SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nee hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit.
Tot nu toe zijn alle lockdown maatregelen stuk voor stuk verlengd.
We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.quote:
En de horeca maatregelen die wel binnen paar weken zouden worden opgeheven?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.
Die is toch ook eerst verlengdquote:Op zondag 24 januari 2021 12:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zijn van intelligente lockdown naar geen lockdown gegaan afgelopen zomer.
Je kunt toch gewoon zorgen dat je om 9 uur binnen bent. En voor calamiteiten zijn er uitzonderingenquote:Op zondag 24 januari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een strafblad is echt buiten proportie
Voor 50 cent wisselgeld wil de D66 alles steunen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat kan Rutte wel doen, maar er moet goedkeuring komen, en die komt er niet.
Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepenquote:Op zondag 24 januari 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als mensen zonder reden mogen roepen dat hij langer dan deze twee weken gaat duren mag ik dit roepen.
Als rutte zelf een paar keer roept dat niks zeker is dat dit eindigt op 9 februari weet je al hoe laat het is.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepen
Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]dat geloof je toch zeker zelf niet?
Jongeren blijven nu gewoon bij elkaar pitten. Denk je nou echt dat een avondklok jongeren tegen houdt die samen willen bieren?
Een avondklok is net als de mondkapjesplicht symboolpolitiek van een regering die compleet de weg kwijt zijn en in een angstbubbel zitten.
Dat weet ikquote:Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je het niet mag roepen
Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.
Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat kan Rutte wel doen, maar er moet goedkeuring komen, en die komt er niet.
In jouw geval vermindert het bezoek. Het was gister overdag super druk op de wegen. Ik vermoed dat mensen die 's avonds bij iemand langs zouden gaan, dit nu meer overdag gaan doen. Het verplaatst dus de bewegingen naar een ander tijdstip. Evenals dat men de winkels is gaan sluiten en horeca, mensen bedenken wel wat anders dus wordt het elders druk.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het vermindert bezoek wel degelijk. Ik zou anders gisteren bij een vriend op bezoek gegaan zijn zaterdagavond. Nu afgezegd. Ik kom normaliter tegen de tijd dat zijn kinderen op bed liggen, en dan is het al bijna avondklok. Dus niet de moeite waard.
Dat het weinig helpt tegen asociaal tuig dat zich nergens iets van aan trekt, is evident. O.a. daarom ben ik ook tegen avondklok.
Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
We kunnen ons er beter gewoon op voorbereiden dat zowel februari als maart nog (grotendeels) hetzelfde zullen blijven, dan kan het alleen maar mee vallen.
En dat is ergens ook prima. Het lijntje tussen mentaal sane blijven en volledig het spoort bijster zijn is flinterdun geworden zo. Als ik mijn alleenstaandenbestaan dan leuker kan maken met lunchdates ipv dinnerdates dan zij het zo. Dan pas ik daags erna wel op als hier één iemand op bezoek komt.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.
De dinerdates zijn veranderd in een lunchdates
En de koffiedate van Truus uit Delft gaat natuurlijk gewoon door op de maandagmiddag.
Natuurlijk helpt het een deel, daar ben ik ook wel van overtuigd, de eerste paar dagen is wellicht het meest effectief omdat je voor een voldongen feit staat en niet direct een alternatief hebt, daarna zwakt het af en worden afspraken verplaatst of aangepast.
Wat een onzin, nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Als het aan het OMT, RIVM, WHO ligt gaan we deze situatie nooit meer afbouwen.
Dit!quote:Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Hoezo ga jij op bezoek? Het advies is: Blijf thuisquote:Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hahaha. Nee.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het logische gevolg zou ook zijn dat het draagvlak dan zal afnemen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
We kunnen ons er beter gewoon op voorbereiden dat zowel februari als maart nog (grotendeels) hetzelfde zullen blijven, dan kan het alleen maar mee vallen.
Noem eens 1 voorbeeld van een escape plan geschetst door deze partijen?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin, nergens op gebaseerd.
En dat is wat Rutte heeft gezegd ofzo?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
Daarom zou het veel beter zijn om een maximum afstand dat je vanaf huis mag komen in te voeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoorde ook verhalen in mijn omgeving dat veel bezoek naar de zaterdagmiddag en zondagmiddag is verplaatst.
De dinerdates zijn veranderd in een lunchdates
En de koffiedate van Truus uit Delft gaat natuurlijk gewoon door op de maandagmiddag.
Natuurlijk helpt het een deel, daar ben ik ook wel van overtuigd, de eerste paar dagen is wellicht het meest effectief omdat je voor een voldongen feit staat en niet direct een alternatief hebt, daarna zwakt het af en worden afspraken verplaatst of aangepast.
Achterlijke flauwekul dit.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies, daarom roep ik al 7 maanden dat je er beter van uit kan gaan dat we pas weer echt normaal zonder 1.5m of andere beperkingen kunnen leven leuk begin volgend jaar. Alles voor maart 2022 is mooi meegenomen, dat is bijna zeker.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
J&J komt hopelijk in april met wat vaccins, en AZ zal het heus wel inhalen.
maar dat 2021 grotendeels naar de knoppen gaat is al zeker.
Ze moeten gewoon gas geven op vaccineren.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, daarom roep ik al 7 maanden dat je er beter van uit kan gaan dat we pas weer echt normaal zonder 1.5m of andere beperkingen kunnen leven leuk begin volgend jaar. Alles voor maart 2022 is mooi meegenomen, dat is bijna zeker.
Maar áls die dingen op te kopen zijn dat het eerder kan, moet dat wel gebeuren...
Ik heb vanmorgen met stijgende verbazing dit artikel zitten lezen. Waarom duurt dit allemaal zo lang, waarom wordt er niet volop geprikt?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Meer dan 500.000 vaccins beschikbaar. Met volgende week weer een nieuwe levering.
En inmiddels 135.000 prikken gezetJammer dat er wat betreft de vaccinaties geen verdere prognose is ingevuld. Zien we binnenkort een grote inhaalslag of blijven grote aantallen vaccins in de vriezer liggen?
Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!quote:Op zondag 24 januari 2021 12:32 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben bang dat we t/m maart op deze cijfers (en deze maatregelen) blijven hangen. Daarna hopelijk een mooie lente en wat tempo in het vaccineren. Ik houd nog hoop op een redelijk normale zomer.
En we natuurlijk al meer natuurlijke immuniteit op hebben gebouwd, het enige wat ik denk is dat we de bevestigde getallen niet echt omlaag kunnen krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
Die gaan in de lente vanzelf wel omlaag denk ik. Mits ze bepaalde dingen niet te vroeg heropenen dan. Al is het inmiddels wel duidelijk dat het virus in de lente van 2020 veel serieuzer genomen werd dan nu, dus wat dat betreft kan het wel wat lastiger worden deze lente. We gaan het zien.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En we natuurlijk al meer natuurlijke immuniteit op hebben gebouwd, het enige wat ik denk is dat we de bevestigde getallen niet echt omlaag kunnen krijgen.
Mee eens, maar ik geloof niet dat het zeker is dat ze de scholen dan open gaan laten.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel als hij stelt dat de scholen alleen open kunnen als de avondklok verlengd wordt.
Hier was het voor mij ook redelijk normaal. Ik ben geen festivalganger, dus dat mis ik sowieso niet. Kan me voorstellen als je daar van houdt, dat dan een tweede zomer zonder grote festivals wel zuur zou zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige zomer voelde ook vrij normaal aan. Binnen een heel groot deel van Europa eigenlijk. In theorie zou het dit jaar nog soepeler moeten kunnen allemaal gezien ze dan inderdaad al een paar maanden aan het vaccineren zijn. Ik hoop met je mee!
Heeft hij dit gezegd?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo voelde ik dat dus totaal niet, maar goed dat is vrij persoonlijk. Maar dit zorgt er wel voor dat ik niet zo snel te vatten ben voor het gevoel mijn vrijheid weer terug te hebben wanneer toevallig de lockdown voorbij is.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pas over 6 maanden verwacht men de volwassen bevolking grotendeels ingeënt te hebben. Alles hangt nu samen met de grootschalige beschikbaarheid van de vaccins, die pas in maart / april op gang gaat komen waarschijnlijk. Tot die tijd zal het aanmodderen zijn en dat zal niet alleen voor ons land gelden.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:27 schreef JosMert het volgende:
[..]
Noem eens 1 voorbeeld van een escape plan geschetst door deze partijen?
Je weet wel, in het meest ideale scenario zoals ze nu in de evenementensector doen? Nou dan.
Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoezo ga jij op bezoek? Het advies is: Blijf thuis
Fucking asociaal weer. Bah bah
De quote zegt mij dat het nog weken duurt voor wij op 800 per dag zitten. En dan nog schiet het niet echt op.quote:Het aantal vaccinaties door de GGD Drenthe wordt de komende tijd opgeschaald naar achthonderd per dag. "Wij weten nu dat we vanaf eind volgende week, begin van de week daarop, de groep gezonde, mobiele ouderen gaan vaccineren. Eind volgende week wordt daarover een brief gestuurd aan de mensen die het betreft, om zich te laten vaccineren", zegt Marjon Feenstra, manager infectieziektenbestrijding bij de GGD Drenthe.
vrijdag 22 januari 2021, 18:00 - Nieuws
quote:Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maximaal 1 bezoek per dag is gewoon de richtlijn. Ik houd gepaste afstand, en gebruik een ratel als ik wil juichen.
Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. We misten de evenementen natuurlijk wel gewoon vorige zomer (al is ons favoriete evenement vaak in het voor en na jaar), maar we konden wel relatief normaal op vakantie binnen Europa. Twee keer naar Duitsland geweest. Konden uit eten zonder rare maatregelen daar, het enige verschil met een ander jaar waren waarschijnlijk de mondkapjes. Maar echt helemaal normaal, normaal was het natuurlijk niet nee.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Zo voelde ik dat dus totaal niet, maar goed dat is vrij persoonlijk. Maar dit zorgt er wel voor dat ik niet zo snel te vatten ben voor het gevoel mijn vrijheid weer terug te hebben wanneer toevallig de lockdown voorbij is.
Niet? Want momenteel geven ze advies op verkeerde informatie en giswerk....quote:
Ik zou willen dat het flauwekul was.quote:
En andere landen die rond kerst begonnen met vaccineren waren vooral symbolisch bezit. Wij zouden wat laten begonnen maar dan wel gelijk op stoom zijn. Weer holle retoriek van Hugo.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:22 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Meer dan 500.000 vaccins beschikbaar. Met volgende week weer een nieuwe levering.
En inmiddels 135.000 prikken gezetJammer dat er wat betreft de vaccinaties geen verdere prognose is ingevuld. Zien we binnenkort een grote inhaalslag of blijven grote aantallen vaccins in de vriezer liggen?
Nog niet, maar over 2 weken is de nieuwe variant niet opeens een stuk minder besmettelijk. Als je iets wil versoepelen (scholen open) en je wil de besmettingen niet laten oplopen dan zal je ook iets anders moeten verstrengen.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat is wat Rutte heeft gezegd ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |