Donderbergquote:Ook in Roermond is het onrustig. In de wijk De Donderberg staan tientallen mensen met hun auto’s op straat. Ook rijdt een aantal al toeterend in auto’s rond. Ze kwamen bij elkaar na oproepen op social media. De aanwezigen steken vuurwerk af.
Ja, die voetbalsupporters weten anders niet wat ze met hun zondag moeten doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
Dit is gewoon rellen om te rellen.
Dit heeft niets met coronamaatregelen te maken.
Dan schrijf je een brief aan de Ombudsman.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik zie dit ook wel als een uiting van onmacht vanuit sommige mensen.
We bedanken de bruidegom nog maar eens.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Confetti het volgende:
Zelfs in toch wel relatief gezien failed states als Frankrijk en Belgie was er amper gezeik over die avondklok. Omdat de boetes torenhoog zijn.
Deze jongens, zelfs met alleen een studiefinanciering, lachen om die 95 euro. Zo'n ingrijpende en zware maatregel bestraffen met zo'n flutboete is vragen om problemen.
hier amper een paar boetes gister.....quote:Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef Tijn het volgende:
Wel blij dat ik in een fatsoenlijk dorp stadje woon
Wat zijn dit voor streken?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:06 schreef Sfancta het volgende:
De amsterdam webcam is weer offline gehaald.
Nee, dat is waar het demonstratierecht voor is. Dat het misbruikt wordt door hooligans die willen rellen is juist heel kut, want het daadwerkelijke tegengeluid raakt daardoor verloren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan schrijf je een brief aan de Ombudsman.
Yesquote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef Automatisch het volgende:
Eindelijk meer actie, wordt hoog tijd. Opkomen voor vrijheid heet dat.
Ik praat het niet goed hè? Maar het is denk ik ook onjuist om dit weg te zetten als enkel beroepsrelschoppers. Er is weldegelijk een groep in de samenleving die zich onvoldoende gehoord voelt en dan overgaat tot dit soort gedrag. Ik praat dat niet goed, ik keur dat af, maar ik kan dat wel verklaren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee dan lees je mij verkeerd en wederom toon je je wantrouwen door op/aan de persoon te twijfelen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik deed dat doelbewust inderdaad. Ik kijk nu argwanend naar uitspraken van de heer Desmet, omdat ie beweert dat ziekenhuizen vanwege hysterie patiënten op de IC houden. Dan diskwalificeer je jezelf wel een beetje.
Jij staat weer zeer argwanend tegenover de experts van het OMT en de integriteit van het kabinet. Jij hebt daar ook zo je beweegredenen en bedenkingen bij en probeert ze in diskrediet te brengen. Die slinksheid betracht je zelf dus ook![]()
Verder probeerde ik met mijn stuk hiervoor uit te leggen waarom ik niets zie in die hypothese.
Dikgedrukte begrijp ik niet
Ja joh, ik maak gewoon een grapjequote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed hè? Maar het is denk ik ook onjuist om dit weg te zetten als enkel beroepsrelschoppers. Er is weldegelijk een groep in de samenleving die zich onvoldoende gehoord voelt en dan overgaat tot dit soort gedrag. Ik praat dat niet goed, ik keur dat af, maar ik kan dat wel verklaren.
Ik stiekem denk ik ook wel, beetje actie na 10 maanden. Niet dat je er veel mee opschiet of iets bereikt maar toch. Alhoewel, misschien dat het in gedachten toch meespeelt bij een beslissing om te verlengen of niet .quote:Op zondag 24 januari 2021 21:28 schreef galantis het volgende:
Misschien ben ik wel een beetje slecht, maar ergens had ik het wel geweten als ik 19 was en had al 10 maanden geen leven. Dan niet per se om dingen te slopen, maar in ieder geval om ergens bij te zijn/aan mee te doen. Maar zoals ik zeg, het is vast slecht, maar ik ben er tenminste eerlijk over
Ideaal voor de voorstanders van de harde maatregelen, want zo kan je alle genuanceerde tegenstanders mooi op één hoop flikkeren met relschoppers en hooligans.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is waar het demonstratierecht voor is. Dat het misbruikt wordt door hooligans die willen rellen is juist heel kut, want het daadwerkelijke tegengeluid raakt daardoor verloren.
De mensen die boos zijn omdat hun regering ze voor hun gevoel in de steek laat e.d. Dat raakt allemaal ondergesneeuwd in de rellen en ongeregeldheden.
Ja en nee, ze zouden niet rellen als ze niet iets hadden als excuus om voor te rellen. Zonder de coronamaatregelen zouden de rellen er niet zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
Dit is gewoon rellen om te rellen.
Dit heeft niets met coronamaatregelen te maken.
Dat is waar. Ik kan me nog wel herinneren dat die boete van 390 (?) echt wel hard aankwam hoor. Sinds de verlaging naar 95 euro is het respect voor de handhaving verdwenen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We bedanken de bruidegom nog maar eens.
Het is aangestoken door het laatste beetje wat mensen nog hadden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deels. Zie je overal dat beroepsrelschoppers dingen aangrijpen om maar te rellen.
Maar ik zie dit ook wel als een uiting van onmacht vanuit sommige mensen.
By far de meest kneuterige 'oplossing'quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Komt omdat ze zelf ook wel weten dat het een bullshitmaatregel voor de buhne is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Confetti het volgende:
Zelfs in toch wel relatief gezien failed states als Frankrijk en Belgie was er amper gezeik over die avondklok. Omdat de boetes torenhoog zijn.
Deze jongens, zelfs met alleen een studiefinanciering, lachen om die 95 euro. Zo'n ingrijpende en zware maatregel bestraffen met zo'n flutboete is vragen om problemen.
Ja behalve dat ze dat al ongeveer een jaar niet deden en nu opeens wel.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze rellen worden niet veroorzaakt door de avondklok, maar door hooligans die anders om een andere reden waren gaan rellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |