abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199523653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 16:58 schreef christmastsunami het volgende:
The woman in the window.

Een veel te lage score op imdb

Het gaat over iemand die pleinvrees heeft en bij de buren een moord ziet gebeuren. Het is geloof ik gebasseerd op een boek, maar ik vond deze veel zoveel meer dan de imdb score die het krijgt, goede bekende acteurs en het was volgens mij wel meer waard dan een 5je op imdb.
Een lekkere ouderwetse voor mijn tijd hitchkock thriller en en een goed verhaal.

mijn imdb cijfer zou een 7,2 zijn.
Dat kan niet op IMDb, 7 of een 8.
  Moderator vrijdag 21 mei 2021 @ 23:22:06 #204
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199548740
Army of the Dead (2021) - IMDb

Ik had heel veel zin in deze film, want de trailer beloofde heel veel zombies in Las Vegas, wat wil je nog meer van een film op vrijdagavond? Nou, een script misschien. Er zitten veel toffe beelden en kills in, maar het script is echt om van te huilen. Daarnaast duurt het ook zo'n 2.5 uur, wat veel te lang is voor zo'n film.

Met de visuals is niks mis (mooie special effects, gore vol in beeld) en de film kijkt best lekker weg, maar ik zat me zo te ergeren aan alle personages, dat dat toch wat plezier weghaalde.

6/10
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 11:37:16 #205
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_199552413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:22 schreef Mike het volgende:
Met de visuals is niks mis (mooie special effects, gore vol in beeld) en de film kijkt best lekker weg, maar ik zat me zo te ergeren aan alle personages, dat dat toch wat plezier weghaalde.

6/10
Ik vind het heerlijk ironisch dat Snyder er voor het eerst in een decennium in slaagt om een personage enige diepgang te geven en dat dit personage dan een zombie is. Hij bewijst zowaar dat de "show, don't tell" stijl werkt. Het enige personage dat hij niet kan uitdiepen met de gebruikelijke zwakke, clichématige dialogen, is veruit het interessantste.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 14:41:27 #206
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_199554808
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:22 schreef Mike het volgende:
Army of the Dead (2021) - IMDb

[ afbeelding ]

Ik had heel veel zin in deze film, want de trailer beloofde heel veel zombies in Las Vegas, wat wil je nog meer van een film op vrijdagavond? Nou, een script misschien. Er zitten veel toffe beelden en kills in, maar het script is echt om van te huilen. Daarnaast duurt het ook zo'n 2.5 uur, wat veel te lang is voor zo'n film.

6/10
Duurde inderdaad veel te lang. Visueel is het prachtig, maar het is langdradig en de personages zijn inderdaad ergerlijk. Geef mij dan maar Dawn of the Dead.
AZ
ALKMAAR
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:13:59 #207
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_199625269
Dr. Giggles (1992).
Horror/slasherfilm met Larry Drake in de hoofdrol als de memorabele 'doctor' Evan Rendell met zijn typische lachje (Dr. Giggles).

'Get ready to take your medicine, Moorehigh.
The doctor is in.'

Larry Drake had, tevens in 1992, al een geweldige schurkenrol als Robert G. Durant in Darkman, met Liam Neeson in de hoofdrol.
Na zijn ontsnapping uit een psychiatrische inrichting keert hij terug naar zijn geboortedorp om het werk van zijn vader voort te zetten.
Soms wat over de top, maar niet storend en met de heerlijke jaren '90 filmsfeer. ^O^
Dr. Giggles past wat mij betreft in het rijtje van Michael Myers, Jason Voorhees, Leatherface en Freddy Krueger, al is het bij één film gebleven (helaas).
Deze film heeft veel te danken aan de geweldige vertolking van Larry Drake.
Genoten ook van al zijn oneliners en een van de betere slasherfilms, aldus mijn bescheiden mening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef de film een 9!

Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_199670737

Cruella (2021) - IMDb

imbd: 7.4/10
me: 7/10

Voor een regenachtige dag een leuke film om te kijken. Vooral lekkere muziek. Het doet een beetje denken aan de Joker qua stijl en net als bij Joker past het achtergrond verhaal niet bij de latere Cruella. Duurt iets te lang en heeft een echte Disney (klassieke) opbouw.

Emma en Emma zijn heerlijk om naar te kijken. Zij dragen echt de film.
pi_199670799
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:53 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]

Cruella (2021) - IMDb

imbd: 7.4/10
me: 7/10

Voor een regenachtige dag een leuke film om te kijken. Vooral lekkere muziek. Het doet een beetje denken aan de Joker qua stijl en net als bij Joker past het achtergrond verhaal niet bij de latere Cruella. Duurt iets te lang en heeft een echte Disney (klassieke) opbouw.

Emma en Emma zijn heerlijk om naar te kijken. Zij dragen echt de film.
LOL
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_199673574

De nieuwe Guy Ritchie met Jason Statham in de hoofdrol. Prima cast met oa Scott Eastwood (de zoon van). Geen hoogvlieger in vergelijking met Snatch en Lock Stock maar zeker wel vermakelijk. Zitten een aantal toffe shots in waar je weer even het talent van Guy Ritchie ziet doorschemeren.

7,5
  zaterdag 29 mei 2021 @ 22:36:58 #211
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_199676005
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:29 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

De nieuwe Guy Ritchie met Jason Statham in de hoofdrol. Prima cast met oa Scott Eastwood (de zoon van). Geen hoogvlieger in vergelijking met Snatch en Lock Stock maar zeker wel vermakelijk. Zitten een aantal toffe shots in waar je weer even het talent van Guy Ritchie ziet doorschemeren.

7,5
The Gentlemen al gezien? Vorige Ritchie, en ik vond hem supertof.
8,5
Ja inderdaad, V. ja.
pi_199676284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:36 schreef V. het volgende:

[..]

The Gentlemen al gezien? Vorige Ritchie, en ik vond hem supertof.
8,5
Jah die was tof inderdaad. Sinds dat hij weg is bij Madonna maakt hij weer goede films.
pi_199679483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Jah die was tof inderdaad. Sinds dat hij weg is bij Madonna maakt hij weer goede films.
Oh die heb ik laatst ook gezien en ging van is gepromoveerd van shift delete naar bewaren mapje.

8,5.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:07:45 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199703274
39 steps

Een hitchcock klassieker uit 1935 over een man die door een vrouw die claimt achterna gezeten te worden door spionnen wordt benaderd. Deze vrouw wordt vrij snel vermoord en de man probeert het verhaal te ontrafelen terwijl hij zelf op de vlucht is omdat men denkt dat hij de vrouw vermoord heeft. Ik vond dit een erg leuke film met een leuk plot en op zijn tijden erg grappig. Echt heel spannend wordt het nergens ondanks dat hitchcock dat wel geprobeerd heeft, daar is hij later beter in geworden. Sterke film zeker voor dat tijdsgewricht, heeft de tand des tijds prima doorstaan :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 juni 2021 @ 23:38:44 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_199712668
Nail Bomber: Manhunt

Interessante en op sommige momenten heftige documentaire over de zoektocht naar de persoon die eind jaren `90 in Engeland verschillende bommen tot ontploffing bracht.
Op zich een interessante docu maar er had wel wat meer ingegaan mogen worden op de vraag waarom de dader tot zijn daden kwam.
Maar verder vond ik het opnieuw een goede docu-film original van Netflix. Heb er de afgelopen tijd een aantal gezien, like it!

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer:7,5/10
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 06:59:28 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199713610
Wij

Belgisch nederlands film over een stel tieners in een soort setting die een beetje doet lijken op "less than zero" het boek van bret easton ellis (heb de verfilming daarvan niet gezien). In het kort een vriendengroep besluit vrij los te gaan in de wereld van seks en prostitutie, en het loopt volledig uit de hand. De film is opgeknipt in vier delen waar elk deel een andere persoon belicht. De film laat in het midden wat er echt gebeurt is of wat de redenen van deze jongeren zijn behalve dat het pubers zijn. De film is bij vlagen nogal grafisch en wil volgensmij het afglijden laten zien van een groep jeugd maar deze jeugd is eigenlijk al afgegleden. Ik denk dat dit soort excessen wel bestaan vandaar ook de "gebaseerd op ware gebeurtenissen" claim maar het had er van mij iets minder dik op mogen liggen. Er is een beetje teveel gemikt op de shock waarde, al weten ze wel goed het onschuldige en soms zelfs kinderachtige ervan te pakken. In dat laatste laten ze goed zien dat pubers soms tot verschrikkelijke dingen in staat zijn in hun zoektocht naar grenzen.

Ford vs Ferarri

mooi gemaakte race film over de Ford compagny die besluit het gevecht aan te gaan met Ferrari. Degelijke film die voorspelbaar in elkaar zit maar wel mooi is. Het is denk ik wat een racefilm moet zijn, maar laat zich dus nogal voorspellen. Alles zit erin de eigenwijze coureur, de vervelende baas, de zorgzame vrouw die toch achter haar man staat, de zoon die zijn vader adoreert, de racelegende die het zelf niet meer kan, de trouwe mechanieker die van wanten weet, de achterbakse gluiperd in een pak....Nogmaals mooi maar voorspelbaar, wegkijktv.
pi_199713701
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Dr. Giggles (1992).
Horror/slasherfilm met Larry Drake in de hoofdrol als de memorabele 'doctor' Evan Rendell met zijn typische lachje (Dr. Giggles).

The doctor is in.'

Held! Enorm bedankt voor deze tip, heb ervan genoten.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 08:20:05 #218
5428 crew  miss_sly
pi_199713900
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
The Father (2020) - IMDb

[ afbeelding ]

Een ontzettend ontroerende film over een dementerende man en zijn dochter die voor hem probeert te zorgen. De film vertelt het verhaal vanuit het perspectief van de vader en laat ontzettend knap zien hoe het is om alle begrip van realiteit te verliezen. Dit is denk ik een van de beste optredens ooit van Anthony Hopkins. De manier waarop hij deze rol vertolkt is echt meesterlijk. Gaat dit zien.

Score: 9
Wij keken deze dus laatst ook (Dank aan @Salina) en helemaal eens met je score. Wat een fantastische film is dit. Ik vond het vooral erg goed dat deze deels vanuit het oogpunt van de vader laat zien hoe verwarrend het leven is voor iemand die dementerend is. Zo begrijpelijk ineens ook de boosheid die hij soms laat zien, het kwetsbare. Ontroerend bij vlagen, en vooral het einde vond ik moeilijk. Fantastische rol van Anthony Hopkins en natuurlijk van ook van Olivia Colman O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:37:40 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199715869
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Wij

[ afbeelding ]

Belgisch nederlands film over een stel tieners in een soort setting die een beetje doet lijken op "less than zero" het boek van bret easton ellis (heb de verfilming daarvan niet gezien). In het kort een vriendengroep besluit vrij los te gaan in de wereld van seks en prostitutie, en het loopt volledig uit de hand. De film is opgeknipt in vier delen waar elk deel een andere persoon belicht. De film laat in het midden wat er echt gebeurt is of wat de redenen van deze jongeren zijn behalve dat het pubers zijn. De film is bij vlagen nogal grafisch en wil volgensmij het afglijden laten zien van een groep jeugd maar deze jeugd is eigenlijk al afgegleden. Ik denk dat dit soort excessen wel bestaan vandaar ook de "gebaseerd op ware gebeurtenissen" claim maar het had er van mij iets minder dik op mogen liggen. Er is een beetje teveel gemikt op de shock waarde, al weten ze wel goed het onschuldige en soms zelfs kinderachtige ervan te pakken. In dat laatste laten ze goed zien dat pubers soms tot verschrikkelijke dingen in staat zijn in hun zoektocht naar grenzen.

Vond die best shocking/heftig ja.
Heb meteen t boek besteld :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:58:40 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_199716157
quote:
88s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
De Oost

[ afbeelding ]

Nederlandse film over de politionele acties in indonesië, eindelijk een keer een nederlandse oorlogsfilm waarin de nederlanders niet de helden zijn, en ook niet dat er 1 rotte appel is maar de rest eigenlijk gewoon helden. Deze film probeert een kijkje te geven in een koloniaal verleden en onze laatste stuiptrekken om er aan vast te houden. De film is redelijk genuanceerd al geeft het wel een beeld vanuit het oogpunt van de nederlanders, het is ook heel moeilijk om de oorlog echt van twee kanten weer te geven (ik ken geen voorbeelden). Wel laten ze duidelijk de verschillende partijen zien dus ook de indonesiërs die pro nederland waren en de mensen die eigenlijk gewoon hun eigen gang willen gaan. De andere kant van de film is wat zo'n oorlog met iemand doet en dat is wel herkenbaar in beeld gebracht, mijn oom heeft zelf in "de oost" gedient en is bij terugkomst in nederland vrijwel direct geëmigreerd naar canada omdat hij zich in nederland niet meer thuis voelde, en dat wordt volgensmij door veel indonesie veteranen gedeeld, een enorm in de steek gelaten gevoel van het thuisland. Verder heeft mijn oom eigenlijk nooit over die oorlog gepraat hij heeft pas voor het eerst tegen zijn kleinzoon dingen losgelaten pas na zijn 90ste... Een moeilijk periode in nederland (niet voor niets de eerste keer dat de VN moest ingrijpen en wel tegen nederland :X ) voor veel nederlanders maar voor heel veel andere nederlanders ook een ver van mijn bed show. De film is verder okay maar verwacht geen hele memorabele film het onderwerp is spraakmakend de film zelf is dat niet direct wmb.
Een paar dagen geleden ook gezien ja. Best een goede oorlogsfilm, komt in de buurt dat je niet meer hoeft te zeggen "voor een Nederlandse productie". Prachtige beelden, okaye acteurs. Het is een klassiek verhaal van de naieve jongen die gecorrumpeerd wordt door de oorlog. Alhoewel, was hij wel zo naief? Taihuttu schroomt niet dingen mooier voor te doen dan ze zijn. Op internet lees je veel commentaren dat het tweede gedeelte van de film fictie is, maar de vele, duizenden, standrechtelijke executies van Westerlings moordcommando waren dat niet. Toch laat de regisseur wel wat steken vallen naar mijn idee. Er zit een symmetrie in de terreur van de Indonesiers en de Nederlanders die veel sterker verbeeld had kunnen worden. De acteur van Westerling vind ik ook niet altijd even overtuigend, dat dit de persoon was die op een gegeven moment een half messianistische cultus om zichzelf heen had gecreeerd en geprobeerd heeft een staatsgreep te plegen. Maar misschien was dat ook juist meer fictie dan werkelijkheid.

7
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:06:46 #221
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_199721040
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
39 steps

[ afbeelding ]

Een hitchcock klassieker uit 1935 over een man die door een vrouw die claimt achterna gezeten te worden door spionnen wordt benaderd. Deze vrouw wordt vrij snel vermoord en de man probeert het verhaal te ontrafelen terwijl hij zelf op de vlucht is omdat men denkt dat hij de vrouw vermoord heeft. Ik vond dit een erg leuke film met een leuk plot en op zijn tijden erg grappig. Echt heel spannend wordt het nergens ondanks dat hitchcock dat wel geprobeerd heeft, daar is hij later beter in geworden. Sterke film zeker voor dat tijdsgewricht, heeft de tand des tijds prima doorstaan :Y
Eén van mijn favoriete films. Ook een leuk rol van John Laurie, die speelt voor een Schotse boer.
Die kennen we eigenlijk van "Daar komen de schutters".
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:26:04 #222
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199721241
content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/1622654506324811040120.jpg

Nymphomaniac - Lars von Trier

Pas gezien en best indrukwekkend.

Grappigste scene was die met twee negers die in vol ornaat aan het discussiëren waren wie waar mocht tijdens een trio.
To BG or not to BG!
pi_199734158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:06 schreef Price het volgende:

[..]

Eén van mijn favoriete films. Ook een leuk rol van John Laurie, die speelt voor een Schotse boer.
Die kennen we eigenlijk van "Daar komen de schutters".
Dad's army Is dat niet de pa van Hugh Laurie
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_199734487
quote:
Op donderdag 3 juni 2021 20:14 schreef Soury het volgende:

Dad's army. Is dat niet de pa van Hugh Laurie.
Klopt helemaal. ^O^

John Laurie is inderdaad niet de vader van Hugh Laurie.
pi_199754568
Er is een nieuwe "the Conjuring" uit gekomen, een deel 3.

The Conjuring: The Devil Made Me Do It (2021) - IMDb

Het is niet heel erg goed, maar het heeft wel het sfeertje van de vorige twee. De onhandigheid en knulligheid is weer leuk om te zien.
En er zitten wel een paar 'freak' momenten in.
Die actrice Vera wordt jammergenoeg wel ouder.

Maar het is een lekkere popcorn film, verwacht er niet te veel van, want dan valt het tegen, merkte ik gister bij het kijken weer, imdb op dit moment; 6,8.

pi_199755267
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:44 schreef christmastsunami het volgende:
Er is een nieuwe "the Conjuring" uit gekomen, een deel 3.

The Conjuring: The Devil Made Me Do It (2021) - IMDb

Het is niet heel erg goed, maar het heeft wel het sfeertje van de vorige twee. De onhandigheid en knulligheid is weer leuk om te zien.
En er zitten wel een paar 'freak' momenten in.

Maar het is een lekkere popcorn film, verwacht er niet te veel van, want dan valt het tegen, merkte ik gister bij het kijken weer, imdb op dit moment; 6,8.

Daarom moet je ook switchen van actrices, was een tijd geleden al geswitched naar Taissa :9
  zondag 6 juni 2021 @ 15:04:24 #227
136 V.
pi_199768964
Army of the Dead. Ergerlijke film. Ik heb een zwak voor zombie-likes, maar dit was mij te veel popcorn en bubblegum. Veel personages zijn irritant (al vond ik Dieter wel grappig), het springt van hak op tak, echte spanning zit er niet in, vrijwel geen diepgang van personages en dat hinderlijke shallow focus werkt vaker niet dan wel. Het leidt in ieder geval enorm af.

Een vijfje.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 6 juni 2021 @ 17:35:33 #228
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_199771981
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:04 schreef V. het volgende:
Army of the Dead. Ergerlijke film. Ik heb een zwak voor zombie-likes, maar dit was mij te veel popcorn en bubblegum. Veel personages zijn irritant (al vond ik Dieter wel grappig), het springt van hak op tak, echte spanning zit er niet in, vrijwel geen diepgang van personages en dat hinderlijke shallow focus werkt vaker niet dan wel. Het leidt in ieder geval enorm af.

Een vijfje.
Dat zag je toch bij de trailer al?
En anders na een half uur? Maar toch helemaal uitgekeken.... :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_199772025

De muziek en het camera- en montagewerk vond ik goed. Verder had ik er meer van verwacht.
3/5
Moeten zij weten
  zondag 6 juni 2021 @ 22:55:45 #230
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199777041
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]

Een zwarte comedy over twee slagers en kannibalisme. Erg gelachen

4/5
Genoten, daarvoor dank.
pi_199777987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:44 schreef christmastsunami het volgende:
Ja, je zou bijna denken dat het een mens is :{

Ik vond hem leuk en fijn wegkijken, en Vera blijft een prachtige vrouw ^O^
  maandag 7 juni 2021 @ 10:36:11 #232
136 V.
pi_199779909
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:35 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dat zag je toch bij de trailer al?
En anders na een half uur? Maar toch helemaal uitgekeken.... :')
Geldt dat niet voor elke film die hier wat matig of slecht wordt beoordeeld? :')

Zeg dan niks, als je niet voorbij de het voorwoord van de cursus 'My First Diss' bent gekomen |:(
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 16:24:52 #233
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199784777
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]

Een zwarte comedy over twee slagers en kannibalisme. Erg gelachen

4/5
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 22:55 schreef DrDarwin het volgende:
Genoten, daarvoor dank.
Hebben jullie de andere films van die regisseur al bekeken? Altijd met ongeveer dezelfde acteurs.

- Flickering Lights (Goed 8,5/10)
- Adam's Apples (Geweldig 9,0/10)
- Men & Chicken (Iets te absurd naar mijn smaak 7,5/10)

Zijn nieuwste (Riders of Justice) heb ik helaas nog niet in de bioscoop kunnen zien vanwege corona-maatregelen. Hopelijk snel wel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 16:39:05 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199784963
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 16:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie de andere films van die regisseur al bekeken? Altijd met ongeveer dezelfde acteurs.

Zijn nieuwste (Riders of Justice) heb ik helaas nog niet in de bioscoop kunnen zien vanwege corona-maatregelen. Hopelijk snel wel.
Geweldig ja vond adams apples en men and chicken beide geweldig... En volgensmij blinkende lichten ook maar die staat me iets minder bij.
pi_199794106
quote:

[..]

[..]

Alles van Anders Thomas Jensen is ^O^ *O*

Zijn eigen films en ook de films van collega-regisseurs waar hij het scenario voor schreef.

Adam's Aebler is wel veruit mijn favoriet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 17:42:54 #236
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199797716
De Chileense inzending voor de Oscars gezien:

The Mole Agent

quote:
Sergio is een Chileense spion. Tenminste, hij krijgt deze rol aangemeten na een casting-sessie, georganiseerd door Romulo, een privédetective die een geloofwaardige mol nodig heeft om te infiltreren in een bejaardentehuis. Romulo’s cliënt, de bezorgde dochter van een van de bewoners, vermoedt dat haar moeder slecht behandeld wordt en huurt de detective in om erachter te komen wat er aan de hand is. Maar Sergio is 83, geen 007, en heeft moeite met hedendaagse technologieën en spionagetechnieken. Wel is hij een enthousiaste leerling, voor wie deze spionage-actie een welkome afleiding is na het overlijden van zijn vrouw. Terwijl Sergio informatie verzamelt, groeit hij steeds meer toe naar verschillende bewoners van het bejaardentehuis en beseft hij dat de dreigende waarheid onder de oppervlakte niet is wat men vermoedde.

Met veel absurdistische humor, is The Mole Agent een stijlvolle combinatie van een klassieke Hollywood detective en een observerende documentaire. Het is een unieke beschouwing van eenzaamheid onder ouderen, met hartverwarmende personages die je niet snel zullen loslaten.
Normaliter hou ik niet van de combinatie documentaire / film; of te veel in scène gezet voor een docu, of te veel slordigheden voor een film. Hiervoor maak ik echter een uitzondering en dat komt vooral door de hoofdpersoon. Wat een charmeur. Mooi intiem portret over het leven in een Chileens tehuis.

Saillant detail is dat de directeur en personeel van het tehuis pas na de opnames te horen kreeg dat het om een detective-verhaal ging en niet slechts een docu was over een nieuwe bewoner in het tehuis.

IMDB: 7,7/10
Ik: 8/10
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199801469

Leuke special effects voor die tijd en leuke humor. Verder niet heel pakkend.
3/5
Moeten zij weten
pi_199801694
quote:

[..]

[..]

Adam's Apples is geweldig O+
Zou graag weer willen zien maar geen idee waar met NL-ondertiteling.
pi_199801722
Ik heb net Kazillionair gekeken, was een kleine film, maar laat toch een heftige indruk achter. Blij dat ik deze film gezien heb.

Ik ga hem niet aanraden, het is een kunstzinnige film, iets voor film liefhebbers, zoals ik.
pi_199801776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:43 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb net Kazillionair gekeken, was een kleine film, maar laat toch een heftige indruk achter. Blij dat ik deze film gezien heb.

Ik ga hem niet aanraden, het is een kunstzinnige film, iets voor film liefhebbers, zoals ik.
Dus als je niet van zo'n soort film houdt dan ben je geen filmliefhebber.

Mkay...
  dinsdag 8 juni 2021 @ 23:58:31 #241
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_199801786
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:01 schreef H0D3NPYL het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke special effects voor die tijd en leuke humor. Verder niet heel pakkend.
3/5
Kom op man, dat is een cult-classic :D Zeker een 8+ :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_199801903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Kom op man, dat is een cult-classic :D Zeker een 8+ :Y
Haha, ver voor mijn tijd denk ik. Als ik er neutraal naar kijk vind ik 'm niet geweldig. Als je er mee bent opgegroeid snap ik een hogere score wel
Moeten zij weten
  woensdag 9 juni 2021 @ 03:02:40 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_199802002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 00:52 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Haha, ver voor mijn tijd denk ik. Als ik er neutraal naar kijk vind ik 'm niet geweldig. Als je er mee bent opgegroeid snap ik een hogere score wel
Ik ga hem vandaag of morgen weer eens kijken :Y Was mijn eerste "enge film" die ik helemaal durfde te kijken geloof ik :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_199803003
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 03:02 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik ga hem vandaag of morgen weer eens kijken :Y Was mijn eerste "enge film" die ik helemaal durfde te kijken geloof ik :@
Was echt zo'n typische film die op Veronica kwam ofzo in die tijd toen je een jaar of 10 was.

Ik vond ze wel tof, dat onbekende.
pi_199807083
quote:

Ik denk dat je jezelf verkeerd verwoord. Je zegt in feite dat kazillionair de film is wat een filmliefhebber van de rest onderscheidt.

Maar volgens mij bedoel je dat je van kunstige films houdt (zoals bijvoorbeeld hana-bi) en dat het je daarom raakt. :)
pi_199807363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf verkeerd verwoord. Je zegt in feite dat kazillionair de film is wat een filmliefhebber van de rest onderscheidt.

Maar volgens mij bedoel je dat je van kunstige films houdt (zoals bijvoorbeeld hana-bi) en dat het je daarom raakt. :)
Niet genoeg indruk gemaakt om de naam goed te schrijven. Was gewoon een goede film, waarom zouden niet-filmliefhebbers een film kijken, ik kijk toch ook geen TLC.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 16:50:48 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199808309
quote:

Ik gaf hem een 8,5.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199808340
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Niet genoeg indruk gemaakt om de naam goed te schrijven. Was gewoon een goede film, waarom zouden niet-filmliefhebbers een film kijken, ik kijk toch ook geen TLC.
Mwa, er mensen die het wel leuk vinden om zo af en toe een filmpje op te zetten. Dat is dan weer geen liefhebber. Maar! Iemand die van kunst houdt, vrijwel nooit films kijkt, maar deze uitmuntend vindt.

Is dat dan een filmliefhebber?

Hmm...

[/offtopic geneuzel]

Laatst voor de derde keer colour out of space gekeken. Ik blijf genieten van de heerlijke paarse fx die zich telkens meer en meer uitbreidt. Daarnaast vind ik de rol van cage fantastisch.

8,5 / 10

Vanochtend nog the devil in a convent gekeken. Zeer vermakelijk, geef het een 7 / 10.
pi_199818821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Dr. Giggles (1992).

The doctor is in.'

[ afbeelding ]

Larry Drake had, tevens in 1992, al een geweldige schurkenrol als Robert G. Durant in Darkman, met Liam Neeson in de hoofdrol.
Na zijn ontsnapping uit een psychiatrische inrichting keert hij terug naar zijn geboortedorp om het werk van zijn vader voort te zetten.
Soms wat over de top, maar niet storend en met de heerlijke jaren '90 filmsfeer. ^O^
Dr. Giggles past wat mij betreft in het rijtje van Michael Myers, Jason Voorhees, Leatherface en Freddy Krueger, al is het bij één film gebleven (helaas).
Deze film heeft veel te danken aan de geweldige vertolking van Larry Drake.
Genoten ook van al zijn oneliners en een van de betere slasherfilms, aldus mijn bescheiden mening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef de film een 9!

[ afbeelding ]
oe... dat klinkt goed, wil ik wel zien....
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_199819237
Bijna vergeten....

deze heb ik gezien...

is eigenlijk een miniserie

Vervolg op Juliana prinses van Oranje uit 2006.
In deze serie staat de periode vanaf de Tweede Wereldoorlog centraal.
Juliana's huwelijk met prins Bernhard, het verblijf in Canada, de troonopvolging, de zieke prinses Marijke en de perikelen rond Greet Hofmans komen aan bod. De serie interpreteert waargebeurde feiten en past derhalve in het rijtje Wilhelmina, Bernhard schavuit van Oranje, Wij Alexander, De troon en Beatrix, Oranje onder vuur. Hoofdrollen: Marieke de Kleine (Midzomernacht), Hylke van Sprundel (S1ngle), Ria Eimers (Flikken Maastricht), Gerrie van der Klei, Lou Landré (Flodder, De brug), Lex van Delden (Grijpstra & De Gier, Hollands Glorie) en Johanna ter Steege (Spoorloos, Tirza, Brussel). Bijrollen voor onder meer Loes Haverkort (Van Speijk, De troon, Celblok H), Marie Louise Stheins (De fractie), Klaas Hulst (Medisch Centrum West, Spangas) en René van Asten (De Appelgaard, Westenwind, Fort Alpha). Credits: EO, S&V Fiction.

Bonus filmpje van mij... :P

Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 12:53:16 #251
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200154684
Mandibules

quote:
Jean-Gab en Manu, beiden niet het grootste licht, vinden in de kofferbak van hun auto een gigantische vlieg. Het duurt niet lang voordat ze op het lumineuze idee komen het beest te trainen, in de hoop er bakken met geld mee te verdienen. Mandibules is de nieuwste film van Quentin Dupieux (Deerskin), koning van het absurdisme.
Of regisseur Dupieux (tevens de man achter Mr. Oizo -Flat Beat, met die gele muppet-) de koning van het absurdisme is, laat ik even in het midden. Wat ik wel kan zeggen, is dat dit inderdaad een heerlijk absurdistische film is. Je moet het maar bedenken. Erg vermakelijk. Houdt een beetje het midden tussen Jiskefet en Dumb & Dumber met een vleugje Anders Thomas Jensen. En ik kan me ook heel goed voorstellen, dat er mensen zijn die dit helemaal niets vinden.

IMDB: 6,6 / 10
Ik: 7,5 / 10
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200164192
Luca (2021) - IMDb

Tja, Disney... Pixar... kan bijna niet fout, ging het ook niet, heerlijk weer!

7,5.
pi_200164837
Klem meer een serie ... maar dan alles achter elkaar..

https://www.bnnvara.nl/klem

Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 10:43:42 #255
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_200165784
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:24 schreef FANNN het volgende:
Klem meer een serie ... maar dan alles achter elkaar..

https://www.bnnvara.nl/klem

De bedoeling van dit topic is wel dat je aangeeft wat je er van vond.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_200166567
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 07:55 schreef JDx het volgende:
Luca (2021) - IMDb

Tja, Disney... Pixar... kan bijna niet fout, ging het ook niet, heerlijk weer!

7,5.
Zeker. Behoort niet tot hun beste films, maar visueel echt heerlijk.
Moeten zij weten
pi_200167799
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:43 schreef Mike het volgende:

[..]

De bedoeling van dit topic is wel dat je aangeeft wat je er van vond.
Oh... Ja spannend.........
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:32:10 #258
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_200169329
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Mandibules

[ afbeelding ]
[..]

Of regisseur Dupieux (tevens de man achter Mr. Oizo -Flat Beat, met die gele muppet-) de koning van het absurdisme is, laat ik even in het midden. Wat ik wel kan zeggen, is dat dit inderdaad een heerlijk absurdistische film is. Je moet het maar bedenken. Erg vermakelijk. Houdt een beetje het midden tussen Jiskefet en Dumb & Dumber met een vleugje Anders Thomas Jensen. En ik kan me ook heel goed voorstellen, dat er mensen zijn die dit helemaal niets vinden.

IMDB: 6,6 / 10
Ik: 7,5 / 10
ben hier wel benieuwd naar. Zijn film over dat hertenlerenjasje is ook een aanrader :P
Wie dit leest is hek.
pi_200202089
Dit weekend gezien:

Blue Velvet (1986) - IMDb Een goed uitgewerkte en redelijke crime film maar snap de hype niet zo 3.5/5
Cash Truck (2021) - IMDb Guy Ritchie film met minder humor dan ik gewend ben. Verder een Jason Statham film zoals je hem kent, vermakelijk! 3/5
No Sudden Move (2021) - IMDb Een geweldige cast maakt niet direct een geweldige film. 2/5
Moeten zij weten
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 22:03:07 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_200209144
Dynasty Warriors (2021) - IMDb
Als je houdt van films met amper verhaal maar met epische gevechten, zeker kijken: in 1 klap 200 man neerhalen met je zwaard en zweven met je paard, helemaal geweldig :D
Ik heb me er prima mee vermaakt, mooie plaatjes, mooie kostuums, niks mis mee. Had iets korter mogen duren, minder geklets was beter geweest want het verhaal was toch onzin.
SPOILER
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_200215927
Altijd leuk om nieuwe films te checken! Zie wel een paar leuke tips
pi_200216227
Death Wish

ja de remake

Bruce Willis zou eens moeten overwegen om met pensioen te gaan, het is niet dat hij nog moet werken voor t geld
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200300183
The tomorrow war, als je van sci-fi houdt dan is dit een prima film om weg te kijken met Chris pratt.

-edit: het topic is alleen voor recensies ;) -

[ Bericht 28% gewijzigd door Mike op 10-07-2021 16:33:45 ]
pi_200300823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:08 schreef kurk_droog het volgende:
The tomorrow war, als je van sci-fi houdt dan is dit een prima film om weg te kijken met Chris pratt.

-edit: het topic is alleen voor recensies ;) -
En die chick van Chuck.

Ik mis Chuck :'(
  zaterdag 10 juli 2021 @ 21:43:42 #265
458443 Geitenyoghurt
Even een geitenyoghurtmomentje
pi_200304651
Elle, thriller, 7/10
pi_200305050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 21:43 schreef Geitenyoghurt het volgende:
Elle, thriller, 7/10
Dat kan korter (was alleen niet onlangs :9)

ET SF 8
pi_200348745
The wife The Wife (2017) - IMDb
Tja het is een mooi verhaal en Glen Close had wel een mooie rol, ze is mooi oud geworden maar de grijns op haar gezicht elke keer :D Leuk detail is dat de jongere versie van haar haar eigen dochter is. Toch was deze film voor mij een teleurstelling er had meer potentie in kunnen zitten. Ik geef het een 6.
  donderdag 22 juli 2021 @ 14:50:11 #268
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_200487195

Weer een film met Nicolas Cage gekeken, PIG.
In deze sprak hij wel.

SPOILER
5/10
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_200487279
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:50 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]

Weer een film met Nicolas Cage gekeken, PIG.
In deze sprak hij wel.

SPOILER
5/10
Spoiler gelezen want ik ga hem toch niet kijken, gelukkig maar.

Zelf een hele rij films klaar staan, maar beland elke keer weer bij series, Good Girls blijft goed, Kevin can fuck himself is raarrr... wat is het extreem stil hier, leuke tips ging ik altijd nog wel kijken, vicieuze cirkel?

Made for love was meh, Resident Alien geniaal en Mad For Each Other (Koreaans) ook een aanrader.

Oh om het nog ontopic te houden, de laatste 2 films die ik gezien heb zie ik nu in mijn IMDb ratings, waren heel toevallig (met enorme tijd ertussen) Adam en Ava :D

7 en 6.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 15:27:25 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200487653
Mr. Turner

Biopic over Turner de bekende engelse schilder die prachtig intrigerende schilderijen maakt heb er een aantal mogen aanschouwen in de fundatie een aantal jaar geleden. Deze film moet je van houden denk ik, ik vond het niet zo heel veel. Turner wordt geschetst als een niet zo amabele man die wel grappig is maar vooral ook onaangepast en nors. Die heen en weer zwalkt tussen ontzettend (vrouw)onvriendelijk en een klein hartje. Een heel engelse film denk ik, maar ik vond het niet de beste biopic die ik gezien heb, hij was ook nog eens ontzettend lang.
  Admin donderdag 22 juli 2021 @ 16:10:40 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200488329
Gunpowder Milkshake

Wordt wel de vrouwelijke John Wick genoemd. Zo ver wil ik dan weer niet gaan. Geen hoogstaande actie, maar toch vermakelijk.

6.5

Verschijnt begin augustus in NL op Netflix. Met de juiste VPN al op de Amerikaanse Netflix te zien
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 22 juli 2021 @ 16:21:55 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200488503
Fear Street part 1: 1994
Hekserij in deze old school slasher. Deel 1 speelt zich af in 1994. Gruwelijker dan ik had verwacht. Ook leuker dan ik had verwacht overigens.

7,5

Fear Street part 2: 1978

We gaan terug naar 1978 en zien de voorgeschiedenis van de gebeurtenissen in 1994.

Minstens zo leuk als de eerste. Nog iets bloederiger. En net als in de eerste weer wat mooie plotwendingen.

7,5

Fear Street part 3: 1666

In het derde deel van de trilogie gaan we terug naar het begin. 1666 om precies te zijn. Hier zien we hoe de vloek is ontstaan en krijgen we nog meer gore en plottwists. Voor mij de beste uit de reeks.

8

Als je van luchtige, maar bloedige horrorfilms houdt moet je deze Netflix trilogie gewoon zien. Ik heb me met de hele trilogie vermaakt in ieder geval.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 16:24:25 #273
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200488536
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 16:21 schreef Danny het volgende:
Fear Street part 1: 1994
Hekserij in deze old school slasher. Deel 1 speelt zich af in 1994. Gruwelijker dan ik had verwacht. Ook leuker dan ik had verwacht overigens.

7,5

Fear Street part 2: 1978

We gaan terug naar 1978 en zien de voorgeschiedenis van de gebeurtenissen in 1994.

Minstens zo leuk als de eerste. Nog iets bloederiger. En net als in de eerste weer wat mooie plotwendingen.

7,5

Fear Street part 3: 1666

In het derde deel van de trilogie gaan we terug naar het begin. 1666 om precies te zijn. Hier zien we hoe de vloek is ontstaan en krijgen we nog meer gore en plottwists. Voor mij de beste uit de reeks.

8

Als je van luchtige, maar bloedige horrorfilms houdt moet je deze Netflix trilogie gewoon zien. Ik heb me met de hele trilogie vermaakt in ieder geval.
Deze zijn wij 'nu' aan het kijken. Deel 1 en 2 hebben we gezien, deel 3 moeten we nog aan beginnen. Ik vind het vermakelijk. De 'Fear Street' boekjes van vroeger, van R.L. Stine, dat is een beetje wat dit is. Die heb ik veel gelezen, dus toen ik de titel Fear Street zag staan was ik eigenlijk al om :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 16:48:36 #274
9859 crew  Karina
Woman
pi_200488913
Omdat ik wel houd van haaienfilms, laatst Deep Blue Sea 3 (2020) - IMDb gekeken. Nou die viel behoorlijk tegen, heel weinig haaien en bloed, terwijl in de omschrijving staat: 'dodelijkste, bloederigste terugkeer', dat was het dus totaal niet. Te bekijken op amazon prime trouwens.

Die fear street films ga ik ook nog checken :P
niet zo tof doen
pi_200488976
ik vind die film 'Nobody' ook echt heel mooi gemaakt, echt lekkere aggresieve actie
  Admin donderdag 22 juli 2021 @ 17:22:52 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200489323
quote:
In de bioscoop gezien. Vond 'm gewoon erg vermakelijk. Goeie actie, leuke humor en lekker over the top, maar niet zo over the top als bv Crank 1 en 2

7
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 10:12:37 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200933241
Patterson

Een Jim Jarmush film over een buschauffeur en part time poeet die zijn dagelijkse rituelen doorloopt. Dat betekent in de bus rijden, dichten en savonds tijdens het hond uitlaten een biertje drinken in de kroeg. Onderwijl is zijn vriendin een creatieveling zichzelf aan het ontplooien. Deze film heeft glansrollen voor Adam Driver en vooral ook de hond. Verwacht geen plot maar let wel op tijdens de films, hoe kan het bijvoorbeeld dat er ineens overal tweelingen zijn? Een erg toffe film waar je van moet houden (lees tegen moet kunnen) wil je een film met een kop en een staart dan is deze film niets voor je. Wil je een avondje meeleven met iemands dromerige leven, dan is het een aanrader. :Y

Tesla

Stylistische film over Nicolai Tesla, deze film breekt continu met de vierde muur en is verschrikkelijk anachroistisch. Het geeft een soort vervreemdend effect een vrij serieus verhaal te zien over de wetenschapper/uitvinden Tesla te zien maar voortdurend onderbroken te worden met grapjes. Ook is het maf om iedereen in de film volledig bewust lijkt van dingen als wifi en draadloze communicatie. De film eindigt met een geweldige renditie van tears for fears everybody wants to rule the world :D En is daarmee een van de absursdste biopics die ik ooit heb gezien, maar tegelijkertijd weet ik nog niet helemaal wat ik er van moet vinden maar dat vind ik dan weer niet zo erg.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:43:39 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200933618
Free Guy (2021) - IMDb
Ik vond hem erg vermakelijk. Ryan Reynolds speelt een NPC in een game waarin spelers voortdurend met allerlei challenges dingen kapot moeten schieten en die normaal elke dag exact hetzelfde doet, maar op een dag besluit het roer om te gooien. Een soort combi tussen Ready player one & de Truman Show. Heb erg zitten lachen om menig verwijzing in de film naar andere films en de 'nerds' achter bepaalde NPCs.

Oh ja, gekeken in 4DX en de 4DX effecten werden hier goed toegepast!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Admin maandag 16 augustus 2021 @ 14:50:58 #280
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200937101
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef SEMTEX het volgende:
Free Guy (2021) - IMDb
Ik vond hem erg vermakelijk. Ryan Reynolds speelt een NPC in een game waarin spelers voortdurend met allerlei challenges dingen kapot moeten schieten en die normaal elke dag exact hetzelfde doet, maar op een dag besluit het roer om te gooien. Een soort combi tussen Ready player one & de Truman Show. Heb erg zitten lachen om menig verwijzing in de film naar andere films en de 'nerds' achter bepaalde NPCs.

Oh ja, gekeken in 4DX en de 4DX effecten werden hier goed toegepast!

Gisteren heen geweest en ik vond 'm erg leuk inderdaad. Niet in 4dx want dat heb ik 1 keer gedaan en vond ik echt de meest irritante bioscoopervaring ooit :')
Krijgt van mij een dikke 8. Sowieso is Ryan Reynolds altijd +1. En Jodie Comer (villeneuve uit Killing Eve) is ok al altijd +1 trouwens
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 15:19:43 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_200937539
Boss Level (2021) - IMDb op Amazon Prime gekeken.

Het begint een beetje als een hele slechte B-film maar naar gelang de film vordert is het toch best spannend en vol aktie en ook best grappig af en toe. het is een soort ground hog day maar dan geweldadig. Met een rolletje voor o.a. Mel Gibson.

niet zo tof doen
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 21:55:01 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200973282
The good liar

Wat een leuke film over een oplichter die rijke mensen oplicht door samen met ze in zee te gaan en dan de gedeelde rekening leeg te halen. Dit doet hij ook bij een dame gespeeld door Hellen Mirren, het gaat er geraffineerd aan toe, of zou deze oplichter echt verliefd worden op deze dame... Het klink als ik het zo schrijf niet als een heel spannende film maar Hellen Mirren en Ian McKellen spatten echt van het scherm, ik ben helemaal niet zo'n acteurs persoon maar deze twee dragen deze film compleet. McKellen die feilloos iemand speelt die iemand speelt waar beide lagen zichtbaar aanwezig zijn en je perfect ziet wanneer hij iemand speelt en hij degene is die iemand speelt (speelception ik weet het). De film zelf laat wat te wensen over er zijn wat te dik aangezette momenten dat de plottwist te snel te zien is maar dat voelt minder erg door deze twee rasacteurs. Acteren van de bovenste plank wat mij betreft. En een leuke hollywood film op de koop toe.
pi_200975942
Gister de mini serie 'The North Water', gebinged.
5 afleveringen.

Er goed en erg eng.

Colin Farrel speelt echt een gigantische enge freak.
pi_200999826
Dit is toch films ipv series maar het zal wel. Jojo Rabbit gekeken.Jojo Rabbit (2019) - IMDb
Wat een film, een grappige lollige maar ook een hartverscheurende film. Jonge Hilterjugend (10 jaar oud)is toch niet een held en komt achter een geheim van zijn moeder.
SPOILER
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:52:21 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200999870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:49 schreef Soury het volgende:
Dit is toch films ipv series maar het zal wel. Jojo Rabbit gekeken.Jojo Rabbit (2019) - IMDb
Wat een film, een grappige lollige maar ook een hartverscheurende film. Jonge Hilterjugend (10 jaar oud)is toch niet een held en komt achter een geheim van zijn moeder.
SPOILER
Ja die was leuk O+
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 10:55:33 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201039325
Cast Away

Al tig keer gezien maar blijft een leuke film, WILSON! Verder gewoon een leuk verhaal en goed gefilmt en de perfecte "ik ben gestrand op een onbewoond eiland"-film. Alleen inmiddels wel concurentie gekregen van swiss army man :D
pi_201039422
Geweldig deze! :D

Why Women Kill

seizoen 1

seizoen 2

Ik weet niet of er nog een derde seizoen komt....

Why Women Kill (TV Series 2019– ) - IMDb
pi_201067443
A Quiet Place Part II (2020) - IMDb

Alles zal wel in deel 1 gebeurd zijn, want in Part II gebeurt niets :')

5,5.
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 14:26:04 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201067498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:20 schreef JDx het volgende:
A Quiet Place Part II (2020) - IMDb

Alles zal wel in deel 1 gebeurd zijn, want in Part II gebeurt niets :')

5,5.
Was het wel een beetje stil?
pi_201067511
quote:
88s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Was het wel een beetje stil?
M'n speakers gingen soms uit vanwege geen signaal, vet irritant :9

Oh en waarom bewegen die "monsters" met 10 frames per seconde, low budget of moet dat alien lijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 25-08-2021 14:43:03 ]
pi_201109686
The Suicide Squad (2021) - IMDb

Een gekleurde reuzenzeester :')

5.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:38:30 #292
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_201114543
Gisteren nog een keer Walk the Line gezien op Disney+. Uitstekend acteerwerk en de echte stemmen die exact lijken op de originele stemmen van Johnny Cash en June Carter. Gewoon een dikke 10
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_201135175

In De Kuthoer wordt columniste en auteur Femke elke dag overspoeld met anonieme nare berichten op sociale media en wordt soms zelfs dood gewenst. Op een dag is ze er helemaal klaar mee en ontvlamt de woede in haar. Femke besluit wraak te nemen op haar 'reaguurders'.

Sociale media is gevaarlijk voor mensen die er niet zo goed tegen kunnen

https://www.npo3.nl/film-en-serie/reviews/telefilms-de-kuthoer

Zondag 29 augustus zenden we op NPO 3 de must see De Kuthoer uit. Wij spraken regisseur Ivo van Aart over de spraakmakende film waarin een columniste genadeloos afrekent met anonieme socialmedia-haters. Nice!

In De Kuthoer speelt Katja Herbers de rol van columniste Femke. Ze wordt dagelijks overspoeld met nare anonieme berichten en op social media voor van alles uitgemaakt en dood gewenst. Geen wonder dat ze daar he-le-maal klaar mee is. De woedende columniste laat het er niet bij zitten en besluit wraak te nemen op alle losers die haar digitaal kapot maken. Deze satirische 'slasherfilm' zorgde niet alleen in Nederland voor reuring; hij is inmiddels ook verkocht (en uitgebracht) in landen als Frankrijk, Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en Amerika (onder de naam 'The Columnist', 'the Cunt' was een stap te ver). Wij spraken regisseur Ivo van Aart ten tijde van de première in Nederland.

Het zijn net Fokkers die Twitteraars ik zie geen verschil :D

Toetsenborden Helden... :P
pi_201137169
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 01:39 schreef FANNN het volgende:

In De Kuthoer wordt columniste en auteur Femke elke dag overspoeld met anonieme nare berichten op sociale media en wordt soms zelfs dood gewenst. Op een dag is ze er helemaal klaar mee en ontvlamt de woede in haar. Femke besluit wraak te nemen op haar 'reaguurders'.

Sociale media is gevaarlijk voor mensen die er niet zo goed tegen kunnen

https://www.npo3.nl/film-en-serie/reviews/telefilms-de-kuthoer

Zondag 29 augustus zenden we op NPO 3 de must see De Kuthoer uit. Wij spraken regisseur Ivo van Aart over de spraakmakende film waarin een columniste genadeloos afrekent met anonieme socialmedia-haters. Nice!

In De Kuthoer speelt Katja Herbers de rol van columniste Femke. Ze wordt dagelijks overspoeld met nare anonieme berichten en op social media voor van alles uitgemaakt en dood gewenst. Geen wonder dat ze daar he-le-maal klaar mee is. De woedende columniste laat het er niet bij zitten en besluit wraak te nemen op alle losers die haar digitaal kapot maken. Deze satirische 'slasherfilm' zorgde niet alleen in Nederland voor reuring; hij is inmiddels ook verkocht (en uitgebracht) in landen als Frankrijk, Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en Amerika (onder de naam 'The Columnist', 'the Cunt' was een stap te ver). Wij spraken regisseur Ivo van Aart ten tijde van de première in Nederland.

Het zijn net Fokkers die Twitteraars ik zie geen verschil :D

Toetsenborden Helden... :P
Maar, is de film volgens jou boeiend genoeg om te kijken? Wat voor een cijfer geef je de film?
pi_201137227
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Maar, is de film volgens jou boeiend genoeg om te kijken? Wat voor een cijfer geef je de film?
ik vond het de einde wel ráár....

Maar het gaat dus over een vrouw die helemaal door de lint gaat door de twitteraars want die schrijven
alleen idiote dingen over haar...

Hmmm cijfer.. oké een 8 dan
pi_201137296
Lijkt me echt een kutfilm :9
pi_201137672
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:30 schreef FANNN het volgende:

[..]

Maar het gaat dus over een vrouw die helemaal door de lint gaat door de twitteraars want die schrijven
alleen idiote dingen over haar...

Hmmm cijfer.. oké een 8 dan
Oh, best een hoog cijfer voor een nl film. Is het een aanrader voor een horror fan, of is het meer te doen om de drama?
  maandag 30 augustus 2021 @ 11:28:27 #298
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_201137920
Eens kijken of die terug te kijken valt. Katja Herbers O+
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_201138778
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:08 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Oh, best een hoog cijfer voor een nl film. Is het een aanrader voor een horror fan, of is het meer te doen om de drama?
Echt horror is het niet, meer een drama waarin ze uitwerken wat er zou gebeuren als iemand internetbedreigingen niet meer pikt.
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:30 schreef FANNN het volgende:
Moreel komt ze er ook niet echt goed vanaf.
SPOILER
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201139492
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Echt horror is het niet, meer een drama waarin ze uitwerken wat er zou gebeuren als iemand internetbedreigingen niet meer pikt.
[..]
Moreel komt ze er ook niet echt goed vanaf.
SPOILER
Yes ik know! Die was helemaal van het padje af :o
pi_201139522
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:08 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Nou horor is een groot woord.. maar wel een beetje eh... speciale film, dat dat weer wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')