abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197811340
quote:
Veel sneeuw in aantocht: ’Zondag valt er mogelijk lokaal 30 centimeter’

AMSTERDAM - Aankomend weekend komt er behoorlijk winters weer aan. Mogelijk valt zo’n 20 centimeter sneeuw. Zaterdagavond gaat het in het noorden stevig sneeuwen bij een temperatuur van -2 tot -5 graden. Op zondag blijft het volop winter en sneeuwt het urenlang, mogelijk zelfs de hele dag, voorspelt Weeronline.

Zaterdag is het begin van een behoorlijk koude en sneeuwrijke periode. Het wordt een echte overgangsdag waarbij vanuit het noordoosten steeds koudere lucht naar ons land wordt geblazen. In de middag valt van het zuiden uit op steeds meer plaatsen neerslag.

Kans op ijzel op zaterdag
Dat betekent sneeuw in het noorden en regen in het zuiden. In het overgangsgebied is er grote kans op ijzel. De sneeuw bereikt het midden in de loop van de middag en het noorden pas in de avond.

Zaterdagavond en in de nacht naar zondag zijn de verschillen tussen het noorden en zuiden groot. In het noorden sneeuwt het dan al stevig bij een temperatuur van -2 tot -5 graden. Ook in het midden valt al flink wat sneeuw bij temperaturen onder het vriespunt. In zes uur tijd kan lokaal 10-15 centimeter sneeuw vallen.

In het zuiden regent het dan nog en is de kans op ijzel groot en wordt het zeer verraderlijk op de weg. Vanwege de avondklok is er veel minder verkeer op de weg en dat betekent ook dat zout minder goed wordt ingereden. Op veel plaatsen wordt het dan ook spekglad en gevaarlijk op de weg. Waar het precies tot ijzel komt is volgens Weeronline nu nog onzeker.

Sneeuwduinen door harde wind
Doordat er een flinke wind staat kan er driftsneeuw ontstaan. De sneeuw hoopt zich dan door de wind op tot sneeuwduinen die meer dan een meter hoog kunnen worden. Daarbij ligt de gevoelstemperatuur door de wind tussen -10 en -15 graden.
AD is iets voorzichtiger qua sneeuw (10-20 cm) maar heeft het over "Siberische Kou"

quote:
‘Siberische kou’ en sneeuw op komst, schaatsen kunnen uit het vet
VIDEONederland krijgt vanaf dit weekend te maken met een serieuze winterinval met ijzel, sneeuw, vorst én lage gevoelstemperaturen door een ijskoude oostenwind. Vanuit het noorden duikt de temperatuur zaterdagavond overal onder nul, waarop enkele ijsdagen volgen met mogelijk zelfs een kouderecord, voorspelt Weerplaza.

Nederland ligt zaterdag volgens het weerbureau op de scheiding van twee fronten. Terwijl het noorden al in de kou zit, trekt vanuit het zuiden een regenzone ons land binnen. Die botsing van zachte en warme lucht veroorzaakt sneeuw en ijzel. ,,In de provincies Limburg en Noord-Brabant kan het enkele uren regenen bij een temperatuur van -1 of -2 graden. Intussen gaat het dan in het midden van het land sneeuwen. Na middernacht gaat de regen ook in het zuiden over in sneeuw’’, zegt weerman Alfred Snoek.

Zondagmorgen sneeuwt het ook nog maar in de loop van de dag trekt het neerslaggebied weg. ,,In het zuiden ligt naar verwachting dan een sneeuwlaag van een centimeter of twee, elders kan dat tien centimeter zijn.’’ De meeste sneeuw valt volgens hem in de provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland en Overijssel. ,,Daar kunnen uitschieters van 15 tot 20 centimeter sneeuw voorkomen. Die sneeuw kan in open stukken gaan stuiven door de vrij stevige oostenwind met kracht 5. In het noorden kunnen daardoor in de nacht van zaterdag op zondag al sneeuwduinen ontstaan.’’

Vanaf zaterdagavond gaat het sneeuwen. De meeste sneeuw wordt verwacht in de provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland en Overijssel, waar op sommige plaatsen een sneeuwlaag van wel 15 tot 20 centimeter kan ontstaan.

Schaatsen
De aangevoerde lucht is zo koud dat we vanaf zondagmiddag tot en met pakweg donderdag of vrijdag te maken krijgen met matige tot strenge vorst. Dit omdat de wind afneemt en het kan opklaren boven de sneeuw. Snoek: ,,Waar het bewolkt blijft, zakt het kwik tot zo'n 8 of 9 graden onder nul. Waar het helder is, daalt de temperatuur tot min 10 graden of lager.’’ Begin volgende week mogen we volgens hem enkele ijsdagen verwachten. ,,Dan blijft het overdag ook vriezen, in dit geval zo'n 4 of 5 graden. Dat is ruim 10 graden onder de normale temperatuur voor deze tijd van het jaar.’’

Door de aanhoudende vorst is de kans groot dat er in de loop van volgende week geschaatst kan worden, maar het is volgens de weerman nog maar de vraag hoe het ijs erbij zal liggen. Hij ziet twee scenario’s. ,,Op ondergelopen weilanden en ijsbanen kan de sneeuw een dikke korrelige brei vormen die bevriest. Op die milkshakeachtige substantie is het lastig schaatsen. Op grote plassen en meren zal de sneeuw naar verwachting eerst smelten in het water, dat daarna bevriest. Dan heb je prachtig zwart ijs dat in een paar dagen tijd flink kan aangroeien. De dikte van het ijs zal van plek tot plek verschillen met op sommige plaatsen kans op windwakken. Ik adviseer schaatsliefhebbers dan ook om hun favoriete locatie goed in de gaten te houden’’, aldus Alfred Snoek.

Elfstedentocht
Naar aanleiding van de weersvoorspellingen is op Twitter het woord ‘Elfstedentocht’ alweer gevallen maar van het schaatsevenement zal dit jaar geen sprake zijn volgens de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden. Voorzitter Wiebe Wieling verklaarde in november al dat de tocht vanwege corona uitgesloten zou zijn en dat is nog steeds zo, blijkt.

,,De cijfers zijn nu zelfs slechter’’, zegt office-manager Nynke Eerligh. ,,De 1,5 meter-regel is bij het schaatsen niet zozeer een probleem omdat het om sport in de buitenlucht gaat maar is wel heel erg lastig bij de inschrijving van de ongeveer 24.000 deelnemers. Die moeten zich persoonlijk inschrijven. Ook willen we onze vrijwilligers op bijvoorbeeld stempelposten niet blootstellen aan mensenmassa's.’’

Ook is er volgens haar geen capaciteit op de ic's in de ziekenhuizen in Friesland en de rest van Nederland. Die worden bij een gewone Elfstedentocht al opgeschaald maar zijn nu overbelast. ,,Voorstellen om Friesland ‘op slot te gooien’ en de Elfstedentocht zonder publiek te laten verrijden, zijn niet haalbaar vanwege de inwoners. Bovendien willen we geen derde of vierde golf op ons geweten hebben’’, aldus Eerligh.

1979
De Siberische kou, harde wind en kans op vorming van sneeuwduinen roept herinneringen op aan de legendarische winter van 1979. Toen was het noorden van het land medio februari zelfs van de buitenwereld afgesloten en moest het leger uitrukken om wegen weer vrij te maken en de bevolking te helpen. Zo erg wordt het komende week niet, voorspelt Snoek. ,,In 1979 volgde de sneeuw op ijzel. Door de stormachtige oostenwind met kracht 8 konden daardoor enorme sneeuwduinen ontstaan. We krijgen nu een lightversie daarvan.’’
Gisteren waren er ook modellen die tot 40 cm sneeuw kwamen :)

Ik zou 10 tot 20 al heel erg mooi vinden O+
Anyway...volg het weer, de sneeuw, de ijzel ook HIER live op de voet-->

WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1177 WINTER DES DOODS
pi_197819149
Het grootste deel van Nederland krijgt komend weekend te maken met stevig winterweer. Lokaal kan zelfs meer dan 20 centimeter sneeuw vallen, zegt Weerplaza donderdag tegen NU.nl.

Eerder deze week werd duidelijk dat er waarschijnlijk een staartje Russische kou op weg is naar Nederland. De weermodellen kwamen echter nog niet voor het grootste deel overeen, maar dat is nu wel het geval.

Meer: Nu.nl

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oh, ik kan niet wachten! *O*

Zouden de scholen sneeuw- of ijsvrij geven? :+
pi_197819164
Lekker man topic zoveel erover.
pi_197819310
Gaat het sneeuwen?
Alius aliud dicit
pi_197819361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Lekker man topic zoveel erover.
Oh, ik kon hem niet vinden...
pi_197819438
quote:
Op donderdag 4 februari 2021 19:20 schreef Morri2 het volgende:
Het grootste deel van Nederland krijgt komend weekend te maken met stevig winterweer. Lokaal kan zelfs meer dan 20 centimeter sneeuw vallen, zegt Weerplaza donderdag tegen NU.nl.

Eerder deze week werd duidelijk dat er waarschijnlijk een staartje Russische kou op weg is naar Nederland. De weermodellen kwamen echter nog niet voor het grootste deel overeen, maar dat is nu wel het geval.

Meer: Nu.nl

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oh, ik kan niet wachten! *O*

Zouden de scholen sneeuw- of ijsvrij geven? :+
Komend weekend ?
Vast wel.
pi_197819600
Lekker man, bbq'en op het balkon in de sneeuw. *O*
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197819735
Alsof ik daar wat van ga merken, hier op m'n zolderkamertje. :')
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:47:15 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197819789
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197821615
Dit mag wel weer een keer.
pi_197821917
En maar 1 cm sneeuw in Limburg.
pi_197821927
Ik vind het altijd zo grappig dat benadrukt moet worden dat dit soort weer niets te maken heeft met klimaatverandering. Altijd even gniffelen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:10:33 #13
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_197822839
.. en sneeuwscheppen online bestellen lukt niet voor de 11de.
pi_197823240
Ik hoop het maar intussen zeggen de weermodellen al dat het amper gaat sneeuwen!
Cindy De Vuyst
pi_197823287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:27 schreef einzeinz het volgende:
Ik hoop het maar intussen zeggen de weermodellen al dat het amper gaat sneeuwen!
dan zullen alle weerstations er wel naast zitten!

Ontopic: mag ELF open?
pi_197823292

Het aantal centimeters sneeuw verwacht zondag/maandag

Gaan we niet meer dood aan corona, dan nu wel aan de sneeuw.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_197823332

donderdag 4 februari 2021 @ 22:35:27 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197823417
Zijn de Rayonhoofden al bijeen?
pi_197823444
Ik zal eens een mooi stukje appenzeller halen voor bij de wijn, een stuk apfelstrudl voor bij de koffie en ovomaltine voor een heiße schoggi bij de lunch. Playlist met Volksmusik erbij en dan vermaak ik me wel.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:37:58 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197823493
Maar voor de natuur wel goed als het even een aantal dagen flink vriest. Dan gaat er flink wat ongedierte kapot. Bijvoorbeeld die kloterige processierupsen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:39:13 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197823521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:36 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik zal eens een mooi stukje appenzeller halen voor bij de wijn, een stuk apfelstrudl voor bij de koffie en ovomaltine voor een heiße schoggi bij de lunch. Playlist met Volksmusik erbij en dan vermaak ik me wel.
Moet je dan wel doen voordat je jezelf moet uitgraven.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_197823781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:37 schreef Hexagon het volgende:
Maar voor de natuur wel goed als het even een aantal dagen flink vriest. Dan gaat er flink wat ongedierte kapot. Bijvoorbeeld die kloterige processierupsen.
Het barst hier van de muggen, mogen ook wel bevriezen.
pi_197823835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:37 schreef Hexagon het volgende:
En veel andere insecten. Kans op een wespennest onder je dak wordt een stuk kleiner. Hoop vooral dat die zwerm die mijn groenteplantjes heeft kaalgevreten, het komende week heel koud gaat krijgen. Ik stond te huilen bij mijn moestuintje afgelopen zomer :'(
  vrijdag 5 februari 2021 @ 06:45:10 #25
22565 asco
Los in deze tent
pi_197826906
Doe deze maar

.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 07:12:44 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197826981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En veel andere insecten. Kans op een wespennest onder je dak wordt een stuk kleiner. Hoop vooral dat die zwerm die mijn groenteplantjes heeft kaalgevreten, het komende week heel koud gaat krijgen. Ik stond te huilen bij mijn moestuintje afgelopen zomer :'(
Lol, he denkt toch niet dat insecten niet tegen koude kunnen _O-

Dat overleven ze prima. Schimmelweer is 's winters nog slechter voor ze.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197827030
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:18 schreef AchJa het volgende:
Siberische kou icm -10... :') _!
Dat was ooit -20... :D
  vrijdag 5 februari 2021 @ 07:27:17 #28
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197827046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Zijn de Rayonhoofden al bijeen?
Gaan ze de Elfstedentocht langlaufen ja?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197827626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 07:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, he denkt toch niet dat insecten niet tegen koude kunnen _O-

Dat overleven ze prima. Schimmelweer is 's winters nog slechter voor ze.
Het plant zich alleen niet zo enthousiast voort als bij een milde winter.
pi_197827641
Ohnoo, hel en verdoemenis
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:46:04 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197827650
Eerst zien, dan geloven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:47:16 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197827666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:44 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Het plant zich alleen niet zo enthousiast voort als bij een milde winter.
Hou dat jezelf maar voor ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:47:57 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197827681
Voordeel: De wietplantages kunnen weer makkelijk opgespoord worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 09:55:32 #34
8781 crew  Frutsel
pi_197828648

De nieuwe pluim voor midden NL
pi_197828719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:55 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

De nieuwe pluim voor midden NL
Wat staat er op de yas?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:02:12 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197828726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat staat er op de yas?
graden
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 10:02:59 #37
8781 crew  Frutsel
pi_197828741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat staat er op de yas?
De temperatuur in Celsius :)
pi_197828798
Er is slechts fotografische bijstand nodig. Hoe fotografeer je bij sneeuw..
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:08:51 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197828813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is slechts fotografische bijstand nodig. Hoe fotografeer je bij sneeuw..
Moet jij weten
pi_197828970
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Moet jij weten
Goed, goed, goed. de camera zal denken dat al dat sneeuw blauw van kleur is. sneeuwfoto's zijn daardoor in de regel blauw. het beste is het om in RAW te fotograferen zodat de witbalans achteraf te corrigeren is. qua belichting kiezen voor iets meer licht omdat door de sneeuw andere delen te donkere zijn.
pi_197829247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Goed, goed, goed. de camera zal denken dat al dat sneeuw blauw van kleur is. sneeuwfoto's zijn daardoor in de regel blauw. het beste is het om in RAW te fotograferen zodat de witbalans achteraf te corrigeren is. qua belichting kiezen voor iets meer licht omdat door de sneeuw andere delen te donkere zijn.
Bedankt voor de tip. Ik was ook van plan erop uit te gaan. Ik schiet toch al in RAW, maar dit gaat de eerste kans zijn dat ik een winters landschap kan fotograferen.
pi_197829276
Hoe bereiden jullie het huis/tuin voor?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:42:48 #43
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197829327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Prikkeldraad zodat ze niet over de schutting kunnen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:42:48 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197829328
quote:
Ik zet het olijfboompje wat laatst over de post kwam en nog in kwekerspot zit in de schuur en dan geloof ik het wel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:43:10 #45
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197829334
quote:
Niet, het smelt vanzelf weer.
pi_197829338
quote:
Na een vernielde waterleiding richting schuur is er geen tapkraan meer naar deze leiding, en dus NU een constructie maken met frame en transparant plastic met uitsparing voor waterleiding. In het frame dat tegen de muur komt, een olieradiator op electra met ijzerdraad naar kraan en waterleiding. Het minitentje zal hopelijk genoeg warmte geven om niet te bevriezen...

Daarnaast ladder voorbereiden en traprubber plaat klaarleggen om snel te kunnen handelen op de platte daken indien er echt 25-30 cm sneeuw hier komt (eerst zien, dan geloven)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197829434
Planken voor alle ramen timmeren en wc papier inslaan
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 11:07:37 #48
8781 crew  Frutsel
pi_197829911
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voordeel: De wietplantages kunnen weer makkelijk opgespoord worden.
Een beetje crimineel legt dan kunstsneeuw op het dak.
Alleen moeten ze dat dan niet laten liggen tot de zomer :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:23:59 #50
208890 June.
Seriously?
pi_197830162
Sneeuw O+
Heb lastminute nog een skipakje voor de kleine op de kop kunnen tikken :D
Shine bright like a diamond.
pi_197830188
In 2008 hielden veel platte daken het sneeuw niet.
Weet iemand op hoeveel cm sneeuw plate daken zijn berekend? Ik heb namelijk een gedeeltelijk plat dak.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:42:26 #52
311468 Van_Poppel
pi_197830607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Weet iemand op hoeveel cm sneeuw plate daken zijn berekend? Ik heb namelijk een gedeeltelijk plat dak.
70 kg/m2
pi_197831431
quote:
Spuit elf :@
Van deze site:

Een voorbeeld: U heeft een schuurtje van 15 m2. Op het platte dak ligt een laag sneeuw van 10 centimeter. Bij pas gevallen sneeuw is het gewicht per vierkante meter ongeveer 20 kilo. Wat in dit geval betekent dat de sneeuwlaag een gewicht van 300 kilo op het platte schuurdak uitoefent.

Na verloop van tijd groeit de sneeuwlaag, terwijl tegelijkertijd het onderste deel wordt aangedrukt. Daardoor lijkt de sneeuwlaag misschien niet dikker, maar het gewicht is wel toegenomen. De dichtheid van aangedrukte sneeuw is tenslotte hoger, waardoor het gewicht kan toenemen tot maar liefst 60 kilo per m2 en de druk op uw dak tot 900 kilo!

[ Bericht 3% gewijzigd door verita op 05-02-2021 12:30:45 ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197831476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe tactiek van de overheid om mensen niet naar werk te laten gaan.
pi_197831568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:42 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

70 kg/m2
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:24 schreef verita het volgende:

[..]

Van deze site:

Een voorbeeld: U heeft een schuurtje van 15 m2. Op het platte dak ligt een laag sneeuw van 10 centimeter. Bij pas gevallen sneeuw is het gewicht per vierkante meter ongeveer 20 kilo. Wat in dit geval betekent dat de sneeuwlaag een gewicht van 300 kilo op het platte schuurdak uitoefent.

Na verloop van tijd groeit de sneeuwlaag, terwijl tegelijkertijd het onderste deel wordt aangedrukt. Daardoor lijkt de sneeuwlaag misschien niet dikker, maar het gewicht is wel toegenomen. De dichtheid van aangedrukte sneeuw is tenslotte hoger, waardoor het gewicht kan toenemen tot maar liefst 60 kilo per m2 en de druk op uw dak tot 900 kilo!
Nou, geen zorgen dus met je platte dak.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197831780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bij 10 cm... Bij 20 cm wordt het dus verdubbeld en gaat het niet meer
[..]

Nou, geen zorgen dus met je platte dak.
pi_197831858
Gruwelijk koud!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:49:19 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197831900
Maareh hoe lang duurt die Siberische winter? Weet iemand dat?
pi_197831960
Zuid Holland zal wel lekker groen blijven. (of bruin)
pi_197831967
Eerst maar eens zien.
Een voorspelling als dit hebben we bijna elk jaar nog gehad

En uiteindelijk valt het allemaal erg tegen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_197831993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Komt wel goed joh, je rekent met de minimale sterkte van de materialen en er zit ook nog veiligheidsfactor op.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197832011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:52 schreef schommelstoel het volgende:
Eerst maar eens zien.
Een voorspelling als dit hebben we bijna elk jaar nog gehad

En uiteindelijk valt het allemaal erg tegen.
De vorige keer dat er "sneeuw" kwam enkele weken geleden lag er een laagje van een halve centimeter op geparkeerde auto's.
pi_197832063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De vorige keer dat er "sneeuw" kwam enkele weken geleden lag er een laagje van een halve centimeter op geparkeerde auto's.
En foto's online van kinderen die sleeën op gras met wat sneeuw ertussen.

Maar half het land was al weer ontregeld.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_197832088
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:58 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

En foto's online van kinderen die sleeën op gras met wat sneeuw ertussen.

Maar half het land was al weer ontregeld.
Mensen worden tegenwoordig al ontregeld van het feit dat ze misschien ontregeld gaan zijn.
pi_197832221
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Komt wel goed joh, je rekent met de minimale sterkte van de materialen en er zit ook nog veiligheidsfactor op.
Ik merk het wel...
pi_197832234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hier was het enkele millimeters
pi_197832627
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:51 schreef Document1 het volgende:
Zuid Holland zal wel lekker groen blijven. (of bruin)
Groot deel van Zeeland ook.

Maar ik begreep dat dat nog kan bijtrekken omdat deze kaarten het verschil niet zien tussen land en water.
Dus dat het ook gaat sneeuwen in Hoek van Holland, al ziet het er nu zo niet uit.
pi_197832648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier was het enkele millimeters
Hier al drie zaterdagen sneeuwvlokken, een keer een sneeuwhoop kunnen maken. Verder zag het er wel gezellig uit.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:49:42 #69
65846 Bocaj
47th President.
pi_197836265
Het is maar goed dat veel mensen thuiswerken! ;)
Volgens mij wil je de weg niet op met dit weer. :N
Tenzij voor fun en je niet ergens op tijd moet zijn. ;)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:51:52 #70
65846 Bocaj
47th President.
pi_197836291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:47 schreef Gehrman het volgende:
Gruwelijk koud!
Berekoud! w/
pi_197836316
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:54:02 #72
65846 Bocaj
47th President.
pi_197836332
quote:
Volgens mij waren dat toen veel commerciële gebouwen en ik meen ook supermarkten....
pi_197837331
Eredivisiewedstrijden van zaterdagavond worden uit voorzorg in de middag gespeeld, wat een mietjes zeg. Wat is er nou mis met lekker ballen in de sneeuw?
pi_197837616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:24 schreef verita het volgende:

[..]

Van deze site:

De dichtheid van aangedrukte sneeuw is tenslotte hoger, waardoor het gewicht kan toenemen tot maar liefst 60 kilo per m2 en de druk op uw dak tot 900 kilo!
Tjee wat een domme flikkers.
Het gewicht wordt met een eenheid van druk genoemd en de druk met een eenheid van gewicht massa.
Wie dit leest is gek
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 23:55:02 #75
8781 crew  Frutsel
pi_197844780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:55 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe GFS

[ afbeelding ]
Volgens dit kaartje kunnen we de slee binnen laten staan... -O-
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 00:01:13 #77
8781 crew  Frutsel
pi_197844791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens dit kaartje kunnen we de slee binnen laten staan... -O-
wij niet :P
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:22:26 #78
311468 Van_Poppel
pi_197845002
slechts 10cm sneeuw in Heerenveen; dit is toch wel een anticlimax hoor.
pi_197845187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 07:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Gaan ze de Elfstedentocht langlaufen ja?
Zou eigenlijk wel mooi zijn. Alternatieve elfstedentocht: langlaufen over de Veluwe.
pi_197845382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:44 schreef silverhill het volgende:

[..]

Zou eigenlijk wel mooi zijn. Alternatieve elfstedentocht: langlaufen over de Veluwe.
Lekker creatief weer, verzin zelfs een wat...
pi_197845414
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Weekje. Thats it.

Tenminste, dat is wat nu wordt gezegd. Je weet nooit of rutte het volgende week toch weer verlengd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 februari 2021 @ 07:51:32 #82
22565 asco
Los in deze tent
pi_197846533

Nu sowieso tot en met volgende week zaterdag en kans op verlenging is zeker aanwezig. 😎👌
  zaterdag 6 februari 2021 @ 07:54:07 #83
22565 asco
Los in deze tent
pi_197846547

In de loop van de week temperaturen richting -20.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:20:01 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197846626
Koning winter

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197846692
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:20 schreef Starhopper het volgende:
Koning winter

[ afbeelding ]
Hoeven ze ook niet naar Lech voor hun weekje wintersport
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 6 februari 2021 @ 09:05:31 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197846917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:31 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Hoeven ze ook niet naar Lech voor hun weekje wintersport
:Y
  zaterdag 6 februari 2021 @ 09:31:43 #87
22565 asco
Los in deze tent
pi_197847143
Eens kijken hoeveel "we moeten van het gas af" luitjes gaan klagen over de warmtepomp komende week.

Genot.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 09:33:01 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197847160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:31 schreef asco het volgende:
Eens kijken hoeveel "we moeten van het gas af" luitjes gaan klagen over de warmtepomp komende week.

Genot.
_O-
pi_197847444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:44 schreef Hathor het volgende:
Eredivisiewedstrijden van zaterdagavond worden uit voorzorg in de middag gespeeld, wat een mietjes zeg. Wat is er nou mis met lekker ballen in de sneeuw?
Dat waren altijd gezellige wedstrijdjes :D

https://www.rijnmond.nl/n(...)-Feyenoord-NAC-Breda
pi_197847452
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:02 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat waren altijd gezellige wedstrijdjes :D

https://www.rijnmond.nl/n(...)-Feyenoord-NAC-Breda
SNEEUWBALLEN HOOLIGANS
pi_197847487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Een dag ofzo,allemaal zwaar overdreven
pi_197847623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:06 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Een dag ofzo,allemaal zwaar overdreven
Ik hoop wel op ijsbloemen op de ramen hier. Das lang geleden.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 10:29:44 #94
311468 Van_Poppel
pi_197847775
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik hoop wel op ijsbloemen op de ramen hier. Das lang geleden.
Volgens mij ontstaan die alleen op enkelglas.
pi_197847816
Denken we aan de vogeltjes in de tuin jongens?
Ik ben er klaar voor kom maar op met die sneeuw.
Alius aliud dicit
  zaterdag 6 februari 2021 @ 10:33:31 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197847830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:32 schreef Mrmime het volgende:
Denken we aan de vogeltjes in de tuin jongens?
Ik ben er klaar voor kom maar op met die sneeuw.
Zullen er veel sneuvelen, RIP halsbandparkieten ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197848058
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:31 schreef asco het volgende:

Genot.
En dadelijk blijkt de techniek ism met goede isolatie wel te werken. :D
pi_197848132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dadelijk blijkt de techniek ism met goede isolatie wel te werken. :D
Ik heb de hele winter de verwarming nog niet aangehad omdat het hier zo goed geïsoleerd is :7
Vanochtend de eerste keer deze winter
Twiddel
pi_197848141
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Volgens mij ontstaan die alleen op enkelglas.
Ja die hebben we nog in een kamer.

Met condens toch?
pi_197848183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zullen er veel sneuvelen, RIP halsbandparkieten ;(
Die krijsenden exoten? Daar vind ik geen bal aan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 10:57:27 #101
311468 Van_Poppel
pi_197848191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja die hebben we nog in een kamer.

Met condens toch?
Klopt, het is bevroren condens. :Y
pi_197848218
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, het is bevroren condens. :Y
Dus vanavond even de droger aanzetten, ben benieuwd.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 12:08:23 #103
236264 crew  capricia
pi_197849174
Buitenkraantje vast afgesloten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197849623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus vanavond even de droger aanzetten, ben benieuwd.
De meeste huizen hebben juist meer baat bij extra vocht bij lage temperaturen. Die ijsbloemen kunnen verder weinig kwaad. Alleen als de temperatuur weer gaat stijgen moet je wat vaker even dweilen onder die ramen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:46:29 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_197849767
Als het een puinhoop wordt kunnen we altijd nog Hugo de Jonge de schuld geven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:00:13 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_197850044
Wat denken jullie, gaan we de eerste elfstedentocht in 24 jaar krijgen terwijl we in lockdown zitten en er geen publiek mag komen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197850121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:00 schreef speknek het volgende:
Wat denken jullie, gaan we de eerste elfstedentocht in 24 jaar krijgen terwijl we in lockdown zitten en er geen publiek mag komen?
Nee.
pi_197850128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De meeste huizen hebben juist meer baat bij extra vocht bij lage temperaturen. Die ijsbloemen kunnen verder weinig kwaad. Alleen als de temperatuur weer gaat stijgen moet je wat vaker even dweilen onder die ramen.
Ik wil ze juist weer zien, leuk voor de kids. Ik geloof dat het wel 30 jaar geleden was dat ik ze zelf gezien heb. Altijd dubbel glas dus dat schiet niet op.

Kan ook alleen dit jaar nog, volgend jaar worden de laatste enkele ramen vervangen.
pi_197850154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wil ze juist weer zien, leuk voor de kids. Ik geloof dat het wel 30 jaar geleden was dat ik ze zelf gezien heb. Altijd dubbel glas dus dat schiet niet op.

Kan ook alleen dit jaar nog, volgend jaar worden de laatste enkele ramen vervangen.
Sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je de luchtdroger aan zou zetten om bloemen te voorkomen. _O-

Leuk idee, laat je hier wel de foto's zien dan?
pi_197850173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:00 schreef speknek het volgende:
Een weekje vorst zet weinig zoden aan de dijk en het oppervlaktewater is veel te warm.
pi_197850355
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:08 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Een weekje vorst zet weinig zoden aan de dijk en het oppervlaktewater is veel te warm.
Dit dus, het is de laatste tijd warm geweest dus is het water in de diepte nog niet afgekoeld. Dan krijg je wel ijs maar voor het serieus dik is duurt weer een paar dagen langer. Bovendien krijg je erg veel windwakken die je ook dicht moet zien te krijgen. Het is eigenlijk al laat in het jaar voor een elfstedentocht, de dagen duren langer dus meer zon.

Daarnaast zou een dergelijk evenement in welke vorm dan ook een superspreader worden. Zonder publiek kan gewoon niet of je hebt alle politie uit half Europa nodig om alles af te zetten. Dus maatschappelijk totaal niet te verkopen om het door te laten gaan.

Maar ja, we moeten weer eens ruiten krabben dus fantaseren we over een Elfstedentocht. Deze zomer kan je de tocht der tochten weer varen.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 14:02:55 #112
8781 crew  Frutsel
pi_197851292
quote:
Ik ga winnen, we kunnen in dit huis de buitenkraan niet afsluiten.... -O-
Dat gaat een pekel worden van 1 meter, als de leiding knapt... :@

Ja, ik deel een foto als dat gebeurt.
pi_197851321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je de luchtdroger aan zou zetten om bloemen te voorkomen. _O-

Leuk idee, laat je hier wel de foto's zien dan?
Ja doe ik.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:58:18 #115
65846 Bocaj
47th President.
pi_197852411
Tip van Flip! *O*

Zet je auto niet op de handrem met dit vriesweer... Droge kou zal niet zoveel uitmaken maar nat en daarna kou kan je handrem vastvriezen! :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 06-02-2021 19:46:24 (Tiepfaut!) ]
pi_197852763
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:58 schreef Bocaj het volgende:
Tip van Flip! *O*

Ze je auto niet op de handrem met dit vriesweer... Droge kou zal niet zoveel uitmaken maar nat en daarna kou kan je handrem vastvriezen! :7
Goede tip.

Ik had dit zelfs vorige week zondag.
pi_197852790
quote:
Tip van Flip! *O*

Ze je auto niet op de handrem met dit vriesweer... Droge kou zal niet zoveel uitmaken maar nat en daarna kou kan je handrem vastvriezen! :7
Mijn handrem is een knopje, moet dat dan ook?
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 15:20:48 #118
8781 crew  Frutsel
pi_197852856
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 meter?
Daar zou je een aantal jaren terug niet mee gewonnen hebben. Lol
  zaterdag 6 februari 2021 @ 15:21:03 #119
65846 Bocaj
47th President.
pi_197852862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn handrem is een knopje, moet dat dan ook?
https://www.anwb.nl/auto/(...)handrem-vastgevroren
quote:
Sommige auto’s hebben een elektronische handrem. Omdat zulke systemen niet met kabels maar op stroom werken, zou vorst geen problemen mogen opleveren.
pi_197852899
Lachen dit, morgen hebben we +2 in Barnaul 😀
  zaterdag 6 februari 2021 @ 15:43:40 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_197853272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:22 schreef Noudanzeg het volgende:
Lachen dit, morgen hebben we +2 in Barnaul 😀
Rusland?
pi_197853498
Siberie inderdaad😀
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:02:25 #123
65846 Bocaj
47th President.
pi_197853616
Albert Heijn en Jumbo slepen extra voorraad aan, nu extreem winterweer in aantocht is - sneeuwschep ligt al klaar.

quote:
Supermarktketens Jumbo en Albert Heijn gaan de winkels extra bevoorraden in verband met het aangekondigde winterweer. Ook voeren beide supers de capaciteit op. De ketens zeggen verder geen problemen te verwachten door de aanstaande sneeuwval.

Albert Heijn gaat zaterdag de winkels meer bevoorraden in verband met het winterweer. Ook bij de bezorging van de online-boodschappen neemt de supermarkt extra maatregelen. "We hebben extra capaciteit achter de hand", zegt een woordvoerster.

Veiligheid staat volgens Albert Heijn voorop. Ook houdt de supermarktketen "nauwlettend" de weersvoorspelling in de gaten en houdt het lokale situaties in het oog. Voor de bezorging zijn de bezorgauto's sowieso uitgerust met een sneeuwschep en andere middelen voor winterse omstandigheden. "Dit is standaard van december tot en met maart en is dus niet specifiek voor aankomend weekend", aldus de zegsvrouw.

Supermarkt Jumbo laat weten extra capaciteit in te zetten om winkels te beleveren en waar nodig doet de super dit eerder. "We voorzien daarom geen problemen, ook niet bij het thuisbezorgen van online bestelde boodschappen", zegt een woordvoerster.

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie voor supermarkten, liet eerder weten dat het geen grote problemen verwacht door het winterweer. Het CBL zegt geen aanpassingen te doen in de logistiek. "We verwachten niet minder leveringen. Wel moeten de vrachtwagenchauffeurs natuurlijk voorzichtiger rijden."

Een aantal supers, zoals onlinesupermarkt Picnic, laat weten overleg te voeren met leveranciers over de voorraden om zich zo op het winterweer voor te bereiden.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:04:17 #124
65846 Bocaj
47th President.
pi_197853665
Supermarkten schrappen bezorging boodschappen om sneeuwval.

quote:
ZAANDAM (ANP) - Albert Heijn, Jumbo en onlinesupermarkt Picnic annuleren alle onlinebestellingen van boodschappen die zondag zouden worden bezorgd. Wegens de verwachte hevige sneeuwval is het te gevaarlijk voor bezorgers om de weg op te gaan.

"We hebben eerst heel goed naar de situatie gekeken, maar het is onverantwoord om de weg op te gaan", geeft een woordvoerster van Albert Heijn aan. "Het is een extreme maatregel die we niet graag nemen." Jumbo noemt de situatie "bijzonder vervelend" voor klanten, maar stelt de veiligheid van medewerkers voorop.

"Wij hebben exact dezelfde beslissing genomen", zegt medeoprichter Michiel Muller van Picnic. Normaal gesproken levert het bezorgingsbedrijf op zondagen tienduizenden bestelde boodschappen af. Picnic heeft alle medewerkers die zondag naar werk hadden gemoeten opgedragen thuis te blijven.

Maandag

Muller rekent er vooralsnog op dat de bezorging wel maandag kan doorgaan. "Maar we moeten zondagavond lokaal kijken bij distributiecentra, waar mogelijke sneeuwhopen voor problemen kunnen zorgen." Jumbo meldt van dag tot dag te bekijken of bezorgers van boodschappen weer de weg op kunnen.

Het is voor Albert Heijn en Jumbo niet mogelijk om zelf het tijdstip van bezorging te verzetten voor hun klanten. Wel kunnen klanten een andere dag kiezen voor hun bestelling. Dit levert bij sommige gebruikers van de bezorgdienst van Albert Heijn problemen op, omdat ze de melding krijgen dat alle bezorgmomenten de komende week zijn volgeboekt. De keten adviseert hun om het later nog eens te proberen, omdat geregeld nieuwe 'bezorgblokken' vrijkomen.

Albert Heijn en Jumbo verwachten vooralsnog dat de distributie aan supermarktfilialen zondag wel kan doorgaan, maar houden wel in de gaten of dit nog verantwoord is voor werknemers en leveranciers. De ketens bevoorraden hun winkels zaterdag extra om eventuele tekorten zo veel mogelijk te voorkomen.
pi_197853722
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Pak die buitenkraan goed in, bijvoorbeeld met een aantal lagen noppenfolie en dan duct tape er om heen.
pi_197853797
Plottwist: @ootjekatootje is Sylvia Witteman?!
twitter
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:11:41 #127
65846 Bocaj
47th President.
pi_197853840
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Pak die buitenkraan goed in, bijvoorbeeld met een aantal lagen noppenfolie en dan duct tape er om heen.
Verdomd, dat deed mijn vader vroeger ook bij een kraan buiten... (Schoot ineens weer bij mij binnen... Wat is het menselijke brein toch een mooi ding. In elk luikje zit een herinnering!) ^O^
pi_197853888
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:09 schreef Chia het volgende:
Plottwist: @:ootjekatootje is Sylvia Witteman?!
[ twitter ]
Een beetje broedhen bouwt er gewoon een nest op en houdt het door lichaamswarmte op temperatuur. :P
pi_197853959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Gelukkig nog een racket in de noppenfolie liggen! Ga het meteen doen!
pi_197853989
Zijn er al ijsberen gespot?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_197853998
quote:
[ twitter ]
_O-

Ik zou mijn kind geen wolf noemen, :P
pi_197854008
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:17 schreef Hallojo het volgende:
Er ligt nergens ijs.
pi_197854009
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:17 schreef Hallojo het volgende:
Ja, hierboven op de slaapkamer van mijn zoon.
pi_197854026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, hierboven op de slaapkamer van mijn zoon.
Pas op!! Ze zijn gevaarlijk!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:54:53 #135
65846 Bocaj
47th President.
pi_197855442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gelukkig nog een racket in de noppenfolie liggen! Ga het meteen doen!
Zeer verstandig!
pi_197855443
Moderne buitenkranen hebben de feitelijke kraan binnen zitten en dan een pijpje door de muur wat leegloopt. Die kunnen dus niet bevriezen. Tenminste, als je er niet een tuinslang of zo aan hebt hangen maar dan was je toch al niet slim bezig bij vorst.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 17:41:12 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197855530
Bereid je auto voor op de kou ? Alsof het andere winters nooit gevroren heeft. De corona is ze in de bol geslagen.... Zelfde paniek zaaiers.... zal wel door t modellen maken komen dat is blijkbaar niet goed voor je hersens. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197855746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Bereid je auto voor op de kou ? Alsof het andere winters nooit gevroren heeft. De corona is ze in de bol geslagen.... Zelfde paniek zaaiers.... zal wel door t modellen maken komen dat is blijkbaar niet goed voor je hersens. :D
Dat doe jij, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat niet doen en met de meestal zachte winters kan je daar goed mee weg komen. Nu komt er echter best wel winterse koude aan.

Je kan er beter voor zorgen dat je deurrubbers niet vast vriezen door deze bijvoorbeeld met vaseline in te smeren. Als je deze kapot trekt dan is dat een dure grap. Ook accu's begeven het vaak bij dit weer. Dus het is zeker verstandig om ook je auto voor te bereiden in de winter.
pi_197855851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Hartstikke leuk dat jij al drie Elfstedentochten hebt gereden, er zijn genoeg mensen die dit voor het eerst meemaken. Meerderde dagen nachten flinke vorst is toch wat anders dan een nachtje min twee.

Prima toch om wat tips te vragen en te krijgen?

Ik was niet van plan de dahliabollen uit de grond te halen, maar dertig knollen opnieuw aanschaffen vind ik ook zonde en verspilling. Idem met een buitenkraan en met een auto, als die met makkelijke trucjes niet kapot gaat, scheelt dat toch een hoop ellende.
pi_197855939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat jij al drie Elfstedentochten hebt gereden, er zijn genoeg mensen die dit voor het eerst meemaken. Meerderde dagen nachten flinke vorst is toch wat anders dan een nachtje min twee.

Ik was niet van plan de dahliabollen uit de grond te halen, maar dertig knollen opnieuw aanschaffen vind ik ook zonde en verspilling. Idem met een buitenkraan en met een auto, als die met makkelijke trucjes niet kapot gaat, scheelt dat toch een hoop ellende.
Dit. Zo irritant als mensen anderen belachelijk maken als ze om tips vragen.
Twiddel
pi_197857601
quote:
Tip van Flip! *O*

Goeie. Had ik nog nooit gedaan. Meteen na het lezen maar 's geprobeerd! Bedankt!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:32:50 #143
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197857628
Al die ongeleide projectielen die een auto rechtdoor laten gaan blijkbaar al compleet doen laten opbranden. Gelukkig waren we het voor.
Floefig gefloefde op de Foxes en doet niet meer mee.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:40:26 #144
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197857781
Nou waar blijft die sneeuw dan? Dat weerbericht zal wel van Hugo de Jonge komen :')
pi_197857928
Hier in het Oosten geen sneeuwvlok te zien, waait een beetje :')
pi_197857955
quote:
er zijn genoeg mensen die dit voor het eerst meemaken.
sinds wanneer houden kinderen (<13 jaar) zich bezig met voorbereiden voor winterse kou? :o
oh nee, nog jonger want in 2012 was het ook lange tijd koud. er was zelfs nog sprake van een elfstedentocht hoorde ik gisteren toen.
  Spellchecker zaterdag 6 februari 2021 @ 19:48:18 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197857961
quote:

[..]

Wij hebben de mooiste er ook nog gauw uitgehaald vanmiddag.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:48:27 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197857963
quote:
[ twitter ]
Het beste is als er geen verwarming is de kraan open zetten. Om leiding breuk door vorst te voorkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197858396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

sinds wanneer houden kinderen (<13 jaar) zich bezig met voorbereiden voor winterse kou? :o
oh nee, nog jonger want in 2012 was het ook lange tijd koud. er was zelfs nog sprake van een elfstedentocht hoorde ik gisteren toen.
Sorry vriend, maar ik heb nu voor het eerst een flinke tuin met bollen, en een buitenkraan zonder tapkraantje. Heel vroeger toen ik nog thuis woonde, deed mijn vader dat.

Dus doe niet zo onnozel, genoeg mensen die nu voor het eerst met dit soort zaken te maken hebben.
pi_197858439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:40 schreef Tengano het volgende:
Nou waar blijft die sneeuw dan? Dat weerbericht zal wel van Hugo de Jonge komen :')
Hier smerige ijzel...
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:11:07 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197858518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:37 schreef qajariaq het volgende:
Had je de gaatjes in het gootje maar door moeten prikken.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:21:34 #152
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197858763
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Hier in het Oosten geen sneeuwvlok te zien, waait een beetje :')
De enige sneeuwvlokjes die ik zie, die zitten hier op het forum |:)
pi_197859653
Ben benieuwd wanneer we de eerste berichten krijgen van jeugd die beboet is voor het in de sneeuw spelen tijdens de avondklok.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197859745
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ben benieuwd wanneer we de eerste berichten krijgen van jeugd die beboet is voor het in de sneeuw spelen tijdens de avondklok.
Het is dan al uren donker en erg koud, dus ik verwacht geen kinderen die buiten spelen met de sneeuw na het ingaan van de avondklok.
pi_197859903
Hier omgeving Schagen smelten de sneeuwvlokjes van een uur terug al weer van de auto's. Jammer, maar volgens verwachting gaat het hier vanaf 3 uur vannacht echt gebeuren. Het waait wel pittig hier. De wind huilt door de bomen...
pi_197860513
Oooooh het gaat sneeuwen..... we gaan eraan vaarwel. Eerst corona en dan ook nog dit. Hoeveel kan de mensheid hebben?! God wat hebben we U misdaan?
Facts don't care about your feelings
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 21:31:53 #157
236264 crew  capricia
pi_197860727
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Oooooh het gaat sneeuwen..... we gaan eraan vaarwel. Eerst corona en dan ook nog dit. Hoeveel kan de mensheid hebben?! God wat hebben we U misdaan?
De horror winter des doods. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:39:04 #158
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:41:31 #159
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197861039
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als we echt die horror sneeuwbui des doods krijgen kunnen die wagens van politie en handhavers geen kant op dus is het total anarchy
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:42:34 #160
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197861077
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als we echt die horror sneeuwbui des doods krijgen kunnen die wagens van politie en handhavers geen kant op dus is het total anarchy
Dat waterkanon lijkt me dan wel weer interessant. :P
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 21:45:49 #161
236264 crew  capricia
pi_197861212
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lekker met -16 rellen.. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197861347
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Lekker met -16 rellen.. _O-
Handschoenen jatten bij de Zeeman.
pi_197861954
Check out Snow Is White (Original Mix) by Blm on Amazon Music.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197862185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:26 schreef YoshiBignose het volgende:
We hebben het goddelijke verloochend en zijn hard gevallen voor kapitalisme en individualisme.
pi_197862699
Hier (bij Nimma) nu zeker bijna 2 cm, blijft goed liggen en plakt enorm goed.
Woon in het bos met een huge tuin dus mijn hond kan haar lol nu al niet op. Veel wind ook dus mooi geluid
pi_197862830
ik weet nog wel van Vroeger op FOK, zaten we mensen die onderuitgingen op t Koningsplein uit te lachen
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_197863194
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:00:12 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197863293
Dit is wel een beetje raar; ik zie nu dus op die bovenste livestream dat het hier sneeuwt :{
pi_197863520
Denk eraan om eerst sneeuwballen te ontsmetten alvorens je ze gaat gooien, je kunt ze bv eerst in de magnetron opwarmen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197864283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:08 schreef TLC het volgende:
Denk eraan om eerst sneeuwballen te ontsmetten alvorens je ze gaat gooien, je kunt ze bv eerst in de magnetron opwarmen
En je mag alleen op huisgenoten gooien! Aldus de overheid:

quote:
Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweer

Dat je het maar ff weet, niks op de buren gooien dus!
pi_197864887
🥶, al zeker twee cm meer hier als ze dachten.
pi_197865423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:36 schreef myShizzle het volgende:
Hier (bij Nimma) nu zeker bijna 2 cm, blijft goed liggen en plakt enorm goed.
Woon in het bos met een huge tuin dus mijn hond kan haar lol nu al niet op. Veel wind ook dus mooi geluid
O+

Hier zijn de honden ook al in de tuin geweest. Vooral de puber was door het dolle heen, happen, springen, rennen, rollen.
  zondag 7 februari 2021 @ 01:30:18 #173
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197865832
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 00:49 schreef FYazz het volgende:

[..]

O+

Hier zijn de honden ook al in de tuin geweest. Vooral de puber was door het dolle heen, happen, springen, rennen, rollen.
Ik ben net binnen met d'r. Ik probeerde nog een sneeuwpop te maken maar dat ging 'm niet worden.

Sneeuwpak des doods _O_
pi_197866093
Ik heb hier 30cm liggen.
  zondag 7 februari 2021 @ 03:06:32 #175
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197866353
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 februari 2021 @ 03:19:14 #176
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_197866405
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 03:06 schreef Kriegel het volgende:

[..]

De popo is sneeuwpoppen aan het maken!

[ afbeelding ]
Weer ‘s wat anders dan klinkers koppen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_197866412
Makkelijk 15 cm nu regio Nijmegen
pi_197866587
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zat naar die livestream te kijken en er stopte een auto, iemand stapte uit en trapte hem om. :')
  zondag 7 februari 2021 @ 05:55:30 #179
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_197866590
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 05:54 schreef n__n het volgende:

[..]

Ik zat naar die livestream te kijken en er stopte een auto, iemand stapte uit en trapte hem om. :')
Held _O_
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_197866593
Matig hoor, mijne auto is alweer schoongeblazrn.
.
  zondag 7 februari 2021 @ 07:10:58 #181
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197866741
Hele land in rep en roer, mensen die hamsteren, vanwege een paar centimeter sneeuw. :')!
  zondag 7 februari 2021 @ 07:12:35 #182
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197866747
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ze daar tijd voor hebben. Dacht dat ze na 21:00 mensen binnen opgesloten moeten houden?
pi_197866748
Hier in Enschede ligt een aardig pak, en er komt nog 10-15cm bij vandaag
pi_197867847
Niet meer dan een paar cm in Tilburg.
pi_197867859
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

We hebben het goddelijke verloochend en zijn hard gevallen voor kapitalisme en individualisme.
Maar dat zijn wel de redenen dat we zoveel dingen hebben uitgevonden en nu bijna naar andere planeten kunnen. Of zou god dat niet willen, omdat hij alleen god is van deze planeet? Zie je, dan denkt hij ook alleen aan zichzelf :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:45 schreef DX11 het volgende:

[..]

En je mag alleen op huisgenoten gooien! Aldus de overheid:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweer

Dat je het maar ff weet, niks op de buren gooien dus!
Man man man :') :') en vergeet ook niet dat je niet moet vallen op het ijs.
pi_197867899
-

[ Bericht 50% gewijzigd door YoshiBignose op 07-02-2021 09:38:49 (foutje) ]
  zondag 7 februari 2021 @ 09:40:57 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197867941
Schiphol loopt ondertussen redelijk vast. Het waait te hard om vliegtuigen ijsvrij te maken en de sneeuwploeg staat vast op een startbaan :')

Nederland en sneeuw _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197868133
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 01:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben net binnen met d'r. Ik probeerde nog een sneeuwpop te maken maar dat ging 'm niet worden.

Sneeuwpak des doods _O_
Wij gaan zo weer op pad.
Ligt een flink pak, die sneeuwpop gaat nu wel lukken :D.

Fijne dag met de sneeuwpret en hond!
pi_197868356
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
Schiphol loopt ondertussen redelijk vast. Het waait te hard om vliegtuigen ijsvrij te maken en de sneeuwploeg staat vast op een startbaan :')

Nederland en sneeuw _O-
Er rijden ook geen treinen...

https://nos.nl/l/2367632
pi_197868530
Mijn tuin :)

zondag 7 februari 2021 @ 10:19:14 #191
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_197868537
Pas vooral op voor gele sneeuw, mensen!
  zondag 7 februari 2021 @ 10:19:24 #192
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197868541
Stukkie door Amsterdamse sneeuw gelopen. Genieten dit. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197868558
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:34 schreef skrn het volgende:
Niet meer dan een paar cm in Tilburg.
Ondanks de paar cm verbaast het me dat zelfs wat grote wegen daar nog vol met sneeuw liggen. :P
pi_197868805
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:18 schreef myShizzle het volgende:

Leuk *O*

En idd klerel... dat ze door je verse sneeuwtuin lopen >:)
pi_197869095
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:18 schreef myShizzle het volgende:

Wat een grote tuin _O_
Waar in Nijmegen is dat?
A murky, forgotten land.
pi_197869108
Mooi wel.
Hier in Haarlem ook sneeuw.
Moet straks wel naar Amsterdam glijden, vitaal beroep en avonddienst 😐😐🤞
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_197869135
Alles waait weg :D
  zondag 7 februari 2021 @ 10:54:59 #198
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197869154
Wat een verschil joh. Hier in Maastricht ligt een zielig nat laagje over enkel de autodaken, de rest is al weg.
pi_197869198
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat een grote tuin _O_
Waar in Nijmegen is dat?
Da's slechts de voortuin haha, op 30 50 sec is rechts de ingang naar een vijvertuin en boomgaard

Het is in Beek-Ubbergen, zo'n 4 km buiten Nimma (in/op de heuvels/berg)

[ Bericht 1% gewijzigd door myShizzle op 07-02-2021 11:16:14 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 11:02:20 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197869246
Wat een teleurstelling. Een miezerig laagje sneeuw, het vriest nauwelijks. En dan woon ik in het epicenctrum van de weer-crisis. :{ :O
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197869258
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:58 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Da's slechts de voortuin haha, op 30 sec is rechts de ingang naar een vijvertuin en boomgaard

Dat is heel mooi wonen daar _O_
Wat doe je voor werk, als ik vragen mag?
A murky, forgotten land.
pi_197869291
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat is heel mooi wonen daar _O_
Wat doe je voor werk, als ik vragen mag?
Ben developer maar sinds deze week officieel werkloos en woon er anti-kraak hahaha

Heb enorm mazzel dat ik hier even mag wonen
pi_197869295
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:58 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Da's slechts de voortuin haha, op 30 sec is rechts de ingang naar een vijvertuin en boomgaard

Mijn tante woonde in Beek-Ubbergen.
Schitterende omgeving, ging daar als kind graag en veel logeren.
pi_197869308
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:06 schreef FYazz het volgende:

[..]

Mijn tante woonde in Beek-Ubbergen.
Schitterende omgeving, ging daar als kind graag en veel logeren.
Ja ik heb op veel plekken gewoond maar deze _beats them al by far
pi_197869336
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:06 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Ben developer maar sinds deze week officieel werkloos en woon er anti-kraak hahaha

Heb enorm mazzel dat ik hier even mag wonen
_O_

Je kunt het slechter treffen :D
A murky, forgotten land.
pi_197869383
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een teleurstelling. Een miezerig laagje sneeuw, het vriest nauwelijks. En dan woon ik in het epicenctrum van de weer-crisis. :{ :O
Maar het is wel genoeg om het hele land weer plat te leggen. Treinen rijden niet, ggd's en testcentra zijn dicht, catshuis-overleg is geannuleerd... Alsof er drie meter is gevallen!
pi_197869428
als zelfs de strooiwagen van de weg af kan glijden ...
twitter
  zondag 7 februari 2021 @ 11:17:28 #208
pi_197869460
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Maar het is wel genoeg om het hele land weer plat te leggen. Treinen rijden niet, ggd's en testcentra zijn dicht, catshuis-overleg is geannuleerd... Alsof er drie meter is gevallen!
Rutte heeft het land goed naar de klote geholpen. :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 7 februari 2021 @ 11:18:08 #209
pi_197869468
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Das nie moeilijk. Als zij rijden is er nog niet gestrooid.
pi_197869794
Hier toch wel 10cm, overal, behalve op auto's, heel vreemd, deze sneeuw wilt niet op auto's blijven liggen.

Maar er komt nog meer toch?
pi_197869941
Als het goed is blijft het hier bij mij tot 24/00u vannacht continue sneeuwen vlgs buienradar

https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/sneeuwradar
pi_197870016
Ik heb het idee dat er hier niets meer valt maar vooral veel verplaatst wordt.

Dat het niet op auto's blijft liggen komt omdat het door de kou weinig plakt en een auto erg glad is.
pi_197870096
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:50 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb het idee dat er hier niets meer valt maar vooral veel verplaatst wordt.

Dat het niet op auto's blijft liggen komt omdat het door de kou weinig plakt en een auto erg glad is.
En het door de wind ook niet de kans krijgt om aan te groeien.
pi_197870141
Hier ligt op veel auto's juist een mooi laagje met contouren door de wind. Maar hier is gisteravond een eerste laagje gevallen dat niet zo poederig was.
pi_197870279
Uiteindelijk blijft het "jammer" dat het een coronazondag is en geen reguliere donderdag. Nu missen wij toch wel een beetje het total chaos effect. Met verkleumde mensen op perrons, mensen bij het tankstation die op dit moment nog altijd onderweg waren naar het werk, waar de eigenlijk om 08:30 al hadden moeten zijn. Niks zeggende reportages van verslaggever naast een willekeurige autoweg in het land. "Ja, het stond 5 minuten stil, maar nu rijden ze weer 2 meter. Over naar Hilversum."
pi_197870356
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:05 schreef maan_man het volgende:
Uiteindelijk blijft het "jammer" dat het een coronazondag is en geen reguliere donderdag. Nu missen wij toch wel een beetje het total chaos effect. Met verkleumde mensen op perrons, mensen bij het tankstation die op dit moment nog altijd onderweg waren naar het werk, waar de eigenlijk om 08:30 al hadden moeten zijn. Niks zeggende reportages van verslaggever naast een willekeurige autoweg in het land. "Ja, het stond 5 minuten stil, maar nu rijden ze weer 2 meter. Over naar Hilversum."
Uiteraard snel overgenomen door een positieve pr-campagne van Unox, waar mutsen en erwtensoep aan eigenlijk niemand uitgedeeld worden
  zondag 7 februari 2021 @ 12:14:26 #217
22565 asco
Los in deze tent
pi_197870393

lol

😎🤣
pi_197870426
Godverdomme mijn trein gaat niet :(
Had echt zin in vandaag
pi_197870446
quote:

[..]

[ afbeelding ]
pi_197870538
Hoi allemaal,

Hier volgt een officieel bericht.

Het is koud buiten.
Eens kijken
pi_197870601
twitter
pi_197870614
Benieuwd hoe het morgen zal zijn op de snelwegen met al het verkeer
pi_197870620
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:05 schreef maan_man het volgende:
Dat komt morgen allemaal :D
  zondag 7 februari 2021 @ 12:29:30 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197870636
Parken hoge veluwe en posbank dicht.

Echt door onveilige oude bomen door de sneeuw of willen ze gewoon mensen weren door corona en hebben ze nu een smoes?

Je weet het gewoon niet meer tegenwoordig en worst cynisch.
1947-2016
pi_197870650
quote:
Staat @trein2000 ook stil?
  zondag 7 februari 2021 @ 12:32:14 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197870679
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:30 schreef maan_man het volgende:

[..]

Staat @:trein2000 ook stil?
Ow mèèèn :D

:')
1947-2016
  zondag 7 februari 2021 @ 12:34:21 #227
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197870711
Moet morgen erg vroeg werken en door Corona is het een stuk rustiger op de weg. De snelweg is dan nog niet lekker schoon gereden.

Ik panikeer nu al!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197870769
dat wordt morgen lekker bibberen op school met de ramen open :X
pi_197870814
Vanochtend niet echt veel maar sneeuwt toch nu wel aardig door.
pi_197871064
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:

Echt door onveilige oude bomen door de sneeuw of willen ze gewoon mensen weren door corona en hebben ze nu een smoes?

Hier in Alkmaar is er al een boom omgemieterd in een van de parken, dus zo heel vreemd is dat niet.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_197871085
Hier kwam net een auto voorbij met iemand op ski’s er achter. :D
pi_197871376
  zondag 7 februari 2021 @ 14:18:21 #233
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197872308
quote:
"Blablabla, vroeger zeurden we niet maar deden we gewoon, blablabla" kutmeme.

Hier ligt trouwens een stuk meer dan op die onderste. Maar inderdaad, het is geen Groningen '79.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 februari 2021 @ 15:29:37 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197873614
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Hier in Alkmaar is er al een boom omgemieterd in een van de parken, dus zo heel vreemd is dat niet.
Geloof het ook ergens wel maar wordt gewoon cynisch van dat soort berichten. Vooral omdat je de afgelopen weken niets anders hoort van de natuurorganisaties als 'blijf weg!'.
1947-2016
pi_197873824
quote:

Kijk maar eens op de twitter van Rijkswaterstaat verkeersinfo oid hoe veel snelwegen erbij liggen/lagen. En bij de Posbank heb je allemaal van die hellende weggetjes. Daar krijg je gewoon chaos met al het dagjesvolk dat de berm in glijdt en hulp nodig heeft.

Was vroeger op de boerderij van mijn ouders ook altijd feest op een dag als deze. _O- Ik ging dan gewoon voor het raam zitten kijken tot er weer een de tuin/richting sloot gleed vanuit de bocht. En wij waren dan natuurlijk zo vriendelijk ze er weer uit te vissen.
pi_197873830
twitter
pi_197873943
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:42 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Huil Huil Huil, je tokkie vriendje gaaft never nooit premier worden. :W
  zondag 7 februari 2021 @ 15:51:52 #238
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197874025
quote:
ok boomer
pi_197874060
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Huil Huil Huil, je tokkie vriendje gaaft never nooit premier worden. :W
Moeilijk hé? Een grap.

In 2010 was het realiteit met spoeddebat erbij.

pi_197874342
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geloof het ook ergens wel maar wordt gewoon cynisch van dat soort berichten. Vooral omdat je de afgelopen weken niets anders hoort van de natuurorganisaties als 'blijf weg!'.
En terecht, want iedereen staat alsnog hutje bij mutje op de parkeerplaatsen, koffietentjes en kruispunten op wandelpaden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 7 februari 2021 @ 16:16:38 #241
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197874395
quote:
[ twitter ]
Wtf een volksvertegenwoordiger die dit soort propaganda post.

Ik zou hem bijna wille rapporteren ware het niet dat het niet in mijn aard ligt.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197874524
quote:

Een beetje van beiden denk ik.

Takken van met name naaldbomen willen wel eens spontaan afbreken als er veel sneeuw op ligt, als het vriest en een beetje waait wordt die kans nog groter.

Maar de drukte in het bos zal ook wel een factor zijn.
  zondag 7 februari 2021 @ 16:28:08 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197874549
quote:
[ twitter ]
Ha wat een malle jongen is het toch
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 7 februari 2021 @ 16:36:40 #244
65846 Bocaj
47th President.
pi_197874636
Nog geen eten in huis? Reken niet meer op de bezorgdiensten.

Op thuisbezorgd zijn nog een paar daredevils actief... Niet veel keus!
  zondag 7 februari 2021 @ 16:45:05 #245
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197874737
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:26 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Een beetje van beiden denk ik.

Takken van met name naaldbomen willen wel eens spontaan afbreken als er veel sneeuw op ligt, als het vriest en een beetje waait wordt die kans nog groter.

Maar de drukte in het bos zal ook wel een factor zijn.
Posbank is dicht omdat er geen zout gestrooid wordt in natuurgebieden omwille van de beestjes en plantjes.

Gelijk weer die complottheorieën of dat dit een grote pesterij is van de overheden :')
  zondag 7 februari 2021 @ 18:09:03 #246
22565 asco
Los in deze tent
pi_197876040

GENOT.
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 18:10:45 #247
197773 crew  maily
pi_197876065
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:36 schreef Bocaj het volgende:
Nog geen eten in huis? Reken niet meer op de bezorgdiensten.

Op thuisbezorgd zijn nog een paar daredevils actief... Niet veel keus!
Vervelend zeg ... :z
  zondag 7 februari 2021 @ 18:18:06 #248
65846 Bocaj
47th President.
pi_197876185
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:10 schreef maily het volgende:

[..]

Vervelend zeg ... :z
We komen bij jouw eten! Lekkere Rode Kool met aardappelen en een sudderlapje! :9
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 18:20:53 #249
197773 crew  maily
pi_197876220
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

We komen bij jouw eten! Lekkere Rode Kool met aardappelen en een sudderlapje! :9
Bij mijn wat?
Wij gaan zo even kijken wat er nog in de vriezer zit :9
pi_197876242
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:20 schreef maily het volgende:

[..]

Bij mijn wat?
Welke vriezer? Die in de keuken of buiten?
A murky, forgotten land.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:22:23 #251
65846 Bocaj
47th President.
pi_197876245
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:20 schreef maily het volgende:

[..]

Bij mijn wat?
Je hebt komende 2 weken helemaal geen vriezer nodig! Zet het gewoon buiten.... :')
pi_197876271
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:22 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Je hebt komende 2 weken helemaal geen vriezer nodig! Zet het gewoon buiten.... :')
Dat :Y
Ik zag dat ze een paar deuren verderop nog een paar schapen in de vriezer rond hadden lopen :9~ :Y)
A murky, forgotten land.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:30:20 #253
65846 Bocaj
47th President.
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 18:32:50 #254
197773 crew  maily
pi_197876455
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

@DJMO , hier is nummer 5!
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 18:34:09 #255
197773 crew  maily
pi_197876480
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Welke vriezer? Die in de keuken of buiten?
In de garage ;)
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 18:37:29 #256
197773 crew  maily
pi_197876542
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:22 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zo'n gesleep joh ....
En als het nog gaat sneeuwen kan ik niks terugvinden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 februari 2021 @ 18:40:40 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_197876608
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:32 schreef maily het volgende:

[..]

@:DJMO , hier is nummer 5!
#TooLate ...

mijn eten is al op :Y)

(om even lekker te maken :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 7 februari 2021 @ 18:49:32 #258
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197876753
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Dat slootje bevriest in ieder geval niet meer met al dat zout erin.
Op 't randje en erover.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:49:50 #259
65846 Bocaj
47th President.
pi_197876759
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

#TooLate ...

mijn eten is al op :Y)

(om even lekker te maken :P )
[ afbeelding ]
No Greens today?
  zondag 7 februari 2021 @ 19:12:51 #260
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197877207
Wie gaat er morgen naar het werk?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197877250
Ikke! 20 minuutjes lopen.
  zondag 7 februari 2021 @ 19:17:55 #262
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197877288
quote:
2s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik. Gewoon weer diepzeeduiken. Goh wat zijn die mietjes met die nieuwjaarsduik toch populair met z'n allen. Hard voor weinig, maar nooit chagrijnig.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
pi_197877819
Droevig winter verhaal.

twitter
pi_197877969
arggh wat naar...

ik begrijp dat katten het leuk vinden om op slootjes te springen als er ook maar een superdun laagje ijs op ligt. mocht een kat dan door dat ijs zakken dan kan de kou van het koude water al dodelijk zijn.
  zondag 7 februari 2021 @ 19:58:57 #265
pi_197878037
quote:
2s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik. En dan heb ik een ritje in een vracht bus over de A15.
  zondag 7 februari 2021 @ 20:00:05 #266
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197878058
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
arggh wat naar...

ik begrijp dat katten het leuk vinden om op slootjes te springen als er ook maar een superdun laagje ijs op ligt. mocht een kat dan door dat ijs zakken dan kan de kou van het koude water al dodelijk zijn.
Nou, dat oude beest van mij liep naar de andere kant van de tuin en zette toen een sprint in naar de deur om weer naar binnen te gaan. Die had het al snel weer gehad _O- Was vroeger wel anders.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_197878213
Mijn dwergteckel vond het prachtig! Hier in Twente echt een dik pak sneeuw en ben er vandaag 5x even met haar uit geweest om te spelen in de sneeuw. Ze verdween er volledig in en sprong als een konijn door de sneeuw :D . Na paar minuutjes weer lekker binnen opwarmen. Topdagje.
Alius aliud dicit
  zondag 7 februari 2021 @ 20:26:14 #268
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197878557
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:15 schreef Chia het volgende:
Ikke! 20 minuutjes lopen.
20 minuten lopen lijkt me niet leuk nu. Ga je in het donker de deur uit?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197878695
doffe ellende hier op de weg voor m'n huis.
zojuist de zoveelste auto geholpen die zich vast heeft gereden in de sneeuw. het bochtje naar het parkeerterrein hier is spekglad geworden en aan de zijkanten heeft sneeuw zich opgehoopt. de bestuurder bleef ook maar sturen.
houd je voorwielen recht als je kans wilt maken om los te komen.
pi_197878697
quote:
11s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee niet in het donker. En voor mij is het puur luxe, want wil graag weer eens naar kantoor en morgen is er sws geen hond. :P
pi_197878761
quote:
11s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik ben vandaag vier keer een wandelingetje gaan maken, puur voor de lol. De laatste keer een half uur terug een wandeling van een half uur in het donker.

De bedoeling is om morgen in het duin te gaan wandelen maar dan moet ik wel eerst de auto van zn plek krijgen.

@Chia, reken rustig op een half uur of langer morgen. Zo snel loopt dat niet in de sneeuwduintjes.
pi_197878778
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

@:Chia, reken rustig op een half uur of langer morgen. Zo snel loopt dat niet in de sneeuwduintjes.
Heb vandaag al verkend :D
pi_197879106
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik. En dan heb ik een ritje in een vracht bus over de A15.
Ik, en ik ben telecom monteur, en sta de halve dag buiten, bij metalen kastjes, die een deurtje hebben tot aan de grond, en daarbinnen draadjes hebben van 0,5mm (waar je niet mee kan werken met handschoenen).

Dat kan alleen maar een feest worden!
pi_197879183
Er is leuk sneeuw gevallen. Maar verder valt het wel mee toch?
  zondag 7 februari 2021 @ 21:09:34 #275
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197879246
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
arggh wat naar...

Ik streef er dan ook naar om de voorlichting voor katten te verdrievoudigen. Enkel een verbod lost niets op, draagvlak moet er komen.
  zondag 7 februari 2021 @ 21:10:25 #276
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197879254
quote:
Waarom niet?
Op 't randje en erover.
pi_197879284
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat: gladheid.

Als jij moet rijden en je hebt de luxe om thuis te kunnen werken, dan zou ik dat doen.
pi_197879384
Ik heb een rondje met de hond gemaakt. Waar nog weinig mensen waren geweest was het goed te doen. Een straat waar verkeer had gereden was het spiegelglad. Het heeft tot diep in de nacht geregend, dus er ligt een ijsbaan die wordt afgedekt door een laag sneeuw..
  zondag 7 februari 2021 @ 21:18:51 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197879393
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat: gladheid.

Als jij moet rijden en je hebt de luxe om thuis te kunnen werken, dan zou ik dat doen.
Dat zal lastig worden. Maar op de fiets kom ik een eind.
Op 't randje en erover.
  zondag 7 februari 2021 @ 21:20:37 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197879419
quote:
Ik ook.
Vandaag met een gelukje de dans weten te ontspringen, maar morgen lijk ik toch aan de beurt te zijn :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197879431
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:18 schreef maan_man het volgende:
Ik heb een rondje met de hond gemaakt. Waar nog weinig mensen waren geweest was het goed te doen. Een straat waar verkeer had gereden was het spiegelglad. Het heeft tot diep in de nacht geregend, dus er ligt een ijsbaan die wordt afgedekt door een laag sneeuw..
Dat wordt dus extra vroeg vertrekken, zodat ik rustig kan rijden naar mijn werk.

En ik ben al zo'n ochtendmens... :{
pi_197879440
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik ook.
Vandaag met een gelukje de dans weten te ontspringen, maar morgen lijk ik toch aan de beurt te zijn :{
Ben je lang onderweg?
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 21:22:15 #283
197773 crew  maily
pi_197879442
quote:
Ik.
pi_197879451
En morgenochtend geen krant. Lekker doorslapen en niet wakker worden van die knal van de brievenbus, maar ander vertier zoeken bij de koffie.
pi_197879463
Het gaat ook echt de gehele week vriezen. Dus de gehele week moet ik nog vroeger op dan normaal.

Krijg de tyfus....
  zondag 7 februari 2021 @ 21:23:50 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197879470
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben je lang onderweg?
Normaal 45 minuten. Nu ga ik denk ik ruim de dubbele tijd nemen :{

Rij niet tijdens de spits heen en terug, dus dat scheelt. Maar toch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Spellchecker zondag 7 februari 2021 @ 21:24:27 #287
197773 crew  maily
pi_197879481
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
En morgenochtend geen krant. Lekker doorslapen en niet wakker worden van die knal van de brievenbus, maar ander vertier zoeken bij de koffie.
Precies de reden dat wij een buurvrouw vriendelijk bedankt hebben voor een tijdelijk gratis krantenabonnement .....
  zondag 7 februari 2021 @ 21:25:46 #288
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197879499
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:23 schreef theunderdog het volgende:
Het gaat ook echt de gehele week vriezen. Dus de gehele week moet ik nog vroeger op dan normaal.

Krijg de tyfus....
Misschien zelfs nog wel de komende 14 dagen })
Op 't randje en erover.
  zondag 7 februari 2021 @ 21:33:43 #289
338319 ZarB
Piña colada
pi_197879632
Hier kom je de straat niet eens uit. Alle auto's ingesneeuwd. Dus tenzij ik om 4 uur ga sneeuwschuiven om vervolgens met 20 km/u naar het werk te rijden (45 km) ga ik lekker thuiswerken. :W
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197879709
Ik moet morgen vanuit het zuiden naar noord-holland. Ben benieuwd. De straat uitrijden is al lastig genoeg. ligt nog dikke laag sneeuw rondom auto's en niks gestrooid/verwijderd :( Hopelijk na 2 uur wat beter.
pi_197879740
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:25 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Misschien zelfs nog wel de komende 14 dagen })
Dat lijkt mij niet.
pi_197879784
quote:
Ik niet. De boot waar ik op aan het timmeren ben is nog niet wind en waterdicht. Gaat 'm niet worden. Alle metaalwerkers blijven ook thuis. Is moeilijk lassen als alles onder de sneeuw zit en bevroren is :')
  zondag 7 februari 2021 @ 21:58:30 #293
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197880086
Morgen geen krant. Grrr er ligt hier nauwelijks sneeuw. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197880842
quote:
Als de trein rijdt ga ik! Anders gaat het niet lukken want er rijdt geen bus morgen....
pi_197880887
quote:
Het zal een barre tocht worden, maar ik moet toch de 7 meter van mijn bed naar mijn thuiskantoor maken ;(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197881901
Ik heb mazzel, ben vrij.
Net wel avonddienst gehad, was me de rit wel😐
Normaal in 20 minuten nu 50 minuten...
Snelweg was redelijk maar de wijk uitkomen was uitdaging...
Een grote ijsbaan en hoge hopen sneeuw, zat paar keer vast maar kwam weer los gelukkig...
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_197883764
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:42 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Het zal een barre tocht worden, maar ik moet toch de 7 meter van mijn bed naar mijn thuiskantoor maken ;(
En, heb je het overleefd?
A murky, forgotten land.
pi_197883801
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En, heb je het overleefd?
:N :'(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197883819
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:N :'(
RIP aan de nabestaanden :'(
A murky, forgotten land.
pi_197883828
Ik heb maar een dagje vrij genomen.
pi_197883973
Frisjes
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')