Maar de diehard relschoppers die houden het na wat boetes en knuppels wel voor gezien, en van de meer gematigde tegenstanders verwacht ik eigenlijk nog steeds niet zo veel actie. De tegenstem heeft ook geen natuurlijke leider.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien hoor Janneke. Je merkt wel dat het echt broeit. Men is tegen die avondklok maar heeft wel beschaving. Dat kan (let op, kan) best gaan dooretteren tot 9 februari.
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Ja ze gaan niet zwichten voor geweld.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.
Komen met "wij zwichten niet voor verzet en terreur" en meer van dat patriottisch geneuzel. Dat de overheid vooral haar best gaat doen om tegenstanders weg te zetten als relschoppers, oproerkraaiers en subversieve elementen die er op uit zijn om de testlocaties te vernietigen.
Terwijl het "geweld" vooral alleen een uiting is van onbehagen dat inmiddels geen kant meer op kan.
Ik zou de avondklok, bedoeld om vooral opstanden te beheersen, gaan adviseren en het daar bij laten.
Goed kans dat mensen voordat ze wat doen, zich de afweging minstens ter harte nemen.
Heb je aan de D66 goden te danken hè!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef Noek het volgende:
En je ziet ook gelijk dat het mentale halve uurtje niet heel erg helpt.
Jongens Willy hier. Kappen nou dit is niet leukquote:Op zondag 24 januari 2021 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ze gaan niet zwichten voor geweld.
Maar het zou wellicht goed zijn dat de koning even op TV zou verschijnen.
Precies dat dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
Goed punt, slachtoffers van huishoudelijk geweld of verkrachting mogen van geluk spreken als hun zaak niet op de grote hoop komt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Zeker als de politie dit dom aanpakt, dat soort acties bij de A2 moeten onmiddellijk kappen. Is dodelijk in de beeldvorming. Als je die agenten gewoon laat rondrijden bereik je netto net zoveel zo niet meer. Maar het beeld is heel anders.
Ja joh, keihard aanpakken. Zo bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog meer repressie?
Ik weet niet hoor.
Doet het draagvlak vast goed.quote:CUIJK - 21.01 uur. Pats boete. Slechts één minuutje na negenen. En het was al raak voor Quinn Derksen van 17 uit Cuijk. Boete voor het negeren van de avondklok zonder geldige reden. Mogelijk ben ik wel de eerste van Nederland, zegt Quinn. Niet dat hij daar nou zo trots op is hoor.
Hij fietste zaterdag in de vooravond als een dolle naar huis om nog op tijd thuis te zijn. Vanaf Mill, waar hij even met vrienden aan het chillen was, is het een half uurtje trappen naar huis in Cuijk. Op letterlijk 680 meter van huis reed een politieauto voor hem het fietspad op. Afstappen graag gebaarden de twee agenten die uitstapten. Of hij een geldige reden had om nog buiten te zijn?
Dit is de eerste maatregel die wordt gehandhaafd en je ziet gelijk hoeveel schijt dit soort lieden aan de maatregelen hebben. Bij al die dringende adviezen was dit niet te pijlen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed de overheid de avondklok nu tot doel gaan vermaken om haar geloofwaardigheid te behouden. ook gelet dat ze hiervoor een wet gebruiken die vooral bedoeld is voor oorlogen en noodtoestanden.
Komen met "wij zwichten niet voor verzet en terreur" en meer van dat patriottisch geneuzel. Dat de overheid vooral haar best gaat doen om tegenstanders weg te zetten als relschoppers, oproerkraaiers en subversieve elementen die er op uit zijn om de testlocaties te vernietigen.
Terwijl het "geweld" vooral alleen een uiting is van onbehagen dat inmiddels geen kant meer op kan.
Ik zou de avondklok, bedoeld om vooral opstanden te beheersen, gaan adviseren en het daar bij laten.
Goed kans dat mensen voordat ze wat doen, zich de afweging minstens ter harte nemen.
Dat vind ik een beetje een zwak argument.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Goed punt, slachtoffers van huishoudelijk geweld of verkrachting mogen van geluk spreken als hun zaak niet op de grote hoop komt.
Maar bij de eerste avondklok in 75 jaar zijn die gele jassen er als de kippen bij.
Ik heb hier al vaker gepost dat we intussen in een maatregelencrisis lijken aanbeland ipv een medische crisis.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja joh, keihard aanpakken. Zo bijvoorbeeld:
[..]
Doet het draagvlak vast goed.
Opstand begint wel vaak eerst bij de jeugd, daarna kan het evt. uitbreiden. Als de politie bijv. verkeerd of te hard ingrijpt en het wordt op beeld vastgelegd.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dan zou je nog 'gewoon' kunnen demonstreren. Maar dat doen we ook niet. Dus het is een beetje vreemd nu... Je hebt een aanzienlijk deel van NL - vermoed ik - die het oneens is met een avondklok, maar dezen hoor je niet echt en in plaats daarvan heb je als enige nu de rellende jeugd in de frontlinie, die daar in de eerste plaats zijn puur voor het rellen (en het ongetwijfeld ook niet eens zijn met een avondklok maar nou niet echt representatief zijn voor de rest).
En dan vragen we ons af waarom de politie niet serieus genomen wordt. Top gedaan jongens, lekker regelneuken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben inmiddels banger voor mijn eigen overheid dan voor het virus op zich. Terwijl ik echt niet wil ontkennen dat het laatste ook voor mij schade zou kunnen opleveren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaker gepost dat we intussen in een maatregelencrisis lijken aanbeland ipv een medische crisis.
en dit willen ze er nu juist mee voorkomenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf Mill, waar hij even met vrienden aan het chillen was
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Of mensen met een verkeerde werkgeversverklaring. Of strak om 21 uur je verkeerscontrole optuigen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook tegen geweld als methode maar zie geen andere wijze om aandacht te kunnen vestigen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben tegen de avondklok. Maar ik ben nog veel meer tegen stoppen vanwege geweld. Niet aan toegeven.
die is wat hoger.....whahahahaquote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef Sfancta het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8052439_95b0f388
Alex Soze
Wil boete voor de avondklok, maar krijgt hem voor niet handsfree zijn met zijn telefoon![]()
![]()
Wat een debielen zegquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Het middel wordt steeds gevaarlijker dan de kwaal, dat klopt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels banger voor mijn eigen overheid dan voor het virus op zich. Terwijl ik echt niet wil ontkennen dat het laatste ook voor mij schade zou kunnen opleveren.
dat is wel een goed idee, een traangaskanon....ik denk dat iedereen zeer snel weg is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat de politie en de ME flinke ladingen pepperspray gebruikt, moeten ze wel goed richten op de ogen van die tokkies die rellen. En dan wens ik ze daarna een fijne nacht toe en succes met het in slaap vallen !
Nou, gelukkig hebben ze de grote criminelen al te pakkenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Als dat niet meer mogelijk is dan zijn we wel heel ver heen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.
En tevens volkomen strijdig met het "we handhaven alleen bij excessen!" wat ons een paar dagen geleden werd verteld. Loog men toen, of is de politie in de tussentijd verteld dat men toch wel keihard moet handhaven?quote:
ah kunnen we vast wel weer op een of andere manier goedpraten zulk achterlijk gedragquote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond worden nu de glazen deuren van het winkelcentrum ingetrapt..
[ twitter ]
Interessant hoe je keer op keer van het onderwerp afglijdt eerst Desmet te verdenken van en agenda en om nu dan met Q aan te komen.....quote:Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef erkel het volgende:
[..]
De term massavorming vind ik wel weer toepasbaar op de Qanon-beweging. Die lui zitten wel in een bepaalde hypnose-staat en kunnen met één finger snap een capitool bestormen. Mijns inziens niet toepasbaar op de Nederlandse bevolking die achter de maatregelen staan. Ze gaan wel gedwee mee, ik ook tot op heden, met de maatregelen, maar dat komt meer omdat wel duidelijk is wat er gebeurt wanneer alle losgelaten wordt. Dat wordt blijkbaar nog zwaarder gewogen dan bepaalde individuele vrijheden en pleziertjes.
Daar is het al te laat voor.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
Maar je moet oppassen voor het beeld dat we een soort noodtoestand hebben met grote politiemachten. Gewoon rondrijden en steekproeven. Zoals altijd. Alleen wat meer.
Als er geen aanleiding is om een demonstratie te ontbinden mag je toch gewoon altijd demonstreren? Dat er nu relschoppers tussen zitten is kut, maar juist demonstraties tegen het beleid moeten gewoon kunnen. Volgens Berend Roordaquote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe zie je "gewoon" demonstreren nu voor je dan? Burgemeesters geven geen toestemming dus elke demonstratie zal aangepakt worden door politie en ME.
Het lijkt mij dat als er geen aanleiding is om te denken dat er wanordelijkheden zullen zijn ze de demonstratie niet mogen verbieden.quote:Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden. Dit mag hij alleen doen wanneer dit noodzakelijk is in het kader van drie doelcriteria:
1. ter bescherming van de gezondheid;
2. in het belang van het verkeer;
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
De burgemeester mag zich niet bemoeien met de inhoud. Sterker nog, als de (controversiële) inhoud van een demonstratie aanleiding geeft tot vijandige reacties en tegendemonstraties, is de burgemeester verplicht om zich in te spannen om de demonstratie toch door te kunnen laten gaan. Die inspanningsverplichting gaat zo ver dat hij, indien nodig, bij een demonstratie meer politie zal moeten inzetten dan bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal. Als zelfs een zodanige politie-inzet wanordelijkheden niet kan voorkomen, pas dan kan de burgemeester overgaan tot een demonstratieverbod.
Het land staat in de fik. Op dit soort momenten zou een avondklok niet misstaan!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef JosMert het volgende:
Oosterhout en Breda loopt het ook uit de hand.
https://twitter.com/politie_breda/status/1353446088842342400?s=21
Nou inderdaad, hier zou een avondklok wellicht tegen helpen! Oh, wacht..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Het land staat in de fik. Op dit soort momenten zou een avondklok niet misstaan!
Helemaal mee eens. Er zou gehandhaaft worden op exessen. Niet dus. Politie laat hun ware aard weer eens zien. Burgertje pesten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar is het al te laat voor.
Den Haag gaf alleen nog maar aan te denken aan een avondklok en de politie gaf al aan dat te handhaven en andere taken te laten vallen.
En vrijwel direct naar de persco kwam het bericht dat er extra agenten op straat kwamen en landelijk de ME werd opgeschaald.
Je zou bijna gaan denken dat die agenten het wel lekker vinden om weer eens op burgers te mogen meppen.
Juist. Je mag zelfs niet meer demonstreren lees ik hier net. Dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen geweld als methode maar zie geen andere wijze om aandacht te kunnen vestigen.
Wordt het dan aan krachtenspel met wie wint met wat dan als resultaat ?
Ik vraag mij echt af hoe dan wel anders om gehoor vinden voor wortelschietende weerstand ?
Ik hoop tegen beter weten in, dat de regering tot inkeer komt en een modus maakt.
Bv dat iemand dan één dag per week een ontheffing kan verkrijgen, dat maakt het meer tot een keuze dan van een straf.
Ik ken de Nederlandse politie als een organisatie die best snapt hoe het werkt en hoe je iets deëscaleert. Het is geen guardia civil of carabinirie. Dit kan natuurlijk een agent van de strenge leer zijn. Maar gezien het totaalbeeld lijkt me opdracht van bovenaf iets waarschijnlijker.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tevens volkomen strijdig met het "we handhaven alleen bij excessen!" wat ons een paar dagen geleden werd verteld. Loog men toen, of is de politie in de tussentijd verteld dat men toch wel keihard moet handhaven?
Klopt, maar dat is altijd zo.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
Dit heeft natuurlijk niks met de avondklok te maken dat je van een medeburger de winkel gaat slopen.
Toevallig, daar appte (wantja, mag toch nergens heenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een goed idee, een traangaskanon....ik denk dat iedereen zeer snel weg is.
Ja en nee. De avondklok heeft de frustratie bij sommigen tot een kookpunt gebracht.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
Dit heeft natuurlijk niks met de avondklok te maken dat je van een medeburger de winkel gaat slopen.
Er zit altijd een clubje bij die denkt: Goh das handig, gratis een nieuwe TV!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef Momo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |