Vooralsnog valt het met die nieuwe variant reuze mee.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nog niet, maar over 2 weken is de nieuwe variant niet opeens een stuk minder besmettelijk. Als je iets wil versoepelen (scholen open) en je wil de besmettingen niet laten oplopen dan zal je ook iets anders moeten verstrengen.
Als andere partijen de keuze hebben tussen geen avondklok en scholen dicht of verlenging avondklok en scholen open moet je eens opletten hoe snel ze met verlenging instemmen. Stellen dat de andere partijen nooit in zullen stemmen met een verlenging van de avondklok zou ik dus niet zo snel doen.
Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als andere partijen de keuze hebben tussen geen avondklok en scholen dicht of verlenging avondklok en scholen open moet je eens opletten hoe snel ze met verlenging instemmen. Stellen dat de andere partijen nooit in zullen stemmen met een verlenging van de avondklok zou ik dus niet zo snel doen.
Een halfuurtje was nu al genoeg. Dus veel is er niet voor nodig inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.
Ik kan het me niet voorstellen, mede doordat je op 9 februari nog maar een maand van de verkiezingen zit.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Och, die ruilhandel zal ongetwijfeld ingezet worden maar is denk ik niet eens echt nodig om ze in te laten stemmen met verlenging. Kijk maar hoe partijen vrij makkelijk omsloegen van mordicus tegen invoer naar voor, en dan is een gemakkelijk excuus als "er is nog steeds vrees voor de Britse/Urkse variant" vast ook wel voldoende voor een verlenging.
Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...quote:Op zondag 24 januari 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:
Wat Rutte wél heeft gezegd is dat die avondklok het eerste eraf gaat zodra het ook maar enigszins kan. Daar ga ik dan maar vanuit.
Maar is er enige reden aan te nemen dat dat de keuze gaat zijn op 9 februari?quote:Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Tsja, tot de keuze straks wordt: of de scholen open, of de avondklok er af...
die keuze is al gemaakt, eerst gaan de scholen open.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ideaal juist, als je hem dan met een paar weken verlengt kun je hem vlak voor de verkiezingen afschaffen als sigaar uit eigen doos.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen, mede doordat je op 9 februari nog maar een maand van de verkiezingen zit.
Stemmen krijg je niet vlak voor de verkiezingen, maar in de periode ervoor. Als de avondklok langer gaat duren, krijgt elke partij die voor was dit voor de kiezen tijdens de campagnes/debatten.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ideaal juist, als je hem dan met een paar weken verlengt kun je hem vlak voor de verkiezingen afschaffen als sigaar uit eigen doos.
Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die keuze is al gemaakt, eerst gaan de scholen open.
Wat afstand houden betreft wel.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok dat je best wel eens serieus zou kunnen zijn
feit is dat de scholen altijd eerder open gaan dan dat de avondklok word afgeschaft.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.
Dat doen ze en was ook. Niet de reden voor de verlening. Dat was het onderzoek naar de uitbraak die er niet was in Lansingerland.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mits de cijfers daar aanleiding toe geven.
Waarin Rutte heel duidelijk aangaf dat de avondklok als eerste maatregel zal verdwijnen?quote:
denk dat de avondklok wordt verlengd.quote:Op zondag 24 januari 2021 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, de scholen open was prio nr 1quote:Op zondag 24 januari 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarin Rutte heel duidelijk aangaf dat de avondklok als eerste maatregel zal verdwijnen?
Hij heeft letterlijk gezegd dat avondklok als eerste weg gaatquote:Op zondag 24 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, de scholen open was prio nr 1
Vond het maar een matig filmpjequote:
En toch houd ik van Drenthe. #hierkomikwegquote:Op zondag 24 januari 2021 12:44 schreef ondeugend het volgende:
GGD Drenthe is 8 januari begonnen met 250 prikken per dag. Dat zou snel opgeschaald worden.
Men zit nu op 300 per dag.
[..]
De quote zegt mij dat het nog weken duurt voor wij op 800 per dag zitten. En dan nog schiet het niet echt op.![]()
De logistiek is gewoonweg niet in orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |