat je het zelf door heb.

Kan je allaan succes wensen en hopen dat je dochtertje door de jaren heen een plekje kan geven van de gebeurtenissen .
Zodat ze verder door kan gaan in het leven.
pi_197823574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Christus, dan ga je als moeder toch helemaal kapot, lijkt me. Kon je je er enigszins op voorbereiden, toen dat voor het eerst gebeurde, of overviel het je?

Wat een wanhoop zul je gevoeld hebben. Terwijl je er moet zijn voor je kind, loop je als ouders zelf ook een trauma op. Onvoorstelbare situatie. Knap hoe je er over praat en iets over wilt vertellen.
We hadden al jaren ervaring met probleemgedrag en, achteraf gezien, lichte agressie. Maar zoiets als dit, nee, dat hadden we echt niet zien aankomen. De onthulling was juist heel rustig. Het eerste echte totale controleverlies met al die teksten was 's avonds laat, we lagen net in bed toen we wakker werden van haar geschreeuw.
Dat was echt doodeng.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823663
Even iets rechtzetten. Wij zien ons kind niet als dader. Op geen enkele manier.
Ik zie eigenlijk al die kinderen niet als daders, al weet ik ook dat er echt kinderen nare shit hebben uitgespookt bij het mijne. Maar die waren net zo klein en hulpeloos als mijn dochter.

Ik schreef dat puur ter illustratie van hoe je van slachtoffer zou kunnen uitgroeien tot dader.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197823877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hebt slechts van 1 persoon iets gehoord? Hoe deed de rest van je familie/bekenden dan? :o
Mijn ouderlijk gezin heb ik het zelf verteld, dat is anders. Bekenden ook.
Maar familieleden die het via mijn ouders of siblings gehoord hebben, die zeiden waarschijnlijk tegen mijn ouders dat het heel erg waren. Maar ik heb nooit iets gehoord.
Nou ben ik ook niet zo dik met iedereen, maar ik heb van de meeste wel een kaartje gekregen bij het krijgen van de kinderen ;) Ik vond het gewoon opvallend dat dit onderwerp niet leidt tot een gesprek, of een bericht of wat dan ook. Als ik een lullige ziekte had gehad, had ik waarschijnlijk 10 kaartjes en een paar facebookberichten gehad.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197824108
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Mijn ouderlijk gezin heb ik het zelf verteld, dat is anders. Bekenden ook.
Maar familieleden die het via mijn ouders of siblings gehoord hebben, die zeiden waarschijnlijk tegen mijn ouders dat het heel erg waren. Maar ik heb nooit iets gehoord.
Nou ben ik ook niet zo dik met iedereen, maar ik heb van de meeste wel een kaartje gekregen bij het krijgen van de kinderen ;) Ik vond het gewoon opvallend dat dit onderwerp niet leidt tot een gesprek, of een bericht of wat dan ook. Als ik een lullige ziekte had gehad, had ik waarschijnlijk 10 kaartjes en een paar facebookberichten gehad.
Ik herken het wel, dat gebrek aan gesprek. Zelf denk ik dat het een meerzijdig probleem is. Dat het bijvoorbeeld nooit toereikend voelt, een 'wat een kutzooi, sterkte he?'.
Maar ook dat het zo'n onvoorstelbaar erg leed is, dat mensen er liever niet aan denken of mee bezig zijn. Wat je niet ziet, is er niet. Dat idee.
En tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat mensen bang zijn het verkeerde te zeggen.

Zelf heb ik het destijds niet ervaren als 'problematisch', dat doodzwijgen, maar tegenwoordig wel meer, als ik er aan terug denk. Het is wel gek. Ik denk dat ik veel liever gehad had dat iemand gewoon gezegd had 'wat een kutzooi, sterkte he?', in plaats van niks.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197824272
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik herken het wel, dat gebrek aan gesprek. Zelf denk ik dat het een meerzijdig probleem is. Dat het bijvoorbeeld nooit toereikend voelt, een 'wat een kutzooi, sterkte he?'.
Maar ook dat het zo'n onvoorstelbaar erg leed is, dat mensen er liever niet aan denken of mee bezig zijn. Wat je niet ziet, is er niet. Dat idee.
En tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat mensen bang zijn het verkeerde te zeggen.

Zelf heb ik het destijds niet ervaren als 'problematisch', dat doodzwijgen, maar tegenwoordig wel meer, als ik er aan terug denk. Het is wel gek. Ik denk dat ik veel liever gehad had dat iemand gewoon gezegd had 'wat een kutzooi, sterkte he?', in plaats van niks.
Je bent al zo alleen. Waarom niet een beetje je best doen om zo'n kind dat alleen is dan het gevoel te geven dat er ten minste iemand aan haar denkt.

We hadden trouwens ook 2 vrienden die een paar weken voor ons gingen koken toen we helemaal stuk gingen. Moet ook gezegd. Die zeiden dan niet steeds achgos wat zielig, maar stonden gewoon voor de deur met een pan eten. Even 2 dagen daar geen werk aan. Scheelt een bak.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197824399
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je bent al zo alleen. Waarom niet een beetje je best doen om zo'n kind dat alleen is dan het gevoel te geven dat er ten minste iemand aan haar denkt.

We hadden trouwens ook 2 vrienden die een paar weken voor ons gingen koken toen we helemaal stuk gingen. Moet ook gezegd. Die zeiden dan niet steeds achgos wat zielig, maar stonden gewoon voor de deur met een pan eten. Even 2 dagen daar geen werk aan. Scheelt een bak.
Ik vond het denk ik nog veel storender dat ik ineens een soort van uitzonderingspositie kreeg omdat ik 'zielig' was.
Dat ik dingen mocht omdat ik 'dat kind' was. Niet omdat ik ze kon of er goed in was, maar uit een soort medelijden. Daar moet ik de laatste tijd ineens vaak aan denken en ergens steekt dat. Was allemaal goed bedoeld hoor en kwam vast voort uit 'willen helpen' in combinatie met ontwetendheid.
Dan ben je niet alleen, maar ook nog een soort van minderwaardig ofzo.

Overigens vind ik het heel knap dat je overal zo nuchter en duidelijk antwoord op geeft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197824402
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je bent al zo alleen. Waarom niet een beetje je best doen om zo'n kind dat alleen is dan het gevoel te geven dat er ten minste iemand aan haar denkt.

We hadden trouwens ook 2 vrienden die een paar weken voor ons gingen koken toen we helemaal stuk gingen. Moet ook gezegd. Die zeiden dan niet steeds achgos wat zielig, maar stonden gewoon voor de deur met een pan eten. Even 2 dagen daar geen werk aan. Scheelt een bak.
Lukt het jou en je vrouw ook om samen even weg te gaan? Ontspannen feestvieren niet natuurlijk, maar uiteten (wat nu ook niet kan) of een nacht in een hotel? Kan je een oppas in huis hebben bij haar? Opa of oma? En heeft ze wel vriendinnetje(s) nu waar ze mee speelt en een beetje kind kan zijn?
We have far more in common than that which devides us..
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 23:11:43 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197824413
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik herken het wel, dat gebrek aan gesprek. Zelf denk ik dat het een meerzijdig probleem is. Dat het bijvoorbeeld nooit toereikend voelt, een 'wat een kutzooi, sterkte he?'.
Maar ook dat het zo'n onvoorstelbaar erg leed is, dat mensen er liever niet aan denken of mee bezig zijn. Wat je niet ziet, is er niet. Dat idee.
En tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat mensen bang zijn het verkeerde te zeggen.

Zelf heb ik het destijds niet ervaren als 'problematisch', dat doodzwijgen, maar tegenwoordig wel meer, als ik er aan terug denk. Het is wel gek. Ik denk dat ik veel liever gehad had dat iemand gewoon gezegd had 'wat een kutzooi, sterkte he?', in plaats van niks.
In mijn gezin is ook iets afschuwelijks gebeurd. Ik weet nog dat ik een week later boodschappen ging doen. Mensen die ineens een ander pad inschoten toen ze mij zagen.
pi_197824542
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef maily het volgende:

[..]

In mijn gezin is ook iets afschuwelijks gebeurd. Ik weet nog dat ik een week later boodschappen ging doen. Mensen die ineens een ander pad inschoten toen ze mij zagen.
Het zou goed kunnen dat dat wel gebeurde bij mijn ouders bijvoorbeeld. Ik kan het me zelf niet goed herinneren, maar ik weet niet of dat is omdat het niet gebeurde, of omdat ik het niet meer weet. Heel die periode is niet heel duidelijk. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197824563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Lukt het jou en je vrouw ook om samen even weg te gaan? Ontspannen feestvieren niet natuurlijk, maar uiteten (wat nu ook niet kan) of een nacht in een hotel? Kan je een oppas in huis hebben bij haar? Opa of oma?
Incidenteel kan dat, maar er zijn maar heel weinig mensen die een nacht van ons durven overnemen. Meestal als we dat doen liggen we dan op apegapen op een hotelbed en doen we niks anders dan eten en slapen. Maar het is heerlijk om 's avonds al te weten dat je 's ochtends even niet hoeft.
quote:
En heeft ze wel vriendinnetje(s) nu waar ze mee speelt en een beetje kind kan zijn?
Nee. Ze heeft geen vrienden. Alleen klasgenoten.
Dit had het jaar moeten worden waarin ze daar eindelijk de kans voor kreeg. Hoopten we. Maar Corona gooit wat vrienden maken betreft wel roet in het eten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197824603
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef maily het volgende:

[..]

In mijn gezin is ook iets afschuwelijks gebeurd. Ik weet nog dat ik een week later boodschappen ging doen. Mensen die ineens een ander pad inschoten toen ze mij zagen.
Dan ontvang je ook lekker veel steun van je omgeving.
Bah wat naar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker donderdag 4 februari 2021 @ 23:20:40 #156
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197824618
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dan ontvang je ook lekker veel steun van je omgeving.
Bah wat naar.
DM
pi_197824799
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Incidenteel kan dat, maar er zijn maar heel weinig mensen die een nacht van ons durven overnemen. Meestal als we dat doen liggen we dan op apegapen op een hotelbed en doen we niks anders dan eten en slapen. Maar het is heerlijk om 's avonds al te weten dat je 's ochtends even niet hoeft.
[..]

Nee. Ze heeft geen vrienden. Alleen klasgenoten.
Dit had het jaar moeten worden waarin ze daar eindelijk de kans voor kreeg. Hoopten we. Maar Corona gooit wat vrienden maken betreft wel roet in het eten.
Ach toch, voor jullie en voor haar.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 5 februari 2021 @ 02:42:54 #158
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_197826494
Wat een vreselijk verhaal zeg.

Wel even een kritische noot, de politie geloof het niet, of zegt dat er geen bewijs is, vervoerders zijn nog in functie, er zijn kennelijk geen andere slachtoffers volgens de politie, het gebeurde in groepsvorm mannen/vrouwen en andere kinderen.
Het klinkt nogal extreem dat zo'n grote groep zoiets zou doen.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het niet waar is?

Ik ben niet iemand die alles voor waar aanneemt wat op het internet staat.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar misschien is er wel iets heel anders met je dochter aan de hand?
pi_197827005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:41 schreef verita het volgende:

[..]

Inderdaad. Je KIEST ervoor om zelf die misbruik cirkel te doorbreken, of niet.
Dat is wel heel makkelijk gezegd, als je niet beter weet. Iemand die verslaafd is moet ook elke dag kiezen om nuchter te blijven. Ik denk dat het heel moeilijk is voor dat soort mensen om te kiezen als dingen normaal lijken omdat ze je als kind zijn aangedaan. Kijk maar naar de post van de TS over dat andere jongetje voor hem is dat normaal gedrag en ik weet niet of er hulp beschikbaar is die zulke dingen ongedaan kunnen maken hoe triest het ook is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:51:59 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197827741
Ik zou me overigens niet gebonden achten aan dat 'er met niemand over praten in verband met het onderzoek' als duidelijk is dat er helemaal geen onderzoek plaatsvindt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:54:53 #161
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197827785
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou me overigens niet gebonden achten aan dat 'er met niemand over praten in verband met het onderzoek' als duidelijk is dat er helemaal geen onderzoek plaatsvindt.
Dat was niet duidelijk. Pas in het afsluitend gesprek, toen we de reactie van de LEBZ ter inzage kregen, ontdekten we dat er geen onderzoek was gedaan. Tot die tijd werd ons verteld dat ze ermee bezig waren, maar dat dit soort zaken nou eenmaal veel tijd kost.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:08:11 #162
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197827970
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:42 schreef SugeLucky het volgende:
Wel even een kritische noot, de politie geloof het niet, of zegt dat er geen bewijs is, vervoerders zijn nog in functie, er zijn kennelijk geen andere slachtoffers volgens de politie,
Volgens mij staat het meeste van onderstaande al elders in het topic, maar goed.

• Dat de politie het verhaal niet afdoende vond om te verwachten het tot een veroordeling te brengen, wil niet zeggen dat ze het niet geloofden.

• We wisten ten tijde van de aangifte geen namen van chauffeurs en de politie heeft geen onderzoek naar ze gedaan. Er is geen officiële melding gedaan bij de werkgevers van deze vervoerders. Als ze niet meer in functie waren, zou dat vreemder zijn dan als ze dat wel waren. Overigens weet ik van iemand die een chauffeur op heterdaad betrapte op een leerling, dat die chauffeur gewoon mocht doorwerken tot de rechtszaak. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

• De politie communiceert niet met ons over mogelijke andere slachtoffers. Dat mag ook niet, gezien privacy.
quote:
het gebeurde in groepsvorm mannen/vrouwen en andere kinderen.
Het klinkt nogal extreem dat zo'n grote groep zoiets zou doen.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het niet waar is?
Dit is precies het probleem dat eerder is in het topic is aangehaald. Dit is/ klinkt te erg, dus zal het wel niet waar zijn. Makkelijke, fijne, veilige gedachte.

De rest zo, afspraak vergeten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197828438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:42 schreef SugeLucky het volgende:
Wat een vreselijk verhaal zeg.

Wel even een kritische noot, de politie geloof het niet, of zegt dat er geen bewijs is, vervoerders zijn nog in functie, er zijn kennelijk geen andere slachtoffers volgens de politie, het gebeurde in groepsvorm mannen/vrouwen en andere kinderen.
Het klinkt nogal extreem dat zo'n grote groep zoiets zou doen.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het niet waar is?

Ik ben niet iemand die alles voor waar aanneemt wat op het internet staat.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar misschien is er wel iets heel anders met je dochter aan de hand?
Dat hele stukje van de bijna continue herbelevingen heb je niet gelezen?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:48:54 #164
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197829428
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:42 schreef SugeLucky het volgende:
Wat een vreselijk verhaal zeg.

Wel even een kritische noot, de politie geloof het niet, of zegt dat er geen bewijs is, vervoerders zijn nog in functie, er zijn kennelijk geen andere slachtoffers volgens de politie, het gebeurde in groepsvorm mannen/vrouwen en andere kinderen.
Het klinkt nogal extreem dat zo'n grote groep zoiets zou doen.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het niet waar is?

Ik ben niet iemand die alles voor waar aanneemt wat op het internet staat.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar misschien is er wel iets heel anders met je dochter aan de hand?
Je wilt graag dat t niet waar is omdat het té gruwelijk klinkt.
Ik geloof dat het wel waar is en nog meer : het komt vaker voor en ik ben er helaas heilig van overtuigd dat hij nu nog steeds met andere kinderen, op andere plaatsen hier in Nederland en buiten ons land gebeurd.
Het is heel erg dat dit zo is en nog veel erger dat het mede kan gebeuren omdat veel mensen het liever niet * zien * en graag/liever willen geloven dat er niks aan de hand is.
Het is voor een volwassen vrouw al heel erg moeilijk om haar verkrachter veroordeelt te krijgen. Een onmondig kind heeft hier nog veel minder kans op. Lees je anders eens in in deze materie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:50:03 #165
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197829460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:42 schreef SugeLucky het volgende:
Wat een vreselijk verhaal zeg.

Wel even een kritische noot, de politie geloof het niet, of zegt dat er geen bewijs is, vervoerders zijn nog in functie, er zijn kennelijk geen andere slachtoffers volgens de politie, het gebeurde in groepsvorm mannen/vrouwen en andere kinderen.
Het klinkt nogal extreem dat zo'n grote groep zoiets zou doen.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het niet waar is?

Ik ben niet iemand die alles voor waar aanneemt wat op het internet staat.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar misschien is er wel iets heel anders met je dochter aan de hand?
Ze gaf toch in een eerdere post al aan dat onderzoek door deskundigen had vastgesteld dat haar kind een trauma heeft dat wijst op misbruik.

Je zou hoogstens aanvankelijk kunnen twijfelen aan de dader. Maar kennelijk zijn er voldoende aanwijzingen om naar de vervoerslui te kijken. Dat vroeg ik me nog af TS, in den beginne, toen jullie nog geen namen wisten, werd je toen niet enorm paranoïde? Dat je bij wijze van spreken iedereen in je omgeving wat anders bekijkt?
Heb je ooit de gedachte gehad dat het zich in een andere setting zou hebben afgespeeld dan nu blijkt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:02 #166
441440 aquawoman
Bitch please
pi_197830107
Jeetje, wat heftig. Sterkte voor jullie.

Maar hier moet iets aan gedaan worden - om ze te straffen voor wat ze jullie dochter hebben aangedaan, maar ook om te voorkomen dat dit door blijft gaan met andere kinderen.

Mijn advies: doe onderzoek, ga op zoek naar andere slachtoffers en klop nogmaals aan bij de politie. En als die nog steeds niets doen, stap naar de media.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:06 #167
269689 crew  Viv
pi_197830232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef aquawoman het volgende:
Jeetje, wat heftig. Sterkte voor jullie.

Maar hier moet iets aan gedaan worden - om ze te straffen voor wat ze jullie dochter hebben aangedaan, maar ook om te voorkomen dat dit door blijft gaan met andere kinderen.

Mijn advies: doe onderzoek, ga op zoek naar andere slachtoffers en klop nogmaals aan bij de politie. En als die nog steeds niets doen, stap naar de media.
Ik ben het met je eens dat er iets aan gedaan moet worden, maar niet dat dit op het bordje van TS zou liggen. Die heeft zijn/haar handen al vol aan de nasleep, en met media-aandacht is dit gezin ook niet geholpen, integendeel.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:28:34 #168
441440 aquawoman
Bitch please
pi_197830267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:27 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er iets aan gedaan moet worden, maar niet dat dit op het bordje van TS zou liggen. Die heeft zijn/haar handen al vol aan de nasleep, en met media-aandacht is dit gezin ook niet geholpen, integendeel.
Ik snap je punt. Maar ik acht de kans klein dat iemand anders het uit het niets gaat doen. En ik kan het moeilijk verkroppen dat dit nu met andere kinderen blijft gebeuren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:51 #169
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197830643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:27 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er iets aan gedaan moet worden, maar niet dat dit op het bordje van TS zou liggen. Die heeft zijn/haar handen al vol aan de nasleep, en met media-aandacht is dit gezin ook niet geholpen, integendeel.
Eens. Je hoofd overeind houden en voor je kind zorgen is al een dagtaak, waar moet dit gezin in vredesnaam de energie of de mogelijkheden vandaan halen om al het andere aan te pakken?
pi_197830712
Ik vind het nogal grof om TS zijn/haar verhaal openlijk in twijfel te trekken.

Dat politie-onderzoek klinkt als een verhaal uit de jaren 50. Onvoorstelbaar dat dit recent nog is gebeurt. Maar ik twijfel niet aan deze waarheid.
pi_197830765
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:47 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het nogal grof om TS zijn/haar verhaal openlijk in twijfel te trekken.

Dat politie-onderzoek klinkt als een verhaal uit de jaren 50. Onvoorstelbaar dat dit recent nog is gebeurt. Maar ik twijfel niet aan deze waarheid.
We laten uiteraard niet zo maar iedereen met een interessant verhaal zijn of haar verhaal doen in een VWJW.
Spoilers!
pi_197830784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

We laten uiteraard niet zo maar iedereen met een interessant verhaal zijn of haar verhaal doen in een VWJW.
Oh, weet ik. Daar doel ik niet op!
Ik doel op de reacties van een aantal users hier.
pi_197830795
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh, weet ik. Daar doel ik niet op!
Ik doel op de reacties van een aantal users hier.
En ik wilde jou bevestigen :D Sorry, ik had beter niet kunnen quoten.
Spoilers!
pi_197830813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ik wilde jou bevestigen :D Sorry, ik had beter niet kunnen quoten.
Ah, ik dacht dat je mijn post verkeerd interpreteerde. :)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 5 februari 2021 @ 12:12:25 #175
485843 crew  Jippie
pi_197831203
Wat een verschrikkelijk verhaal, het maakt mij woest en verdrietig tegelijk. Wat heeft jullie gezin al een hoop onrecht en verdriet door moeten maken. Ik vind het erg knap van je dat je jullie verhaal vertelt, want het zal weer veel nare herinneringen en emoties bij je omhoog halen.

Allereerst ben ik blij dat jullie dochter jullie als ouders heeft. Jullie geloofden haar, hebben adequaat gehandeld toen haar misbruik duidelijk werd en doen alle moeite om jullie dochtertje een 'veilig thuis' te bieden. Vind het ook fijn dat jullie een goede therapeut hebben gevonden waarmee het klikt. Want ook onder therapeuten bevinden zich lompe harken.

Ik had verwacht dat politie deze kwetsbare groep kinderen veel meer 'bescherming en begrip' zou bieden dan ze nu hebben gedaan. Ik begrijp dat de opgelegde geheimhouding door politie een soort van protocol is, maar ik snap dat niet goed. De daders zullen je dochter geheimhouding hebben opgelegd en dan legt justitie het hele gezin geheimhouding op? Bah!

Ik zou je dochtertje geen 'dader' willen noemen, wat zij bij andere (kinderen) heeft gedaan onder dwang, manipulatie of als zgn spelletje is iets wat zij niet had gedaan als zij niet zelf slachtoffer was geweest van misbruik. Het is wel extra verwarrend voor haar en echt walgelijk van degenen die haar dat hebben laten doen.

Herbelevingen zijn vreselijk, je weet niet altijd wat hetgeen is wat je triggert dus het overvalt je vaak. Je dochtertje is nog jong dus voor haar zal het heel erg lastig zijn om te kunnenbegrijpen dat een herbeleving iets heel naars van 'vroeger' is en niet een 'onveilig heden' is.

Ik hoop dat jullie dochtertje toch iets van EMDR of andere effectieve hulp kan krijgen waardoor de herbelevingen zullen afnemen en verdwijnen. Ik weet dat EMDR niet bij iedereen even effectief is en soms meer 'narigheid' omhoog haalt maar het veel mensen uiteindelijk enorm helpt. Ook herbelevingen die worden getriggerd door een bepaalde kleur (bijv kleur bedsprei van de dader) men raakt dan al in staat van paniek als men in een ruimte komt waar die bepaalde kleur overheerst. Weet ook dat 'lichaamsherinneringen' kunnen optreden je ruikt of voelt zaken in of aan je lijf die er op dat moment niet zijn. Zeker voor een kind moet dat extra verwarrend zijn.

Alhoewel ik het liefste zou zien dat alle daders aan de hoogste boom worden opgeknoopt begrijp ik goed dat jullie nu kiezen voor rust voor jullie dochter in plaats van de hectiek die het inschakelen van de pers zou veroorzaken.


Ik zou willen dat ik iets kon doen om jullie leed te verzachten, wens jullie in ieder geval het allerbeste toe ❤️
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:15:21 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197831260
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:47 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het nogal grof om TS zijn/haar verhaal openlijk in twijfel te trekken.

Dat politie-onderzoek klinkt als een verhaal uit de jaren 50. Onvoorstelbaar dat dit recent nog is gebeurt. Maar ik twijfel niet aan deze waarheid.
Het is natuurlijk wel Vraag Wat Je Wil (de kracht van dat genre is juist dat je echt eens mag vragen wat je doorgaans misschien niet zou durven), en dus komen er ook vragen die misschien niet aardig lijken, maar nu eenmaal wel spelen bij mensen. De lezers hier kennen de zaak natuurlijk ook niet, dus het is helemaal niet zo gek dat het nauwelijks te geloven is. Dat is een heel menselijke reactie, denk ik.
En ik persoonlijk zou liever hebben dat mensen die vragen openlijk stellen, dan dit wegklikken en denken: wat een gelul. Dan bereik je met een topic als dit namelijk helemaal niets.

#two cents
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197831312
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:47 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het nogal grof om TS zijn/haar verhaal openlijk in twijfel te trekken.

Dat politie-onderzoek klinkt als een verhaal uit de jaren 50. Onvoorstelbaar dat dit recent nog is gebeurt. Maar ik twijfel niet aan deze waarheid.
Ik vind de reacties waarbij het verhaal in twijfel wordt getrokken juist enorm illustrerend. Want dat zal offline ook gebeurd zijn/gebeuren. De politie nam het allemaal niet eens serieus genoeg.

Stel je eens voor dat je daar bovenop alle trauma ook nog mee om moet gaan. Woede, frustratie, verdriet, wanhoop. Ga er maar aan staan :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197831314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel Vraag Wat Je Wil (de kracht van dat genre is juist dat je echt eens mag vragen wat je doorgaans misschien niet zou durven), en dus komen er ook vragen die misschien niet aardig lijken, maar nu eenmaal wel spelen bij mensen. De lezers hier kennen de zaak natuurlijk ook niet, dus het is helemaal niet zo gek dat het nauwelijks te geloven is. Dat is een heel menselijke reactie, denk ik.
En ik persoonlijk zou liever hebben dat mensen die vragen openlijk stellen, dan dit wegklikken en denken: wat een gelul. Dan bereik je met een topic als dit namelijk helemaal niets.

#two cents
Die vragen mogen, mits normaal geformuleerd, ook gesteld worden. Het is menselijk om niet te willen geloven dat dit gebeurt.
Spoilers!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:26:31 #179
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197831471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die vragen mogen, mits normaal geformuleerd, ook gesteld worden. Het is menselijk om niet te willen geloven dat dit gebeurt.
Precies. En ik neem aan dat de mensen van FOK!-PR dit ook goed hebben doorgesproken van te voren met de deelnemer. Je moet wel weten waaraan je begint, want het kan, afhankelijk van het onderwerp natuurlijk, behoorlijk confronterend zijn.

Het levert denk ik wel veel op, dit soort rubrieken, juist omdat vragenstellers zich vrij voelen en de deelnemer anoniem ook relatief vrij is op die vragen in te gaan. Op social media is het best populair en daar zie je vaak mooie dingen gebeuren, na soms een wat lastige start. Dan ontstaan er toch nieuwe inzichten, juist omdat niemand een blad voor de mond neemt en meteen duidelijk is waar het onbegrip zit of vandaan komt.

(Ja mits fatsoenlijk geformuleerd dit dat, maar dat spreekt voor zich.)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_197831550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel Vraag Wat Je Wil (de kracht van dat genre is juist dat je echt eens mag vragen wat je doorgaans misschien niet zou durven), en dus komen er ook vragen die misschien niet aardig lijken, maar nu eenmaal wel spelen bij mensen. De lezers hier kennen de zaak natuurlijk ook niet, dus het is helemaal niet zo gek dat het nauwelijks te geloven is. Dat is een heel menselijke reactie, denk ik.
En ik persoonlijk zou liever hebben dat mensen die vragen openlijk stellen, dan dit wegklikken en denken: wat een gelul. Dan bereik je met een topic als dit namelijk helemaal niets.

#two cents
Je hebt een punt. Misschien reageer ik wat allergischer erop dan nodig is. TS reageert er ook gewoon normaal op en het gaat tenslotte om hem/haar. :)
Het is wel beter dan de doofpot, dat sowieso. Iemand heeft in ieder geval de moeite genomen het gesprek aan te gaan. :)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:41 #181
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197831573
Tnx reageerders, ik geloof dat ik zelf niet meer hoef te verantwoorden O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat vroeg ik me nog af TS, in den beginne, toen jullie nog geen namen wisten, werd je toen niet enorm paranoïde? Dat je bij wijze van spreken iedereen in je omgeving wat anders bekijkt?
Enkel richting leerlingvervoerchauffeurs. Ik kan geen taxibusje zien zonder wat onpasselijk te worden en ik verdenk ze (nog steeds) vagelijk allemaal.

quote:
Heb je ooit de gedachte gehad dat het zich in een andere setting zou hebben afgespeeld dan nu blijkt?
Je bedoelt in de privé-omgeving?
Nope. Het ging niet goed met haar, dus ze kwam eigenlijk nergens. Thuis, op school, in vervoer, op naschoolse opvang.
Bij mijn ouders, maar die ken ik en daarvan weet ik uit ervaring dat ze veilig zijn.
Zwemles was ik van begin tot einde bij.
Dus buiten de genoemde opties was er niet veel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:37:04 #182
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197831642
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:22 schreef aquawoman het volgende:
Jeetje, wat heftig. Sterkte voor jullie.

Maar hier moet iets aan gedaan worden - om ze te straffen voor wat ze jullie dochter hebben aangedaan, maar ook om te voorkomen dat dit door blijft gaan met andere kinderen.

Mijn advies: doe onderzoek, ga op zoek naar andere slachtoffers en klop nogmaals aan bij de politie. En als die nog steeds niets doen, stap naar de media.
Het lijkt me geweldig als je dit op je zou nemen. Je zou er verschrikkelijk veel mensen mee kunnen helpen.

Ik heb gedaan wat ik kon.
Waaronder een beetje wat ik hier niet heb benoemd, maar dat is omdat het niet over mij gaat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:41:17 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_197831742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Tnx reageerders, ik geloof dat ik zelf niet meer hoef te verantwoorden O+
[..]

Enkel richting leerlingvervoerchauffeurs. Ik kan geen taxibusje zien zonder wat onpasselijk te worden en ik verdenk ze (nog steeds) vagelijk allemaal.
[..]

Je bedoelt in de privé-omgeving?
Nope. Het ging niet goed met haar, dus ze kwam eigenlijk nergens. Thuis, op school, in vervoer, op naschoolse opvang.
Bij mijn ouders, maar die ken ik en daarvan weet ik uit ervaring dat ze veilig zijn.
Zwemles was ik van begin tot einde bij.
Dus buiten de genoemde opties was er niet veel.
Dat is een wrang geluk bij een ongeluk, dat ze een beperkte leefwereld had waarin ze verkeerde. Dan kun je behoorlijk zeker zijn van je zaak inderdaad.
Maar dan weer wrang dat je met die zekerheid geen gehoor vindt, natuurlijk.

Snap heel goed dat de focus nu ligt op zo veel mogelijk heling voor alle gezinsleden, in plaats van op het aangaan van een extern gevecht. Een mens kan maar zo veel aan en het hemd is nader dan de rok (en dat is gewoon goed en logisch).
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:47:01 #184
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197831848
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:12 schreef Jippie het volgende:
Herbelevingen zijn vreselijk, je weet niet altijd wat hetgeen is wat je triggert dus het overvalt je vaak. Je dochtertje is nog jong dus voor haar zal het heel erg lastig zijn om te kunnenbegrijpen dat een herbeleving iets heel naars van 'vroeger' is en niet een 'onveilig heden' is.

Ik hoop dat jullie dochtertje toch iets van EMDR of andere effectieve hulp kan krijgen waardoor de herbelevingen zullen afnemen en verdwijnen. Ik weet dat EMDR niet bij iedereen even effectief is en soms meer 'narigheid' omhoog haalt maar het veel mensen uiteindelijk enorm helpt. Ook herbelevingen die worden getriggerd door een bepaalde kleur (bijv kleur bedsprei van de dader) men raakt dan al in staat van paniek als men in een ruimte komt waar die bepaalde kleur overheerst. Weet ook dat 'lichaamsherinneringen' kunnen optreden je ruikt of voelt zaken in of aan je lijf die er op dat moment niet zijn. Zeker voor een kind moet dat extra verwarrend zijn.
:Y
Ze krijgt best diverse begeleiding, afhankelijk van wat op dat moment nodig lijkt. Soms is dat effectiever dan anders. Er zit natuurlijk, zoals dat gaat, een enorm laag zelfbeeld en veel schuldgevoel onder. Ondanks dat vind ik dat ze voor een kind van haar leeftijd ontzettend goed kan reguleren etc. Lang niet altijd natuurlijk, maar vergeleken met het eerste jaar na de onthulling is ze immens gegroeid.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:50:46 #185
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197831936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de reacties waarbij het verhaal in twijfel wordt getrokken juist enorm illustrerend. Want dat zal offline ook gebeurd zijn/gebeuren. De politie nam het allemaal niet eens serieus genoeg.
:Y
Ik heb de indruk dat die twijfelvragen hier ook nog een stuk netter worden gesteld dan irl. Maar dat kan ook komen doordat een ongelovige of schampere toon minder door het scherm heen klinkt.

En ja, ik vind die vragen lastig. Maar ik had ze wel verwacht. En misschien had ik ze zelf 5 jaar geleden ook gesteld.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 13:01:17 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197832109
Misschien een helemaal niet gerelateerde vraag maar hoe kijken jullie naar het te pas en te on pas schreeuwen van kindermisbruiker door conspiracy theoristen richting politici en publieke figuren. Hebben jullie daar wel eens last van omdat het dan toch in soort minder serieus genomen hokje terecht komt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:03:00 #187
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197832140
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien een helemaal niet gerelateerde vraag maar hoe kijken jullie naar het te pas en te on pas schreeuwen van kindermisbruiker door conspiracy theoristen richting politici en publieke figuren. Hebben jullie daar wel eens last van omdat het dan toch in soort minder serieus genomen hokje terecht komt?
Ja, vind ik heel lastig. Ik geloof namelijk dat het oneindig meer voorkomt dan we denken. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat geschreeuw in de ruimte niet helpt.

Over dit onderwerp, veel voorkomen van georganiseerd misbruik, heeft Argos een (mij) best schokkende podcast.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:05 #188
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197832193
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197832396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

:Y
Ze krijgt best diverse begeleiding, afhankelijk van wat op dat moment nodig lijkt. Soms is dat effectiever dan anders. Er zit natuurlijk, zoals dat gaat, een enorm laag zelfbeeld en veel schuldgevoel onder. Ondanks dat vind ik dat ze voor een kind van haar leeftijd ontzettend goed kan reguleren etc. Lang niet altijd natuurlijk, maar vergeleken met het eerste jaar na de onthulling is ze immens gegroeid.
Moet je nagaan, hoe ze zich de komende jaren ten positieve nog kan ontwikkelen. :)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:49:12 #190
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197834193
Mijn Vriendin/Partner heeft jaren gewerkt in een instituut waar ze psychosomatische klachten proberen op te lossen. Vooral bij jonge meisjes die uit oorlogsgebieden komen, waar misbruik eerder regel dan uitzondering is.

Merk je bij je kind op dat er zich lichamelijke klachten manifesteren en praat je er over met specialisten?
Je kunt je focusseren op de gemoedstoestand van je kind, maar er kunnen ook fysieke dingen zijn waar je op moet letten. merk je iets op bij je kind? Buikpijn, jeuk, of moeite met ademhaling?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:54:48 #191
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197834307
Goed punt. We hebben wel een soatest laten doen. Dat traject was ook een verhaal apart.
Verder niet nee. Ze deelt fysiek ongemak niet. Tot in het extreme.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:03:46 #192
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197834497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Goed punt. We hebben wel een soatest laten doen. Dat traject was ook een verhaal apart.
Verder niet nee. Ze deelt fysiek ongemak niet. Tot in het extreme.
Ze hoeft fysiek ongemak niet direct met je te delen, let op haar gedrag in het algemeen, gaat ze vaker naar het toilet, krabt ze zich vaak, wil ze niet meedoen aan activiteiten vanwege moeheid? Dat soort dingen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:32:12 #193
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197835052
Maar als dat zou opvallen, dan?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:40:42 #194
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197835180
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Maar als dat zou opvallen, dan?
Dan raad ik je aan om je kind bij een psychiater te laten onderzoeken op psychosomatische klachten. Geloof me, dat is beter voor het kind, want die kunnen er hun leven lang last van houden, en dit meenemen naar hun volwassenheid. Zij weten paden te vinden die het kind niet kan ontdekken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197837538
Dank voor je antwoorden VWJW!

Heb je nu in sommige settings moeite je kind uit handen te geven? Ik kan me voorstellen dat ze soms alleen is bij een therapeut, bijvoorbeeld? Of komt dat niet voor?

Sterkte. Mooi om te lezen dat ze zo vooruit is gegaan.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_197837800
Wat vOor therapie krijgt ze nu? Emdr? Of kan dat niet op haar leeftijd/iq?
hardcoholic
  vrijdag 5 februari 2021 @ 18:20:57 #197
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197837822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:58 schreef Lot_1 het volgende:
Dank voor je antwoorden VWJW!

Heb je nu in sommige settings moeite je kind uit handen te geven? Ik kan me voorstellen dat ze soms alleen is bij een therapeut, bijvoorbeeld? Of komt dat niet voor?

Sterkte. Mooi om te lezen dat ze zo vooruit is gegaan.
Nee niet echt. Maar dat komt omdat we heel kritisch zijn op wie er met haar alleen mag zijn. Als wij iemand niet kennen of niet vertrouwen, geven we haar niet uit handen, dan is er iemand bij haar die we wel vertrouwen.
Zij is zelf namelijk niet meer te vertrouwen. Niet omdat ze onbetrouwbaar is, maar omdat ze door haar PTSS controle zoekt. Als zij een 'gevaarlijk persoon' ziet, gaat ze daarheen. Op die manier heeft zij (denkt ze) controle over de situatie en kan zij bepalen wanneer er iets gebeurt. Dat betekent dus ook dat ze zichzelf in gevaarlijke situaties kan brengen als er niemand toezicht houdt. Dat hebben we haar ook wel zien doen, heel onaangenaam en eng.

Met bijvoorbeeld haar therapeut laten we haar wel alleen, maar die hebben we zelf zorgvuldig uitgezocht. Dat is anders.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 18:23:16 #198
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197837860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:18 schreef Ferdii het volgende:
Wat vOor therapie krijgt ze nu? Emdr? Of kan dat niet op haar leeftijd/iq?
EMDR, psycho-educatie, cgt, soms een beetje speltherapie, een nieuwige, minder belastende vorm van EMDR.

EMDR kan heel jong al heel effectief zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197838128
Hoe is het met je andere kind? Hoe proberen jullie haar nog ‘normaal’ te laten zijn?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 19:02:55 #200
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197838529
We hebben nog een kind :Y
Heeft veel te jong allerlei dingen van zus gezien die je echt liever zou verbergen.
Secundair trauma, therapie gehad. Doet het nu eigenlijk verrassend goed, al blijft ook dat natuurlijk relatief met zo'n geschiedenis.
We proberen in elk geval elke week een middag met 1 kind alleen te zijn. Op dit moment komen we daar vaak niet veel verder mee dan samen hangen en wat uithijgen, maar ook dat gaat steeds beter.

We geven de jongste wel vaak te weinig aandacht denk ik. Dat proberen we te voorkomen, maar lukt niet altijd
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:02 #201
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197839375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:18 schreef Ferdii het volgende:
Wat vOor therapie krijgt ze nu? Emdr? Of kan dat niet op haar leeftijd/iq?
Oh sorry ik had iq gemist in deze vraag. IQ van mijn dochter is normaal, maar ook bij laag iq kan EMDR heel goed werken. Dan moet je wel dingen anders doen dan bij hogere iqs, maar het helpt zeker.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 00:53:07 #202
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_197845248
Godsallejezus wat een afgrijselijk scenario :'(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_197847245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Goed punt. We hebben wel een soatest laten doen. Dat traject was ook een verhaal apart.
Verder niet nee. Ze deelt fysiek ongemak niet. Tot in het extreme.
Zou goed kunnen dat ze het helemaal niet voelt. Je lijf is eng, daar zitten allerlei sensaties, herinneringen en emoties waar je geen controle over hebt, er zijn verschrikkelijke dingen mee gedaan. Het contact met je lichaam uitschakelen is een heel veel voorkomende oplossing. Plus je hebt zoveel pijn moeten verdragen, je weet echt niet meer wat normaal ongemak is, wat grenzen van moeheid/kou etc zijn. Weten jullie hoe dit bij haar zit?

En nog een vraag: hoe gaan jullie om met de enorme boosheid/machteloosheid/verdriet? Dat dit bestaat, dat dit jullie (dochtertje) is overkomen, dat er vaak weggekeken wordt, dat politie zo weinig doet, dat de wereld zo in elkaar zit, dat jullie en haar een 'normaal' leven is ontnomen, etc. Of is daar niet veel plek voor en richt je je vooral op wat je wél kunt doen voor jullie dochter?

[ Bericht 7% gewijzigd door _flore op 06-02-2021 09:54:37 ]
  zaterdag 6 februari 2021 @ 10:43:09 #204
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197847946
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:40 schreef _flore het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat ze het helemaal niet voelt. Je lijf is eng, daar zitten allerlei sensaties, herinneringen en emoties waar je geen controle over hebt, er zijn verschrikkelijke dingen mee gedaan. Het contact met je lichaam uitschakelen is een heel veel voorkomende oplossing. Plus je hebt zoveel pijn moeten verdragen, je weet echt niet meer wat normaal ongemak is, wat grenzen van moeheid/kou etc zijn. Weten jullie hoe dit bij haar zit?
Mooi gezegd :Y
Zij heeft best wat dingen die ze uitschakelt en niet voelt. Al zijn sommige dingen ook terug aan het komen, ze voelt deze winter voor het eerst echt hoe koud het is bijvoorbeeld, voorheen kon ze prima zonder jas in blote benen in de vrieskou zijn zonder het echt op te merken. Maar we hebben ook wel eens een fors abces gemist omdat ze er niets over liet merken (van merkte?).

We proberen haar te helpen haar lijf langzaam terug te winnen, door dingen ermee te doen waar zij controle over heeft. Benen insmeren, gekke spelletjes, rug wassen lukt zelfs al soms ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 10:56:14 #205
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197848170
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:40 schreef _flore het volgende:
En nog een vraag: hoe gaan jullie om met de enorme boosheid/machteloosheid/verdriet? Dat dit bestaat, dat dit jullie (dochtertje) is overkomen, dat er vaak weggekeken wordt, dat politie zo weinig doet, dat de wereld zo in elkaar zit, dat jullie en haar een 'normaal' leven is ontnomen, etc. Of is daar niet veel plek voor en richt je je vooral op wat je wél kunt doen voor jullie dochter?
Dat wisselt nogal. Ik ben lang heel boos geweest, op de hele wereld. Maar dat betekende ook dat ik de hele tijd boos was op de hulp die ik wel kreeg (want het was te weinig, en ik wilde helemaal geen hulp, en de hulp die er was was niet perfect, en..), op mijn dochter, want zij vertoonde getraumatiseerd gedrag, op mezelf, want ik hielp haar niet genoeg, op mijn leven, want dat was niet meer zoals ik het had en wilde, op mijn vrouw, want die hielp ons niet genoeg, op ons andere kind, want dat had ook iets van ons nodig, op allerlei andere mensen en zaken die hier geen klap mee te maken hadden, etc etc.

Dat is niet vol te houden. Gelukkig heb ik een hele goede therapeut waarmee ik daar redelijk vanaf ben gekomen.

Nu richt ik me op mijn kinderen. Want ze hebben allebei extra zorg en liefde nodig, niet alleen de oudste. Op mezelf. Op het proberen weer een relatie op te bouwen met mijn vrouw die niet enkel gebaseerd is op overleven en samen strijden, maar waarin ook tijd en aandacht is voor het samen leuk hebben.

Misschien krijgen we dan in de nabije toekomst ook nog eens tijd en aandacht om te kijken of er nog iets te redden is aan ons sociaal leven.

Ik kan deze vraag alleen voor mezelf beantwoorden. Mijn vrouw werkt niet hetzelfde als ik. Ik zal eens vragen of zij ook antwoord wil geven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197849821
quote:
We proberen haar te helpen haar lijf langzaam terug te winnen, door dingen ermee te doen waar zij controle over heeft. Benen insmeren, gekke spelletjes, rug wassen lukt zelfs al soms ;)
Wat mooi om te lezen O+
pi_197850196
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat wisselt nogal. Ik ben lang heel boos geweest, op de hele wereld. Maar dat betekende ook dat ik de hele tijd boos was op de hulp die ik wel kreeg (want het was te weinig, en ik wilde helemaal geen hulp, en de hulp die er was was niet perfect, en..), op mijn dochter, want zij vertoonde getraumatiseerd gedrag, op mezelf, want ik hielp haar niet genoeg, op mijn leven, want dat was niet meer zoals ik het had en wilde, op mijn vrouw, want die hielp ons niet genoeg, op ons andere kind, want dat had ook iets van ons nodig, op allerlei andere mensen en zaken die hier geen klap mee te maken hadden, etc etc.

Dat is niet vol te houden. Gelukkig heb ik een hele goede therapeut waarmee ik daar redelijk vanaf ben gekomen.

Nu richt ik me op mijn kinderen. Want ze hebben allebei extra zorg en liefde nodig, niet alleen de oudste. Op mezelf. Op het proberen weer een relatie op te bouwen met mijn vrouw die niet enkel gebaseerd is op overleven en samen strijden, maar waarin ook tijd en aandacht is voor het samen leuk hebben.

Misschien krijgen we dan in de nabije toekomst ook nog eens tijd en aandacht om te kijken of er nog iets te redden is aan ons sociaal leven.

Ik kan deze vraag alleen voor mezelf beantwoorden. Mijn vrouw werkt niet hetzelfde als ik. Ik zal eens vragen of zij ook antwoord wil geven.
Dankjewel voor je openheid! Fijn dat je er redelijk een weg in hebt gevonden. Wat moet dat moeilijk zijn (geweest).
pi_197850451
Krijgen jouw vrouw en jij therapie of hulp ergens?
  Spellchecker zaterdag 6 februari 2021 @ 13:24:47 #209
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197850463
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:23 schreef Meridiaan het volgende:
Krijgen jouw vrouw en jij therapie of hulp ergens?
Staat hierboven ergens in een post van TS.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:54:30 #210
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197850977
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef _flore het volgende:

[..]

Dankjewel voor je openheid! Fijn dat je er redelijk een weg in hebt gevonden. Wat moet dat moeilijk zijn (geweest).
Ja, ook nog wel 'zijn'. Misschien moet ik niet pretenderen dat het helemaal een gelopen race is :@ ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197851438
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, ook nog wel 'zijn'. Misschien moet ik niet pretenderen dat het helemaal een gelopen race is :@ ;)
Zo lees ik het niet.
Ik lees wel dat je/jullie al enorme stappen gemaakt hebben en hoe opgelucht je daar over bent. En hoe trots denk ik. En terecht. Een heel klein beetje licht aan het einde van de tunnel zien lijkt me noodzaak ook. Op deze manier erin staan (door te benoemen hoe het was en nu is en het verschil daar tussen en hoe goed dat is) lijkt me de enige manier om niet je verstand te verliezen, in een allesomvattende depressie te zakken of er maar gewoon een einde aan te maken.

Ik vind het vooral heel sterk en een skill die ik niet zo bezit. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:24:07 #212
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197851589
Misschien heb ik een betere therapeut ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:28:30 #213
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_197854167
Kun je geen artikel 12 procedure starten om veroordeling (of in ieder geval onderzoek) alsnog af te dwingen?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_197854677
Wat verschrikkelijk zeg.
Ik zelf heb ook op speciaal onderwijs gezeten en met het busje gereden als kind. Je hoorde wel vaker dat daar soms op sommige plekken misbruik van gemaakt werd.
Hoor je ook vaak in de gehandicaptenzorg helaas. Ken 1 dame die meerdere malen misbruikt is geweest door de taxichauffeur. Daar gebeurde ook niks mee omdat mevrouw niet zo goed kon uitleggen van hoe en wat. ;(

Heel veel sterkte :*
Twiddel
  zaterdag 6 februari 2021 @ 18:45:55 #215
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197856713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:28 schreef KapiteinIglo het volgende:
Kun je geen artikel 12 procedure starten om veroordeling (of in ieder geval onderzoek) alsnog af te dwingen?
GC / [Vraag wat je wil] Mijn kind werd misbruikt
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 18:50:11 #216
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197856783
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef summer2bird het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg.
Ik zelf heb ook op speciaal onderwijs gezeten en met het busje gereden als kind. Je hoorde wel vaker dat daar soms op sommige plekken misbruik van gemaakt werd.
Hoor je ook vaak in de gehandicaptenzorg helaas. Ken 1 dame die meerdere malen misbruikt is geweest door de taxichauffeur. Daar gebeurde ook niks mee omdat mevrouw niet zo goed kon uitleggen van hoe en wat. ;(

Heel veel sterkte :*
Dat vind ik dus zo treurig. Juist om deze reden is dit natuurlijk voor kwaadwillenden een aantrekkelijke doelgroep. En zou je, vind ik, als politie juíst bij deze doelgroep, bij kwetsbare kinderen die niet goed zelf kunnen vertellen wat ze overkomt, moeten zorgen dat je fatsoenlijk onderzoek doet.

Al helemaal als je een idee hebt wat de prevalentie van seksueel misbruik is onder kinderen (en volwassenen) met uiteenlopende issues, om het maar even breder te trekken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:35:45 #217
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197860847
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

N.a.v. onze aangifte is dus niets gebeurd. Er is, zo luidt de juridische term, geen enkele juridische verdenking jegens de enige persoon die we op het moment van aangifte doen konden aanwijzen. Dit omdat ons kind dus niet letterlijk kon zeggen "Henk Janssen heeft zijn piemel in mijn xx gestoken". Of "Ik moest Piet Karelse pijpen". Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Dat het hier om een kwetsbare doelgroep gaat, want jong en met beperking, en dat ze wellicht met het doen van onderzoek zélf minder cryptisch bewijs hadden kunnen vinden, vonden ze blijkbaar niet zo interessant.
Zedenzaken zijn voor de politie alleen interessant als er geld te plukken valt. Jaarlijks zijn er honderden of duizenden zedenzaken die er op de plank blijven liggen. Gelukkig hebben we een Minister van Justitie van McKinsey die graag aan symboolpolitiek doet en harder wilt straffen terwijl de politie er niks mee doet.

Heb je overwogen om een Art 12 SV procedure te starten? Dan onderzoekt het gerechtshof of de zaak onderzocht moet worden.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197867043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Werkman het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
Same here. En daar ben ik juist zo bang voor. Dat je zo ernstig tegen de muur wordt gezet dat je uit haat dingen gaat doen waar je later niet eens spijt van krijgt. Het meest idiote is dat de overheid jou wél weet te vinden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_197867109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Werkman het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
En dan zit je voor een paar jaar in de bak. En je eigen kind heeft geen dagelijkse vader meer. Jij laat haar dan in de steek.

Ik begrijp TS heel goed. Niet aan de grote klok hangen, want er zou alleen maar meer ellende van kunnen komen.
pi_197869147
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee. Er waren zeer waarschijnlijk ook ouders (van 1 leerling) bij betrokken. Zij gelooft dus niet dat ouders veilig volk zijn.
Het kind van die ouders was ons al eerder opgevallen. Die jongen heeft mij wel eens uit het niets 'bereden' toen ik mijn kind naar opvang bracht. Toen ik er wat over zei tegen de begeleiding zeiden die wat ongemakkelijk "ja da's pietje, die doet dat altijd".
Kinderen doen dat zelden zomaar, bij wildvreemde volwassenen.
Heb je hiervan een melding gemaakt oid? Dit kan ook anoniem dacht ik, en wie weet wat dat via via oplevert als ze daadwerkelijk bij iets vuils betrokken zijn. En zo niet, dan heb je het iig geprobeerd.

Ik begrijp dat je primair aan je eigen kind moet denken, maar dat je ook nadat je bericht hebt gekregen van de politie dat ze niets gaan doen dit niet minstens bij andere ouders bekend maakt begrijp ik niet. Is dat een bewuste keuze?

Ik zou als ouder echt woest zijn als ik achteraf zou horen dat jullie allang wisten dat (minimaal) die ene chauffeur losse handjes had maar er voor kozen om niets te vertellen waardoor mijn kind nog (jaren) langer misbruikt kon worden. Dat door dat te vertellen de dader wellicht niet gestraft kan worden vind ik van minder belang dan dat ik de mogelijkheid heb om misbruik van mijn kind direct te stoppen. (Overigens zou ik hier nog wel begrip voor kunnen opbrengen als het onderzoek op dat moment nog liep, maar als eenmaal geconcludeerd wordt dat ze er niets mee doen, wordt dat een ander verhaal).

Verder heel veel sterkte, lijkt me erg zwaar om in jullie schoenen te staan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 7 februari 2021 @ 11:17:20 #221
151515 verita
Happy days
pi_197869454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 07:17 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is wel heel makkelijk gezegd, als je niet beter weet. Iemand die verslaafd is moet ook elke dag kiezen om nuchter te blijven. Ik denk dat het heel moeilijk is voor dat soort mensen om te kiezen als dingen normaal lijken omdat ze je als kind zijn aangedaan. Kijk maar naar de post van de TS over dat andere jongetje voor hem is dat normaal gedrag en ik weet niet of er hulp beschikbaar is die zulke dingen ongedaan kunnen maken hoe triest het ook is.
Nee, dat is niet makkelijk gezegd. Misschien had ik het duidelijker moeten zeggen. Ik heb het dan over volwassenen die bij hun volle verstand zijn. Die kunnen er dan voor kiezen om het niet te doen. En geloof me, ik weet waar ik het over heb.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 7 februari 2021 @ 11:53:37 #222
485843 crew  Jippie
pi_197870079
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee niet echt. Maar dat komt omdat we heel kritisch zijn op wie er met haar alleen mag zijn. Als wij iemand niet kennen of niet vertrouwen, geven we haar niet uit handen, dan is er iemand bij haar die we wel vertrouwen.
Zij is zelf namelijk niet meer te vertrouwen. Niet omdat ze onbetrouwbaar is, maar omdat ze door haar PTSS controle zoekt. Als zij een 'gevaarlijk persoon' ziet, gaat ze daarheen. Op die manier heeft zij (denkt ze) controle over de situatie en kan zij bepalen wanneer er iets gebeurt. Dat betekent dus ook dat ze zichzelf in gevaarlijke situaties kan brengen als er niemand toezicht houdt. Dat hebben we haar ook wel zien doen, heel onaangenaam en eng.

Met bijvoorbeeld haar therapeut laten we haar wel alleen, maar die hebben we zelf zorgvuldig uitgezocht. Dat is anders.
Dit moet echt vreselijk zijn om te hebben bemerkt.

Misschien een rare vraag en je hoeft hem ook niet te beantwoorden. Je dochter is nog erg jong, heeft ze wel het besef van 'goed en kwaad' in de zin van dat anderen iets hebben gedaan bij haar wat 'echt fout' is of maakt ze dat onderscheid nog niet? Iets als vervelends ervaren is anders dan het besef dat iemand jou echt 'kwaad' heeft gedaan.
pi_197870468
Zou me niks verbazen dat bepaalde politie-agenten ook betrokken zijn bij het misbruik.
  † In Memoriam † zondag 7 februari 2021 @ 12:19:41 #224
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_197870478
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Vigilant88 het volgende:
Zou me niks verbazen dat bepaalde politie-agenten ook betrokken zijn bij het misbruik.
nou nou, waar baseer je dat op ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 7 februari 2021 @ 12:20:07 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_197870483
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Vigilant88 het volgende:
Zou me niks verbazen dat bepaalde politie-agenten ook betrokken zijn bij het misbruik.
Doe even normaal alsjeblieft. Dit soort verdachtmakingen zijn nergens voor nodig. We gaan het daar verder ook niet over hebben want het is off topic.
Spoilers!
  zondag 7 februari 2021 @ 12:21:12 #226
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197870499
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp dat je primair aan je eigen kind moet denken, maar dat je ook nadat je bericht hebt gekregen van de politie dat ze niets gaan doen dit niet minstens bij andere ouders bekend maakt begrijp ik niet. Is dat een bewuste keuze?

Ik zou als ouder echt woest zijn als ik achteraf zou horen dat jullie allang wisten dat (minimaal) die ene chauffeur losse handjes had maar er voor kozen om niets te vertellen waardoor mijn kind nog (jaren) langer misbruikt kon worden.
• We hebben de politie en de schooldirecteur geïnformeerd over de naam en alle beschrijvingen die wij hadden.
• Wij hebben ons kind vrijwel direct van die school gehaald. Dat was maanden voor we van de politie hoorden dat ze niks gingen doen. In al die maanden hebben we alleen contact gehad met de schooldirecteur.
• We wisten dat de ritten die voor ons kind zo desastreus waren geweest niet meer plaatsvonden. Bovendien hadden we geen namen van chauffeurs, enkel beschrijvingen.
• Er rijden tig bedrijven op zo'n school, dus hadden wij geen idee om welk bedrijf (of bedrijven) het ging en welke kinderen bij wie in de taxi zaten.
• We hebben nog geprobeerd contact te leggen met een juf, maar al konden we zien dat ze onze appjes gelezen had, kregen we geen enkele reactie.
• Er was maar 1 ouder van de klas waarvan wij contactgegevens hadden. Daar hebben we wel mee gecommuniceerd hierover. Hun reactie toen de politie niet ging vervolgen was dat ze blij en opgelucht waren dat er dus niks gebeurd was. N.a.v. dat voor ons onwijs schokkende bericht hebben wij in het afsluitende gesprek met de directeur haar gevraagd om alsjeblieft extra alert te zijn op elk signaal van mogelijk misbruik bij alle kinderen op school, omdat de kinderen het blijkbaar ook niet allemaal van de eigen ouders moesten hebben. Zij gaf toen aan dat ze dat al was, en dat sinds onze melding vaak zat leerkrachten bij haar kwamen met signalen. Helaas zat er nooit iets bij dat concreet/duidelijk genoeg was om actie te ondernemen.
• Wij hebben van de politie helder te verstaan gekregen dat wél duidelijk communiceren ons ook op beschuldigingen van laster en/of smaad zou komen te staan.

Tenslotte zou het aardig zijn als je (niet alleen jij, meer posters met deze vraag op een zekere toon) je kwaadheid zou richten op de mensen die het kwaad aanrichten. Ik krijg het gevoel dat ik medeverantwoordelijk gemaakt wordt voor andermans daden. Ik ben niet verantwoordelijk. De daders zijn verantwoordelijk. Als er iemand tegen in het geweer moet komen, is dat de maatschappij. Niet ik als eenzame Don Quichot, terwijl wij al amper het hoofd boven water kunnen houden met wat we thuis te doen hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197870706
De man van een kennis reed op een taxi en is ontslagen omdat hij bij één klant te veel in de achteruitkijk spiegel keek en zij zich 'met ogen aangerand' voelde. Hij zegt dat totaal niet te hebben gedaan (ik begrijp dat ik alleen hun kant van het verhaal ken). Maar als iemand al ontslagen kan worden omdat een klant klaagt over 'te veel kijken', dan mag ik hopen dat een chauffeur die kinderen vervoert op z'n minst een andere doelgroep krijgt bij vermoeden van seksueel misbruik. Die laat je dan toch echt geen kinderen meer vervoeren. Ook al geloof je hem op zijn woord. Sneu als het niet waar is, maar ik zou geen risico willen nemen als vervoerder.

Politie doet geen nader onderzoek zou voor mij overigens niet betekenen dat er dus niets aan de hand was :X Alleen dat er geen bewijs was. Ik zou absoluut alert blijven als ik die ouders/school was. Ik begrijp overigens nog steeds totaal niet waarom de politie hier niet serieuzer mee aan de slag is gegaan. En ik denk dat Vigilant88 dat bedoelde met zijn opmerking.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 februari 2021 @ 12:35:23 #228
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197870734
quote:
2s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:53 schreef Jippie het volgende:

[..]

Dit moet echt vreselijk zijn om te hebben bemerkt.

Misschien een rare vraag en je hoeft hem ook niet te beantwoorden. Je dochter is nog erg jong, heeft ze wel het besef van 'goed en kwaad' in de zin van dat anderen iets hebben gedaan bij haar wat 'echt fout' is of maakt ze dat onderscheid nog niet? Iets als vervelends ervaren is anders dan het besef dat iemand jou echt 'kwaad' heeft gedaan.
Dat besef heeft ze wel. Ze kan alleen niet goed onderscheiden hoe normaal of abnormaal dat kwaad is. Relatief gezien zijn heel veel van de volwassenen die zij heeft ontmoet niet ok. Dat maakt het extra moeilijk om te geloven dat de rest niet zo denkt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 7 februari 2021 @ 12:40:58 #229
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197870826
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:34 schreef Isabeau het volgende:
De man van een kennis reed op een taxi en is ontslagen omdat hij bij één klant te veel in de achteruitkijk spiegel keek en zij zich 'met ogen aangerand' voelde. Hij zegt dat totaal niet te hebben gedaan (ik begrijp dat ik alleen hun kant van het verhaal ken). Maar als iemand al ontslagen kan worden omdat een klant klaagt over 'te veel kijken', dan mag ik hopen dat een chauffeur die kinderen vervoert op z'n minst een andere doelgroep krijgt bij vermoeden van seksueel misbruik. Die laat je dan toch echt geen kinderen meer vervoeren. Ook al geloof je hem op zijn woord. Sneu als het niet waar is, maar ik zou geen risico willen nemen als vervoerder.
Ik schreef er eerder al over. Een op heterdaad betrapte chauffeur die met kinderen kon blijven rijden omdat hij (nog) niet veroordeeld was. Duurt anderhalf jaar voor zo'n zaak voorkomt en tot die tijd is je VOG gewoon geldig.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze doelgroep ook gewoon niet interessant genoeg is. Speciaal onderwijs. Dat zijn dus gekken, debielen of gehandicapten. Die moet je wegstoppen en zo veel mogelijk vergeten. Veel makkelijker.

Verder is het m.i. onvoorstelbaar dat óveral in onderwijs en kinderopvang het vierogenprincipe geldt, maar in leerlingvervoer niet. Dat was te duur, dus is de extra begeleider wegbezuinigd. Daarom is de chauffeur alleen met een kwetsbare doelgroep.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197870866
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Ik schreef er eerder al over. Een op heterdaad betrapte chauffeur die met kinderen kon blijven rijden omdat hij (nog) niet veroordeeld was. Duurt anderhalf jaar voor zo'n zaak voorkomt en tot die tijd is je VOG gewoon geldig.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze doelgroep ook gewoon niet interessant genoeg is. Speciaal onderwijs. Dat zijn dus gekken, debielen of gehandicapten. Die moet je wegstoppen en zo veel mogelijk vergeten. Veel makkelijker.

Verder is het m.i. onvoorstelbaar dat óveral in onderwijs en kinderopvang het vierogenprincipe geldt, maar in leerlingvervoer niet. Dat was te duur, dus is de extra begeleider wegbezuinigd. Daarom is de chauffeur alleen met een kwetsbare doelgroep.
omg, nu je het zegt. In de opvang mag je niet alleen met kinderen zijn, maar in zo'n taxibusje dus wel :X Ik snap heus wel dat het te duur is om er een tweede in te zetten, maar een camera zou toch gewoon binnen de mogelijkheden behoren. Gewone bussen hebben ook gewoon een camera tegenwoordig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 februari 2021 @ 12:44:44 #231
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197870887
Nope. Dat hebben mensen op diverse plekken wel geprobeerd, maar ketste af op de AVG :r
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197870895
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Dit is precies het probleem dat eerder is in het topic is aangehaald. Dit is/ klinkt te erg, dus zal het wel niet waar zijn. Makkelijke, fijne, veilige gedachte.

Zou de politie ook zo denken?
Die zijn toch dagelijks met misdaad bezig.
  zondag 7 februari 2021 @ 12:46:25 #233
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197870921
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:45 schreef Vigilant88 het volgende:

[..]

Zou de politie ook zo denken?
Die zijn toch dagelijks met misdaad bezig.
Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_197871116
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.
Sterkte kerel.
pi_197871185
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ga maar eens na met welk doel de LEBZ is opgericht.
Om te janken inderdaad.

Ik kende die reportages van Argos. Heel goed dat zij er in elk geval wél aandacht aan besteden en er kritische vragen worden gesteld. Maar dieptriest dat het beschermen van kwetsbaren/kinderen niet bovenaan de agenda staat in onze maatschappij.
pi_197871227
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Nope. Dat hebben mensen op diverse plekken wel geprobeerd, maar ketste af op de AVG :r
...

sprakeloos.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 7 februari 2021 @ 13:18:16 #237
485843 crew  Jippie
pi_197871400
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

• We hebben de politie en de schooldirecteur geïnformeerd over de naam en alle beschrijvingen die wij hadden.
• Wij hebben ons kind vrijwel direct van die school gehaald. Dat was maanden voor we van de politie hoorden dat ze niks gingen doen. In al die maanden hebben we alleen contact gehad met de schooldirecteur.
• We wisten dat de ritten die voor ons kind zo desastreus waren geweest niet meer plaatsvonden. Bovendien hadden we geen namen van chauffeurs, enkel beschrijvingen.
• Er rijden tig bedrijven op zo'n school, dus hadden wij geen idee om welk bedrijf (of bedrijven) het ging en welke kinderen bij wie in de taxi zaten.
• We hebben nog geprobeerd contact te leggen met een juf, maar al konden we zien dat ze onze appjes gelezen had, kregen we geen enkele reactie.
• Er was maar 1 ouder van de klas waarvan wij contactgegevens hadden. Daar hebben we wel mee gecommuniceerd hierover. Hun reactie toen de politie niet ging vervolgen was dat ze blij en opgelucht waren dat er dus niks gebeurd was. N.a.v. dat voor ons onwijs schokkende bericht hebben wij in het afsluitende gesprek met de directeur haar gevraagd om alsjeblieft extra alert te zijn op elk signaal van mogelijk misbruik bij alle kinderen op school, omdat de kinderen het blijkbaar ook niet allemaal van de eigen ouders moesten hebben. Zij gaf toen aan dat ze dat al was, en dat sinds onze melding vaak zat leerkrachten bij haar kwamen met signalen. Helaas zat er nooit iets bij dat concreet/duidelijk genoeg was om actie te ondernemen.
• Wij hebben van de politie helder te verstaan gekregen dat wél duidelijk communiceren ons ook op beschuldigingen van laster en/of smaad zou komen te staan.

Tenslotte zou het aardig zijn als je (niet alleen jij, meer posters met deze vraag op een zekere toon) je kwaadheid zou richten op de mensen die het kwaad aanrichten. Ik krijg het gevoel dat ik medeverantwoordelijk gemaakt wordt voor andermans daden. Ik ben niet verantwoordelijk. De daders zijn verantwoordelijk. Als er iemand tegen in het geweer moet komen, is dat de maatschappij. Niet ik als eenzame Don Quichot, terwijl wij al amper het hoofd boven water kunnen houden met wat we thuis te doen hebben.
Ben jij mal!

Je hebt alles gedaan wat in jouw vermogen lag om deze walgelijke gebeurtenis kenbaar te maken en zo anderen te waarschuwen.
De school, justitie en gemeente zijn de verantwoordelijken om maatregelen te treffen dat dit misbruik niet (meer) plaats kan vinden. (Het vervoer naar school wordt toch vanuit de gemeente georganiseerd? ).

Jullie gezin heeft jouw zorg nodig en dat geef je!

Iedere ouder moet zelf alert zijn op het feit dat de maatschappij niet zo veilig is voor onze kinderen als dat we zouden willen.

Weet dat je verhaal mij veel inzicht geeft in een situatie in mijn omgeving uit het verleden, dank daarvoor _O_
pi_197871428
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Nope. Dat hebben mensen op diverse plekken wel geprobeerd, maar ketste af op de AVG :r
Onvoorstelbaar, dat de veiligheid van mensen onderschikt is aan de privacy
We have far more in common than that which devides us..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 februari 2021 @ 14:43:55 #239
269689 crew  Viv
pi_197872801
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

omg, nu je het zegt. In de opvang mag je niet alleen met kinderen zijn, maar in zo'n taxibusje dus wel :X
Ja, dat heb ik me ook nooit gerealiseerd tot dit topic. Die kinderen zitten gewoon als ratten in de val als zo'n chauffeur kwaad in de zin heeft. :X :'(
  zondag 7 februari 2021 @ 14:54:31 #240
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197872960
Maar ik vind dat ZO KROM: op mijn werk rijden er monteurs in busjes. Daar zit een GPS-tracker op. Die mag natuurlijk niet zómaar uitgelezen worden, maar als we bijv (al heel lang) geen contact kunnen krijgen, er zorgen zijn over de veiligheid van de monteur of als er vermoedt wordt dat er gekke dingen gebeuren kunnen ze uitgelezen worden als goed verantwoord wordt waaróm.

Ik snap niet waarom dat bij die monteurs wel mag, maar bij chauffeurs die het waardevolste bezit van mensen vervoerd niet :? Als ik zo'n chauffeur was, zou ik dat echt niet erg vinden. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze van minuut tot minuut dat registreren, maar inderdaad een camera of een tracker is echt wel te verantwoorden, alleen moet de data goed beveiligd zijn.

Frustrerend en stom, en inderdaad heel gek dat het vierogenprincipe daar niet geldt :? Het is wel je dóchter die ze bij zich hebben. En extra stom dat er zo'n extra stigma overheen hangt door het soort school waar ze op zit, dat verandert toch niks aan het feit dat ze een mens is :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 7 februari 2021 @ 15:22:50 #241
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197873483
Ja er zijn wel trackers, dat is het probleem niet. Er wordt gewoon aan rittenregistratie gedaan. Daar wordt alleen blijkbaar door niemand op gecontroleerd. Of de 'controleur' is net zo fout als de rest. We hebben er namelijk wel over gebeld. En vragen over gesteld. Maar nooit anders te horen gekregen dan dat ons niet aan ging waarom het zo lang duurde.
Privacy.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 7 februari 2021 @ 19:21:05 #242
151515 verita
Happy days
pi_197877349
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ja er zijn wel trackers, dat is het probleem niet. Er wordt gewoon aan rittenregistratie gedaan. Daar wordt alleen blijkbaar door niemand op gecontroleerd. Of de 'controleur' is net zo fout als de rest. We hebben er namelijk wel over gebeld. En vragen over gesteld. Maar nooit anders te horen gekregen dan dat ons niet aan ging waarom het zo lang duurde.
Privacy.
In het algemeen: Kun je je kind niet uitrusten met zo'n tracker? Dat mag je toch als ouder zelf beslissen?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197877656
TS, ik heb geen vraag. Maar ik blijf me elke post verbazen over wat jullie meemaken en meegemaakt hebben. Ik wil je kracht en sterkte wensen, maar het voelt heel leeg/loos. Ik hoop dat je dochter met alle hulp kleine stapjes blijft maken en dat er een punt komt dat dit alles bagage is in haar rugzak, maar niet meer haar leven overheerst. En dat hoop ik voor jou en je andere gezinsleden ook.
pi_197877741
quote:
17s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:37 schreef Puala het volgende:
TS, ik heb geen vraag. Maar ik blijf me elke post verbazen over wat jullie meemaken en meegemaakt hebben. Ik wil je kracht en sterkte wensen, maar het voelt heel leeg/loos. Ik hoop dat je dochter met alle hulp kleine stapjes blijft maken en dat er een punt komt dat dit alles bagage is in haar rugzak, maar niet meer haar leven overheerst. En dat hoop ik voor jou en je andere gezinsleden ook.
Ik heb al een paar keer iets soortgelijks willen typen maar kon niet de juiste/passende woorden vinden. Dus kan alleen maar hierbij aansluiten!
pi_197879068
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Heb je hiervan een melding gemaakt oid? Dit kan ook anoniem dacht ik, en wie weet wat dat via via oplevert als ze daadwerkelijk bij iets vuils betrokken zijn. En zo niet, dan heb je het iig geprobeerd.

Ik begrijp dat je primair aan je eigen kind moet denken, maar dat je ook nadat je bericht hebt gekregen van de politie dat ze niets gaan doen dit niet minstens bij andere ouders bekend maakt begrijp ik niet. Is dat een bewuste keuze?

Ik zou als ouder echt woest zijn als ik achteraf zou horen dat jullie allang wisten dat (minimaal) die ene chauffeur losse handjes had maar er voor kozen om niets te vertellen waardoor mijn kind nog (jaren) langer misbruikt kon worden. Dat door dat te vertellen de dader wellicht niet gestraft kan worden vind ik van minder belang dan dat ik de mogelijkheid heb om misbruik van mijn kind direct te stoppen. (Overigens zou ik hier nog wel begrip voor kunnen opbrengen als het onderzoek op dat moment nog liep, maar als eenmaal geconcludeerd wordt dat ze er niets mee doen, wordt dat een ander verhaal).

Verder heel veel sterkte, lijkt me erg zwaar om in jullie schoenen te staan.
Als ik zoals TS al het mogelijk heb gedaan zou ik me ook op het herstel van mijn eigen kind richten ik heb dan wel wat beters te doen. Je kunt zoiets er niet bijhebben daar ga je gewoon aan kapot als je blijft denken aan wat dat soort mensen met kinderen doen. En wat als een zaak over jouw kind strandt doordat iemand anders dingen vertelt die in het voordeel van de dader werken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 7 februari 2021 @ 21:29:27 #246
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197879557
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:21 schreef verita het volgende:

[..]

In het algemeen: Kun je je kind niet uitrusten met zo'n tracker? Dat mag je toch als ouder zelf beslissen?
Ik zou nu wel zo'n tracker willen, gewoon voor haar dagelijks leven. Niet dat ze ooit uit het oog verloren wordt, maar toch...
Maar welke? Geen idee wat nou echt werkt. Het kind kan, ook weer wegens trauma, geen bandjes om haar pols verdragen. Of strakke kettingen. Dus waar laat je zo'n ding?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  † In Memoriam † zondag 7 februari 2021 @ 21:35:44 #247
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_197879664
Er zijn trackers om aan n rugzakje te hangen.
https://www.weenect.com/n(...)uVKtMb4aAib0EALw_wcB
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 8 februari 2021 @ 09:47:17 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197884656
Pff wat een verhaal weer -O-

Mbt die trackers, je zou verwachten dat je dan in ieder geval zou kunnen achterhalen wie jouw dochter wegbracht / thuisbracht en hoe lang die ritjes duurden / hoelang ze zouden mogen duren adhv de te af te leggen kilometers.

Blijf het teleurstellend vinden dat er blijkbaar erg weinig gedaan is door de politie.
Natuurlijk wel begrijpelijk dat ze wel iets van sluitend bewijs nodig hebben. Maar voor andere zaken kan het wel weer met een "laten we je in ieder geval aan de tand voelen en kijken of je iets gedaan hebt". .nu gebeurd er gewoon niets.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:50:47 #249
151515 verita
Happy days
pi_197885670
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik zou nu wel zo'n tracker willen, gewoon voor haar dagelijks leven. Niet dat ze ooit uit het oog verloren wordt, maar toch...
Maar welke? Geen idee wat nou echt werkt. Het kind kan, ook weer wegens trauma, geen bandjes om haar pols verdragen. Of strakke kettingen. Dus waar laat je zo'n ding?
Nou kan ik goed kleding maken dus voor mij zou het geen issue zijn, ik zou het 'hufterproof' in een zakje op een bodywarmer of vestje oid naaien/tijdelijk vastmaken.
Als ik iets voor je kind moet maken waardoor ze wel zo'n ding kan meenemen, dan zeg het maar, ik zou het graag doen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197885987
Eigenlijk wil je een trakcer meets fitbit achtig iets, met iets van een alarmfunctie als de fitbit bij paniek of angst horende signalen registreert. In het ideale geval ook nog met een Ring functie, zodat ie start met filmen zodra het alarm af gaat....

We kunnen mensen op de maan zetten, maar dit is nog geen ding..?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 8 februari 2021 @ 12:22:18 #251
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197887138
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:50 schreef verita het volgende:

[..]

Nou kan ik goed kleding maken dus voor mij zou het geen issue zijn, ik zou het 'hufterproof' in een zakje op een bodywarmer of vestje oid naaien/tijdelijk vastmaken.
Als ik iets voor je kind moet maken waardoor ze wel zo'n ding kan meenemen, dan zeg het maar, ik zou het graag doen.
Tnx O+
Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, qua gewicht enzo. Ze draagt alleen flexibele stoffen, dus dat trekt natuurlijk. Is iets om verder over na te denken.

Overigens gaat ze niet (nooit) meer met leerlingvervoer, ik weet niet of ik dat had benoemd. Die belofte hebben we haar gemaakt en is voor ons heilig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:24:09 #252
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197887160
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:47 schreef Cue_ het volgende:
Mbt die trackers, je zou verwachten dat je dan in ieder geval zou kunnen achterhalen wie jouw dochter wegbracht / thuisbracht en hoe lang die ritjes duurden / hoelang ze zouden mogen duren adhv de te af te leggen kilometers.
Oh het kán wel. Daar zit inderdaad het probleem niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker maandag 8 februari 2021 @ 12:58:07 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197887648
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Tnx O+
Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, qua gewicht enzo. Ze draagt alleen flexibele stoffen, dus dat trekt natuurlijk. Is iets om verder over na te denken.

Overigens gaat ze niet (nooit) meer met leerlingvervoer, ik weet niet of ik dat had benoemd. Die belofte hebben we haar gemaakt en is voor ons heilig.
Gvd wat een impact heeft die ellende op jullie allemaal zeg ... :X
pi_197890427
Wat een vreselijk nachtmerrie. Wat erg dat jullie elke keer weer tegen muren van onwillendheid en bureaucratie (of AVG) aanlopen. Ik begrijp dat politie e.d. voorzichtig is bij beschuldigingen van misbruik, maar dit kan niet de bedoeling zijn. Machteloos toezien en extra zout in de toch al enorme wond ;( .

Maar mooi om te zien hoe jullie nu al je energie in herstel willen stoppen en in elkaar. Dat levert uiteindelijk meer op dan blijven vechten als er niks te winnen valt. Ik wens jullie heel veel sterkte.

Het is al gevraagd, maar volgens mij heb ik geen antwoord gezien. Hebben jullie overwogen om te verhuizen naar een heel andere omgeving? Onder het mom van frisse start, zonder kans om de (mogelijke) daders plotseling tegen te komen? Of is dat gezien het trauma en alles eromheen sowieso nu geen optie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197893074
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die vraag is ons vaker gesteld.
Wij leven in een heel wankel evenwicht, met een verschrikkelijk kwetsbaar kind. Dat kind willen we liever beschermen tegen de wereld. In de openbaarheid treden betekent dat we de wereld bij ons uitnodigen.
Dat risico willen we niet nemen. Dan liever zo goed mogelijk voor haar zorgen en accepteren dat wij daardoor niet degenen zullen zijn die de verantwoordelijken aan de schandpaal nagelen.
Allereerst: wat vreselijk dat dit alles is gebeurd.
Ik vroeg mij af of je wilt vertellen water met je dochter aan de hand is. Mijn zoon is nl. ook kwetsbaar (autisme en zwakbegaafd) en het is mijn grootste angst dat hem ook zoiets overkomt, terwijl hij er evenmin over kan praten.
  maandag 8 februari 2021 @ 18:12:48 #256
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197893469
Dit topic gaat aan het eind van de avond weer dicht.

Bedankt.
Ik wist niet zo goed wat me te wachten stond met een vwjw topic maar het was eigenlijk heel ok om te doen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 8 februari 2021 @ 18:18:17 #257
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197893575
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef Phaidra het volgende:
Het is al gevraagd, maar volgens mij heb ik geen antwoord gezien. Hebben jullie overwogen om te verhuizen naar een heel andere omgeving? Onder het mom van frisse start, zonder kans om de (mogelijke) daders plotseling tegen te komen? Of is dat gezien het trauma en alles eromheen sowieso nu geen optie?
Geen antwoord omdat ik het antwoord niet weet. Verhuizen heeft de voordelen die je noemt, maar kost ook de huidige school (zijn er niet zoveel van) en onwijs begripvolle juf, stabiliteit voor andere kind, ons laatste restje sociaal netwerk, het huis van onze dromen en mogelijk onze huidige forse jeugdwet steun + hulpverlenersnetwerk.
Dat is nogal een prijs.

Maar het trekt soms wel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 8 februari 2021 @ 18:25:31 #258
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_197893767
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:53 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Allereerst: wat vreselijk dat dit alles is gebeurd.
Ik vroeg mij af of je wilt vertellen water met je dochter aan de hand is. Mijn zoon is nl. ook kwetsbaar (autisme en zwakbegaafd) en het is mijn grootste angst dat hem ook zoiets overkomt, terwijl hij er evenmin over kan praten.
DM
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker maandag 8 februari 2021 @ 18:37:51 #259
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197894024
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dit topic gaat aan het eind van de avond weer dicht.

Bedankt.
Ik wist niet zo goed wat me te wachten stond met een vwjw topic maar het was eigenlijk heel ok om te doen :)
Dank voor het delen van jullie verhaal. Ik hoop dat jullie vooruit blijven gaan.
En heel veel succes daarmee! ^O^
pi_197895284
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dit topic gaat aan het eind van de avond weer dicht.

Bedankt.
Ik wist niet zo goed wat me te wachten stond met een vwjw topic maar het was eigenlijk heel ok om te doen :)
Dank je wel hiervoor. Je leest, veel te vaak, kind misbruikt. En dan kan je natuurlijk nagaan dat dat een enorme impact heeft op het kind, het gezin en de omgeving. Maar door jouw openheid blijkt dat die impact onvoorstelbaar veel groter is.
Hopelijk komt het goed, hoop zo dat jullie kind weer plezier in het leven krijgt, doorkrijgt dat niet iedereen fout is en dat ze weet een geweldige meid is met jullie als ouders die voor haar (en hun) geluk vechten en dat zij en haar broertje of zusje op een gegeven moment gewoon kind kunnen zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_197895323
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dit topic gaat aan het eind van de avond weer dicht.

Bedankt.
Ik wist niet zo goed wat me te wachten stond met een vwjw topic maar het was eigenlijk heel ok om te doen :)
Ik ben wel blij te lezen dat je het ok vond om te doen. Terwijl ik aan het lezen was vroeg ik me namelijk af of je niet allerlei helende wonden aan het open maken was. Maar daar zal je van te voren wel goed over na hebben gedacht.

Bedankt voor je verhaal. Ik hoop dat jullie vieren samen deze ellendige periode in jullie leven kunnen afsluiten. Ooit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 februari 2021 @ 19:59:27 #262
269689 crew  Viv
pi_197895796
@VraagWatJeWil bedankt voor jouw/jullie verhaal. Ik ben eyeopeners rijker en illusies armer. Veel sterkte en succes voor de toekomst! :*
pi_197897063
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geen antwoord omdat ik het antwoord niet weet. Verhuizen heeft de voordelen die je noemt, maar kost ook de huidige school (zijn er niet zoveel van) en onwijs begripvolle juf, stabiliteit voor andere kind, ons laatste restje sociaal netwerk, het huis van onze dromen en mogelijk onze huidige forse jeugdwet steun + hulpverlenersnetwerk.
Dat is nogal een prijs.

Maar het trekt soms wel.
Dat lijkt me inderdaad een heel moeilijke keuze. Vanwege de redenen die je noemt, kan ik me goed voorstellen dat blijven momenteel de beste optie is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197898352
Ok, het topic gaat op slot. VWJW, enorm bedankt voor je indrukwekkende verhaal en eerlijke antwoorden.

Sterkte man. Met alles.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')