Volkomen terecht. Neem aan dat je het wel op Twitter gezet hebt of op zijn minst een Feesboek livestream?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef Noek het volgende:
Mijn kind komt al 2 dagen rond 21:12u binnen. Gelijk neergeknuppeld.
Ik wou 'm eigenlijk niet maken, maar ik wou zeggen: "Ik zie waar ik morgen om 21:00 nog ben"quote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee wie die twitteraar is, maar kijk er graag naar
Ja mooiquote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef Haags het volgende:
Goed om te zien dat de invoering van de avondklok tot nu toe vooral rust brengt.
Fout! In de coronawet is opgenomen dat de boete maximaal 95 euro is voor het niet opvolgen van de maatregelen. Dan zou dus weer de hele wet veranderd moeten wordenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Komt omdat ze zelf ook wel weten dat het een bullshitmaatregel voor de buhne is.
Juist dit gedrag lokt strengere handhaving uitquote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso zal de handhaving na de eerste week wel inkakken.
Dit is dan wel weer triest. Doelbewust verkeerslichten slopen. Hou het dan bij wat vuurwerk ofzo (en nee niet richting agenten).quote:
Het zou je kind maar zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:37 schreef mother_mercury het volgende:
Dit zijn geen demonstranten meer. Jeugd op zoek naar legitieme reden om te rellen. Lekker bezig ouders...
Dat zie je ook mijlenver aankomen. En het omt denkt dat iedereen braaf binnen gaat zitten. Snappen totaal niet hoe mensen zijn en wat sommige maatregelen teweeg brengen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:37 schreef mother_mercury het volgende:
Dit zijn geen demonstranten meer. Jeugd op zoek naar legitieme reden om te rellen. Lekker bezig ouders...
In Frankrijk hebben ze het rellen de laatste jaren zo ongeveer opnieuw uitgevonden man.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Confetti het volgende:
Zelfs in toch wel relatief gezien failed states als Frankrijk en Belgie was er amper gezeik over die avondklok. Omdat de boetes torenhoog zijn.
Deze jongens, zelfs met alleen een studiefinanciering, lachen om die 95 euro. Zo'n ingrijpende en zware maatregel bestraffen met zo'n flutboete is vragen om problemen.
Als ik dit één keer zou flikken zouden mn ouders me vastbinden aan de deur en zeggen: Als je je morgen kan gedragen kun je weer los, maar blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om zelf na te denken, dus doen wij 't voor je (ofzoiets).quote:
Hij heeft groot gelijk. We willen geen avondklok.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen stookt Donald Baudet nog eens even lekker het vuurtje op.
Moedwillig aanzetten tot geweld. Echt top man.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. We willen geen avondklok.
Hij roept toch juist heel democratisch op om te gaan stemmen?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen stookt Donald Baudet nog eens even lekker het vuurtje op.
Prima. Ik ook niet, ben tegen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. We willen geen avondklok.
Stemmen bij verkiezingen is geweldquote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moedwillig aanzetten tot geweld. Echt top man.
Gigantisch is ook relatief. Hoeveel mensen zijn er nu echt aan het rellen? Paarhonderd?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef JosMert het volgende:
Het loopt wel gigantisch uit de hand.
Je kon er op wachten. In alle andere landen liep het ook uit de hand vanwege de avondklok.
Hij weet dondersgoed waar de grens ligt ja. Maar dit is opstoken en niks minder. Afgekeken bij Trump.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij roept toch juist heel democratisch op om te gaan stemmen?
Hij roept in elk geval niet op tot geweld.
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of ditquote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
De wereld op zijn kop. Groot deel van rechts roept op tot anarchie en links tot neerknuppelen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of dit
[ afbeelding ]
Dit is inspelen op de actualiteit in de aanloop naar de verkiezingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
Hij weet dondersgoed waar de grens ligt ja. Maar dit is opstoken en niks minder. Afgekeken bij Trump.
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gigantisch is ook relatief. Hoeveel mensen zijn er nu echt aan het rellen? Paarhonderd?
Voorspelling: geef dit nog 1 of 2 avonden en dan zie je er weinig meer van, maar na 9 februari begint het opnieuw als de avondklok verlengd zou worden, en dan langer, heftiger en met meer mensen.
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Ik ook niet, ben tegen.
Maar ik ben slim genoeg om tegelijkertijd tegen de avondklok en tegen rellen te kunnen zijn...
Je had gewoon vanaf het begin al gedragspsychologen erbij moeten hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zie je ook mijlenver aankomen. En het omt denkt dat iedereen braaf binnen gaat zitten. Snappen totaal niet hoe mensen zijn en wat sommige maatregelen teweeg brengen.
Ik ben er vooral bang voor dat het gevolg hiervan is dat ze het verder oprekken en je overdag ook niet de straat op mag, of niet buiten x KM van je huis mag komen. Tot nu toe komt het niet in de bewindsvoerders op dat een maatregel wel eens niet het gewenste effect kan hebben, alleen verzwaringen kunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Dat zijn idd de doelen waar D66 voor opgericht isquote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of dit
[ afbeelding ]
Eens. het straalde echt wel een verkeerd signaal af die verkeerscontrole om 21:00 preciesquote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Het debat wordt gekaapt door extremisten. Van beide kanten (het geweld komt van een kant, voordat ik die naar m’n kop krijg) voor het genuanceerde geluid is amper plaats. Dat is het probleem. En dit soort rellen zijn mede daarom zeer contraproductief.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
Nog meer repressie?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er vooral bang voor dat het gevolg hiervan is dat ze het verder oprekken en je overdag ook niet de straat op mag, of niet buiten x KM van je huis mag komen. Tot nu toe komt het niet in de bewindsvoerders op dat een maatregel wel eens niet het gewenste effect kan hebben, alleen verzwaringen kunnen.
Dat hebben we (onder andere) te danken aan figuren als Willem Engel. Als jij en ik vreedzaam gaan demonstreren in Amsterdam staat er binnen no-time een kliekje van hun bij, dus is die demonstratie er ineens één dat corona niet bestaat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Skwish het volgende:
NU.nl nu met een push melding. Er is geen houden meer aan. Ik denk dat er niets anders op zit dan te stoppen met die avondklok.
Ik zit ook laf binnen hoor, maar eigenlijk zou iedereen die tegen is de straat op moeten. Je vrijheid opgeven is nogal wat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Ik ook niet, ben tegen.
Maar ik ben slim genoeg om tegelijkertijd tegen de avondklok en tegen rellen te kunnen zijn...
Nee.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
maar eigenlijk zou iedereen die tegen is de straat op moeten
Maar de diehard relschoppers die houden het na wat boetes en knuppels wel voor gezien, en van de meer gematigde tegenstanders verwacht ik eigenlijk nog steeds niet zo veel actie. De tegenstem heeft ook geen natuurlijke leider.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja ze gaan niet zwichten voor geweld.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.
Komen met "wij zwichten niet voor verzet en terreur" en meer van dat patriottisch geneuzel. Dat de overheid vooral haar best gaat doen om tegenstanders weg te zetten als relschoppers, oproerkraaiers en subversieve elementen die er op uit zijn om de testlocaties te vernietigen.
Terwijl het "geweld" vooral alleen een uiting is van onbehagen dat inmiddels geen kant meer op kan.
Ik zou de avondklok, bedoeld om vooral opstanden te beheersen, gaan adviseren en het daar bij laten.
Goed kans dat mensen voordat ze wat doen, zich de afweging minstens ter harte nemen.
Heb je aan de D66 goden te danken hè!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef Noek het volgende:
En je ziet ook gelijk dat het mentale halve uurtje niet heel erg helpt.
Jongens Willy hier. Kappen nou dit is niet leukquote:Op zondag 24 januari 2021 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ze gaan niet zwichten voor geweld.
Maar het zou wellicht goed zijn dat de koning even op TV zou verschijnen.
Precies dat dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Goed punt, slachtoffers van huishoudelijk geweld of verkrachting mogen van geluk spreken als hun zaak niet op de grote hoop komt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Ja joh, keihard aanpakken. Zo bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog meer repressie?
Ik weet niet hoor.
Doet het draagvlak vast goed.quote:CUIJK - 21.01 uur. Pats boete. Slechts één minuutje na negenen. En het was al raak voor Quinn Derksen van 17 uit Cuijk. Boete voor het negeren van de avondklok zonder geldige reden. Mogelijk ben ik wel de eerste van Nederland, zegt Quinn. Niet dat hij daar nou zo trots op is hoor.
Hij fietste zaterdag in de vooravond als een dolle naar huis om nog op tijd thuis te zijn. Vanaf Mill, waar hij even met vrienden aan het chillen was, is het een half uurtje trappen naar huis in Cuijk. Op letterlijk 680 meter van huis reed een politieauto voor hem het fietspad op. Afstappen graag gebaarden de twee agenten die uitstapten. Of hij een geldige reden had om nog buiten te zijn?
Dit is de eerste maatregel die wordt gehandhaafd en je ziet gelijk hoeveel schijt dit soort lieden aan de maatregelen hebben. Bij al die dringende adviezen was dit niet te pijlen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.
Komen met "wij zwichten niet voor verzet en terreur" en meer van dat patriottisch geneuzel. Dat de overheid vooral haar best gaat doen om tegenstanders weg te zetten als relschoppers, oproerkraaiers en subversieve elementen die er op uit zijn om de testlocaties te vernietigen.
Terwijl het "geweld" vooral alleen een uiting is van onbehagen dat inmiddels geen kant meer op kan.
Ik zou de avondklok, bedoeld om vooral opstanden te beheersen, gaan adviseren en het daar bij laten.
Goed kans dat mensen voordat ze wat doen, zich de afweging minstens ter harte nemen.
Dat vind ik een beetje een zwak argument.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Goed punt, slachtoffers van huishoudelijk geweld of verkrachting mogen van geluk spreken als hun zaak niet op de grote hoop komt.
Maar bij de eerste avondklok in 75 jaar zijn die gele jassen er als de kippen bij.
Ik heb hier al vaker gepost dat we intussen in een maatregelencrisis lijken aanbeland ipv een medische crisis.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja joh, keihard aanpakken. Zo bijvoorbeeld:
[..]
Doet het draagvlak vast goed.
Opstand begint wel vaak eerst bij de jeugd, daarna kan het evt. uitbreiden. Als de politie bijv. verkeerd of te hard ingrijpt en het wordt op beeld vastgelegd.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
En dan vragen we ons af waarom de politie niet serieus genomen wordt. Top gedaan jongens, lekker regelneuken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben inmiddels banger voor mijn eigen overheid dan voor het virus op zich. Terwijl ik echt niet wil ontkennen dat het laatste ook voor mij schade zou kunnen opleveren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaker gepost dat we intussen in een maatregelencrisis lijken aanbeland ipv een medische crisis.
en dit willen ze er nu juist mee voorkomenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf Mill, waar hij even met vrienden aan het chillen was
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Of mensen met een verkeerde werkgeversverklaring. Of strak om 21 uur je verkeerscontrole optuigen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook tegen geweld als methode maar zie geen andere wijze om aandacht te kunnen vestigen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben tegen de avondklok. Maar ik ben nog veel meer tegen stoppen vanwege geweld. Niet aan toegeven.
die is wat hoger.....whahahahaquote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef Sfancta het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8052439_95b0f388
Alex Soze
Wil boete voor de avondklok, maar krijgt hem voor niet handsfree zijn met zijn telefoon![]()
![]()
Wat een debielen zegquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Het middel wordt steeds gevaarlijker dan de kwaal, dat klopt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels banger voor mijn eigen overheid dan voor het virus op zich. Terwijl ik echt niet wil ontkennen dat het laatste ook voor mij schade zou kunnen opleveren.
dat is wel een goed idee, een traangaskanon....ik denk dat iedereen zeer snel weg is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat de politie en de ME flinke ladingen pepperspray gebruikt, moeten ze wel goed richten op de ogen van die tokkies die rellen. En dan wens ik ze daarna een fijne nacht toe en succes met het in slaap vallen !
Nou, gelukkig hebben ze de grote criminelen al te pakkenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Als dat niet meer mogelijk is dan zijn we wel heel ver heen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.
En tevens volkomen strijdig met het "we handhaven alleen bij excessen!" wat ons een paar dagen geleden werd verteld. Loog men toen, of is de politie in de tussentijd verteld dat men toch wel keihard moet handhaven?quote:
ah kunnen we vast wel weer op een of andere manier goedpraten zulk achterlijk gedragquote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond worden nu de glazen deuren van het winkelcentrum ingetrapt..
[ twitter ]
Interessant hoe je keer op keer van het onderwerp afglijdt eerst Desmet te verdenken van en agenda en om nu dan met Q aan te komen.....quote:Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef erkel het volgende:
[..]
De term massavorming vind ik wel weer toepasbaar op de Qanon-beweging. Die lui zitten wel in een bepaalde hypnose-staat en kunnen met één finger snap een capitool bestormen. Mijns inziens niet toepasbaar op de Nederlandse bevolking die achter de maatregelen staan. Ze gaan wel gedwee mee, ik ook tot op heden, met de maatregelen, maar dat komt meer omdat wel duidelijk is wat er gebeurt wanneer alle losgelaten wordt. Dat wordt blijkbaar nog zwaarder gewogen dan bepaalde individuele vrijheden en pleziertjes.
Daar is het al te laat voor.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
Maar je moet oppassen voor het beeld dat we een soort noodtoestand hebben met grote politiemachten. Gewoon rondrijden en steekproeven. Zoals altijd. Alleen wat meer.
Als er geen aanleiding is om een demonstratie te ontbinden mag je toch gewoon altijd demonstreren? Dat er nu relschoppers tussen zitten is kut, maar juist demonstraties tegen het beleid moeten gewoon kunnen. Volgens Berend Roordaquote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.
Het lijkt mij dat als er geen aanleiding is om te denken dat er wanordelijkheden zullen zijn ze de demonstratie niet mogen verbieden.quote:Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden. Dit mag hij alleen doen wanneer dit noodzakelijk is in het kader van drie doelcriteria:
1. ter bescherming van de gezondheid;
2. in het belang van het verkeer;
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
De burgemeester mag zich niet bemoeien met de inhoud. Sterker nog, als de (controversiële) inhoud van een demonstratie aanleiding geeft tot vijandige reacties en tegendemonstraties, is de burgemeester verplicht om zich in te spannen om de demonstratie toch door te kunnen laten gaan. Die inspanningsverplichting gaat zo ver dat hij, indien nodig, bij een demonstratie meer politie zal moeten inzetten dan bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal. Als zelfs een zodanige politie-inzet wanordelijkheden niet kan voorkomen, pas dan kan de burgemeester overgaan tot een demonstratieverbod.
Het land staat in de fik. Op dit soort momenten zou een avondklok niet misstaan!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef JosMert het volgende:
Oosterhout en Breda loopt het ook uit de hand.
https://twitter.com/politie_breda/status/1353446088842342400?s=21
Nou inderdaad, hier zou een avondklok wellicht tegen helpen! Oh, wacht..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Het land staat in de fik. Op dit soort momenten zou een avondklok niet misstaan!
Helemaal mee eens. Er zou gehandhaaft worden op exessen. Niet dus. Politie laat hun ware aard weer eens zien. Burgertje pesten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar is het al te laat voor.
Den Haag gaf alleen nog maar aan te denken aan een avondklok en de politie gaf al aan dat te handhaven en andere taken te laten vallen.
En vrijwel direct naar de persco kwam het bericht dat er extra agenten op straat kwamen en landelijk de ME werd opgeschaald.
Je zou bijna gaan denken dat die agenten het wel lekker vinden om weer eens op burgers te mogen meppen.
Juist. Je mag zelfs niet meer demonstreren lees ik hier net. Dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen geweld als methode maar zie geen andere wijze om aandacht te kunnen vestigen.
Wordt het dan aan krachtenspel met wie wint met wat dan als resultaat ?
Ik vraag mij echt af hoe dan wel anders om gehoor vinden voor wortelschietende weerstand ?
Ik hoop tegen beter weten in, dat de regering tot inkeer komt en een modus maakt.
Bv dat iemand dan één dag per week een ontheffing kan verkrijgen, dat maakt het meer tot een keuze dan van een straf.
Ik ken de Nederlandse politie als een organisatie die best snapt hoe het werkt en hoe je iets deëscaleert. Het is geen guardia civil of carabinirie. Dit kan natuurlijk een agent van de strenge leer zijn. Maar gezien het totaalbeeld lijkt me opdracht van bovenaf iets waarschijnlijker.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tevens volkomen strijdig met het "we handhaven alleen bij excessen!" wat ons een paar dagen geleden werd verteld. Loog men toen, of is de politie in de tussentijd verteld dat men toch wel keihard moet handhaven?
Klopt, maar dat is altijd zo.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
Dit heeft natuurlijk niks met de avondklok te maken dat je van een medeburger de winkel gaat slopen.
Toevallig, daar appte (wantja, mag toch nergens heenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een goed idee, een traangaskanon....ik denk dat iedereen zeer snel weg is.
Ja en nee. De avondklok heeft de frustratie bij sommigen tot een kookpunt gebracht.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
Dit heeft natuurlijk niks met de avondklok te maken dat je van een medeburger de winkel gaat slopen.
Er zit altijd een clubje bij die denkt: Goh das handig, gratis een nieuwe TV!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
De avondklok is voor de relschoppers de spreekwoordelijke druppel.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
Tja, ze hebben ook niet veel te doen hè. Nog niet eens klaar met studeren en ze worden al geacht achter de geraniums te zitten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:02 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt wel echt oorlog in verschillende steden in Nederland, wordt alleen maar erger. Ik denk dat de jeugd en jong volwassenen echt depressief zijn en daarom doen ze dat dit.
Tijdens de avondklok zijn demonstratie sowieso verboden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er geen aanleiding is om een demonstratie te ontbinden mag je toch gewoon altijd demonstreren? Dat er nu relschoppers tussen zitten is kut, maar juist demonstraties tegen het beleid moeten gewoon kunnen. Volgens Berend Roorda
[..]
Het lijkt mij dat als er geen aanleiding is om te denken dat er wanordelijkheden zullen zijn ze de demonstratie niet mogen verbieden.
Weet je zeker dat het geen Romeo's waren ? Knuppel/ploertendoders zijn geen dingen - wapens - die je zo maar vertoont.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef Heph844 het volgende:
Het probleem met dit alles is dat er mensen tussen zitten die oprecht boos zijn over het beleid en daar hun woede over willen uiten. Maar daarnaast staan er twee of drie die elke reden om boos te zijn aangrijpen om hun favoriete hobby uit te oefenen: rellen tegen de ME.
Ooit in een ver verleden stond ik te protesteren tegen de Tweede Fase. Toen stond ik ook naast wat Haagse ADO-supporters met ploertendoders. En die waren daar echt niet om hun mening over onderwijshervormingen te geven
Je mag op eigen grond demonstreren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef Confetti het volgende:
Tijdens de avondklok zijn demonstratie sowieso verboden.
Als ik boos ben dan maak ik ook geen spullen van anderen kapot. Dit is gewoon tuig.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:02 schreef Fred het volgende:
[..]
De avondklok is voor de relschoppers de spreekwoordelijke druppel.
En als je als groep boos bent, dan moet alles het ontzien.
Ik bedoelde meer in algemene zin, overdag.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tijdens de avondklok zijn demonstratie sowieso verboden.
Kondigen ze gewoon een noodverordening af vanwege gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er geen aanleiding is om een demonstratie te ontbinden mag je toch gewoon altijd demonstreren? Dat er nu relschoppers tussen zitten is kut, maar juist demonstraties tegen het beleid moeten gewoon kunnen. Volgens Berend Roorda
[..]
Het lijkt mij dat als er geen aanleiding is om te denken dat er wanordelijkheden zullen zijn ze de demonstratie niet mogen verbieden.
Dat zou wel heel debiel zijn. Tot zover de werkelijke virusbestrijding..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef JosMert het volgende:
Vraag is hoe de politiek hier op gaat reageren. Aangrijpen voor nog meer maatregelen? Zou me niks verbazen.
Ook dat, daarom veroorzaken ze veel problemen in Nederland. Het is zeker dat we nu roerige tijden hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, ze hebben ook niet veel te doen hè. Nog niet eens klaar met studeren en ze worden al geacht achter de geraniums te zitten.
Dit zeg je nu telkens. Wie praat dit nu goed dan? De algemene concensus in dit topic is toch dat het begrijpelijk is dat mensen boos zijn, maar dat rellen niet het antwoord zijn?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
ik snap niet dat mensen dit nog proberen goed te praten en dit gewoon goed te keuren.
dan ben je echt niet goed in je bovenkamer.
Als we nou nog eens éxtra verontwaardigd zijn met z'n allen dan houden ze vast op.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
ik snap niet dat mensen dit nog proberen goed te praten en dit gewoon goed te keuren.
Een grapperhaus zie ik dit wel aankondigen hoorquote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zou wel heel debiel zijn. Tot zover de werkelijke virusbestrijding..
Niemand probeert dit goed te praten. Ook niet als jij in 195 opeenvolgende posts herhaalt dat dat wel zo is.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
Dat zou een domme zet zijn. Dan versterk je de woede juist. En bovendien geef je dan toe dat je maatregelen instelt wat niks met corona te maken heeft.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef JosMert het volgende:
Vraag is hoe de politiek hier op gaat reageren. Aangrijpen voor nog meer maatregelen? Zou me niks verbazen.
Dan wordt het oorlog. Voor zo ver dat nog niet het geval is.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef JosMert het volgende:
Den Haag moet stoppen met symptoombestrijding en gewoon het vaccineren eens op de rit krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zou wel heel debiel zijn. Tot zover de werkelijke virusbestrijding..
Tuig dat niks te doen heeft, omdat de rest van het land ze binnen houdt. Logisch dat ze best zijn op de rest van het land.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Momo het volgende:
Als ik boos ben dan maak ik ook geen spullen van anderen kapot. Dit is gewoon tuig.
Gewoon voor de lol rellen en de kans waar nemen om te plunderen. Zit ook een hoop frustratie bij natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:02 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt wel echt oorlog in verschillende steden in Nederland, wordt alleen maar erger. Ik denk dat de jeugd en jong volwassenen echt depressief zijn en daarom doen ze dat dit.
Wie praat dit goed in dit topic? Niemand. Praat voor jezelf predator kerelquote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
Ik zie helemaal niemand die dit gedrag goedkeurt hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
Ook omdat die avondklok ruimte (iig Frankrijk) bood/biedt voor eigen inbreng, rondje maken, sporten en in beperking je ding doen mits je een zelf geschreven papiertje bij je hebt. Veder werd/wordt de avondklok niet gehandhaafd in de banlieu's ... zo heb ik mij laten vertellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Confetti het volgende:
Zelfs in toch wel relatief gezien failed states als Frankrijk en Belgie was er amper gezeik over die avondklok. Omdat de boetes torenhoog zijn.
Deze jongens, zelfs met alleen een studiefinanciering, lachen om die 95 euro. Zo'n ingrijpende en zware maatregel bestraffen met zo'n flutboete is vragen om problemen.
Ik zie het ze nog doen ook....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zou een domme zet zijn. Dan versterk je de woede juist. En bovendien geef je dan toe dat je maatregelen instelt wat niks met corona te maken heeft.
Die staan nog in Venlo.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:05 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond zijn ze al langer dan een uur dingen aan het slopen, waar is de politie?
De NOS heeft weer eens de (avond)klok horen luiden hoorquote:De noodverordening, die geldt tot 1 februari, stelt de politie in Stein onder meer in staat om preventief te fouilleren. Ook kunnen mensen strenger gestraft worden. Een overtreding van de noodverordening wordt beschouwd als strafbaar feit, in tegenstelling tot het overtreden van de avondklok.
Was ook een onzinnige schijnmaatregel dan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook omdat die avondklok ruimte (iig Frankrijk) bood/biedt voor eigen inbreng, rondje maken, sporten en in beperking je ding doen mits je een zelf geschreven papiertje bij je hebt. Veder werd/wordt de avondklok niet gehandhaafd in de banlieu's ... zo heb ik mij laten vertellen.
Er zijn hier ook mensen die pleiten voor het inzetten van het leger en met scherp schieten naar je eigen bevolking die opkomen voor hun vrijheden. Hoe hypocriet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
Tis maar een dun laagje beschaving.quote:
Door welke agent dan? Die hebben het toch veel te druk met burger meppen en papiertje checken?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk herkend gaan worden door de videobeelden en de komende nachten van bed gelicht gaan worden.
Net zo sneu/dom.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn hier ook mensen die pleiten voor het inzetten van het leger en met scherp schieten naar je eigen bevolking die opkomen voor hun vrijheden. Hoe hypocriet.
100 x ditquote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Den Haag moet stoppen met symptoombestrijding en gewoon het vaccineren eens op de rit krijgen.
Al die rookgordijnen die ze optrekken leiden alleen maar af van het eigen gefaal bij waar het werkelijk om draait.
Plunderingen is opkomen voor je vrijheid?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn hier ook mensen die pleiten voor het inzetten van het leger en met scherp schieten naar je eigen bevolking die opkomen voor hun vrijheden. Hoe hypocriet.
Begrijpen waarom het gebeurt is wat anders dan goedpraten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:
dit bijvoorbeeld....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Plunderingen is opkomen voor je vrijheid?
Mensen gaan achter een sterke man staan in dit soort tijden. Dit levert zetels op.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt de tijd van Rutte echt voorbij of niet door die rellen in Nederland?
Yep en dat is gewoon als overheid de confrontatie op zoeken door grootscheepse controles te houden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zijn excessen. Het meerendeel was gewoon niet op zoek naar problemen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Plunderingen is opkomen voor je vrijheid?
Waar is ie eigenlijk?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:11 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt de tijd van Rutte echt voorbij of niet door die rellen in Nederland?
Hopelijk niet voor populist baudetquote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen gaan achter een sterke man staan in dit soort tijden. Dit levert zetels op.
ah oke, dan begrijp ik het misschien verkeerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Begrijpen waarom het gebeurt is wat anders dan goedpraten.
Noem je Rutte nu een sterke man?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen gaan achter een sterke man staan in dit soort tijden. Dit levert zetels op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |