SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Kantoor is 99% overdag, dus daar is helemaal geen verklaring voor nodig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Werkgevers gaan gewoon werkgeversverklaringen uitdelen als dat betekent dat mensen nog op kantoor kunnen werken.
Avondklok geldt niet voor talkshows zodat Gommers daarheen kan, iets in die trant.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb braaf bij de NOS gekeken, wat is er over Gommers gezegd?
Gompie mag nog de straat op als hij door Rutte wordt uitgelaten met een ketting en gagball?
Anders gaan potentiele stemmers dood.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:40 schreef gniffie het volgende:
Dus we gaan in super lockdown omdat de verkiezingen eraan komen en de VVD staat natuurlijk bovenaan.
Ja, want dit helpt de VVD echt. Daarom doen ze het!!!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:40 schreef gniffie het volgende:
Dus we gaan in super lockdown omdat de verkiezingen eraan komen en de VVD staat natuurlijk bovenaan.
Wie denkt die Rutte dat ie isquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef Vallon het volgende:
Persco Rutte:
"Opmerking ver Gommers was maar een grapje...... "
"Ik val onder de uitzondering omdat ik uitzonderlijke videoconferenties heb dus ik moet 's avonds wel wegkunnen."
How low can je go met deze doorzichtigheid in de Tower of Power.
Altijd te laatquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef Elan het volgende:
Britse mutant
De Surinaamse mutant schijnt ook onderweg te zijn, maar die doet er iets langer over
Is nog wel vroeg om dat te zeggen denk ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet wat israel ziet momenteel, nee, de eerste prik valt zwaar tegen qua opbrengst.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef Vallon het volgende:
Persco Rutte:
"Opmerking ver Gommers was maar een grapje...... "
"Ik val onder de uitzondering omdat ik uitzonderlijke videoconferenties heb dus ik moet 's avonds wel wegkunnen."
How low can je go met deze doorzichtigheid in de Tower of Power.
Er is al een paar keer uitgelegd dat die motie niet bindend was.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef Nober het volgende:
Waarom is die aangenomen motie over de avondklok in november niet voldoende?
Misschien de premier of zo?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie denkt die Rutte dat ie is
Jazeker. Hoe langer we dit uitstellen des te beter. Er gaan nu ook 100 mensen per dag dood en no one gives a fuckquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, want dit helpt de VVD echt. Daarom doen ze het!!!!
Hoe groot zijn die illegale feestjes meestal, als ze gepakt worden? Als in hoeveelheid deelnemers enzulks.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef TheVoice4ever het volgende:
net of die avondklok hier nut heeft, met de hollandse debielen die teveel om hun vrijheid geven
Israel is verder met vaccineren dan wie dan ook, het lijkt mij nogal onverstanding om hun ervaringsdata te negeren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is nog wel vroeg om dat te zeggen denk ik.
Opgestapt en demissionair... zoiets ?quote:
Vind het wel sneu voor Gompie, ondanks dat ik me ook heb geërgerd aan een aantal van zijn interventies. Die wordt even bij wijze van grapje hard aan de ketting getrokken. Vind het al net een hondje af en toe met die grote ogen en die behoefte om aardig gevonden te worden. Dit doet me meer pijn dan wat er met jonge en eenzame mensen gebeurt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Avondklok geldt niet voor talkshows zodat Gommers daarheen kan, iets in die trant.
Incorrect. Rutte is niet opgestapt en nog steeds PM.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opgestapt en demissionair... zoiets ?
Inderdaad, wat een gelul dat de premier een beveiligde verbinding moet hebben. Ik werk ook gewoon met Zoom.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als we voor dat soort mensen al uitzonderingen gaan maken kunnen we bezig blijven.
Lul niet zo dom.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:43 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jazeker. Hoe langer we dit uitstellen des te beter. Er gaan nu ook 100 mensen per dag dood en no one gives a fuck
Hun advies mbt het te vroeg versoepelen werd in september ook genegeerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel is verder met vaccineren dan wie dan ook, het lijkt mij nogal onverstanding om hun ervaringsdata te negeren.
Heb altijd gezegd dat ik geen vaccin ga nemen als ik niet binnen drie weken mijn 2e vaccin kan krijgen en daar blijf ik bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Idd. Dit is achterlijk. Om nu een paar verpleeghuisbejaarden een half jaar langer in leven te houden de enige uitweg uit de 1.5m en andere beperkingen op de iets langere termijn misschien slopen? Ik hoop dat tweede kamer hier morgen hard op gaat.
quote:Dit zijn de uitzonderingen
Dit zijn de uitzonderingen die genoemd zijn in de brief aan de Tweede Kamer waarbij je een eigen verklaring nodig hebt:
1. Werk
Je moet gewoon van en naar je werk kunnen gaan. "Bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die aan de weg werken", zei premier Rutte.
Let op: mensen moeten dan van hun werkgever wel nog een verklaring krijgen dat ze zich op straat moeten bevinden. Werkgevers kunnen zo'n modelverklaring op de site van de Rijksoverheid downloaden. "De werkgever stelt deze op voor de periode dat het personeel voor werk in de avonduren naar buiten moet. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om te bepalen of/wat noodzakelijk is."
Bij noodzakelijke werkzaamheden door een zelfstandige of een persoon die geen werkgever heeft wordt de werkgeversverklaring door de zelfstandige of die persoon zelf ingevuld.
2. Medische hulp aan jezelf of dier
Het blijft tijdens de avondklok mogelijk om medische hulp te verlenen aan een mens of een dier.
3. Hulpverlening aan hulpbehoevende persoon
Ook andere hulp aan mensen is toegestaan: mantelzorg dus.
4. Een noodzakelijke reis naar het buitenland
Er zijn natuurlijk altijd noodzakelijke reizen naar het buitenland, bijvoorbeeld vanwege familieomstandigheden. Die mogen doorgaan. Ook noodzakelijke reizen naar het Caribisch deel van Nederland mogen doorgaan tijdens de avondklok.
5. Uitvaart
Voor uitvaarten geldt de avondklok niet.
6. Een zitting van een rechter
Ook rechtszaken kunnen tijdens de avondklok doorgaan. Evenals zittingen van een officier van justitie of bezwaar- of beroepschriftencommissies.
7. Afleggen van een examen
De al geplande examens van onderwijsinstellingen kunnen doorgaan. Het gaat om praktijkonderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs of hoger onderwijs.
8. Gasten van een live avondprogramma
Je mag als gast naar een live tv-programma, maar dan moet je wel een uitnodiging hebben.
Een premier die in maart gewoon weer opnieuw herkozen word. En dat weet die best.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie denkt die Rutte dat ie is
Dus dit was een niet-bindende motie?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is al een paar keer uitgelegd dat die motie niet bindend was.
Ik heb op een of andere manier steeds het idee dat tegen de tijd ik gevaccineerd kan worden (zomer of zo) het virus al weg is het vaccin helemaal niet blijkt te worden tegen mutant nummer zoveel die er dan is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb altijd gezegd dat ik geen vaccin ga nemen als ik niet binnen drie weken mijn 2e vaccin kan krijgen en daar blijf ik bij.
Alle moties zijn niet bindend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus dit was een niet-bindende motie?
[ twitter ]
RTL 4quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zelfs NPO politiek schakelt weg.
Dan moet ik maar weer aan het werk. Op naar het kantoor!
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb altijd gezegd dat ik geen vaccin ga nemen als ik niet binnen drie weken mijn 2e vaccin kan krijgen en daar blijf ik bij.
NoG eVeN vOLhOuDeN jOnGeNs!!!!!!!!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Vallon het volgende:
Persco Hugo: "Tot de zomer moeten we het hebben van maatregelen, bco en vaccins. Dat is het perspectief."
En daarom is het ook wel grappig dat mensen denken dat als we nu even wat strengere regels hebben we eerder kunnen versoepelen. Dat is gewoon een illusie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Haha.....duidelijk dat de winkels voorlopig (tot maart) niet open zullen gaan.
De scholen hebben duidelijk voorrang.
Idd, wat zag ze er weer goed uitquote:
Vind ik wel terecht. Op middelbare scholen lopen kinderen nu achterstanden op die haast niet meer in te halen zijn. Na bijna een jaar versnipperd onderwijs.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Haha.....duidelijk dat de winkels voorlopig (tot maart) niet open zullen gaan.
De scholen hebben duidelijk voorrang.
En er dan naïef vanuit gaan dat er geen fysiek contact zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef TLC het volgende:
Ligt t aan mij of is 50 gasten op een uitvaart nog belachelijk veel ?
Niet zo zwart-wit denken joh. Het zal stapsgewijs beter gaan de komende 5 maanden en in de zomer aanvoelen als zo goed als uit de ellende. Mits je je laat vaccineren natuurlijk en er geen onverwachte dingen gebeuren qua mutaties en productie van de vaccins.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Pff maar over gezet. Zowel de vragen als de antwoorden blijf ik anders hoofdschuddend aanhoren.
Ben er in ieder geval een stuk minder optimistisch op zo dat we voor de zomer uit de elende zijn.
Nee, daarom de angst inboezemen met 'dat is een misdrijf'quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mbt mantelzorger kan je dus gewoon zeggen dat je onderweg bent. Vakt niet te controleren.
iemand zijn laatste eer bewijzen, noem het maar belachelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef TLC het volgende:
Even een lesje politiek volgen voor je weer een vraag stelt svp.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat is het nut van stemmen op niet-bindende moties?
Gewoon met een graafmachine onder de grond droppen. De R is heiligquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef TLC het volgende:
Nouja, dat kan je nog wel begrijpen toch? Net als dat professionele sport ook als essentieel wordt gezien?quote:
Ja, maar da's logisch. Wil niet zeggen dat je tot de zomer niets extra's kan, wel dat je maatregelen blijft hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Vallon het volgende:
Persco Hugo: "Tot de zomer moeten we het hebben van maatregelen, bco en vaccins. Dat is het perspectief."
Dat is punt 7quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Avondonderwijs. Examens zijn ook 's avonds.
Moties hoeven niet uitgevoerd te worden... bovendien liegt Greet hier weer eens want Rutte gaat netjes de 2de Kamer om toestemming vragen. Als de 2de Kamer instemt voor deze wet dan is die motie van Wilders volkomen nutteloos. Het is niet zo dat de 2de Kamer niet van mening kan of mag veranderen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nober het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)20567&did=2020D44154
[ twitter ]
Begin volgend jaar is iedereen pas gevaccineerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet zo zwart-wit denken joh. Het zal stapsgewijs beter gaan de komende 5 maanden en in de zomer aanvoelen als zo goed als uit de ellende. Mits je je laat vaccineren natuurlijk en er geen onverwachte dingen gebeuren qua mutaties en productie van de vaccins.
Financiele compensatie op bepaalde zaken zou al wat zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja, maar da's logisch. Wil niet zeggen dat je tot de zomer niets extra's kan, wel dat je maatregelen blijft hebben.
die van Jansen is toch een enkele, daar maar op wachten danquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah! Woordspeling. Leuk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De overheid ontneemt ons ALLES. We mogen echt NIETS meer. Wat zeg ik, overheid? Roverheid!
De meerderheid stemt op de motie en vervolgens is die motie aangenomen en gaat over tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Even een lesje politiek volgen voor je weer een vraag stelt svp.
Gelukkig hoeft niet iedereen gevaccineerd te worden om een beetje weer normaal te gaan leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef gniffie het volgende:
Begin volgend jaar is iedereen pas gevaccineerd.
In dit tempo wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nober het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)20567&did=2020D44154
[ twitter ]
Gaat nog wel langer duren als ze inderdaad die tweede prik consistent gaan uitstellen.quote:
Bovendien zijn er genoeg uitvaartcentra waarop je diensten online kunt volgen, dus 50 is echt teveel, zoveel mochten er niet eens in in het theater of bioscoopquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooral ook omdat oude mensen doodgaan, en die vooral oude mensen kennen (dus risicogroep)...
Dat zou ik ook weer niet doen. We willen allemaal weer leven zonder beperkingen en ik neem aan dat jij zelf (werkt in zorg) toch ook liever niet doorgaat?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je moties niet hoeft uit te voeren dan hoef je ook niet meer te stemmen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Moties hoeven niet uitgevoerd te worden... bovendien liegt Greet hier weer eens want Rutte gaat netjes de 2de Kamer om toestemming vragen. Als de 2de Kamer instemt voor deze wet dan is die motie van Wilders volkomen nutteloos. Het is niet zo dat de 2de Kamer niet van mening kan of mag veranderen.
Zodat je op Twitter kan roepen dat de PM een dictator is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat is het nut van stemmen op niet-bindende moties?
NPO Nieuws!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Kritische vraag over het toedienen van tweede vaccin, stopt rtl4 ermee.![]()
Interessante vraag.quote:
Handig voor Mark Rutte, impopulaire maatregelen overlaten aan de Kamer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Moties hoeven niet uitgevoerd te worden... bovendien liegt Greet hier weer eens want Rutte gaat netjes de 2de Kamer om toestemming vragen. Als de 2de Kamer instemt voor deze wet dan is die motie van Wilders volkomen nutteloos. Het is niet zo dat de 2de Kamer niet van mening kan of mag veranderen.
A plan without flaws!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat nog wel langer duren als ze inderdaad die tweede prik consistent gaan uitstellen.
Kan niet fout gaan.
tja... je zal maar een dierbare nu verliezen. lastig dilemma.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Bovendien zijn er genoeg uitvaartcentra waarop je diensten online kunt volgen, dus 50 is echt teveel, zoveel mochten er niet eens in in het theater of bioscoop
Mooi, ben ik sneller aan de beurt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onzin. Iets met machtenscheiding.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je moties niet hoeft uit te voeren dan hoef je ook niet meer te stemmen.
Wat was eigenlijk het antwoord van Hugo?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Je moet je reis natuurlijk wel voorbereiden, inclusief het instuderen van een telefoon gesprek, adressen etc.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mbt mantelzorger kan je dus gewoon zeggen dat je onderweg bent. Vakt niet te controleren.
Krijg je dus wel twee aparte boetes.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Dus in feite veranderd er niets voor feestgangers. Als ze nu op een illegaal feestje zijn krijgen ze een boete van 95 euro, als ze straks met de avondklok op een illegaal feestje zijn krijgen ze nog steeds een boete van 95 euro.
Dit gaat niet helpen tegen feestjes. Laat staan tegen feesten overdag zoals laatst #jebroer in Den Haag.
uh nee, het was een eis van de TK dat grote corona-maatregelen lang hen zouden gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Handig voor Mark Rutte, impopulaire maatregelen overlaten aan de Kamer.
Dan is de Kamer opeens handig. Dan wel.
RTL4 kijkenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat is een adviesquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Max 1 bezoek? Nope not gonna happen.
pak ze maar die roverheid!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Natuurlijk, en bij 5 mag je BINGO roepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef Caland het volgende:
Mag je de boete dan ook bij je houden en de hele avond laten zien?
Ik vraag dit voor een vriend.
Dat is wel heeuuuuuul optimistischquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef gniffie het volgende:
[..]
Wij wilden idd nog even langs de ouders van gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Dat "enkele" wordt zo gemarketeeeeeerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
die van Jansen is toch een enkele, daar maar op wachten dan
September volgens het ijzeren schema van Hugoquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat is wel heeuuuuuul optimistisch
Het is al een maandje met max. 2 over straat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef xFriendx het volgende:
Is het nog steeds met 2 andere mensen over straat? (en 1 op visite dan per direct).
Warm bad genotquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Mijn DM staat altijd open. Een luisterend oor.
"Ik werd door mijn moeder gebeld (huistelefoon bij een vraag) dat het niet goed ging, of ik even langs wilde komen. Ik ben mantelzorger dus vandaar dat ik nu hier loop"quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet je reis natuurlijk wel voorbereiden, inclusief het instuderen van een telefoon gesprek, adressen etc.
Risico is dan wanneer je gepakt wordt, je voor gaas gaat met misleiding wat gelet de Wet geen licht vergrijp is.
De regering kan een motie in (lands)belang altijd negeren. Naar huis sturen, is sws niet meer van toepassing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Nober het volgende:
[..]
De meerderheid stemt op de motie en vervolgens is die motie aangenomen en gaat over tot de orde van de dag.
Wat mis ik?
In Lansingerland vooralsnog niet schijnt, al komen de officiële resultaten daarvan pas later deze week.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie Jaap de goed nieuws show presenteren, ben benieuwd naar het Britse verschroeide aarde virus, maakt het de hooggespannen verwachtingen waar?
dat hele debat is zonde van de tijd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
De regering kan een motie in (lands)belang altijd negeren. Naar huis sturen, is sws niet meer van toepassing.
Die moties zijn alleen voor de bühne om de kiezerselectief het idee te geven dat een partij tegen/voor heeft gestemd.
Die zie ik niet open gaan voor 1 mei, en terecht, die broeinesten van het virus in combinatie met die asociale figuren die de besmettingen in stand houden.quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, en bij 5 mag je BINGO roepen.
Nee, de Kamer kan het gewoon verbieden morgen als ze dat willen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
dat hele debat is zonde van de tijd.
Daarom zitten we voorlopig nog wel in deze ellende. Zeker wel tot de lente.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
Heel eerlijk, als men bang is dat die Britse variant de overhand gaat krijgen dan kun je per 9 februari ook echt niet gaan versoepelen, want dan zal er nog steeds een percentage van het totaal aantal besmettingen de Britse variant zijn, en dan heb je precies de situatie zoals ie nu ook is.
De andere optie is je vrienden er ook een stapel te laten krijgen en dan te gaan kwartettenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Beetje hetzelfde verhaal als een parkeerboete. Zolang het een overtreding is krijg je een boete. Maar ga je die avond meerdere keren op pad dan kun je er meerdere krijgen.
Ik schat dat meer dan 90% en ws 98% zich er morrend aan gaat houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
En dat Friese verzorgingshuis? Of is dat inmiddels gesloten vanwege een gebrek aan bewoners.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In Lansingerland vooralsnog niet schijnt, al komen de officiële resultaten daarvan pas later deze week.
Dat denk ik ook idd. Al wordt de zon vanaf half februari al weer merkbaar sterker ondanks dat de lente dan nog niet officieel is begonnen en is er weer een groter gedeelte gevaccineerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
Heel eerlijk, als men bang is dat die Britse variant de overhand gaat krijgen dan kun je per 9 februari ook echt niet gaan versoepelen, want dan zal er nog steeds een percentage van het totaal aantal besmettingen de Britse variant zijn, en dan heb je precies de situatie zoals ie nu ook is.
Dat is exact de reden waarom ik tegen extra maatregelen ben, dit gaat tot in de zomer zo blijven omdat er altijd wel een reden zal zijn om niet te versoepelenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
ja klopt. het was mn eigen meningquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de Kamer kan het gewoon verbieden morgen als ze dat willen.
Ga nou niet met feiten gooien, daar zijn sommige mensen allergisch voorquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Volgens mij mogen de BOA's niet handhaven in dit geval.
Welke geval?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Avondklok en het handhaven van deze avondklok.
Je hebt wel gelijk, natuurlijk, maar in theorie is het mogelijk dat de 2e Kamer alsnog de avondklok afschiet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja klopt. het was mn eigen mening
Dat zie ik dus ook gebeuren. Ook al blijft het dalen, dan is het weer zo dat de Britse backstabber inmiddels 30% van de besmettingen is en er dus voor de zekerheid afgewacht moet worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
In verzorgingshuizen gaat corona toch altijd flink rond. Brits of niet... Dus of je dat nou kan gebruiken als voorbeeld...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat Friese verzorgingshuis? Of is dat inmiddels gesloten vanwege een gebrek aan bewoners.
Ik of bezuinigingen bij de politie?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zorgen ervoor dat dit beroep bestaat.
Mogen en toch niet proberen zit natuurlijk een verschil tussenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Wat een farcequote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De avondklok. Alleen politie meldt de televaag.
Dit hadden ze vanaf moment 0 moeten doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
1 punt uit de persconferentie vond ik wel wat ingewikkeld.
Er werd als optie genoemd om een verplichte quarantaine te gaan handhaven (!) als je positief getest wordt.
Maar als je positief test, mag de overheid dan zomaar over jouw medische gegevens / testresultaat beschikken?
Het lijkt misschien maar een klein dingetje maar (zoals terecht genoemd) denk ik dat veel mensen huiverig zullen worden om zich überhaupt te laten testen.
Als dat zo is dan ga je mij niet meer in een teststraat zien in ieder geval.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er werd als optie genoemd om een verplichte quarantaine te gaan handhaven (!) als je positief getest wordt.
Maar als je positief test, mag de overheid dan zomaar over jouw medische gegevens / testresultaat beschikken?
Het lijkt misschien maar een klein dingetje maar (zoals terecht genoemd) denk ik dat veel mensen huiverig zullen worden om zich überhaupt te laten testen.
Maar zit dat helemaal op slot nu? En het moet er toch geïntroduceerd zijn door een local daar?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Piles het volgende:
[..]
In verzorgingshuizen gaat corona toch altijd flink rond. Brits of niet... Dus of je dat nou kan gebruiken als voorbeeld...
Dat was toch maar met 1 iemand er bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef xFriendx het volgende:
Is het nog steeds met 2 andere mensen over straat? (en 1 op visite dan per direct).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kanquote:1 De voorzitter van de veiligheidsregio kan een persoon onverwijld doen onderwerpen aan de maatregel van quarantaine om de verspreiding van infectieziekten behorend tot groep A tegen te gaan, indien:
a. er redenen zijn om aan te nemen dat die persoon recentelijk een dusdanig contact met een lijder of een vermoedelijke lijder aan een infectieziekte behorend tot groep A heeft gehad, dat deze persoon mogelijk met dezelfde ziekte is geïnfecteerd,
b. ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte, en
c. die persoon niet tot vrijwillige onderwerping aan die maatregel bereid is.
Dat is een goed punt maar ik denk dat het zo niet bedoeld werd, momenteel is het nog steeds alleen een advies dat als je corona hebt thuis moet blijven, als dat veranderd word betekent het dat de overheid je kan beboeten als je dat niet opvolgt (het thuisblijven dus). Nu kan dat niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen idee, ik sprak toevallig niet iemand die bij de politie werkt en die wist me dit te meldenquote:
Dat mag ja. Dat heet een meldingsplichtige ziekte. Is nu ook al.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar testen is (uiteraard) niet verplicht. Als je quarantaine verplicht ná een positieve test, gaan mensen met klachten zich minder snel laten testen, lijkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit hadden ze vanaf moment 0 moeten doen.
Het kan zonder meer, ja, op basis van de huidige wetgeving.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Piles het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09
Artikel 35
[..]
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kan
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
"Ik werd door mijn moeder gebeld (huistelefoon bij een vraag) dat het niet goed ging, of ik even langs wilde komen. Ik ben mantelzorger dus vandaar dat ik nu hier loop"
Denk dat dan wel klaar is voor een boa.
Dat kan ja. Die procedure is overigens wel heel complex.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Piles het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09
Artikel 35
[..]
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kan
Ok, maar handhaving kan dan dus averechts werken voor je testbeleid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan zonder meer, ja, op basis van de huidige wetgeving.
Dat is gewoon een advies waar niemand zich aan gaat houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Grappig die woede over de avondklok, ik vind max. 1 op bezoek vervelender.
Ik voorzie een hausse aan “Illegale” testlocaties.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar testen is (uiteraard) niet verplicht. Als je quarantaine verplicht ná een positieve test, gaan mensen met klachten zich minder snel laten testen, lijkt me.
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is een adviesquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zeg je nu dat hard handhaven geen heilig middel is? Stop de persen!quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, maar handhaving kan dan dus averechts werken voor je testbeleid.
die bevoegdheid hebben ze helemaal niet... hoe komen ze aan dat nummer? dat hoef je helemaal niet te geven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.
"Goedendag u spreekt met agent Pieterse, we zijn bezig met een controle, ik zal u straks uitleggen met waarom wij u bellen: Verwacht u bezoek ? Door wie en hoe laat ?"
quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.
Oja ik was even vergeten dat we daar niet naar luisterenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is gewoon een advies waar niemand zich aan gaat houden.
Dat is een advies.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind juist die 1 persoon op bezoek nuttiger dan die hele, alles over 1 kam scherende, avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je moet wel ff kortsluiten natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.
"Goedendag u spreekt met agent Pieterse, we zijn bezig met een controle, ik zal u straks uitleggen met waarom wij u bellen: Verwacht u bezoek ? Door wie en hoe laat ?"
Precies, dat max een bezoek is niet relevant, daar mag je mee doen wat je wilt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.
Met het avg kan je daar wel onderuit komen toch? "Gaat jullie niks aan" gevolgd door een "ga eens boeven vangen" dan druipen ze wel afquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik luister er wel naar. En vervolgens neem ik het advies mee in mijn besluitvorming.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oja ik was even vergeten dat we daar niet naar luisteren
Je kunt ook een zak donuts meenemen om de agenten om te kopen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met het avg kan je daar wel onderuit komen toch? "Gaat jullie niks aan" gevolgd door een "ga eens boeven vangen" dan druipen ze wel af
Geef je geen nummer. Ga je gegarandeerd de boete krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
die bevoegdheid hebben ze helemaal niet... hoe komen ze aan dat nummer? dat hoef je helemaal niet te geven.
Ik was ook aan het overwegen om mee te doen met dry January, maar ik ben er niet aan begonnen vanwege de huidige beperkingen. We mogen al niks, en dan leg ik mezelf ook nog meer beperkingen op om geen bier te drinken in het weekend? dit jaar even niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:07 schreef Simmertje het volgende:
Ik doe aan dry january, maar sta op het punt dit af te breken aankomend weekend
Daarom, worden op dit moment allerlei roosters veranderd zodat er volgende weken ´s avonds/nachts meer politie op straat kan komen. Ik hoorde elders (in mijn kring, geen details aub) al iets roepen van opsplitsen van koppels.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De avondklok. Alleen politie meldt de televaag.
Ik overweeg juist meer om doordeweeks te gaan drinken. Er is nu toch geen verschil meer tussen week en weekend...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik was ook aan het overwegen om mee te doen met dry January, maar ik ben er niet aan begonnen vanwege de huidige beperkingen. We mogen al niks, en dan leg ik mezelf ook nog meer beperkingen op om geen bier te drinken in het weekend? dit jaar even niet.
Maar echt, hier ligt nog een fles laphroaig 10 in de schuur. Denk niet dat die het nog gaat redden tot februari.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:07 schreef Simmertje het volgende:
Ik doe aan dry january, maar sta op het punt dit af te breken aankomend weekend
Als we ons aan de maatregelen houden, hebben we een vooruitzicht op PerSpEcTieFquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:08 schreef Oliver23 het volgende:
En dan ook het roepen van ''er komt perspectief''
Alleen wanneer weten we niet en willen ze het ook niet over hebben.
Met WetPG mag ihkv van belang volksgezondheid, ongeveer alles tot en met dwang en je verplicht medisch te laten ondrzoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit is ook wel een hekel punt voor mensen met schizofrenie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook als we ons aan de maatregelen houden en de cijfers dalen hebben we een avondklok nodig want nieuwe killermutant.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Als we ons aan de maatregelen houden, hebben we een vooruitzicht op PerSpEcTieF
Tricky. De kans dat je met agressie te maken krijgt is toch niet helemaal nihil. Dan ben je liever niet alleen lijkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom, worden op dit moment allerlei roosters veranderd zodat er volgende weken ´s avonds/nachts meer politie op straat kan komen. Ik hoorde elders (in mijn kring, geen details aub) al iets roepen van opsplitsen van koppels.
BOA's houden toezicht in de wijk, spreken mensen vriendelijk aan en agenten handhaven die daarbuiten.
Wij moeten wel ons best doen om niet doordeweeks te gaan drinken, maar we werken nog wel, dus dat scheelt echt een hoop.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Piles het volgende:
Ik overweeg juist meer om doordeweeks te gaan drinken. Er is nu toch geen verschil meer tussen week en weekend...
Waar een klein land groot in kan zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Moet wel lachen om die hond die aangelijnd moet zijn. Zeker om te voorkomen dat mensen alleen met een riem gaan lopen en dan ineens een naam roepen als er iemand aan komt.
Dit jaar vind ik het juist makkelijk om aan Dry January mee te doen. De kroegen zijn toch dicht en thuis kan ik tenminste nog goed alcoholvrijbier drinken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik was ook aan het overwegen om mee te doen met dry January, maar ik ben er niet aan begonnen vanwege de huidige beperkingen. We mogen al niks, en dan leg ik mezelf ook nog meer beperkingen op om geen bier te drinken in het weekend? dit jaar even niet.
Wat staat hier?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef eragon2890 het volgende:
Wie laat zich hierna nog meer iig nooit meer testen tenzij er 100% vergoeding van de gemiste inkomsten over de volledige quarantineperiode tegenover staat?
Godverquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Moet wel lachen om die hond die aangelijnd moet zijn. Zeker om te voorkomen dat mensen alleen met een riem gaan lopen en dan ineens een naam roepen als er iemand aan komt.
Nou dat valt ook nog wel weer mee. Dat medisch onderzoek kan op zichzelf wel. Maar hoe proportioneel is dat als je iemand ook in quarantaine kunt zetten voor 5 dagen. Ik zie dat nog niet vliegen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met WetPG mag ihkv van belang volksgezondheid, ongeveer alles tot en met dwang en je verplicht medisch te laten ondrzoeken.
En dan komen er ineens 10 honden van alle kanten aangestormdquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga een hond verhuren, denk ik. Een nadeel, hoe komen ze de hond halen en terugbrengenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat was wel triest, deze maatregelen helpen om eerder te versoepelen (en vergeet dan te zeggen eind april / begin mei)quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:08 schreef Oliver23 het volgende:
En dan ook het roepen van ''er komt perspectief''
Alleen wanneer weten we niet en willen ze het ook niet over hebben.
Ik denk dat er dan 5 mensen een bekeuring krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk 6 lijnen aan een hond vastmaken en dan met zijn 6en gaan chillen in het park?
Borg betalenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga een hond verhuren, denk ik. Een nadeel, hoe komen ze de hond halen en terugbrengen
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Coppi het volgende:
Sportschool is 45 euro. Dus als ik eens per 2 maanden een boete krijg voor buitenlopen hardlopen na speruhr heb ik het er wel zon'n beetje uit. Best een schappelijke prijs die 95 euro. Tenminste als je het lijden kan.
Ik vind het allemaal een volledige aantasting van mijn vrijheden, of ze mij u wel of niet raken staat daar compleet los van. Het gevoel dat de Staat vindt, bepaalt en oplegt dat ik in mijn huis moet blijven, beneemt mij ongeveer de adem beyond flabbergasting.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Haha, 6 lijnen aan een chihuahua.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk 6 lijnen aan een hond vastmaken en dan met zijn 6en gaan chillen in het park?
Ik werk al vanaf maart thuis, in de woonkamer. Dus het onderscheid tussen werk en privé is wel weg inmiddelsquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wij moeten wel ons best doen om niet doordeweeks te gaan drinken, maar we werken nog wel, dus dat scheelt echt een hoop.
Lastig lastig, je kan zeggen dat ze een uitlaatservice en dan is het woonwerk, alleen dan krijgen ze wel negatief loonquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga een hond verhuren, denk ik. Een nadeel, hoe komen ze de hond halen en terugbrengen
Want? Ik volg het momenteel even niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef vPlien het volgende:
De technische briefing is interessant trouwens
Ik denk alle 6. En ook nog twee stuks.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan 5 mensen een bekeuring krijgen.
reken maar dat er genoeg droeftoeters zijn die nu een hond "aanschaffen" en deze straks gewoon hop weer het asiel in gooien.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ardbeg, gangkast.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar echt, hier ligt nog een fles laphroaig 10 in de schuur. Denk niet dat die het nog gaat redden tot februari.
Dat is geen hond dus dat telt sowieso nietquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, 6 lijnen aan een chihuahua.
quote:#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 5.615
Totaal: 927.110 (+5.530 ivm -85 corr.)
Perc. positief 14 jan - 16 jan: 10,3%
Opgenomen: 212
Huidig: 1.709 (-58)
Opgenomen op IC: 27
Huidig: 679 (-4)
Overleden: 87
Totaal: 13.248
https://twitter.com/mzelst/status/1351896433599909891
Ja veel mensen in de VS zeggen dat ook. Voor mij weegt de reden waarom ze iets doen wel mee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal een volledige aantasting van mijn vrijheden, of ze mij u wel of niet raken staat daar compleet los van. Het gevoel dat de Staat vindt, bepaalt en oplegt dat ik in mijn huis moet blijven, beneemt mij ongeveer de adem beyond flabbergasting.
Gaat met allerlei dieren gebeuren die afgelopen maanden voor verveelde kinderen zijn aangeschaft. Triestquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
reken maar dat er genoeg droftoeters zijn die nu een hond "aanschaffen" en deze straks gewoon hop weer het asiel in gooien.
Kan ik begrijpen, dat is wel echt ruk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef Piles het volgende:
Ik werk al vanaf maart thuis, in de woonkamer. Dus het onderscheid tussen werk en privé is wel weg inmiddels
Ik zal diplomatiek zwijgen omdat ik anders mod onwaardige dingen ga zeggen over dat soort mensen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
reken maar dat er genoeg droeftoeters zijn die nu een hond "aanschaffen" en deze straks gewoon hop weer het asiel in gooien.
Moet je niet allemaal een andere kant op rennen als ze toch een boete willen gevenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Plaatjes en uitleg over verwachtingen van de UK variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want? Ik volg het momenteel even niet.
Er was een serieuze vraag daarover en kreeg een serieus antwoord.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
klopt kittens zijn ook niet meer aan te slepen. En worden voor enorme bedragen verkocht.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat met allerlei dieren gebeuren die afgelopen maanden voor verveelde kinderen zijn aangeschaft. Triest
Ik zie al plaatjes voor me van mensen die elke een andere kant op rennen dan, arme chihuahuaquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Sterker nog, het is zoeken naar een vergrootglas sinds maart naar leuke honden want die zijn allemaal weggekaapt. Wat overblijft zijn zwakke en zieke puppies van malafide fokkers of geïmporteerde straathonden uit het Oostblok of Zuid-Europa met een flink rugtasje. Straks als de crisis achter de rug is barsten de asiels weer uit hun voegen want dan is het dier toch te lastig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
reken maar dat er genoeg droeftoeters zijn die nu een hond "aanschaffen" en deze straks gewoon hop weer het asiel in gooien.
lastig om het grotere plaatje te zien?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, en gewoon weer een stijging. Op een of andere manier begin ik het allemaal steeds hilarischer te vinden.
Ik zit in de paardenwereld, je wilt niet weten hoeveel die er zelfs dit jaar zijn aangeschaft. De prijzen zijn verdubbeld. Van gewone recreatiepaarden dan, niet van sportpaarden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat met allerlei dieren gebeuren die afgelopen maanden voor verveelde kinderen zijn aangeschaft. Triest
Ach, sommigen doen alles voor geld dus het zou mij niet eens verbazen maar in mijn geval was het puur een grap, geen haar op mijn hoofd die dat zou overwegen om een van mijn honden te verhuren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er was een serieuze vraag daarover en kreeg een serieus antwoord.
Alsof men echt hun hont gaan verhuren.![]()
of men echt een hont wil huren en alsnog illegaal over straat gaan om legaal te kunnen wandelen in dit honteweer.
0%quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:20 schreef Luke83 het volgende:
Kansen dat 8 februari scholen weer openen? Iemand die een onderbouwde gok kan doen?
Over wiens rug zou het anders moeten gaan als het niet over die van de burger gaat?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef deedeetee het volgende:
Ze willen kost wat kost de besmettingen omlaag krijgen, over de rug van de burger.
Scholen mogen weer open mits... dus dat gaan ze niet doen.
De Britse variant is levensgevaarlijk..... hoe krijgt hij die leugen uit zijn strot ?
Ze gaan sneller vaccineren.... echt niet ze gaan gewoon door met wat ze al van plan waren. enz.enz.enz.
![]()
![]()
![]()
Vroeger deden ze vierendelen. Dit is dan zessendelen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik zie al plaatjes voor me van mensen die elke een andere kant op rennen dan, arme chihuahua
Niks geks aan. Altijd op woensdag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, en gewoon weer een stijging. Op een of andere manier begin ik het allemaal steeds hilarischer te vinden.
Neu dan komt er toch wel weer een nieuwe super-mega-besmettelijke variant uit Frankrijk ofzo. En de vaccins helpen niet, dus nog maar even 24 maandjes volhouden allemaal!quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Als we ons aan de maatregelen houden, hebben we een vooruitzicht op PerSpEcTieF
Precies! Veel mensen gedragen zich als kleine kinderen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ja veel mensen in de VS zeggen dat ook. Voor mij weegt de reden waarom ze iets doen wel mee.
Er zullen er een paar zijn maar in de regel denken wij hondenbezitters er niet aan om de hont te verhuren idd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, sommigen doen alles voor geld dus het zou mij niet eens verbazen maar in mijn geval was het puur een grap, geen haar op mijn hoofd die dat zou overwegen om een van mijn honden te verhuren.
Waar is @VoMy eigenlijk vandaag om cijfers te duidenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
Waarom zijn er nog steeds users die niet snappen wat woensdag altijd een piekje oplevert?
Ze hebben ff gewacht tot Wilders weer in Limburg wasquote:
Dry January heb ik nooit aan meegedaan, vind ik echt onzin, maar probeer wel weer wat te minderen. Rond de feestdagen en de eerste paar weken van het jaar had ik elke avond 1-2 drankjes, op zich niet veel maar het tikt toch wel aan. 2x per week maar daarbuiten dus meestal alleen. En dat beperk je dan toch liever. Nu weer even terug naar alleen sociaal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja, in Lansingerland lijkt het virus zo'n beetje uitgedoofd (nog geen 20 besmettingen per dag gemiddeld over de laatste week).quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:20 schreef Luke83 het volgende:
Kansen dat 8 februari scholen weer openen? Iemand die een onderbouwde gok kan doen?
Fixed that for youquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Neu dan komt er toch wel weer een nieuwe super-mega-besmettelijke variant uit Frankrijk ofzo. En de vaccins helpen niet, dus nog maar even 24 maandjes jaar volhouden allemaal!
Maar die in Frankrijk gaat wel snel staken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Neu dan komt er toch wel weer een nieuwe super-mega-besmettelijke variant uit Frankrijk ofzo. En de vaccins helpen niet, dus nog maar even 24 maandjes volhouden allemaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
8 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
49 gemeentes met 2-4 besmettingen
102 gemeentes met 5-9 besmettingen
61 gemeentes met 10-14 besmettingen
38 gemeentes met 15-19 besmettingen
38 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En toch vind ik het steeds hilarischer allemaal. Kan het ook niet helpen. Nou ja, beter dan depressief worden zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niks geks aan. Altijd op woensdag.
Sollidariteit is weer ver te zoekenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er zullen er een paar zijn maar in de regel denken wij hondenbezitters er niet aan om de hont te verhuren idd.
Ik wacht op de Friese Variant, die over de sloten aan komt fierljeppenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Neu dan komt er toch wel weer een nieuwe super-mega-besmettelijke variant uit Frankrijk ofzo. En de vaccins helpen niet, dus nog maar even 24 maandjes volhouden allemaal!
Ik drink bijna alleen speciaalbier en wijn.. daarvan vind ik de alcoholvrije varianten niet lekker.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit jaar vind ik het juist makkelijk om aan Dry January mee te doen. De kroegen zijn toch dicht en thuis kan ik tenminste nog goed alcoholvrijbier drinken.
Paarden ook joh?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit in de paardenwereld, je wilt niet weten hoeveel die er zelfs dit jaar zijn aangeschaft. De prijzen zijn verdubbeld. Van gewone recreatiepaarden dan, niet van sportpaarden.
En is makkelijk te herkennen aan een geel hesjequote:Op woensdag 20 januari 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar die in Frankrijk gaat wel snel staken.
Tegen die tijd is er weer een nieuw coronavirus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
We hebben verlatingsangst....quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Sollidariteit is weer ver te zoeken
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 20-01-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 5560
Gemeentes met +25 besmettingen:
200 Rotterdam
167 Amsterdam
131 's-Gravenhage
97 Eindhoven
83 Utrecht
69 Enschede
68 Almere
65 Apeldoorn
63 Oss
54 Zaanstad
53 Amersfoort
50 Tilburg
50 Hoorn
50 Westland
48 Haarlemmermeer
47 Nijmegen
47 Haarlem
45 Molenlanden
43 Arnhem
42 Dordrecht
42 Hoeksche Waard
40 Heerlen
40 Velsen
39 Roermond
39 MedemblikHebben ze de cijfers van Rotterdam van gisteren niet meegeteld en nu vandaag toegevoegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
8 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
49 gemeentes met 2-4 besmettingen
102 gemeentes met 5-9 besmettingen
61 gemeentes met 10-14 besmettingen
38 gemeentes met 15-19 besmettingen
38 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php![]()
wat is er hilarisch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En toch vind ik het steeds hilarischer allemaal. Kan het ook niet helpen. Nou ja, beter dan depressief worden zullen we maar zeggen.
Kunnen we dat nog bij Duitsland kwijt? Nu het gas eruit is kan je het beter kwijt zijn lijkt mequote:
Op 1000 meer zie je dat verschil toch nietquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hebben ze de cijfers van Rotterdam van gisteren niet meegeteld en nu vandaag toegevoegd.
Is de P.I. in Ter Apelquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Noordzijde het volgende:
Wat is die 124? Zal wel weer een storing geweest zijn. Nou, nog makkelijker te verklaren dus
En bij deze lijst staat die rode vlek in Groningen niet bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hebben ze de cijfers van Rotterdam van gisteren niet meegeteld en nu vandaag toegevoegd.
Gevangenis toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Noordzijde het volgende:
Wat is die 124? Zal wel weer een storing geweest zijn. Nou, nog makkelijker te verklaren dus
quote:
Grootschalig testen PI Ter Apelquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Noordzijde het volgende:
Ik schommel ook tussen manisch en depressief hoor, afgelopen weken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En toch vind ik het steeds hilarischer allemaal. Kan het ook niet helpen. Nou ja, beter dan depressief worden zullen we maar zeggen.
Morgen 6.000 besmettingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822
totaal: 39.562
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal:
Maar toch ruim 500 positieve testen minder dan vorige week
Zit er dik in ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is toch vanwege uitbraak in asielzoekers centrum? Daar in Ter Apel?
Wie is er in paniek?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:
Mensen geen paniek, de Woensdag piek is er altijd al geweest
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
dinsdag: 7.561
woensdag: 9.504
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
Misschien kun je beter even hier kijken: BNW / Coronavirus #62 COVID19 - Wereldwijd gecoördineerd geheimquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat ik nu snap waarom ze zo te keer gaan om de besmettingen- die al dalende zijn - in hoog tempo omlaag te krijgen. Ze willen straks hun handen vrij hebben om zich in de verkiezingsstrijd te werpen en dan hebben ze tijd nog zin om zich met corona problemen bezig te houden.
ik zal wel een open deur aan t intrappen zijn.
Haha, nee dat niet hoor. Heb soms een vreemd gevoel voor humor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik schommel ook tussen manisch en depressief hoor, afgelopen weken.
Maar verder nergens last van.
Ter Apel gevangenis van statuslozen die in afwachting van proces worden teruggestuurd naar land van herkomst.quote:
Op zich vind ik het wel fijn dat ze eens een keer niet van het meest positieve scenario uit gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:25 schreef aartstyle het volgende:
Nou ik heb een de technische briefing tot op heden gezien, maar dit valt mij nog wel mee moet ik zeggen.
De onzekerheid is groot, er zijn een aantal onzekerheden en variabelen nog niet meegenomen is.
Natuurlijke immuunsysteem niet meegenomen, vaccinatie graad niet meegenomen. We gaan uit van het ernstigste scenario en we gaan nog uit van de oude R uit denemarken.
Kortom, ik blijf goede hoop houden dat we alsnog binnenkort weer af kunnen schalen. Al snap ik dat ze nu van een het slechtste scenario uitgaan.
Gevangenis toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is toch vanwege uitbraak in asielzoekers centrum? Daar in Ter Apel?
Een weekje op de strafbank.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar is @:VoMy eigenlijk vandaag om cijfers te duiden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |