Geen idee, ik sprak toevallig niet iemand die bij de politie werkt en die wist me dit te meldenquote:
Dat mag ja. Dat heet een meldingsplichtige ziekte. Is nu ook al.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
1 punt uit de persconferentie vond ik wel wat ingewikkeld.
Er werd als optie genoemd om een verplichte quarantaine te gaan handhaven (!) als je positief getest wordt.
Maar als je positief test, mag de overheid dan zomaar over jouw medische gegevens / testresultaat beschikken?
Het lijkt misschien maar een klein dingetje maar (zoals terecht genoemd) denk ik dat veel mensen huiverig zullen worden om zich überhaupt te laten testen.
Maar testen is (uiteraard) niet verplicht. Als je quarantaine verplicht ná een positieve test, gaan mensen met klachten zich minder snel laten testen, lijkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit hadden ze vanaf moment 0 moeten doen.
Het kan zonder meer, ja, op basis van de huidige wetgeving.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Piles het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09
Artikel 35
[..]
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kan
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
"Ik werd door mijn moeder gebeld (huistelefoon bij een vraag) dat het niet goed ging, of ik even langs wilde komen. Ik ben mantelzorger dus vandaar dat ik nu hier loop"
Denk dat dan wel klaar is voor een boa.
Dat kan ja. Die procedure is overigens wel heel complex.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Piles het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09
Artikel 35
[..]
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kan
Ok, maar handhaving kan dan dus averechts werken voor je testbeleid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan zonder meer, ja, op basis van de huidige wetgeving.
Dat is gewoon een advies waar niemand zich aan gaat houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Grappig die woede over de avondklok, ik vind max. 1 op bezoek vervelender.
Ik voorzie een hausse aan “Illegale” testlocaties.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar testen is (uiteraard) niet verplicht. Als je quarantaine verplicht ná een positieve test, gaan mensen met klachten zich minder snel laten testen, lijkt me.
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is een adviesquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zeg je nu dat hard handhaven geen heilig middel is? Stop de persen!quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, maar handhaving kan dan dus averechts werken voor je testbeleid.
die bevoegdheid hebben ze helemaal niet... hoe komen ze aan dat nummer? dat hoef je helemaal niet te geven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.
"Goedendag u spreekt met agent Pieterse, we zijn bezig met een controle, ik zal u straks uitleggen met waarom wij u bellen: Verwacht u bezoek ? Door wie en hoe laat ?"
quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.
Oja ik was even vergeten dat we daar niet naar luisterenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is gewoon een advies waar niemand zich aan gaat houden.
Dat is een advies.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind juist die 1 persoon op bezoek nuttiger dan die hele, alles over 1 kam scherende, avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je moet wel ff kortsluiten natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan belt die handhaver waar je bij bent, die persoon even op omdat met een open vraag om dat te verifieren.
"Goedendag u spreekt met agent Pieterse, we zijn bezig met een controle, ik zal u straks uitleggen met waarom wij u bellen: Verwacht u bezoek ? Door wie en hoe laat ?"
Precies, dat max een bezoek is niet relevant, daar mag je mee doen wat je wilt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen dat is een advies, en de avondklok een wettelijk verbod.
Met het avg kan je daar wel onderuit komen toch? "Gaat jullie niks aan" gevolgd door een "ga eens boeven vangen" dan druipen ze wel afquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik luister er wel naar. En vervolgens neem ik het advies mee in mijn besluitvorming.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oja ik was even vergeten dat we daar niet naar luisteren
Je kunt ook een zak donuts meenemen om de agenten om te kopen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met het avg kan je daar wel onderuit komen toch? "Gaat jullie niks aan" gevolgd door een "ga eens boeven vangen" dan druipen ze wel af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |