abonnement Unibet Coolblue
pi_197606260


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197606266
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dit.
Tot nu toe zijn alle lockdown maatregelen stuk voor stuk verlengd.
Nee hoor.
pi_197606273
Mensen die al zeker weten dat de avondklok niet verlengd gaat worden.
Hebben die niet laatste jaar de maatregelen gevolgd?
pi_197606279
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee hoor.
Geef eens een voorbeeld van niet
pi_197606287
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:14 schreef JosMert het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van niet
We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.
pi_197606294
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.
En de horeca maatregelen die wel binnen paar weken zouden worden opgeheven?
pi_197606303
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.
Die is toch ook eerst verlengd :')
pi_197606306
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Een strafblad is echt buiten proportie :')
Je kunt toch gewoon zorgen dat je om 9 uur binnen bent. En voor calamiteiten zijn er uitzonderingen
pi_197606323
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat kan Rutte wel doen, maar er moet goedkeuring komen, en die komt er niet.
Voor 50 cent wisselgeld wil de D66 alles steunen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:18:00 #10
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197606339
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als mensen zonder reden mogen roepen dat hij langer dan deze twee weken gaat duren mag ik dit roepen ;).
Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepen :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197606351
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepen :D
Als rutte zelf een paar keer roept dat niks zeker is dat dit eindigt op 9 februari weet je al hoe laat het is.
pi_197606352
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

:') dat geloof je toch zeker zelf niet?

Jongeren blijven nu gewoon bij elkaar pitten. Denk je nou echt dat een avondklok jongeren tegen houdt die samen willen bieren?

Een avondklok is net als de mondkapjesplicht symboolpolitiek van een regering die compleet de weg kwijt zijn en in een angstbubbel zitten.
Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.

Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
pi_197606382
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepen :D
Dat weet ik
pi_197606388
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.

Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.
De dinerdates zijn veranderd in een lunchdates

En de koffiedate van Truus uit Delft gaat natuurlijk gewoon door op de maandagmiddag.

Natuurlijk helpt het een deel, daar ben ik ook wel van overtuigd, de eerste paar dagen is wellicht het meest effectief omdat je voor een voldongen feit staat en niet direct een alternatief hebt, daarna zwakt het af en worden afspraken verplaatst of aangepast.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:22:11 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197606391
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat kan Rutte wel doen, maar er moet goedkeuring komen, en die komt er niet.
Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197606400


Meer dan 500.000 vaccins beschikbaar. Met volgende week weer een nieuwe levering.

En inmiddels 135.000 prikken gezet :{ Jammer dat er wat betreft de vaccinaties geen verdere prognose is ingevuld. Zien we binnenkort een grote inhaalslag of blijven grote aantallen vaccins in de vriezer liggen?
pi_197606404
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.

Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
In jouw geval vermindert het bezoek. Het was gister overdag super druk op de wegen. Ik vermoed dat mensen die 's avonds bij iemand langs zouden gaan, dit nu meer overdag gaan doen. Het verplaatst dus de bewegingen naar een ander tijdstip. Evenals dat men de winkels is gaan sluiten en horeca, mensen bedenken wel wat anders dus wordt het elders druk.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197606410
We kunnen ons er beter gewoon op voorbereiden dat zowel februari als maart nog (grotendeels) hetzelfde zullen blijven, dan kan het alleen maar mee vallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197606415
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
We kunnen ons er beter gewoon op voorbereiden dat zowel februari als maart nog (grotendeels) hetzelfde zullen blijven, dan kan het alleen maar mee vallen.
Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 24 januari 2021 @ 12:25:23 #20
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197606427
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.
De dinerdates zijn veranderd in een lunchdates

En de koffiedate van Truus uit Delft gaat natuurlijk gewoon door op de maandagmiddag.

Natuurlijk helpt het een deel, daar ben ik ook wel van overtuigd, de eerste paar dagen is wellicht het meest effectief omdat je voor een voldongen feit staat en niet direct een alternatief hebt, daarna zwakt het af en worden afspraken verplaatst of aangepast.
En dat is ergens ook prima. Het lijntje tussen mentaal sane blijven en volledig het spoort bijster zijn is flinterdun geworden zo. Als ik mijn alleenstaandenbestaan dan leuker kan maken met lunchdates ipv dinnerdates dan zij het zo. Dan pas ik daags erna wel op als hier één iemand op bezoek komt.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_197606431
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Wat een onzin, nergens op gebaseerd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197606438
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Dit!
pi_197606441
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.

Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
Hoezo ga jij op bezoek? Het advies is: Blijf thuis
Fucking asociaal weer. Bah bah
Go hard or go home
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 januari 2021 @ 12:26:48 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197606443
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Hahaha. Nee.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197606452
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
We kunnen ons er beter gewoon op voorbereiden dat zowel februari als maart nog (grotendeels) hetzelfde zullen blijven, dan kan het alleen maar mee vallen.
Het logische gevolg zou ook zijn dat het draagvlak dan zal afnemen.
pi_197606454
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een onzin, nergens op gebaseerd.
Noem eens 1 voorbeeld van een escape plan geschetst door deze partijen?

Je weet wel, in het meest ideale scenario zoals ze nu in de evenementensector doen? Nou dan.
pi_197606457
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
En dat is wat Rutte heeft gezegd ofzo?
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 24 januari 2021 @ 12:28:04 #28
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197606462
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.
De dinerdates zijn veranderd in een lunchdates

En de koffiedate van Truus uit Delft gaat natuurlijk gewoon door op de maandagmiddag.

Natuurlijk helpt het een deel, daar ben ik ook wel van overtuigd, de eerste paar dagen is wellicht het meest effectief omdat je voor een voldongen feit staat en niet direct een alternatief hebt, daarna zwakt het af en worden afspraken verplaatst of aangepast.
Daarom zou het veel beter zijn om een maximum afstand dat je vanaf huis mag komen in te voeren.

Max van 5 km bijvoorbeeld. Dan is het afgelopen met al die plezierreisjes
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_197606463
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Achterlijke flauwekul dit.
pi_197606478
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

J&J komt hopelijk in april met wat vaccins, en AZ zal het heus wel inhalen.
maar dat 2021 grotendeels naar de knoppen gaat is al zeker.
Precies, daarom roep ik al 7 maanden dat je er beter van uit kan gaan dat we pas weer echt normaal zonder 1.5m of andere beperkingen kunnen leven leuk begin volgend jaar. Alles voor maart 2022 is mooi meegenomen, dat is bijna zeker.

Maar áls die dingen op te kopen zijn dat het eerder kan, moet dat wel gebeuren...
#WeesGeenWhales
pi_197606527
Ik ben bang dat we t/m maart op deze cijfers (en deze maatregelen) blijven hangen. Daarna hopelijk een mooie lente en wat tempo in het vaccineren. Ik houd nog hoop op een redelijk normale zomer.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197606538
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, daarom roep ik al 7 maanden dat je er beter van uit kan gaan dat we pas weer echt normaal zonder 1.5m of andere beperkingen kunnen leven leuk begin volgend jaar. Alles voor maart 2022 is mooi meegenomen, dat is bijna zeker.

Maar áls die dingen op te kopen zijn dat het eerder kan, moet dat wel gebeuren...
Ze moeten gewoon gas geven op vaccineren.

Straks krijg je de situatie dat de hele wereld klaar is, en wij in nederland nog aan het nadenken over de laatste groep
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197606553
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]

Meer dan 500.000 vaccins beschikbaar. Met volgende week weer een nieuwe levering.

En inmiddels 135.000 prikken gezet :{ Jammer dat er wat betreft de vaccinaties geen verdere prognose is ingevuld. Zien we binnenkort een grote inhaalslag of blijven grote aantallen vaccins in de vriezer liggen?
Ik heb vanmorgen met stijgende verbazing dit artikel zitten lezen. Waarom duurt dit allemaal zo lang, waarom wordt er niet volop geprikt?

Als hier ooit een parlementaire enquete over komt denk ik dat Hugo de Jonge niet zo heel goed hieruit gaat komen.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:34:37 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197606558
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:32 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben bang dat we t/m maart op deze cijfers (en deze maatregelen) blijven hangen. Daarna hopelijk een mooie lente en wat tempo in het vaccineren. Ik houd nog hoop op een redelijk normale zomer.
Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197606587
quote:
84s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
En we natuurlijk al meer natuurlijke immuniteit op hebben gebouwd, het enige wat ik denk is dat we de bevestigde getallen niet echt omlaag kunnen krijgen.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:38:09 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197606623
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En we natuurlijk al meer natuurlijke immuniteit op hebben gebouwd, het enige wat ik denk is dat we de bevestigde getallen niet echt omlaag kunnen krijgen.
Die gaan in de lente vanzelf wel omlaag denk ik. Mits ze bepaalde dingen niet te vroeg heropenen dan. Al is het inmiddels wel duidelijk dat het virus in de lente van 2020 veel serieuzer genomen werd dan nu, dus wat dat betreft kan het wel wat lastiger worden deze lente. We gaan het zien.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:38:41 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197606629
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
Mee eens, maar ik geloof niet dat het zeker is dat ze de scholen dan open gaan laten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197606658
quote:
84s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
Hier was het voor mij ook redelijk normaal. Ik ben geen festivalganger, dus dat mis ik sowieso niet. Kan me voorstellen als je daar van houdt, dat dan een tweede zomer zonder grote festivals wel zuur zou zijn.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197606685
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
Heeft hij dit gezegd?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197606687
quote:
84s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
Zo voelde ik dat dus totaal niet, maar goed dat is vrij persoonlijk. Maar dit zorgt er wel voor dat ik niet zo snel te vatten ben voor het gevoel mijn vrijheid weer terug te hebben wanneer toevallig de lockdown voorbij is.
I'll give you something to do
pi_197606696
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:27 schreef JosMert het volgende:

[..]

Noem eens 1 voorbeeld van een escape plan geschetst door deze partijen?

Je weet wel, in het meest ideale scenario zoals ze nu in de evenementensector doen? Nou dan.
Pas over 6 maanden verwacht men de volwassen bevolking grotendeels ingeënt te hebben. Alles hangt nu samen met de grootschalige beschikbaarheid van de vaccins, die pas in maart / april op gang gaat komen waarschijnlijk. Tot die tijd zal het aanmodderen zijn en dat zal niet alleen voor ons land gelden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197606710
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Hoezo ga jij op bezoek? Het advies is: Blijf thuis
Fucking asociaal weer. Bah bah
Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:44:45 #43
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197606735
GGD Drenthe is 8 januari begonnen met 250 prikken per dag. Dat zou snel opgeschaald worden.
Men zit nu op 300 per dag. :')

quote:
Het aantal vaccinaties door de GGD Drenthe wordt de komende tijd opgeschaald naar achthonderd per dag. "Wij weten nu dat we vanaf eind volgende week, begin van de week daarop, de groep gezonde, mobiele ouderen gaan vaccineren. Eind volgende week wordt daarover een brief gestuurd aan de mensen die het betreft, om zich te laten vaccineren", zegt Marjon Feenstra, manager infectieziektenbestrijding bij de GGD Drenthe.
vrijdag 22 januari 2021, 18:00 - Nieuws
De quote zegt mij dat het nog weken duurt voor wij op 800 per dag zitten. En dan nog schiet het niet echt op. -O-
De logistiek is gewoonweg niet in orde.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197606738
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.
pi_197606742
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.
:D Dan is het goed. Op jullie tribune.
Go hard or go home
  zondag 24 januari 2021 @ 12:45:08 #46
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197606743
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Zo voelde ik dat dus totaal niet, maar goed dat is vrij persoonlijk. Maar dit zorgt er wel voor dat ik niet zo snel te vatten ben voor het gevoel mijn vrijheid weer terug te hebben wanneer toevallig de lockdown voorbij is.
Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. We misten de evenementen natuurlijk wel gewoon vorige zomer (al is ons favoriete evenement vaak in het voor en na jaar), maar we konden wel relatief normaal op vakantie binnen Europa. Twee keer naar Duitsland geweest. Konden uit eten zonder rare maatregelen daar, het enige verschil met een ander jaar waren waarschijnlijk de mondkapjes. Maar echt helemaal normaal, normaal was het natuurlijk niet nee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197606748
quote:
6s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:26 schreef D_A het volgende:

[..]

Hahaha. Nee.
Niet? Want momenteel geven ze advies op verkeerde informatie en giswerk....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197606763
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Achterlijke flauwekul dit.
Ik zou willen dat het flauwekul was.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197606768
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]

Meer dan 500.000 vaccins beschikbaar. Met volgende week weer een nieuwe levering.

En inmiddels 135.000 prikken gezet :{ Jammer dat er wat betreft de vaccinaties geen verdere prognose is ingevuld. Zien we binnenkort een grote inhaalslag of blijven grote aantallen vaccins in de vriezer liggen?
En andere landen die rond kerst begonnen met vaccineren waren vooral symbolisch bezit. Wij zouden wat laten begonnen maar dan wel gelijk op stoom zijn. Weer holle retoriek van Hugo.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:47:59 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197606782
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En dat is wat Rutte heeft gezegd ofzo?
Nog niet, maar over 2 weken is de nieuwe variant niet opeens een stuk minder besmettelijk. Als je iets wil versoepelen (scholen open) en je wil de besmettingen niet laten oplopen dan zal je ook iets anders moeten verstrengen.

Als andere partijen de keuze hebben tussen geen avondklok en scholen dicht of verlenging avondklok en scholen open moet je eens opletten hoe snel ze met verlenging instemmen. Stellen dat de andere partijen nooit in zullen stemmen met een verlenging van de avondklok zou ik dus niet zo snel doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197606874
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nog niet, maar over 2 weken is de nieuwe variant niet opeens een stuk minder besmettelijk. Als je iets wil versoepelen (scholen open) en je wil de besmettingen niet laten oplopen dan zal je ook iets anders moeten verstrengen.

Als andere partijen de keuze hebben tussen geen avondklok en scholen dicht of verlenging avondklok en scholen open moet je eens opletten hoe snel ze met verlenging instemmen. Stellen dat de andere partijen nooit in zullen stemmen met een verlenging van de avondklok zou ik dus niet zo snel doen.
Vooralsnog valt het met die nieuwe variant reuze mee.

Wat Rutte wél heeft gezegd is dat die avondklok het eerste eraf gaat zodra het ook maar enigszins kan. Daar ga ik dan maar vanuit.
pi_197606902
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Als andere partijen de keuze hebben tussen geen avondklok en scholen dicht of verlenging avondklok en scholen open moet je eens opletten hoe snel ze met verlenging instemmen. Stellen dat de andere partijen nooit in zullen stemmen met een verlenging van de avondklok zou ik dus niet zo snel doen.
Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.
pi_197606920
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat denk je zelf? :')
pi_197606923
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.
Een halfuurtje was nu al genoeg. Dus veel is er niet voor nodig inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197606927
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.
Ik kan het me niet voorstellen, mede doordat je op 9 februari nog maar een maand van de verkiezingen zit.
pi_197606937
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:
Wat Rutte wél heeft gezegd is dat die avondklok het eerste eraf gaat zodra het ook maar enigszins kan. Daar ga ik dan maar vanuit.
Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...
pi_197606957
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')
Ik gok dat je best wel eens serieus zou kunnen zijn :')
pi_197606960
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...
Maar is er enige reden aan te nemen dat dat de keuze gaat zijn op 9 februari?
pi_197606961
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...
die keuze is al gemaakt, eerst gaan de scholen open.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197606979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen, mede doordat je op 9 februari nog maar een maand van de verkiezingen zit.
Ideaal juist, als je hem dan met een paar weken verlengt kun je hem vlak voor de verkiezingen afschaffen als sigaar uit eigen doos.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:58:16 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197606989
heel aanbevelenswaardig

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197607003
quote:
9s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ideaal juist, als je hem dan met een paar weken verlengt kun je hem vlak voor de verkiezingen afschaffen als sigaar uit eigen doos.
Stemmen krijg je niet vlak voor de verkiezingen, maar in de periode ervoor. Als de avondklok langer gaat duren, krijgt elke partij die voor was dit voor de kiezen tijdens de campagnes/debatten.
pi_197607014
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die keuze is al gemaakt, eerst gaan de scholen open.
Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197607033
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik gok dat je best wel eens serieus zou kunnen zijn :')
Wat afstand houden betreft wel.
Wat de ratel betreft, is dat natuurlijk de draak steken met die absurde adviezen die op de website van Rijksoverheid staan, terwijl deze echt op ‘de speld’ thuis horen.
pi_197607045
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.
feit is dat de scholen altijd eerder open gaan dan dat de avondklok word afgeschaft.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197607079
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.
Dat doen ze en was ook. Niet de reden voor de verlening. Dat was het onderzoek naar de uitbraak die er niet was in Lansingerland.

Die conclusie trekt heel Nederland al, de experts hebben er nog “weken” voor nodig, werd afgelopen week op het rtl journaal gemeld.
pi_197607097
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het debat van afgelopen week
Waarin Rutte heel duidelijk aangaf dat de avondklok als eerste maatregel zal verdwijnen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 24 januari 2021 @ 13:04:47 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197607100
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...
denk dat de avondklok wordt verlengd.
pi_197607146
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarin Rutte heel duidelijk aangaf dat de avondklok als eerste maatregel zal verdwijnen?
Nee, de scholen open was prio nr 1
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197607173
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nee, de scholen open was prio nr 1
Hij heeft letterlijk gezegd dat avondklok als eerste weg gaat :')
Dus ik ben oprecht benieuwd waar je de overtuiging vandaan haalt.

Al denk ik dat de scholen idd als eerste open gaan, en dat Rutte zn belofte weer eens niet nakomt.
pi_197607191
quote:
Vond het maar een matig filmpje :') Vooral ook het eind, we weten meer over hoe het virus zich verspreid, terwijl we daar nog niet zo heel veel over weten. We weten nogsteeds niet precies het effect van aerosolen en waarom hebben we geen betere adviezen voor thuisbezoek? Daar valt meer te behalen dan met mondkapjes of een avondklok :')
  Redactie Frontpage zondag 24 januari 2021 @ 13:11:50 #73
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197607238
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:44 schreef ondeugend het volgende:
GGD Drenthe is 8 januari begonnen met 250 prikken per dag. Dat zou snel opgeschaald worden.
Men zit nu op 300 per dag. :')
[..]

De quote zegt mij dat het nog weken duurt voor wij op 800 per dag zitten. En dan nog schiet het niet echt op. -O-
De logistiek is gewoonweg niet in orde.
En toch houd ik van Drenthe. #hierkomikweg
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197607281
Volgende week dinsdag is de persco voor het besluit betreffende de periode na 9 februari. Ik denk dat we weinig verandering hoeven te verwachten want de besmettingscijfers zijn nog hoog en dreigen te stabiliseren en ook in de dagelijkse ziekenhuisopnames zien we dat met name op de IC het blijft schommelen tussen 30 en 40 opnames per dag. Dat ligt bijzonder ver van de beoogde cijfers vwb versoepelingen.

Mijn gevoel zegt dat men verlengd naar begin maart, zeker omdat voor de scholen ook vakanties aanstaande zijn en dat dus relatief “eenvoudig” te beargumenteren is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197607290
Wat alle ministers nu in elk programma roepen is dat basisscholen en kinderopvang absolute prioriteit heeft om weer open te gooien.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197607322
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:14 schreef Luke83 het volgende:
Wat alle ministers nu in elk programma roepen is dat basisscholen en kinderopvang absolute prioriteit heeft om weer open te gooien.
Ja maar waarom dit mis ik.
pi_197607328
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week dinsdag is de persco voor het besluit betreffende de periode na 9 februari. Ik denk dat we weinig verandering hoeven te verwachten want de besmettingscijfers zijn nog hoog en dreigen te stabiliseren en ook in de dagelijkse ziekenhuisopnames zien we dat met name op de IC het blijft schommelen tussen 30 en 40 opnames per dag. Dat ligt bijzonder ver van de beoogde cijfers vwb versoepelingen.

Mijn gevoel zegt dat men verlengd naar begin maart, zeker omdat voor de scholen ook vakanties aanstaande zijn en dat dus relatief “eenvoudig” te beargumenteren is.
En vergeet niet de onduidelijk over de Britse variant, en de Zuid-Afrikaanse variant. Nee als er wat open gaat zijn dat kinderopvang en basisscholen, de rest kan (vrees ik) nog lang wachten
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 24 januari 2021 @ 13:16:15 #78
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197607331
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:11 schreef Djeez het volgende:

[..]

En toch houd ik van Drenthe. #hierkomikweg
Ik ook hoor O+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 24 januari 2021 @ 13:18:51 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197607371
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:14 schreef Luke83 het volgende:
Wat alle ministers nu in elk programma roepen is dat basisscholen en kinderopvang absolute prioriteit heeft om weer open te gooien.
Dat klinkt zo mooi hé ? Kijk mij eens goed zijn. O+

Dat is wel heel iets anders dan : ze gaan op 9 februari gegarandeerd open.
Als de cijfers niet naar HUN voldoening laag genoeg zijn blijft alles dicht. Leer mij politici kennen. :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197607382
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:16 schreef Luke83 het volgende:

[..]

En vergeet niet de onduidelijk over de Britse variant, en de Zuid-Afrikaanse variant. Nee als er wat open gaat zijn dat kinderopvang en basisscholen, de rest kan (vrees ik) nog lang wachten
Dan moet ik maar een paar thuiskappers bellen met de vraag of toch binnenkort geknipt kan worden.
pi_197607391
twitter


Niet eens met de conclusie van de tweet, maar we hoeven dus niets te verwachten van dat onderzoek, zoveel is wel duidelijk.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 januari 2021 @ 13:20:37 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197607398
Beetje laat, maar 3600 boetes :D

Dat is echt hilarisch. Stel knuppels.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197607410
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat klinkt zo mooi hé ? Kijk mij eens goed zijn. O+

Dat is wel heel iets anders dan : ze gaan op 9 februari gegarandeerd open.
Als de cijfers niet naar HUN voldoening laag genoeg zijn blijft alles dicht. Leer mij politici kennen. :{w
Weekje naar school en t is weer krokusvakantie :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197607443
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat klinkt zo mooi hé ? Kijk mij eens goed zijn. O+

Dat is wel heel iets anders dan : ze gaan op 9 februari gegarandeerd open.
Als de cijfers niet naar HUN voldoening laag genoeg zijn blijft alles dicht. Leer mij politici kennen. :{w
Juist, niemand die weet wat het criterium is om de cijfers als "goed genoeg" te kunnen bestempelen. En mochten ze toch te laag zijn hebben ze de Britse disintegrator nog achter de hand.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:23:07 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197607449
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:21 schreef RipCity het volgende:

[..]

Weekje naar school en t is weer krokusvakantie :D
Als de kinderen die week dan wel weer naar school mogen dan kunnen ze die krokusvakantie toch gewoon overslaan ? Kinderen zitten al veel te lang thuis. Die hebben echt geen vakantie nodig voorlopig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197607451
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat klinkt zo mooi hé ? Kijk mij eens goed zijn. O+

Dat is wel heel iets anders dan : ze gaan op 9 februari gegarandeerd open.
Als de cijfers niet naar HUN voldoening laag genoeg zijn blijft alles dicht. Leer mij politici kennen. :{w
Absoluut. Eens.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:23:27 #87
169210 liesje1979
pi_197607456
Vraag me af hoor, of de scholen weer opengaan 8 februari. De nieuwe vrijdag aangescherpte richtlijnen beloven niet veel goeds. Kinderen van 0-12 jaar worden nu ook als nauwe contacten gezien. Dus stel 1 kind of docent test positief dan gaat de rest van de klas ook in quarantaine en na vijf dagen laten testen.
pi_197607494
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:23 schreef liesje1979 het volgende:
Vraag me af hoor, of de scholen weer opengaan 8 februari. De nieuwe vrijdag aangescherpte richtlijnen beloven niet veel goeds. Kinderen van 0-12 jaar worden nu ook als nauwe contacten gezien. Dus stel 1 kind of docent test positief dan gaat de rest van de klas ook in quarantaine en na vijf dagen laten testen.
Dan geldt toch de regel langer dan 15 minuten binnen 1,5m? Dat is lang geen hele klas.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:26:52 #89
169210 liesje1979
pi_197607526
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dan geldt toch de regel langer dan 15 minuten binnen 1,5m? Dat is lang geen hele klas.
Dat is dus aangescherpt geloof ik.
pi_197607533
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als de kinderen die week dan wel weer naar school mogen dan kunnen ze die krokusvakantie toch gewoon overslaan ? Kinderen zitten al veel te lang thuis. Die hebben echt geen vakantie nodig voorlopig.
Denk ook aan de docenten, die kunnen best een korte break gebruiken denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197607549
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is dus aangescherpt geloof ik.
Hmm, ik werk in het onderwijs, nog niets over gehoord. We gaan het zien.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197607552
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dan geldt toch de regel langer dan 15 minuten binnen 1,5m? Dat is lang geen hele klas.
Haha nou ik heb veel respect voor wie dat kan vaststellen na het speelkwartier.
pi_197607562
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is dus aangescherpt geloof ik.
Heb je daar een bron van?
Zou het tegenovergestelde zijn van wat er tot nu toe gedaan werd. Al hadden ze bij elkaar op schoot gezeten, hoefden ze nog niet in quarantaine.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:28:55 #94
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197607568
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk ook aan de docenten, die kunnen best een korte break gebruiken denk ik.
Geen idee hoe hard die dat nodig hebben. Ze hebben toch al heel lang niet meer voor de klas gestaan ? En de kinderen gaan nu toch echt vóór hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 januari 2021 @ 13:29:10 #95
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_197607570
Kan mij niet voorstellen dat ze het onderwijs zo weer gaan openen. Mogen ze eerst wel met hele duidelijke richtlijnen komen en dat er ook handvatten zijn om dit goed te kunnen sturen.
pi_197607592
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geen idee hoe hard die dat nodig hebben. Ze hebben toch al heel lang niet meer voor de klas gestaan ? En de kinderen gaan nu toch echt vóór hoor.
Ik werk in het VO, dus niet PO, maar ik heb nog nooit zo hard gewerkt als afgelopen jaar.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197607601
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geen idee hoe hard die dat nodig hebben. Ze hebben toch al heel lang niet meer voor de klas gestaan ? En de kinderen gaan nu toch echt vóór hoor.
Veel docenten moeten nu fysiek en digitaal onderwijs tegelijk geven. En velen zullen zich wellicht meer verantwoordelijk voelen voor hun klas(sen) dan wij allemaal weten, zeker met de vele berichten over leerachterstanden en toenemend huiselijk geweld. Geestelijk gaat dat niet in je koude kleren zitten denk ik
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:33:55 #98
169210 liesje1979
pi_197607646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:27 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Hmm, ik werk in het onderwijs, nog niets over gehoord. We gaan het zien.
Ik werk op de opvang en we hebben een uitbraak. Nu bleek gister dat er ook 2 kinderen uit hetzelfde gezin besmet zijn. Mijn manager heeft veel contact met de GGD en sinds vrijdag is er dus een nieuw beleid dat kinderen ook als nauwe contacten gezien worden. Dus alle kinderen (en medewerkers) die op dezelfde dag op die groepen waren moeten nu in quarantaine en na 5 dagen zich laten testen. Ook hebben de kinderen een tijdje met andere kinderen samen op de gang gespeeld, ook voor die andere kinderen geldt dit. Dit alles komt van de GGD en is dus sinds vrijdag het geval. Denk dat als wij geen besmettingen hadden gehad we ook niet op de hoogte waren van deze nieuwe regels.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:34:32 #99
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197607660
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik werk in het VO, dus niet PO, maar ik heb nog nooit zo hard gewerkt als afgelopen jaar.
Dat is op de basisschool mss toch wel weer anders ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 januari 2021 @ 13:34:50 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197607667
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:20 schreef heywoodu het volgende:
Beetje laat, maar 3600 boetes :D

Dat is echt hilarisch. Stel knuppels.
het incassobureau van de staat
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:36:49 #101
169210 liesje1979
pi_197607707
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Zou het tegenovergestelde zijn van wat er tot nu toe gedaan werd. Al hadden ze bij elkaar op schoot gezeten, hoefden ze nog niet in quarantaine.
Mijn manager. :+
Maar zij linked naar deze site https://lci.rivm.nl/Handr(...)akonderzoek-kinderen
  zondag 24 januari 2021 @ 13:37:04 #102
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197607714
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik werk in het VO, dus niet PO, maar ik heb nog nooit zo hard gewerkt als afgelopen jaar.
Ja MaAr JuLlIe HeBbeN 12 WekEn PeR JaAr VakAnTiE!!!1111

:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197607715
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:33 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik werk op de opvang en we hebben een uitbraak. Nu bleek gister dat er ook 2 kinderen uit hetzelfde gezin besmet zijn. Mijn manager heeft veel contact met de GGD en sinds vrijdag is er dus een nieuw beleid dat kinderen ook als nauwe contacten gezien worden. Dus alle kinderen (en medewerkers) die op dezelfde dag op die groepen waren moeten nu in quarantaine en na 5 dagen zich laten testen. Ook hebben de kinderen een tijdje met andere kinderen samen op de gang gespeeld, ook voor die andere kinderen geldt dit. Dit alles komt van de GGD en is dus sinds vrijdag het geval. Denk dat als wij geen besmettingen hadden gehad we ook niet op de hoogte waren van deze nieuwe regels.
Oh echt? Nou, dat wordt een groot feest straks.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197607738
De Britse regering komt enigszins terug op de bewering dat de gemuteerde coronavirusstam die voor het eerst in Groot-Brittannië is ontdekt, dodelijker is dan eerdere varianten. Minister van Volksgezondheid Matt Hancock zei zondag tegen Sky News dat de regering er 'niet helemaal zeker' van is hoe dodelijk de mutatie is.

Hij zei wel dat er een risico bestaat dat meer mensen zouden sterven aan de Britse variant, omdat het bewezen is dat deze zich sneller verspreidt. Vrijdag zei premier Boris Johnson dat er bewijs is dat de nieuwe variant dodelijker is dan de variant die tot nu toe de overhand had.

Tegenover Sky News zei Hancock verder dat Engeland 'nog heel, heel, heel ver' verwijderd is van het opheffen van de beperkende maatregelen in verband met het coronavirus, aangezien het aantal gevallen 'ongelooflijk hoog' blijft en de ziekenhuizen onder grote druk staan.

Groot-Brittannië vaccineert honderdduizenden mensen per dag en tot nu toe hebben 5,8 miljoen van de 66 miljoen inwoners de prik gekregen.

Goh.
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:38:33 #105
169210 liesje1979
pi_197607743
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:37 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Oh echt? Nou, dat wordt een groot feest straks.
Ja daarom denk ik niet dat het haalbaar is om de 8e weer te openen. Het kan wel maar dan zit iedereen denk ik continu in het proces van thuis zitten en laten testen. Joy!
pi_197607770
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is op de basisschool mss toch wel weer anders ?
Dat zou kunnen hoor. Wat ik wel hoor van collega's met kinderen op de basisschool is dat in maart april nog weinig echt online les werd gegeven, maar meer taken om thuis te doen, maar dat dat nu ook veel meer de normale lestijd online lesgeven is. Maar of dat een hogere werkdruk is dan normaal weet ik niet.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197607775
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:33 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik werk op de opvang en we hebben een uitbraak. Nu bleek gister dat er ook 2 kinderen uit hetzelfde gezin besmet zijn. Mijn manager heeft veel contact met de GGD en sinds vrijdag is er dus een nieuw beleid dat kinderen ook als nauwe contacten gezien worden. Dus alle kinderen (en medewerkers) die op dezelfde dag op die groepen waren moeten nu in quarantaine en na 5 dagen zich laten testen. Ook hebben de kinderen een tijdje met andere kinderen samen op de gang gespeeld, ook voor die andere kinderen geldt dit. Dit alles komt van de GGD en is dus sinds vrijdag het geval. Denk dat als wij geen besmettingen hadden gehad we ook niet op de hoogte waren van deze nieuwe regels.
Volgens jouw link is het wellicht beetje overdreven dat iedereen in quarataine moet ?

quote:
Als uitgangspunt bij het contactonderzoek bij een kind of medewerker met COVID-19 geldt dat de nauwe contacten (> 15 minuten, < 1,5 meter) worden geïdentificeerd. Zij gaan conform het BCO-protocol (categorie 2) in quarantaine, met het advies om te testen bij klachten of, als er geen klachten ontstaan, op dag 5 na het laatste contact met de besmettelijke persoon
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197607800
quote:
11s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja daarom denk ik niet dat het haalbaar is om de 8e weer te openen. Het kan wel maar dan zit iedereen denk ik continu in het proces van thuis zitten en laten testen. Joy!
Maar begrijp ik dan goed dat dit landelijk (nieuw) beleid is? Want dan kun je idd de boel beter dicht houden om gedoe met quarantaine plicht te voorkomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 24 januari 2021 @ 13:41:06 #109
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197607801
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:38 schreef Noordzijde het volgende:
De Britse regering komt enigszins terug op de bewering dat de gemuteerde coronavirusstam die voor het eerst in Groot-Brittannië is ontdekt, dodelijker is dan eerdere varianten. Minister van Volksgezondheid Matt Hancock zei zondag tegen Sky News dat de regering er 'niet helemaal zeker' van is hoe dodelijk de mutatie is.

Hij zei wel dat er een risico bestaat dat meer mensen zouden sterven aan de Britse variant, omdat het bewezen is dat deze zich sneller verspreidt. Vrijdag zei premier Boris Johnson dat er bewijs is dat de nieuwe variant dodelijker is dan de variant die tot nu toe de overhand had.

Tegenover Sky News zei Hancock verder dat Engeland 'nog heel, heel, heel ver' verwijderd is van het opheffen van de beperkende maatregelen in verband met het coronavirus, aangezien het aantal gevallen 'ongelooflijk hoog' blijft en de ziekenhuizen onder grote druk staan.

Groot-Brittannië vaccineert honderdduizenden mensen per dag en tot nu toe hebben 5,8 miljoen van de 66 miljoen inwoners de prik gekregen.

Goh.
Die hebben gewoon al 10% van de bevolking geprikt.. :'(

Hoe kan het dat wij nog 500.000 prikjes hebben liggen in de vriezer en het maar niet van de grond komt.

Om je kapot te schamen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:42:41 #110
169210 liesje1979
pi_197607848
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen, want het klinkt nogal als een grote groep.
Voorheen werden kinderen niet getest, en werd er zeker geen hele kleutergroep in quarantaine gezet.
Het had erger kunnen zijn. Want noodopvang. Nu zaten we tot voor heel kort gewoon bijna vol maar omdat er toch ook veel personeel besmet is waren ouders afgelopen week gelukkig al wat terughoudender met het brengen van hun kinderen.
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:44:00 #111
169210 liesje1979
pi_197607877
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgens jouw link is het wellicht beetje overdreven dat iedereen in quarataine moet ?
[..]

Geen idee, dit is echt op advies van de GGD.
pi_197608016
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die hebben gewoon al 10% van de bevolking geprikt.. :'(

Hoe kan het dat wij nog 500.000 prikjes hebben liggen in de vriezer en het maar niet van de grond komt.

Om je kapot te schamen.
nou ja, we moeten wel in lijn blijven met andere maatregelen zoals bv milieumaatregelen of belastingontwijking regelen, dus dat betekent dat we het eigenlijk best goed doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197608046
quote:
11s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja daarom denk ik niet dat het haalbaar is om de 8e weer te openen. Het kan wel maar dan zit iedereen denk ik continu in het proces van thuis zitten en laten testen. Joy!
Net even het nieuwe protocol doorgenomen, lijkt mij juist dat het specifiek herschreven is om het wél mogelijk te maken om de scholen te heropenen. Maar dan wel met de voorwaarde dat alle categorie-2 kinderen in quarantaine moeten totdat ze getest zijn. En dat als er meerdere besmettingen zijn, een hele klas thuis moet blijven.

Lijken mij offers die het meer dan waard zijn, als dat betekent dat de scholen weer open kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 13:51:27 ]
pi_197608084
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Lijken mij offers die het meer dan waard zijn, als dat betekent dat de scholen weer open kunnen.
Mee eens, maar vraag me oprecht af of je dan een werkbare situatie krijgt. Of zitten klassen dan om de haverklap allemaal weer thuis?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 13:52:50 #115
169210 liesje1979
pi_197608085
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Net even het nieuwe protocol doorgenomen, lijkt mij juist dat het specifiek herschreven is om het wél mogelijk te maken om de scholen te heropenen. Maar dan wel met de voorwaarde dat alle categorie-2 kinderen in quarantaine moeten totdat ze getest zijn. En dat als er meerdere besmettingen zijn, een hele klas thuis moet blijven.

Lijken mij offers die het meer dan waard zijn, als dat betekent dat de scholen weer open kunnen.
Dat zou heel goed kunnen maar denk dat het in de praktijk lastig wordt als klassen steeds thuis moeten zitten, maar we gaan het meemaken. :D
  zondag 24 januari 2021 @ 13:53:26 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197608095
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, maar vraag me oprecht af of je dan een werkbare situatie krijgt. Of zitten klassen dan om de haverklap allemaal weer thuis?
Dat was bij een aantal scholen wel het geval voor aanvang van de huidige sluiting idd.
So we just called him Fred
pi_197608172
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, maar vraag me oprecht af of je dan een werkbare situatie krijgt. Of zitten klassen dan om de haverklap allemaal weer thuis?
Het zal wat meer maatwerk worden. Op scholen met veel besmettingen zitten er meer kinderen thuis omdat hele klassen dicht gaan, op andere scholen zijn alle klassen open met een paar kinderen die in quarantaine zitten.

Volgens mij is het nog steeds zo dat er relatief weinig kinderen besmet raken, dus zou in principe beheersbaar moeten blijven.
pi_197608178
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  One tough cookie zondag 24 januari 2021 @ 14:01:11 #119
169210 liesje1979
pi_197608282
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het zal wat meer maatwerk worden. Op scholen met veel besmettingen zitten er meer kinderen thuis omdat hele klassen dicht gaan, op andere scholen zijn alle klassen open met een paar kinderen die in quarantaine zitten.

Volgens mij is het nog steeds zo dat er relatief weinig kinderen besmet raken, dus zou in principe beheersbaar moeten blijven.
Het geeft in ieder geval aan dat kinderen actiever getest gaan worden, hopelijk geeft dit ook meer inzicht in of kinderen inderdaad relatief minder besmet raken want voorheen was het nog zo dat het testen van kinderen niet echt prioriteit had.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:02:54 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197608310
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die hebben gewoon al 10% van de bevolking geprikt.. :'(

Hoe kan het dat wij nog 500.000 prikjes hebben liggen in de vriezer en het maar niet van de grond komt.

Om je kapot te schamen.
dit!, waarom alleen prikken tijdens kantooruren?, als het zo belangrijk is, ga je voor 3 of 5 ploegen diensten.
pi_197608354
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dit!, waarom alleen prikken tijdens kantooruren?, als het zo belangrijk is, ga je voor 3 of 5 ploegen diensten.
Met 8 uur extra prikken per locatie per dag kan je de capaciteit al eenvoudig verdubbelen. Ik snap dat ook niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197608373
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)

🔴2.347 (41)

🔴Clinic: 1.667 (34)
🔴ICU: 680 (7)

New:
🔴Clinic: 165
🔴ICU: 42

In 🇩🇪: 4
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 januari 2021 @ 14:06:17 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197608382
twitter


|:) :|W
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197608426
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die hebben gewoon al 10% van de bevolking geprikt.. :'(

Hoe kan het dat wij nog 500.000 prikjes hebben liggen in de vriezer en het maar niet van de grond komt.

Om je kapot te schamen.
Omdat mensen in de zorg daar werken en hier alleen handjes ophouden met meer salaris vragen.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:10:47 #125
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197608482
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Met 8 uur extra prikken per locatie per dag kan je de capaciteit al eenvoudig verdubbelen. Ik snap dat ook niet.
Niemand snapt dat, alleen degenen die verantwoordelijk zijn voor dit wanbeleid snappen het.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:14:02 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197608572
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die hebben gewoon al 10% van de bevolking geprikt.. :'(

Hoe kan het dat wij nog 500.000 prikjes hebben liggen in de vriezer en het maar niet van de grond komt.

Om je kapot te schamen.
En maar 0.7% heeft een tweede prik gehad, he? Men is dus gewoon de aantallen aan het boosten door niet op de aanbevolen en geteste wijze met het vaccin om te gaan.
En gegeven wat de praktijk in Israel laat zien is dat gewoon gigantische stupide maar wel leuk voor politici.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197608587
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Met 8 uur extra prikken per locatie per dag kan je de capaciteit al eenvoudig verdubbelen. Ik snap dat ook niet.
Onbegrijpelijk inderdaad. Tweede Kamer zit hier ook totaal niet genoeg bovenop.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:14:41 #128
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197608592
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)

🔴2.347 (41)

🔴Clinic: 1.667 (34)
🔴ICU: 680 (7)

New:
🔴Clinic: 165
🔴ICU: 42

In 🇩🇪: 4
Geen paniek, weekendeffect ;)
pi_197608686
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feit is dat de scholen altijd eerder open gaan dan dat de avondklok word afgeschaft.
Dat lijkt mij ook ja, sterker nog de avondklok zal wel als een van de langste maatregelen in ons pakket gaan zitten. Want school belang of economisch belang.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:21:35 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197608752
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja, sterker nog de avondklok zal wel als een van de langste maatregelen in ons pakket gaan zitten.
Nou, dat lijkt me niet. De horeca gaat echt niet open als er nog een avondklok geldt, denk ik.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:22:39 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197608786
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat lijkt me niet. De horeca gaat echt niet open als er nog een avondklok geldt, denk ik.
Die hadden op het laatst dat ze open waren toch ook te maken met vervroegde sluitingstijd?

Als straks de zon weer gaat schijnen wil menig Nederlander vast weer overdag op een terras zitten.
So we just called him Fred
  zondag 24 januari 2021 @ 14:23:22 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197608805
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat lijkt mij ook ja, sterker nog de avondklok zal wel als een van de langste maatregelen in ons pakket gaan zitten. Want school belang of economisch belang.
Dat hangt heel erg samen met de partij die verkiezingen wint.
So we just called him Fred
pi_197608832
Ik verwacht de volgende volgorde: Basisscholen (begin maart na de vakantie), winkels en middelbarescholen (aantal weken later), dan de avondklok en later pas de horeca, maar dan zitten we richting eind april of in mei.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:24:36 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197608834
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Die hadden op het laatst dat ze open waren toch ook te maken met vervroegde sluitingstijd?

Als straks de zon weer gaat schijnen wil menig Nederlander vast weer overdag op een terras zitten.
Ik ga er 100% van uit dat wanneer het zulk lekker weer is dat de terrassen weer open gaan, de avondklok al lang en breed is opgeheven.
pi_197608839
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg samen met de partij die verkiezingen wint.
Dat is toch al bekend?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197608856
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:24 schreef Schuifpui het volgende:
Ik verwacht de volgende volgorde: Basisscholen (begin maart na de vakantie), winkels en middelbarescholen (aantal weken later), dan de avondklok en later pas de horeca, maar dan zitten we richting eind april of in mei.
2022 voor de horeca bedoel je toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197608893
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet. De horeca gaat echt niet open als er nog een avondklok geldt, denk ik.
Als straks restaurants open kunnen met een opsluitklok tot 9 uur is dat natuurlijk makkelijk te verkopen.
pi_197608895
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

2022 voor de horeca bedoel je toch?
Neuh, zomer gaat vergelijkbaar zijn met afgelopen jaar. Grote evenementen zal wel 2022 worden.
pi_197608900
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Neuh, zomer gaat vergelijkbaar zijn met afgelopen jaar. Grote evenementen zal wel 2022 worden.
we gaan het zien...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:27:48 #140
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197608914
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als straks restaurants open kunnen met een opsluitklok tot 9 uur is dat natuurlijk makkelijk te verkopen.
Het lijkt mij sterk, maar ik heb ook glazen bol natuurlijk.
pi_197608917
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg samen met de partij die verkiezingen wint.
Lijkt mij niet, voordat er weer een regering is met deze peilingen ben je zeker een half jaar verder.
pi_197609026
Als de avondklok langer dan de 3 weken blijft word ik gillend gek denk ik.

Mijn volgorde :
- Avondklok conform afspraak 9 feb eraf
- Scholen na voorjaarsvakantie open ( 19 / 26 feb )
- Winkels open / doorstroomlocaties / evt sport open ( 2 weken later )

Daarna kabbelen we door tot eind april.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:35:06 #143
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197609053
Het feit dat we moeten gokken wat er gaat gebeuren, is eigenlijk al een beetje kut.

Waar is de routekaart???
pi_197609063
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
Het feit dat we moeten gokken wat er gaat gebeuren, is eigenlijk al een beetje kut.

Waar is de routekaart???
in de prullenbak
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609074
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
Het feit dat we moeten gokken wat er gaat gebeuren, is eigenlijk al een beetje kut.

Waar is de routekaart???
Die was bij de eerste versie al meteen in de versnipperaar gegaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197609088
https://www.thesun.co.uk/news/13833541/schools-closed-until-may/

The Sun I know, maar stemt niet positief...
  zondag 24 januari 2021 @ 14:37:42 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197609096
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
Het feit dat we moeten gokken wat er gaat gebeuren, is eigenlijk al een beetje kut.

Waar is de routekaart???
Zelfs als er een routekaart is doen ze er uiteindelijk niks mee :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197609113
Kijk ze rennen die wouten, wat een armoe...

pi_197609118
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:37 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.thesun.co.uk/news/13833541/schools-closed-until-may/

The Sun I know, maar stemt niet positief...
de afgelopen dagen is wel duidelijk geworden dat 2021 niet heel veel beter gaat worden :'(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609131
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de afgelopen dagen is wel duidelijk geworden dat 2021 niet heel veel beter gaat worden :'(
Als die vaccinaties nu eens op gang kwamen :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197609134
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de afgelopen dagen is wel duidelijk geworden dat 2021 niet heel veel beter gaat worden :'(
Eerder veel slechter
  zondag 24 januari 2021 @ 14:40:03 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197609139
Wat een genot om al die tokkies beboet en opgepakt te zien worden _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197609206
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Eerder veel slechter
De eerste 24 dagen in elk geval wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:48:14 #154
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197609272
twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:49:34 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197609296
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:
Als de avondklok langer dan de 3 weken blijft word ik gillend gek denk ik.

Mijn volgorde :
- Avondklok conform afspraak 9 feb eraf
- Scholen na voorjaarsvakantie open ( 19 / 26 feb )
- Winkels open / doorstroomlocaties / evt sport open ( 2 weken later )

Daarna kabbelen we door tot eind april.
Ik ben er bang voor dat bepaalde maatregelen afschalen onderdeel van de verkiezingen gaat worden. Stem op partij A en de avondklok gaat eerder weg! Stem op partij B en de scholen gaan eerder open. Partij C en de horeca eerder, etc. Terwijl we weten dat het allemaal geen moer uit zal maken.

Óf we gaan nu keihard omlaag in de cijfers, dan blijft de avondklok denk ik tot de verkiezingen. Óf het maakt helemaal niets uit en de cijfers blijven zoals ze zijn, dan wordt de avondklok afschalen als argument gebruikt om te laten zien dat ze het zo goed voor hebben met de bevolking.

Dat is mijn gok in elk geval.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197609303
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Na 21.00 keur ik dit goed in deze dagen, nu niet. Oproer of niet.
pi_197609305
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Ik ben er bang voor dat bepaalde maatregelen afschalen onderdeel van de verkiezingen gaat worden. Stem op partij A en de avondklok gaat eerder weg! Stem op partij B en de scholen gaan eerder open. Partij C en de horeca eerder, etc. Terwijl we weten dat het allemaal geen moer uit zal maken.
dat zou zomaar eens kunnen en bij winst gaan ze gewoon verder met het huidige beleid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609310
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:50 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Na 21.00 keur ik dit goed in deze dagen, nu niet. Oproer of niet.
als er een waterkanon in de buurt is keur ik dit altijd goed, want je hoort daar niet te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609311
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
auw !!! _O- _O- _O- _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:51:04 #160
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197609312
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Ik weet nou niet zo goed wat ik daarvan vind.. Als ze niet luisteren om weg te gaan is dit direct wel een hele flinke escalatie als je ziet hoe 'r gezicht eruit ziet.

Tuurlijk moet je ernaar luisteren, maar het lijkt mij juist aan de politie/ME om de-escalerend op te treden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 24 januari 2021 @ 14:52:38 #161
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197609337
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet nou niet zo goed wat ik daarvan vind.. Als ze niet luisteren om weg te gaan is dit direct wel een hele flinke escalatie als je ziet hoe 'r gezicht eruit ziet.

Tuurlijk moet je ernaar luisteren, maar het lijkt mij juist aan de politie/ME om de-escalerend op te treden.
Je neemt ook willens en wetens het risico natuurlijk als je gevraagd wordt te vertrekken en niet gaat.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:52:44 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197609344
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet nou niet zo goed wat ik daarvan vind.. Als ze niet luisteren om weg te gaan is dit direct wel een hele flinke escalatie als je ziet hoe 'r gezicht eruit ziet.

Tuurlijk moet je ernaar luisteren, maar het lijkt mij juist aan de politie/ME om de-escalerend op te treden.
Daar zitten grenzen aan, natuurlijk.

En als de ME aanwezig is met een waterkanon dat is de-escalaren al het raam uit omdat men ernstige problemen verwacht. Tja, als je dan doorgaat dan zitten er consequenties aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197609356
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet nou niet zo goed wat ik daarvan vind.. Als ze niet luisteren om weg te gaan is dit direct wel een hele flinke escalatie als je ziet hoe 'r gezicht eruit ziet.

Tuurlijk moet je ernaar luisteren, maar het lijkt mij juist aan de politie/ME om de-escalerend op te treden.
dit is toch de-escalerend? Ze leeft nog
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609363
Leuk en wel, maar krijg steeds minder hoge pet op van de politie. Het zijn natuurlijk orders, maar in sommige filmpjes kijken ze wel erg zelfvoldaan en geilen ze hierop.
pi_197609370
twitter


BAMMMMM :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:54:34 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197609374
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zitten grenzen aan, natuurlijk.
Het lijkt mij dat het zou zijn:

Politie zegt wegwezen, politie zegt nogmaals wegwezen, politie richt waterstraal in je richting, politie richt waterstraal met bepaalde kracht op jou om je weg te laten gaan. Als de politie zijn wapens trekt vuren ze ook vaak een waarschuwingsschot.

Ik snap best dat het er allemaal hip uitziet enzo, maar dit is juist niet wat je wilt. Er wordt telkens gezegd dat de politie de-escalerend optreedt, dat is dit niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197609381
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:53 schreef Sfancta het volgende:
Leuk en wel, maar krijg steeds minder hoge pet op van de politie. Het zijn natuurlijk orders, maar in sommige filmpjes kijken ze wel erg zelfvoldaan en geilen ze hierop.
ach dat is toch leuk om naar te kijken.... _O_ _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609394
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:
Er wordt telkens gezegd dat de politie de-escalerend optreedt, dat is dit niet.
dat is jouw mening, niet die van mij en ook niet van velen anderen. Een rechter zou zich erover moeten buigen, maar ik betwijfel of dat gebeurt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609400
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach dat is toch leuk om naar te kijken.... _O_ _O-
Nee het rijgt mij enorm op
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:56:13 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197609401
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dit is toch de-escalerend? Ze leeft nog
Ik hoop dat je aan het trollen bent.

Dit is dus een demonstratie. Een demonstratie tegen het beleid, tegen dingen als de avondklok. Daar op deze manier op reageren is het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Het lijkt mij dat dit soort dingen er juist voor zorgen dat de demonstranten zich tegen de politie keren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 14:56:19 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197609402
Mensen, discussies over politie acties lijken mij toch wel een beetje offtopic en we gaan steeds verder off topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197609405
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:56 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nee het rijgt mij enorm op
sterkte ermee... ik geniet ervan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609428
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoop dat je aan het trollen bent.

Dit is dus een demonstratie. Een demonstratie tegen het beleid, tegen dingen als de avondklok. Daar op deze manier op reageren is het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Het lijkt mij dat dit soort dingen er juist voor zorgen dat de demonstranten zich tegen de politie keren.
ik mag hier niet meer op reageren, zie mod break, dus zal het niet meer doen. Wil je mijn mening, open maar een topic.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609433
Omroep Brabant heeft gewoon liveverslag van rellen in het centrum, met Arnold Karskens als leider van de demonstranten... En alle relschoppers staan met telefoons en camera's in de handen :')

Mooi dat Omroep Brabant het in beeld brengt voor de beeldvorming van die mafkezen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 24 januari 2021 @ 14:58:49 #175
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197609437
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoop dat je aan het trollen bent.

Dit is dus een demonstratie. Een demonstratie tegen het beleid, tegen dingen als de avondklok. Daar op deze manier op reageren is het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Het lijkt mij dat dit soort dingen er juist voor zorgen dat de demonstranten zich tegen de politie keren.
Er werd vuurwerk naar paarden gegooid door dit soort vreedzame demonstranten...
Volgens mij houden ze net als ik van voetbal ook.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:00:48 #176
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197609463
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:58 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Er werd vuurwerk naar paarden gegooid door dit soort vreedzame demonstranten...
Volgens mij houden ze net als ik van voetbal ook.

[ afbeelding ]
Ok, in dat geval neem ik terug wat ik zei, dan is de situatie al uit de hand gelopen. Dank voor die context.

Weer terug ontopic, bijna cijfers, hoe zagen de ziekenhuizen eruit? Weinig daling volgens mij?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 24 januari 2021 @ 15:02:10 #177
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197609489
https://www.omroepbrabant(...)n-kijk-hier-live-mee
Wat coronaregels allemaal niet los maakt bij mensen.
Het is nu overgens erg rustig daar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 januari 2021 @ 15:03:54 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197609513
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:54 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]

BAMMMMM :D
Je zou maar degene achter dat kanon zijn :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197609527
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Je zou maar degene achter dat kanon zijn :~
HEADSHOT !!!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609530
De coronabestrijding loopt top dezer dagen.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:05:00 #181
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197609536
twitter
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, in dat geval neem ik terug wat ik zei, dan is de situatie al uit de hand gelopen. Dank voor die context.

Weer terug ontopic, bijna cijfers, hoe zagen de ziekenhuizen eruit? Weinig daling volgens mij?
  zondag 24 januari 2021 @ 15:05:21 #182
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197609551
Bah wat een narigheid
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197609574
quote:
Duitsland zet coronamedicijn in dat Trump hielp bij herstel

BERLIJN - Duitsland wordt het eerste land van de Europese Unie dat dezelfde experimentele behandeling met antilichamen gaat gebruiken die Donald Trump hielp te herstellen van Covid-19. Dat heeft minister van Volksgezondheid Jens Spahn zondag gezegd.

„De regering heeft 200.000 doses gekocht voor 400 miljoen euro”, zei Spahn tegen de krant Bild am Sonntag, wat neerkomt op 2000 euro per dosis.

De cocktails met zogenoemde monoklonale antilichamen zullen de komende week worden ingezet in universitaire ziekenhuizen, zei hij, eraan toevoegend dat Duitsland „het eerste land in de EU” is dat ze gebruikt in de strijd tegen de coronapandemie.

Trump
Spahn noemde niet de naam van de fabrikant die de geneesmiddelen zal leveren, maar bevestigde dat het hetzelfde medicijn is dat aan de toenmalige Amerikaanse president Trump werd gegeven toen hij in oktober vorig jaar getroffen werd door Covid-19.

„Ze werken als een passieve vaccinatie. Het toedienen van deze antilichamen in een vroeg stadium kan risicopatiënten helpen een ernstiger ziekteverloop te voorkomen”, zei Spahn.

’Fantastic’
Trump, die vorig najaar kort in het ziekenhuis lag met het coronavirus, kreeg de antilichaamtherapie ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Regeneron, bekend als REGN-COV2, voordat de behandeling wettelijke goedkeuring had gekregen. Hij zei later dat het medicijn „fantastisch werk” had verricht. Het Amerikaanse bedrijf Eli Lilly heeft een soortgelijke therapie ontwikkeld.

De Duitse order komt op het moment van groeiende frustratie in de EU over een trager dan verwachte uitrol van vaccins. Vaccinproducenten Pfizer/BioNTech en AstraZeneca hebben beide gezegd dat zij op korte termijn minder doses aan Europa zullen leveren dan verwacht vanwege productieproblemen.

De Duitse regering verwacht niettemin alle Duitsers tegen eind augustus een vaccin te kunnen geven.
Goed idee als ze dat op korte termijn kunnen leveren!
https://www.telegraaf.nl/(...)mp-hielp-bij-herstel
  zondag 24 januari 2021 @ 15:08:25 #184
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197609604
Kan er geen medelijden mee hebben. Heb er nooit op zondagmiddag zo bij gelopen, dat wil zeggen: met bloed op de kop na een confrontatie met de ME. Die mensen maken het er zelf naar. Heeft niets meer te maken met het terugpakken van vrijheid.

Anyway. Er komen nieuwe cijfers aan. Hopelijk onder de 5000, maar het blijft met wat pech een beetje zwabberen tussen de 5 en 6k.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:10:56 #185
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197609657
Hopelijk vandaag onder de 4000
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:11:14 #186
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197609662
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kan er geen medelijden mee hebben. Heb er nooit op zondagmiddag zo bij gelopen, dat wil zeggen: met bloed op de kop na een confrontatie met de ME. Die mensen maken het er zelf naar. Heeft niets meer te maken met het terugpakken van vrijheid.

Anyway. Er komen nieuwe cijfers aan. Hopelijk onder de 5000, maar het blijft met wat pech een beetje zwabberen tussen de 5 en 6k.
Present pour la cijfers :P
En ja ik verwacht ook wederom een getal tussen de 5 en 6k.
pi_197609670
op het museumplein 20 min geleden al meerdere malen gewaarschuwd en niemand gaat weg.
er zal dus zo ook wel een waterkanon aankomen.

ze waarschuwen wel degelijk van tevoren meerdere malen.

zal Dave Roelvink weer live gaan en een paar klappies krijgen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:12:47 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197609683
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
op het museumplein 20 min geleden al meerdere malen gewaarschuwd en niemand gaat weg.
er zal dus zo ook wel een waterkanon aankomen.

ze waarschuwen wel degelijk van tevoren meerdere malen.
Tja, als men klappen wil vangen van ME en natgespoten wilt worden, okeh.

Geen medelijden mee verder.
pi_197609700
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tja, als men klappen wil vangen van ME en natgespoten wilt worden, okeh.

Geen medelijden mee verder.
nouja nat, in EHV heeft iemand zon waterstraal gekopt net en die was aardig kapot.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609705
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet nou niet zo goed wat ik daarvan vind.. Als ze niet luisteren om weg te gaan is dit direct wel een hele flinke escalatie als je ziet hoe 'r gezicht eruit ziet.

Tuurlijk moet je ernaar luisteren, maar het lijkt mij juist aan de politie/ME om de-escalerend op te treden.
Beetje vervelende samenloop van omstandigheden denk ik vooral. Normaal zal zo'n waterspuit dit niet veroorzaken denk ik (?) maar in dit geval zorgt de kracht van die spuit er volgens mij voor dat die dame net tegen dat grijze ding (dit is Eindhoven centrum, is dat die ondergrondse fietsenstalling of fietspad toevallig?) wordt geblazen wat denk ik die verwondingen veroorzaakt. Je ziet ook duidelijk dat ze tegen dat ding wordt geblazen in de eerste seconden van dat filmpje.
Niet dat iedereen meteen dit soort verwondingen krijgt door een waterspuit. Was vast ook niet de bedoeling van de "waterkanonbediener" maar ongelukkig dat het zo uitkomt.
Anyway, wel vervelend en pijnlijk voor meiske.

Edit: Yep, goed gezien, is inderdaad de ondergrondse fietsenstalling.
Herken het nog van jaren terug, tijdje gewerkt in Eindhoven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 24-01-2021 15:26:30 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:14:28 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197609718
Dit gaat ook echt véél te ver: https://www.nu.nl/algemee(...)-opnames-in-urk.html

Al staat er m.i. een fout in het artikel: zaterdagmiddag moet zondagmiddag zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197609719
ah zwaar vuurwerk gooien nu naar de ME......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 15:14:30 #193
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197609720
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
op het museumplein 20 min geleden al meerdere malen gewaarschuwd en niemand gaat weg.
er zal dus zo ook wel een waterkanon aankomen.

ze waarschuwen wel degelijk van tevoren meerdere malen.
Ja wat denk jij? Dat ze als een stel machtsgeilen dat plein op komen crossen en gelijk los gaan? Dit is NL, daar gaan eerst nog 30 waarschuwingen aan vooraf. In NL eindig je niet zomaar zoals die vrouw in dat filmpje. Dan had je al 15 minuten weg moeten zijn (niet eens moeten komen eigenlijk). Alleen ontbreekt het die lui aan hersencellen om daar op te anticiperen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197609725
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hopelijk vandaag onder de 4000
Dat is in maanden al niet gebeurd, dat zal wel niet :o
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:15:04 #195
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197609735
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:14 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat is in maanden al niet gebeurd, dat zal wel niet :o
positief blijven *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197609743
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hopelijk vandaag onder de 4000
4000 is te laag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 januari 2021 @ 15:16:08 #197
408813 crew  trein2000
pi_197609755
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:14 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja wat denk jij? Dat ze als een stel machtsgeilen dat plein op komen crossen en gelijk los gaan? Dit is NL, daar gaan eerst nog 30 waarschuwingen aan vooraf. In NL eindig je niet zomaar zoals die vrouw in dat filmpje. Dan had je al 15 minuten weg moeten zijn. Alleen ontbreekt het die lui aan hersencellen om daar op te anticiperen.
quote:
Artikel 175 Gemeentewet
1 In geval van oproerige beweging, van andere ernstige wanordelijkheden of van rampen, dan wel van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is de burgemeester bevoegd alle bevelen te geven die hij ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig acht. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken.

2 De burgemeester laat tot maatregelen van geweld niet overgaan dan na het doen van de nodige waarschuwing.
Dat is gewoon verplicht, zie lid 2.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197609758
Laatste update: 24-01-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4865

Gemeentes met +25 besmettingen:
234 Amsterdam
128 Rotterdam
98 's-Gravenhage
73 Eindhoven
72 Utrecht
69 Venlo
68 Helmond
60 Tilburg
58 Almere
55 's-Hertogenbosch
53 Oss
52 Weert
48 Amersfoort
45 Súdwest-Fryslân
44 Enschede
40 Leeuwarden
40 Alkmaar
39 Zaanstad
39 Westland
37 Groningen
37 Sittard-Geleen
37 Haarlemmermeer
37 Hoorn
35 Purmerend
33 Oude IJsselstreek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
86 gemeentes met 5-9 besmettingen
60 gemeentes met 10-14 besmettingen
42 gemeentes met 15-19 besmettingen
42 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

Afschaffen maar die avondklok
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197609762
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:15 schreef trustychords het volgende:

[..]

Streampje?
NH noord holland live op FB
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609766
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit gaat ook echt véél te ver: https://www.nu.nl/algemee(...)-opnames-in-urk.html

Al staat er m.i. een fout in het artikel: zaterdagmiddag moet zondagmiddag zijn.
Hopelijk hebben ze beelden gemaakt
pi_197609771
Prima cijfers! Onder de 5000.
  Redactie Frontpage zondag 24 januari 2021 @ 15:16:54 #202
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197609773
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 4.924
Totaal: 948.933 (+4.891 ivm -33 corr.)

Perc. positief 18 jan - 20 jan: NA%

Opgenomen: 165
Huidig: 1.667 (+34)

Opgenomen op IC: 42
Huidig: 680 (+7)

Overleden: 30
Totaal: 13.540
https://twitter.com/mzelst/status/1353345966502535168
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197609776
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 24-01-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4865

Gemeentes met +25 besmettingen:
234 Amsterdam
128 Rotterdam
98 's-Gravenhage
73 Eindhoven
72 Utrecht
69 Venlo
68 Helmond
60 Tilburg
58 Almere
55 's-Hertogenbosch
53 Oss
52 Weert
48 Amersfoort
45 Súdwest-Fryslân
44 Enschede
40 Leeuwarden
40 Alkmaar
39 Zaanstad
39 Westland
37 Groningen
37 Sittard-Geleen
37 Haarlemmermeer
37 Hoorn
35 Purmerend
33 Oude IJsselstreek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
86 gemeentes met 5-9 besmettingen
60 gemeentes met 10-14 besmettingen
42 gemeentes met 15-19 besmettingen
42 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

Afschaffen maar die avondklok
effect avondklok joh
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:17:25 #204
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197609785
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 24-01-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4865

Gemeentes met +25 besmettingen:
234 Amsterdam
128 Rotterdam
98 's-Gravenhage
73 Eindhoven
72 Utrecht
69 Venlo
68 Helmond
60 Tilburg
58 Almere
55 's-Hertogenbosch
53 Oss
52 Weert
48 Amersfoort
45 Súdwest-Fryslân
44 Enschede
40 Leeuwarden
40 Alkmaar
39 Zaanstad
39 Westland
37 Groningen
37 Sittard-Geleen
37 Haarlemmermeer
37 Hoorn
35 Purmerend
33 Oude IJsselstreek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
86 gemeentes met 5-9 besmettingen
60 gemeentes met 10-14 besmettingen
42 gemeentes met 15-19 besmettingen
42 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

Afschaffen maar die avondklok
Jammer, had liever 900 minder gehad

Friesland wat the fuck ben je aan het doen :(
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:17:35 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197609791
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:14 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja wat denk jij? Dat ze als een stel machtsgeilen dat plein op komen crossen en gelijk los gaan? Dit is NL, daar gaan eerst nog 30 waarschuwingen aan vooraf. In NL eindig je niet zomaar zoals die vrouw in dat filmpje. Dan had je al 15 minuten weg moeten zijn (niet eens moeten komen eigenlijk). Alleen ontbreekt het die lui aan hersencellen om daar op te anticiperen.
Dit. Uberhaupt nu op zo'n plek zijn is al vragen om problemen. Als ze daar achteraf om gaan janken heb ik daar echt geen boodschap aan.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:18:00 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197609796
We kabbelen voort. Hoop dat er binnenkort toch echt een grotere daling inzet, dit schiet niet op imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 15:18:07 #207
186611 Haags
pi_197609801
TOP CIJFERS!!

Hadden we al een avondklok? :)
Zonder wrijving geen glans
pi_197609810
Mijn gemeente is inmiddels naar buiten de +25 verhuisd goed nieuws.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197609826
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:18 schreef Haags het volgende:
TOP CIJFERS!!

Hadden we al een avondklok? :)
dit zijn geen top cijfers na 7 weken best strenge maatregelen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 15:19:38 #210
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197609841
Nouja iig onder de 5k :). Hoe was dat vorige week zondag?
Uiteindelijk liep dat wo t/m vr alsnog op ;(
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:19:42 #211
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197609842
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Mijn gemeente is inmiddels naar buiten de +25 verhuisd goed nieuws.
Mijn gemeente zat paar dag rond 20 - 29 en +40. :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 24 januari 2021 @ 15:19:51 #212
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_197609845
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 4.924
Totaal: 948.933 (+4.891 ivm -33 corr.)

Perc. positief 18 jan - 20 jan: NA%

Opgenomen: 165
Huidig: 1.667 (+34)

Opgenomen op IC: 42
Huidig: 680 (+7)

Overleden: 30
Totaal: 13.540
https://twitter.com/mzelst/status/1353345966502535168
Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197609854
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit zijn geen top cijfers na 7 weken best strenge maatregelen.
Waarom kan jij nooit gewoon 1x even positief reageren?
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:20:14 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197609855
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit zijn geen top cijfers na 7 weken best strenge maatregelen.
Jij mag het positivo topic nu niet meer in, he? :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197609864
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
Hoezo is dit geen daling?
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:20:45 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197609869
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
We kabbelen voort. Hoop dat er binnenkort toch echt een grotere daling inzet, dit schiet niet op imo.
Misschien ben ik een pessimist geworden, maar ik verwacht het niet meer. Althans, niet op korte termijn.

Denk dat we beetje blijven sukkelen met deze getallen tot er effecten van het vaccineren gaan intreden, ofwel het wordt op een gegeven moment lente en het seizoenseffect treedt in werking.
pi_197609882
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
extra maatregelen zijn gewoon terecht op het moment.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197609885
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
Tenopichte van vorige week zondag zijn dit gewoon goede cijfers.
  Redactie Games zondag 24 januari 2021 @ 15:21:28 #219
181272 crew  Noppie2000
pi_197609890
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
Vorige week zondag 5598. -700 tov dezelfde dag een week eerder = stagnatie/stijging?
pi_197609899
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien ben ik een pessimist geworden, maar ik verwacht het niet meer. Althans, niet op korte termijn.

Denk dat we beetje blijven sukkelen met deze getallen tot er effecten van het vaccineren gaan intreden, ofwel het wordt op een gegeven moment lente en het seizoenseffect treedt in werking.
Jep. maar aangezien dat we op een moordend tempo aan het vaccineren zijn, komt er waarschijnlijk nog een aardige 3e golf.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197609903
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Waarom kan jij nooit gewoon 1x even positief reageren?
omdat het niet positief is ....heel simpel
ik reageer realistisch, als het positief is reageer ik positief
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 15:22:17 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197609909
Mooie cijfers weer

Tijd om die avondklok te verlengen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197609910
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Denk dat we beetje blijven sukkelen met deze getallen tot er effecten van het vaccineren gaan intreden, ofwel het wordt op een gegeven moment lente en het seizoenseffect treedt in werking.
Dat. Ik geloof niet (meer) in maatregelen. Het zal ongetwijfeld (een beetje) helpen, maar niet in de mate die we hoop(t)en.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:22:23 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197609913
Zelfs als het gewoon letterlijk daalt willen sommigen het hier niet zien, bijzondere fetisj is dat toch.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:22:25 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197609914
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopelijk hebben ze beelden gemaakt
Ik hoop met je mee :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197609916
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jep. maar aangezien dat we op een moordend tempo aan het vaccineren zijn, komt er waarschijnlijk nog een aardige 3e golf.
Als we maar niet nog zo'n golf maatregelen krijgen
pi_197609918
pi_197609923
pi_197609928
pi_197609944
Vorige week zondag 5598, nu zo'n 700 minder. Hoezo is dat geen daling?

Ook de weekcijfers dalen gewoon.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:23:26 #231
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_197609945
Avondklok doet meteen zijn werk! *O*
  zondag 24 januari 2021 @ 15:23:33 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197609947
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien ben ik een pessimist geworden, maar ik verwacht het niet meer. Althans, niet op korte termijn.

Denk dat we beetje blijven sukkelen met deze getallen tot er effecten van het vaccineren gaan intreden, ofwel het wordt op een gegeven moment lente en het seizoenseffect treedt in werking.
Dat denk ik ook. Al is het mijn taak om altijd positief te zijn (username), ik faal nogal hard :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197609977
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al is het mijn taak om altijd positief te zijn (username), ik faal nogal hard :D
Dam moet je falen in pessimistisch zijn 😉
#WeesGeenWhales
pi_197609984
3 besmettingen op Urk, zal de komende week nog verder dalen :D
- verwijderd door admin -
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:26:59 #235
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197610017
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al is het mijn taak om altijd positief te zijn (username), ik faal nogal hard :D
Blij zijn is niet hetzelfde als positief zijn. Je kan nog steeds een vrolijk humeur hebben en tegelijkertijd erkennen dat we nu in een kutsituatie zitten, die uiteindelijk gewoon beter zal worden. :)
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:27:00 #236
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610018
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:25 schreef groenen het volgende:
3 besmettingen op Urk, zal de komende week nog verder dalen :D
Gewoon Urk aan Duitsland geven. Zeggen: Urk heeft ook een strand, komt helemaal goed.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197610030
Het AD is ook positief:

Er zijn 4924 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er minder dan het gemiddelde van afgelopen week en 547 minder dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook af, met 299. De daling zet dus door en neemt zelfs toe.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:29:07 #238
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197610055
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:27 schreef Noordzijde het volgende:
Het AD is ook positief:

Er zijn 4924 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er minder dan het gemiddelde van afgelopen week en 547 minder dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook af, met 299. De daling zet dus door en neemt zelfs toe.
AD en positief over corona :o
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197610058
Kijk, dit is goed:

https://www.france24.com/(...)19-vaccine-contracts

Idc hoe, contract is getekend, dwing ze gewoon om te leveren.

Lukte met pfizer idd ook wat hij zegt.

Dreig met boetes, meer kopen bij concurrentie, gedwongen vrijgeven van de patenten (dat zou een ramp zijn voor die bedrijven), nationalisatie van fabrieken die ze hebben in eu zoals in puurs of heel AstraZeneca zelf (is een Zweeds, dus eu, bedrijf), etc.

Geloof me, dan kunnen ze ineens heel snel leveren. Misschien ten koste van dat covax gebeuren, maar iets verteld me dat de who en de landen in Afrika dan toch echt minder een vuist kunnen maken dan de eu en dat dat ook minder dichtgetimmerd is juridisch.

Leveren krengen. Or else. Fijn om te zien dat de eu het ook zo ziet.
#WeesGeenWhales
  zondag 24 januari 2021 @ 15:29:50 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197610080
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Blij zijn is niet hetzelfde als positief zijn. Je kan nog steeds een vrolijk humeur hebben en tegelijkertijd erkennen dat we nu in een kutsituatie zitten, die uiteindelijk gewoon beter zal worden. :)
True true. O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197610089
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gewoon Urk aan Duitsland geven. Zeggen: Urk heeft ook een strand, komt helemaal goed.
gewoon het ijsselmeer een paar meter hoger .....opgelost.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:32:46 #242
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610143
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:29 schreef eragon2890 het volgende:
Kijk, dit is goed:

https://www.france24.com/(...)19-vaccine-contracts

Idc hoe, contract is getekend, dwing ze gewoon om te leveren.

Lukte met pfizer idd ook wat hij zegt.

Dreig met boetes, meer kopen bij concurrentie, gedwongen vrijgeven van de patenten (dat zou een ramp zijn voor die bedrijven), nationalisatie van fabrieken die ze hebben in eu zoals in puurs of heel AstraZeneca zelf (is een Zweeds, dus eu, bedrijf), etc.

Geloof me, dan kunnen ze ineens heel snel leveren. Misschien ten koste van dat covax gebeuren, maar iets verteld me dat de who en de landen in Afrika dan toch echt minder een vuist kunnen maken dan de eu en dat dat ook minder dichtgetimmerd is juridisch.

Leveren krengen. Or else. Fijn om te zien dat de eu het ook zo ziet.
Hoe is dat positief? Op het moment dat je gaat afdwingen dat ze leveren wat er in het contract staat gaan ze dat leveren, en geen druppel meer. Net als nu in de VS, waar ze zeggen: Er kunnen 6 vaccinaties uit een dosis, dus we voldoen aan ons contract, doei.

Je wil juist samenwerken met ze. Heb je een probleem? Wat kunnen we doen om dat weg te nemen, hoe kun je versnellen? Je wilt niet dat leveren per contract, je wilt dat ze op zijn minst leveren wat er in het contract staat, maar het liefst meer.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197610151
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 4.924
Totaal: 948.933 (+4.891 ivm -33 corr.)

Perc. positief 18 jan - 20 jan: NA%

Opgenomen: 165
Huidig: 1.667 (+34)

Opgenomen op IC: 42
Huidig: 680 (+7)

Overleden: 30
Totaal: 13.540
https://twitter.com/mzelst/status/1353345966502535168
Ziet er prima uit, maakt deze ietwat druilerige dag weer een beetje goed!
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 15:33:37 #244
186611 Haags
pi_197610170
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_197610205
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Derde golf incoming :'(
  zondag 24 januari 2021 @ 15:35:25 #246
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_197610210
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gewoon het ijsselmeer een paar meter hoger .....opgelost.
Een geultje in de dijk is voor een groot deel van Urk al voldoende ^O^
pi_197610211
Wat zijn de weekcijfers tov de afgelopen weken?
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:35:46 #248
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197610215
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Er is toch file richting Zandvoort
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197610226
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Strandverbod op de agenda. w/
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 15:36:25 #250
186611 Haags
pi_197610230
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:35 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Er is toch file richting Zandvoort
Ja echt, boulevard overvol, parkeerplaatsen overvol. Lekker man _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_197610236
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Strandverbod op de agenda. w/
Strandklok erop
Go hard or go home
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:36:56 #252
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197610242
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
In januari. Terwijl het bewolkt en 5 graden is. :{

Ja, nee, sure... logisch. :D
  zondag 24 januari 2021 @ 15:37:04 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197610248
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Ik was er gisteren ah eind vd middag tijdens de zonsondergang (Scheveningen dan, jij zal wel naar Kijkduin zijn geweest), en toen viel het wel mee. Was zeker niet uitgestorven, maar ook niet opvallend druk. Maar goed, toen was het dus al vrij "laat".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197610257
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat zijn de weekcijfers tov de afgelopen weken?
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
dinsdag: 7.561
woensdag: 9.504
donderdag: 9.719
vrijdag: 8.215
zaterdag: 8.630
zondag: 7.438
maandag: 6.671

totaal: 57.738

Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999

Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562

Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 36.995
pi_197610265
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef Noek het volgende:

[..]

Strandklok erop
Tussen 04:30 en 21:00 is er nog ruimte.
pi_197610276
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Ik ook, parkeerplaatsen overvol, en mijn hangende langspeelplaat, 60+ bevolkte de overdekte staanplaatsen met terrasverwarmers om de chocolademelk te nuttigen. 👍
pi_197610283
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In januari. Terwijl het bewolkt en 5 graden is. :{

Ja, nee, sure... logisch. :D
Ergens is het gewoon logisch en jammer dat het niet vooral word toegejuicht, want de meeste besmettingen vinden vooral binnen plaats. Als mensen onttrokken kunnen worden uit de thuis situatie scheelt dat mogelijk een hoop besmettingen.
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 15:39:17 #258
186611 Haags
pi_197610303
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ook, parkeerplaatsen overvol, en mijn hangende langspeelplaat, 60+ bevolkte de overdekte staanplaatsen met terrasverwarmers om de chocolademelk te nuttigen. 👍
Jij hebt hetzelfde gezien als ik _O-

Waren 4 eet/drinktentjes stonden rijen ook :') man man man.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 24 januari 2021 @ 15:40:13 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197610331
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Even wat compensatie voor gemiste uitjes in de avond. :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:41:02 #260
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197610352
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ergens is het gewoon logisch en jammer dat het niet vooral word toegejuicht, want de meeste besmettingen vinden vooral binnen plaats. Als mensen onttrokken kunnen worden uit de thuis situatie scheelt dat mogelijk een hoop besmettingen.
Nee buiten zijn moedig ik ook aan hoor.

Maar schijnbaar massaal naar het strand gaan op een dag als deze snap ik dan niet.

Ga dan gewoon een flinke wandeling maken in je eigen woonplaats, wtf kan je nu doen op het strand, tis niet alsof men nu kan gaan zonnen of pootje baden in de zee :')
  zondag 24 januari 2021 @ 15:41:27 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197610365
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Jij hebt hetzelfde gezien als ik _O-

Waren 4 eet/drinktentjes stonden rijen ook :') man man man.
Op Scheveningen zijn er veel meer. Al weken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197610370
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is al geen daling meer, lijkt meer op stabilisatie of zelfs een voorzichtige aanzet tot een stijging -O-
Minder dan gisteren, minder dan vorige week, wekelijks gemiddelde flink lager dan vorige week.

Dat heet gewoon een daling. :)
  zondag 24 januari 2021 @ 15:41:51 #263
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197610372
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:37 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
dinsdag: 7.561
woensdag: 9.504
donderdag: 9.719
vrijdag: 8.215
zaterdag: 8.630
zondag: 7.438
maandag: 6.671

totaal: 57.738

Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999

Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562

Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 36.995
Als ze zo onder elkaar staan zie je idd dat het minder wordt. Af en toe een opleving, maar de piek van een week eerder wordt dan (nagenoeg) niet meer gehaald. Zo daalt het beetje bij beetje.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197610382
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe is dat positief? Op het moment dat je gaat afdwingen dat ze leveren wat er in het contract staat gaan ze dat leveren, en geen druppel meer. Net als nu in de VS, waar ze zeggen: Er kunnen 6 vaccinaties uit een dosis, dus we voldoen aan ons contract, doei.

Je wil juist samenwerken met ze. Heb je een probleem? Wat kunnen we doen om dat weg te nemen, hoe kun je versnellen? Je wilt niet dat leveren per contract, je wilt dat ze op zijn minst leveren wat er in het contract staat, maar het liefst meer.
Mate, volgens contract hebben we genoeg om iedere eu burger geloof ik 3 keer in te enten, al afgesproken opties niet meegeteld... of was het 5 keer?
#WeesGeenWhales
  zondag 24 januari 2021 @ 15:42:24 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197610390
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee buiten zijn moedig ik ook aan hoor.

Maar schijnbaar massaal naar het strand gaan op een dag als deze snap ik dan niet.

Ga dan gewoon een flinke wandeling maken in je eigen woonplaats, wtf kan je nu doen op het strand, tis niet alsof men nu kan gaan zonnen of pootje baden in de zee :')
Voor sommigen mensen IS het in hun woonplaats he? O-) :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:42:47 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197610397
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In januari. Terwijl het bewolkt en 5 graden is. :{

Ja, nee, sure... logisch. :D
Het was hier in de polder vanmorgen drukker dan tijdens spitsuur doordeweeks. Mensen op fietsen, mensen te voet, mensen op paarden. Men wil er uit en het is droog dus ja...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197610398
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:41 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Als ze zo onder elkaar staan zie je idd dat het minder wordt. Af en toe een opleving, maar de piek van een week eerder wordt dan (nagenoeg) niet meer gehaald. Zo daalt het beetje bij beetje.
Maar volgens sommige users is dit een stijging :')
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 15:43:18 #268
186611 Haags
pi_197610416
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Op Scheveningen zijn er veel meer. Al weken.
Woon ik net ff iets te ver vanaf om heen te lopen. Kijkduin is voor mij de deur uit en ik sta zowat op het strand.
Zonder wrijving geen glans
pi_197610424
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Maar volgens sommige users is dit een stijging :')
Dat zijn denk ik dezelfde soort mensen die het woordje letterlijk gebruiken als ze figuurlijk bedoelen :P
pi_197610436
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het was hier in de polder vanmorgen drukker dan tijdens spitsuur doordeweeks. Mensen op fietsen, mensen te voet, mensen op paarden. Men wil er uit en het is droog dus ja...
Zelfs toen het sneeuwde was het loeidruk buiten.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:44:35 #271
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610444
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mate, volgens contract hebben we genoeg om iedere eu burger geloof ik 3 keer in te enten, al afgesproken opties niet meegeteld... of was het 5 keer?
Ja, maar je ziet hoe moeizaam het gaat. AstraZeneca levert niet, CureVac heeft vertraging. Dan wil je juist mogelijkheden hebben om Pfizer/Moderna sneller en meer op te schalen als dat fysiek mogelijk is. Dat bereik je niet door het op het scherpst van de snede te spelen met die fabrikant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:45:26 #272
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197610461
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zelfs toen het sneeuwde was het loeidruk buiten.
Ja maar die snap ik nog wel want de gemiddelde Hollander krijgt spontaan een harde plasser bij het zien van sneeuw :D
  zondag 24 januari 2021 @ 15:45:51 #273
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197610470
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Maar volgens sommige users is dit een stijging :')
Komt doordat dagcijfers schommelen en de users het dan niet zo inzichtelijk hebben. In jouw lijstje valt het gelijk op. Alleen zwakt de daling wel af lijkt het.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:46:35 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197610490
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Maar volgens sommige users is dit een stijging :')
Nee, onvoldoende daling gegeven de maatregelen. Dat is een ander uitgangspunt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:47:28 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197610512
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:43 schreef Haags het volgende:

[..]

Woon ik net ff iets te ver vanaf om heen te lopen. Kijkduin is voor mij de deur uit en ik sta zowat op het strand.
I know. Schreef al dat ik dacht dat je op Kijkduin geweest zou zijn ;)
Overigens ben ik gisteren ook naar het strand gelopen. En heb ik nog een stuk op het strand gelopen. Wel terug met de tram.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:47:37 #276
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610515
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, onvoldoende daling gegeven de maatregelen. Dat is een ander uitgangspunt.
Of voldoende daling gegeven het seizoen waar we op dit moment in zitten? Misschien is dit wel dichtbij het maximaal haalbare op het moment, doordat luchtwegvirussen normaal gesproken in deze periode sowieso huishouden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197610516
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Komt doordat dagcijfers schommelen en de users het dan niet zo inzichtelijk hebben. In jouw lijstje valt het gelijk op. Alleen zwakt de daling wel af lijkt het.
Dat zal altijd gebeuren, de eerste halvering is altijd veel sneller dan de tweede. Dat zegt verder eigenlijk niets, maar sommige mensen snappen dat niet zo goed.

Ik denk dat die mensen teleurgesteld zijn dat we niet op het niveau van de zomer kunnen komen en denken dat het ligt aan het feit dat de maatregelen niet hard genoeg zijn.
pi_197610542
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, onvoldoende daling gegeven de maatregelen. Dat is een ander uitgangspunt.
juist, en de daling zwakt ook nog eens af, dit is gewoon nog niet genoeg.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197610582
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Jij hebt hetzelfde gezien als ik _O-

Waren 4 eet/drinktentjes stonden rijen ook :') man man man.
Ach, we houden gewoon de scholen dicht tot Pasen of verbieden gewoon alles voor jongeren om dit te compenseren, lijkt mij een prima oplossing.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:50:13 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197610591
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of voldoende daling gegeven het seizoen waar we op dit moment in zitten? Misschien is dit wel dichtbij het maximaal haalbare op het moment, doordat luchtwegvirussen normaal gesproken in deze periode sowieso huishouden.
Dat is goed mogelijk maar het ging mij om de manier waarop het geponeerd werd, niemand hier zegt wat er geclaimed werd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:50:47 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610599
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, en de daling zwakt ook nog eens af, dit is gewoon nog niet genoeg.
Serieuze vraag, waarom niet? Als je uitgaat van de huidige cijfers is de bezetting in de ziekenhuizen onder controle, je wil nu langzaam de 'langliggers' ook kunnen ontslaan. Er stromen zo'n 150 mensen in, stromen er zo'n 150 uit, dus netto blijft het ongeveer gelijk.

Het is vervelend, maar daarmee kun je het naar mijn idee prima uitzingen op dit moment, want elke vaccinatie gaat de instroom laten afnemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:52:27 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197610646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waarom niet? Als je uitgaat van de huidige cijfers is de bezetting in de ziekenhuizen onder controle, je wil nu langzaam de 'langliggers' ook kunnen ontslaan. Er stromen zo'n 150 mensen in, stromen er zo'n 150 uit, dus netto blijft het ongeveer gelijk.

Het is vervelend, maar daarmee kun je het naar mijn idee prima uitzingen op dit moment, want elke vaccinatie gaat de instroom laten afnemen.
Was er geen toename in ziekenhuis opnames? Of heb ik dat niet goed gelezen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197610655
Ik wacht nog even met posten van mijn update, anders verdwijnt hij meteen achter een gesloten topic O-)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197610662
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was er geen toename in ziekenhuis opnames? Of heb ik dat niet goed gelezen?
Is dat niet vrijwel altijd in het weekend?
pi_197610664
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waarom niet? Als je uitgaat van de huidige cijfers is de bezetting in de ziekenhuizen onder controle, je wil nu langzaam de 'langliggers' ook kunnen ontslaan. Er stromen zo'n 150 mensen in, stromen er zo'n 150 uit, dus netto blijft het ongeveer gelijk.

Het is vervelend, maar daarmee kun je het naar mijn idee prima uitzingen op dit moment, want elke vaccinatie gaat de instroom laten afnemen.
uitzingen tot wanneer ?
De besmettingen/ziekenhuis opnames moet veel verder omlaag willen ze bepaalde maatregelen afschaffen, en dat is wat we willen zien toch ?
en niet dat we het kunnen uitzingen....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:53:46 #286
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610674
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was er geen toename in ziekenhuis opnames? Of heb ik dat niet goed gelezen?
Ja, vandaag een kleine, maar over de dagen heen gekeken effent het elkaar uit, dat is wat ik bedoelde.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 24 januari 2021 @ 15:54:12 #287
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_197610683
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:52 schreef _serial_ het volgende:
Ik wacht nog even met posten van mijn update, anders verdwijnt hij meteen achter een gesloten topic O-)
Het is al bekend, bijna 4900 ;)
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:54:22 #288
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610689
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uitzingen tot wanneer ?
De besmettingen/ziekenhuis opnames moet veel verder omlaag willen ze bepaalde maatregelen afschaffen, en dat is wat we willen zien toch ?
en niet dat we het kunnen uitzingen....
En dat is waarom je wil gaan vaccineren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197610699
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was er geen toename in ziekenhuis opnames? Of heb ik dat niet goed gelezen?
Alleen dagelijks, wekelijks neemt de bezetting af met zo'n 100.
pi_197610719
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is waarom je wil gaan vaccineren.
En scholen openen, evenals maatwerk voor horeca en detailhandel.
pi_197610740
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is waarom je wil gaan vaccineren.
doen ze toch al.....ze kunnen moeilijk vaccins erbij toveren.
misschien kan het wat sneller maar dan heb je de voorraad zo weg geprikt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197610760
Die demonstraties, om te janken, benieuwd wat dat voor consequenties gaat hebben wat de regels betreft.
  Redactie Frontpage zondag 24 januari 2021 @ 15:57:18 #293
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197610764
Net een stuk gefietst in Assen en nog een stuk gewandeld door het park. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien wandelen. Echt niet meer normaal, net of corona niet bestaat
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197610765
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:57 schreef Xqtress het volgende:
Die demonstraties, om te janken, benieuwd wat dat voor consequenties gaat hebben wat de regels betreft.
0.0
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197610772
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is waarom je wil gaan vaccineren.
We zijn geen Israël, he?
Die vaccinaties van ons ga je voorlopig niet in de cijfers terugzien.
pi_197610776
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:57 schreef Djeez het volgende:
Net een stuk gefietst in Assen en nog een stuk gewandeld door het park. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien wandelen. Echt niet meer normaal, net of corona niet bestaat
Gelukkig maar. Wandelen kun je zonder risico. En het is juist belangrijk om naar buiten te gaan en beetje fit te blijven.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:59:00 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197610810
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:57 schreef Djeez het volgende:
Net een stuk gefietst in Assen en nog een stuk gewandeld door het park. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien wandelen. Echt niet meer normaal, net of corona niet bestaat
Je deed het zelf ook :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197610815
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Kom overigens net van het strand. KAOLO druk jongens, lijkt wel zomer _O-
Het is wat. Neem je de mensen hun pleziertjes weg dan zoeken ze wel weer wat anders. Misschien gewoon de zaken weer openstellen en zien we dat de besmettingen niet of nauwelijks stijgen. We vergeten voor het gemak even dat de natuurlijke immuniteit van 3 miljoen mensen ook een remmende werking kan hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 15:59:27 #299
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197610827
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

doen ze toch al.....ze kunnen moeilijk vaccins erbij toveren.
misschien kan het wat sneller maar dan heb je de voorraad zo weg geprikt.
Ik snap sowieso niet waarom je voorraad aan zou willen houden meer dan wat er al gecommit is.

Er zijn ~1,5 miljoen 70+ in Nederland. Als je naar de cijfers van de IC van Stichting Nice kijkt zie je dat 70+ het meest opgenomen is geweest op de IC. Laten we even voor 't gemak stellen dat 1% een ziekenhuisopname nodig heeft, dat zijn 15.000 ziekenhuisopnames. Stellen we even dat 10% daarvan een IC opname nodig heeft, dat zijn 1500 IC opnames.

Stel dat we van die 1.5 miljoen er 500.000 in de komende week hun eerste vaccinatie kunnen geven, dan is de kans groot dat ze al niet meer in het ziekenhuis terecht komen.

Dat scheelt dus 5.000 ziekenhuisopnames en 500 IC opnames, en het enige wat je daarvoor hebt hoeven doen is 500.000 mensen te vaccineren.

Hoe meer je er vaccineert, hoe meer verschil het gaat maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197610865
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, en de daling zwakt ook nog eens af, dit is gewoon nog niet genoeg.
10% tov gisteren niet genoeg? 60% tov half december.
Prima cijfers
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197610901
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar je ziet hoe moeizaam het gaat. AstraZeneca levert niet, CureVac heeft vertraging. Dan wil je juist mogelijkheden hebben om Pfizer/Moderna sneller en meer op te schalen als dat fysiek mogelijk is. Dat bereik je niet door het op het scherpst van de snede te spelen met die fabrikant.
Oh ja wel hoor, licht eraan welke snede. President Biden (oh dat voelt goed om te typen 😍) heeft in Amerika nu botweg de defense production act, een oorlogswet, geactiveerd. Pfizer is een Amerikaans bedrijf en kan nu dus keizen tegen bek dicht en produceren of een inval van de us Marshals.

Dat kan de eu ook met die pfizer fabriek in puurs.

Bv.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 16:02:04 #302
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197610907
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

We zijn geen Israël, he?
Die vaccinaties van ons ga je voorlopig niet in de cijfers terugzien.
Nee, gelukkig niet, Israel heeft veel meer nieuwe gevallen per dag dan Nederland namelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')