Lol ja dat kon toen nog gewoon iddquote:Op zondag 31 januari 2021 18:09 schreef scrupuleus het volgende:
Blue movie 1971 mooie film erg gelachen veel tieten en schaamhaar
Prima film iddquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:23 schreef blessed19 het volgende:
Harpoon. Voor mij de verassing van vorig jaar. Ik hou wel van die films waar je met weinig mensen toch een toffe film kan neerzetten. Het is niet geheel serieus, maar de twists vliegen je om de oren op een positieve manier.
kijk dan ookquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef H0D3NPYL het volgende:
Promising Young Woman (2020) - IMDb
Aanrader! Wraakfilm
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:34 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
kijk dan ook
A good woman is hard to find.
Over een tijdje ook Dune van Villeneuve. Ik kan niet wachten. Hij is ook nog relatief jong, ben heel benieuwd naar z'n carrière verder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Prego het volgende:
Ik heb Arrival weer eens gekeken. Die scene wanneer ze voor het eerst het ruimteschip in vol ornaat zien blijf ik zo ontzettend mooi vindenEn het geluid erbij
Lijkt me sterk dat deze het origineel met Eliza Dushku kan overtreffen, maar zij was ook gewoon echt lekker haha. Heb 'm vandaag voorbij zien komen, maar is het meer een remake of een deel 2?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Wrong Turn 2021
Erg goed gedaan, niet zomaar een hack and slash, elke keer gaat het een kant op en dan neemt het toch direct een hele scherpe bocht.
Beetje psychologische triller dingen zitten er ook wel in.
Is dat de remake van die oude uit de jaren.... 90/00?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Wrong Turn 2021
Erg goed gedaan, niet zomaar een hack and slash, elke keer gaat het een kant op en dan neemt het toch direct een hele scherpe bocht.
Dik in mijn top 10 aller tijden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Prego het volgende:
Ik heb Arrival weer eens gekeken. Die scene wanneer ze voor het eerst het ruimteschip in vol ornaat zien blijf ik zo ontzettend mooi vindenEn het geluid erbij
Blijft een top film jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Prego het volgende:
quote:Op maandag 15 februari 2021 16:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat deze het origineel met Eliza Dushku kan overtreffen, maar zij was ook gewoon echt lekker haha. Heb 'm vandaag voorbij zien komen, maar is het meer een remake of een deel 2?
Geen remake, ook niet een deel 2 maar wel een zelfde soort verhaal van vage mensen die in het bos wonen, maar dan veel uitgebreider.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is dat de remake van die oude uit de jaren.... 90/00?
Ik vond het een slap aftreksel van het origineel en door dat hele PC gebeuren is het echt een draak van een film geworden.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
Wrong Turn 2021
PC gebeuren?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:45 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik vond het een slap aftreksel van het origineel en door dat hele PC gebeuren is het echt een draak van een film geworden.
Policolor. Telkens de enorme nadruk dat er een homostel is, en een zwart/wit stel, veel shots ervan in beeld. Ook nog een opmerking tegen die blonde griet.quote:
On The Nature Of Daylightquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Prego het volgende:
Alleen die IMDb alquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:17 schreef flipsen het volgende:
Goed, dan zet je Netflix aan, ziet een film met Jason Bateman, Nicole Kidman en Christopher Walken en denkt: dat kan toch niet misgaan? Wrong...
The Family Fang (2015) - IMDb
Sla maar over... Niet eens een review voor over.
IMDB: 6.1
flipsen: 3-
Ook recent gezien, naar aanleiding van jouw berichtje.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:41 schreef Meridiaan het volgende:
[ afbeelding ]
De film Loving Vincent (2017) - IMDb is een film uit 2017 over de laatste dagen van Vincent van Gogh. Een jaar na zijn dood moet er een brief bij zijn broer Theo worden bezorgd. Een zoon van Vincents postbode neemt deze taak op zich en reist het leven van Vincent achterna. Theo en Vincent schreven elkaar regelmatig, maar blijkt ook al overleden te zijn. De zoon ontmoet diverse mensen die Vincent hebben meegemaakt en elk een eigen kant van Vincent laten zien. En andersom ook, want veel van deze mensen komen terug in de schilderijen. Op deze manier probeert de zoon een indruk te krijgen van de persoon van Gogh en de aanleiding tot zijn zelfmoord.
De gehele film is (unieken voor het eerst) geschilderd in de stijl van van Gogh door ruim 120 kunstenaars, en zijn meest bekende taferelen komen er in terug. Ik vind de stijlen van van Gogh echt fantastisch en dat maakt deze film een lust voor het oog.
Echt een keer een heel andere, warme film. Blijkbaar hebben de acteurs de scenes uitgespeeld voor een green screen, waarna schilders alles hebben overgeschilderd.
Het verhaal heeft op zich een prima insteek, maar wordt logischerwijs ondergesneeuwd door de animatie.
Leuke tip, ga ik eens opzoeken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:37 schreef H0D3NPYL het volgende:
Minari (2020) - IMDb
A Korean family starts a farm in 1980s Arkansas.
Er gebeurt niet onwijs veel, maar toch een erg vermakelijke film.
Ja, ach, ik zag laatst Domino, een film van Brian de Palma, toch de regisseur van Scarface, Carlito's Way, The Untouchables, Casualties of War, Blow Out en Carrie, onder andere. Met Nikolaj Costau-Walder (Game of Thrones), Carice van Houten, Søren Malling (Borgen, Forbrydelsen/The Killing). Toch geen slechte namen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:17 schreef flipsen het volgende:
Goed, dan zet je Netflix aan, ziet een film met Jason Bateman, Nicole Kidman en Christopher Walken en denkt: dat kan toch niet misgaan? Wrong...
The Family Fang (2015) - IMDb
Sla maar over... Niet eens een review voor over.
IMDB: 6.1
flipsen: 3-
Ok.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Waargebeurd verhaal...
Dit zijn de échte Moeder en haar dochter Gypsy
Grappig hoe smaken verschillen, ik gaf hem op 6 september een 3-quote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Im thinking of ending things op Netflix
Charlie Kaufman film over een stel dat op bezoek gaat bij zijn ouders.
In zijn typische vervreemdende stijl lopen jaren en personages door elkaar en construeer je zelf de gaten in het verhaal erbij. Mooie beklemmende sfeer.
Ik geef m een 7,5
Ohja, die wou ik ook nog steeds zien! Proxy by munchausen. Net 2 afleveringen gezien, best heftig hoe mensen soms kunnen zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
The Act (TV Series 2019) - IMDb![]()
[ afbeelding ]
Waargebeurd verhaal...
Dit zijn de échte Moeder en haar dochter Gypsy
https://fem-fem.nl/serie-the-act-moeder-dochter-relatie/
https://www.elle.com/cult(...)rue-story-explained/
[ afbeelding ]
Interessante tip! Maar dit is een serie zie ik nu. Ik dacht al....wel eens opzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 22:15 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ohja, die wou ik ook nog steeds zien! Proxy by munchausen. Net 2 afleveringen gezien, best heftig hoe mensen soms kunnen zijn.
Is dat een omgekeerde versie van Munchausen by proxy, hoe werkt dat?quote:
Nou, dan moet je de serie maar kijken!quote:Op woensdag 24 februari 2021 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat een omgekeerde versie van Munchausen by proxy, hoe werkt dat?
Dikke aanrader. Helaas nergens in NL te streamen. Doe anders maar een PMquote:Op woensdag 24 februari 2021 09:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Interessante tip! Maar dit is een serie zie ik nu. Ik dacht al....wel eens opzoeken.
Er zijn ook wel films gemaakt over dit fenomeen, best bekende dacht ik. Kan er even niet opkomen.
Zal vanavond om mijn eigen (niet werk)laptop eens kijken, ik heb wel wat adresjes voor series.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:42 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dikke aanrader. Helaas nergens in NL te streamen. Doe anders maar een PM
It ain't a lie if you believe it!quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef Salina het volgende:
[..]
Zal vanavond om mijn eigen (niet werk)laptop eens kijken, ik heb wel wat adresjes voor series.![]()
En anders doe ik wel een PM, lijkt me interessant.
Is dat George Costanza in je UI?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie film jaquote:Op maandag 1 maart 2021 12:17 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Simon (2004) - IMDb
Simon (2004)
Ik heb een teringhekel aan Nederlandse films, dit is de enige die ik tolereer.
Wel weer een traantje gelaten.
Nadja Hüpscher
Nee, op dit moment nergens te streamen. Alleen te huur bij Pathé Thuis.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:37 schreef flipsen het volgende:
Ik probeer deze al jaren te downloaden, maar vindt hem maar nooitinderdaad een van de weinige echt goeie Nederlandse films vond ik destijds. Staat ie soms op de Nederlandse Netflix?
Ik kwam een oude divX tegen op mn hardeschijf, eentje van 700mb, dus de kwaliteit was idd niet denderend maar wel zeer kijkbaar.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:37 schreef flipsen het volgende:
Ik probeer deze al jaren te downloaden, maar vindt hem maar nooitinderdaad een van de weinige echt goeie Nederlandse films vond ik destijds. Staat ie soms op de Nederlandse Netflix?
Toch afgekeken, denk een 5,5.quote:Op donderdag 11 maart 2021 07:18 schreef JDx het volgende:
Tom and Jerry (2021) - IMDb
Had er verder nog niks van gezien of gelezen, maar vroeger videobanden met Tom & Jerry grijsgedraaid. En ik zag redelijke acteurs, dus ik dacht nou misschien is het wat. Leuk voor in bed voor het slapen gaan ofzo.
Maar... wel die oude cartoony sound effects, maar dan remastered ofzo, voelt gewoon niet zo, wel iemand op z'n hoofd slaan en dat hoofd dan in het lichaam schiet, maar net iets anders dan vroeger ofzo en die gewone acteurs die niet om kunnen gaan met acteren met een onzichtbaar tekenfilm figuurtje
Sowieso acteert iedereen alsof het niet uitmaakt, "oh no a dancing mouse, I thought I seen everything when I saw a blind piano playing cat", ofzo, ofzo, wat?
Alsof ze de hele tijd denken, ach, het is toch een kutfilm voor kinderen, dus 1 take is genoeg.
Geen cijfer, niet afgekeken, ook niet waard denk ik.
Ja ... di is mooi...quote:Op maandag 1 maart 2021 12:17 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Simon (2004) - IMDb
Simon (2004)
Ik heb een teringhekel aan Nederlandse films, dit is de enige die ik tolereer.
Wel weer een traantje gelaten.
Nadja Hüpscher
Is deze cut zoveel minder kut dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:27 schreef christmastsunami het volgende:
die Snyder revisie van 'Justice leage' met batman en superman enzo
4 uur puur genot, wat zonde dat het zo fout is gegaan bij de produktie.
2 films in 1. En sexy.
Nee, het is episch veel beter, van een mager 6je naar een 8.quote:
Oooh tof! Waar heb je m gekeken? Genialiteit!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Zappa
[ afbeelding ]
Geweldige docu over een geweldige artiest!Gevuld met een schat aan beeld en geluid materiaal omdat de beste man alles bewaarde...
Christopher nolan zit er ook bij, dan weet je het alquote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:27 schreef christmastsunami het volgende:
2 films in 1. En sexy.
Ach een wat verdrietige film wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 17:06 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]
Lars and the Real Girl (2007) - IMDb
Ryan Gosling speelt een man met stoornis die een sekspop koopt en die als zijn 'vriendin' ziet.
Begin is best komisch maar het wordt langzamerhand wel zielig voor de hoofdpersonage.
Nee. Download.quote:
En is dit alles wat je wil vertellenquote:
Post dan niks. Eet smakelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:12 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ja sorry. Zit te eten![]()
Ga maar gewoon kijken
Op vimeo, ik had hem gebacked op kickstarter dus kreeg toegang...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:52 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oooh tof! Waar heb je m gekeken? Genialiteit!
Die was officieel ook verbonden aan JL 2017... maar heeft tegen Snyder gezegd die versie maar gewoon niet te gaan kijken...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Christopher nolan zit er ook bij, dan weet je het al
Omeletoquote:
moeilijk he, je aan de regels houden van een topic. Totaal zinloos dit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:12 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ja sorry. Zit te eten![]()
Ga maar gewoon kijken
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had letterlijk "recensies!" Niet gelezen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 09:20 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
moeilijk he, je aan de regels houden van een topic. Totaal zinloos dit.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:27 schreef christmastsunami het volgende:
2 films in 1. En sexy.
quote:
Praat vooral mee in het ZSJL-draadje onder de review: Zack Snyder's Justice Leaguequote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nee, het is episch veel beter, van een mager 6je naar een 8.
De hele film en alles is anders en 10x beter. En de film is niet widescreen, maar vierkant, dus doe je koptelefoon op zonder licht. genieten, een van de beste DC films, ook aal zitten er nog steeds kleine foutjes in.
Alleen als executive producer en dat is alleen een vanity credit. Ga er niet vanuit dat Nolan ook significant betrokken is bij de film.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Christopher nolan zit er ook bij, dan weet je het al
Villeneuve is GOD!!!quote:Op zaterdag 20 maart 2021 10:00 schreef H0D3NPYL het volgende:
Incendies (2010) - IMDb
Twins journey to the Middle East to discover their family history and fulfill their mother's last wishes.
Waanzinnige film van één van mijn favo regisseurs: Denis Villeneuve. Een goed verhaal, waar je wel gefocust naar moet kijken, wil je het een beetje kunnen blijven volgen. Thriller, oorlog, rauw, twist, kijken
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:43 schreef V. het volgende:
[..]
Villeneuve is GOD!!!
En deze film is onthutsend geweldig.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:00 schreef Vlinder het volgende:
The Dig.
Gaat over een archeoloog die bij een vrouw met een groot land gaat graven. Hij vind natuurlijk iets unieks en samen ontstaat er een mooie band. Iedereen bemoeit zich met de vondst. En het is waargebeurd
The Bucket List
Een simpele automonteur en rijke ziekenhuisbaas hebben beide kanker en komen op dezelfde kamer te liggen. Er ontstaat een bijzondere band en samen gaan ze een Bucket List af.
Ik heb gehuild van het lachen en gehuild van verdriet
Heftige film wel. En ja je kan niet even wegkijken. Dit soort films gaan toch echt wel het hollywood standaard te boven. Je moet nog even nadenken en ademhalen. Dank je wel voor de tipquote:Op zaterdag 20 maart 2021 10:00 schreef H0D3NPYL het volgende:
Incendies (2010) - IMDb
Twins journey to the Middle East to discover their family history and fulfill their mother's last wishes.
Waanzinnige film van één van mijn favo regisseurs: Denis Villeneuve. Een goed verhaal, waar je wel gefocust naar moet kijken, wil je het een beetje kunnen blijven volgen. Thriller, oorlog, rauw, twist, kijken
Willy ook gezien, wtf haha, wel van genoten.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Willies wonderland.
In het begin dacht ik, ok wtf is dit. leek echt een of andere B film.
Maar Nicolas Cage doet het toch weer erg goed, ook al zegt hij in deze film echt helemaal niks.
no shit, hij zegt echt 0 woorden in de hele film.
De film zelf beetje "dit is een spookhuis, kijken of je er een nacht in kan overleven" film. Maar wel erg vermakelijk.
[ afbeelding ]
Wrong Turn 2021
Zie dat ik deze in 2012 een 4 heb gegeven.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:01 schreef flipsen het volgende:
Zojuist deze weer eens gekeken:
This Is 40 (2012) - IMDb
Voor mensen van 35+ die in een relatie (al dan niet met kinderen) zitten vind ik het echt een eye opener. Lekker absurd, maar vaak ook erg realistisch. zoals hij op de plee zit, zijn vrouw wegloopt en hij gefrustreerd zijn middelvinger opsteekt. Kom op, wie heeft dat nog nooit gedaan?
imdb: 6,2 (belachelijk laag)
flipsen: 8
mevrouw flipsen: die was er niet hehehe
The Dig ken ik niet. Toch regelmatig leuke tips hier.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:00 schreef Vlinder het volgende:
The Dig.
Gaat over een archeoloog die bij een vrouw met een groot land gaat graven. Hij vind natuurlijk iets unieks en samen ontstaat er een mooie band. Iedereen bemoeit zich met de vondst. En het is waargebeurd
The Bucket List
Een simpele automonteur en rijke ziekenhuisbaas hebben beide kanker en komen op dezelfde kamer te liggen. Er ontstaat een bijzondere band en samen gaan ze een Bucket List af.
Ik heb gehuild van het lachen en gehuild van verdriet
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:33 schreef Salina het volgende:
The Bucket List kennen we van...de koffie. Kopi Luwak. En zijn leuke ouderwetse koffiezetapparaatje.
Vandaag eindelijk kunnen kijken, en hoewel het in hoofdlijnen hetzelfde plot is als de 2017 versie, zijn het totaal andere films qua sfeer en consistentie.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:27 schreef christmastsunami het volgende:
2 films in 1. En sexy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit was Ferdinand aus der Fünten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_aus_der_F%C3%BCntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt leuk, ga ik eens opzoeken/wat over lezen.quote:Op zondag 28 maart 2021 16:35 schreef V. het volgende:
The Empty Man
Laat je niet misleiden door het matige cijfer op IMDb, deze film is veel beter dan dat.
Dark horse/aanrader van Chris Stuckman en terecht:
Metafysische griezelfilm, voor mijn gevoel enigszins richting Angel Heart en Jacob's Ladder.
Gemaakt met blijkbaar een bak geld door een first-time director (die wel vooraan heeft gezeten bij diverse films van David Fincher) voor 20th Century Fox en vervolgens in de mangel is gekomen door de aanschaf door Disney, die hem afgelopen najaar liefdeloos in theaters heeft gedumpt.
Ik heb me prima vermaakt, er zitten verdomd enge scènes in en hij is prachtig gefilmd. Er zit één shot in van een landkaart naar een rijdende auto...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IMDb: 5,9
V.: 8
Ha, die hebben wij tijden geleden gezien, vonden hem echt bizar slechtquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:30 schreef Karina het volgende:
Taped (2012) - IMDb
Stel komt in de problemen tijdens een vakantie in Buenos Aires. En hebben zelf ook wat probleempjes op het relationele vlak.
Spannende film, de hoofdrolspelers maken af en toe wat rare beslissingen, maar dat is denk ik om het spannend te houden. Prima eind ook, onverwacht, ik had wat anders in gedachten eigenlijk.
Vond hem wel goed, aanrader.
[ afbeelding ]
Dat zou best eens kunnen, als iets in Amsterdam speelt zie ik ook altijd van alles wat niet klopt. Overigens waren de cijfers op IMDB ook verdeeld, eenen en tweeën en zevens en achten. Ik kijk altijd achteraf even wat de cijfers zijn, ik zat dus bij de zevens en achten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, die hebben wij tijden geleden gezien, vonden hem echt bizar slechtmaar misschien omdat we Buenos Aires en Argentijnen wat beter kennen dan de gemiddelde Nederlander
Ha, zo begonnen wij gisteren aan de Netflix miniserie... eh... kan er even niet opkomenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen, als iets in Amsterdam speelt zie ik ook altijd van alles wat niet klopt. Overigens waren de cijfers op IMDB ook verdeeld, eenen en tweeën en zevens en achten. Ik kijk altijd achteraf even wat de cijfers zijn, ik zat dus bij de zevens en achten.
Eurotrip heeft ook een mooie Amsterdamquote:Op zondag 11 april 2021 19:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, zo begonnen wij gisteren aan de Netflix miniserie... eh... kan er even niet opkomenOp feiten gebaseerde serie over een moordenaar in Thailand. Ah, the serpent! Viel me alleszins mee dat de Nederlandse karakters ook daadwerkelijk door Nederlanders worden gespeeld, behalve één van de hoofdrolspelers, Willem Knippenberg
Daar versta ik geen moer van als die "Nederlands" spreekt, jammer is dat altijd.
Maar wat klopte er dan niet? Nou, in aflevering 1 (geloof ik) zie je voor het eerst de ambassade, daarna het kantoor van Knippenberg en daar staat de Nederlandse vlag pontificaal ondersteboven![]()
![]()
In de volgende scene hebben ze hem wel goed gezet
Verder beetje warrige serie, we hebben nu 2 afleveringen gezien, je moet er met je aandacht bijblijven die eerste 2 uur, want er zijn steeds "2 maanden eerder", "3 maanden later" cuts. Na een tijdje heb je het wel door, maar toch. Als we de serie af hebben (8 afleveringen) geef ik nog wel een rapportcijfer.
Eens, eens en eens, had Palm Springs een tijdje geleden nog aangeraden, maar lijkt een erg onbekende film voor velen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:45 schreef speknek het volgende:
Nieuwe LG OLED moest even ingewerkt worden.
Palm Springs (Amazon Prime)
Goede romcoms zijn extreem schaars, dit is er zo eentje. Een leuke twist op Groundhog Day en veel scherpe grappen houden het gezapige goed in toom. Hoe minder ik erover zeg hoe beter eigenlijk, ga deze zien. 8.
Once Upon a Time... in Hollywood (Netflix, vandaag voor het laatst)
QT film die ik om een of andere reden (waarschijnlijk matige kritieken) nog niet gezien had. Heerlijk veel referenties (leuk bijvoorbeeld dat de westernfilm een komen en gaan van bekende recente western acteurs was), uitstekend acteerwerk van DiCaprio, maar de film over de buren van Roman Polanski en Sharon Tate meandert een hoop. Misschien is de film een tweede keer leuker als je weet dat de film zich meer rond een stukje geschiedenis afspeelt dan over de geschiedenis zelf gaat, maar wat mij betreft had hij veertig minuten korter gekund. Je vraagt je ook af wat dan überhaupt de noodzaak voor het kiezen van een echt drama is. Polanski hoeft niet gerehabiliteerd te worden en over Tate en Sebring komen we ook niet echt iets te weten. Hilarisch einde maakt veel goed. 7.
Tenet (Amazon Prime)
Heerlijke Nolannonsens. Of wat heet, een van de weinige van zijn high conceptwerken die geen deus ex machina nodig heeft om zichzelf te ontwarren. Het blijft zoals altijd een beetje mechanisch, en de hoofdrollen zo plat als een pannenkoek, maar goed opletten in deze puzzelfilm en je wordt fiks beloond. En ook als je niet oplet valt er te genieten van de inventieve actie. Net zoals met Once Upon a Time vond ik sommige relaties met de echte wereld wat sus. Een theater in Rusland Oekraïne waar iedereen in slaap was gebracht, een afleidingsaanval in Oslo, ik vond dat niet echt wat toevoegen. Maar goed. Wel een topfilm. 9.
quote:
Van een afstandje lijkt het een wat typische indie film. Op JK Simmons na vooral b-namen en voor een comedy betekent dat vaak hart op de juiste plaats niemandalletje met matige humor. Een film als Eternal Sunshine... daargelaten, maar dan zou Palm Springs wel meer WoM hebben gehad. Je verwacht gewoon niet, tsja, dit, een grappige en enigszins slimme film met een leuke twist.quote:had Palm Springs een tijdje geleden nog aangeraden, maar lijkt een erg onbekende film voor velen.
Andy Samberg een b-naam?quote:Op dinsdag 13 april 2021 00:02 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Van een afstandje lijkt het een wat typische indie film. Op JK Simmons na vooral b-namen en voor een comedy betekent dat vaak hart op de juiste plaats niemandalletje met matige humor. Een film als Eternal Sunshine... daargelaten, maar dan zou Palm Springs wel meer WoM hebben gehad. Je verwacht gewoon niet, tsja, dit, een grappige en enigszins slimme film met een leuke twist.
Palm Springs een paar maanden geleden gezien en die vond ik erg leuk.quote:Op maandag 12 april 2021 13:19 schreef JDx het volgende:
[..]
Eens, eens en eens, had Palm Springs een tijdje geleden nog aangeraden, maar lijkt een erg onbekende film voor velen.
The Map of Tiny Perfect Things deed een beetje hetzelfde, maar dan heel anders, die viel wat tegen.
Niet in algemene Hollywood begrippen natuurlijk.quote:
Ik ook, maar er zijn ook echt veel mensen die Tenet niks vinden. Is het echt allemaal te verklaren, logisch coherent, etc. of lijkt dat alleen maar zo en is het pretentieuze "kijk mij eens complex zijn" science-fiction. Zie bijvquote:Op maandag 12 april 2021 12:45 schreef speknek het volgende:
Tenet (Amazon Prime)
Heerlijke Nolannonsens. Of wat heet, een van de weinige van zijn high conceptwerken die geen deus ex machina nodig heeft om zichzelf te ontwarren. Het blijft zoals altijd een beetje mechanisch, en de hoofdrollen zo plat als een pannenkoek, maar goed opletten in deze puzzelfilm en je wordt fiks beloond. En ook als je niet oplet valt er te genieten van de inventieve actie. Net zoals met Once Upon a Time vond ik sommige relaties met de echte wereld wat sus. Een theater in Rusland Oekraïne waar iedereen in slaap was gebracht, een afleidingsaanval in Oslo, ik vond dat niet echt wat toevoegen. Maar goed. Wel een topfilm. 9.
Ongetwijfeld zijn er dingen die als je het helemaal uittekent niet helemaal kloppen, maar ik vind dat soort details niet erg interessant. Het passeert de fridge logic test met vlag en wimpel. Ik denk dat het erg helpt dat we de film met ondertitels kijken en op Amazon even op pauze kunnen zetten. Ik denk als je in de bioscoop wat gemompel in een actiescene die alle kanten op gaat probeert te begrijpen, al snel geirriteerd raakt, en dat mensen die gefrustreerd zijn dan gaan zoeken naar fouten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ook, maar er zijn ook echt veel mensen die Tenet niks vinden. Is het echt allemaal te verklaren, logisch coherent, etc. of lijkt dat alleen maar zo en is het pretentieuze "kijk mij eens complex zijn" science-fiction. Zie bijv
En nu hou ik op want dit mag eigenlijk niet in dit topic.
Sluit mij hier volledig bij aan. Waanzinnige film.quote:Op dinsdag 13 april 2021 06:42 schreef Danny het volgende:
The Father eergisteren bekeken. Anthony Hopkins en Olivia Colman zijn hierin echt geweldig. Zeer indrukwekkende kijk op alzheimer/dementie waarin je als kijker op vernuftige wijze in de geest van iemand met alzheimer wordt gezet. Gezichten die je niet herkent, situaties en locaties die veranderen, tijdlijnen die door elkaar lopen. Echt een absolute aanrader. Score: 9
Kijk hier ook enorm naar uit! Sowieso lijkt alles wat Olivia Colman aanraakt de laatste jaren garantie voor succes. Wat een actricequote:Op dinsdag 13 april 2021 06:42 schreef Danny het volgende:
[..]
The Father eergisteren bekeken. Anthony Hopkins en Olivia Colman zijn hierin echt geweldig. Zeer indrukwekkende kijk op alzheimer/dementie waarin je als kijker op vernuftige wijze in de geest van iemand met alzheimer wordt gezet. Gezichten die je niet herkent, situaties en locaties die veranderen, tijdlijnen die door elkaar lopen. Echt een absolute aanrader. Score: 9
Nomadland gisteravond gezien. Frances McDormand zet na Three Billboards Outside Ebbing, Missouri weer een magistrale acteerprestatie neer. De film draait om Fern, een vrouw die na een recessie in het dorp waar ze met haar man woonde en waardoor het dorp uiteindelijk letterlijk werd gesloten noodgedwongen van baan naar baan reist door het westen van de VS in een vervallen campervan. Hoe is het leven van een zogenoemde nomade? Zeer boeiende, ingetogen film, die aandoet als kruising tussen een drama en een docu. Prachtig gespeeld en prachtig geschoten. Score: 8,5
quote:Op woensdag 14 april 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk hier ook enorm naar uit! Sowieso lijkt alles wat Olivia Colman aanraakt de laatste jaren garantie voor succes. Wat een actrice
Jup, geweldig in alles wat ze doetquote:Op woensdag 14 april 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk hier ook enorm naar uit! Sowieso lijkt alles wat Olivia Colman aanraakt de laatste jaren garantie voor succes. Wat een actrice
Wij keken deze afgelopen weekend. Wat een ontzettend gave filmquote:Op maandag 12 april 2021 12:45 schreef speknek het volgende:
Tenet (Amazon Prime)
Vond deze persoonlijk echt tegenvallen. Redelijk saaie film waarin te weinig wordt uitgediept. Courtroom drama 101.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:47 schreef Danny het volgende:
Nog steeds run naar de oscars dus:
Trial of the Chicago 7
Het protest in chicago eind jaren zestig tegen de vietnamoorlog zorgde voor enorme rellen. 7 'aanstichters' werden vervolgd in een proces dat op z'n zachtst gezegd zwaar ondermaats, politiek gericht en vooraf beslecht was. Boeiend van begin tot eind en wmb een die je gewoon moet kijken.
Score: 8,5
Ik denk altijd aan die reclame, van zo'n geurtje, wel grappig dat het een reclame is, maar ik geen idee heb van welk merk, dus echt impact heeft het niet gemaakt, of die film dat ie naar Ierland gaat ofzo.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:28 schreef Forumtijger het volgende:
Gerard Butler (die van London has fallen)
Een van mijn absolute haat-acteurs.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:28 schreef Forumtijger het volgende:
Hunter Killer met Gerard Butler (die van London has fallen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch wel weer zo'n bepaald staaltje Nederlandse, ons-kent-ons-film waar ik geen groot fan van ben.
quote:Op zaterdag 17 april 2021 22:59 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zag de film/docu 'Brozer' uit 2014 van Mijke de Jong.
Daarin bezwijkt een vrouw aan terminale kanker. Wat ik niet wist van te voren is dat de actrice in kwestie gedurende de opnames in werkelijkheid ook aan de ziekte bezwijkt.
Ik ben nu nogal in shock door de beelden.....Wat snap je niet aan documentaire? Verder is dit een slordig en warrig ietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch wel weer zo'n bepaald staaltje Nederlandse, ons-kent-ons-film waar ik geen groot fan van ben.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Ik snap best veel, echter ik verwachte een film. Maar het veranderde gaandeweg in een real-life-docu. En daar was ik niet op voorbereid. Snap jij het nu?quote:Op zondag 18 april 2021 17:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan documentaire? Verder is dit een slordig en warrig iets
Helaas helemaal mee eens, zelfs geen 5 want niet afgekeken. Moest aan mijn vrouw een beetje het verhaal proberen uit te leggen en dat viel al niet mee (ook alweer een tijd geleden dat ik CK heb gezien). Wil het nog wel een keer proberen, maar wanneer ik alleen thuis benquote:Op vrijdag 23 april 2021 16:27 schreef Danny het volgende:
Mank
Zwart-wit film over Hollywood in de jaren 40, en schrijver Mank (de scenarist van de klassieker Citizen Kane) in het bijzonder. Wellicht iets té veel voor de Hollywood ingewijden. Kon mij niet boeien.
Score: 5
ken ik nog niet, maar zin in. dank u.quote:Op vrijdag 23 april 2021 20:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helaas helemaal mee eens, zelfs geen 5 want niet afgekeken. Moest aan mijn vrouw een beetje het verhaal proberen uit te leggen en dat viel al niet mee (ook alweer een tijd geleden dat ik CK heb gezien). Wil het nog wel een keer proberen, maar wanneer ik alleen thuis ben
Verder afgelopen week deze bekeken die op Netflix voorbij kwam:
Gelukkig op imdb.com even de reviews bekeken, waaruit bleek dat het toch geen echte horror is (al denk je aan het begin van de film dat dat wel het geval is). Wat een leuke film! Spannend, interessant gegeven, leuke plottwists, ik vond hem helemaal geweldig. Vrouwlief ook, toen ze eenmaal durfde te kijken hehe.
imdb: 6.8 (beetje laag)
flipsen: 9
Het enige horroreffect is wanneer je Helen Hunt voor het eerst in beeld ziet. Mien god... watskebeurt
Hillbilly Eligies krijgt slechte recensies omdat het een slap aftreksel is van het boek. Alle verwijzingen naar de politieke en economische oorzaken van de achteruitgang van ruraal Kentucky komen niet in het boek voor.quote:Op zondag 25 april 2021 09:08 schreef Danny het volgende:
Oscars:
The United States vs Billie Holiday
Zeer boeiend relaas over jazz-zangeres Billie Holiday, het nummer Strange Fruit - dat vertelt over de lyncpartijen van zwarten in het zuiden van de vs - en hoe de FBI haar volgde en vervolgde op alle manieren die ze maar konden bedenken. IJzersterk acteerwerk en een van begin tot eind boeiende blik in het leven van deze legendarische zangeres.
Score: 8,5
Pieces of a Woman
Tijdens een thuisbevalling gaat het mis als de pasgeboren dochter ter plekke overlijdt. De film toont hoe vader en moeder hiermee omgaan, bijgestaan - of juist niet - door familie. Het gegeven is prima, maar helaas deed het acteerwerk voor mij behoorlijk aan de film af. Ik snap de oscarnominatie voor Vanessa Kirby dan ook niet helemaal. Had veel meer ingezeten wmb
Score: 6
Sound of Metal
Vooraf dacht ik hier niets aan te gaan vinden, vooral op basis van de trailer. Het tegendeel bleek waar. Zeker in act 1 en 2 is dit gewoon een ijzersterke film met ijzersterk acteerwerk. Tegen het eind zakt de film een beetje in, maar ik kan deze alsnog aanraden voor wie 'm nog niet gezien heeft. De film gaat over de drummer van een metalband die in rap tempo zijn gehoor kwijt raakt (de film laat jou als kijker dit op overtuigende wijze meebeleven overigens, wat de nominatie voor Sound Editing verklaart) en daarmee om moet gaan.
Score: 9
Hillbilly Elegy
Het ware verhaal van een gezin uit het zuiden van de VS waarvan de moeder verslavingsproblemen heeft met bijbehorende aanvallen van woede en agressie, vertelt in flashbacks door de ogen van de - inmiddels volwassen - zoon die van zijn opleiding aan de Yale universiteit wordt getrokken als hij bericht krijgt dat zijn moeder een overdosis heeft genomen en in het ziekenhuis ligt. Sterk acteerwerk, mooi verhaal.
De film is controversieel omdat het verhaal duidelijk maakt dat niet alleen etnische minderheden slachtoffer zijn van armoede en discriminatie. Op rottentomatoes geven de critics dan ook - heel voorspelbaar - maar een krappe 26% positief. Laat je daardoor niet leiden. Culturele armoede en discriminatie komen overal voor. Ik vind 't iig een uitstekende film en kijken we naar de KIJKERS op rottentomatoes dan is 83% van de NIET-critics het daarmee eens.
Score: 8
Heeft niets met bizar te maken. Het is een feit dat je vrijwel alleen hoort over armoede onder en discriminatie van etnische minderheden, terwijl in dit verhaal vrij duidelijk wordt dat armoede ook onder de blanke populatie voor komt en discriminatie van (arme) blanken door blanken net zo goed een ding is. Een verhaal dat ook verteld mag worden imo, maar dat vaak vanuit bepaalde groepen NIET mag.quote:Op zondag 25 april 2021 09:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hillbilly Eligies krijgt slechte recensies omdat het een slap aftreksel is van het boek. Alle verwijzingen naar de politieke en economische oorzaken van de achteruitgang van ruraal Kentucky komen niet in het boek voor.
Dag maakt de kijkers blijkbaar niet uit, maar van recensenten mag je verwachten dat ze ook het boek hebben gelezen.
Bizar dat je hier etniciteit bij lijkt te moeten halen.
ik heb het gezien en het is natuurlijk erg pijnlijk dat bejaard worden, net als 'the judge', ook over alzheimer enzoquote:Op zondag 25 april 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
The Father (2020) - IMDb
[ afbeelding ]
Een ontzettend ontroerende film over een dementerende man en zijn dochter die voor hem probeert te zorgen. De film vertelt het verhaal vanuit het perspectief van de vader en laat ontzettend knap zien hoe het is om alle begrip van realiteit te verliezen. Dit is denk ik een van de beste optredens ooit van Anthony Hopkins. De manier waarop hij deze rol vertolkt is echt meesterlijk. Gaat dit zien.
The Girl Next Door (2004) - IMDbquote:Op maandag 26 april 2021 09:18 schreef Danny het volgende:
Don't Breathe (2016) - IMDb
Drie jonge inbrekers besluiten in te breken in het huis van een blinde oorlogsveteraan. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.
Bleek een verrassend leuke film te zijn (nou ja, thriller, maar je begrijpt wat ik bedoel) die hier en daar doet denken aan Panic Room. Zeer sterk.
score: 8
The Girl Next Door (2007) - IMDb
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal - stond er.
Een tienermeisje en haar jongere zusje raken hun ouders kwijt en komen te wonen bij een tante. Al snel wordt de oudste het mikpunt van pesterijen, terreur en mishandeling door tante, haar kinderen en meerdere kinderen uit de buurt.
Tijdens het zien van de verschrikkelijke martelingen die de hoofdpersoon ondergaat kreeg ik het idee dat er wel ERG creatief met de werkelijkheid was omgesprongen en dat het allemaal nogal ongeloofwaardig was.
Na het zien van de film even gaan googlen, om tot de ontdekking te komen dat de werkelijke situatie nog veel gruwelijker was en de misselijkmakende vormen van terreur en mishandeling in de film in vergelijking nog mild waren. Als je een sterke maag hebt en het slechtste van de mens kunt aanschouwen kan ik je deze film aanbevelen. En doe jezelf een plezier; google pas naar het ware verhaal na het zien van de film zodat je nog werkelijk verbaasd en geschokt bent door wat er op het scherm gebeurt zonder voorkennis.
Score: 8
Da's een andere film dan die ik bedoel (maar die is zeker het bekijken waard op een heel andere manier)quote:Op maandag 26 april 2021 10:16 schreef JDx het volgende:
[..]
The Girl Next Door (2004) - IMDb
9.
(ohnee 8 zie ik op IMDb, vaak gekeken met vrienden op zaterdagavond)
Ik vond het echt een bizar goeie film, één van de beste die ik vorig jaar heb gezien. Mijn vrouw daarentegen vond het een verschrikking en vond het ook totaal niet kunnen. Het gekke is, in Argentinië kan je znder problemen als grapje de hitlergroet brengen bijvoorbeeld, daar doet niemand moeilijk over (gek he, met al die oud-nazi´s hier hehe). Maar dit kon dan weer niet. Rare jongens vrouwen, die Argentijnen.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Jojo Rabbit
[ afbeelding ]
Toffe comedy/magisch realistisch drama over hoe een 10 jaar oud kind zich in de oorlog handhaafd. Het is echt geweldig gedaan hoe de incompatibiliteit van het wereldbeeld van een tien jarige en een oorlog is uitgebeeld. Een kind van tien die de oorlog ziet als een avontuur en een groot spectakel maar ook maar moet zien hoe hij zich staande houdt in zoiets akeligs. Deze tien jarige doet het door een onzichtbare vriend in de vorm van hitler te raadplegen, maar blijft ook bij zijn eigen gevoel. Het levert een hilarische maar daardoor voor mij ook ontroerende film op. Terwijl zaken vergezocht lijken zijn ze dat ook weer helemaal niet bij mij kwamen beelden op van syrische kindsoldaten die trots met mitrialleurs rondliepen en kan ook zo voor mij zien dat zij opdezelfde manier in een oorlog staan vanuit een kinderlijk enthausiastme en fantasie, waar de werkelijkheid pas veel later zijn weerslag zal gaan hebben. Eigenlijk schreeuwt deze film op een vervolg over hoe jojo in het leven staat als volwassene. Mooie film en enorme aanrader wat mij betreft.
minpuntje deze film had denk ik beter gewerkt nog in het duits.
Ik vind het heel goed een denkwereld van een kind weergeven en hoe die soms totaal niet strookt met wat er echt aan de hand is.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond het echt een bizar goeie film, één van de beste die ik vorig jaar heb gezien. Mijn vrouw daarentegen vond het een verschrikking en vond het ook totaal niet kunnen. Het gekke is, in Argentinië kan je znder problemen als grapje de hitlergroet brengen bijvoorbeeld, daar doet niemand moeilijk over (gek he, met al die oud-nazi´s hier hehe). Maar dit kon dan weer niet. Rare [s]jongens[//s] vrouwen, die Argentijnen.
En hoe maak je die keuze's dan? Steeds word je doorgestuurd naar een andere video ofzo? Op zich kunnen er wel kleine aftakkingen in de film zitten, maar compleet ander verloop lijkt me sterk, want dan zouden ze 20-30 uur aan beeldmateriaal moeten hebben.quote:Op zondag 2 mei 2021 19:24 schreef Karina het volgende:
Black Mirror: Bandersnatch (TV Movie 2018) - IMDb
Verhaal gaat in het kort over een jongen die een videogame heeft bedacht en dit wil uitbrengen.
Maar dit is niet zomaar een film, het is interactief. Gedurende de film kun je allerlei keuzes maken waardoor je invloed uitbrengt op het verhaald. Bijvoorbeeld wat neemt hij als ontbijt cornflakes of rice crispies. En dat is dan nog een hele simpele keuze. Op het eind kun je sommige keuzes nog veranderen, maar niet allemaal, wat best frustrerend was eigenlijk.
Let op trouwens: op een gegeven moment komt er een aftiteling, maar daarna gaat het nog door, hoe lang is afhankelijk van welke keuzes je maakt.
Ik vond het erg leuk en denk dat ik de film nog een keer ga kijken en dan andere keuzes ga maken, omdat ik benieuwd ben wat er dan gebeurt.
Als iemand trouwens nog meer van dit soort films weet te noemen, houd ik me aanbevolen!
[ afbeelding ]
Er verschijnt onder in beeld een keuze dus bij voorbeeld cornflakes - rice crispies, dan kun je met je afstandbediening kiezen welke je wil en dan gaat het verhaal, zonder echt merkbare onderbreking weer verder. Terwijl je kiest staat het beeld ook niet stil trouwens, de film loopt gewoon door. Ik heb gelezen dat er meerdere eindes zijn.quote:
Ja ok, maar bedoelde dus zoals de bovenste en niet de onderste.quote:Op zondag 2 mei 2021 20:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Er verschijnt onder in beeld een keuze dus bij voorbeeld cornflakes - rice crispies, dan kun je met je afstandbediening kiezen welke je wil en dan gaat het verhaal, zonder echt merkbare onderbreking weer verder. Terwijl je kiest staat het beeld ook niet stil trouwens, de film loopt gewoon door. Ik heb gelezen dat er meerdere eindes zijn.
[ afbeelding ]
Het verhaal is op zich best kort, dus een echt heel ander verhaal zal het niet worden, het einde kan wel anders zijn, beetje lastig uit te leggen zonder te spoilerenquote:Op zondag 2 mei 2021 21:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ok, maar bedoelde dus zoals de bovenste en niet de onderste.
[ afbeelding ]
Dus dat iemand in het begin al dood kan of halverwege, maar aan eind altijd nog dood is bijv.
Als het alle kanten op kan vertakken naar een compleet ander verhaal, dan heb je voor elk einde bijna een aparte film nodig. Zou dit wel eens graag willen zien in zo'n schema zeg maar haha.
Ben er wel benieuwd naar, alleen dan moet een film wel interessant genoeg zijn om vaker te kijken. En de makers krijgen natuurlijk niet voor elke versie apart geld. In de bios overigens toen wel, daar ging de film via stemmen, maar dan krijg je vaak dezelfde film, want het gemiddelde van mensen is vaak hetzelfde.
Verder zelf geen films gezien, wel veel series, binnenkort weer eens concentreren op een complete film.
Er is ook een Batman animatiefilm uitgebracht met dit concept, maar niet op Netflix. Volgens mij is de enige andere interactieve optie de Kimmy Schmidt film op Netflix.quote:Op zondag 2 mei 2021 21:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Het verhaal is op zich best kort, dus een echt heel ander verhaal zal het niet worden, het einde kan wel anders zijn, beetje lastig uit te leggen zonder te spoilerenKijk gewoon maar het is best goed gedaan.
Eigenlijk is de film zelf een soort video game.
Staat op Netflix trouwens.
Je hebt ook you vs the wild op Netflix. Ook telkens keuzes makenquote:Op zondag 2 mei 2021 21:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Het verhaal is op zich best kort, dus een echt heel ander verhaal zal het niet worden, het einde kan wel anders zijn, beetje lastig uit te leggen zonder te spoilerenKijk gewoon maar het is best goed gedaan.
Eigenlijk is de film zelf een soort video game.
Staat op Netflix trouwens.
Kan hem niet herinneren, maar gezien IMDb heb ik die een 7 gegeven, lager dan de 7,7 daar.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:58 schreef christmastsunami het volgende:
zin in Coraline, een tekenfilm die over mishandeling gaat, ze vond een deurtje in haar fantasie om te ontsnappen, maar Coraline belande alsnog in een rampscenario, door die mislukte ouders.
IMDB cijfers zijn gevoelig voor gevoelige mensen, als het over een lelijk onderwerp gaat, zoals 'woke' of racisme of andere echt wantoestanden gaat die film of serie zomaar naar een onvoldoendequote:Op maandag 3 mei 2021 15:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Kan hem niet herinneren, maar gezien IMDb heb ik die een 7 gegeven, lager dan de 7,7 daar.
Oh is dat zo? Wat naarquote:Op maandag 3 mei 2021 15:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
IMDB cijfers zijn gevoelig voor gevoelige mensen, als het over een lelijk onderwerp gaat, zoals 'woke' of racisme of andere echt wantoestanden gaat die film of serie zomaar naar een onvoldoende
Maar mensen doen alsof een IMDb cijfer niks zegt, ik kijk altijd naar de Metascore en het cijfer, vooral als die ver uit elkaar liggen ben ik benieuwd haha. Wat vind pietje ervan en wat vindt award winnende filmkenner, journalist en politiek correcte criticus Dr. Ig. Chris Harrison de la Ford Cruqius from the New York Times ervan.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 03:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als jij een film kut vindt, geef je een kutcijfer. Nogal wiedes.
Afijn, G vs K dus een 6. Verder veel te veel series aan het volgen, Made for love en Infinity Train net afgekeken en ook al hoort dat hier niet echt thuis, ik geef ze beide een 7,5 vooral voor creativiteit.quote:Story
Bad
Important
Acting
Not good
Not important
Visuals
Very good
Important
Soundtrack
Not good
Not important
"What's your size? 8,5", "like Fellini?", vergeet ik nooit meerquote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef Bosbeetle het volgende:
8 ½
[ afbeelding ]
Omdat ik nog nooit een fellini film had gezien werd het tijd voor een fellini film. Dit was wel een rare film je valt midden in een droom om vervolgens een reggiseur met writersblock te volgen die een soort maniacale film aan het maken is over, ja waarover eigenlijk, over zichzelf en over iedereen (vooral de vrouwen) in zijn leven. Het is een allegaatje van aan elkaar geplakte scenes en voorvallen waar vervolgens de actrices, producenten en schrijvers ook over klagen.. waar gaat dit over!... Uiteindelijk gaat het over het leven maar ook de pretenties die de avant-garde hebben etc. Niet voor niets een klassieker, niets voor mensen die een linear verhaal met een kop en een staart willen wel voor mensen die verrast willen worden door een mooie film.
Op lijstje zet!quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:37 schreef JDx het volgende:
[..]
"What's your size? 8,5", "like Fellini?", vergeet ik nooit meer
- Wicker Park
Mooie film btw, beide.
Maar IMDB heef ook vaak van die roeptoeters beide kanten op. Enen en tienen, omdat je t niet "eens" bent met de film of iets wat er om heen draait. Die cijfers zeggen me steeds minder. Komt een film pas net uit, maar is ie wat controversieel, dan heeft ie binnen een dag honderden enen te pakkenquote:Op dinsdag 4 mei 2021 03:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als jij een film kut vindt, geef je een kutcijfer. Nogal wiedes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dat bleek terecht te zijn. Niet altijd even logisch, of met veel uitleg over het "hoe dan in godsnaam", maar dat vond ik niet erg.
[ Bericht 26% gewijzigd door Ang3l op 04-05-2021 10:29:57 ]L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Oeh, deze wil ik ook nog keer heel graag zien. Ik heb het een keer geprobeerd met een vriend, maar we hebben 'm na 10 minuten toch uitgezet omdat we gewoon niet echt de focus hadden. Bovendien vond ik het cinematografisch en geluidstechnisch heel erg ouderwets gefilmd, ook voor die tijd. Een Metropolis heeft dit bijvoorbeeld helemaal niet. Kwestie van stijl denk ik. Ga 'm zeker nog eens kijken en hoop dat ie me dan wel pakt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef Bosbeetle het volgende:
8 ½
[ afbeelding ]
Omdat ik nog nooit een fellini film had gezien werd het tijd voor een fellini film. Dit was wel een rare film je valt midden in een droom om vervolgens een reggiseur met writersblock te volgen die een soort maniacale film aan het maken is over, ja waarover eigenlijk, over zichzelf en over iedereen (vooral de vrouwen) in zijn leven. Het is een allegaatje van aan elkaar geplakte scenes en voorvallen waar vervolgens de actrices, producenten en schrijvers ook over klagen.. waar gaat dit over!... Uiteindelijk gaat het over het leven maar ook de pretenties die de avant-garde hebben etc. Niet voor niets een klassieker, niets voor mensen die een linear verhaal met een kop en een staart willen wel voor mensen die verrast willen worden door een mooie film.
Als ik die titel lees denk ik altijd gelijk "Otto e mezzo" en dan voel ik me een Italiaanse eindbaas.quote:
Wij wilden deze gisteren kijken, maar konden hem op geen van de diensten die we hebben vinden.quote:Op zondag 25 april 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
The Father (2020) - IMDb
[ afbeelding ]
Een ontzettend ontroerende film over een dementerende man en zijn dochter die voor hem probeert te zorgen. De film vertelt het verhaal vanuit het perspectief van de vader en laat ontzettend knap zien hoe het is om alle begrip van realiteit te verliezen. Dit is denk ik een van de beste optredens ooit van Anthony Hopkins. De manier waarop hij deze rol vertolkt is echt meesterlijk. Gaat dit zien.
Vet inderdaad met al die neon shit, zoals Enter the Void.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:33 schreef SEMTEX het volgende:
The Farewell (2019) - IMDb
Eergisteren gekeken. Chinees meisje wat in New York woont, gaat met haar ouders haar ongeneeslijk zieke oma in China opzoeken. Alleen mag oma niet weten dat ze ongeneeslijk ziek is en komt de hele familie met een smoes langs. Ik vond de scenery erg tof (veel Chinese wijkjes) en de acteurs speelden goed. Verrassend einde ook nog wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:36 schreef Salina het volgende:
Toch mooi dat mensen hier voor het eerst van die klassiekers als Otto e Mezzo (8 1/2) en Vertigo kijkt.
Dat is leuk, als je net die interesse hebt om dit soort (oudere, arthouse, klassiekers) films te gaan kijken en je dat nog allemaal tegemoet kan gaan. En dan positief verbaas en verrast worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk.![]()
Het is gewoon art, prachtig. Binnenkort gaan we denk ik 8 1/2 proberen of Le charme discret de la bourgeoisie.
Ik weet wel waar je deze makkelijk en gratis kunt streamen (wel via internet dus), dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij wilden deze gisteren kijken, maar konden hem op geen van de diensten die we hebben vinden.
Hoe kom je dan aan die oude films? Is daar een aparte streamingsdienst voor ofzo? Er is best een aantal klassiekers dat ik nog eens wil zien, maar zou niet weten hoe ik daaraan kan komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk.![]()
Het is gewoon art, prachtig. Binnenkort gaan we denk ik 8 1/2 proberen of Le charme discret de la bourgeoisie.
Ja, interesse!quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik weet wel waar je deze makkelijk en gratis kunt streamen (wel via internet dus), dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.
Overigens een zeer goede site met veel nieuwe en oude films, en allerlei ondertitels. Perfect voor iemand zonder Netflix, Amazon of andere aanbieders, zoals ondergetekende.
The Father zul je dan ook wel erg mooi vinden denk ik. Erg sterk geacteerd, verdiende Oscar voor Hopkins, en gewoon een mooi verhaal - en best inventief verteld ook nog wel, beetje spelen met herinnering, persoonlijke beleving (die niet overeenkomt met de werkelijkheid) en realiteit.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, interesse!
Wij kijken te weinig films, maar ik denk ook omdat ik lang niet alle nieuwe films ook echt tof vind.
Die twee van gisteren waren helemaal niet snel en met veel actie en special effects. Gewoon een verhaal dat verteld wordt en dat me dan grijpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien kun je ook gewoon op je TV kijken, geen idee. Veel mensen kunnen dingen vanaf je laptop gewoon op hun TV kijken (ik nog niet). Veel plezier.
The Two Popes zal ik ook wel eens opzoeken. Nomadland zou normaliter in mijn straatje vallen, maar ik kon er echt amper doorheen komen een tijdje terug. Misschien nog eens proberen, maar ik vond het niet echt bijzonder en een beetje langdradig zelfs op den duur."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Salina het volgende:
[..]
The Father zul je dan ook wel erg mooi vinden denk ik. Erg sterk geacteerd, verdiende Oscar voor Hopkins, en gewoon een mooi verhaal - en best inventief verteld ook nog wel, beetje spelen met herinnering, persoonlijke beleving (die niet overeenkomt met de werkelijkheid) en realiteit.Dank! Ik pass deze even door naar mijn it-er, die altijd bepaalt of dingen al dan niet oké zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien kun je ook gewoon op je TV kijken, geen idee. Veel mensen kunnen dingen vanaf je laptop gewoon op hun TV kijken (ik nog niet). Veel plezier.
The Two Popes zal ik ook wel eens opzoeken. Nomadland zou normaliter in mijn straatje vallen, maar ik kon er echt amper doorheen komen een tijdje terug. Misschien nog eens proberen, maar ik vond het niet echt bijzonder en een beetje langdradig zelfs op den duur.
Heb je Two billboards outside Ebbing, Missouri gezien, ook met Frances McDormand? Vond ik ook ontzettend goed. Jammer dat je niet door Nomadland heen kwam. Ik kon er juist helemaal in komen, wat ik tegenwoordig heel moeilijk vind bij veel films.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:12 schreef Mike het volgende:
Beste mensen,
Dit is geen slowchat-topic he?Echt bedoeld voor recensies.
Ha, die keken wij vorige week ook. 7.5 hier en ik vond hem wel verfrissend/anders vergeleken met veel standaard meukquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:58 schreef christmastsunami het volgende:
The woman in the window.
Een veel te lage score op imdb
Het gaat over iemand die pleinvrees heeft en bij de buren een moord ziet gebeuren. Het is geloof ik gebasseerd op een boek, maar ik vond deze veel zoveel meer dan de imdb score die het krijgt, goede bekende acteurs en het was volgens mij wel meer waard dan een 5je op imdb.
Een lekkere ouderwetse voor mijn tijd hitchkock thriller en en een goed verhaal.
mijn imdb cijfer zou een 7,2 zijn.
Dat kan niet op IMDb, 7 of een 8.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:58 schreef christmastsunami het volgende:
The woman in the window.
Een veel te lage score op imdb
Het gaat over iemand die pleinvrees heeft en bij de buren een moord ziet gebeuren. Het is geloof ik gebasseerd op een boek, maar ik vond deze veel zoveel meer dan de imdb score die het krijgt, goede bekende acteurs en het was volgens mij wel meer waard dan een 5je op imdb.
Een lekkere ouderwetse voor mijn tijd hitchkock thriller en en een goed verhaal.
mijn imdb cijfer zou een 7,2 zijn.
Ik vind het heerlijk ironisch dat Snyder er voor het eerst in een decennium in slaagt om een personage enige diepgang te geven en dat dit personage dan een zombie is. Hij bewijst zowaar dat de "show, don't tell" stijl werkt. Het enige personage dat hij niet kan uitdiepen met de gebruikelijke zwakke, clichématige dialogen, is veruit het interessantste.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:22 schreef Mike het volgende:
Met de visuals is niks mis (mooie special effects, gore vol in beeld) en de film kijkt best lekker weg, maar ik zat me zo te ergeren aan alle personages, dat dat toch wat plezier weghaalde.
6/10
Duurde inderdaad veel te lang. Visueel is het prachtig, maar het is langdradig en de personages zijn inderdaad ergerlijk. Geef mij dan maar Dawn of the Dead.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:22 schreef Mike het volgende:
Army of the Dead (2021) - IMDb
[ afbeelding ]
Ik had heel veel zin in deze film, want de trailer beloofde heel veel zombies in Las Vegas, wat wil je nog meer van een film op vrijdagavond? Nou, een script misschien. Er zitten veel toffe beelden en kills in, maar het script is echt om van te huilen. Daarnaast duurt het ook zo'n 2.5 uur, wat veel te lang is voor zo'n film.
Met de visuals is niks mis (mooie special effects, gore vol in beeld) en de film kijkt best lekker weg, maar ik zat me zo te ergeren aan alle personages, dat dat toch wat plezier weghaalde.
6/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef de film een 9!
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
LOLquote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:53 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Cruella (2021) - IMDb
imbd: 7.4/10
me: 7/10
Voor een regenachtige dag een leuke film om te kijken. Vooral lekkere muziek. Het doet een beetje denken aan de Joker qua stijl en net als bij Joker past het achtergrond verhaal niet bij de latere Cruella. Duurt iets te lang en heeft een echte Disney (klassieke) opbouw.
Emma en Emma zijn heerlijk om naar te kijken. Zij dragen echt de film.
The Gentlemen al gezien? Vorige Ritchie, en ik vond hem supertof.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 21:29 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Guy Ritchie met Jason Statham in de hoofdrol. Prima cast met oa Scott Eastwood (de zoon van). Geen hoogvlieger in vergelijking met Snatch en Lock Stock maar zeker wel vermakelijk. Zitten een aantal toffe shots in waar je weer even het talent van Guy Ritchie ziet doorschemeren.
7,5
Jah die was tof inderdaad. Sinds dat hij weg is bij Madonna maakt hij weer goede films.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:36 schreef V. het volgende:
[..]
The Gentlemen al gezien? Vorige Ritchie, en ik vond hem supertof.
8,5
Oh die heb ik laatst ook gezien en ging van is gepromoveerd van shift delete naar bewaren mapje.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jah die was tof inderdaad. Sinds dat hij weg is bij Madonna maakt hij weer goede films.
Held! Enorm bedankt voor deze tip, heb ervan genoten.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Dr. Giggles (1992).
Horror/slasherfilm met Larry Drake in de hoofdrol als de memorabele 'doctor' Evan Rendell met zijn typische lachje (Dr. Giggles).
'Get ready to take your medicine, Moorehigh.
The doctor is in.'
Wij keken deze dus laatst ook (Dank aan @Salina) en helemaal eens met je score. Wat een fantastische film is dit. Ik vond het vooral erg goed dat deze deels vanuit het oogpunt van de vader laat zien hoe verwarrend het leven is voor iemand die dementerend is. Zo begrijpelijk ineens ook de boosheid die hij soms laat zien, het kwetsbare. Ontroerend bij vlagen, en vooral het einde vond ik moeilijk. Fantastische rol van Anthony Hopkins en natuurlijk van ook van Olivia Colmanquote:Op zondag 25 april 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
The Father (2020) - IMDb
[ afbeelding ]
Vond die best shocking/heftig ja.quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Wij
[ afbeelding ]
Belgisch nederlands film over een stel tieners in een soort setting die een beetje doet lijken op "less than zero" het boek van bret easton ellis (heb de verfilming daarvan niet gezien). In het kort een vriendengroep besluit vrij los te gaan in de wereld van seks en prostitutie, en het loopt volledig uit de hand. De film is opgeknipt in vier delen waar elk deel een andere persoon belicht. De film laat in het midden wat er echt gebeurt is of wat de redenen van deze jongeren zijn behalve dat het pubers zijn. De film is bij vlagen nogal grafisch en wil volgensmij het afglijden laten zien van een groep jeugd maar deze jeugd is eigenlijk al afgegleden. Ik denk dat dit soort excessen wel bestaan vandaar ook de "gebaseerd op ware gebeurtenissen" claim maar het had er van mij iets minder dik op mogen liggen. Er is een beetje teveel gemikt op de shock waarde, al weten ze wel goed het onschuldige en soms zelfs kinderachtige ervan te pakken. In dat laatste laten ze goed zien dat pubers soms tot verschrikkelijke dingen in staat zijn in hun zoektocht naar grenzen.
Een paar dagen geleden ook gezien ja. Best een goede oorlogsfilm, komt in de buurt dat je niet meer hoeft te zeggen "voor een Nederlandse productie". Prachtige beelden, okaye acteurs. Het is een klassiek verhaal van de naieve jongen die gecorrumpeerd wordt door de oorlog. Alhoewel, was hij wel zo naief? Taihuttu schroomt niet dingen mooier voor te doen dan ze zijn. Op internet lees je veel commentaren dat het tweede gedeelte van de film fictie is, maar de vele, duizenden, standrechtelijke executies van Westerlings moordcommando waren dat niet. Toch laat de regisseur wel wat steken vallen naar mijn idee. Er zit een symmetrie in de terreur van de Indonesiers en de Nederlanders die veel sterker verbeeld had kunnen worden. De acteur van Westerling vind ik ook niet altijd even overtuigend, dat dit de persoon was die op een gegeven moment een half messianistische cultus om zichzelf heen had gecreeerd en geprobeerd heeft een staatsgreep te plegen. Maar misschien was dat ook juist meer fictie dan werkelijkheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
De Oost
[ afbeelding ]
Nederlandse film over de politionele acties in indonesië, eindelijk een keer een nederlandse oorlogsfilm waarin de nederlanders niet de helden zijn, en ook niet dat er 1 rotte appel is maar de rest eigenlijk gewoon helden. Deze film probeert een kijkje te geven in een koloniaal verleden en onze laatste stuiptrekken om er aan vast te houden. De film is redelijk genuanceerd al geeft het wel een beeld vanuit het oogpunt van de nederlanders, het is ook heel moeilijk om de oorlog echt van twee kanten weer te geven (ik ken geen voorbeelden). Wel laten ze duidelijk de verschillende partijen zien dus ook de indonesiërs die pro nederland waren en de mensen die eigenlijk gewoon hun eigen gang willen gaan. De andere kant van de film is wat zo'n oorlog met iemand doet en dat is wel herkenbaar in beeld gebracht, mijn oom heeft zelf in "de oost" gedient en is bij terugkomst in nederland vrijwel direct geëmigreerd naar canada omdat hij zich in nederland niet meer thuis voelde, en dat wordt volgensmij door veel indonesie veteranen gedeeld, een enorm in de steek gelaten gevoel van het thuisland. Verder heeft mijn oom eigenlijk nooit over die oorlog gepraat hij heeft pas voor het eerst tegen zijn kleinzoon dingen losgelaten pas na zijn 90ste... Een moeilijk periode in nederland (niet voor niets de eerste keer dat de VN moest ingrijpen en wel tegen nederland) voor veel nederlanders maar voor heel veel andere nederlanders ook een ver van mijn bed show. De film is verder okay maar verwacht geen hele memorabele film het onderwerp is spraakmakend de film zelf is dat niet direct wmb.
Eén van mijn favoriete films. Ook een leuk rol van John Laurie, die speelt voor een Schotse boer.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
39 steps
[ afbeelding ]
Een hitchcock klassieker uit 1935 over een man die door een vrouw die claimt achterna gezeten te worden door spionnen wordt benaderd. Deze vrouw wordt vrij snel vermoord en de man probeert het verhaal te ontrafelen terwijl hij zelf op de vlucht is omdat men denkt dat hij de vrouw vermoord heeft. Ik vond dit een erg leuke film met een leuk plot en op zijn tijden erg grappig. Echt heel spannend wordt het nergens ondanks dat hitchcock dat wel geprobeerd heeft, daar is hij later beter in geworden. Sterke film zeker voor dat tijdsgewricht, heeft de tand des tijds prima doorstaan
Dad's army Is dat niet de pa van Hugh Lauriequote:Op woensdag 2 juni 2021 19:06 schreef Price het volgende:
[..]
Eén van mijn favoriete films. Ook een leuk rol van John Laurie, die speelt voor een Schotse boer.
Die kennen we eigenlijk van "Daar komen de schutters".
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 3 juni 2021 20:14 schreef Soury het volgende:
Dad's army. Is dat niet de pa van Hugh Laurie.
Daarom moet je ook switchen van actrices, was een tijd geleden al geswitched naar Taissaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:44 schreef christmastsunami het volgende:
Er is een nieuwe "the Conjuring" uit gekomen, een deel 3.
The Conjuring: The Devil Made Me Do It (2021) - IMDb
Het is niet heel erg goed, maar het heeft wel het sfeertje van de vorige twee. De onhandigheid en knulligheid is weer leuk om te zien.
En er zitten wel een paar 'freak' momenten in.
Die actrice Vera wordt jammergenoeg wel ouder.
Maar het is een lekkere popcorn film, verwacht er niet te veel van, want dan valt het tegen, merkte ik gister bij het kijken weer, imdb op dit moment; 6,8.
Dat zag je toch bij de trailer al?quote:Op zondag 6 juni 2021 15:04 schreef V. het volgende:
Army of the Dead. Ergerlijke film. Ik heb een zwak voor zombie-likes, maar dit was mij te veel popcorn en bubblegum. Veel personages zijn irritant (al vond ik Dieter wel grappig), het springt van hak op tak, echte spanning zit er niet in, vrijwel geen diepgang van personages en dat hinderlijke shallow focus werkt vaker niet dan wel. Het leidt in ieder geval enorm af.
Een vijfje.
Genoten, daarvoor dank.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]
Een zwarte comedy over twee slagers en kannibalisme. Erg gelachen
4/5
Ja, je zou bijna denken dat het een mens isquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:44 schreef christmastsunami het volgende:
Die actrice Vera wordt jammergenoeg wel ouder.
Geldt dat niet voor elke film die hier wat matig of slecht wordt beoordeeld?quote:Op zondag 6 juni 2021 17:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat zag je toch bij de trailer al?
En anders na een half uur? Maar toch helemaal uitgekeken....
quote:Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]
Een zwarte comedy over twee slagers en kannibalisme. Erg gelachen
4/5
Hebben jullie de andere films van die regisseur al bekeken? Altijd met ongeveer dezelfde acteurs.quote:
Geweldig ja vond adams apples en men and chicken beide geweldig... En volgensmij blinkende lichten ook maar die staat me iets minder bij.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie de andere films van die regisseur al bekeken? Altijd met ongeveer dezelfde acteurs.
- Flickering Lights (Goed 8,5/10)
- Adam's Apples (Geweldig 9,0/10)
- Men & Chicken (Iets te absurd naar mijn smaak 7,5/10)
Zijn nieuwste (Riders of Justice) heb ik helaas nog niet in de bioscoop kunnen zien vanwege corona-maatregelen. Hopelijk snel wel.
Alles van Anders Thomas Jensen isquote:Op maandag 7 juni 2021 16:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie de andere films van die regisseur al bekeken? Altijd met ongeveer dezelfde acteurs.
Zijn nieuwste (Riders of Justice) heb ik helaas nog niet in de bioscoop kunnen zien vanwege corona-maatregelen. Hopelijk snel wel.
Normaliter hou ik niet van de combinatie documentaire / film; of te veel in scène gezet voor een docu, of te veel slordigheden voor een film. Hiervoor maak ik echter een uitzondering en dat komt vooral door de hoofdpersoon. Wat een charmeur. Mooi intiem portret over het leven in een Chileens tehuis.quote:Sergio is een Chileense spion. Tenminste, hij krijgt deze rol aangemeten na een casting-sessie, georganiseerd door Romulo, een privédetective die een geloofwaardige mol nodig heeft om te infiltreren in een bejaardentehuis. Romulo’s cliënt, de bezorgde dochter van een van de bewoners, vermoedt dat haar moeder slecht behandeld wordt en huurt de detective in om erachter te komen wat er aan de hand is. Maar Sergio is 83, geen 007, en heeft moeite met hedendaagse technologieën en spionagetechnieken. Wel is hij een enthousiaste leerling, voor wie deze spionage-actie een welkome afleiding is na het overlijden van zijn vrouw. Terwijl Sergio informatie verzamelt, groeit hij steeds meer toe naar verschillende bewoners van het bejaardentehuis en beseft hij dat de dreigende waarheid onder de oppervlakte niet is wat men vermoedde.
Met veel absurdistische humor, is The Mole Agent een stijlvolle combinatie van een klassieke Hollywood detective en een observerende documentaire. Het is een unieke beschouwing van eenzaamheid onder ouderen, met hartverwarmende personages die je niet snel zullen loslaten.
Adam's Apples is geweldigquote:Op maandag 7 juni 2021 16:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Dus als je niet van zo'n soort film houdt dan ben je geen filmliefhebber.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:43 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb net Kazillionair gekeken, was een kleine film, maar laat toch een heftige indruk achter. Blij dat ik deze film gezien heb.
Ik ga hem niet aanraden, het is een kunstzinnige film, iets voor film liefhebbers, zoals ik.
Kom op man, dat is een cult-classicquote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:01 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke special effects voor die tijd en leuke humor. Verder niet heel pakkend.
3/5
Haha, ver voor mijn tijd denk ik. Als ik er neutraal naar kijk vind ik 'm niet geweldig. Als je er mee bent opgegroeid snap ik een hogere score welquote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Kom op man, dat is een cult-classicZeker een 8+
Ik ga hem vandaag of morgen weer eens kijkenquote:Op woensdag 9 juni 2021 00:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Haha, ver voor mijn tijd denk ik. Als ik er neutraal naar kijk vind ik 'm niet geweldig. Als je er mee bent opgegroeid snap ik een hogere score wel
Was echt zo'n typische film die op Veronica kwam ofzo in die tijd toen je een jaar of 10 was.quote:Op woensdag 9 juni 2021 03:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ga hem vandaag of morgen weer eens kijkenWas mijn eerste "enge film" die ik helemaal durfde te kijken geloof ik
Ik denk dat je jezelf verkeerd verwoord. Je zegt in feite dat kazillionair de film is wat een filmliefhebber van de rest onderscheidt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:43 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb net Kazillionair gekeken, was een kleine film, maar laat toch een heftige indruk achter. Blij dat ik deze film gezien heb.
Ik ga hem niet aanraden, het is een kunstzinnige film, iets voor film liefhebbers, zoals ik.
Niet genoeg indruk gemaakt om de naam goed te schrijven. Was gewoon een goede film, waarom zouden niet-filmliefhebbers een film kijken, ik kijk toch ook geen TLC.quote:Op woensdag 9 juni 2021 14:44 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf verkeerd verwoord. Je zegt in feite dat kazillionair de film is wat een filmliefhebber van de rest onderscheidt.
Maar volgens mij bedoel je dat je van kunstige films houdt (zoals bijvoorbeeld hana-bi) en dat het je daarom raakt.
Ik gaf hem een 8,5.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:43 schreef christmastsunami het volgende:
Mwa, er mensen die het wel leuk vinden om zo af en toe een filmpje op te zetten. Dat is dan weer geen liefhebber. Maar! Iemand die van kunst houdt, vrijwel nooit films kijkt, maar deze uitmuntend vindt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Niet genoeg indruk gemaakt om de naam goed te schrijven. Was gewoon een goede film, waarom zouden niet-filmliefhebbers een film kijken, ik kijk toch ook geen TLC.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Dr. Giggles (1992).
Horror/slasherfilm met Larry Drake in de hoofdrol als de memorabele 'doctor' Evan Rendell met zijn typische lachje (Dr. Giggles).
'Get ready to take your medicine, Moorehigh.
The doctor is in.'
[ afbeelding ]
Larry Drake had, tevens in 1992, al een geweldige schurkenrol als Robert G. Durant in Darkman, met Liam Neeson in de hoofdrol.
Na zijn ontsnapping uit een psychiatrische inrichting keert hij terug naar zijn geboortedorp om het werk van zijn vader voort te zetten.
Soms wat over de top, maar niet storend en met de heerlijke jaren '90 filmsfeer.![]()
Dr. Giggles past wat mij betreft in het rijtje van Michael Myers, Jason Voorhees, Leatherface en Freddy Krueger, al is het bij één film gebleven (helaas).
Deze film heeft veel te danken aan de geweldige vertolking van Larry Drake.
Genoten ook van al zijn oneliners en een van de betere slasherfilms, aldus mijn bescheiden mening.oe... dat klinkt goed, wil ik wel zien....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef de film een 9!
[ afbeelding ]George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
Of regisseur Dupieux (tevens de man achter Mr. Oizo -Flat Beat, met die gele muppet-) de koning van het absurdisme is, laat ik even in het midden. Wat ik wel kan zeggen, is dat dit inderdaad een heerlijk absurdistische film is. Je moet het maar bedenken. Erg vermakelijk. Houdt een beetje het midden tussen Jiskefet en Dumb & Dumber met een vleugje Anders Thomas Jensen. En ik kan me ook heel goed voorstellen, dat er mensen zijn die dit helemaal niets vinden.quote:Jean-Gab en Manu, beiden niet het grootste licht, vinden in de kofferbak van hun auto een gigantische vlieg. Het duurt niet lang voordat ze op het lumineuze idee komen het beest te trainen, in de hoop er bakken met geld mee te verdienen. Mandibules is de nieuwste film van Quentin Dupieux (Deerskin), koning van het absurdisme.
De bedoeling van dit topic is wel dat je aangeeft wat je er van vond.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:24 schreef FANNN het volgende:
Klem meer een serie ... maar dan alles achter elkaar..
https://www.bnnvara.nl/klem
Zeker. Behoort niet tot hun beste films, maar visueel echt heerlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:55 schreef JDx het volgende:
Luca (2021) - IMDb
Tja, Disney... Pixar... kan bijna niet fout, ging het ook niet, heerlijk weer!
7,5.
Oh... Ja spannend.........quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:43 schreef Mike het volgende:
[..]
De bedoeling van dit topic is wel dat je aangeeft wat je er van vond.
ben hier wel benieuwd naar. Zijn film over dat hertenlerenjasje is ook een aanraderquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Mandibules
[ afbeelding ]
[..]
Of regisseur Dupieux (tevens de man achter Mr. Oizo -Flat Beat, met die gele muppet-) de koning van het absurdisme is, laat ik even in het midden. Wat ik wel kan zeggen, is dat dit inderdaad een heerlijk absurdistische film is. Je moet het maar bedenken. Erg vermakelijk. Houdt een beetje het midden tussen Jiskefet en Dumb & Dumber met een vleugje Anders Thomas Jensen. En ik kan me ook heel goed voorstellen, dat er mensen zijn die dit helemaal niets vinden.
IMDB: 6,6 / 10
Ik: 7,5 / 10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die chick van Chuck.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:08 schreef kurk_droog het volgende:
The tomorrow war, als je van sci-fi houdt dan is dit een prima film om weg te kijken met Chris pratt.
-edit: het topic is alleen voor recensies-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5/10Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:50 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een film met Nicolas Cage gekeken, PIG.
In deze sprak hij wel.Spoiler gelezen want ik ga hem toch niet kijken, gelukkig maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5/10
Zelf een hele rij films klaar staan, maar beland elke keer weer bij series, Good Girls blijft goed, Kevin can fuck himself is raarrr... wat is het extreem stil hier, leuke tips ging ik altijd nog wel kijken, vicieuze cirkel?
Made for love was meh, Resident Alien geniaal en Mad For Each Other (Koreaans) ook een aanrader.
Oh om het nog ontopic te houden, de laatste 2 films die ik gezien heb zie ik nu in mijn IMDb ratings, waren heel toevallig (met enorme tijd ertussen) Adam en Ava
7 en 6.
Deze zijn wij 'nu' aan het kijken. Deel 1 en 2 hebben we gezien, deel 3 moeten we nog aan beginnen. Ik vind het vermakelijk. De 'Fear Street' boekjes van vroeger, van R.L. Stine, dat is een beetje wat dit is. Die heb ik veel gelezen, dus toen ik de titel Fear Street zag staan was ik eigenlijk al omquote:Op donderdag 22 juli 2021 16:21 schreef Danny het volgende:
Fear Street part 1: 1994
Hekserij in deze old school slasher. Deel 1 speelt zich af in 1994. Gruwelijker dan ik had verwacht. Ook leuker dan ik had verwacht overigens.
7,5
Fear Street part 2: 1978
We gaan terug naar 1978 en zien de voorgeschiedenis van de gebeurtenissen in 1994.
Minstens zo leuk als de eerste. Nog iets bloederiger. En net als in de eerste weer wat mooie plotwendingen.
7,5
Fear Street part 3: 1666
In het derde deel van de trilogie gaan we terug naar het begin. 1666 om precies te zijn. Hier zien we hoe de vloek is ontstaan en krijgen we nog meer gore en plottwists. Voor mij de beste uit de reeks.
8
Als je van luchtige, maar bloedige horrorfilms houdt moet je deze Netflix trilogie gewoon zien. Ik heb me met de hele trilogie vermaakt in ieder geval.
In de bioscoop gezien. Vond 'm gewoon erg vermakelijk. Goeie actie, leuke humor en lekker over the top, maar niet zo over the top als bv Crank 1 en 2quote:
Gisteren heen geweest en ik vond 'm erg leuk inderdaad. Niet in 4dx want dat heb ik 1 keer gedaan en vond ik echt de meest irritante bioscoopervaring ooitquote:Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef SEMTEX het volgende:
Free Guy (2021) - IMDb
Ik vond hem erg vermakelijk. Ryan Reynolds speelt een NPC in een game waarin spelers voortdurend met allerlei challenges dingen kapot moeten schieten en die normaal elke dag exact hetzelfde doet, maar op een dag besluit het roer om te gooien. Een soort combi tussen Ready player one & de Truman Show. Heb erg zitten lachen om menig verwijzing in de film naar andere films en de 'nerds' achter bepaalde NPCs.
Oh ja, gekeken in 4DX en de 4DX effecten werden hier goed toegepast!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:49 schreef Soury het volgende:
Dit is toch films ipv series maar het zal wel. Jojo Rabbit gekeken.Jojo Rabbit (2019) - IMDb
Wat een film, een grappige lollige maar ook een hartverscheurende film. Jonge Hilterjugend (10 jaar oud)is toch niet een held en komt achter een geheim van zijn moeder.Ja die was leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Was het wel een beetje stil?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:20 schreef JDx het volgende:
A Quiet Place Part II (2020) - IMDb
Alles zal wel in deel 1 gebeurd zijn, want in Part II gebeurt niets
5,5.
M'n speakers gingen soms uit vanwege geen signaal, vet irritantquote:
Maar, is de film volgens jou boeiend genoeg om te kijken? Wat voor een cijfer geef je de film?quote:Op maandag 30 augustus 2021 01:39 schreef FANNN het volgende:
In De Kuthoer wordt columniste en auteur Femke elke dag overspoeld met anonieme nare berichten op sociale media en wordt soms zelfs dood gewenst. Op een dag is ze er helemaal klaar mee en ontvlamt de woede in haar. Femke besluit wraak te nemen op haar 'reaguurders'.
Sociale media is gevaarlijk voor mensen die er niet zo goed tegen kunnen
https://www.npo3.nl/film-en-serie/reviews/telefilms-de-kuthoer
Zondag 29 augustus zenden we op NPO 3 de must see De Kuthoer uit. Wij spraken regisseur Ivo van Aart over de spraakmakende film waarin een columniste genadeloos afrekent met anonieme socialmedia-haters. Nice!
In De Kuthoer speelt Katja Herbers de rol van columniste Femke. Ze wordt dagelijks overspoeld met nare anonieme berichten en op social media voor van alles uitgemaakt en dood gewenst. Geen wonder dat ze daar he-le-maal klaar mee is. De woedende columniste laat het er niet bij zitten en besluit wraak te nemen op alle losers die haar digitaal kapot maken. Deze satirische 'slasherfilm' zorgde niet alleen in Nederland voor reuring; hij is inmiddels ook verkocht (en uitgebracht) in landen als Frankrijk, Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en Amerika (onder de naam 'The Columnist', 'the Cunt' was een stap te ver). Wij spraken regisseur Ivo van Aart ten tijde van de première in Nederland.
Het zijn net Fokkers die Twitteraars ik zie geen verschil![]()
Toetsenborden Helden...
ik vond het de einde wel ráár....quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:24 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Maar, is de film volgens jou boeiend genoeg om te kijken? Wat voor een cijfer geef je de film?
Oh, best een hoog cijfer voor een nl film. Is het een aanrader voor een horror fan, of is het meer te doen om de drama?quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:30 schreef FANNN het volgende:
[..]
ik vond het de einde wel ráár....
Maar het gaat dus over een vrouw die helemaal door de lint gaat door de twitteraars want die schrijven
alleen idiote dingen over haar...
Hmmm cijfer.. oké een 8 dan
Echt horror is het niet, meer een drama waarin ze uitwerken wat er zou gebeuren als iemand internetbedreigingen niet meer pikt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:08 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Oh, best een hoog cijfer voor een nl film. Is het een aanrader voor een horror fan, of is het meer te doen om de drama?
Moreel komt ze er ook niet echt goed vanaf.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 12:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Echt horror is het niet, meer een drama waarin ze uitwerken wat er zou gebeuren als iemand internetbedreigingen niet meer pikt.
[..]
Moreel komt ze er ook niet echt goed vanaf.Yes ik know! Die was helemaal van het padje afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
Nou horor is een groot woord.. maar wel een beetje eh... speciale film, dat dat weer wel...quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:08 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Oh, best een hoog cijfer voor een nl film. Is het een aanrader voor een horror fan, of is het meer te doen om de drama?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |