Dat is een adviesquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Max 1 bezoek? Nope not gonna happen.
pak ze maar die roverheid!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Natuurlijk, en bij 5 mag je BINGO roepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef Caland het volgende:
Mag je de boete dan ook bij je houden en de hele avond laten zien?
Ik vraag dit voor een vriend.
Dat is wel heeuuuuuul optimistischquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef gniffie het volgende:
[..]
Begin volgend jaar is iedereen pas gevaccineerd.
Wij wilden idd nog even langs de ouders van gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
Dat "enkele" wordt zo gemarketeeeeeerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
die van Jansen is toch een enkele, daar maar op wachten dan
September volgens het ijzeren schema van Hugoquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat is wel heeuuuuuul optimistisch
Het is al een maandje met max. 2 over straat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef xFriendx het volgende:
Is het nog steeds met 2 andere mensen over straat? (en 1 op visite dan per direct).
Warm bad genotquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Mijn DM staat altijd open. Een luisterend oor.
"Ik werd door mijn moeder gebeld (huistelefoon bij een vraag) dat het niet goed ging, of ik even langs wilde komen. Ik ben mantelzorger dus vandaar dat ik nu hier loop"quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet je reis natuurlijk wel voorbereiden, inclusief het instuderen van een telefoon gesprek, adressen etc.
Risico is dan wanneer je gepakt wordt, je voor gaas gaat met misleiding wat gelet de Wet geen licht vergrijp is.
De regering kan een motie in (lands)belang altijd negeren. Naar huis sturen, is sws niet meer van toepassing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef Nober het volgende:
[..]
De meerderheid stemt op de motie en vervolgens is die motie aangenomen en gaat over tot de orde van de dag.
Wat mis ik?
In Lansingerland vooralsnog niet schijnt, al komen de officiële resultaten daarvan pas later deze week.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie Jaap de goed nieuws show presenteren, ben benieuwd naar het Britse verschroeide aarde virus, maakt het de hooggespannen verwachtingen waar?
dat hele debat is zonde van de tijd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
De regering kan een motie in (lands)belang altijd negeren. Naar huis sturen, is sws niet meer van toepassing.
Die moties zijn alleen voor de bühne om de kiezerselectief het idee te geven dat een partij tegen/voor heeft gestemd.
Die zie ik niet open gaan voor 1 mei, en terecht, die broeinesten van het virus in combinatie met die asociale figuren die de besmettingen in stand houden.quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, en bij 5 mag je BINGO roepen.
Nee, de Kamer kan het gewoon verbieden morgen als ze dat willen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
dat hele debat is zonde van de tijd.
Daarom zitten we voorlopig nog wel in deze ellende. Zeker wel tot de lente.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
Heel eerlijk, als men bang is dat die Britse variant de overhand gaat krijgen dan kun je per 9 februari ook echt niet gaan versoepelen, want dan zal er nog steeds een percentage van het totaal aantal besmettingen de Britse variant zijn, en dan heb je precies de situatie zoals ie nu ook is.
De andere optie is je vrienden er ook een stapel te laten krijgen en dan te gaan kwartettenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Beetje hetzelfde verhaal als een parkeerboete. Zolang het een overtreding is krijg je een boete. Maar ga je die avond meerdere keren op pad dan kun je er meerdere krijgen.
Ik schat dat meer dan 90% en ws 98% zich er morrend aan gaat houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Questular het volgende:
En dat Friese verzorgingshuis? Of is dat inmiddels gesloten vanwege een gebrek aan bewoners.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In Lansingerland vooralsnog niet schijnt, al komen de officiële resultaten daarvan pas later deze week.
Dat denk ik ook idd. Al wordt de zon vanaf half februari al weer merkbaar sterker ondanks dat de lente dan nog niet officieel is begonnen en is er weer een groter gedeelte gevaccineerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
Heel eerlijk, als men bang is dat die Britse variant de overhand gaat krijgen dan kun je per 9 februari ook echt niet gaan versoepelen, want dan zal er nog steeds een percentage van het totaal aantal besmettingen de Britse variant zijn, en dan heb je precies de situatie zoals ie nu ook is.
Dat is exact de reden waarom ik tegen extra maatregelen ben, dit gaat tot in de zomer zo blijven omdat er altijd wel een reden zal zijn om niet te versoepelenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
ja klopt. het was mn eigen meningquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de Kamer kan het gewoon verbieden morgen als ze dat willen.
Ga nou niet met feiten gooien, daar zijn sommige mensen allergisch voorquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Volgens mij mogen de BOA's niet handhaven in dit geval.
Welke geval?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Avondklok en het handhaven van deze avondklok.
Je hebt wel gelijk, natuurlijk, maar in theorie is het mogelijk dat de 2e Kamer alsnog de avondklok afschiet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja klopt. het was mn eigen mening
Dat zie ik dus ook gebeuren. Ook al blijft het dalen, dan is het weer zo dat de Britse backstabber inmiddels 30% van de besmettingen is en er dus voor de zekerheid afgewacht moet worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef TheVulture het volgende:
In verzorgingshuizen gaat corona toch altijd flink rond. Brits of niet... Dus of je dat nou kan gebruiken als voorbeeld...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat Friese verzorgingshuis? Of is dat inmiddels gesloten vanwege een gebrek aan bewoners.
Ik of bezuinigingen bij de politie?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zorgen ervoor dat dit beroep bestaat.
Mogen en toch niet proberen zit natuurlijk een verschil tussenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Questular het volgende:
Wat een farcequote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De avondklok. Alleen politie meldt de televaag.
Dit hadden ze vanaf moment 0 moeten doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
1 punt uit de persconferentie vond ik wel wat ingewikkeld.
Er werd als optie genoemd om een verplichte quarantaine te gaan handhaven (!) als je positief getest wordt.
Maar als je positief test, mag de overheid dan zomaar over jouw medische gegevens / testresultaat beschikken?
Het lijkt misschien maar een klein dingetje maar (zoals terecht genoemd) denk ik dat veel mensen huiverig zullen worden om zich überhaupt te laten testen.
Als dat zo is dan ga je mij niet meer in een teststraat zien in ieder geval.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er werd als optie genoemd om een verplichte quarantaine te gaan handhaven (!) als je positief getest wordt.
Maar als je positief test, mag de overheid dan zomaar over jouw medische gegevens / testresultaat beschikken?
Het lijkt misschien maar een klein dingetje maar (zoals terecht genoemd) denk ik dat veel mensen huiverig zullen worden om zich überhaupt te laten testen.
Maar zit dat helemaal op slot nu? En het moet er toch geïntroduceerd zijn door een local daar?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Piles het volgende:
[..]
In verzorgingshuizen gaat corona toch altijd flink rond. Brits of niet... Dus of je dat nou kan gebruiken als voorbeeld...
Dat was toch maar met 1 iemand er bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef xFriendx het volgende:
Is het nog steeds met 2 andere mensen over straat? (en 1 op visite dan per direct).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-01-09quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben geen jurist, maar klinkt alsof dat kanquote:1 De voorzitter van de veiligheidsregio kan een persoon onverwijld doen onderwerpen aan de maatregel van quarantaine om de verspreiding van infectieziekten behorend tot groep A tegen te gaan, indien:
a. er redenen zijn om aan te nemen dat die persoon recentelijk een dusdanig contact met een lijder of een vermoedelijke lijder aan een infectieziekte behorend tot groep A heeft gehad, dat deze persoon mogelijk met dezelfde ziekte is geïnfecteerd,
b. ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte, en
c. die persoon niet tot vrijwillige onderwerping aan die maatregel bereid is.
Dat is een goed punt maar ik denk dat het zo niet bedoeld werd, momenteel is het nog steeds alleen een advies dat als je corona hebt thuis moet blijven, als dat veranderd word betekent het dat de overheid je kan beboeten als je dat niet opvolgt (het thuisblijven dus). Nu kan dat niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |