Oke Mao.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Leger inzetten en met scherp schieten. Keihard aanpakken en niks anders.
De term massavorming vind ik wel weer toepasbaar op de Qanon-beweging. Die lui zitten wel in een bepaalde hypnose-staat en kunnen met één finger snap een capitool bestormen. Mijns inziens niet toepasbaar op de Nederlandse bevolking die achter de maatregelen staan. Ze gaan wel gedwee mee, ik ook tot op heden, met de maatregelen, maar dat komt meer omdat wel duidelijk is wat er gebeurt wanneer alle losgelaten wordt. Dat wordt blijkbaar nog zwaarder gewogen dan bepaalde individuele vrijheden en pleziertjes.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Desmet dat beweert. Ik denk dat Desmet een nuance tracht aan te brengen. Desmet volg (ugh, wat een vreselijk woord eigenlijk) ik al maanden en als je voorbij deze zijsporen kijkt, is zijn standpunt écht de moeite waard - je moet er alleen wel enigszins voor open staan.
dat is een knaller ( cobra 6 ) met 5 liter benzine eraan vast.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor oorlogstuig.
Ps. Als je lange gevangenisstraffen wil moet je vooral overgaat tot brandstichting @:tijn
Hoeft ook niet lang natuurlijk. Als de ergste aanstichters een weekje in het gevang zitten, scheelt dat vast een hoop.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij zei iets over gevangenisstraffen
Het is algemeen bekend dat hoe genadelozer de aanpak hoe sneller de niet-diehards zullen afdruipen. Het is toch te gek voor woorden dat de Staat zo met zich laat sollen. Toon ze geen genade.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tussen aanpakken en met scherp schieten zitten nog zo'n 10.000 andere opties. Aanpakken ben ik met je eens, maar het leger inzetten en met scherp is een garantie op veel grotere rellen dan nu.
Ah een brandbom. Zal de rechter erg kunnen waarderen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is een knaller ( cobra 6 ) met 5 liter benzine eraan vast.
Ziek, gewoon tegen gebouwen aan.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is een knaller ( cobra 6 ) met 5 liter benzine eraan vast.
ik denk dat die vrouw die de waterstraal kopte vanmiddag nog wel even nadenkt of ze nog een keer gaat protesteren ...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat hoe genadelozer de aanpak hoe sneller de niet-diehards zullen afdruipen. Het is toch te gek voor woorden dat de Staat zo met zich laat sollen. Toon ze geen genade.
We zijn hier een rechtsstaat. En het mooie van mensenrechten is dat ze ook gelden voor mensen die je niet zo leuk vind. Je moet dit aanpakken, helemaal mee eens. Maar met scherp schieten is A niet de oplossing maar een provocatie en B crimineel.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat hoe genadelozer de aanpak hoe sneller de niet-diehards zullen afdruipen. Het is toch te gek voor woorden dat de Staat zo met zich laat sollen. Toon ze geen genade.
Het is ook algemeen bekend dat een 'genadeloze' aanpak vooral gehanteerd wordt in bananenrepublieken en politiestaten. Beiden dingen waar Nederland ver vandaan wil blijven.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
vooral lief blijven vragenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook algemeen bekend dat een 'genadeloze' aanpak vooral gehanteerd wordt in bananenrepublieken en politiestaten. Beiden dingen waar Nederland ver vandaan wil blijven.
En de maatregels zijn er om de maatregels. Vult elkaar mooi aan.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
Dit is gewoon rellen om te rellen.
Dit heeft niets met coronamaatregelen te maken.
Deels. Zie je overal dat beroepsrelschoppers dingen aangrijpen om maar te rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
EenVandaag drie dagen geledenquote:In Italië zijn de boetes 400 euro voor het overtreden van de avondklok. Commissaris Massucci reageert verbaasd als hij hoort van de 95 euro die Nederlanders te wachten staat. "Dat lijkt me te weinig. Dat is niet effectief. Daar gaat onvoldoende een afschrikkend effect vanuit."
Politie Italië
Bron: EenVandaag
De Italiaanse politie van Terni handhaaft de avondklok
Weinig bekeuringen
Uiteindelijk krijgen maar weinig mensen een boete, vertelt Massucci: hooguit een enkele procent van de mensen die wordt aangehouden na het ingaan van de avondklok in de afgelopen maanden.
De meeste mensen die op straat gaan hebben namelijk een reden; ze komen terug van hun werk of verzorgen een familielid. Ook mogen mensen hun honden nog uitlaten na dat tijdstip.
Die avondklok is een beetje de druppel waarschijnlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |