Moedwillig aanzetten tot geweld. Echt top man.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. We willen geen avondklok.
Hij roept toch juist heel democratisch op om te gaan stemmen?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen stookt Donald Baudet nog eens even lekker het vuurtje op.
Prima. Ik ook niet, ben tegen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. We willen geen avondklok.
Stemmen bij verkiezingen is geweldquote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moedwillig aanzetten tot geweld. Echt top man.
Gigantisch is ook relatief. Hoeveel mensen zijn er nu echt aan het rellen? Paarhonderd?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef JosMert het volgende:
Het loopt wel gigantisch uit de hand.
Je kon er op wachten. In alle andere landen liep het ook uit de hand vanwege de avondklok.
Hij weet dondersgoed waar de grens ligt ja. Maar dit is opstoken en niks minder. Afgekeken bij Trump.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij roept toch juist heel democratisch op om te gaan stemmen?
Hij roept in elk geval niet op tot geweld.
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of ditquote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
De wereld op zijn kop. Groot deel van rechts roept op tot anarchie en links tot neerknuppelen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of dit
[ afbeelding ]
Dit is inspelen op de actualiteit in de aanloop naar de verkiezingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
Hij weet dondersgoed waar de grens ligt ja. Maar dit is opstoken en niks minder. Afgekeken bij Trump.
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gigantisch is ook relatief. Hoeveel mensen zijn er nu echt aan het rellen? Paarhonderd?
Voorspelling: geef dit nog 1 of 2 avonden en dan zie je er weinig meer van, maar na 9 februari begint het opnieuw als de avondklok verlengd zou worden, en dan langer, heftiger en met meer mensen.
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Ik ook niet, ben tegen.
Maar ik ben slim genoeg om tegelijkertijd tegen de avondklok en tegen rellen te kunnen zijn...
Je had gewoon vanaf het begin al gedragspsychologen erbij moeten hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zie je ook mijlenver aankomen. En het omt denkt dat iedereen braaf binnen gaat zitten. Snappen totaal niet hoe mensen zijn en wat sommige maatregelen teweeg brengen.
Ik ben er vooral bang voor dat het gevolg hiervan is dat ze het verder oprekken en je overdag ook niet de straat op mag, of niet buiten x KM van je huis mag komen. Tot nu toe komt het niet in de bewindsvoerders op dat een maatregel wel eens niet het gewenste effect kan hebben, alleen verzwaringen kunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Dat zijn idd de doelen waar D66 voor opgericht isquote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik kanslozer vind, dat slopen en plunderen of dit
[ afbeelding ]
Eens. het straalde echt wel een verkeerd signaal af die verkeerscontrole om 21:00 preciesquote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Het debat wordt gekaapt door extremisten. Van beide kanten (het geweld komt van een kant, voordat ik die naar m’n kop krijg) voor het genuanceerde geluid is amper plaats. Dat is het probleem. En dit soort rellen zijn mede daarom zeer contraproductief.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
Nog meer repressie?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er vooral bang voor dat het gevolg hiervan is dat ze het verder oprekken en je overdag ook niet de straat op mag, of niet buiten x KM van je huis mag komen. Tot nu toe komt het niet in de bewindsvoerders op dat een maatregel wel eens niet het gewenste effect kan hebben, alleen verzwaringen kunnen.
Dat hebben we (onder andere) te danken aan figuren als Willem Engel. Als jij en ik vreedzaam gaan demonstreren in Amsterdam staat er binnen no-time een kliekje van hun bij, dus is die demonstratie er ineens één dat corona niet bestaat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Skwish het volgende:
NU.nl nu met een push melding. Er is geen houden meer aan. Ik denk dat er niets anders op zit dan te stoppen met die avondklok.
Ik zit ook laf binnen hoor, maar eigenlijk zou iedereen die tegen is de straat op moeten. Je vrijheid opgeven is nogal wat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Ik ook niet, ben tegen.
Maar ik ben slim genoeg om tegelijkertijd tegen de avondklok en tegen rellen te kunnen zijn...
Nee.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
maar eigenlijk zou iedereen die tegen is de straat op moeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |